Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2013.08.19. 11:58 Szalai Ervin

Szenzációs megállapítás: nem csak Bajnai vagy Mesterházy lehetnek baloldali miniszterelnök-jelöltek!!

Címkék: MSZP Mesterházy Attila Bajnai Gordon Együtt 2014 miniszterelnök-jelölt

harmadikjelölt.jpg

Mi történik akkor, ha két szövetségben indulni készülő párt közül egyik sem tudja elfogadtatni saját miniszterelnök-jelöltjét partnerével? Hát keresnek egy harmadikat! Ingyenes politikai stratégiai know-how háromezer karakterben.

A szivárogtatásokból(?) és a fehér füst követhetetlenül hosszú ideje tartó hiányából nyugodtan megállapíthatjuk, hogy sem az E14-PM, sem pedig az MSZP nem képes olyan értelmes politikai erőfölényt felmutatni, ami Bajnai Gordon vagy Mesterházy Attila közös miniszterelnök-jelöltté koronázásához vezetne.

A dolog igazi problematikáját pedig nem az időhiány és a jóval kormánypárti érték alatt megrekedt népszerűség adja, sőt még csak nem is a pártvezérek igencsak kétséges megválaszthatósága (dörzsölt ifjúkáder VS szende menedzser reloaded), hanem az, hogy látszólag fel sem merül, esetleg lehetne kompromisszumos harmadik jelöltet állítani.

Hogy miért kéne felmerülnie? Gondoljunk csak bele! Adott két párt, akik nem bírnak egymással. Ha véletlenül mégis egyikük felé kezdene billenni az erőegyensúly, a másik még mindig kiállhat a nyilvánosság elé azzal, hogy "okos vagyok, engedek, találjunk kompromisszumos jelöltet". Mit tehet ilyenkor a másik fél? Ha tudja, lesöpörheti a javaslatot, de ezzel könnyen szavazatokat veszít, csökkenti a szövetséges együttműködési hajlandóságát, vagy hirtelen és lépéshátrányból elkezdhet gondolkodni, kit is látna szívesen a nagy székben, ha nem magát a pártvezért.

Bárki is dobja le a két fél közül ilyen helyzetben a "kompromisszumos harmadik jelölt"-bombát, onnantól lényegében csak előre lehet menekülni: mindkét félnek engednie kell saját ábrándjaiból, különben könnyen ellehetetlenül az együttműködés. Együttműködés nélkül pedig a jelenlegi választási rendszerben teljesen kizárt a kormányzati pozíció, a korszakváltás, a tenderek, a holdudvar feltőkésítése, és minden, amiért indulni érdemes, ugyebár.

Szóval ilyenkor kell egy harmadik jelölt, mert ahogy át tudná az egyik fél nyomni a sajátját, a másik - ha egy csöpp esze van - úgyis felveti a lehetőségét: ez a pártvezérek miniszterelnök-jelöltségének kölcsönös megsemmisítéséről szóló vadiúj doktrínám.

Annál inkább nem kéne ennyit feszülni Attilával és Gordonnal, mert az MSZP-nek már úgyis bőven van rutinja külsős miniszterelnökökben, az E14-PM pedig frissen alakult pártszövetségként igazából örülhet, ha bármiféle ráhatása van Orbán kihívójának kiválasztására és egy későbbi kormányprogram kialakítására. Most ezért nem rám kell haragudni, nem én csináltam a gyakorlatilag Bajnai Gordon miniszterelnök-jelöltségéért síkra szálló "választói mozgalomból" egy sima hétköznapi pártot; és nem én bizonyítottam évtizedeken keresztül, hogy az MSZP képtelen legmagasabb tisztségek betöltésére is alkalmas embereket kitermelni magából. Ez van.

Persze azt hozzá kell tenni, hogy sosem könnyű miniszterelnök-jelöltet találni, aki (1.) képes lenne ellátni a feladatot, (2.) valóban el is vállalná és (3.) akár meg is választanák, továbbá a hátralévő idő is rettenetesen kevés. Ugyanakkor az szerintem alap, hogy B-tervként mindkét fél lázasan keresi a maga "kompromisszumos" jelöltjét, vagy ami még jobb, már most ledobja a KHJ-bombát, végig kontroll alatt tartja az új keresési szakaszt, és nem lesz kérdés, ki a gazda a megújult baloldalon.

 

 

219 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr515464963

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki legyen a baloldali kormányfőjelölt? 2013.08.19. 12:52:04

Az szerintem alap, hogy B-tervként mindkét fél lázasan keresi a maga „kompromisszumos” jelöltjét.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuszkusz1 2013.08.19. 16:22:36

Na jó, de legyen a kompromisszumos jelölt?

A Bajnai elég jó miniszterelnök volt, amit azóta nagy erőkkel feledtet mióta színre lépett szabadúszó politikusként.
A gazdasághoz ért az kétségtelen, de a miniszterelnöki pozíciót megszerezni képtelen.

A Mesterházytól meg az ég óvjon miniszterelnökként, azért ehhez a poszthoz némi gondolkodási képesség is kellene.

Ez utóbbi - a gondolkodás képesség hiánya - akkor is megakadályozná a közös harmadik jelöltet ha akadna ilyen.

felcsutisuttyo 2013.08.19. 16:34:26

bosszantsuk fel a Nemzeti kis Szarjankót GYURCSÁNY MINISZTERELNÖKNEK !!!!!

fox7hill 2013.08.19. 19:12:33

Bajnai már elvesztett egy választást, még egyet el akar vesziteni ? Masterháynak újitani kellene... az MSZP akikkel 4 éve nem tudod megegyezni, felesleges újra indulnia a választáson ... ujitani kell különben jön az ujabb maflás...

kuszkusz1 2013.08.19. 19:39:04

@fox7hill:

Bajnai semmilyen választást nem veszített el, mivel 2010-ben nem is indult. A maszop veszített, főleg amiatt mert Bajnai kihátrált a politikából. Ami egyébként emberileg érthető.

De ezzel gyakorlatilag elvágta a visszatérésének a lehetőségét.
Ami csak úgy lehetett volna lehetséges, ha a maszoppal szemben képes egy kb.25 százalékos népszerűséget elérő pártot létrehozni és ezzel eléri, hogy ő diktálhasson a maszopnak.

De Bajnai a visszatérésének első pillanatától kezdve csak szerencsétlenkedett, mígnem teljesen elherdálta a miniszterelnökként összegyűjtött erkölcsi tőkéjét.

kuszkusz1 2013.08.19. 19:41:18

@kuszkusz1:

Javítok!
A maszop 2010-ben mindenféleképpen veszített volna, a Bajnaival együtt is, de nem ennyire.

evelynn 2013.08.19. 20:36:10

Álom, álom, édes álom...

szíj 2013.08.19. 20:39:27

Ne is értem, hogy Mesterházy miből gondolja, hogy vele nyerhetnek. Bajnait meg lekaraktergyilkolta a Fidesz. Tisztán látszik, hogy szépen elcseszik a dolgot, a Fidesz meg hátradől és vigyorog.

2013.08.19. 22:24:44

Lehetetlen. Nincs olyan személy, aki alkalmas lenne és akivel meg is lehetne nyerni a választást. Vagy a józan belátás dönt az esélyesebb jelölt mellett vagy marad a külön lista és majd dönt a választópolgár.

Szúrófény 2013.08.20. 04:15:42

@szíj: Amitől a kormányzat tart, hogy mivel jelenlegi hazugságai elkoptak és időszerűtlenekké váltak, még nem régen eszméknek hirdetett tételei merő szólamokká lettek, a behódolás aktusa már senki részére sem jelent különösebb izgalmat, nemcsak nevetséges, hanem unalmas. Azt az embert, aki behódol, az aktus már nem mocskolja be, és morálisan nem alázza meg, emberi rangjában nem degradálja eléggé. Ezért olyan újabb hazugságszisztémára van szükség, amely az ámításnak mérgezettebb módszereit alkalmazza, s amely az embert még az eddiginél is sokkal becstelenebbé, s ezzel a kormányzást könnyebbé és biztosabbá teszi, hiszen a polgárság minél korruptabb, a hatalom helyzete annál szilárdabb. Egyébként is, a kormányzat nem elégszik meg azzal, hogy a nép engedelmeskedjék, arra is szükség van, hogy a kormányt dicsőítsék. Hamvas Béla.

kuszkusz1 2013.08.20. 07:40:53

@szíj:

"Bajnait meg lekaraktergyilkolta a Fidesz."

Azt lehet lekaraktergyilkolászni akit lehet, aki hagyja magát. Aki nem képes okosan, szellemesen, meggyőzően visszavágni, illetőleg nevetségessé tenni a fideszesek átlátszó és ostoba rágalomhadjáratát.

Hol van az megírva, hogy minden baloldalinak gyáván meg kell futnia a Viktorék elől?

