Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.05.25. 17:13 Szalai Ervin

A hűség pártja?

Címkék: migráció városi legenda jobbik szavazótábor protesztpárt státuszféltés

 „Hűség: talán ez a legfontosabb szó, nem véletlen, hogy a mai világban éppen ez a fogalom veszett ki a legjobban. Manapság sok helyen az esküszegés elfogadott dolog, legfeljebb bocsánatos bűn lett. Pedig elsősorban a hűség teremt rendet a világban, ez emel ki minket a vegetatív létből.” - Toroczkai László: Vármegyés a véres úton 

„A Jobbik felháborítónak tartja, hogy nemcsak a felsőoktatási keretszámok drasztikus csökkentésével és a tandíj bevezetésével szorítja külföldre a magyar fiatalokat a kormány, hanem a tervek szerint már a Nemzeti Alaptantervben is pályaorientáció címszó alatt a bel- és külföldi munkavállalási lehetőségekről okítják középiskolásainkat.” - jobbik.hu

 
Előre lelövöm a poént, hátha valakinek nincs ideje végigolvasni a bejegyzést: vannak a politikai szólamok és van a valóság. Például a valósághoz tartozik az is, hogy hiába a nemzeti ügyek kormánya, hiába a „példátlan sikerek”, a Tárki legfrissebb kutatása alapján Magyarországon a rendszerváltás óta nem volt ilyen magas a migrációs hajlandóság. Persze elképzelhető, hogy pusztán emberbaráti szeretetből akar durván minden ötödik (!) magyar a hanyatló külföldön dolgozni, és nem a kilátástalan gazdasági-politikai helyzet elől menekülnének oly sokan: hogy ez süllyedő hajó, vagy az újabb kalandozások kora, mindenki döntse el maga. 
 
Mindenesetre én hajlok arra, hogy a migrációs hajlandóság 2010 óta tartó masszív emelkedése inkább negatív trendek következménye: kiszámíthatatlan és túlbonyolított jogi környezet, pocsék gazdasági teljesítmény, adók, gyenge szolgáltatások mellett pazarló állam, keretszám-csökkentések, adók, adók, oligarchák és a változatosság kedvéért még több adó. 
 
Ugyebár ha politikai szólamokban gondolkozunk, rögtön ketté is oszthatjuk az országot olyanokra, akik kitartanak Magyarország mellett, mert itt élni-halni kell, nyaralni is legfeljebb Erdélyben illik, és olyanokra, akik opportunista módon csak a pénz istenének hódolnak, és Sajó Sándor Magyarnak lenni című versét nem hogy kívülről, de még hírből sem ismerik, pedig:
 
„Magyarnak lenni: tudod, mit jelent?
Magasba vágyva, tengni egyre – lent;
Mosolyogva, mint a méla őszi táj,
Nem panaszolni senkinek, mi fáj” 
 
*
 
Szóval a tágan vett politikai kommunikáció alapján elvárható lenne, hogy a nemzeti oldalon (sic!) valamivel kevesebben vágynak külföldre munkát vállalni mint a balliberális oldalon (sic!). A Tárki felmérése szerint furcsamód mégis a Jobbik szavazók tűnnek ki a maguk 32%-os migrációs potenciáljukkal. Hogy is van ez? Hűség, kitartás, mittudomén? 
 
Az átlagosnál magasabb migrációs hajlandóságú társadalmi csoportok (%) (Forrás: TÁRKI Omnibusz felvétel 2012. március)
 
Először is oszlassunk el pár tévhitet! Egyrészt nagyon könnyen jöhet a válasz, hogy mivel a Jobbik (átlagosan) a szegény, iskolázatlan vidékiek pártja, nyilván ők akarnának leginkább külföldön szerencsét próbálni: merthogy a politikai szélsőségesség és a migrációs potenciál is ugyanabból a társadalmi kilátástalanságból fakad. 
 
Ugyanakkor számos kutatás bizonyítja, hogy a Jobbik szavazóbázisát hajlamosak vagyunk tragikusan másnak látni, mint amilyen az a valóságban, hiszen a többi párt szavazóihoz képest éppenhogy tehetős, iskolázott, szekuláris, fiatal és még csak nem is regionálisan meghatározott csoportról beszélhetünk, akiknek életérzése sokkal inkább a státuszféltés, mintsem a kisemmizettség-tudat.  
 
Így máris érthető, hogy igazából nem a jobbikos identitás, ami a migrációs hajlandóságot meghatározza, hanem a Jobbik szavazótábora áll össze olyan dimenziók mentén, amik magasabb migrációs hajlandóságot valószínűsítenek: 30 év alattiak 48%-a, 31-41 év közöttiek 31%-a, gimnáziumot végzettek 30%-a menne külföldre, és így tovább. 
 
