Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2014.10.06. 10:11 Mihalovits Ervin

Gólyatábori kollektív bűnösség

Címkék: gólyatábor kollektív bűnösség szexuális erőszak

       És ha leszoptunk már minden jó faszit,                 Mátyás király levelet ír,
         Kinyalattunk velük minden jó puncit,                     összegyűri, kidobja, 
       És ha minden lánynak orgazmusa van,                visszahozza, kisimítja,
      Mi bátran szopjuk a faszt a faszt a faszt!            hét kést döfnek a hátadba,
                                                                                          pókok másznak a nyakadba,
                                                                                        csurog a vér, csurog a vér, huss!
                                  - gólyatábori ének   
  
                                                                                                                gyermekdal

Felfoghatatlan minden olyan eset, mikor az ember szexuális erőszakról hall, legyen annak elszenvedője nő vagy férfi. Viszont mivel a leggyakrabban nők az áldozatok, ezek az ügyek legalább rávilágítják a figyelmet a társadalmon belül a nemek között meglévő, gyakran elkent vagy ki nem mondott különbségekre. Ugyanakkor az elmúlt időszakban Magyarországon nagyobb figyelmet kapott két eset félre viszi az erről szóló diskurzust.

A közös a két esetben, hogy mindkettő gólyatáborban történt. Ráadásul az első ügy kapcsán megjelentek olyan énekek és feladatok, melyek sokakból előhozták az álszentet. Ez egyrészt érthető, hiszen a többségnek nem volt gólyatábori élménye, és a tábor hangulata nélkül a nyers énekek megbotránkoztathatóak lehetnek. Ugyanakkor ezeknek a kántált szövegeknek pont annyi tartalmuk van, mint amikor az ember egy bazdmeget mond. Senki nem gondol bele a jelentésébe, nem is úgy érti, töltelékszó csupán. Nagyjából ilyenek ezek az énekek is. De azért sem fog orgiába csapni egy gólyatábor, mert valamelyik feladatnál a lányok bikinre, a fiúk boxerre vetkőznek. Egyszerűen nem erről szól, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne szex, mint ahogy bárhol, ahol több száz ember bulizik együtt. Vagy csak kettő.

A gólyatábori énekek, feladatok és hangulat nem elégséges ahhoz, hogy szex legyen. De még csak nem is szükséges. Ugyanígy nem járul hozzá a szexuális erőszakhoz sem, aminek az ellenkezőjét a két eset sem erősíti meg. Az egyikben egy többszörös visszaeső az elkövető, aki más helyzetekben már követett el hasonlót. A másikban egy olyan gólya, aki tudatosan járta a szobákat, hogy áldozatot találjon, és aki ezt bárhol máshol, például a Sziget sátrai között is megtehette volna.

Vannak, akik nem szerették a gólyatáborukat különböző okokból, de annak hangulatát úgy bemutatni valós tapasztalat nélkül, mint a fertő és szexuális erőszak melegágyát egyrészt álszentség, másrészt a probléma totális félreértése. Egyszerű összemosása a meghökkentőnek, esetleg erkölcstelennek és megalázónak tartott dalok és feladatok miatti negatív érzéseknek, illetve a hasonló reakciót kiváltó erőszaknak.

Amellett viszont, hogy szerintem alaptalan, tökéletesen megfelelő arra, hogy a tábor szervezőit kollektíven el lehessen ítélni, hiszen ők alakítják ki a tábor atmoszféráját, és ebbéli szerepükben közvetlenül felelősek az ott történtekért. Már korábban is voltak a kollektív bűnösséget implicit módon magukban hordozó lépések, de a HÖOK elnökének mostani kijelentése ment a legtovább: minden olyan HÖK képviselő mondjon le, "aki a gólyatáborokban történt erőszakos bűncselekmények idején hivatalban volt vagy a szervezéshez bármilyen köze lehetett." Mindenki. Nem érdekel senkit, hogy ki miről tudott, mit tett pontosan, egyáltalán mi történt. Mindenki bűnös.

golyatabor-2009.jpg

Eredeti kép forrása

Ugyanezt erősíti a dékán döntése is: betiltatja a gólyatábort, többé nincs, kész, vége. Én sajnálom azt a sok száz embert, akiknek ez egy jó élmény lehetett volna, és az egyetemet meghatározó ismeretségeket és barátságokat köthettek volna. Nyilván nem lesz világvége gólyatábor nélkül sem, csak éppen a gólyákat is kidobták a fürdővízzel együtt, mert nem sikerült a kettőt különválasztani.

Ugyanakkor az egész ügynek a kezelése és az a téves irány, amibe a közbeszéd fordult, nem csak a gólyákat érinti. Feltételezhetően nem minden hökös tudott az ügyről, hiszen ez a vezetésnek nem lett volt érdeke. Nem beszélve más szervezetekről, akik ugyanúgy részt vettek a gólyatábor szervezésében, teljesen ingyen, szabadidejüket feláldozva és rengeteg munkát mögé téve azért, hogy az egyetemre kerülöknek egy sokrétű és eseménydús hetet hozzanak össze. Ezeknek az embereknek a munkája nem hogy megkérdőjeleződik most, hanem a kollektív bűnösség kimondásával a társadalmi megvetés zúdul rájuk.

Az, hogy most két eset kiderült, biztos jele annak, hogy több is történt az ország gólyatáboraiban. De csak azért, mert jelenleg erre fókuszálnak az ügyek, még nem szabad tévesen oda kanyarodnia a diskurzusnak, hogy ez a gólyatáborok sajátos hangulatának a következménye; inkább észre kéne venni, hogy ez egy sokkal jelentősebb társadalmi problémának a csúcsa, mint azt korábban gondoltuk volna.

Ehelyett arra kéne fókuszálni, hogy egy esetleges szexuális erőszaknál az arról tudó szervezők ne akarják eltussolni az ügyet, az egyetemi és HÖOK-os vezetésnek inkább arra kéne törekednie, hogy ne legyen adott esetben más rejtegetni valójuk a kari hökösöknek, ami miatt nem akarnak botrányt. Illetve jó lenne valódi felelősöket találni, hiszen a korábban napvilágra került esettel kapcsolatban sem lehetett hallani azóta semmit a vizsgálatról, ami jóeséllyel szépen csöndben elfelejtődött volna. Ezen felül a társadalom tagjainak részéről sem ártana megkülönböztetni a szexuális erőszakot azoktól a saját nyugalmukat stilisztikailag megzavaró szavaktól, melyek egyébként csupán azt a tevékenységet írják le, amit otthon jó esetben maguk is folytatnak, sőt, a gyerekeik is. 