Sikerült lelkileg-idegileg kinyírni Medgyessyt (Gresham-ügy), Gyurcsányt (mindennel az égvilágon) és sikeresen nyuvasztják a szabadúszóként visszatért Bajnait.
De. Bajnait miniszterelnökként nem tudták kicsinálni, mert Bajnai jó (elég jó) miniszterelnök volt. Viktorunk foga akkor beletört.
Ugyanez a Bajnai a jelenlegi szerepkörében maga a siralomvölgye, ezért lehet őt kicsinálni.

Futólag jegyezném meg, hogy Gyurcsány egy hülye kókler volt, de Medgyessyért kár. Ő jó miniszterelnök lett volna, ha számomra érthetetlen okokból nem ijed meg a borzalmas Viktor borzalamas bagázsától.

kuszkusz1 2013.08.20. 07:43:17

@iii:

Mesterházytól és a maszoptól ne várjál józan belátást.

szoja122 2013.08.20. 07:45:11

Miért kell ez az értelmetlen vita???

A probléma megoldása pofonegyszerű!

A ciklus egyik felében az egyik míg a második felében a másik a miniszterelnök. Addig a másik a helyettese.

Ez még nem jutott eszükbe???

eberti 2013.08.20. 09:16:41

Most azzal szórakoznak ,hogy ki legyen a miniszterelnök jelölt,de ha így folytatják 2014-ben azzal szórakozhatnak-ki legyen a legnagyobb ellenzéki pártocska vezetője.
A legegyszerűbb megoldást kínosan kerülik: amelyik párt a legtöbb szavazatot megszerzi,az jelöljön miniszterelnököt...

barli 2013.08.20. 09:39:54

szerintem meg ha nem tudják eldönteni, akkor ne döntsék el.
Legyen két lista, de egyezzenek meg, hgoy emylik körzetben ki lép vissza kinek a javára, és a végén az jelölje a miniszterelnököt (muhaha), aki többet kapott listán. Bár végülis tök mindegy, hogy mit csinálnak.

vladimir964 2013.08.20. 09:41:58

A blog rávilágít arra, miért is nincs egy fikarcnyi esélye sem a baloldalnak jövőre: ugyanazok a hiteltelen emberek ugyanazzal az elképzelés nélküliséggel kizárólag a hatalom megkaparintására és osztogatás-fosztogatásra összpontosítanak. Ergo: semmivel sem különben narancssárga barátaiknál. Valós alternatívát, valós programot (még ha nem is tetszik) röhejes, de utoljára ebben az országban Bokros Lajos tett le az asztalra.

panelburzsuj 2013.08.20. 09:52:04

Hát ez pofonegyszerű:

1. Itt van először is Gyurcsány: se nem Együtt, se nem MSZP - ideális külsős jelölt...

2. Bajnai kilép az Együttből - megint csak van egy külsősünk.

3. Mesterházy lép ki az MSZP-ből - hogy hozzáférjen a karácsonyisták szavazathegyeihez.

laci_52 2013.08.20. 09:57:26

"Adott két párt, akik nem bírnak egymással"

Nem egyforma két pártról van szó: az egyik most alakult, a másik a legerősebb ellenzéki párt.

Mesterházy az ellenzék legerősebb pártjának vezetője, joggal várja el, hogy mögé sorakozzanak fel(és fogadják el miniszterelnök-jelöltnek!), akik ellenzéki összefogást szeretnének.

"mindkét félnek engednie kell saját ábrándjaiból"

Amint írtam, az nem ábránd, hogy az MSZP szeretné vezetni az esetleg létrejövő ellenzéki szövetséget.

Mesterházynak nem fontos a szövetség: ha veszít jövőre(valószínű), meg tudja magyarázni azzal, hogy: "nem is voltunk esélyesek, most örüljünk az elért eredménynek, majd négy év múlva nyerünk".

Nincs túl nagy jelentősége a mostani ellenzéki próbálkozásoknak, mert jövőre(még!) mindenképpen a Fidesz fog nyerni, ha másképpen nem, a Jobbikkal együtt.

barli 2013.08.20. 09:59:40

legyen Lothar Matthäus

JitterAee 2013.08.20. 10:04:08

Mesterházival annyi esély van hogy ne legyen ujra Fidesz kétharmad.
Bajnaival pedig az 51-53% talán nyerés.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.20. 10:19:12

Úgy tűnik, már megvan a kompromisszumos jelölt. Orbán Viktornak hívják.

belgabela 2013.08.20. 10:19:38

Ebben mi a szenzációs? Mindketten alkalmatlanok, talán van egy alkalmas. Csak már késő az illetőt felépíteni. De 2018-ra lehet dogozni. Hátha.

belgabela 2013.08.20. 10:20:34

@JitterAee: Az öt-nyolc százalékos együtt támogatás miatt? Ne hülyéskedj! Vagy inkább ne álmodozz!

belgabela 2013.08.20. 10:22:23

@panelburzsuj: Az karácsonyisták egy százalékára gondolsz?:))

JitterAee 2013.08.20. 10:24:25

@belgabela: A Fidesz párszor már belefutott a pofonba mivel lebecsülte az ellenfelét.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.20. 10:24:56

Milyen kár, hogy a baloldal olyan igényes.

Pedig van még felcsúton elég cigány ahhoz, hogy ők is olyan remek miniszterelnököt találjanak, mint ez a jobboldali.

belgabela 2013.08.20. 10:29:38

@JitterAee: Ugyan! Tőlem vesszenek, semmi közöm hozzájuk (nagy valószínűséggel az LMP-re szavazok, de még az sem biztos), de a primitív álmodozások nem vezetnek eredményre. És mást a bolsi politikusok közt nem látok, csak hozzád hasonló reménykedést. Csak ők talán nem is gondolják komolyan, nektek játszanak, hogy ne kenődjetek el.

Amikor a fidsez kis előnyből vesztett, sokkal élesebb volt a küzdelem, sokkal jobb volt a programja (volt programja), a bolsiknak, nem csak a reményt nyomták a semmire.

belgabela 2013.08.20. 10:30:31

@ez a Kígyó éve: Hány cigány van Felcsúton, fajgyűlölő vörös?

E.Csaba 2013.08.20. 10:32:30

@eberti: És ezt hogyan gondolod megvalósítani?Külön listán induljanak?

Hefe 2013.08.20. 10:33:45

Gyurcsany for President!

E.Csaba 2013.08.20. 10:33:59

@panelburzsuj: "szavazathegyeihez" :-))) Ez jó, ez tetszett.Még több ilyet, ha kérhetlek..

Hefe 2013.08.20. 10:34:45

@belgabela: attol fugg hogy orban ott van-e eppen vagy sem.

belgabela 2013.08.20. 10:37:34

@Hefe: A fajgyűlölet a bolsiknál a legfurcsább. Hát nem a minden nép egyenlőségét hangoztatjátok, vagy száz éve? De a libsiknél is érdekes, ha utálják a cigányokat.

Mindegy. Aki szar ember, az szar ember.

eberti 2013.08.20. 10:38:33

@E.Csaba: Ha egyszer képtelenek megállapodni,akkor induljanak külön. Ha mindkét párt bejut úgyis összefognak.

E.Csaba 2013.08.20. 10:39:18

@JitterAee: "Bajnaival pedig az 51-53% talán nyerés" Ezt ki tudnád fejteni?Hogyan jutottál erre a végkövetkeztetésre?

belgabela 2013.08.20. 10:39:42

@eberti: Mindegy már. Így se, úgy se nyernek. akkor valóban tisztább a külön indulás. Oszt utána lehet a szavazatok arányában okoskodni.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2013.08.20. 10:40:51

annyira tragikomikus, hogy arról álmodoztok, hogy a két köztörvényes bűnöző helyett inkább kellene egy harmadik köztörvényes bűnöző, aki talán lecserélheti a regnáló köztörvényes bűnözőt.

E.Csaba 2013.08.20. 10:42:51

@eberti: Azért nem mondják ezt olyan határozottan, mármint a külön listát, mert E14 jelen állás szerint nem jutna be.Egyszerűen vert helyzetben vannak és ki vannak szolgáltatva.

inebhedj - szerintem 2013.08.20. 10:45:13

Mivel amúgyis szégyenpad közeliek vagyunk az EU-s női numerus clausus ajánlások teljesítésével, javasolhatnám kompromisszumos kormányfő jelöltnek Lendvai Ildikót?

panelburzsuj 2013.08.20. 10:46:51

@belgabela: @E.Csaba:

Legyen.

Ha nem egy, hanem másfél? Az már 150 százalék.

És akkor ki is az, aki "még jobban teljesít"? Hö?!?

belgabela 2013.08.20. 10:48:10

@panelburzsuj: Szellemileg te biztos nem.:))

1001nappal 2013.08.20. 10:48:21

@E.Csaba:
Egyszerűen rossz pártstuktúrákat építenek már évtizedek óta mindkét oldalon. Az egyik oldalon ez kitermelt egy vezért és a hozzá tartozó kormányzásképtelenséget, a másik oldalon a tehetségtelenség impotenciáját.
Az E14 simán lehetne az ellenzék vezető ereje, ha végre politikai tehetség alapján működnének. De ők is az impotencia időszakában megszerzett pozíciók alapján osztanak lapot.