*
 
Most hogy egy újabb példán keresztül döbbentünk rá, a pártok szólamai nem feltétlenül tükrözik saját választóik preferenciáit és valós élethelyzetét, azért még tegyük fel a kérdést: Mi van akkor, ha egy párt nem a saját választóit képviseli, hanem a vezetőség feje után menve valamiféle idealizált, múltba révedő maszlagot akar mindenáron rájuk tukmálni? Irányváltás? Szavazatvesztés? Esetleg semmi? Mert az biztos, hogy amíg ezek a különbségek meg nem szűnnek, vagy feszültség formájában felszínre nem törnek, addig a Jobbik permanens protesztpárt marad önálló program és saját jogon szerzett szavazótábor híján. 
 
Váltópárt? Ugyan már! Max "Nem tetszik a rendszer" radikál. 
 
 
 

 


54 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr134544410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán elhalasztaná a 2014-es választásokat 2012.05.25. 22:09:59

A miniszterelnök úr a múlt héten még csak a pártok állami támogatásának megvonásával sokkolta a közvéleményt. A hét elején már a következő választásokon bevezetendő kötelező regisztrációval borzolta a demokráciáért aggódók idegeit. Mindezek azonban elt...

Trackback: Orbán elhalasztaná a 2014-es választásokat 2012.05.25. 22:09:54

A miniszterelnök úr a múlt héten még csak a pártok állami támogatásának megvonásával sokkolta a közvéleményt. A hét elején már a következő választásokon bevezetendő kötelező regisztrációval borzolta a demokráciáért aggódók idegeit. Mindezek azonban elt...

Trackback: Orbán elhalasztaná a 2014-es választásokat 2012.05.25. 22:09:44

A miniszterelnök úr a múlt héten még csak a pártok állami támogatásának megvonásával sokkolta a közvéleményt. A hét elején már a következő választásokon bevezetendő kötelező regisztrációval borzolta a demokráciáért aggódók idegeit. Mindezek azonban elt...

Trackback: Miért vet be taktikai atomfegyvert saját nemzetgazdasága ellen a Fidesz-kormány? 2012.05.25. 21:46:01

“A pénzügyi tranzakciós illeték egy 21. századi taktikai atomfegyver” - mondta Matolcsy György. “Amit a kormány csinál a gazdaságpolitikában, az valóban felér egy atomfegyver pusztításával” - reagált rá az MSZP-s Burány Sándor. ...

Trackback: Orbán Viktort lebuzizták 2012.05.25. 21:43:10

Lézerjanit ment kikérni, lebuzizták Orbánt a vásárhelyi polgárok. Mivel “kikérni” a hagyományos népi kultúrában a menyasszonyt szokás, a miniszterelnöknek egy szava se lehet amiatt, hogy az érkezése ellen tüntetők a spin doktorok javasolta ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andraxxus 2012.05.25. 19:25:57

tehát Jobbik = nilpotensek gyülekezete :D

zembertelen 2012.05.25. 22:27:00

Menjenek!(keletre)
És vigyék ezt a kiló narancsot is!

kapucsengő86 2012.05.25. 22:36:10

Szerintem pedig nincs nagy ellentmondás (vagy legalábbis elég könnyen feloldható) a jobbik filozófiája és a szavazóik migrációs szándéka között: az elégedetlenség a rendszerrel. Vagy emigrálunk, vagy elzavarjuk a kommunistákat/zsidókat/stb. és akkor itten kóóóbászból lesz a kerítés. Ők komolyan azt hiszik, hogy ha a jobbik kerülne hatalomra, akkor nem kellene innen elmenni. (Pedig csak akkor igazán...)

Yasashi Tanuki 2012.05.25. 22:46:06

Nincs itt semmilyen ellentmondás, akik nem látnak esélyt az itthon a boldogulásra az fog a Jobbikra szavazni. A szélsőséges pártokat nem antifasiszta retorikával és a polgári rendfentartás kriminalizálásával lehet gyengíteni, hanem azzal, hogy garantálják az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát főleg az ország északi és keleti vidékein. Ha eltelik pár év és nem gyilkolnak többé csoportosan védtelen időseket, nem aratják le nap mint nap azt amit a gazdák elvetettek, nem lopják szét a falvak elhagyatott házait, nem lesz vonat/villamos leállás kábellopások miatt akkor a Jobbik tábora is elkezd apadni majd visszatér a parlamenti küszöb alá. A Jobbikot a kiábrándult baloldali szavazók emelték be a parlamentbe, mert a baloldal a munkások helyett az etnikai kisebbségekben keres inkább támogatókat. Ezek a magukra hagyott egykori baloldali emberek vergődnek kétségek között látva, hogy a megélehetésük nincs biztosítva, a nyugdíjuk pedig még kevésbé.

