Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2011.11.18. 11:37 Farkas Gábor

Az elbukott szabadságharc

Címkék: orbán hitel adósság imf matolcsy

Na eddig tartott, az ország kénytelen volt letenni a fegyvereit, és megadni magát a nagyobb erőknek. Sorolhatnám Matolcsy, Szijjártó és Orbán nyilatkozatait, hogy soha többet IMF, de nem teszem. Ugyanis egyetértek a mostani lépéssel, és a kormány hosszú idő utáni első helyes lépésének tartom. Mondhatnánk, hogy előbújt belőlük az eddig mélyen elveszett államférfi, de véleményem szerint sokkal inkább jól felfogható politikai érdekből, a saját túlélésükért cselekszenek most is. A magyar társadalmat és választópolgárokat, mint gyakorlatilag az összeset, ugyanis nem a különböző nyilatkozatok, az ilyen-olyan félrebeszélés és bullshit érdekli, hanem az, ami a zsebét érinti. Az elszálló árfolyamok, az emelkedő adók, és a csökkenő állami transzferek pedig egyik pillanatról a másikra tüntethetnék el a Fidesz támogatottságát, mint ahogy ezt az utóbbi hónapok tendenciája mutatja is. Gyakorlatilag tehát az utolsó alkalmas pillanatot ragadta meg a kormány, ha egy óriási arcvesztés árán is, de elejét vegye a bukásának, és megtartsa az esélyét az újraválasztására. Amire így minden esélye meglesz.

Ha valóban megkötik a megelőzési hitelkeret megállapodást a Valutaalappal, akkor a már az esetleges tárgyalások délutáni bejelentését követő forint erősödés és országkockázati felár csökkenés tovább folytatódhat, milliárdokat megtakarítva így a költségvetésnek és az állampolgároknak egyaránt. Továbbá így akár elkerülhetjük az ország adósságának szinte már tényként kezelt leértékelését is, ami rendkívül súlyos károkat okozhatott volna. Ugyanis számos befektetési alap policy-jének része, hogy nem befektetési kategóriájú, más néven bóvli besorolású kötvényeket nem vásárolhat. Ez azzal párhuzamosan, hogy a magánynyugdíjpénztárak korábbi megszüntetése miatt már ők sem tudják finanszírozni az adósságot, szinte megoldhatatlan likviditási gondokat jelenthetett volna. A befektetői bizalom esetleges visszatérése ugyanakkor amellett, hogy közvetlenül is milliárdokat takarít meg az országnak, és még akár a tényleges hitelfelvételt sem teszi szükségessé, lehetőséget ad a kormánynak, hogy véghez vigye a korábban tervezett intézkedéseit, amelyek így akár be is teljesíthetik pozitív hatásaikat. Például a devizakitettség csökkentésének örvendetes céljához rossz eszközöket választott a kormány, gondolhatunk itt a végtörlesztésre, amely miközben a gazdagabb rétegeknek kedvezett, a mindennapi gondokkal küzdőknek, akiket legjobban érintett a közvetlenül a végtörlesztés miatt is emelkedő árfolyam, kifejezetten ártott. Amennyiben azonban a devizaárfolyamok tartósan csökkennének a bizalom visszatérése miatt, kevésbé érződnének ezek a negatív hatások.

Korántsem lehet ugyanakkor a kánaán elérkezésére számítani. Ugyanúgy szükség lesz a jövő évi megszorításokra és a közszféra átalakítására. Az olyan egyszeri tételek nélkül, mint a magánnyugdíjpénztárak vagyonának államosításából, a folyó kiadásokra fordított összegek és az ágazati különadók, a költségvetés hiánya 6-7 százalék körül lenne, ami alig jobb a Fidesz által jogosan kritizált 2006-2010-es időszak számainál. Mindez pedig a jövő évre előrejelzett 0-1 százalékos növekedés mellett a meghirdetett célokkal szemben az államadósság növekedését vonná maga után, amely - amiben a kormánynak is igaza van - megfojtja a gazdaságot, és nem ad esélyt a kiútra. Kapunk ugyanakkor egy lehetőséget, hogy komoly megszorítások árán, szenvedve és küzdve, de kitörjünk a sok éve fennálló ördögi körből, beindítsuk a növekedést, csökkentsük az adósságot, és építsünk egy egészségesebb országot. Ez a mi esélyünk, és ez a Fideszé is a túlélésére. Reméljük, ha akár csak önös érdekből is, de nem szúrják el.

 

 


74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr923391154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.11.18. 16:00:41

"...megtartsa az esélyét az újraválasztására. Amire így minden esélye meglesz."