 

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr256757301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.06. 11:20:52

Aki nem akar gólyatábori szórakozást, nem megy oda.

disfear 2014.10.06. 11:53:53

Eleinte arra gondoltam, hogy "áh de hülye ez a Mihalovits gyerek", hiszen nyilván van egy nagyon erős szexuális túlfűtöttség a gólyatáborokban, és tényleg tárgyiasítva vannak a nők.
Aztán belegondoltam: tényleg?
Tényleg ugyanaz a szexuális tárgyiasítás jelenik meg, mint mondjuk egy átlagos hétköznapi Blikk címlapján vagy csak egyszerűen minden gólyát szívatni akarnak (fiuk, lányok vegyesen) és erről szól az egész?
Tényleg több esetben kezelik a gólyatáborokban a nőket másodrangúként, mint egy átlagos Fókusz epizódban, vagy szexista szereplővel operáló hollywood-i filmben?

Tény és való, a gólyatáborok szervezőiben azért (ezt ne tagadjuk) benne van, hogy minél több gólyalányt szeretnének esetleg megdugni, de bennük van-e az, ami egy akármelyik átlagos körúton kívüli kocsmai beszélgetésben a nők megítéléséről és helyzetéről?

Oké, gáz dolog a nőkről úgy beszélni mint "basznivaló egyiptológus", DE tényleg ez a legdurvább hímsoviniszta kirohanás Magyarországon, és mondjuk a "meghívom a hölgyeket egy italra a diszkóban" kontextusa talán nem sokkal de sokkal mélyebben beleivódott dolog a kultúránkba?
Sok a kérdés, és sajnos a válasz, megint nem fog előkerülni...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.06. 17:24:08

Az egészben nekem az volt a legijesztőbb, hogy az erről alkotó újságírók szemmel láthatólag még egy ko-médiát sem végeztek el, mert az egyetemről úgy írtak, mint valami távoli és mitikus helyről.
És azért jellemző, hogy a posztban írtakat leginkább azoknak kell elmagyarázni, akiknek a legmagasabb iskolai végzettségük a 8 osztály, jobb esetben az érettségi.

gyíkarc50 2014.10.06. 21:31:21

A gólyatáborok esetében a jelenlegi ismereteink szerint "esetleges erőszakról " beszélni szerintem minimum naivitás, de inkább maszatolás és rizsázás. Az a legkevesebb a második eset ismeretében , hogy minden diák vezető azonnal mondjon le és egy új választás legitimizálja a jövőbeni jelölteket. Az , hogy Magyarország leendő értelmisége, elitje ilyen csapatépítő tréninget tart , minimum nagyon gáz, de az én privát véleményem szerint ritka bunkó gárda verődhetett össze majd minden alkalommal.

program készítő 2014.10.06. 22:42:41

A legegyszerűbb nem engedni a gyereket egyetemre,nézd meg mi lett a fideszesekből is-átnevelt egyedek.Az ELTÉN csak egy felvételin voltam elég is volt belőle.

l. ember 2014.10.06. 22:47:36

a dolog lényege, hogy a gólyák kiszolgáltatott helyzetben vannak. Új közegbe kerültek, nem ismerik a szabályokat, bármihez alkalmazkodnak. Ezt sikeresen felismerik a felsőbbévesek, és kihasználják.

Legjobb esetben pszeudofelsőbbrendűségükkel szednek fel csajokat. Egy a gólyatáborba tizen-x éve járó kolega adta elő mély tapasztalatát, hogy egy gólyatábori kapcsolat átlagosan két hónapig tart. Nem tette hozzá, hogy azért, mert utána megismerik a csajok a felsőbbéves mögött a szánalmas pasit

rosszabb esetben szexuális frusztrációikat élik ki rajtuk hülye játékok formájában

és akkor van ez a két legrosszabb eset.

szóval igen, ez nem véletlen és elszigetelt eset, hanem a rendszerből egyenesen következik

l. ember 2014.10.06. 22:51:56

@disfear: jól látod, tényleg ugyanazon a számegyenesen helyezkedik el a "meghívom a csajt egy italra" és a "basznivaló egyiptológus" tipusú megnyilvánulások

tibsi 2014.10.07. 14:16:42

Magyartalan szórend: "Viszont a szervezők felelőssége elvitathatatlan ettől még."

Helyes szórend: "Viszont ettől még a szervezők felelőssége elvitathatatlan."

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2014.10.07. 14:34:56

A gólyatáborok betiltása bullshit.

Eddig sem volt semmi köze a gólyatáboroknak speciálisan az adott intézményhez, karhoz. Az eltés, villanykaros, óvónőképzős, tanárképzős, jogászos, közgazdászos gólyatábornak nem az intézmény volt a lényege, hanem a gó-lya-tá-bor. A címke csak azért kellett, hogy mindenki tudja, hogy melyikre "hivatalos".

Épp ezért továbbra is szervezik és tartják majd a gólyatáborokat, nagyjából ugyanazok. Nagyjából ugyanúgy.

Ez a gólyatábor azért kell, mert barátságok kötődnek... kezdetű ideológiagyártás nettó fasság, akinek nem elég 4-5 év arra, hogy rátaláljon a baráti körére akikkel olyan dolgokat csinálnak meg, hogy az unokáknak is csak 14 éves kora fölött fognak mesélni róla, azon a gólyatábor sem segít.

Amit pedig végképp nem értek, az az, hogy a lányok hogy tudnak 100 vadidegen között úgy elveszíteni a kontrollt, hogy akármit megtehessen velük valaki. Főleg hogy tudják ennyire feladni az önvédelmet egy olyan környezetben, ahol nyílt titok, hogy mindenki lealjasodni megy oda.

Ha hátrakötözött kézzel bevetem magam két rotweiler, meg egy moszkvai őrkutya közé, akkor utána nem kell csodálkozni, hogy kitépik a torkomat és széthordják a végtagjaimat.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.07. 14:46:49

Egyetértek a poszttal.
Inkább e megelőzésre kellene hangsúlyt fektetni, és a tiltás ebben az esteben se megoldás semmire.