Intizar 2012.05.25. 23:15:18

NEM? PANASZOLVA? SENKINEK?
Ez a költőféleség csakis valami svábzsidóoláh izé lehetett. És életébe nem látott magyart. Hát hogy a bánatosba lehetne magyar az, aki nem panaszkodik?

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.25. 23:22:06

"Míg a kormánypártok milliárdokért konzultálnak és luxuslakásokat bérelnek maguknak, az embereknek az újabb megszorítások, az adó- és adótétel-emelések, meg az elbocsátások jutnak" olvasható az "Alibi konzultáció helyett munkahelyteremtést!" című közleményben.

"Összehasonlításképpen: a miniszterelnök által a munkahelyteremtésről szóló alibi konzultáció annyiba kerül, amennyiből meg lehetett volna spórolni a bölcsődei díjak bevezetését. A magát családbarátnak hazudó kormány a kisgyermekes szülőkre az adók mellé még kirója az akár havi több tízezer forintos bölcsődei térítési díjat is.

NE KÜLD VISSZA AZ orbáni LEVELET, MERT ÚGYSEM OLVASSÁK EL, NEM A VÁLASZTÁSI IRODA KEZELI ÉS CSAK A FIDESZ LISTA FRISSÍTÉSÉRE SZOLGÁL!

flamer 2012.05.25. 23:25:48

@Yasashi Tanuki: De akkor ne az legyen a retorikájuk, hogy "itt élned, halnod kell", érted.
Egyébként ismerek pár embert, akik nem láttak itthon különösebb perspektívát, mégsem voltak olyan idióták, hogy Jobbik-szavazó legyen belőlük.

Yasashi Tanuki 2012.05.25. 23:40:43

@flamer: Más az ha nem látsz karrierlehetőséget és megint más amikor arra kényszerítenek, hogy a gyereked olyan iskolába járjon ahol naponta verik és védelmi pénzt szednek tőle, csak azért mert fehérebb a bőre mint az integráltaké. A kétségbeesésnek vannak fokozatai, a Jobbik szimpátia az utolsó előtti.

komplikato 2012.05.25. 23:44:15

@Yasashi Tanuki: "A szélsőséges pártokat nem antifasiszta retorikával és a polgári rendfentartás kriminalizálásával lehet gyengíteni, hanem azzal, hogy garantálják az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát főleg az ország északi és keleti vidékein."

Jogos, de tuti nem a rendőrség leépítésével és az élethez és tulajdonhoz való jogok* gyengítésével érhetik el. Most hallottam, hogy meg akarják szüntetni a jogos önvédelem kategóriát ... eddig is gáz volt, hogy azért is lecsuktak téged ha valaki ki akart nyírni téged vagy családod, de a kutyád tette a dolgát és elkapta.

*Lásd még tákolmány. Elég sok mindenhez való alapjog elpárolgott belőle.

komplikato 2012.05.25. 23:47:12

@Orbán," zárolom az egyházak állami pénzeit is"!: OFF/ Ne aggódj előzőt is 8 millióból 400.000 küldte csak vissza. A többiek vették a lapot a kérdésekből, hogy nem az Ő válaszukra kíváncsiak. Az adataidért se aggódj a népszámlálási lapokon lakcímhez kötődő egyedi azonosító szám volt./OFF

Csigataposó 2012.05.26. 00:02:38

huseg partja helyett hulyeseg partjat olvastam tobbedszerre is. Aszem prejudikalt a gondolkodasom. :D

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.05.26. 00:51:12

mindig a legcsóróbbak, meg a legtehetősebbek lépnek le elsőként. a közép marad.

a fideszesek, nyugdíjas mszp-sek maradnak.

a csóró szobafestők, melósok, ők már írországban, angliában, németországban vannak.
a fiatal, szegény mérnökök pedig a világon mindenhol megélnek.

akinek meg pénze van, a szülei netán kint taníttatják, nyelvet is tanul, esetleg kint kap ingatlant, vagy otthon, az ugyanolyan rohammagyar hülye marad esetleg, egy virtualitásban él, mint egyébként.

a gazdagoknak könnyű tehát kimenni (anyagilag nem megterhelő), a szegényeknek meg kötelező (másképp sose lesz lakása az életben).

a többiek meg eltengenek-lengenek a langymeleg kakalében amíg nem kezd el az ő nyakuk körül is szorulni a hurok. ezek a hivatalnokok, a birkák, a followerek.

amire ők lelépnek, addigra kint már megtokásodva fogják őket várni a meggazdagodott szobafestők, szobrászok, és ferrarival száguldozó mérnökök őket, és majd dolgozhatnak náluk ugyanúgy, ahogy otthon is mindig dolgoztak a tiszteletes úrnak, hivatalnak, szorgalmasan, mélyre, finoman, alázattal, de azért nyomatékkal benyalva, úgy, ahogy csak ez a kaszt képes rá.