A cikk írója szerint 2014-ig itt mindenki mindent el fog felejteni? Mi lennénk a 10 millió agymosott országa? Minden út kómába vezet?
;-)

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.18. 16:13:17

@Frady Endre: Legalábbis meglesz rá az esélyük. Ha most kvázi csődbe jutottunk volna, azt biztos nem felejtenék el a választópolgárok. Így, legalább végigvihetik a programjukat, ami vagy jó, vagy nem jó, majd megítéltetik 2014-ben..:)

Kono 2011.11.18. 16:20:31

Szerintem -bár nem vagyok Orbán, meg Fidesz rajongó- szégyen, hogy egyes pénzügyi körök akaratával szembe menni nem lehet. Még egy országnak sem. Ha a bankoknak nem tetszik a rendszer, akármennyire is hozhatsz jó lépéseket, csak egyre lejjebb kerülsz. Az én logikámmal ellenkezik, hogy attól lesz kevésbé kockázatos egy ország, ha több hitelt vesz fel (IMF).

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.11.18. 16:20:34

Javaslom, a posztíró ismerkedjen meg az adósságcsapda fogalmával. Lehet, hogy ez a mostani kölcsön csepp a tengerben, de egyenes arccal bármiféle megmenekülésről beszélni megmosolyogtató.

Másrészt, ha én átírhatnám a választási törvényt, engem is újraválasztanának, ez nem kérdés. Ahogy a híres filozófus, Axl Rose mondta: Loose Your Illusion.

miskabá 2011.11.18. 16:21:27

Lám a Publius is beszállt a bulvártrendi blogok gyártásába, amikkel tele van az Index.

Az IMF-ből való kilépés fel sem merült a kormány programjában. Akkor miért ne fordulhatna az IMF-hez, aminek Magyarország az egyik tagja, pontosabban részvényese? Vagy ha úgy gondolja, miért ne dönthetne ellenkezőleg?

A kormány felelőssége egyedül abban áll, hogy a közjó javára döntsön, nem pedig hogy megmakacsolja magát egyik vagy másik korábbi döntése mellett.

Nehezebb döntéshozónak lenni mint publicistának, de nálam egyelőre vezetnek a döntéshozók

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.18. 16:27:13

@Bockó: Kedves Bockó! Egyrészt nem beszélünk még kölcsönről, csak egy lehetőségről, hogy felvehetünk, ha szükségünk lenne rá. Másrészt, ahogy nagyon helyesen mondod te is, könnyen lehet adósságcsapdába kerülni. De leírtam a cikkben, hogy helyes célnak tartom az adósság csökkentését, és pont ez - az esetleges - megállapodás teremt rá lehetőséget. Mellesleg kölcsönt még nagyon sokáig kell felvennünk majd, akkor is, ha végre tényleg sikerülne csökkenőre pályára állítani az adósságot.

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.18. 16:31:03

@miskabá: egyetértek abban, hogy a kormány feladata a közjó szolgálata lenne. Pont azt tartom becsülendőnek a mostani döntésben, hogy képesek voltak ellentmondani a másfél éve ismételt mantrájuknak. Az, hogy ezt az ország és/vagy a saját érdekükből tették és fogják tenni, jóformán mindegy..

mendson 2011.11.18. 16:48:17

Azért a pofám leszakad.Mikor összeomlott a Lechmann,Izland becsödölt,az usa és brit bankokat vontak állami irányítás alá,a pénzügyi befektetök szabadultak mindenféle állam és nem állampapíroktól, akkor Gyurcsány gyorsan bebiztosította az országot az IMF-EU hitelkeret segítségével.Sem ő sem utóda hozzá nem nyúlt sem a manyuphoz sem a kereskedelmi,pénzügyi cégekhez visszamenőleges kkülönadó formájában.Jőn a felcsúti legény és pajtásai és gyakorlatilag tönkreverték az ország makro és mikrogazdaságát.Mikor aztán az utolsó pillanatban a halál faszára elkergetett IMF-hez -és személyben is megsértett középeurópai vezetőjéhez- fordul akkor mindjárt hatalmas dicséretet kap.Lófaszt mama, azonnal el kellene zavarni és új hiteles személyekkel tárgyalásba vonulni.

miskabá 2011.11.18. 16:54:22

@Farkas Gábor:
"képesek voltak ellentmondani a másfél éve ismételt mantrájuknak "

Ami a PR-ben mantra, azt komoly emberek úgy mondják hogy tárgyalási pozíció. A tárgyalási pozíció rendszerint változik az idők során, a körülmények függvényéban, a stratégiai és a taktikai célok alárendeltségében stb. Ezt mindenki tudja aki valaha is képviselt komolyabb ügyet tárgyalásokon.

A kommentelők legnagyobb része (az Index összességében) vagy soha nem csinálta vagy egyszerűen csak élvezi hogy idétlenségeket írjon aminek úgyse lesz semmi következménye

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.18. 16:57:27

Szabadságharc nem ér véget! Alámerülnek és kibekkelik. Remélem, hogy most elmennek pihenni...
Éljen a permanens forradalom, ahogy nagy példaképük Lenin is megfogalmazta! Legyen hadikommunizmus!

panteon 2011.11.18. 17:08:19

Kedves post-oló! Akkor most örülünk?
Hurrá, újra eladósodhatunk!!
Mi volt a probléma azzal, hogy saját erőből megpróbáltunk talpra állni?
Válaszolok is rá: az, hogy mindenki, csak úgy akarja gazdaságilag helyre tenni az országot, hogy Őt semmilyen megszorítás ne érintse.....