E.Csaba 2013.08.20. 10:48:35

@eberti: Képzeljük el, hogy azt mondják az MSZP-nek, hogy indítsunk közös jelöltet és induljunk külön listán.Miért menne bele?Mindenhol van jelöltje,minek engedne át 27 körzetet a E14-nek(azt hiszem ennyi kellene az országos listához, de ezt lehet, hogy rosszul értelmeztem)?

padlogaz 2013.08.20. 10:49:25

szerintem:

bajnai ott követte el a hibát, hogy liberális tanácsadóihoz hasonlóan ő is a városi értelmiség/üzletemberek körén keresztül ítélte meg az országot, pedig a lakosság 80%-a csak annyit tud róla, hogy ő volt gyurcsány utolsó embere, és egy szót sem értenek a gazdasági-társadalompolitikai fejtegetéseiből. mondjuk nem is érdekli őket.

mesterházy érdekesebb helyzetben van, egyrészt a nagyon bukott választás után szépen visszaépítette az mszp-t, és bajnaiékkal is jól taktikázva szépen megszilárdította saját vezetői szerepét. logikailag helyesnek tűnne, ha tovább építkezne, és 2018-ra célozná meg a miniszterelnökséget, de a politikai realitások szerintem ezt nem támogatják: hiába erősödik folyamatosan az mszp, ha most veszít, akkor az emberekben csak az fog megmaradni, hogy mesterházy-val buktak, és csak idő kérdése, hogy egy új mszp politikus (pl. botka) mikor túrja majd ki. szóval mesterházy érdeke az lenne, ha teljes erővel nekifut a választásoknak, bár ennek sok jelét nem látni...

egy harmadik, közös miniszterelnök meg valószínűleg mindkettőjüket végleg a háttérbe szorítana, ez csak akkor lehet megoldás, ha mesterházy pl. nem a miniszterelnöki pozícióban gondolkodna.

fidesz eddig jól taktikázott, gyurcsányt folyamatosan a padlóhoz szegezve kicsinálta bajnait is, de kérdés, hogy mi lesz, amikor mesterházy-ra kezdenek rászállni. mesterházy-nak legkésőbb akkor majd ki kell lépnie a jelenlegi kényelmes időhúzó szerepéből.

talán az lmp nyerhet a mostani helyzeten, mert elég kicsik ahhoz, hogy békén hagyják őket, de ahhoz, hogy elérjék az 5%-ot schiffer személyes megnyilvánulásain túl legalább valamit mutatni kéne még magukból.

a jobbik gondolom örül, mint majom a farkának, hgoy továbbra is biztos befutónak számít, azaz megszilárdítják magukat, mint parlamenti párt, ami nem kis teljesítmény tekintve, hogy mennyire hagymázas programjaik és vezetőik vannak.

JitterAee 2013.08.20. 10:50:50

Nincs olyan hogy jobb meg bal oldal. Ezek a pártok egy ovoda nagycsoportjai. A jobbik meg az LMP a kiscsoport. De az ovoda ugyanaz. Ez a kettösség 100 éve megvan a politikában.
Látni kell hogy az országot még mindig a komcsik vezetik. Ott ülnek az MSZP ben és a Fideszben is. Célja a pártválasztás kontrollja. Mert akkor lenne nagy tragédia ha nem ezek közül nyerne valaki. Igy gondoskodnak róla hogy ne is legyen ilyen.
Visszatérve a kérdésedre. Én nem szavazok az ovodára mivel csak arról szól az egész melyik csoportnál legyen a kasszakulcs.

E.Csaba 2013.08.20. 10:52:46

@1001nappal: "Az E14 simán lehetne az ellenzék vezető ereje, ha végre politikai tehetség alapján működnének." Nem igazán értem, mire gondolsz pontosan?

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.20. 10:53:13

@belgabela: Hány a cigány felcsúton ?

1800 ? Ötösével szaporodnak. Ki tudja őket megszámolni ?

Nem tudom hány. Ahány felcsútit láttam eddig, az egy se a szoliban barnult.

panelburzsuj 2013.08.20. 10:59:33

@belgabela:

De azt legalább röviden csinálom.

Nem három flekken, hat hasábon ragozom a saját mikiegérségem.

1001nappal 2013.08.20. 10:59:42

A poszthoz:
Van az országban több alkalmas jelölt is, és még felépíthetőek. Éppen ezért nincs megegyezés. Addig húzzák az időt, ameddig a külső jelölt már nem győzhet. Utána döntik majd el az E14-ben, hogy beállnak-e Mesterházy mögé. Minél később van a megegyezés, annál nagyobb árat kérhetnek, hiszen a szavazótáboruk megegyezéspárti. Egy külön indulás tucatnyi vagy még több képviselői hely elvesztését jelenthetné az MSzP-nek is, a hozzá tartozó százmilliós pénzkieséssel. Az E14-PM pedig a jelenlegi szerkezetében mehetne a kukába, az azzal járó baloldal mandátumveszteséggel.
Vagyis lesz megegyezés, de csak akkor, amikor a győzelem esélye már minimálisra csökken. Láthatólag beletörődtek az ellenzéki szerepbe.
Mivel ezáltal hiteltelenek hatalomra törő erőként, ezért meg is maradnak a saját egzisztenciájukat védő impotens politikusok gerinctelen ellenzéki szerepében.

eberti 2013.08.20. 11:01:10

@E.Csaba: Én nem tudom a megoldást-de ez a kisebbik baj-a nagyobb baj az,hogy a vezető baloldali ellenzéki politikusok töketlenkednek.
Az nem elég,hogy Orbán "mongyon" le,valamit már fel kellene mutatni /azon kívül/,hogy ki legyen a miniszterelnök jelölt.
A tett halála a töketlenkedés...

Ad Dio 2013.08.20. 11:09:17

"Gondoljunk csak bele! Adott két párt,"

Itt hibás a gondolatmenet. Ugyanis ha TÉNYLEG belegondolunk rájövünk, hogy nincs két párt. Csak egy van, az MSZP. Az E14 jelenleg bejutási küszöb alatt van és még mindig zsugorodni látszik (sajnos). Ha az MSZP sikerrel elhiteti azt hogy ez így is marad, várhatóan az E14 szavazók zömét meg tudná nyerni a "jó ügy" (aka kormányváltás) érdekében. Akkor meg minek egyeztetgetni?

Ennyi.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.20. 11:10:16

Szerintem is jobb lenne egy harmadik személy. Nem igazán a kompromisszum miatt, hanem az ország érdekéből kifolyólag.

Bokros Lajost vagy Róna Pétert szívesen látnám a kormány élén.

E.Csaba 2013.08.20. 11:12:29

@1001nappal: Egyetértek, hogy van több alkalmas jelölt, de egyik sem fog labdába rúgni, mert azt a színen lévők nem hagynák.A továbbiakat nézve nekem másfajta kép alakul ki:
Én úgy látom, hogy a további időhúzás az MSZP-nek kedvez, ezért "álltak bele" abba, hogy nem engednek.Felkészültek arra, hogy vereség esetén a legtöbb képviselőt vigyék a parlamentbe.Valahol már számítanak is szerintem arra, hogy az E14PM visszalép.Ez a halálos ítéletük jelen állás szerint, mert 10%-ot összehozni nem kis mutatvány.Tehát minél kisebb az esély a győzelemre, az MSZP annál konokabb lesz..

E.Csaba 2013.08.20. 11:17:24

@republikánus: Bokros nekem is elfogadható lenne, de gondolom tisztában vagy vele, hogy milyen kevesen vagyunk ezzel így:-)Orbán jó mondta a Fidelitas rendezvényén anno, hogy jó jó kellenek a tervek, de először meg kell nyerni a választást.
"Szegény" Bokros most határozza meg magát konzervatívként.Ebben az országban ő a népnek soha nem lesz konzervatív, csak szoci.Szóval ő is mint egy alternatíva, valószínűleg esélytelen lenne a nagy tömegek előtt..

unionista (törölt) 2013.08.20. 11:18:08

@republikánus:
rónát én is elfogadnám. aligha vállalja bajnaival és a szocialistákkal együtt kormányzást. bokros lajossal nem lehet választást nyerni.

E.Csaba 2013.08.20. 11:18:42

@Ad Dio: +1 Pontosan, ahogy az Úr mondja..

