Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.07.30. 15:11 Szalai Ervin

Miért pokol az előzetes regisztráció?

Címkék: szavazati jog választási rendszer előzetes regisztráció

A múlt hét csütörtöki VMSZ-hepaj és az előzetes regisztráció bejelentése finoman szólva is felzaklattak. Mégis mi ez?! A miniszterelnök büntetlenül azt állíthatja rólam, barátaimról és minden magyar emberről, hogy csak erőből értünk? És még meg is szabná, mennyivel a választások előtt kéne eldöntenem, részt veszek-e egyáltalán. Mi van itt?

Mert a tájékozott választópolgár előre tudja, elmegy-e? Aki meg nem tudja előre, az nem is lehet tájékozott, igaz? Hülyeség. Attól, mert valaki urnazárás előtt csak negyedórával tudja rávenni magát, hogy „két rossz közül” igenis választania kell, még nem ér kevesebbet a szavazata. Sőt, nagyon könnyen elképzelhető, hogy a tájékozottabb, „felelősebb” választópolgárok között valamelyest még felül is reprezentáltak azok, akik majdnem teljesen kiábrándultak minden létező pártból, és az utolsó pillanatig mérlegelnek.

Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem tudni, mennyivel előzné meg a regisztráció a választásokat. Orbán szavait idézve, miszerint „aki feliratkozott, az a jelöltállítás megkezdésétől kezdve minden papírt, információt megkap” az is elképzelhető, hogy már akkor nyilatkoznom kéne, szavazok-e, mielőtt ismerném egyáltalán a jelölteket. „Jelöltállítás megkezdése előtt”? Kis pártoknak, esetleges új belépőknek ez majdnem halálos ítélet.

Morális érv – pláne egy olyan országban, ahol az általános választójog szent és sérthetetlen - nem szólhat tehát a korlátozás mellett. Merthogy korlátozásról van szó, efelől semmi kétség, aminek az egyetlen praktikus magyarázata, hogy a Fidesz az elmúlt három országgyűlési választásokból kettőt veszített el a bizonytalanok miatt, így az ő távoltartásuk akár még jól is jöhet.

Mit rinyálok-gyanúsítok, „máshol is van előzetes regisztráció”? Nem igaz, Kósa Lajos? Hát nem. Bizonyos országokban azért van, mert nincs állami népességnyilvántartás (USA, Anglia), Franciaországban meg csak helyi szintű nyilvántartás létezik, így ott az elsőválasztóknak és azoknak kell regisztrálni, akiknek megváltozott a lakcíme. Eddig rohadt jól meg tudtuk oldani itthon? Lekőröztük a nyugatot? Egyszerűbb volt elidegeníthetetlen drága kis választójogunkkal élni? Többnyire igen.

Ami miatt viszont tényleg kétségbe vagyok esve, hogy milyen sok ismerősöm van, aki semmi komoly kivetnivalót nem lát az előzetes regisztráció itthoni bevezetésében. Vagy úgy okoskodnak, hogy „kis valószínűséggel, keveseket érint” a választásokon való részvétel indokolatlan és „apró” megnehezítése, vagy azt mondják, fordítva fog elsülni a „feliratkozás”, és a Fidesz ellenében induló pártok jobban meg tudják majd szólítani a biztos választókat. Vagy a kettő kombinációja.

Számomra ez elképesztő. Nagyon nem szeretnék olyan országban élni, ahol a jogaink csorbítása egy bizonyos szint alatt megengedhető. Ha csak pár ember marad le a választásokról például. És tökmindegy, hogy mert a munkája, családi kötelezettségei miatt elfelejtett időben regisztrálni, vagy mert kerekesszékkel nem tud behajtani, az államnak kötelessége az alapjogaink érvényesülését nem nehezíteni, hanem éppen könnyíteni. Lásd mozgóurnás szavazás.

Elegem van. Olyan országban szeretnék élni, ahol kiállunk egymás jogaiért, és nem bújunk meg cinkosan a sarokban, ha minket amúgy nem érint a dolog. Ahol fel sem merülhet, hogy az állam akadályokat gördíthet teljesen normális, büntetés alatt nem álló, felnőtt állampolgárok választáson való részvétele elé. Ahol a párthűség nem terjed odáig, hogy elnézzük kedvencünk jogtiprásait, és ahol mások pártjának megvetése nem jelent taktikából automatikus félrenézést akkor, amikor egyenes háttal ki kéne állnunk elveink mellett.

Olyan országban szeretnék élni, ahol a közös értékeinknek súlya van, ahol az állam sosem lankad jogainkat a lehető legtökéletesebben biztosítani, és ahol előbb hallgatjuk meg egymást, mint hatalomtechnikailag profi pártjaink hazugságait. Máskülönben pokol.

 

 

323 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr704685836

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ió-ció-regiszráció 2012.07.30. 22:13:49

Mi más is szakíthatná meg az olimpiai játékok alatti bő két hét emelkedett hangulatát, mintegy jó kis belpolitikai izmozás. A nettó blődséggel nem vagyok hajlandó foglalkozni, az ilyen szakadár félázsiaiakat az már csak legyintésre készteti. Ez az új d...

Trackback: Ió-ció-regiszráció 2012.07.30. 22:08:42

Mi más is szakíthatná meg az olimpiai játékok alatti bő két hét emelkedett hangulatát, mintegy jó kis belpolitikai izmozás. A nettó blődséggel nem vagyok hajlandó foglalkozni, az ilyen szakadár félázsiaiakat az már csak legyintésre készteti. Ez az új d...

Trackback: Ió-ció-regiszráció 2012.07.30. 22:08:35

Mi más is szakíthatná meg az olimpiai játékok alatti bő két hét emelkedett hangulatát, mintegy jó kis belpolitikai izmozás. A nettó blődséggel nem vagyok hajlandó foglalkozni, az ilyen szakadár félázsiaiakat az már csak legyintésre készteti. Ez az új d...

Trackback: Megtiltaná a tandíj szó használatát a hírekben a kormány 2012.07.30. 21:11:56

Törölje a tandíj szót a média a szótárából, ez a kormány kívánsága, hiszen a tandíjat 2008-ban már eltöröltette a szocikkal a Fidesz! A média mégsem akarja a tandíj szó helyett a kormány által kreált “új finanszírozási rendszer” kifejezést ...

Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.07.30. 21:10:05

Képzelt ellenségek, rettegő bizalmasok, az ellenállás megtorlása – a Fidesz alapítói közül nem Orbán az első, akin az elmebaj jeleit véli felfedezni a környezete. Fodor Gábor kijelentéseire azért érdemes odafigyelni, mert a Fidesz alapító tagjaké...