Szvidrigajlov 2011.11.18. 17:27:51

@Frady Endre:
Mint ahogy 2006-ban is. Meg 1994-ben is.
Gondolom T. Kolléga is a Hazafias Népfront jelöltjére szavazott 85-ben. Semmiképp se az MSZMP-re!

igényes 2011.11.18. 17:29:08

Vajon az IMF feltudja venni a harcot Orbán gyógyszeres, erősen leépült, hasadt agyával. Tud-e az IMF Orbán sérült agyával gondolkodni.

1. Orbán tanácsadói testülete elhelyezte a HVG-ben ezt az információt!

"Hetek óta lógott a levegőben a kormány gazdaságpolitikai fordulata. A kormánypártaik többsége azonban nem számított arra, hogy az IMF-et még hétfőn is ellenfélként emlegető Matolcsy György a Valutaalap segítségét fogja kérni. A hvg.hu információi szerint pár hete Orbán Viktor egy kormányülésen kifakadt, mondván, nem gondolta volna, hogy egy évvel az új irány meghirdetése után ugyanott tart majd kabinetje. Pedig a miniszterelnök már a nyáron is számolt a válság újabb hullámával."

hvg.hu/itthon/20111118_Orban_ut_az_IMF_hez#utm_source=hvg_daily&utm_medium

Ez persze borzasztó!

1. Az IMF remélem nem tűri el Orbán nem kevesebb, mint 6000 fős ötletelői, tanácsadói testületét.
2. Simicska cégek 4000 milliárd/év rablását megállítják.

Szvidrigajlov 2011.11.18. 17:32:10

@mendson:
És kik lennének a hiteles személyek. Avagy mit értünk "hiteles" személyen. Aki jól tud hitelt felvenni? Mert akkor usgyi: Éljen Gyurcsány. Vagy Bajnai Wallis Gordon Blőd?

Vagy az a hiteles,aki nem akar semmit és nem is tesz? Mert akkor nyilván nem kerülhet szembe semmivel.

Szar ez az egész, nem vitás. Magyarországnak VÉGE. Finito, the end, sfirsit, koniec.

igényes 2011.11.18. 17:45:59

Orbán törleszhetne valamelyest! Amennyiben lemond minimum 2000 milliárdot nyerhetnénk, mint ország rögtön. Lemondásakor egyébként egy szűk kör mindenképpen nyerne(Orbán banki kapcsolatai). Orbán a jutalékokból szintén szerezhet pénzt, ha okosan csak két főnek zenél.

Gondolom, most Orbán gondolkodik, és a judások csüngenek ajkán, mikor is mondasz le vezér?

Orbán arcátlanságában óriási pénz van. Kiszámíthatatlan, tehát egy tőzsdei talány. Erre játszik a bitang.

Ben Franklin 2011.11.18. 17:52:10

@igényes: Inkább ne cifrázd, mond csak hogy monnyonle!..D

Szvidrigajlov 2011.11.18. 17:52:12

Az, hogy IMF megállapodást szeretne a Mattolcsi, azt jelenti, hogy vesztettünk. Az azt jelenti, hogy Magyarország önmagától nem képes stabilizálni a mintegy 30 éve folyamatosan züllő és hektikus gazdaságát.

Hogy ennek az az oka, hogy csak idióták és gazemberek kerülnek kormányzati pozícióba, avagy mélyebb strukturális nemzeti és strukturális globális okai vannak, az az eredmény szempontjából érdektelen.

Magyarországot a globalizáció és a néhány száz, legföljebb néhány ezer személy által irányított globális piac felszámolta, az utolsó rugáson épp most vagyunk túl. Ez a legszebben látszott a legutóbbi egy hónapban: fizetjük vissza az adósságot, de nem csökken. Miért? Mert az nem csökkenhet! Mert egy olyan ország, mint MAgyarország fizessen, mert ha már ezek se fizetnek, akkor ki a f..sz fog a befektetési alapoknak profitot termelni? Tehát, ha nem akarsz tartozni kamattal, tartozzál árfolyamkülönbséggel.

Az eredmény 2030-ra nem a Rákosi-MAttolcsi-féle megelőzzük a nyugatot verzió lesz, hanem a magyar köztársaság megszűnése, a század végére pedig a magyar nemzet/nép/nyelv megszűnése.

Az immár 30. jubileumi évét ünneplő (ideiglenesen hazánkban tartózkodó) IMF rendszer eredményeként a demográfiai egyenleg mínusz 1,5 millió lesz 2030-ra. A kivándorlással súlyosbítva 2,5 millió. Ha nem lesz háború. Pl a vízért és az olajért. Ha lesz, az további mínusz egymillió.