Gerilgfx 2012.05.26. 02:35:55

a jobbik szavazók oroszlánrésze fiatal. mivel a fiatalok körében nagyobb a kivándorlási hajlandóság, így értelemszerűen a jobbik szavazók körében is magasabb.

vagy az ilyen mély, szélsőliberális gondolkodásmód az ilyen alapvető összefüggések feltárására már nem képes?

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.05.26. 02:52:14

arra nem gondoltok hogy a Jobbik az egyetlen párt amiben a fiatalok még valamiféle reményt látnak? Persze hogy el akar innen menni mindenki, miért maradjunk? Egy kalap szar ez az ország amiben már semmit nem lehet csinálni, tisztességesen meg pláne nem. Tombol a bűnözés, a korrupció, kurva magasak az adók az amúgy is alacsony fizetésekhez, a pénznek nincs reálértéke. Hogyapicsába ne akarnék elmenni. De szeretem az országomat, és szeretném hogy jó legyen, ezért bízok a Jobbikban. A többinek már mind lefőtt a kávé

Bebes 2012.05.26. 03:16:37

@djlaczko: És Iránban, Oroszországban meg Kazahsztánban nyilván nem "Tombol a bűnözés, a korrupció", magasak a fizetések és alacsonyak az adók. Mert azt fel sem merem tételezni, hogy a mocsok liberális és amúgy is halódó Nyugaton keresik boldogulásukat az olyan fiatalok, akik már csak a jobbikban látnak reményt:-)

Avatar 2012.05.26. 07:29:13

Rosszul értelmezitek ti ezt a felmérést. A Jobbik szavazói bizonyára csak Csonkamagyarország területéről akarnak emigrálni, Erdélyt, Felvidéket, és a többi történelmi magyar területet akarják belakni... :)

hattyú 2012.05.26. 07:32:38

Persze, egy csomóan vannak külföldön, pl. itt XY országban is, az embernek kifordul a gyomra tőlük ha esetleg valahol találkozik ilyenekkel, mert lecigányoznak minden sötét bőrűt, idekint is éppúgy mocskos zsidóznak, buziznak mint otthon stb., elég ha elmész egy itteni "magyar buliba", 10 magyarból legalább 3 ilyen mini náci és főleg a fiatalok. De ez nem újdonság, évek óta így van.

ob.szerver 2012.05.26. 07:47:33

Ha a számok mögött az van, hogy vissza akarnak menni Levédiába, hogy a végtelen pusztákon halászó, vadászó, gyűjtögető életmódot folytassanak, és esténként a jurtáik előtt bámulják a sámán táncát, a magam részéről támogatnám, sőt még sürgetném is őket erre.

is 2012.05.26. 07:50:53

@djlaczko: de erre mind gondolunk, és nagyon de nagyon szomorúak vagyunk emiatt. ugyanis aki szereti a hazáját, az pont nem a Jobbikot támogatja, ezen az egyetlen ponton van a logikai bakugrás. felcsapja ugyanis a gimnáziumot végzett fiatal a történelemkönyvét, a világtörténelemnél, és végignézi, hogy vajon azok a népek emelkedtek-e fel, amelyek mindenkivel összevesztek, vagy azok, amelyek együtt tudtak működni. felcsapja ugyanez az olvasó Szent István intelmeit arról, hogy Magyarországot az viszi előre, ha minél több idegent befogad, és nem az, ha mindenkit elutál. még elvégez egy-két ilyen valóságellenőrzést, aztán leül egy csendes sarokba, és összerakja a fejében, hogy a Jobbik simán átbassza az agyát a szólamaival. a valóságban a Jobbik az országot kb. a FIDESZszel egyenrangú romlásba viszi (nincs sok különbség a két párt között, nem véletlenül kellett már 2010-ben Jobbik-ellenes kampányt folytatnia a FIDESZnek).

is 2012.05.26. 07:52:50

@Gerilgfx: ez konkrétan benne volt a posztban, innentől: "Ugyanakkor számos kutatás...".

vagy az ilyen mély, szélsőnemzeti gondolkodásmód olvasni már nem képes?

Kis ember 2012.05.26. 08:53:06

@Magyar Vitéz:
Ezt olyan szépen írtad, hogy most megnézem a blogodat. :)

mese1 2012.05.26. 08:57:53

@zembertelen: Szegfű kasza, és zöld lefestés lesz, egyikre sincs szükség...

troni 2012.05.26. 09:06:22

Nem is értem ezeknek a náciknak az unortodox gazdasági elképzeléseit.
Méghogy munkából megélni?
Hát hol élnek ezek?
Lopásból, mutyizásból, 4évente a megfelelő helyre X-elésből, álrokkantnyugdíjból, plagitanulmány írásból. Az a magyar virtus.
Méghogy GDP arányos fizetést akarnak!
Persze.
Akkor kénytelen lenne a zsebre privatizált off-shore birodalom beérni 10% piaci tőkearányos nyereséggel. És nem jutna szavazó tenyésztésre sem.
Hát menjenek is!
Mi meg majd jól megélünk a záloghitelből, a hivatalnokseregből meg a dolgos megélhetési kisebbségeinkből!