De hozzátenném, hogy én speciel biztos forrásból hallottam olyan gólyatáborokról is, ahol az volt a verseny, hogy melyik csaj szopja le a legtöbb faszt.

Igaz nem volt erőszak.
Csak rávezetés. Pia, dalok, feladatok.
És ezek után mindig volt 3-4 lelkes "önként jelentkező".

burakefendi 2014.10.07. 14:57:30

Amióta csak léteznek európában egyetemek, azóta ez a minőség az, ahogy a leendő értelmiség szórakozik (lásd vágánsköltészet). Akkor még kocsmákban és bordélyházakban, mert ugye nem volt nemek közötti egyenlőség. Most, hogy van, a leendő évfolyamtásrnők önként vállalják azt a szerepet, amit annakidején a bordélyházak személyzete volt hivatott betölteni.

Egyébként lehet mentegetni magát a gólyatábor intézményét, de nekem meggyőződésem, hogy ugyanaz a pszichológiai nyomás van jelen ott is, mint amely s. tanárúr kis táboraiban volt a diákokon...

belekotty 2014.10.07. 14:57:39

@tibsi: Jé! Egy nyelvtannáci!

Muad\\\'Dib 2014.10.07. 14:59:38

@disfear:
Neee, huszonéves fiatalok minél többet akarnak dugni? HI-HE-TET-LEN! Hová fajul a világ.

Most komolyan eljutottunk odáig, hogy valamiféle szörnyűségnek kezeljük, hogy egy egészséges fiatal szeretné szexuálisan kiélni magát? jöjjön a sötét középkor? Házasságig semmi, a szex bűn?
Az erőszaknak SEMMI köze ahhoz, hogy a fiatalok teljesen természetes módon szexuálisan igen kíváncsi korban vannak.

Muad\\\'Dib 2014.10.07. 15:01:52

@gyíkarc50:
Ja, nem úgy, mint a német biztosító, amelyik a gellértbe küldi kurvázni az ő elitjüket...

Bobby Newmark 2014.10.07. 15:11:09

@Muad\\\'Dib: Mit vársz? Ez most a kormánypropaganda, az egyetemek állami csecsen lógnak, úgyhogy kellenek a nagyívű nyelvcsapások a Fideszes ánuszba ékelődött KDNP buttplug körül. Rektorúr kapaszkodik a székébe veszettül.

Muad\\\'Dib 2014.10.07. 15:16:24

@Bobby Newmark:
Sajnos ez nem kizárólag a fityesz miatt van így ( a kdnp amúgy is egy rossz vicc). Elég megnézni a velvethulladék cikkeit. Egymás mellett a pornó, meg a szörnyülködés azon, hogy a fiatalok szexelnek. Az egész kísértetiesen emlékeztet arra az undorító álszentségre, ami az USA sok államára is jellemző.
Félreértés ne essék. Aki olvasta a hozzászólásaimat eddig, az tudja, hogy nem vagyok híve a mindenki keféljen mindenkivel, csaljunk meg fűt-fát nézet híve. Sőt! De azért nem szeretem, ha egyesek átesnek a ló túloldalára...

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 15:20:46

Én ezt a nótát nem így hallottam (sokféle egyetemen sokféle változat lehet), hanem így (pécsi orvostanhallgatók változata):

"Mi vagyunk a medikusok, fasza gyerekek.
48-as téren lakni nagy, nagy élvezet.
Mellettünk van a Rendőrség és az Óvoda,
De mi nem járunk oda (MIÉRT, MERT):

Oda járnak a jogászok
És a buzi közgazdászok.
Addig ülnek ők a bili tetején,
Amíg nincsen eredmény (MÉNY, MÉNY).

Glóri, glóri alleluja!
Glóri, glóri alleluja!
Glóri, glóri alleluja!
A jogász egy nagy nulla (NULLA)!

És ha megbasztunk már minden jó pinát,
Megtöröljük a faszunkat és baszunk tovább.
Mert a kurvák zsibongása minket nem riaszt,
Bátran nyomjuk tovább A FASZT, A FASZT, A FASZT!!!

Glóri, glóri alleluja!
Glóri, glóri alleluja!
Glóri, glóri alleluja!
A jogász egy nagy nulla (NULLA)!"

Mondjuk tudtommal már nincsenek a 48-as téri koleszban medikusok, hanem a Balassában vannak, meg páran Szántóban, Boszorkányban.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 15:24:09

Egyébként egyszerű oka van, hogy semmi köze ennek a nemi erőszaknak ahhoz, ami úgy általában a gólyatáborokban történik (én is voltam anno gólyatáborban, és sajnos semmi orgiában nem volt részem, de szívatásban sem, pedig már akkor is mindenki szörnyülködött, hogy a gólyatábor erkölcsi fertő - bárcsak így lett volna), mivel az elkövető egy beteg ember volt, korábban már két másik környezetben is elkövetett hasonlót. Nem szabadott volna odaengedni, de hála annak, hogy a többszörös elkövetőket védi a jog, elméletben sem járhattak volna utána a szervezők, nincsen olyan adatbázis, amely a már elavult büntetett előéletről tájékoztat.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 15:25:53

@l. ember:
Anno a mi mentorunk (vagy hogy hívták) tuti nem dugott meg egyetlen gólyalányt, akkora balfasz volt.

nu pagagyí 2014.10.07. 15:33:38

A kormány részéről a felháborító esethez méltó arányos intézkedés, az egész lakosságot sújtó kijárási tilalom lenne.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.10.07. 15:43:07

Kötelező elmenni ezekbe a szar táborokba?

Netuddki. 2014.10.07. 15:51:33

Bazmeg Ervin! Nem csak gusztustalan, de hülye is vagy!
Gusztustalan mert az érdektelen blogodat a gólyatábori erőszakkal akarod feldobni. A tények ismeretében a rendőrös gólyás kép különösen gusztustalan.

"A másikban egy olyan gólya, aki tudatosan járta a szobákat, hogy áldozatot találjon, és aki ezt bárhol máshol, például a Sziget sátrai között is megtehette volna."

Na, ezért a mondatért meg különösen ostoba vagy. A lány elmondása alapján az ELKÖVETŐ bedrogozta. Pont, hogy a bedrogozott lányt kereste B+! Nem úgy általában áldozatot keresett. Előre eltervelte, mond valamit?