A megmaradó lakosság több mint fele 60 éven felüli, rabszolgasors közeli szegénységben és alávetettségben, tulajdon és emberhez méltó jövedelem nélkül. (merthogy többet fogyasztott mint amit megtermelt, ugyebár)

Aki az IMF-nek örül és az orbánon kárörvend, kívánom élje meg 62 évesen ezt az állapotot, hogy különféle bandák verik naponta agyba főbe, mondjuk vízért, vagy egy ehető tyúkért. Mert aki azt hiszi, hogy ma Borsodban a 80 éves öregalányok halálra verése egy kiló lisztért, vagy egy kosár cseresznyéért és az IMF 30 éves tevékenysége között nincs összefüggés, az egy idióta barom.

Ennek örüljetek, idióták.

Crescendo 2011.11.18. 17:53:56

@Kono: ott a pont. Erdekes, hogy egyetlen index blog sem jelent meg az alternativakrol, csak az IMF a megmento jelszoval. Miert van ez?
Tudjuk, hogy milyen mas lehetosegek lennenek? Nem. Viszont a remuletpropaganda, hogy vilagvege, meg allamcsod lenne egyebkent, az megy ezerrel.

magyar gyorsnaszád 2011.11.18. 17:57:17

@miskabá: fel sem merült?komoly szövegértési problémáid vannak,meg más is

igényes 2011.11.18. 17:58:39

@Ben Franklin: Igazad van, de magyarázom az orbanistáknak.

Ben Franklin 2011.11.18. 17:59:38

@igényes: Azt akartam mondani hogy kapd be, csak nem vágod az iróniát.

igényes 2011.11.18. 18:12:37

@Ben Franklin: A teljes ország bekapta, mert orbán nemi erőszakot követett el.

Csetepaté márki 2011.11.18. 18:15:17

@Szvidrigajlov: Teljesen igazad van.
Egy államnak a bevételeiből kutyakötelessége lenne fenntartani magát, nem? Azért szed adót, járulékot stb oszt gól. Mi ez a baromság, hogy így meg úgy finanszírozzuk magunkat a "piacról"? Hát nem az én adómból?Meg mindenki görget maga előtt egy végletekig növelt államadósságot, amíg rá nem csesznek.
Hiába csökkentették az adósságot, visszanövelték árfolyamgyengítéssel.Nincs kiszállás!

púdó 2011.11.18. 18:16:31

Kedves Miskabá!
Egy kis szemelvény a hiteles döntéshozókról:

2011. május 30. Nem helyes, ha egy országot nemzetközi pénzügyi szervezetek finanszíroznak a piac helyett; a kormány éppen ennek jegyében választotta a Nemzetközi Valutaalap helyett a pénzügyi piacokat. Biztos és kiszámítható gazdaságpolitikát csak akkor lehet folytatni, ha az ember nem számíthat pénzügyi engedményekre. Egy ilyen, az államadóssággal és a munkanélküliséggel egyszerre háborúban álló ország számára, mint Magyarország szigorú pénzügyi ítéletre és körülményekre van szükség, amit a piac tud garantálni. Ha nem ezt tesszük, sosem a saját, mindig csak valaki más lábán fogunk állni; hol az unióén, hol az IMF-én, hol valamilyen más nemzetközi szervezetén (Orbán Viktor a Parlamentben)

2011. szeptember 12. Ha nem fizetjük vissza az államadósságot, akkor az éppen lejáró követeléseinket valaki más fogja helyettünk fizetni. Így kerültünk az IMF hóna alá többször is a magyar történelem során. Miért kéne nekünk visszamenni oda, ahonnan nagy nehezen, a nemzetközi piacok bizalmának, fölépítésének feladatát elvégezve végre kidolgoztuk magunkat? (Orbán Viktor a Parlamentben).

2011. július 7. A magyar tapasztalatokat egy sor más válságban lévő ország használhatja, amelynek az IMF vagy az ecofin más utat ajánl...Tagok vagyunk, részvényesek, de nincs szükségünk az IMF segítségre, nem kuncsorgunk pénzért. (Matolcsy György a külgazdasági szakdiplomaták budapesti éves értekezletén)

Hmmm.
Persze, tudom, nekik nem szőr nő a hónaljukon,
hanem árvalányhaj.......

Csetepaté márki 2011.11.18. 18:25:36

@igényes: Nézesd meg a billentyűzetet, a nulla gomb beragadt a számoknál.