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.05.26. 09:06:55

Hajrá Viktor! Ne hagyd Magad!!!!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.26. 09:08:04

Kevés immobil, mélyszegény Jobbikost ismerek, a többség vagy vállalkozó, intézményvezető vagy "meg nem értett fiatal", aki elvégezte a történész vagy szociológus szakot, de nem találja a helyét.

Kutchek (törölt) 2012.05.26. 09:11:53

" A Tárki felmérése szerint furcsamód mégis a Jobbik szavazók tűnnek ki a maguk 32%-os migrációs potenciáljukkal. Hogy is van ez? Hűség, kitartás, mittudomén?"

Most miért???
Lehet, hogy csak a Vajdaságba, Kárpátaljára akarnak emigrálni. Ha úgy nézzük valóban kivándorlás, de végülis megszentelt magyar föld is egyben. És lassan már ott is könnyebb az élet mint itt.....

troni 2012.05.26. 09:14:29

@Member:
Akiket meg én ismerek, azok szakmával, diplomával rendelkező aktív, 45-50 évesnél fiatalabbak. Főleg férfiak.
Akik átlátják a rendszer működését és dühösek az elmúlt 22 év történései miatt.
Nem érdemes a tv-ből megítélni a jobbikosokat.
Ott mindig ugyanazt a párszáz fehér cipőfűzős idiótát, meg jelmezes mélymagyart látod.
A rájuk szavazó csendes többség (közel 1 millió fő) otthon csikorgatja dühösen a fogát.
Vagy külföldön, ha a saját és családja megélhetése azt követeli meg.
De ez nem jelenti azt, hogy ne dolgozna és élne szívesebben itthon.

nyekk 2012.05.26. 09:35:09

-Ez a valós ok: "Gerilgfx 2012.05.26. 02:35:55
a jobbik szavazók oroszlánrésze fiatal. mivel a fiatalok körében nagyobb a kivándorlási hajlandóság, így értelemszerűen a jobbik szavazók körében is magasabb."

-"ob.szerver 2012.05.26. 07:47:33" Én, -meg még nagyon sokan- meg azt támogatnánk, hogy az ilyen hozzászólók sürgősen menjenek vissza Izraelbe.(De még inkább pl. Lengyelorszába..., vagy Németországba...)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.26. 09:35:32

@troni: Én sem azt mondtam, hogy tv alapján, hanem akiket ismerek. Sajnos a tapasztalataim több, mint negatívak, egyik nemesfémmel spekulál, pedig ez az ő szemükben zsidó rémtett, a másik abortuszra buzdította a teherbeejtett párját (autószerelő), a harmadik folyamatosan töri a házasságát (diplomás intézményvezető). Magyarán szembemennek az elveikkel. Akkor miért is bízzak abban, hogyha hatalomra kerülnek, nem diktatúrát csinálnak?

Nazareus 2012.05.26. 10:07:40

Nos, leirom én is, hogy látom ezt, mint Jobbik szavazó:

Elöre bocsátom, hogy nem vagyok mélymagyar, semmi bajom a zsidókkal és diplomás, 40-es férfi vagyok.

Viszont azt látom, hogy az MSZP alatt az ország lassú haldoklása ment, a FIDESZ alatt az ország lassú haldoklása és süllyedése folytatódik. Azért szavaztam és fogok szavazni a Jobbikra, mert a Jobbik alatt vagy gyorsan hal meg az ország, vagy kirántja a kakiból. Azt nekem hiába mondja egy Jobbik ellenes is, hogy 100%, hogy gyorsan meghal az ország, mert nem biztos, mivel nem lett kipróbálva. Ami 100%, az az, hogy az MSZP-FIDESZ alatt az ország lassan egyre lejjebb csúszik szinte minden szempontból és egyre élhetetlenebb lesz az ország - és ez azért 100%, mert ki lett próbálva.

Másrészt ha a Jobbik nem kerül hatalomra, akkor ugye folytatódni fog az eddig trend, hogy csúszik le az ország - bár egyáltalán már annak is örülhetünk, ha a következö választásokig nem omlik össze. Mindenesetre ha továbbra is a FIDESZ-MSZP marad hatalmon, akkor a bennem lévö migrációs vágy áttöri a gátat és következö választások után lelépek, mivel csak 1 életem van, és nem akarom arra való várakozással tölteni, hogy vajon kerül-e egy olyan párt hatalomra, amely más, mint az eddigiek és ez alatt a várakozás alatt nem kivánom tovább tömni a magas rangú elv és párttársak zsebeit.