1001nappal 2013.08.20. 11:25:59

@E.Csaba:
10%-ot még a Pulcsikötögető Nagymamák Pártjának is összehozok. Szigetvári még Orbánnak sem lenne képes. Erről írtam az előbb is. Ameddig az E14 nem vált stratégiát és kudarcot vallott embereit nem szorítja háttérbe (Szigetvári, Szabó Tímea, Karácsony, Juhász, stb.), addig esélytelenek. A baloldali választók összefogás-pártisága miatt ez pedig Mesterházynak nyerő helyzet. De csak a vezető ellenzéki szerepre. Amivel persze leamortizálják magukat 2018-ra, de ez nem érdekli a párt egzisztenciaféltőit.

unionista (törölt) 2013.08.20. 11:29:11

@panelburzsuj:
ne butáskodj. nyilván andort kellene hazahívniuk. az ep komisszári posztot gálánsan felajánlani a székelyeknek. andorról mindenki azt gondolná, hogy majd bábként mozgathatja. és egyébként képes lenne kormányozni. úgy 2015-ig.

E.Csaba 2013.08.20. 11:34:39

@1001nappal: Jól van, most már vágom mire gondoltál az előbb.Én nem mertem felhozni személyeket, mert ezért, hogy ekézem az E14-et, némely blogon keresztre feszítés jár.. Akkor a feladat adott, jelentkezz be Szigetvári helyére és csinálj rendet abban a disznóólban:-)Ha azt látjuk a jövőben, hogy a népszerűségük ível, akkor tudjuk, hogy neked köszönhetjük.De iparkodj, mert kormányváltást akarok!Én nagyon drukkoltam nekik, de az eddigi teljesítményük alapján nem bíznék rájuk semmit, pláne az országot, az ellenzék ezeket két hónap alatt megbuktatná..

1001nappal 2013.08.20. 11:35:16

@E.Csaba:
Abban van ellentmonsás közöttünk, hogy egy augusztusi megegyezés esetén az MSzP több jelöltet indíthatna, mint ősszel. Vagyis az időhúzás látszólag az E14-nek kedvez. De le kell mondaniuk Bajnai vezető szerepéről ősszel, vagyis mégiscsak Mesterházinak kedvez az időhúzás. Mivel az E14 egyszemélyes párt, ezért 2018-ra vezetőjük bukása miatt könnyen eltűnhetnek. Vagyis az E14 egzisztenciálisan nyertese lesz az időhúzásnak, de politikailag valószínűleg bele is bukik.

Mensikov 2013.08.20. 11:35:47

Oszt mi az mszp programja, ami meg is valósítható, mert ilyet még nem láttam. Hasonlóképp a sírós libajnaitól sem. Olyat bárki ír amit eddig összehoztak. Röhej. A könyvelő, a Mese, a Gyurcsi, a Karácsony kis Schmuck együtt sem bírnak kiizzadni annyit mint a Patás.
Ja most jön a második rezsicsökkentés. Igaz a részeges Szanyi már 25 %-ot akarna.
Vazz ezek csak kullognak a fidesz után...
Szóval Fidesz reloaded...

1001nappal 2013.08.20. 11:36:44

@unionista: Azt hiszem, a névkeresőknek még kicsit gondolkodniuk kell. Egyik sem alkalmas jelölt, pedig van több is.

panelburzsuj 2013.08.20. 11:37:02

@unionista:

a székelyeknek vagy aszekelyeknek? :)

Andor amúgy tényleg jobban mutatna egy nagykoalíciós, vagy pláne szocdem német kormány felé, mint jelenlegi kínálat.

E.Csaba 2013.08.20. 11:43:43

@1001nappal: A felsorolt nevek közül Karácsony személye "fáj", mert valamiért többet néztem ki belőle.Mikor az LMP-ben volt meg voltam győződve, hogy előbb utóbb pártelnök lesz.A jelenlegi formációban is hatékonyabb szereplést várok/vártam tőle..

tisztapista 2013.08.20. 11:44:38

Valóban. Én is lehetek baloldali miniszterelnök-jelölt. Szinte bárki lehet. Aki hajlandó a komcsik hazugságait elviselni, és örökös arcvesztést kockáztatni.

Egyébként a szerző nagy tévedésben van. Szó sincs arról, hogy két párt nem bír egymással. Van ez a Bajnai nevű pincsikutya, aki itt ugrál a Mesterházy lábainál, csak azért mert szárszói gazdái azt hazudták neki, hogy ő valaki. A Mesterházy látja, hogy a liberális rákfene egyszer már hazavágta a szocikat, ezért udvariasan próbálja a pincsikutyát lerázni. Például a közvéleménykutatási adatok alapján. Például az egyes szereplők súlya alapján.

A pincsikutya pedig nem veszi a lapot, mert szárszói gazdái folyamatosan nyomják, mert tudják, hogy az ő túlélésükre is Bajnai az egyetlen remény.

1001nappal 2013.08.20. 11:45:10

@E.Csaba:
Jelentkezzen be az, akinek két anyja van. Csináld meg a Pulcsikötögető Nagymamák Pártját, és hozok neked 10%-ot. Ez az impotens banda alkalmatlan arra, hogy leváltsa Orbánékat. Személyesen járatták le magukat. Az E14 elveszítette hitelességét. Ezen semmilyen csodakampány nem tud segíteni.

Ad Dio 2013.08.20. 11:47:38

@E.Csaba:

Khm... apróbetű...

ad Dio - félig latin, félig olasz kifejezés (olaszul a Dio, latinul ad Deus lenne). Jelentése Isten felé/Istenig/Istennel.

Egyszer még az index régmúltjában készítettem ezt a reget, búcsúképpen. Aztán valahogy megmaradt.

Elnézést ha félreérthető.

pucros 2013.08.20. 11:48:27

Én olyan szenzációsat tudok, hogy nemcsak baloldali kihívója lehet a Fidesznek.

Übermayer 2013.08.20. 11:49:28

Kunhalmi Ágnes lesz a közös jelölt

lavór 2013.08.20. 11:51:47

Kínlódás, kínlódás, kínlódás... A saját farkát kergető kutya országa vagyunk.

1001nappal 2013.08.20. 11:52:57

@E.Csaba:
Ha Karácsony és Szigetvári, a két stratéga (politológus + kampánymenedzser) összesen annyira volt képes, hogy bevezették a kampányba az "Orbán-Simicska rezsim" unalmas, sablonos és hatástalan szlogenjét, azt hiszem, nincs miről beszélnünk a politikai tehetségüket illetően. Nem tanulták meg, hogy a kampányban olyan témák kellenek, amiről az emberek beszélnek? A minimális elvárást sem teljesíti az E14 élcsapata.

1001nappal 2013.08.20. 11:54:01

@Übermayer:
Ez azért fájt. :D
Lehetnél kíméletesebb is. :)

E.Csaba 2013.08.20. 11:54:41

@Ad Dio: Lehet, hogy én voltam félreérthető:Maximálisan egyetértettem, az "Úr" az "úr" és te vónááá az:-)

Muzsikok közt 2013.08.20. 11:56:34

Hogy ne aprózódjon el Soros bácsi pénze, legyen Gyuri bá a miniszterelnökjelölt.

Minden magyar proletár felvidámítója!

E.Csaba 2013.08.20. 11:56:38

@Übermayer: Ági!!!!?? Imádni való. Legyen, de nagyon tűzről pattant, sok baj lesz vele:-)

Ad Dio 2013.08.20. 11:57:32

@1001nappal:

Miért? Legalább kinéz valahogy.

bekerült 2013.08.20. 11:58:02

Szerintem még mindig lehetne Bajnaiéknak nyerő helyzetbe pozicionálni magukat.

Eleve rosszul választottak ugyanis.
Az MSZP nem is titkoltan balra tart, mert nem tehet mást.
A DK ugyanis balra szorította őket.
Ha egyebet akarnak mondani mint a DK, akkor nem is tehetnek mást.
Alapból rosszul választott tehát a Bajnai csapat, mert hozzájuk a DK közelebb esik és kompromisszum készebb mint az MSZP.

Együtt, könnyedén sarokba tudnák szorítani az MSZP-t
Ráadásul nincs vita a miniszterelnök személye körül sem, mivel Gyurcsány nem vállal kormányzati szerepet.
A DK rendelkezik vidéken is szervezetekkel és emberrel is,
Van szakembergárdája, amire nagy szükség lehet.
A lényeg, hogy Bajnaiék a DK-val sokkal könnyebben meg tudnának egyezni, pláne, ha a többi kis párt is csatlakozna hozzájuk.
Egy Fodorral, Kunczéval csak nyerhetnének, még akkor is, ha a MILLAT kipaterolnák közülük.

A kérdés, hogy akarnak e nyerni ?

Nem úgy néz ki.

Ad Dio 2013.08.20. 11:58:38

@E.Csaba:

Ja, akkor énkérekelnézést. Nem szoktak urazni :-). Mondjuk ahogy általában kinézek, ez cseppet sem csodálatos :-DDD.

Ad Dio 2013.08.20. 12:03:05

@bekerült:

"Ráadásul nincs vita a miniszterelnök személye körül sem, mivel Gyurcsány nem vállal kormányzati szerepet."