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.18. 18:43:46

@subrik: Kedves subrik! Nyilvánvalóan ideálisabb lenne egy olyan helyzet, ahol az költjük el amink van. De ez egyik pillanatról a másikra nem megy. Most egy olyan helyzetben vagyunk,hogy van kb. 20000 milliárd forint adósságunk, ráadásul évről évre többet költ el az állam, mint amennyi bevétele van. Ezt csak egy brutális kiadáscsökkentéssel és adóemeléssel/hatékonyabb adóbeszedéssel lehetne csökkenteni, de az sem máról holnapra menne, mert közben a növekedési tényezőket is figyelembe kell venni, mert ha nem növekszünk, hiába költünk kevesebbet, nem változik szinte semmi. A lényegnek mégsem ezt tartom, hanem azt, hogy az emberek gondolkodásmódja változzon meg, fizessék be az adókat, azért cserébe viszont követeljenek meg egy átlátható és korrupciómentes kormányzatot, aki nem szórja a pénzt és igérget, hanem felelős programot rak le az asztalra és valósít meg. Összefoglalva tehát egy helyes és jó cél az, hogy a saját bevételeiből költsön az állam, ne pedig hitelből, de ez nem megy varázsütésre. Ezért "örülök" ennek a lépésnek, mert a saját arcukért nem áldoztak fel legalább 100 milliárdokat a költségvetésből és az emberek zsebéből.

Ben Franklin 2011.11.18. 18:59:20

@Farkas Gábor: Az eurózóna átlagos GDP arányos adóssága 88%, az USA 100% körül van. Mi most zárkózunk fel. Az újságok azt sugallják hogy annál fejlettebbek vagyunk minnél több kamatot fizetünk...nemisértem. Kiké a zujság?

béla a görög (törölt) 2011.11.18. 18:59:44

Fidesz újraválasztani? Már itt tartunk?!
Még megállapodás sincs az IMF-el... Még süllyedünk a szarba. Azonkívűl többpárt rendszer van.

De tudod mit válasszák újra ezeket. Csak pénzt ne adjanak nekik a hülyeségeikre. Csak csöpögtessék szépen azt és mint Pavlov kutyájának ezeknet is idomítsák be, hogy hogy működik a demokrácia, hogy kell bánni a szavazópolgárokkal, hogy kell bánni a magántulajdonnal, stb.

Alternatív 2011.11.18. 19:06:00

@Farkas Gábor: Kedves Farkas Gábor!
"Ez a mi esélyünk, és ez a Fideszé is a túlélésére. Reméljük, ha akár csak önös érdekből is, de nem szúrják el."

Az élmúlt két évszázad legkorruptabb magyar kormányának, az Orbán-kormánynak csak ne nagyon legyen esélye. Legalábbis a szöveg más részében te is átlátható és korrupciómentes kormányt szeretnél. Így aztán némi ellentmondást érzek a szavaidban.

Másrészt, az elmúlt másfél év erőltetett ütemű hazaárulását biztosan nem fogják varázsütésre befejezni most, amikor már majdnem elérték a célt. Szerintem már fel vannak készítve a strómanok, akik majd a csődhelyzetben pár dollárért meg némi élelmiszerért komplett pesti bérházakat fognak megvenni.
Ez a mostani kommunikációs trükk csak annak a pár dollárnak a gyarapításához kellett, mert nem lehet mindig shortolni.

Csetepaté márki 2011.11.18. 19:10:27

@Farkas Gábor: Amit írtál, az úgy van. Azért egy-két dologgal kiegészíteném.
Hogy nem fog változni semmi, azt biztos. Tény. Az embereknek meg kell érteniük, hogy "nincs ingyenebéd". Ugyanis azért is meg kell dolgozni valakinek, el kell tőle ugymond venni.
Viszont:azt is meg kellene értenie néhány embernek a "nincs ingyenebéd" mintájára, hogy nincs ingyen tőke-és spekulációs jövedelem sem, ugyanis azt is el kell venni valakitől, le kell faragni annak a jövedelméből. A nagy többség agyáig eljutott a "nincs ingyenebéd", viszont a "kisebbség" agyáig nem jutott el egyáltalán a "nincs ingyen jacht,magánhelikopter meg milliárdos jövedelem munka nélkül" mondat, csak a "nincs ingyenebéd"-et harsogja a többinek.

Ben Franklin 2011.11.18. 19:18:26

@Alternatív: Ez a mostani kommunikációs trükk csak annak a pár dollárnak a gyarapításához kellett, mert nem lehet mindig shortolni.

Amikor nem lehet shortolni, akkor longolni kell, de kétlem hogy tudnád akármelyikről hogy micsoda.

Ben Franklin 2011.11.18. 19:19:48

@subrik: A nagy többség agyáig eljutott a "nincs ingyenebéd", viszont a "kisebbség" agyáig nem jutott el egyáltalán a "nincs ingyen jacht,magánhelikopter meg milliárdos jövedelem munka nélkül" mondat, csak a "nincs ingyenebéd"-et harsogja a többinek.

Túl sokat azért ne várj. A gazdagok sehol nem adóznak, azért gazdagok.