Trackback: A nemzeti bizalom köre - lista készül a biztos választókról? 2012.07.30. 20:44:36

A tervezett új választási rendszerben előzetes regisztrációhoz kötnék a szavazást. Nem rossz dolog, mert növeli a szavazói tudatosságot, a szavazópolgári és állampolgári öntudatot. Hasonló ez, mint egyes országokban az utazási kedvezmények igénybevétel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cobs 2012.07.31. 09:48:07

@Cinkes: Sztem van rá logika, csak a médiában eddig nem volt hangoztatva ezért sokan csököttségnek tartják.
Miért az "állam rossz gazda" kifejezésbe van logika ? :))
Vagy hogy nemzeti banknak függetlennek kell lenni? :) Te odaadnád a pénztárcád egy szakértőnek, hgy majd ő megmondja hogy mire költheted mit vehetsz meg belőle, mibe fektethetsz? És mindezt úgy hogy az irányítást soha nem kapod vissza.

Aki előre tudja h szavazni akar nagyrészt, figyelemmel kiséri a dolgokat, ami persze nem jelent semmit, de többet jelent mint akkir 4 évig totál nem érdekelte a politika, de vasárnap délelőtt két alkesz haverja meggyőzi hogy menjen el és szavazzon ...ennyi az értelme

laci0011 2012.07.31. 09:48:39

@notib: Amit TE írsz az azt feltételezi hogy 1 tökéletes világban élünk,vagy hogy másik bolygón élsz.

Cobs 2012.07.31. 09:51:36

@dalida: ÉN AZT hallottam hogy aki nem az MSZP-re szavaz azt fölakasztják. Nagyon durva, ez ennyi és egy bambi...

draft22 2012.07.31. 09:54:00

@Cobs: A nemzeti bank függetlenségének az az értelme, hogy szétválasztja a monetáris és a fiskális politikát 500 év fejlődés eredménye és fenemód sikeres.

Cinkes 2012.07.31. 09:56:15

@Cobs: a fidesz pont úgy kapott 2/3-ot, hogy rengeteg tájékozatlan ember elment és rájuk szavazott (esetleg meggyőzték a kocsmatársai). A választópolgárok kicsiny része van tisztában a politikával... akkor szavazzon max párszázezer ember? Szóval ez így nem logikus.

draft22 2012.07.31. 09:58:28

@Cobs: és hol feljelentést tettél?
Akkor engem felakasztanak. Ha nincs érved írj egy baromságot, teljesen hülye vagy magadat járatod le

Cinkes 2012.07.31. 10:02:47

@Cobs: Az első blikkre értelmetlen kérdéseidre is hadd reagáljak. Az "állam rossz gazda" tapasztalaton alapuló tény, ha akarod levezetem neked a bürokratikus felépítésből adódó logikai korlátait is a rossz gazda megállapításnak. A nemzeti bank függetlensége és az utána következő kérdésed kicsit sántít ha szerinted a kormány a saját pénzével rendelkezik...

Egyed Ildikó 2012.07.31. 10:05:04

Ja.... regiszrálni?
Igen. Menjél! Hogy majd szavazhass.
Ja... MSzP-re?
Nem! Marha a Fideszre!
Mikor...?
Majd fél év múlva.
Ja... azé' maj' szóljál előtte mer' addig elfelejtem...
Rendben, szólunk.
Oké... akkor maj' szavazok az SZDSZre...
Hülye!
Mé..? Viktor nem libsi?
Most nem!
Ja... Különben nekem nyóc... Csak azér szeretem mer... mer.... hajrá Magyarország!

Nem lenne egyszerűbb olyan szavazócédula, amin a Fidesz már eleve be van ikszelve?

Cobs 2012.07.31. 10:06:32

@dalida: hat kész vagy az tuti. Miért jó az, hogy nem az ország érdekeinek megfelelően szabályozzák a kamatot TE! Miért? Szétválasztja azt én is tudom, de nem az Ország az ura a saját intézményének, vagyis természetesen az adófizetők fiezetik a működését, de nem az adófizetékért cselekszik.
HA EZT NEKEM kimagyarázod hogy ez miért fejldés és ez miért nem agymosás? akkor ...
nem tudom mi lesz...:))

de az egész MNB egy nagy rakás szutyok intézményileg, semmi értelme, csak hogy gyengítse a pozícoionkat...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 10:06:46

@flort:

Az a tény, h lesz netes regisztráció, nem zárja ki, h egyébként ne lehetne másképp is regisztrálni. Pl. hivatalban, levélben a kopogtató egyik felének visszaküldésével, stb...

Ráadásul nem világos, miért lenne a Fidesz érdeke Bivalybasznád Bélát hátráltatni a szavazásból, hiszen vidéken erősebbek, mint a városokban.

Achilles 2012.07.31. 10:08:15

Amerikában működik az előzetes regisztráció, de tudok egy megoldást:

Legyen Magyarország az USA 51. tagállama!

www.facebook.com/Magyarorszag51

nyomj egy like-ot!

Cobs 2012.07.31. 10:08:51

@dalida: nem tettem feljelentés arra akartam utalni hogy "hallani sok mindent lehet".

hopptarisznya 2012.07.31. 10:10:25

Kedves postolo! Regisztralsz, elmeesz.. ees mondjuk ures boritekot dobsz be az urnaaba. Ennyi. EEn orulok a regisztracionak, ees minden olyan dolgngak, amivel a tudatlan barmokat megprobaljak kiszoritani a szavazasrol. Te nem orulsz. Csak te tudod miert. Ha meg ennyire nem tetszik a rendszer, akkor miert nem szavazol az ellenzekre?

Cinkes 2012.07.31. 10:13:10

@hopptarisznya: te várjál, aki regisztrál az már akkor nem lesz tudatlan szavazó?

Cobs 2012.07.31. 10:13:25

@Cinkes: Kedves Cinkes. És ebből vezeted le?

Szerited egy szervezet működését nem lehet megváltoztatni sohasem??????
Szerinted ha vmi rosszul működik pár évig azon nem lehet változtatni?
Dolgoztál cégeknél (gondolom igen). Mit gondolsz mi az a feltétel ami adott a versenyszférában és az állami cégeknél nem?
Elárulom nincs ilyen!!!
Mindkettőben ugyanúgy emberek dolgoznak. Vezetés és irányítás kérdése mikor, hol, mi és milyen minőségben valósul meg.

Állami cégnél is emberek dolgoznak és versenyszférában is. Miért gondolod, hogy a renszeren nem lehet változtatni?

Mint ahogy vannak is sikeres állami cégek a versenyszférában is.

Az állam rossz gazda az egy agymosó szlogen.

Cobs 2012.07.31. 10:16:01

@Cinkes: Ezt nem tudod biztosan megmondani hogy kik szavazták meg a fideszt.
Szerintem a 8 diplomás értelmiség!! :))

szerinted eldönhető a vita kettőnk közt?Nem. Úgy hogy az ilyet inkább hanyagoljuk.