Bajnai dolgozott Gyurcsánnyal. Szerintem pontosan tudja, hogy ez csak a szavak szintjén van így. Az első adandó alkalommal betolja magát. Szerintem Bajnainak a legjobb amit thet, ha távol marad magyarország lenépszerűtlenebb politikusától.

Nem tudom ez számít-e, de az én szememben az E14 a legelején volt a legszimpatikusabb, amikor kimondottan jobbközép, gazdaságliberális húrokat pengetett.

E.Csaba 2013.08.20. 12:03:31

@Ad Dio: "Nem szoktak urazni" Ne is törődj vele, most már én sem foglak:-)

Ad Dio 2013.08.20. 12:04:58

@E.Csaba:

Lehet úgy is élni :-D.

E.Csaba 2013.08.20. 12:06:01

@bekerült: 15% meglenne? Azt hiszem a választási törvény úgy szól, hogy a bejutási küszöb pártszövetség esetén 10, illetve 15 százalék..

1001nappal 2013.08.20. 12:07:31

@Ad Dio:
Mert tehetségtelen, és "oktatáspolitikusként" folyamatosan ostobaságokat beszél. Egy ember legalább ahhoz értsen, amiben definiálja önmagát. Hiteltelen a csaj képviselőként is, hogyan lenne hiteles kormányfőként? (Egyébként nekem nem tetszik a női megjelenése sem. Akinek fejére ragasztott haja van, az annyira mű, hogy csak plasztikbabának tudom látni, izgalmas, fantáziát megmozgató nőnek nem.)

E.Csaba 2013.08.20. 12:09:46

@1001nappal: Nekem mozgatja.... a fantáziámat.

1001nappal 2013.08.20. 12:20:45

@E.Csaba:
Bárki össze tudja hozni a 15%-ot, ha jól választja meg a médiában megjelenő politikusait és jól tematizálja a kampányt. Pillanatnyilag erre képtelen az E14 és a DK is. Ez a baj, nem az, hogy ki fog össze kivel.
Most tudnék nekik mondani tucatnyi kampánytémát, amivel Orbán verhető. Vagy tehetségtelenek, és nem látják meg a lehetőségeket, vagy nem is akarnak nyerni, csak a képviselői fizetésre hajtanak.
Jó példa az impotenciájukra a rezsicsökkentés. Valamire való ellenzéki párt 2010 óta műsoron tartotta volna. De ők nem populisták, így Orbán nyert félmillió szavazatot. Ha ők tematizálják a témát, Orbán meghátrálásaként, az ellenzék győzelmeként kommunikálhatták volna a rezsicsökkentést, tehát Orbán meg sem lépte volna, elvégre nem hülye. Lendvai Ildikó nem véletlenül vállalta be 2002-ben a hazug politikus szerepét gázáremelés ügyben (kényszerhelyzetben). Akkor még legalább voltak páran a párt vezetésében, akik tisztában voltak a politikai kommunikáció alapjaival. (Én 2002-ben is másképp kommunikáltam volna a rezsitémát, hogy elkerüljem a későbbi arcvesztést, de a tehetségtelenségük mellett akkor még képesek voltak politikailag racionálisak lenni.)

tisztapista 2013.08.20. 12:21:30

@bekerült: "Együtt, könnyedén sarokba tudnák szorítani az MSZP-t"

Ja, vagy úgy! Erról szól az "Együtt"?
Azt hittem, hogy nem a libsi és a komcsi akarja egymást kicsinálni, hanem Orbánt akarják leváltani. Lassan én is azt hiszem, hogy tévedtem.

Ezek nem akarnak nyerni, csak egymást kicsinálni. Végülis nagyon kényelmes pozíció a 2/3-os FIdesz kormányzás alatt ellenzékben lenni.
- Ki a hibás? Az emberek. Miért szavaztak a Fideszre, miért nem a szocikra.
- Megélhetés megvan? Hát szűkösen el lehet nyomorogni a parlamenti képviselői fizetésből.
- Ja, hogy kevesebb lesz a képviselők száma? Akkor gyorsan nyírjuk ki az ellenzéki társpártokat, hogy nekünk jusson az összes hely!

Szerintem ezt csinálja most az MSZP. Az Együtt-PM, DK, Milla, Kunce, Fodor még összefogva sem szerezne 1-2 %-ot, úgyhogy ők nem politikai érő, hanem csak médiahuszárok, ballib megmondóemberek, akiknek társasdalmi támogatottságuk nincsen többé.

tisztapista 2013.08.20. 12:26:08

@1001nappal: "Bárki össze tudja hozni a 15%-ot, ha jól választja meg a médiában megjelenő politikusait és jól tematizálja a kampányt. Pillanatnyilag erre képtelen az E14 és a DK is. Ez a baj, nem az, hogy ki fog össze kivel.
Most tudnék nekik mondani tucatnyi kampánytémát, amivel Orbán verhető. Vagy tehetségtelenek, és nem látják meg a lehetőségeket, vagy nem is akarnak nyerni, csak a képviselői fizetésre hajtanak."

Nem, nem tudja bárki összehozni a 15%-ot.

Tehetségtelenek? Lehet. Inkább vakok. Nem látják, hogy Habony Árpi egy zseniális húzással (lehet, hogy nem ő agyalta ki, de akkor is zseniális) lefelezte a képviselők számát. A jobboldalon is hörögtek a delikvensek, akik így kiszorulnak a zsíros állásból, cserébe polgármester, járási vezető, trafikos, földesúr lehet a Fidesz barátaiból. A balosok ehhez képest egymást fogják kinyírni a kevés ellenzéki parlamenti helyért - és ez az egészben a legzseniálisabb.

Muzsikok közt 2013.08.20. 12:26:18

@1001nappal: 'Valamire való ellenzéki párt 2010 óta műsoron tartotta volna. De ők nem populisták, így Orbán nyert félmillió szavazatot.'

- Orbán tematizálta volna hogy az ígérgetők idejében megháromszorozódott a rezsi és nyert volna még félmillió szavazót.

Scagnetti 2013.08.20. 12:26:45

@padlogaz: "mesterházy érdekesebb helyzetben van, egyrészt a nagyon bukott választás után szépen visszaépítette az mszp-t"

Ezt sokszor hallottam, de nem igazán értem. Mit épített vissza? Az MSZP ma is ott áll, ahol 2010-ben, új szavazói nem lettek. Vagy az lenne a visszaépítés, hogy a 2010-re megmaradt keménymagból (amely, mivel keménymag, már nemigen szokott lemorzsolódni) már nem veszített szavazókat? Ez aztán a teljesítmény. Egy valamirevaló ellenzéknek ilyen kormány mellett illett volna már legalább pár százezer, vagy akár egymillió szavazót összeszedni. Mesterházy viszont 3,5 év Orbán után is vesztésre áll, miközben azért a Fidesz is bukott szavazókat rendesen. Mesterházy valójában nem csinált semmit. A nagy megújulás sehol nincs. Ma is ugyanazok az emberek osztják az észt a pártban, akik 2010 előtt is tették.

"és bajnaiékkal is jól taktikázva szépen megszilárdította saját vezetői szerepét. "

Kb. ebben merült ki Mesterházy munkássága. Sikerült megtartani az egyébként hibát hibára halmozó, magát tökéletesen lejárató Bajnaival szemben az előnyét. Ez is inkább Bajnai sara, és nem Mesterházy érdeme.

Az LMP sajnos nem igazán tudott mit kezdeni magával. Tény, hogy rá is szálltak a "nagy demokratikusok" baloldalról, de ebből lehetett volna hasznot is húzni. Helyette inkább szétszakadtak. Aztán pár napja már Szanyival közösen beszéltek egyre nagyobb zöldségeket. Kár, mert sokáig mint lehetőségre tekintettem rájuk, de úgy látszik, maradnak a kétfarkú kutyák, mint egyetlen becsületes választási lehetőség.

1001nappal 2013.08.20. 12:32:48

@Zuckerbrot:
A tematizálás nem annak mantrázását jelenti, hogy "legyen rezsicsökkentés". Azt jelenti, hogy a témát napirenden tartják, világpiaci tendenciákkal, a saját hibáik bevallásával, stb. Nem hozott volna a rezsicsökkentés Orbánnak semmit, ezt éppen Orbán korábbi bukásai bizonyítják. Hiába adósították el a szocik az országot 2006-ra, hiába fagyasztották le a gazdaságot, Gyurcsány simán megverte őket kommunikációban.

Csetepaté márki 2013.08.20. 12:35:03

Mit kell itt ennyit szarakodni? Meg kell nezni, mivel lehetett nyerni!
19e forint, 13. havi fizu meg nyugdij, 50% beremeles az allami szferaban, csaladi potlek megduplazasa oszt jonapot! Ez mar egyszer bejött!
Azutan a következö is sima ügy, csak meggyözöen kell hazudni.