Perverz Matyesz 2014.10.07. 15:53:37

A gólyatáborokkal, bár én régebben voltam, de akkor az volt a nagyobb baj, hogy a szervezők azok voltak, akik 8 éve jártak az egyetemre és kb másodévnél tartottak. És erről büszkén beszéltek, és mintegy másokat is erre buzdítottak, hogy mekkora lazaság egy 5 éves egyetemet 10 év alatt elvégezni. Elmondták, hogy melyik tanároknál nem kell tanulni, mert úgyis megvág 3x, a többinél azért, mert úgyis átenged stb. A szívatások akkor nem voltak nagyon durvák, szexre, vetkőzésre nem emlékszem.
Én azt tiltanám meg, hogy aki 1 félévnél jobban meg van csúszva, az BÁRMILYEN tisztséget betölthessen HÖKben, ERASMUSban, táborszervezésben, túlélőtúra szervezésben, tortúra szervezésben stb mert egyszerűen rossz példát mutat és 17-18 évesen sajnos az emberek vevők a rossz példára IS.

Bobby Newmark 2014.10.07. 15:54:29

@Muad\\\'Dib: A KDNP főleg azért rossz vicc, mert senki nem választotta meg őket, és közben mégis lehetőséget kapnak nyomatni ezt az álszent faszságot, a nettó hülyeséget, meg tolni az egyházuk szekerét.
Csak sajnos az a baj, hogy ők röhögnek rajtunk és rakják zsebre a súlyos adóforintjainkat, és nem fordítva.

Igen, a fiatalok léhasága nyilván nem a kormány műve. Mint ahogy az álszentség sem a KDNP találmánya, hanem általános keresztény "érték".

A rektor a nyilatkozatával meg egyértelműen azt a segget nyalja.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.10.07. 15:55:05

Csak azért kérdem, mert az életre szóló barátságok szövögetését valahogy nem úgy képzelem, hogy a fenti vicces dalocskákat gajdolom valami utolsó szarházi paraszttal, pláne ha nő lennék, de nyilván én vagyok prűd.

Perverz Matyesz 2014.10.07. 15:55:45

@Perverz Matyesz:
És mielőtt jönne egy csak azért húzod le, mert neked nem tetszett komment, nekem nagyon bejött a gólyatábor. Jól éreztem magam, sok embert megismertem.

erol 2014.10.07. 15:56:19

@diszkriminans: Szép ez a dalocska, olyan romantikus.

Netuddki. 2014.10.07. 15:59:04

@disfear: A probléma alapvetően az, hogy vannak akiknek nem volt gyerekszobájuk és ezek viszik a prímet. Lenézik a nőket, de lenézik a többi embertársukat is. Ezekből lesznek a megélhetési politikusok. Lehet, hogy a szemtől szembe kinyalják a segged is, de a hátad mögött, egymás közt csak nyírnivaló birkának tartanak.
Ha ezeket még az elején, az első pár évben kibasznák a picsába, mehetnének valamelyik multihoz a szalag mellé dolgozni, akkor mindjárt jobb hely lenne ez az ország.

Fpapi 2014.10.07. 15:59:55

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
Nem, de ha nem mész el, akkor nagy eséllyel kiközösítenek. Tehát sokan kvázi kényszerből mennek el és ugyanilyen kényszerből csinálnak meg olyan dolgokat, amit egyébként nem tennének meg.

Bambano 2014.10.07. 16:00:29

"Feltételezhetően nem minden hökös tudott az ügyről, hiszen ez a vezetésnek nem lett volt érdeke.": a hökösökről feltételezhető, hogy maguk is voltak gólyatáborban (mert a hökösök elvileg közösségi emberek, akik elmennek ilyen helyekre), tehát tudniuk kellett arról, hogy milyen tapló módon intézik a gólyatáborokat.

ha nem tettek ellene hökösként semmit, nincsenek "túlbüntetve" azzal, hogy mondjanak le és húzzanak a hökből.

egyébként meg nem csak ez a disznóság a gólyatáborokban, hogy kiderült két nemi erőszak. az is disznóság, hogy erőltetik a berúgást az idősebbek a fiataloknak is. azután van, akinél ez még belefér a tolerancia szintbe, van, akinél nem.

Bobby Newmark 2014.10.07. 16:09:26

@Perverz Matyesz: Uh, ez annyi szinten hibás gondolatmenet, hogy inkább pontokba szedem:
1. Az a helyzet, hogy az ilyen HÖKös arcokból nem szakmabeli lesz a 10 éves egyetem végén, amikor kibasszák, hanem politikus, esetleg rendezvényszervező. Ezt kéne inkább tudatosítani a gólyákban, meg azt, hogy nem ez a normális egyetemi tanulmányív.
2. Továbbá maga az aktív közösségi szervező élet is ronthatja a tanulmányi eredményeket.
3. A lemaradást szinte lehetetlen behozni(főleg aktív szervezőként), a csúszást csak halmozni lehet gyakorlatilag. Elég hamar kiszórná a rendszered azokat az embereket, akiknek kedvük van ehhez, és (általában) alkalmasak is rá. Ki jönne helyettük? Biztosan szívesen adnád egy néhány száz emberes rendezvény szervezését totál tapasztalatlanok kezébe?
4. Épp elég elrettentés ez a normálisabbaknak. Mostanában nemigen akarnak csúszni az emberek, mert elég súlyos pénzekbe kerül. Kb 2008-ig tartott az az időszak, amikor mindenféle kellemetlen egyetemi következmény nélkül el lehetett húzni a tanulmányokat a duplájára. Most már jóval szigorúbb a helyzet.

Bobby Newmark 2014.10.07. 16:17:39

@Fpapi: Nézőpont kérdése. Kiközösítés, vagy csak nem kötötted meg azokat az (esetleg életre szóló) barátságokat, amiket a többiek igen?

profilo 2014.10.07. 16:42:58

"...Amellett viszont, hogy szerintem alaptalan, tökéletesen megfelelő arra, hogy a tábor szervezőit kollektíven el lehessen ítélni, hiszen ők alakítják ki a tábor atmoszféráját, és ebbéli szerepükben közvetlenül felelősek az ott történtekért..."

Igen Ervinke,mert mindkét megismert esetben van felelősségük és nem lapíthatnak tovább,mint szar a fűben.