Csetepaté márki 2011.11.18. 19:25:56

@Ben Franklin: Akkor senki ne csodálkozzon, ha összedől az egész. Még ők sem. Pedig mennyi pénzt összeraktak, aztán mégse megy. De arról nem a többség tehet, mert beleszólása sincs.Ő túl sokba kerül egyébként is.

livengood 2011.11.18. 19:26:20

@Kono: "Ha a bankoknak nem tetszik a rendszer, akármennyire is hozhatsz jó lépéseket, csak egyre lejjebb kerülsz. Az én logikámmal ellenkezik, hogy attól lesz kevésbé kockázatos egy ország, ha több hitelt vesz fel (IMF)."
Rossz lépéseik voltak, ezért kerültünk lejjebb.
Nem attól lessz kevésbé kockázatos egy ország hogy hitelt vesz fel az IMF-től, hanem attól, ha a vezetői nem beszélnek hülyeségeket, ugyanakkor kiszámítható, a lehetőségekhez mérten végrehajtható módon cselekszenek. (pl. a tartalék hitelkeretet nem bevásárlásra költik: MOL, Rába...)

Csetepaté márki 2011.11.18. 19:35:56

@Ben Franklin: A görögök 120%-nál fizettek 16% kamatot. A nemzeti jövedelmük a GDP kb 40%-a. tehát a jövedelmük háromszorosa volt az adüsság.
Az amerikaiak jövedelme a GDP kb 15%-a, tehát az adósságuk a jövedelmükhöz képest kb háromszor akkora, mint a görögöknek akkor volt. És fizetnek 1,5% kamatot, tizedannyit háromszor akkora adósságra.
Hiába, ennyit számítanakaz amerikaiaknak az igen fasza hitelminősítők. Csaló paraziták.

livengood 2011.11.18. 19:39:06

@miskabá: "Az IMF-ből való kilépés fel sem merült a kormány programjában. Akkor miért ne fordulhatna az IMF-hez, aminek Magyarország az egyik tagja, pontosabban részvényese? Vagy ha úgy gondolja, miért ne dönthetne ellenkezőleg?"

Makacs vagy mint a kormányunk, kurucos!...
Megmondod az igazságot..., ha beledöglünk is.
Ki volt az aki az IMF kizavarásáról beszélt? - Csend legyen!!!

Gyerekkoromban szerettem kuruc lenni, kár hogy kicsit minden másként van mint ahogy a gyereknek mesélik.

Ben Franklin 2011.11.18. 19:39:29

@subrik: A gazdagok arányaiban soha, sehol nem adóznak annyit mint a középosztály. A KO fizeti az adót a szegényeknek(segíly) és a gazdagoknak(állami támogatás). - ez leginkább az SZJA köre

Szóval urban legendeket hagyjuk, másrészt egy yacht ÁFA tartalma több, mint amit egy minimálbéres egész életében befizet szja-ban.

Runciter 2011.11.18. 19:40:58

@Bockó: Lazítsd meg a képzelőerőd?

Ben Franklin 2011.11.18. 19:42:34

@subrik: Ezt nem igazán értem, a jövedelem = GDP ellenértéke, szóval a görögök 40%át meg a ......tudod mit a fogalmaidat nem értem.

2011.11.18. 19:43:29

Nem is volt semmilyen szabadságharc!
Minősíthetetlen gazdaságpolitikánk az volt, ennyi.
Ha egy értelmes cikket akarsz írni, ne a címet rontsd el azonnal... :-)))

livengood 2011.11.18. 19:43:39

@Farkas Gábor: Annyira még sem mindegy. Nem csak a gazdasági intézkedéseik fontosak, hanem például hogyan játszák át az iskolákat az egyházaknak, hogyan sorvasztják a kultúrát, köznevelést...stb.

livengood 2011.11.18. 19:45:07

@Farkas Gábor: "Pont azt tartom becsülendőnek a mostani döntésben, hogy képesek voltak ellentmondani a másfél éve ismételt mantrájuknak. Az, hogy ezt az ország és/vagy a saját érdekükből tették és fogják tenni, jóformán mindegy.."

Annyira még sem mindegy. Nem csak a gazdasági intézkedéseik fontosak, hanem például hogyan játszák át az iskolákat az egyházaknak, hogyan sorvasztják a kultúrát, köznevelést...stb.

Ben Franklin 2011.11.18. 19:47:09

@livengood: Ja, nincs több állami meló Verebesnek, Farkasházynak meg a többi zsidónak. Én is rettegek, mi lesz a kultúrával.

livengood 2011.11.18. 19:49:04

@miskabá: "A kommentelők legnagyobb része (az Index összességében) vagy soha nem csinálta vagy egyszerűen csak élvezi hogy idétlenségeket írjon aminek úgyse lesz semmi következménye "

következménye lesz!!!!!