Cobs 2012.07.31. 10:18:08

@Cinkes: De tudatlan lehet, de talán csökken az idióták száma. Bár ez nem biztos, majd utána derülne ez ki, de szerintem is csökkeni fog az érdektelenek, beletójok száma.

Mindenestre azt amit az MSZp komáid akarnak sokkal jobb lenne? Kötelező mindenkinek elmenni?
Nah akkor mi lenne. ehh:)

orgoványi erdőjáró 2012.07.31. 10:23:13

Ismét egy teljesen fölösleges, (ál)liberális hiszti. Elmész, regisztrálsz, majd szavazol. Ha eddig ezt egy stampedli vodkáért és egy tányér gulyásért tetted ötletszerűen, akkor az nem fog menni.

draft22 2012.07.31. 10:25:54

@Cobs: na persze..., ezzel nem tudod elvenni az élét a dolognak, és valószínűleg pontosan tudod miről van szó, ha ebben az országban élsz.
Az MSZP-s kötelező szavazás nettó baromság bár még mindig több értelme van, mint a Fideszes baromságnak, mert vannak érvek mellette, hülyeség és megvalósíthatlan ez is.

Lencsés István 2012.07.31. 10:26:19

Nem " .... pokol az előzetes regisztráció .... " ugyanis rengeteg pénzt lehet rajta spórolni . Naívak meg ne legyünk , nem jelöltre hanem párta szavaz a többség .

Cinkes 2012.07.31. 10:47:11

@Cobs: Nézzük csak a különbséget. Először is egy állami cégnél a politika komoly szerepet játszik. Nem lehet pl. csak úgy kirugdosni embereket a gazdaságosabb működésre való hivatkozással mert az szavazatokban mérhető veszteség. Aztán egy állami cégnél ott van a korrupció (ezt szinte biztosra veheted), a versenyszférában ha megkárosítod a vállalatot ahol dolgozol az kurva gyorsan kiderül és nincs az az isten, hogy eltusold. Egy állami cégben folyamatosan változik a vezetőség összetétele (nem csak a felső vezetésé) így nincs mód rá, hogy normális vállalati kultúra kialakuljon ami tényleg hatékonnyá tenné. Egyáltalán ez a fogalom a bürokratikus állami berendezkedés miatt ott ismeretlen. Csak egy példa: a döntési / engedélyezési folyamatok ezért hosszadalmasak amik úgyszint gyengítik az állami vállalatot egy versenyszférában. Nem tudom melyek azok az állami vállalatok amelyek szerinted sikeresek, de a szerencsejáték rt-n kívül nekem nem jut eszembe egy sem. Nem azt mondom, hogy lehetetlen lenne de eddig a tapasztalat mást mutat. Az államnak amúgy sem azzal kell foglalkoznia, hogy saját nyereségére befektesse az adófizetők pénzét. Erről szólt a szocializmus ami ugye nem jött be.
Aztán a másik. Szerinted kik vannak többen, a tájékozott szavazók vagy a tájékozatlanak? Na? Eleve akinek volt egy kis tapasztalata a fidesszel kapcsolatban az nem hiszem, hogy rájuk szavazott (tök mindegy hány diplomája volt). A hívőket ne vegyük a tapasztaltak közé. De nem csak, hogy nem szavazott a fideszre hanem általában az értelmesebbje nem is ment el szavazni. Ugyanis nem volt kire. De a jelen példája megmutatta szerintem sok embernek, hogy hiába csak szarok közül lehet választani akkor is kell szavazni, hogy ilyen teljhatalommal ne rendelkezhessék senki. És ezek a döntések/szavazatok az utolsó pillanatban születnek meg aminek meg nem kedvez ez az új rendszer.

2012.07.31. 10:47:59

@orgoványi erdőjáró:

Pont ezért hisztiznek a libbantak.
Most már kétszer kell lefizetniük a cigányt: először hogy regisztráljon, másodszor hogy rájuk szavazzon.

Cinkes 2012.07.31. 10:49:26

@Cobs: ne legyél már droid! Mi az, hogy mszp komáid...?

draft22 2012.07.31. 10:54:33

@Lencsés István: Ezzel nem lehet sprorólni sőt.
1. a 11000 szavazókörben pont ugyanannyi ember kell, mert eddig is a minimumon mükődtek (tehát 5 max hat abből a pártdelegált pénzt nem kap, a legalább a többi létszáma pedig nagyjából fix.
A a ki nem nyomtatott szavazólapok költsége (a kiszállításnál gyak lényegtelen a mennyiség) max 40-50 millió forintot lehet megtakarítani (a nyomtatásnál is a fif költség a jelentősebb), tehát pl. a szedés ugyanannyi, a külön csomagolás szavazókörönként ugyanannyi. Viszont mondjuk 4 millió ember regisztrálása kezelése stb. több százmilló forintot is elérhet (programfejlesztés, ember stb.). Ha egy ember regisztrálása 3 percet vesz igénybe, egy átlagos közszolgálati alkalmazott 3 perce legalább 50 forint. 4 milliószor 50 az 200 millió forint, és ez csak maga a regisztráció feldolgozás infrastruktura nincs benne.

draft22 2012.07.31. 10:57:47

@imperial: Figyelj bolsi, a cigányok többsége a fideszre szavazott, ezt mutatják a szavazóköri eredmények.
Amúgy gondolom te is (vagy Jobbik), nyilvánvaló, hogy kompenzálsz, SZ.CS is ezt tette te sem lehetsz más il.l. más vagy.

sunwind 2012.07.31. 10:59:09

"Ősszel születhet meg az új választási eljárási törvény, akkor válhat véglegessé, hogyan szavazhatnak a határon túl élő magyar állampolgárok.
2014-ben a magyar Országgyűlés 199 képviselőből áll majd, országos listára viszont már szavazhatnak az „új magyar állampolgárok" is, azok akik benyújtják az állampolgársági kérelmet, és megkapják addig a magyar állampolgárságot. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szavai szerint az ő számuk a két év múlva esedékes választáson félmillió körül lesz."

Vonatkozó témában a Heti Válasz múlt pénteki online számát dobta ki a gugli. Feltételezhetően e lap nem vállalható ellenzéki irányú elfogultsággal.

Tudod, röhögnék veled szívesen, ha nem lenne ilyen szomorú helyzetben ez az ország, többek között az ilyesfajta katonák miatt is, amilyen láthatólag Te vagy. Meg a jobbérzésű passzívak miatt is, amilyen meg én vagyok. :-(

flort 2012.07.31. 11:09:58

@malacz69 rezignált: a hivatalban való regisztráció nehézségeire írtad 09:25:57-kor a netes lehetőséget (mármint, hogy szerinted lesz).