Valami mast ugyanezzel a brigaddal eladni nem kis kihivas, lassuk azert be.

colonel Tigh 2013.08.20. 12:40:03

Botka Lászlót kellene az Mszpnek indítania. Tekintélyt parancsoló figura, komolyan vehető eredményekkel. Mellesleg végre lenne egy magas miniszterelnökünk.

Ad Dio 2013.08.20. 12:42:50

@1001nappal:

Egy Lenvai Ildikóhoz képest felüdülés s szemnek.

Muzsikok közt 2013.08.20. 12:42:53

@1001nappal: A kommnikációt mindnki leszarja, a szociális osztogatás miatt nyert a maszop 2006ban, akkor senkit nem érdekelt az államadósság növekedése.

Amúgy érdekes hogy szerinted az a jó, ha kommunikációval akarnak nyerni....

unionista (törölt) 2013.08.20. 12:45:18

@panelburzsuj:
az ellenzék kompromisszus eu biztos jelöltje markó béla, a kompromisszumos miniszterelnök jelöltje andor lászló, a kompromisszumos főpolgármester jelölt schiffer andrás. a tipikusan szocialista opportunista személyzeti politikával lehet relatív/abszolút többségük, vagy akár kétharmaduk.

Ad Dio 2013.08.20. 12:49:34

@Zuckerbrot:

Ma ez azért picit másképp van. A hitelválság alatt kapott pofon még pár évig érezteti a hatását. Nagyon nagy demagógiákat nem lehet elsütni. Talán majd 2018-ra.

unionista (törölt) 2013.08.20. 12:50:40

@cylonflatus:
botkának milyen nyelvtudása van?

1001nappal 2013.08.20. 12:52:24

@Zuckerbrot:
Szerintem az a jó, ha programmal nyernek. De kommunikáció nékül a legjobb programmal sem lehet nyerni.
Orbánék 2002-ben konkrétan osztogattak, mégsem nyertek. (A szocik pedig szimpa ígérgetéssel nyertek.) 2006-ban nem volt klasszikus osztogatás, csak magas hiány és a jól működö gazdaság illúziójának megteremtése.

1001nappal 2013.08.20. 12:54:26

@cylonflatus:
Botkát az anyukája nyomta be a politikába és futtatta. Öt perc alatt leamortizálják, ha az első vonalba kerül. Túl kevés a teljesítménye saját jogon.

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:00:27

@1001nappal:
a mamáját szolnokon kiütötték. őt meg nem.

csillaberk 2013.08.20. 13:01:47

Van egy mániám és kezdem úgy érezni, hogy rosszul látom, mert egyre kevesebben értenek velem egyet. Arra a politikára, amit Bajnai és Mesterházy képvisel, már nemet mondtak az emberek. Ráadásul úgy mondtak nemet, hogy egy korábban kétszer is megbukott politikát állítottak vele szembe. Ez egy súlyos figyelmeztetés. A baloldalnak váltania kellene, ennek minimuma olyan arcok előretolása lenne, akik nem buktak meg ilyen csúfosan 2010-ben.
Ha én lennék a helyükben ezt érteném. Mármint azt, hogy Bajnai és Mesterházy ugyanaz a kategória, mint Gyurcsány vagy Orbán.
Akkor már több értelme van Németh Miklósban vagy Medgyessyben gondolkodni. Leszerepelt vesztesekkel, hiteltelen arcokkal nem lehet kampányolni.
Ha erre a baloldal 2014-be jön rá, már nagyon késő lesz.

buday008 2013.08.20. 13:03:51

Mensikov 2013.08.20. 11:35:47
"

Oszt mi az mszp programja, ami meg is valósítható, mert ilyet még nem láttam. Hasonlóképp a sírós libajnaitól sem. Olyat bárki ír amit eddig összehoztak. Röhej. A könyvelő, a Mese, a Gyurcsi, a Karácsony kis Schmuck együtt sem bírnak kiizzadni annyit mint a Patás.
Ja most jön a második rezsicsökkentés. Igaz a részeges Szanyi már 25 %-ot akarna.
Vazz ezek csak kullognak a fidesz után...
Szóval Fidesz reloaded... "

Ezt a sok szar dumát honnan veszik egyesek? Mi az mszp programja: kb enyi kellene lenni: fél éven belül mindnet visszaállítani amit a fidesz szétbaszott: alkotmány, trafikok megszüntetése, játékgépek, stb illetve az általa kinevezett bohócok azonnali fizetésnélküli szabadságra küldése--lásd matolcsy , polt , alkotmáybírók stb. Utána elutazni Brüsszelbe , Mszkvába stb és elmondani vége a hazudozásnak ahüyle dumáknak- ezt nevezik úgy befektetői biizalom visszaszerzése--- és ha semmi mást ahngsúlyozom semmi mást nem tennének is több lenne mita fidesz ökörködése 20 évig.. Orbán 3.5 éve azzal telt el folyamatosan hogy ő választást akar ynerni emg osztogat övéinek másokéból... At mszpnek nem választást kell akarnia nyerni. Az mszpnek arra kell felkészülni hogyha Orbánt sleppestőlvalamikor elzavarják akár erőszakosan is -- akkor Ő vagy a Jobbik vegye áta kormányzást. mert ezta dúlást már nem sokáig viselik az emberek el.. Kurvára mindegy hogy kit indít itt a baloldal--lényeg a fidesznek ne elgyen 2/3-a.. utána meg idő kérdése a bukásuk. Minden ellenzéki pártnak készülnie kel hogy kormányozni kell majd előbb utóbb egy teljesen szétvert polgárháború szélére sodrodott országot.. Ezzel szemben Orbánlk szeme előtt a 2014 es választás lebeg 3 éve... ha ynernek megint csak a választások érdeklik majd 4 évig-- na ez lenne a léynegi lülönbség. A fidesz azt hoszi ő nem járhat úgy mit Ceaucescu-- ..

qwertzu 2013.08.20. 13:04:39

@kuszkusz1: "Medgyessyért kár. Ő jó miniszterelnök lett volna, ha számomra érthetetlen okokból nem ijed meg a borzalmas Viktor borzalamas bagázsától."

???
Az MSZP-SZDSZ parlamenti többség buktatta meg egy konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal. Viktornak köze nem volt a bukásához, 100% párton belüli kamarillapolitika.

buday008 2013.08.20. 13:06:07

@qwertzu: Gyurcsány a kis törekvő , éhes " zseni" és a korrupt szdsz megpuccsolta...

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:09:53

@Csetepaté márki:
erre mondják azt, hogy kellene valami "alapilletmény". ezt le kell fordítani a közjogi nyelvezetre. a rendszeres szociális segéllyel megegyező adójóváírást kell adni minden munkavállalónak. minden gyermek számára babakötvényt biztosítani. amit bizonyos célokra (lakásvásárlás, vállalkozás indítása) kiválthat. feltéve, hogy elvégzi az általános iskolát, büntetlen előéletű marad és van valamilyen szakmája. ez a széljobbos szavazónak is tetszhet. mert rövid távon valamennyi adójóváírásra számíthat. hosszú távon pedig arra, hogy a gyerekét nem nullával kell útnak indítani.

szóval abban igazad van, hogy ilyenekkel lehet nyerni. de ezt valakinek hitelesen kell képviselnie.

Ad Dio 2013.08.20. 13:10:09

@buday008:

Polgárháború, megbuktatás... vérbeli demokrata gondolatok.

Mi lenne ha az ellenzék választást próbálna nyerni inkább?

Ad Dio 2013.08.20. 13:12:14

@buday008:

"Gyurcsány a kis törekvő , éhes " zseni" és a korrupt szdsz megpuccsolta..."

... az MSZP-vel a háta mögött. Vicc az, hogy ugyan azzal az MSZP-vel, aki pár év múlva Gyurcsányt is kiveti magából mint az elhaszálódott alsónemüt.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2013.08.20. 13:15:44

Vadai Ágnest jelöljük miniszterelnöknek.
Legyen Ő a magyar vaslédy.
Határozott ,rámenős , kitudja harcolni amit akar . Többen támogatnák mint gondolnánk.

bioLarzen 2013.08.20. 13:16:39

Az a baj, hogy a pár héttel ezelőtti időközi választáson aratott "diadal" után az mszp most megint vagy fél évig kizárólag az istencsászászári pozícióbóle lesz hajlandó leereszkedni a többi ellenzéki párt közé. Abból a kis, jelentéktelen győzelemből most megint azt szűrik le, hogy tulajdonképpen mindenki őket akarja, az egész ország. Ergo, az mszp mégcsak meghallani sem lesz hajlandó semmi olyan megoldási lehetőséget, amiben nem Mesterházy a minsizterelnök-jelölt és nem mszp-s kapja az összes kulcspozíciót (a 2012-es vereség hatására bejelentett megújulás jegyében természetesen mind-mind régi, kipróbált arc).