Ebböl talán látszik, hogy nem él bennem az "Itt élned-halnod kell" vágy, pedig bizony Jobbik szavazó vagyok.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.05.26. 10:14:09

Egy újabb gyalázkodó, primitív, azértseakarommegérteni, valszeg Viktor imádatban szenvedő, végtelenül unintelligens "iró" és irománya.
Nagyon tarthattok Vonáéktól, h ilyen sűrűn kell nyilvánosan talpat törölnötök, megköpködnötök őket.
A rövid eszmefuttatásod akkora öngól, (mint ahogy azt már megmagyarázták neked előttem) hogy semmi másra nem volt jó, csak, hogy lejárasd magad. Szépen, névvel, ahogy kell.
Gratula:)

Ben Franklin 2012.05.26. 10:15:45

A számokból sok minden kiolvasható.

Pl. A rettenetes rasszizmus ellenére cigánynak lenni a legjobb Mo-n.

A fiatal szavazók Jobbikosok, akkor is ha szociálisan elégedetlenek. Ugye tudjátok ez mit jelent, kedves ballerek?

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.05.26. 10:21:28

@Member:
Akiket leírtál, mind aljas, képmutató ember.
De ha azt hiszed, h nem ugyanez az arány (vagy akár magasabb) más pártokat támogató emberek között, akkor elég naiv vagy!

Diktatúra? Lehet. Mint ami felé most is tartunk. A különbség az, h az előbbit nem tudhatod biztosra, az utóbbit igen.

troni 2012.05.26. 10:33:04

@Member:
Nagy tévedés azt hinni, hogy jobbikosnak lenni, az azt jelenti, hogy bigott keresztény konzervatívként kell élni. A párt nem keresztény szentek gyülekezete. Nem is állítja magáról.
Asszem van kutatás is róla, hogy a Jobbikban a legtöbb a vallását nem gyakorló vagy éppenséggel ateista.
Ha a Jobbik a deklarált (kereszténység alapú)erkölcsi követelményeivel csak annyit ér el, hogy az általad is írt elhajlásokra nem lesz büszke a polgár, hanem mondjuk egy kicsit szégyelli is, már sokat tett a társadalmi morál tisztulásáért.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.26. 10:46:09

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: Sejtem, hogy nagy a képmutatás, főleg hogy a két "rendszerváltó" pártban főleg, de ez nem mentség azoknak, akik a tiszta lap politikáját hirdetik.

@troni: A párt programja egyértelműen keresztény értékeken nyugszik, kiemelten támogatva az I. istváni hagyomány Boldogasszony hitét, vagyis legalább azt várom el, hogy a tízparancsolatot betartsák, ha én azt agnosztikus ateistaként megteszem! Pl. a fent említett házasságtörő végzettségileg hitoktató, nem csak jobbikos.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.05.26. 10:55:56

@Member:
Nem mentség, igazad van. Egy példát kiemelni és általánosítani sem szép dolog viszont.

Én nem hiszem, hogy sokkal több jobb ember ülne a Jobbikosok között, támogatóik között meg aztán főleg. Nem is szívesen szavazok rájuk, tartva a vadhajtásoktól, és a szélsőségek következményeitől.
De a kaka idején csak radikális megoldások hoznak megoldást, rajtuk kívül egy erre képes pártot sem ismerek.

is 2012.05.26. 11:03:54

@troni: "Akik átlátják a rendszer működését és dühösek az elmúlt 22 év történései miatt."

Ne gondoljunk róluk ennyit. Hívjuk csak őket simán kispolgárnak, akik pont, hogy csak a felszínt értik meg, az összefüggéseket nem, maguktól nem képesek messzire jutni, a filozófiájának lényege, hogy ha majd az állam jól seggberúgja a többit, akkor majd neki is terem. Olvasgasd csak az 1920-30-as évek Németországának kispolgárját, aki lelkesen üdvözölte az NSDAP-féle rendet. Nézd meg a Cabaret c. filmet még egyszer.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.26. 11:04:07

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: Szerintem több példát írtam, és nem nyúltam vissza a kollégiumi életemhez, ahol szintén megismerhettem szélsőjobbos fiatalokat, egyikük volt kezelhető, aki megértette a dolgokat, de aztán hazament és a nagyanyja ismét kimosta az agyát minden hétvégén.

A radikalizmus, vagy mondjuk ki, autokrácia egyszerű válaszokat ad a bonyolult kérdésekre, de mindig csak a hatalom kiépítéséig jut el, utána nem tudja, mit kezdjen vele, talán Gömbös Gyula a legjobb példa, aki a katonás rend megteremtése után becsődölt. Az ötletelésből meg éppen elegem van, amit az NGM produkál.