Másrészt a kopogtatócédulát a tervek szerint - ha jól értettem - csak azután küldözgetik szét, hogy ez a regisztráció lezárult (l. a posztban Orbánt szavait).

Az meg tökmindegy, hogy kinek az érdeke, maga a korlátozás a nem kívánatos, azt hiszem. Kultúrhelyen (mint ahogy ma még M.o. is ennek számít) ezért kötik szigorú feltételekhez a szavazójog felfüggesztését, nem pedig gyakorlásának a jogát.

A Fidesz eddigi 6 év kormányzása amúgy nem azt mutatja, hogy magukon kívül bárkivel méltányosak lennének.

És végül: ezt már kérdezni akartam (nem pont Tőled, de talán válaszolsz rá): van egy védhetetlen terv, ami az európaizálódás helyett Putyin, Janukovics és Lukasenko rendszere felé mutat.

Egymilliószor leíródott itt a kommentek között is), hogy ilyenhez csak a nevében hasonló létezik a nyugati világban: hogy ugyan ott is regisztrációnak hívják, de alapjában máshogy működik. (Ugyanígy: Orbán egyszer azon nyáladzott, hogy Európában éveken át vitatkoztak a tranzakciós adóról, M.o. meg nem tipródott, bevezette. Csak Európában nem ezt nevezik úgy - lehet, hogy nem szóltak Orbánnak, hogy ferdít?)

Szóval a kérdés: miért kell védeni ezt az átlátszó szart?

Egyed Ildikó 2012.07.31. 11:14:59

"miért kell védeni ezt az átlátszó szart?"

Mert amikor magukra kenték még csokinak látszott.

Netuddki. 2012.07.31. 11:16:44

@orgoványi erdőjáró: "Elmész, regisztrálsz, majd szavazol."

Valamit félreértettél kisfácán! Valójából az orbán így akarja:

Elmész, regisztrálsz, hazamész.
Aztán vársz.
Még mindig vársz.
Aztán elmész szavazol. Vagy nem ha elfelejtettél időben regisztrálni.

Na kb. ez lenne a forgatókönyv...

Lencsés István 2012.07.31. 11:18:28

@dalida: De lehet spórolni , mert aki nem megy el szavazni , annak nem kell küldeni ajánló szevényt , meg a többi papírt . Ha kevés ember megy szavazni , akkor kevesebb ember kell a szavazókörökbe is .

Netuddki. 2012.07.31. 11:19:06

@kovi1970: Majd elfelejtettem!
A biztos fidesz szavazókat természetesen SMS láncon, levélben figyelmeztetik a regisztrációra. Gondolom a többiek nem kapnak levelet mint legutóbbi orbán szavazóbázis felméréskor...

Cinkes 2012.07.31. 11:24:45

@Lencsés István: a nemzeti konzultáción is lehetne spórolni aztán mégse teszik...

Dr. Cica75 2012.07.31. 11:25:14

Szerintem is valtoztatni kellene a valasztasi torvenyen, megpedig ugy, hogy csak a Hazafias Nepfront jeloltjeire lehessen szavazni! Egyszer mar bevalt!

smartdrive 2012.07.31. 11:25:17

"az is elképzelhető, hogy már akkor nyilatkoznom kéne, szavazok-e, mielőtt ismerném egyáltalán a jelölteket. „Jelöltállítás megkezdése előtt”? Kis pártoknak, esetleges új belépőknek ez majdnem halálos ítélet."

mivel ez nyilván pár hónap lenne, azoknak az új belépőknek, akik csak akkor kapnak a fejükhöz, hogy indulni akarnak a választásokon, legyen is halálos ítélet

egyébként meg ha kiderül, hogy nincs neked megfelelő jelölt, akkor érvénytelent szavazol

Netuddki. 2012.07.31. 11:25:20

@Lencsés István: Olcsóbb? Baromság!

1. A fidesz a saját biztos szavazóbázisát tuti, hogy levélben és SMS-ben is értesíteni fogja még a regisztráció előtt. Természetesen ezt is közpénzen.

2. Ha minden szavazónak be kell bumlizni regisztrálni akkor az mennyi költség már (munkaidő, utazásiköltség...)? Ja, azt a zemberek fizetik a saját zsebükből.

3. A szavazókörökbe ugyanannyi ember kell ha többen szavaznak, ha kevesebben szavaznak.

4. Ezek szerint az orbán arra játszik minél kevesebben menjenek el? Hát ez meg hogyhogyhogy? Választási csalás = bűncselekmény!

5. Miért nem csodálkozom, hogy a kedves lencsés pityuka fidesz érzelmű? Ez az ilyenek a fideszesek, ilyenek vagytok, ennyit is értek B+! XD

smartdrive 2012.07.31. 11:26:30

"Attól, mert valaki urnazárás előtt csak negyedórával tudja rávenni magát, hogy „két rossz közül” igenis választania kell, még nem ér kevesebbet a szavazata."

hát épp ez a baj. Te TÉNYLEG nem érted az egészet :D

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 11:31:25

@flort:

Az oroszoknál naponta visznek el a rendőrök ellenzéki tüntetőket, a fehéroroszokról most ne beszéljünk...

Vannak intézmények, amiket a Fidesz hatalomvágya megevett (ÁSZ, NMHH, részben az AB), de ettől még a demokrácia működik: írhat bárki bármit, tüntethetsz bármiért, szavazhatsz bárkire.

Brutális bankadó sem volt sehol, amikor Orbán bevezette, most már van máshol is.

Egyetlen igazi jó érvet sem olvastam arról, h miért lenne antidemokratikus egy regisztrációs rendszer. Az látszik, h a cigányokat kevésbé lehet majd használni a kampányban, mert valószínűsítem, arányaiban kevésbé regisztrálnak.

Én csak annyit látok, h kevesebb, de tudatosabb és tájékozottabb réteg szavaz majd. Ez nekem tetszik. És mondom, én még tovább is szűkíteném pl. kötelező 8 általános.

Nekem többet ér egy akadémikus szavazata, mint a 4 elemit végzett Kolompár Romárióé.
Nem hiszek a tömegdemokráciában? Nem.

Nem az a lényeg, h minél többen szavazzanak, hanem az, h minél jobb döntés szülessen.