Az mszp sajna olyan, mint Észak-Korea: eleve azt hiszi magáról, hogy hatalmas - aztán, ha a legcsekélyebb (és hamis) jelét is felfedezni véli annak, hogy más is így látja a dolgot, rögtön bizonyítottnask is látja a dolgot, és aszerint viselkedik...

bio

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.20. 13:18:06

jelen kvk állás alapján majdnem mindegy, hogy ki lesz a baloldali jelölt, a Fidesz magasan hozza a választásokat.

Conchobar 2013.08.20. 13:18:14

Ez a nóta már arról szól, hogy Bajnai és az E14 mikor ismerik el, hogy nekik, szemben az MSZP-vel már alig van támogatottságuk, mikor látják be, hogy a súlyuknak megfelelően kell osztozniuk az eseteleges leendő zsákmányon. Bajnaiék a szent összefogást keresve közel merészkedtek az örvényhez (MSZP-hez), az örvény elnyelte őket, és elfújta a támogatóikat. Innentől kezdve a sorsuk az MSZP szekeréhez (vagy inkább mesterházához) van kötve

1001nappal 2013.08.20. 13:20:07

@raczandris:
Azt hiszem, lassan lépek innen. Nekem ez már túl durva. :D

buday008 2013.08.20. 13:22:05

Imádom ezt a Szanyira mutogató szar dumákat is:Tudod kedves kommentelő Szanyi kimer menni az emberek közé és hallgat is rájuk és kedvelik az emberek. s nem kell neki Tek-es kiséret. Ha jól tudom Szanyi önerőből hozta a körzetét úgy, hogy százszámra voltak oda a szavazás idejére bejelentett borsodi emg iste tudja hovavalósi bóhockirályol.. Ez a rezsi csökkentés amásik parasztvakítás---ha csökkenteni akarnák akkor eleve áfamentessé tennék oszt jó napot...De elmondom neked kedves fidesz imádó kommentelő , -tudom életed a pártod de: számold már ki mi kerül neked többe ( már ha képes vagy számolni) ? a pártod 10 százaléknyi rezsije ami megmarad a zsebedben-de csak szerinted- vagy a folyamatosan pártod áldásos tevékenységének köszönhető élelmiszerárak és utazás hm? Mire fizetsz többet rezsire vagy utazásra kajára gyógyszerre pl? Mert pl az e útdíj bevezetése-kőkeményen az élelmiszerárakat dobta meg.. de sztem ne vitatkozzunk mert szánalmas érveidet semmi alatt a földbe döngölik a tények...

Ad Dio 2013.08.20. 13:22:33

@1001nappal:

Egyszer belefutottam egy mémbe, ahol Vadai fotója mellett a muppet show-s malaclány volt. Nem tehetek róla, azóta akárhányszor hallom a nevét, az a kép ugrik be.

buday008 2013.08.20. 13:25:12

Az mszpnek kormányzásra kell készülnie-orszáépítésre, hogy mikor nem tudni . a választás egy dolog. S remélem az mszp végre visszatalál a " helyes" szószerinti baloldali politikához.

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:25:56

@bekerült:
bajnai úgy lehetett volna miniszterelnök ha haza és haladásból nem politikai pártot, hanem egy ellenzéki szakértői kabinetet csinál. magyarul nem parlamenti többséget akar, hanem árnyékkormányt alakít. elhiteti az egyetlen lehetséges ellenzéki miniszterelnök jelölt. de általános meglepetésre nem ezt lépte. hanem ő akart lenni az új "nemzeti közép". úgy tűnik, hogy kupa mihály és bokros lajos példája nem volt elég.

Scagnetti 2013.08.20. 13:25:59

@raczandris: " Többen támogatnák mint gondolnánk."

Ez lett most a DK jelszava, mert a mérésekből nagyon nem ez látszik. :) Sulykolni kell a fejekbe, hátha valaki elhiszi. 2010-ben meg a szociké volt, és mintha nekik sem jött volna be. (Bár Szanyi kapitánynál ma is aktuális. Ennyit a megújulásról. :))

buday008 2013.08.20. 13:27:49

@Ad Dio: Gyurcsány saját magát írta le azzal , hogy Őszödkor nem mondott le... ha akkor lemond ma kvázi "tisztán" tetteit vállaló politikai szereplőként tőkét tudodtt volna belőle kovácsolni

J.László 2013.08.20. 13:31:40

Én szeretnék lenni a közös miniszterelnök-jelölt!

Magas vagyok, tekintélyt parancsoló megjelenésű, mint Botka, még nem használódtam el, mint GYF és BG és akkora sügér sem vagyok, mint MA.

Kinek mi a véleménye?

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:31:46

@csillaberk:
ez a személy lehet andor lászló. aki persze az esetleges miniszterelnökké választása után röviddel megbukna. mert nincs mögötte komoly párttámogatottság. nagyjából úgy, ahogy németh miklós, medgyessy péter vagy radics ivett.

buday008 2013.08.20. 13:34:53

De miért kellene Bajnainak egy kvázi tisztán politikai poszt: miniszterelnök. Miért nem kaphatna az Új kormányban más kulcspozíciót? ami jobba illik hozzá mint az hogy kiálljon azt hintse a meséket, mint egyesek...

Ad Dio 2013.08.20. 13:35:30

@buday008:

Ahogy az MSZP, úgy Te sem érted a "rezsicsökkentés" üzenetét, pedig nem olyan bonyolult, az átlag magyar érti.

Ha a kormány "támogatást" adna, pl alanyi jogon "átvállalná" a rezsi 10%-át, akkor valójában csak az adók terhére tenne látszatintézkedést. Beszedne egy kis pénzt, majd visszaadná. Persze mivel a 3%-ot hozni kell, párhuzamosan növelni kellene a beszedett adó mennyiségét is.

Ue a helyzet a rezsi áfamentesítésével. A kieső adót ui pótolni kell, nem lehet parttalanul elengedni a hiányt. (Ami helyes is btw.)

A -10% rezsi a szolgáltatók profitjából megy. Átterhelik? Ezt most spec nem fogják tudni, legalábbis nem azonnal. Persze a közműfejlesztések elnapolódnak, rosszabb esetben elmaradnak. Ez viszont csak majd 3-5 éves periódusban fog megmutatkozni. Ráadásul a szolgáltatók óvatosak. Ha a szolgáltatás kimaradozik, az átlag pógár bepipul majd (ezért fizetek?!). Erre rá lehet repülni és mehet is a következő támadási hullám: nosza vegyük vissza a szolgáltatásokat, mert hiszen "ezek" csak a profitra hajtanak.

Ezt nem nagyon fogják megkockáztatni, mert azt jól tudják, hogy jelenleg sehol Európában nem divat növelni a közművekben a privát tőke mértékét. szóval a pozíciót tartani kell.

Rókafogta csuka.

buday008 2013.08.20. 13:37:01

Ugyanúgy Medgyessyt is újra valamiylen szintű gazdasági pozícióba tenni, stb. Ha már Botkát írod annyira van bármikor felkészült mint Rogán, Navracsics stb...

Ad Dio 2013.08.20. 13:38:52

@buday008:

Ebben egyetértünk. Sőt, ha akkor a kormány is lemond, akkor ma MSZP kormány lenne.

De ez "lennevóna". Azért nem így történt, mert a szereplők nem olyanok amilyenek.

J.László 2013.08.20. 13:39:13

@1001nappal:
Több pénzt az embereknek! Ez menő program, egyszer már győztek vele.

J.László 2013.08.20. 13:40:27

@Ad Dio:
Pontosan, ma MSZP kormány lenne megint.

buday008 2013.08.20. 13:43:34

@Ad Dio: Ne "kábíts" már kérlek... A szolgáltatók az én lakóhelyemen már félévvel előre rám terhelték a lelendő resszicsökkentéseket. A kéméyndíjakat 300 százalékkal megemelték . a szemeétszállítást is avgy 15 tel. Igen nemértem minek iylen látszatintézkedéseket ozni mikor mindnet tesznek tönkre-hála a benzin , a szállítás költségei az egekben , a 27 százalékos áfával azzal hogy nem módosíthatsz utirányt stb. Hozzáadva a kb 60 százalékos adóterhelést egy munkabér esetében.. nem akarlak megbántani sem beszólni. De hidd el sajnos átterhelik ygorsabban mint gondoljuk. Hidd el az elmaradt felújításokat is 1, 1-5 éven belül érzékeljük. Mert eddig is csak anynit ruháztak be eleve hogy éppen ne legyen baj. Most még ezt sem fogják. Lehet a kormány célja még értelmes is lene alapból, de nem úgy vszem ki hogy mukodni fog. lehet azért mert testközelből látok vállakozókat nap mint nap..