Perverz Matyesz 2014.10.07. 16:44:39

@Bobby Newmark:
1. Ha viszont csak ezekkel találkozik a felsőbb évfolyamokból, akkor ki fogja bennük tudatosítani?
2. Aki nem bírja az ne csinálja, elvégre nem a szervezés miatt ment egyetemre. Mellesleg nem könnyű bekerülni ezekbe a csoportokba pont azért, mert a sokadikévesek a haverjaikat veszik be és körömszakadtáig ragaszkodnak a pozíciójukhoz.
3. Egyszer ő is totál kezdő volt, csak aki előző év(ek)ben csinálta megmutatta neki. Ideális esetben aki érdeklődik az másodévben tud először segíteni szervezésben, harmadévben belejön, 4-5. években ő segíti, tanítja a 2-3. éveseket
4. OK, lehet, hogy már bonyolultabb, bár aki hökösöket most ismerek, mind túllépték már a képzés tervezett idejét.

oszt jónapot 2014.10.07. 16:53:57

@Fpapi:
Lófaszt közösítenek ki. Kb. 10 emberre emlékszem az egész gólyatáborból, hogy ott voltak.
Ez nem Amerika, meg a diákszövetségek.

Roan 2014.10.07. 17:07:50

A tavalyi erőszakoló - ha igaz a drogos része a vádnak - nem összevissza járkált a szobákban, hanem előre eltervelte az esetet. Drogot vett, kinézte a lányt, közelébe férkőzött, belecsempészte az italába, aztán megkereste.
Másrészt, egyetértve azzal, hogy nem a táborok betiltása és a HÖK kollektív lemondatása a megoldás, azért azt nem merném ilyen bátran kijelenteni, hogy az alkohollal megtámogatott, szexuális aktusra célzó rigmusok és játékok nem játszanak közre a szexuálisan oldottabb légkör megteremtéséhez. Ezzel együtt a fő problémát nem ebben látom, hanem inkább a felelőtlenségben.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 17:11:21

@Fpapi:
Marhaság, sok olyan embert ismertem, akik nem mentek el, és akadtak köztük olyanok is, akik aztán kimondottan partyarcok lettek, csak valami miatt nem értek rá elmenni a gólyatáborba. Olyannal még nem találkoztam, akit emiatt közösítettek volna ki. Az egyetem amúgy sem olyan közeg, mint a középiskola, én például az évfolyamtársaim, már ha lehet ezt a szót használni, 90%-át még csak nem is ismertem, a közösségek egészen más alapon alakultak ki, össze sem lehet vetni a középiskolával, ahol a legnagyobb barmokat is kénytelen voltam elviselni.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 17:15:31

Hozzáteszem olyan haverom is volt, aki meg a selmeci hagyományokkal bíró intézménybe járt, ahol alap, hogy valaki előbb-utóbb átesik a balek avatáson, na ő a balekhétből közben vonta ki magát, mégsem basztatta emiatt soha senki.

Azt is csak egyesek terjesztik, hogy kötelező az ivás a gólyatáborokban, ahol voltam, meg amikről első kézből hallottam, soha nem volt ilyesmi. A piás játékokba önkéntesen lehetett beszállni, amúgy meg mindenki annyit ivott, amennyit akart. Van olyan ismerősöm, aki alkohol érzékeny, mégis jól érezte pár éve magát egy ilyenen.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 17:16:26

@erol:
Annyi igazság alapja van, hogy a jogászok és a közgazdászok tényleg gáz emberek, meg tudom erősíteni, mert az említett Óvodában is tanultam. :-)

Bobby Newmark 2014.10.07. 17:16:35

@Perverz Matyesz: 1. A gólyatábor nem a felsőoktatás vége, hanem a legeleje. Fognak megismerni egyéb felsőbb éveseket is, főleg, ha kollégisták.
2.a 18 éves korában jelentkezik az ember általában egyetemre, mindenféle élettapasztalat nélkül. Tényleg úgy gondolod, hogy mindenki mindig elsőre jól választ, vagy ha nem, akkor bassza meg, és akassza fel magát?
Vannak olyan karok, ahol ha reálisan szemléljük a dolgokat, ez az egyetlen, később is használható tudás, amit az intézményben meg lehet szerezni...
2.b Konkrétan a társaságtól függ, hogy ez pozitív vagy negatív kicsengésű, belterjesség vagy összetartás. Viszont valóban, egy HÖK az egy pártállam piciben. Vagy haverkodsz a HÖKösökkel, és akkor te is lehetsz HÖKös, vagy elfelejted az egészet, mert "egyéni képviselő"-ként esélytelen oda bejutni.
3. Igen, azok a felsőbb éves, léhűtő, belterjes haverjai, akik összehaverkodtak vele és rábeszélték, hogy szervező legyen. Akiket most válogatás nélkül, egyszerre ki akarsz vágni mind egy szálig.
Utolsó évében ritkán szervező bárki. Jellemzően harmadév az aktivitás csúcsa.
4. Ne felejtsük már el, hogy egy HÖK jellemzően kevés ahhoz, hogy egymaga leszervezzen egy gólyatábort, leginkább a klubok, körök segítségével teszi ezt. A HÖKökről egyébként nekem sincs túl jó tapasztalatom, de miattuk büntetni az egész szervezőgárdát igencsak erős túlzás.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 17:24:05

Amúgy eszembe jut még a híres-hírhedt Rókaűzők. Az is egy idő után alkoholmentes lett, azóta uncsi :-)

Perverz Matyesz 2014.10.07. 17:32:44

@Bobby Newmark:

2.a Nem, én is így jártam, de utólag látom, hogy jobb lett volna korábban váltani, sajnos túl jól éreztem magam ott ahol voltam.

3. Nyilván nem úgy kell váltani, hogy akkor most egszerre mindenkit kivágni onnan, de tényleg azok képviselik a többi hallgató érdekeit a legjobban, akik már igazából tudják, hogy sosem végzik el (azt) az egyetemet, viszont nagyon kellemesen elvannak ott ahol vannak, közben esetleg két munkahelyen dolgoznak és mindkettő fontosabb, mint az egyetemi dolgok amelyek egyébként szórakozásnak nem rosszak?
És tényleg azt gondolod, hogy 5-10000 diák közül nem lenne 50 olyan aki nincs megcsúszva és képes akár egy 500 fős rendezvényt is megszervezni?