A regisztráltak tudatosabbak, kisebb mértékben vezethetők meg populista, demagóg jelszavakkal. Így gondolom. Akkor is támogatnám ezt a rendszert, ha gyurcsány vagy bárki más javasolná.

draft22 2012.07.31. 11:33:27

@Lencsés István: Láthatóan nem értesz hozzá. a SZAVAZÓKÖRÖKBEN NEM a szavazók létszámához van kialakítva a bizottság létszáma, hanem az állam részéről ált 2 ember (elnök, titkár) ezenkivül a jelölt állító pártok delegáltjai, és van egy minimum amely ha nem jön ki az állam feltölti, gyaqkorlatilag ezen a minimumon zajlott az előző választás is. A kopogtató cédula nem kézbesítése persze megtakarítás 8cserébe a leírt adminisztráció), de az alkotmány biróság várható álláspontja szerint a regisztrációró lehetőségéről is értesaíteni kell a jogosultakat, hiszen a névjegyzéknek így is kell készülnie + az állampolgárnak joga van tudni hol regisztrálhat. Pénzügyi megtakarítás 0 lesz ill. kb. 200 milliós + költség.
Egyébként tf, hogy lenne megtakarítás (nem lesz), de a bolsi kedvedért legyen, a demokrácia nem olcsó, 1988-ban az Mszmp egyik "komoly" érve volt a drágaság.

Netuddki. 2012.07.31. 11:35:29

@malacz69 rezignált: "de ettől még a demokrácia működik:"
"Nekem többet ér egy akadémikus szavazata, mint a 4 elemit végzett Kolompár Romárióé."
"A regisztráltak tudatosabbak, kisebb mértékben vezethetők meg populista, demagóg jelszavakkal."

Muhaha! Ennyi marhaságot, ráadásul mindezt 1 hozzászólásban...

Netuddki. 2012.07.31. 11:37:15

@malacz69 rezignált: Még annyit. Sajnos pont a hozzád hasonló felfogásúak akarják megváltoztatni a választások menetét. Sajnos azt sem értitek miért sajnos...

Cobs 2012.07.31. 11:37:19

@kovi1970: Igy is fel lehet fogni hogy kevesebben menjenek el.
De miért mennének el kevesebben?
Ki korlátoz bármiben bárkit is bárki:)

Az hogyha az illető nem regisztrálja magát és ennyit nem képes megtenni azért hogy éljen az alkotmányos jogával akkor az a gonosz fidesz hibája?

Kérdem én hogy ki akadályoz meg Téged abban hogy regisztráld magad?:)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 11:39:03

@kovi1970:

Nem kell folyamatosan közölnöd, h a szellemi szinted a béka segge alatti azzal, h semmiféle érvet nem bírsz leírni azzal a nyomorék, töppedt agyaddal.

draft22 2012.07.31. 11:39:18

@malacz69 rezignált: Döbbenet amit leírsz, tégeed cés a hozzád hasonló magyarellenes bolsikat kéne kizárni a szavazásbó. Takarodj a kurvaanyádba büdös komcsi!!!!!!!!!

Cobs 2012.07.31. 11:41:38

@Cinkes: Én láttam már versenyszférában elég nagy károsításokat. És senkinem bukott le mikor a raktárból eltünt pár raklap.
Kisebbek közül néhányan lebuknak, akik nem huzzák le a kártyájukat :)

A politikai pozicíó harccal vminyire egyetértek, de egy noname senki mérnök, menedzser rosszul végzi a dolgát a "x" hivatal élén és azt kirugják szerintem az nem okoz szavazat vesztést.

hermetikus (törölt) 2012.07.31. 11:42:03

Aki abban reménykedik, hogy Orbán Viktort 2014-ben demokratikus választásokon lehet majd leváltani, sajnos téved.

Orbán Viktor az ilyen választások megtartásának még a lehetségességét is éppen ezekben a pillanatokban számolja fel. Úgyhogy aki szabad, demokratikus Magyarországon szeretne élni a jövőben, annak most már nincs más lehetősége, mint csatlakozni azokhoz, akik Orbán Viktort bármi áron el akarják távolítani a hatalomból.

Ez a rohadék ugyanis végleges üzenetben mutatta ki a foga fehérjét. Már most minden az övé. Jog, érv semmit sem számít, magától sosem fogja kiereszteni markából a megkaparintott országot.

Ezért most már ütni kell, mert másként már nem lehet megfékezni ezt a hazug, tolvaj, gazembert.

Cinkes 2012.07.31. 11:42:19

@malacz69 rezignált: na akkor tegyük fel, hogy adott egy ország ahol szar és szar közül lehet választani. Az értelmesebb emberek ezt belátták, hogy nincs értelme egyik erőt sem támogatni. (nem is tudom hol lehet ilyen országra lelni) Akkor az értelmesebb emberek fogják meghozni azt a "jobb döntést"? Fel kellene fogni, hogy a demokrácia nem egy tökéletes rendszer, senkin nem lehet számon kérni a tájékozatlanságát sem. Sokan vannak akik nem foglalkoznak a választást megelőző pár napig a témával. Akkor ezeket most tényleg ki kell zárni a szavazásból? Semmi nem bizonyítja, hogy a jó előre regisztrált szavazók jobb döntést fognak hozni...

dr. Bubó 2012.07.31. 11:44:15

felhívom a polgárosultabb féleurópaiak figyelmét hogy a Főfélázsiai származékoknak tök reménytelenül "beszélnek"... pont az agykapcitásuk és szolgalelkűségük miatt...

ijjenek... genetikailag... ők bujtak kádár seggébe... most vityáéban van nekik jo meleg...

Aszpartám 2012.07.31. 11:45:05

Na várjatok, még mielőtt totális apátiába süllyednénk - ez jelenleg egy törvénytervezet, nem? Én nagyon bízom abban, hogy az Alkotmánybíróságnak is lenne ehhez egy-két szava. Ha nem, akkor pedig bízom abban, hogy kibebaszott nagy tüntetések lesznek. Ha az sem, bízom benne hogy nem a fidesz nyer és az egész rendszer ellenük fordul. Ha az sem, akkor tényleg irány Skandinávia...

Netuddki. 2012.07.31. 11:45:11

@Cobs: A probléma azzal van, hogy idáig kaptam egy levelet az ajánlócédulákkal. Amiért vagy kijött a jelölt vagy nem. A szavazás napján meg elballagtam szavazni. Szavazás előtt regisztráltam. Ennyi.

Most akkor még tartsam észben, hogy regisztrálni kell ha szavazni szeretnék? Pedig még szép, hogy szeretnék szavazni. Az orbánnak mennie kell!

Mindezt felesleges basztatásnak fogom fel az orbán részéről. Ennyi.
Az meg csak hab a tortán, hogy az orbánod trükközéseit látva óhatatlanul ne valami olyan machinációnak látsszon ez az egész amivel némi hendikepet akar a fidesz magának a többi esélyessel szemben. Ebből is látszik mennyire szarul áll a szénátok.
Remélem érthető voltam...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 11:47:18

@Cinkes:

A vállalati döntésekbe a takarítónőt és a portást nem vonják be, a felső vezetést igen. Szted rosszul teszik?