Csetepaté márki 2011.11.18. 19:50:26

@Ben Franklin: Mit nem értesz? Van a gdp, nemzeti össztermék, meg van a gni, nemzeti(vagy állami) jövedelem. Itt Európában általában a gdp 40-45%-a az állam bevétele, mint Magyarországon is.
Ebből adódik az amerikaiak röhejes eladósodottsági szintje az állami jövedelemszinthez képest.Mivel az adósság is állami.

livengood 2011.11.18. 19:51:54

@TrueY: "Éljen a permanens forradalom, ahogy nagy példaképük Lenin is megfogalmazta! Legyen hadikommunizmus!"

ne viccelj ezzel. hála a szerencsénknek, ennél jobban állunk

Csetepaté márki 2011.11.18. 19:54:00

@Ben Franklin: Csak most láttam ezt a baromságot az ÁFA-val. Te viccelsz velem?

livengood 2011.11.18. 20:00:36

@Ben Franklin: Ez nem helyes, ez nem vicces. Rengeteg aprómunkát végző kultur munkásnak semmi sem jut, és ha ez az ő szoc. problémájuk észrevétlenül sülyedünk tovább, mint már egy évszázada. Szerinted nincs összefüggés a jelenlegi és a múltrendszerek elitjeinek rossz minősége és a társadalom kulturálatlansága között? A nemzeteket nem ez emeli fel, vagy ennek hiánya sorvasztja, semmisíti meg? Ezzel az antiszemita dumával csak a mocsarat mélyítitek, ami elnyel bennünket.

livengood 2011.11.18. 20:23:49

@panteon: "Mi volt a probléma azzal, hogy saját erőből megpróbáltunk talpra állni?
Válaszolok is rá: az, hogy mindenki, csak úgy akarja gazdaságilag helyre tenni az országot, hogy Őt semmilyen megszorítás ne érintse....."

vizitdíj, tandíj elleni népszavazás? egészségügy reformjának megtorpedózása? minden megszorítás, takarékosság ellen tüntetés? ...stb.

Kik voltak ezek? Te?
Én boldogan fizettem a 300 forintos vizitdíjat, és fizetném ma is akár a tripláját is, hogy egyenes gerinccel járhassak. Mit tettek ezek? Elhitették, hogy megszorítások nélkül is menni fog, elhitették a néppel, hogy van ingyen ebéd. A hatalomban pedig növelik a korrupciót és a kiszámíthatatlanságot, ezzel pedig szabályszegővé teszik a társadalmat.

Ezen a téren eddig is óriási volt az elmaradás, mára a vezetésükkel minden elképzelhető mértéket túlhaladtunk. Kik fognak itt adót fizetni, ha nem korbáccsal verik őket? Akiket korbáccsal vernek azok megálják majd a helyüket a gazdasági versenyben? Ha rabszolgákkal lehetne országot építeni és meg is tartani, akkor sztálinizmus virágozna mindenütt és a GULAG-on élnénk!

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2011.11.18. 20:41:48

@Ben Franklin: Ha már csak zsidózásra vagy képes, legalább válassz ehhez méltó felhasználónevet.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.11.18. 20:56:32

@Runciter: Így van. Ezt nem a GNRes fickó mondta, ne téveszd össze.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.18. 21:45:52

@livengood: Egyelőre még nem vezették a hadikommunizmust. De alakul a dolog... 2500 mrd HUF-fot már eldorbézoltak! Mikor fogják a bankbetéteket befagyasztani?

Ben Franklin 2011.11.19. 02:34:06

@Szalai Ervin: Talált.

"If you do not exclude them, in less than 200 years our descendants will be working in the fields to furnish them sustenance, while they will be in the counting houses rubbing their hands. I warn you, Gentlemen, if you do not exclude the Jews for all time, your children will curse you in your graves. Jews, Gentlemen, are Asiatics; let them be born where they will, or how many generations they are away from Asia, they will never be otherwise. Their ideas do not conform to an American's, and will not even though they live among us ten generations. A leopard cannot change its spots."

Benjamin Franklin

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2011.11.19. 02:52:12

@Ben Franklin: Komolyan mondom, ennél jobban nem égethetnéd magad. Nem csak hogy képes vagy antiszemita szövegekkel árasztani el az internetet egy olyan történelmi személyiség neve mögé bújva, akinek semmi köze ehhez a mocsokhoz, még elő is kotorsz egy nyilvánvalóan hamisított idézetet a teljesen immorális viselkedésed igazolására.

en.wikipedia.org/wiki/The_Franklin_Prophecy

Olyan szánalmasan kicsinyes, amit csinálsz, hogy meg se éri bannolni téged.

laci0011 2011.11.20. 16:42:19

@TrueY: Van aki szerint már 6ezer milliárdnál tartanak,most kinek higgyek???

laci0011 2011.11.20. 16:44:06

@Szalai Ervin: Offolni azért még lehetne.

laci0011 2011.11.20. 16:56:02

@Farkas Gábor: Szerecsenmosdatásban kiváló vagy,de szerinted köztörvényesekkel lehet demokráciát megvalósítani???Plebejus kormányzásba belefér az elszámoltatási kormánybiztos luxusautója,az összes fideszes állásba tolása,akinek meg nem jutott már hely annak meg tanácsadói mutyi juttatása.Komoly probléma van az erkölcsi érzékeddel és nem ismered a tízparancsolatot sem.