Bobby Newmark 2014.10.07. 17:51:22

@Bobby Newmark: 4. Ez elég hülyén jött ki. Szal az, hogy ha egy bűnöző odakerülhetett, és megtehette azt, amit tett, az egyrészről a főszervező hibája, meg esetleg azé, aki beajánlotta. Ha volt róla szavazás, akkor még azoké, akik igennel szavaztak rá. Bárki mást ezért felelősségre vonni, meg felrúgni egy sok évtizedes hagyományt igencsak felháborító agyatlanság.

duggongg 2014.10.07. 17:55:40

Csak kivancsi vagyok, keretik nem a fejemet kovetelni. Mikor definialtak at ugy a nemi eroszakot hogy egy behatolas es gyakorlatilag fizikai kontaktus nelkuli tett annak szamit?

Bobby Newmark 2014.10.07. 18:01:13

@Perverz Matyesz: 6. Hát nem, de a képviseleti demokrácia már csak ilyen. A politikusok sem képviselnek engem, miért lenne ez más kicsiben? Sokszor kapják az egyetemek a kritikát, hogy nem az életre nevel. Na ebben az esetben viszont tökéletesen. Nem tudom egyébként, mi lenne a jó megoldás. Hatalom korruptá tesz, kicsiben is.
7. Nem, tapasztalataim szerint nincs olyan. Illetve most, hogy sokkal neccesebb benn maradni, lehet, hogy persze változott a helyzet, de amikor én jártam egyetemre, kétféle ember volt, az aktív közösségi arc, aki meg volt csúszva, meg a teljesen befordult, nulla közösségi életet élő, cserébe nem megcsúszott "igazi diák". Ezen utóbbiak TUTI, hogy nem lettek volna képesek egy szobabulit sem szervezni, nemhogy egy kari rendezvényt.
Ez utóbbi egyébként hagyományosan a kolesznapokon ki is derült, amikor nem a szokásos HÖK+körök szervezték a dolgot, hanem az aktuális harmadév. Hát kellettek a B-tervek sűrűn. Hozzátéve, hogy itt is jellemzően a HÖK meg a körtagok vitték a prímet, és az antiszociális tanulógépek nyilván ebből is kihúzták magukat.

Perverz Matyesz 2014.10.07. 18:18:16

@duggongg:
És akkor most gondold el, hogy valaki csak bedrogoz, lefog és ráveri az arcodra vagy hátadra vagy seggedre. Ha ezt nem érzed nemi erőszaknak, akkor kérlek mondd el, hogy minek nevezed.

Kibontva:
szexuális cselekmény? igen
önkéntes volt a lány részéről? nem
ha nem önkéntes, akkor erőszak? igen

Bambano 2014.10.07. 18:40:27

@diszkriminans: azt pl. én is terjesztem, hogy ha nem is kötelező a pia a gólyatáborban, de nagyon erőltetik, ezt a most másodéves gyerekem által elmondottak alapján gondolom így.

@Bobby Newmark: én pl. olyan diák voltam, aki az összes eddigi diplomáját (4 darab) megszerezte az egyetemi főokosok által elképzelt idő alatt, és bulikat is tudtunk szervezni, és nem kockultunk bele.

Bobby Newmark 2014.10.07. 19:03:20

@Bambano: Mi mérnöknek tanultunk... Valószínűleg te és én mást értünk a "tanulás" és a "buli" szavak alatt.

Vili Doli 2014.10.07. 19:04:45

@Muad\\\'Dib:
Félreértelmezted.
Itt egy lányt megvert és megerőszakolt az elkövető.
Nem arról volt szó, hogy a gólyatáborban feldobott hangulat van és előfordul szex is.

Vili Doli 2014.10.07. 19:08:25

Egyébként mit keres egy gólyatáborban olyan, aki nem gólya?!
Fotós meg felsős stb.
Itt a diákoknak egymással kell ismerkedniük, majd a többiekkel megismerkednek az egyetemen.

A gólyatáborban az elsőéveseken kívül csak a konyhai és a takarítószemélyzetnek van helye!

Muad\\\'Dib 2014.10.07. 19:42:08

@Vili Doli:
Ez totális baromság. A gólyatábornak az is a célja (legalábbis nálunk így volt), hogy a felsőbb évesektől megtudjon az ember ezt-azt az egyetemmel kapcsolatban, tanárokkal kapcsolatban, stb.
Azon kívül áruld el, ki fogja szervezni a gólyatábort? Hmm? Az elsősök, maguknak? Miközben még nem is tanulói az egyetemnek? Ők foglalják a szállást, intézik a programokat, szervezik a dolgokat? Ha igen, akkor kinek a megbízásából, milyen jogon, és milyen szervezeti alapon?

Muad\\\'Dib 2014.10.07. 19:43:46

@Vili Doli:
Én olyat nem írtam, hogy ez minimálisan is tolerálható. Csak arra reflektáltam, hogy a piálos dugós partik bizony nem csak a mi magyar "elitünk" sajátjai.

kisvirag78 2014.10.07. 20:06:05

Igenis van köze a trágár szövegeknek, a mértéktelen piálás kierőltetésének a gátlások levetkőzéséhez és a szexuális ingerkeltéshez, amelynek egyenes következménye, hogy akiben ott rejtőzik a hajlam, abból könnyebben ki is jön. Pl. az erőszak. Mert ha normális mederben folynak az események, a legtöbben meg sem merik kockáztatni, hogy nekiessenek egy kiszolgáltatott lánynak, olyankor működik a társadalmi elvárás, a belenevelt viselkedési rend. De ha a lányok-fiúk bugyira vetkőznek, a mellek közül isznak, és arról énekelnek, hogy a kurválkodás a menő, akkor igenis könnyebben megtörténik a dolog, mert ez a betanult neveltetés hirtelen a háttérbe szorul, és előtérbe lépnek az ösztönök.
Egy egészséges fiatalnak nincs ilyesmire szüksége ahhoz, hogy barátságok, szerelmek szövődjenek, de megkockáztatom, még egy egyéjszakázáshoz sem kell literjével piálni és nemiszervekről énekelni. OK, hogy ennek a hátterében a nők szexuális tárggyá silányítása van, de attól még igenis komoly felelőssége van annak, aki kiengedi a palackból a szellemet. És itt a szervezők kiengedték.
Csúsztatás ez a poszt. Mintha egy volt hökös mentegetné magát.