Itt egy ország sorsáról hozunk stratégiai döntést, és sztem jó, ha ebbe nem szól bele az, aki arra sem képes, h regisztráljon. És igen, meggyőződésem, h a regisztrációval tájékozottab, okosabb réteg fog szavazni, és nem féltem a demokráciát attól, h kimaradnak buta, lusta, tudatlan, tájékozatlan emberek a szavazásból.
Azt vágom, h neked igényed van rájuk, de bocs: nekem nem.

draft22 2012.07.31. 11:49:07

@Cinkes: Te miért vitatkozol ezzel bolsevista Fidesznyikkel? Ez ilyenekkel kár szóba állni.
kb. olyan, mintha Rákosival bájcsevejt folytatnál Recskről. Őt is utoléri majd 1989 dec 25.

Cinkes 2012.07.31. 11:50:46

@Cobs: itt nem egy két raklapról és nem egy mérnökről van szó nagyságrendileg. Olyan pénzek sehol nem tűnnek el amik az állami szférában és 1 mérnök kirúgása sem old meg gazdaságossági kérdéseket. Azt kell belátni, hogy az egyik csak magára számíthat míg a másiknak ott van az adófizetők pénze. Ezért lesz más a működése is, mert más helyzetet szül a szükség, illetve körülmények.

Lencsés István 2012.07.31. 11:51:14

@dalida: Elnézést de a rövidítés az szint alatti .

@kovi1970: Ne haragudj de aki xd - zik azt nem tudom komolyan venni .

@Cinkes: Ne haragudj , de nem tudok olyat komolyan venni aki kisbetűvel kezdi a mondatot ....

Cinkes 2012.07.31. 11:52:41

@malacz69 rezignált: dehogy vágsz te semmit. Azt sem sikerült felfognod amit leírtam, pedig elég szájbarágósra sikerült.

flort 2012.07.31. 11:53:27

@malacz69 rezignált: ha ez volt a válaszod a kérdésemre, akkor sajnos mégsem jó embernek tettem fel. Mert szemlátomást nem érted, hogy egy alapjogot nem szerencsés adminisztratív eszközzel korlátozni.

Mondok egy példát, talán megérted:

Átmegy a regisztrációs törvény, érvénybe lép, akármilyen feltételek mellett. Ekkor valamelyik mindenhez értő retardált politikus saját képviselői indítványként beterjeszti, hogy a regisztráció jogát előzetes (mondjuk) listára való feliratkozáshoz kötné. Antidemokratikus? Nem, aki regisztráltatni akarja magát, ennyit már csak megtehet... (ahogy az agyhalottak most is érvelnek a regisztráciüó mellett).

És még sok ilyen lépcsőt be lehet iktatni, a parlamaentben elég ujjbáb ül, hogy külön-külön nyújtsanak be egyre több nehezítő körülményt kreáló törvénytervezetet.

Van olyan pont, amit te is antidemokratikusnak tartanál (a megszámlálhatóan végtelen számosságú előregisztrációs kötelezettség kivételével)? És ha igen, miért kevésbé demokratikus az n számú előregisztráció, mint az n-1?

Megmondom. Azért, mert két vonal (mondjuk x alakban való) behúzását aránytalanul megnehezíti, a napjaikat munkával töltők számára szinte lehetetlenné teszi, hogy munkaidőben mindenféle okmányhivatalokba, jegyzőhöz, népességnyilvántartóba rohangáljon (sorszámot húzzon), akár többször is.

A másik a hónapokkal korábban lezáruló regisztrációs határidő: költözés, névváltoztatás (mondjuk valaki ledoktorál, vagy férjhez megy) esetén automatikusan elveszíti a választójogát?

U.i: a brutális bankadóról (mondjuk %-t is) tudnál egy linket? Mármint ami "máshol" van?

Cinkes 2012.07.31. 11:54:13

@Lencsés István: ott van előtte egy kettőspont... ostoba.

Netuddki. 2012.07.31. 11:56:55

@malacz69 rezignált: Muhaha!
A blogodat elnézve te is a fejedet az orbán seggében felejtetted. Félre ne érts nincs ezzel semmi baj. Muhaha!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.07.31. 11:58:45

AZ előzetes regisztráció kreténség, frelesleges bürokratikus maszturbálás.
Viszont.
A válaszókort 18-ról simán felelmelném 22-re.

És 22 után is Valami intelligencia teszthez kötném. Pontos módszertant nem tudok, de a habszószájú futballhuligánokat, az öreg néniket, akik visszakérdeznek, hogy "hát nem az a jóképú Ferenc még a miniszterelnök, édes fijam?" és aki képtelen felidézni az előző választások ígéretcunamijának főbb pontjait és látni, mi valósult meg belőlük, simán kizárnám.

Cinkes 2012.07.31. 11:59:20

@dalida: amíg bírja a normális hangnemet (a többivel ellentétben) addig csak beszélgetünk.

Netuddki. 2012.07.31. 11:59:30

@Lencsés István: "Ne haragudj de aki xd - zik azt nem tudom komolyan venni ."

Semmi gond! lencsés pityu nicknévvel én sem vettelek komolyan. Te jó ég! Akkor mi nem vettük komolyan egymást... XD

draft22 2012.07.31. 12:02:02

@Lencsés István: Te pedig rendszeresen szóközt teszel a vessző elé, ez teljesen szabálytalan, ki fognak zárni a szavazásból is.

Netuddki. 2012.07.31. 12:03:00

@Eltévelyedés: Nos, akkor te is hülyének nézed a magyar állampolgárok többségét...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:04:47

@Cinkes:

Látom, nem bírod felfogni, h mondataid nem elég jók ahhoz, h pontosan abban a mederben tereljem én is a magam szavát. Haha:)

@flort:

"egy alapjogot nem szerencsés adminisztratív eszközzel korlátozni."

Korlátozásról szó sincs!!!!
Ez nem korlát. Csak azt szűri ki, aki ki akar szűrődni éppen úgy, mint amikor nem megy el szavazni. A részvételt megnehezíti, tenni kell érte, de nem korlátozza.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.07.31. 12:06:07

@kovi1970: Nos.. mi tagadás, igen. És nem tartom jó ötletnek, hogy hülyék döntsenek olyaról, amihez nem értenek.

kertesz 2012.07.31. 12:06:56

A szavazói regisztrációhoz kapcsolódó bejegyzések- az Egyesült Államokban:
en.wikipedia.org/wiki/National_Voter_Registration_Act_of_1993
en.wikipedia.org/wiki/Voting_Rights_Act

Szóval VAN szavazási regisztráció az USÁban. Az más, hogy mindkét törvény, amit ide betettem, arról szól, hogy hogyan alkalmazzák helyesen.
Az én véleményem az, hogy így át kell majd gondolni, hogy miért is akar szavazni valaki...
Szóval, támogatom.
Ugyanakkor eltörölném a parlamentbe jutás 5%-os küszöbét és megszűntetném a pártok állami finanszírozását. (Thürmerék, néhai SzDSz, MDF és még hány izé párt még mind az állami pénzekből él..)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:08:26

@flort:

A további érvelésed téves. értelmetlen többszörös regisztrációkról és egyebekről okfejteni. Egy regisztrációról folyik a vita, ráadásul úgy, h még azt sem tudjuk, mennyire lesz ez az egy könnyű vagy nehéz.