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.20. 17:08:07

@laci0011: Kedves laci0011! Úgy érzem, hozzád hasonlóan sokan félreértették a szavaimat. A Fidesz legtöbb döntésével nem értek egyet, de amivel a legjobban nem, az nem is egy döntésük, hanem a hozzáállásuk és a hatalomgyakorlási praktikáik és stílusuk. Amiben drukkolok nekik, hogy hozzanak olyan döntéseket, amitől az országnak jobb lesz. A mostanit én egy ilyennek látom. Ha pedig az elkövetkező két évben is jó döntéseket hoznának - amire elég kis esélyt látok, de hátha - akkor meglenne az esélyük - jogosan - az újraválasztásukra. Szerintem azt ismerték fel, hogy szavakkal és az elmúlt 8 évre mutogatással már nem mennek semmire, az emberek már teljesítményt várnak tőlük. Ennek hatására talán rálépnek egy helyesebb útra.

laci0011 2011.11.20. 18:03:52

@Farkas Gábor: Inkább azokra pazarold az idődet akik nem reménytelenek,meg azt lenne még jó tudni agyhalottak hogy kerülhetnek hatalomra.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.20. 20:56:04

@Farkas Gábor: "Ha pedig az elkövetkező két évben is jó döntéseket hoznának ... akkor meglenne az esélyük - jogosan - az újraválasztásukra."

Akármit csinálnak, a következő választást még nem veszíthetik el. Éppen ezért kéne ezt a nyolc évet (hat és felet) kihasználniuk. Eddig nem tették.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.20. 21:47:30

@laci0011: Senkinek se higyjél! Még magadnak se! ;)

laci0011 2011.11.20. 22:05:15

@TrueY: Most itt vagyok a szarban és fogalmam sincs mekkorában.

laci0011 2011.11.20. 22:07:11

@atpijkamo: Legutóbb is azt hitték nyernek,és nem tartalékoltak,keserves is lett a nyócév,hehe.

laci0011 2011.11.20. 22:11:45

@atpijkamo: Kár hogy nekik nem hoztad a tudomásukra hogy van még idejük,lehet hogy meggondolták volna magukat és nem veszítik el az arcukat,most hogy vakarhatják a fejüket...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.20. 22:30:24

@laci0011: Ebben sajna nem tudok tanácsot adni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.20. 23:11:50

@laci0011: Olyan értelemben nem volt idejük, hogy dőlt össze minden. Az utolsó pillanatban faroltak vissza az IMF-hez, ha pár napot várnak, jön a bóvlivá minősítés, és tényleg kezelhetetlen lett volna minden.

Olyan értelemben van idejük, hogy kényelmesen megcsinálhatnák az egészséügyi-, oktatási- és nyugdíjreformot. Meg még ami kell a gazdaság rendbetételéhez. Mindezt ilyen válságos időkben.

Ehelyett volt a kapkodás, ötletelés, mintha nem lett volna bő három évük felkészülni. 2007-ben már tudható volt a következő választás kimenetele.

Ez az IMF-hez való visszatérésa létező legjobb dolog, amit tehettek.

És ha nem arrogánoskodták volna el az első ciklust, akkor ismételhettek volna 2002-ben. Erre most? Ugyanott folytatták. Ész megáll. Azt hittem, _valamit_ tanultak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.20. 23:13:32

@Szalai Ervin: A trollok csak figyelemre vágynak. Kéretik nem etetni!

Farkas Gábor · http://publius.blog.hu 2011.11.20. 23:39:36

@atpijkamo: pontosan. ezt akartam én is kifejezni, neked sikerült érthetőbben :)

Virányi András (BANDITA) 2011.11.21. 17:31:43

@Frady Endre: Azért nem semmi mosdatás folyik IMF ügyben. Nem tudom ki mit gondol valójában, de ahogy a tv-ben előadják, ez is egy újabb nagyszerű húzás, és minden jól van, hiszen mi vagyunk a követendő példa. Hiába, van annyi pénz, amiért emberek nem mossák ki a szájukat, ha megszólalnak. És különben is, jó az irány, úgyhogy kuss legyen, mert az elmúlt nyóc évben mindent csak elqrtak. Ekkora egóval nehéz valamit is kezdeni, csak az a biztos, aki egyszer hazudott, az megteszi többször is, és nem lesz önértékelő. Hiába is mond le bárki, és hiába is várom el tőle, ezek a gyökerek még mindig ki akarják tölteni az idejüket. És ne is legyen illúziónk arról, beismerik a tévedést. Vagy átírják a tákolmányt, és bármit amit eddig hoztak törvényt, egycsapásra visszavonnak.BANDITA.

laci0011 2011.11.22. 07:46:36

@atpijkamo: A létező legjobb az lenne ha elvonulnának az általuk kitalált közmunkára,mert nagyon rájukférne 1 kis munkaterápia.Segítene nekik önkontrollt szerezni és a haza is fényrederülne!
süti beállítások módosítása