kewcheg 2014.10.07. 20:20:14

miskolci egyetemről az a tapasztalatom, hogy a nagymúltú és többszázéves hagyományokkal rendelkező karoknál (bányász,kohász) már eleve van egy erkölcsi visszatartó erő, jogi kar viszont hasonló erkölcsi színvonal mint elte.lehetséges hogy van itt egy kontraszelekció,jogra sok lány jelentkezik és jár,ezek a nőcik pedig vagy hajnalig tanuló seggnövesztő magológépek,vagy ledér nőcskék.tapasztalat,hogy sajna kevés a normális,amit jól láthatunk is korunk ügyvédnőin,bírónőin...:(

Bambano 2014.10.07. 20:34:49

@Bobby Newmark: a négy diplomámból kettő matematikusi (progmat, progterv), egy mérnöki, meg egy posztgrad. lehet, hogy mást értünk tanulás alatt, de az a pejoratív beskatulyázás, amit kiolvasni vélek a soraidból, az biztosan nem áll meg. egyik diplomám se büfészak. ráadásul az első kettőt még nem ilyen tinglitangli egyetemi oktatásban szereztem, mint a negyediket.

nekem pl. az volt a buli, hogy kipakoltunk négy tantermet, összenyitottuk, lehordtunk egy halom erősítőt meg hangfalat, és csináltunk egy rendes diszkót. amibe bejött 300 ember, és jólérezte magát (mert legközelebb is jött, meg utána is). nem volt rendbontás, nem volt ihb, szolid piálás volt és mégis szerették.

duggongg 2014.10.07. 21:37:59

@Perverz Matyesz: A drogra nincsen bizonyitek (mellekszal de a Lancet-ben (talan a legtekintelyesebb orvosi lap) jelent meg egy tanulmany ahol 72 olyan esetet vizsgaltak meg verminta alapjan amikor az aldozat allitotta hogy bedrogoztak. Drogot egyik esetben sem talaltak, viszont a legtobb lany tokreszeg volt. Persze a leitatas sem sokkal jobb), a raveres pedig azt hiszem vegul nem tortent meg.
De nem is ez a lenyeg, nyilvanvaloan disznosag es valoszinuleg buncselekmeny is amit a srac csinalt. En most a nemi eroszak jogi definiciojara lennek kivancsi. Mi az ami beletartozik es mi az ami nem? Nem mindegy a srac szempontjabol, evek mulhatnak rajta. Marmint a bortonben.

Acsabi44 2014.10.07. 22:02:18

@l. ember: meg ne sajnáljuk már szegény gólyalányokat. Én már voltam felsőbbéves szervező gólyatáborban, és bottal nem bírtam leverni magamról a csajokat, hiába mondogattam, hogy van otthon barátnőm (ami igaz is volt)

Netuddki. 2014.10.07. 22:37:34

@duggongg: "De nem is ez a lenyeg, nyilvanvaloan disznosag es valoszinuleg buncselekmeny is amit a srac csinalt. En most a nemi eroszak jogi definiciojara lennek kivancsi. Mi az ami beletartozik es mi az ami nem? Nem mindegy a srac szempontjabol, evek mulhatnak rajta. Marmint a bortonben."

Mi van? Te voltál? Csak mert ennyire érdekel...

duggongg 2014.10.07. 22:45:31

Nem, nem en voltam...

Mihalovits Ervin 2014.10.07. 22:48:27

@kisvirag78: A munkahelyen, a családon belül és az utcán akkor miért történnek hasonló esetek? Naponta valószínűleg jónéhányan esnek szexuális céllal elkövetett támadás áldozatául, csak azokból nem lesz országos ügy (kivéve ha meg is ölik az illetőt, ami volt idén). Nincsenek adataink, de számomra a gólyatáboros esetek arra utalnak, hogy a fentebb említett közegekben - amikor szintén történnek erőszakok, pedig "normális mederben" zajlanak az események - is sokkal súlyosabb a probléma, csak arról még nincsenek ilyen cikkek.

Egyébként utoljára talán általános iskolában volt dökös kötődésem egy évig.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.10.07. 23:02:45

Egyetértek a poszttal.

A gólyatábor nem szélsőliberális fertő, ahogy most próbálják a szélsőliberálisok beállítani (pont mint amikor Bokros-csomaggal vádolják a Fideszt), hanem szükséges, szórakoztató, a résztvevők igényeihez igazodó, összességében feltétlenül építő jellegű rendezvény, ami bizony a felhőtlen kikapcsolódásról szól, nem másról.

Ennek semmi köze ahhoz, hogy szexuális bűnözőket (miért is nem herélték ki, aztán húzták karóba már az elsőnél?) uszítottak rá az egyik gólyatábor résztvevőire, ennyi erővel rablógyilkos is lehetett volna.

El a kezekkel a gólyatáboroktól! Ki a bűnözőkkel a társadalomból!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.10.07. 23:04:41

Egyébként ha így lesz, ahogy hallani, akkor majd lesznek magánszervezésű gólyatáborok, amikbe semmilyen beleszólása nem lesz a fatökű rektornak, aki kitalálta, hogy percre pontosan lebontott programot kér előre az asztalára, mielőtt betiltotta az egészet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.07. 23:13:07

A Mátyás királyos mondókát kissé máshogy ismerem...

"Mátyás király levelet ír,
Mátyás király levelet ír,
Átolvassa, átolvassa,
Itt egy hiba, ott is hiba,...
Összegyűri és eldobja!"

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.07. 23:28:35

Egyébként olyan gólyatáborról még nem hallottam, ahol nem a szex és az ivás lett volna a központi téma, bár különböző megjelenési formában. Minden feladatnál vagy inni kell vagy nem kötelező, de biztonság kedvéért körbeadnak egy üveg töményet és a versenyek nyertesei piát nyernek...
Például gazdasági szakok esetén alap a vizespólós verseny, 1-2 pluszpontért vetkőznek a lányok, előcsattan néhány csók közöttük... A tanítóknál az egy-két fiún fürtökben csüggnek a lányok. Viszont a szinte 100%-ban fiúkból álló informatikusoknál a buzulás megy...

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.10.07. 23:42:33

természetesen a tiltás a legegyszerűbb és egyúttal a legprimitívebb megoldás is BÁRMIRE. Nem kell sokat variálni, mérlegelni vagy gondolkodni, csak ördögöt kell csinálni belőle, és be kell tiltani. A legegyszerűbb és legósdibb politikai haszonszerzési módszer. Hazánk politikusaitól (az egyetemen vezetői eléggé közszereplők, sajnos majdnem politikusok) többet elvárni sajnos nem lehet. Szomorú ez, hogy egy dékán úgy próbál a közvéleménynek megfelelni, hogy az egyetemistáit hülyére veszi, le se szarja.