Brutális bankadó---> szlovákia. Keress rá!

Netuddki. 2012.07.31. 12:08:47

@malacz69 rezignált: "És igen, meggyőződésem, h a regisztrációval tájékozottab, okosabb réteg fog szavazni, és nem féltem a demokráciát attól, h kimaradnak buta, lusta, tudatlan, tájékozatlan emberek a szavazásból."

Lóphaszt értesz te a demokráciából! Leostobázol másokat, lenézed az egyszerű embereket.
Az ilyen embertípus a lehető legostobább. Ráadásul még meg is van győződve az okosságáról és igazáról. Na, az ilyenek lesznek veszélyesek ha "hatalom" kerül a kezükbe...

Netuddki. 2012.07.31. 12:10:54

@Eltévelyedés: Pedig ők döntenek. Még 2/3-uk is van hozzá. :(((

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:12:46

@kertesz:

Az 5% lejjeb szállítása mondjuk 3%-ra lehetne, talán hasznos lenne. (Lehetne érvelni érte és ellene is...)

A pártok állami támogatásának elvétele az messze-messze többet ártana a demokráciának, mint bármilyen regisztráció, és még a mutyit, a lopást, a korrupciót is erősítené.

flort 2012.07.31. 12:13:29

@malacz69 rezignált: feladom. te tényleg nem érted.

flort 2012.07.31. 12:16:27

@malacz69 rezignált: Példa volt, hogy felfogd. Nem sikerült.

Azt hiszem, nem is zavarlak a kis tündérországodban.

Cinkes 2012.07.31. 12:16:46

@malacz69 rezignált: jó akkor beszélgess anyukáddal, hátha őt megérted.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:17:02

@kovi1970:

Mondom, h hülye vagy!
Nem az egyszerű embert nézem le, hanem azt mondom, h vannak kérdések, amikben az egyszerű ember (nevezzük így a buta, tájékozatlan embereket) VÉLEMÉNYÉT (és nem magát az embert) szarba veszem.

Lassan nálad is ott tartok, h a véleményed szarba veszem. Bár bizonyos értelemben még a szar is értékesebb, hiszen abból okos laboránsok és orvosok kurva okos következtetéseket tudnak levonni az emésztőrendszerre nézve, nem beszélve a pszichiáterekről, hiszen a széklet a lélek tükre.
Próbálj kicsit relevánsabb lenni a szarnál! Kösz.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.07.31. 12:17:48

@kovi1970: Az még nem baj, hogy más volt a véleményük, mint az enyém. Választások előtt én is ott voltam, hogy kibaszottul ellenesznves gyerek ez a Vikkancs, voltak logikai bukták a kampányában, de Fecóékól elég volt. És igazából szurkoltam neki, hogy ha tényleg szebb Magyarországot akar, akkor noha nem mindig értek egyet vele, de legalább valamerre induljunk már el, annyira szar nem lehet.
Azóta mondjuk kiderült, hogy hazudik, mint a vízfolyás, és csak a saját bankszámlája érdekli, ergo lehet mégszarabb, álmaimban sem gondoltam volna miket ki nem tud találni.

Úgyhogy... Remélem Bajnai úr szeretne megint 4 év stresszt és elindul. Nekem Ő hiteles volt.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:19:51

@flort:

Kösz.:)

@Cinkes:

Jól érzed, szoktam anyukámmal beszélgetni. Nálad lényegesen jobb partner. Megadjam a nickjét?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 12:23:04

Az mszp azt javasolta, h legyen kötelező a szavazás. KÖTELEZŐ!

No kérem, ha van antidemokratikus, jogot korlátozó javaslat, akkor ez az. KÖTELEZŐ, B+, eszem-telefaxom megáll. Arról miért nincs poszt?

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.07.31. 12:26:04

"Nagyon nem szeretnék olyan országban élni, ahol a jogaink csorbítása egy bizonyos szint alatt megengedhető."

Én sem. Itt pontosan milyen jogod is sérül? A szavazati biztosan nem.

Szerinted ezekből melyiket zárja ki az előzetes regisztráció?
"Az általános választójog a választójog kiterjesztését jelenti minden felnőttre rasszra, nemre, vallásra, képzettségre és gazdasági helyzetre való tekintet nélkül."
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ltal%C3%A1nos_v%C3%A1laszt%C3%B3jog

Értem én, hogy nem tetszik, de mi köze ennek a jogaidhoz?

Cinkes 2012.07.31. 12:27:46

@malacz69 rezignált: neked jobb, mert az ő szintjét még el tudod érni.

Lencsés István 2012.07.31. 14:03:39

@dalida: Én direkt írok így , viszont amit én írtam az igaz .

bohuš 2012.07.31. 14:22:59

@lavór:
"A nagy vita inkább azon van, hogy azok esetében, akik feliratkoztak, kötelezővé tegyék-e a részvételt" - mondta OV.
Bár a szankció még valóban nem kidolgozott.

dr. Bubó 2012.07.31. 14:26:36

@bohuš: "a szankció még valóban nem kidolgozott"

forradalmi időkben nem kell ezen sz@rakodni...

KIVÉGZÉS (gojó a felybe oszt jónapot)

lavór 2012.07.31. 14:26:45

@bohuš:

Na és ha kötelező, akkor sem kizárólag a Fideszre lehet voksolni. Ez semmi másra nem jó, mint a rettegni vágyókat kiszolgálni. Semmi értelme.
Kibúvót (Pl: orvosi igazolás), érvénytelen szavazást nem lehet kizárni.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 14:39:19

@Cinkes:

Ez valami baloldali nívó, h a másik anyjával foglalkozunk? Újat mondtál. Felírom.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.07.31. 14:42:32

@bohuš:

A regisztráltnak kötelező, az egy fasság. Azért dobta be a felcsúti gólvágó, h legyen miből engedni, és a végén a sima regisztrációt kompromisszumként tudja tálalni. Reggelni kell, de azután sem kötelező. Ilyen a politikai taktika.

bohuš 2012.07.31. 14:54:08

@lavór:
rákérdeztél egy információra és rámutattam, hol találod a választ. Érdemben nem szeretnék vitatkozni a témáról, mert felidegesíteném magam (nem rajtad, a témán).

ciccaful 2012.07.31. 15:15:36

@lavór: Nincs veled gond - már, ami a SZAVAZÁS részét illeti. Egyetértek azzal, amit írsz, szerintem is a választás lehetősége állampolgári jog és KÖTELESSÉG. Aki nem megy el szavazni, az hiába jajveszékel.