Én pont, hogy a decentralizációt tartom az egyetlen járható útnak, elvégre a helyiek tudják igazán, mi a jó nekik, a megyei jogú városok eleve autonómiát érdemelnének véleményem szerint, aztán küzdjenek a kedvezőbb feltételekkel a befektetőkért. Persze ez nem igazságos, már Lézer János éppen elhagyja a süllyedő hajót, de jobb megoldás most nem jut eszembe.

is 2012.05.26. 11:06:53

@Nazareus: "Azt nekem hiába mondja egy Jobbik ellenes is, hogy 100%, hogy gyorsan meghal az ország, mert nem biztos, mivel nem lett kipróbálva. Ami 100%, az az, hogy az MSZP-FIDESZ alatt az ország lassan egyre lejjebb csúszik szinte minden szempontból és egyre élhetetlenebb lesz az ország - és ez azért 100%, mert ki lett próbálva."

Van ám történelemkönyv, meg más országok történelme, ki van a Jobbik mdszere elégszer próbálva. Meg aztán nem igaz, hogy csak ez a három választás van. Érdemes még csiszolnod ezt az indoklást, mert nagyon sekélyes ez így.

Bicepsz Elek77 2012.05.26. 11:10:23

Hat ha tudnak menjenek ki. En gyanitom, hogy hamarosan majd le fogjak zarni a hatarokat uj vasfuggonnyel a hasznos munkaerot meg majd roghoz kotik.
Egyebkent az megy kulfoldre, akinek jo szakmaja van, amibol kulfoldon hiany van, leven ott is mindenki jogasz/konyvelo/pszichologus stb. akar lenni(szakmunkas vagy mernok, orvos). Meg kell nemi intelligencia. Valakinek csak arra futja, hogy Budapestig elvergodjon, masnak arra se csak ahol szuletett (BP vagy videk) ott keres(vagy elo van neki keszitve).

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.05.26. 11:13:04

@Member:

És megint egy újabb példa:)

A decentralizáció leginkább az ügyeskedőknek ad lehetőségeket.
Majd a helyiek tudják mit akarnak. az álliberalizmus szépsége.
Na ebben nem hiszek! Mivel egyre több szakember pattan meg, és a hangemberek ritkán értelmes hangok emberei, nem hiszem, hogy ha a hangosabb réteg (csürhe) "hozzáértői" mondják meg a tutit az bárkinek is jó lenne.

carolq (törölt) 2012.05.26. 11:13:18

Nyilván a Jobbik még nem volt hatalmon, hogy a híveit kistafírozza, nincs a kezükben pénz, amit a szavazóik megvásárlására fordíthatnának, mint a Fidesz és az előző 8 évben az MSZP tette.

Amúgy aki elmegy az országból, az már nem is jó magyar, nem nemzeti érzelmű? Akkor Kossuth, Rákóczi, Mikes, Klapka és a többi külföldre kényszerülő sem nemzeti érzelmű volt?

Nyilván a Jobbikban a legnagyobb a nemzetféltés, az elégedetlenség a mostani állapotokkal, nekik szúrja a legjobban a szemüket a korrupció és a Fidesz-MSZP váltógazdálkodás.
Ezért inkább mennének el innen a nemzeti érzelműek, nem mert utálják az országot, hanem mert gyűlölik, amit a hatalmon lévők csinálnak az országból nemzeti-keresztény álca alatt.

A FIDESZ buzgó vallásosságot hazudó ateisták gyülekezete, ehhez képest a Jobbik legalább nem játssza meg magát a nagy keresztény pártnak. Még egy nulla százalékos pártot is berángattak a parlamentbe, mert benne van a nevében, hogy keresztény... Közben a FIDESZ vezetők mindig is meggyőződéses ateisták voltak (térdre, imához...), de hát a machiavellisztikus hatalomgyakorlás megköveteli azt is néha, hogy összefeküdjenek az egyházakkal pár százezer szavazatért cserébe.
Nem az a nemzetietlen, hazaáruló, aki kivándorol kényszerűségből, hanem az, aki itt marad talpat nyalni és helyezkedni.

carolq (törölt) 2012.05.26. 11:17:51

Ja, a Jobbiknál talán a legnagyobb az értelmiségi támogatók, szimpatizánsok aránya, a többség fiatal, jó szakmája, jó diplomája van, nyelveket beszélnek.
Nyilván ők fognak kivándorlásra gondolni először, nem az MSZP-t vagy FIDESZ-t támogató nyuggerek, képzettséggel nem rendelkező, de szavazataikat eladó romák, pedagógusok, köztisztviselők, fegyveres testületek tagjai és más herék.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.05.26. 11:21:04