Idáig elvakultan fostak a HÖK nyakára, most meg keménykednek. Mindegy, ez már csak tűzoltás, semmit sem tudnak meg nem történtté tenni. Szomorú, hogy nőket erőszakolnak meg, és közben ilyen kis piti figurák betiltással, meg akármivel fenyegetőznek. Mintha számítana, vagy értelmet vinne bármibe is.

-JzK- 2014.10.07. 23:52:32

www.ferfihang.hu/2013/10/04/richard-williamson-lanyok-az-egyetemen/

Minek költik a szülők és a társadalom a pénzüket arra, hogy egyetemre járatnak rengeteg olyan nőket, akiknek a hivatása szinte biztosan a családanyaság lesz? A történelem során a kereszténység által létrehozott egyetemek a tudományos előrehaladás központjai voltak, míg ezzel szemben a mai “bordélyegyetemek” olykor már korántsem a tanulást, kutatást, a tudományos munkát szolgálják (lásd a büfé-ruhatár szakok problémáját), hanem leginkább a “szex, pia, rockandroll” jelmondatot helyezhetnék a bejáratuk fölé. A modern egyetemeken leginkább “frizbidobálást” tanulnak és erkölcseikben romlanak a fiatalok, következésképpen nemhogy lányokat, de még fiúkat sem lenne szabad odaküldeni. A koedukált egyetemeken a fiatal nők elvonják a fiatal férfiak figyelmét a tudományos munkáról. Másrészről szerinte a másfajta tanulási sajátságokkal rendelkező női hallgatók jó részeredményeket mutatnak fel bizonyos tanulási folyamatokban, ezzel a nőkre szabott értékrendet sugallnak az egyetemi oktatás számára és leértékelik a férfiak más természetű tanulási folyamatait, vagyis dekonstruktív módon elnőiesítik az egyetemi oktatást. Ráadásul a sok büfé-ruhatár szakon végzett nőnek derogál majd az alacsonyabb képzettségű férjet partnernek tekinteni. (Valódi probléma, látva, hogy manapság mennyivel több felsőfokú végzettségű nő van, mint férfi) Ugyanezek a nők más módon is a feminista elégedetlenség forrásai, mivel egyetemi végzettségük birtokában úgy gondolják, hogy egy társadalmi igazságtalanság áldozatai akkor, amikor kiderül, hogy a társadalomnak valójában nincs szüksége arra a tudásra, amit ők annyira felértékelnek magukban.

Tapsi75 2014.10.08. 08:34:11

Mar kérdeztem ezt, de senkit nem érdekel.... A HOOK az mióta számít bármilyen rendvédelmi szervnek? Mi a tokom köze van bárkinek is egy olyan cselekményért ami két 18 éven felüli magyar állampolgár között tortent, es amiről el kell döntenie a bíróságnak, ha egyszer eljut odáig, hogy törvényes volt e, es ha nem akkor azert milyen büntetés jár! Ennek ilyen kurva egyszerűnek kene lenni, es nem mindenféle rektoroknak, ilyen olyan HOOKos vezetőknek, vagy allamtitkaroknak rágódni rajta. Aki egyetemre járt, jár, vagy felvettek, legalább annak tudnia kell, hogy ha úgy érzi jogsértés tortent, akkor annak elrendelésére van megfelelő mód, amely mod a rendőrséggel kezdődik, es a bírósággal végződik. Semmi köze ehhez semmiféle tábor szervezőknek, semmiféle HOOKnak, vagy rektornak.
Egyébként aki egy állat, az nem nehány rigmus, es pár pia miatt lesz állat.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:17:48

@Acsabi44:
Rosszul tetted, hogy azt mondtad, van barátnőd, mert attól még jobban gerjednek :-)

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:21:57

@Online Távmunkás:
"Viszont a szinte 100%-ban fiúkból álló informatikusoknál a buzulás megy... "

Őőő, biztos vagy ebben? Ahol én tanultam, ott megoldották ezt a problémát azzal, hogy az infósok a gazdász karral, a mérnökök a bölcsész karral gólyatáboroztak, így egészséges nemi arányok voltak.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.10.08. 10:07:09

@diszkriminans:

Te igen, de ő úgy oldotta meg, hogy keresett néhány másik buzit, és elmentek önmegvalósítani a WC-be.

A Mester és Margaritából a Mester 2014.10.08. 11:01:38

A "megerőszakolt" nagycsöcsű csajról van kép valahol?

belekotty 2014.10.08. 12:23:04

@Istóczy úr: Látom nagy gyakorlatod van a témában. Miért is a buzik vannak a központi helyen a gondolataidban?

belekotty 2014.10.08. 12:24:21

@Istóczy úr: A magán szervezésű gólyatábor pénzbe fog kerülni és akkor rögtön sokkal kevesebben mennek el rajtad kívül.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 12:26:54

@belekotty:
A gólyatábor így is pénzbe kerül. 2005-ben nekünk 10-es volt a 3 napos gólyatábor, maiaknál 15-20 körüli összegek a jellemzőek. 100%-ban magánszervezés esetén nem tudom mennyivel lenne drágább, de nem vagyok biztos benne, hogy drágább lenne.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.08. 15:36:16

@diszkriminans: Az utóbbi 2 évből is hallottam olyan esetet, hogy menekültek a normális informatikuspalánták a homo gólyatáborból, aztán csak utolsó este kerültek elő a pár száz méterre gólyatáborozó egészségügyis lányok...

Franci123 2014.10.10. 19:18:08

@l. ember: Mért, szerinted miért hívja meg egy italra? Mint régen egyik ismerősöm mondta, minden este tuti dugás, csak meg kell találni azt a csajt, aki ivott már eleget. És mielőtt megszólnál, szerinted miért mennek a szórakozó helyekre? Nem azért, hogy társasozzanak.

l. ember 2014.10.16. 08:51:23

@Acsabi44: erről beszéltem. Felsőbbévesnek lenni valahol befutó pozíció, olyan, mint a tanár, a főnök, stb. És vannak, akik erre építenek

l. ember 2014.10.16. 08:53:31

@Franci123: Nem értek a szociáldarwinizmushoz. Gondolom demonstrál valami hímes tulajdonságot
süti beállítások módosítása