Csak azt nem értem továbbra sem, miért van szükség regisztrációra. Mert racionális, védhető magyarázat erre ma Magyarországon nincs.

orgoványi erdőjáró 2012.07.31. 15:37:23

@kovi1970: so what? Mindig jobb ez, mint a pálinka + gulyás osztogatásos szavazás. Ez lehet, h egy kicsit kényelmetlen de távolról sem annyira tragikus mint ahogy ezt láttatni akarod. Ja, hogy a múltkor te forgattad a merőkanalat, aztán mégis buktatok apafej? Szar ügy...

komplikato 2012.07.31. 17:59:25

@malacz69 rezignált: "Egészen biztos vagyok benne, h a XXI. században lesz lehetőség netes regisztrációra."

Te kis naív! :D

Olyan országban ahol szándékosan akadályozva van a telefonos fizetési lehetőség? Ahol más országokhoz képest 10-12 év késéssel jelent meg az azonnali utalás (ami nálunk 4 óra lenne HA működne) és ahol a különböző vagy éppen ugyan azon hivatalok gépein tárolt adatbázisok égvilágon semmilyen szinten nincsenek összekötve, hogy ha Józsi bá'-nak gondja van, akkor 4-5-6 helyre kelljen elmennie személyesen PAPÍRON beadni dolgokat?

komplikato 2012.07.31. 18:07:01

Én tartom, hogy nem lesz olyna rövid a választható lista, mint itt sokan pedzegetik és, hogy lesz addigra "egyéb" új név. Az más kérdés érdemes lesz bármira vagy sem. Tévedés jogát fenntartom, de ennyire ne legyünk már pesszimisták. Én simán elmegyek regisztrálni, de továbbra is úgy érzem, hogy szándékosan szűkíteni akarják a választok körét, a 2 hónap meg (lásd fentebb leírás USA és Franciaország rendszeréről) egy baromság.

komplikato 2012.07.31. 18:11:26

@Eltévelyedés: "A válaszókort 18-ról simán felelmelném 22-re."

Miért nem jó neked más civilizált országok 21-es korhatára? :D

A többivel nem értek egyet, a hülyéknek is joga van szavazni, ez nem kell, hogy nekem tetszen vagy neked, de van nekik. De ezt lehet ragozni akár a kötelező 3 diploma és Mensa tagság irányába, kapásból lenne 0.5% jogosult.

komplikato 2012.07.31. 18:13:12

@komplikato: Kiegészítés.
Azért láttam én már sok diplomás hülye embert, vagy olyat aki se nem hülye, se nem iskolázatlan, ellenben vagy nagyon tájékozatlan vagy annyira befolyásolható mint egy ovis egy tábla csokival ... ezeket miként szűrnéd ki?

xéniav 2012.07.31. 21:16:12

@Valós Kilométer: Az utolsópillanat jogát zárja ki.Jogom van az utolsó pillanatban dönteni, hogy szavazok vagy nem . Nem mellékes, hogy ne a felcsuti törpe ossza be az időmetne csináéjon plussz elfoglaltságotse nekem se másnak

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.31. 21:21:58

Az volt már:

Mi van, ha regelek, és nem szavazok? Megbüntetnek?

xéniav 2012.07.31. 21:25:41

@Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány]: Butuskalibuci. Itt nem a kötelezésről van szó, hanem jogsértésről, jogkorlátozásról.Azért szar neked, mert nemérted.Ha értenéd felháborodnál a jogaid korlátozása miatt,de, mivel nem érted, így szar.

xéniav 2012.07.31. 21:33:08

@Romanee Conti: ha nem mész el szavazni megint ezek nyernek,legalább ne legyen 2/3-uk

xéniav 2012.07.31. 21:54:29

@scsaba1: Egy: tényleg kertitörpe, 2: tényleg felcsuti cigány, 3:tényleg ország vajdájának képzeli magát,ezek tények és nem trollkodás.Nem a blikk-ból, hanem gazdasági hírekből tájékozódom .Megjegyzem azoknak is joguk van szavazni akik a blikkből tájékozódnak pont úgy mint akiknek az egyház és Viktór vezér mondja meg kire is kell szavazniuk. Valóban aktívabbak voltak az elmúlt nyócévben a fidesz szavazói mint ellenzék

kertesz 2012.08.01. 10:28:47

@xéniav: Ezek szerint az USA és Franciaország lábbal tiporják a jogot, mert az előzetes választói regisztráció miatt az "utolsó pillanat jogától" megfosztják a választóikat???
Ugyanmár.
Pont, hogy az impulzusszavazást zárja ki.

Münci66 2012.08.02. 09:05:19

@kertesz: Möszjő Kertész!
Nálunk van egy (pontos) népesség nyilvántartó rendszer Az USA-ban is van? Mert amikor utoljára voltam szavazni, akkor hivatalos irattal kellett bizonyítanom, hogy én én vagyok, a nyilvántartásból pedig leellenőrizték, hogy valóban jogosult vagyok-e szavazni?
Tudomásom szerint az amerikai regisztrációs rendszer ezt a célt (a jogosulatlan, illetve a többszörös szavazás kizárását) szolgálja.
Azt kéne belátni, hogy az ellenzők többsége szerint a rendszer a visszaélés lehetőségét adja meg. Nem csak OV-nak, hanem az őt követő többi me-nek is. A magyar polgárnak pedig fenntartásai vannak a politikusok szavahihetőségével szemben (lásd pl: nem emeljük a gázárát, illetve a határon túli új állampolgárok nem szavazhatnak)

Tisztelettel, Münci

Fekete Sámuel 2012.08.10. 21:04:42

Én meg olyan országban szeretnék élni, ahol Szalai Ervin egy dolgos, korrekt ember, amit a nagyszüleitől tanult, akiket pedig Auschwitzban tanították meg dolgozni.

Sajnos a zsidók elszoktak a munkától, és ezért ideje megtanítani nekik, hogy a jól végzett munka öröme az igazi boldogság, nem a bankjegykötegek dohos illata.

És akkor Szalai Ervin is egy boldog ember lenne. Nem is lenne többé zsidó. Keresztény volna. Mert ez, kedves Szalai Ervin, választás kérdése, mindig is az volt.

Ti, ti, ti zsidók vagytok, akik nem voltatok hajlandóak szinte soha megtenni a választást.
süti beállítások módosítása