@is:
"diplomával rendelkező aktív, 45-50 évesnél fiatalabbak. Főleg férfiak.
Akik átlátják a rendszer működését és dühösek az elmúlt 22 év történései miatt...Hívjuk csak őket simán kispolgárnak, akik pont, hogy csak a felszínt értik meg, az összefüggéseket nem, maguktól nem képesek messzire jutni, a filozófiájának lényege, hogy ha majd az állam jól seggberúgja a többit, akkor majd neki is terem."
Elég jól leszóltál, lehülyéztél egy komoly réteget, bátor.
De akkor te hova tennéd magad? Nagy polgár? Vagy olyan kispolgár aki kiemelkedik alantas kispolgári környezetéből?
Ha ennyien rosszul látják, homályosíts fel kérlek, taníts, mi lenne a megoldás? Kire kellene szavazni? (más törvényes lehetőség híján)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 11:23:41

Na.Még egy jobbik fikázó poszt.Mi van beindult a dániel péter kommandó,:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 11:26:14

Mivel változásra sajnos kevés az esély,ezért sokan mennek.
A jobbik meg mire esetleg hatalomra kerül,az soká lesz.És akkor sem fognak kétharmadot kapni.
Mer juj ők a csúnya náczik!
És sajnos nem azok mennek el akiknek kellene.

troni 2012.05.26. 11:28:19

@is:
Szerintem pont hogy látjuk az összefüggéseket.
Tudunk számolni sok nullával is. Utána el is tudjuk osztani őket sok nullával.
És értékelni is tudjuk az eredményt.
Lehet fanyalogni, nácizni, mélymagyarozni.
De tudomásul kel venni, hogy a régi elit egyetlen ellenfele ma a Jobbik.
Akik nem bíznak a vörös-narancs komcsikban, nincs máshova szavazzanak.
Majd ha lesz egy alulról építkező szocdem párt meg egy nemzeti liberális (szintén az alapoktól), akkor majd megoszlik a jobbikos tábor.
Meg kéne érteni, hogy az új árok (a kádárizmus dögevői és az új generáció között húzódó) innenső oldalán még nincs más, csak a Jobbik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 11:54:02

Azért örülök,hogy néhány hazafi is kommentel itt.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 12:02:28

Én pl. most jobbik szavazó vagyok.Semmilyen pozitív jövőkép nincs itt előttem.A többiek már rég lejáratták magukat.Ha mondjuk milliárdos lennék,sok emberen segíthetnék,szívesebbren maradnék.De mivel csóró vagyok,így maximum a saját sorsomat tudom irányítani.És a saját érdekemet nézem,ha esetleg kimegyek.

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2012.05.26. 12:32:16

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ugyan mondjátok már el, mégis miért gyalázkodó ez a bejegyzés! Mert nekem nagyon az az érzésem, hogy bármi olyat láttok a jobbikkal kapcsolatban, ami nektek nem tetszik, rögtön elkezditek fújni, hogy "nácizó szélliberális mocskolódás" és hasonlók.

Én például semmi mást nem írtam, csak azt, hogy a jobbik retorikája nagyon sok esetben rohadtul ellentétes a saját szavazói értékrendjével és élethelyzetével (lásd például @Nazareus: kommentjét), és ez a jobbik szempontjából nem jó. Nem jó, mert elsősorban nem azért szavaznak rájuk, mert támogatják a programjukat, vagy hasonlóak az elképzeléseik az ország jövőjéről, hanem mert kurvára elegük van a többi pártból.

(Amúgy valóban ostorral csapott hülyeségnek tartom a jobbik programját, a retorikáját meg alamuszinak, de a bejegyzés egyáltalán nem erről szólt. Bocsi.)

Nazareus 2012.05.26. 12:39:08

@is: A Jobbik modszere még nincs kipróbálva, ugyanis nem lehet elszigetelten nézni egy történelmi eseményt, minden a saját korának terméke és gyermeke. Elég hibás összehasonlitani a 30-as évek Németországát a mai Magyarországével, például mert akkor az eugenetika elfogadott tudomány volt, most meg nem. De rengeteg más különbség is van, internet-szabadság, sokkal szabadabb információáramlás, szóval nem, a Jobbik módszere még nincs kipróbálva. Ezért is maradok a Jobbiknál.

Nazareus 2012.05.26. 12:40:57

@Szalai Ervin: Van abban valami, amit mondasz, kétségkivül nem mindenben értek egyet a Jobbik programjával, de van amiben igen. Ráadásul a Jobbiknak legalább _van_ programja, amit meg tudtam nézni, el tudtam olvasni a választások elött, mig a FIDESZ-nek semmilyen programja, elképzelése nem volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 13:03:02

@Szalai Ervin: Nem gyalázkodó,de igaz talán még a fikázó is kicsit erős volt.A többit majd később.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.05.26. 15:19:20

@Szalai Ervin: Naszóval.Azért egy picit leszólod.És igen.Sokan a kiábrándultság miatt is szavaznak rájuk.És igen.Nem mindenben értek velük sem egyet.A fidesz sem azt kommunikálta,hogy lehetetlenné tesszük az életet és szétlopjuk az országot.
süti beállítások módosítása