Jolka40 2013.08.20. 13:44:49

Itt most nem érvényes a matematika. A közvélemény-kutatások által kimutatott százalékokat ha összeadjuk, az bizony kevés a Fidesszel szemben. De egy őszinte, nem személyes érdekeken alapuló összefogás sokkal több szavazót hozna, mint ahogy az most az összeadásból kijön. Térjenek már észre az ellenzéki erők!!!

kuszkusz1 2013.08.20. 13:44:59

@qwertzu:

Technikailag tényleg úgy buktatták meg ahogy leírod.
(Hát nem is az a módja, hogy egy seprűvel kikergetik a miniszterelnököt parlamentből.)

De az előzmények?
Gresham-ügy, "újraszámlást, újraszámlálást!", nekivadult jobboldaliak hídlezárása.

Medgyessy frászt kap és elkezd osztogatni. Száz napok, kétszer. Meg akarja vásárolni szavazók szimpátiáját - utólag....egy megnyert választás után ahelyett, hogy elsöpörné a pimasz jobboldalt és vízágyúkkal kergetné el a pökhendi Viktor-bagázst a hídról a fészkes fenébe. Ahogy kellett volna.

Van neki egy tanácsadója, bizonyos Gyurcsány...
Jobban járt volna ha azt a puffogó viperát - lásd fent - ölelte volna a keblére mint a nevezettet.

Ráadásul Medgyessy aki fél a jobboldaltól (minden baloldali be van rezelve a jobboldaltól, csak tudnám mér') nem ijed meg az SZDSZ-től, amely párt legalább olyan pimasz koala partnerként mint a Fidesz ellenségként.
Csillag cica aki kijelenti, hogy ő bizony nem mond le....

Szóval voltak itt előzmények. Medgyessyért kár, benne volt a jó miniszterelnök lehetősége.
Bajnai sem volt rossz ebben a pozícióban, de szabadúszóként borzalmasan gyönge.

buday008 2013.08.20. 13:48:06

Megírtam én már Gyurcsány belső köréhez tartozónak is...értem én hogy az mszp nem akarta, nem bátorította őt abban hogy lemondjon.De Pontosan neki kelett volna tudnia hogy politikában a megbizható szó ismeretlen. Nem biztos hogy valóban neki akartak jót mikor marasztalták. S ha megnézzük az idő igazolt- érdekes mikor kelett rögtön lett jelölt: Bajnai személyében. Gyurcsány nélkül nem lett volna Mszp kormány 2006ban,d e 2/3ad se 2010ben... Mersterházyt is sokan alúlértékelik itten meglátásom szerint, pedig értelmesebb annál sokkal mit amiket hisznek róla.

tisztapista 2013.08.20. 13:52:22

@J.László: "Kinek mi a véleménye?"

+1

buday008 2013.08.20. 13:52:45

@kuszkusz1: osztogatott osztogatott d emégsem voltunk ekkora szószban mint most amikor semmire nem adnak -ezzel szemben meg az adósság az egekben.. medgyessyt a mai napig komolyan veszika világon bárhol.. Orbánt? Ádert? Schmidtet? Szojjártót?...hagyjuk már..A béreket meg már régóta esedékes volt emelni. Mivel arról szolt a rendszerváltás hogy majdan a nyugatszintjét közelítjük. ezért ment a klf kormányok tevékenysége már 10en x éve... erre a yugati bérszint még 10 szerese legyen mindig a magyarnak?--akkor faxnak a rendszerváltás??

Ad Dio 2013.08.20. 13:54:33

@buday008:

Őrizd meg kérlek a hidegvéredet. Nem az ellenség vagyok, de még csak nem is az ellenfél. Leírtam hogy miért hibás a gondolatmeneted és hogy az aránylag racionális átlagpolgár miért fogadja el ezt a megoldást és miért nem mást. A magam részéről erősen fanyalogva fogadom ezeket a lépéseket.

"A kéménydíjakat 300 százalékkal megemelték . a szemétszállítást is vagy 15-tel"

Mifelénk nem. Készséggel elhiszem hogy nálatok így van, bár kétlem hogy az átlag családnak ez a két tétel lenne a legnagyobb terhe.

Muzsikok közt 2013.08.20. 13:55:46

@1001nappal: Nehéz megmondani a hatékonyságát.

Trafikmutyi folyik a csapból is, nem érdekel senkit.

E.Csaba 2013.08.20. 13:58:07

@buday008: Nagyon súlyos előítéletek vannak vele szemben, meggyőződésem, hogy méltatlanul.
Lehülyézik őt rendszeresen.
Csak egy dolog a sok közül:Bajnai a gazdasági szakértő, Mesterházy pedig a tudatlan politikus. Elfelejtik, hogy ő is közgazdász.Nem látják, be, hogy nem azért nem beszél a gazdaságról, mert gőze nincs róla, hanem azért, mert tudja, hogy ez most egy hajszálvékony társadalmi rétegen kívül a szomszéd sánta kutyáját sem érdekli..

buday008 2013.08.20. 14:03:02

@E.Csaba: Ha hiszik hanem de Mesterházy beszédénél évek óta értelmesebb beszédet még nem halottam . sztem angyon is tudja hogy mit akar, hajlítható, képes engedményekre, képes nem beleszólni amihez ugy gondolja nem ért, képes meghallgatni az emberek véleményét, képes azt a programjába bevenni. Jól mozog már a politikai ingoványos talaján is.. ha kell képes szite szavalnia beszédeket ellentétben Pl Baknaival aki elnézést a kifejezésésrt kicsit sutának tűnik ezen a téren. így hirtelen ennyi róla-d e azt hiszem egyetértünk. Ja és kapásból bevalotta a vagyonát nem azt írta be mint sokan hogy egy utánfutó, bicikli meg "jól befektettem" szíjjártó szöveg.

1001nappal 2013.08.20. 14:03:27

@Zuckerbrot:
Mert a baloldalt is korruptnak tartják.
A Julcsit sem érdekli, hogy a szomszéd Feri is iszik, ha Józsi, a férje naponta részegen tér haza.
Az én listámban az orbánverő témák között nincs ott a trafikmutyi.
Kit érdekel, hogyan osztozkodnak a pórnép számára hozzáférhetetlen húsosfazékból?

Ad Dio 2013.08.20. 14:03:29

@E.Csaba:

Az hogy érte-e hozzá, azt mégis hogyan állapítanák meg azok, akik tuttira nem értenek hozzá?

Imidzsépítés, kommunikáció. El kell hitetni az emberekkel hogy ilyen vagy olyan.

Ne feledd: az emberek jó darabig elhitték hogy GyF szociálisan érzékeny gazdasági szakértő (omdG!).

buday008 2013.08.20. 14:05:53

@Ad Dio: Akkor a lényeges dolgokban egyetértünk ,csak máshogy közelítünk meg kisebb részleteket .

Ad Dio 2013.08.20. 14:06:30

@1001nappal:

Pontosan. Annó már az MSZP kormány alatt sem működtek az ilyen mutyik kipellengérezései (4-es metro és társai). A emberekbe annyira beivódott hogy a politikusok korruptak, hogy tulképp nem nagyon érdekli őket a dolog.

Muzsikok közt 2013.08.20. 14:06:42

@1001nappal: Vagy inkább az a helyzet, hogy stabil gazdaság mellett nem érdekli a zembereket a lopás, csak széthulló gazdaság mellett piszkálja a csőrüket.

Ami elég józan meglátás btw.

buday008 2013.08.20. 14:07:48

@1001nappal: háááát??? azért ne hidd azt hogy sok embert nem taszít a pofátlanságuk. nem halottad még a klf idézeteket?: "az mszp tudta hol a határ".."mind lop"

1001nappal 2013.08.20. 14:08:16

@E.Csaba:
Fogalmazzunk úgy, hogy közgazdász végzettségű. Mert a gazdasághoz tökhülye. Ha nem lenne az, más lenne a szocik programja. Elvégre, ha nélküle született meg, akkor pedig pártelnöknek nem alkalmas.

buday008 2013.08.20. 14:09:44

hát igen zucker viszi a primet eddig a legjobb meglátással... Németországba az emberek nem tudják hogy a politikusaik keze maguk felé hajlik? dehogynem. De ha a gazdaság működik...

buday008 2013.08.20. 14:13:17

@1001nappal: De mér lenne hülye? Azéért mert nem ment el dolgozni kétes hírű vállalatokhoz a híres 90 es években? nézd meg bajnai-nak amit hoz a szakértő jelző anál többet bukik a Libás jelzőn..Mertesházy lehet még agya amelett hogy gyakorlata nincs egy mittom én kis adócsaló kftben..S most enm Bajnaira akartam akftvel célozni, hanem arra hogy semmiből nem tartott volna neki is egy céget alapítani...

buday008 2013.08.20. 14:14:38

Ami teljesen szakmai racionális az alkalmatlan pártpolitikai programnak...

Ad Dio 2013.08.20. 14:16:39

@buday008:

"Akkor a lényeges dolgokban egyetértünk ,csak máshogy közelítünk meg kisebb részleteket ."

Erre nem vegyél mérget, bár biztosan sok mindenben egyetértünk. A racionalitás pártsemleges dolog ;-D.

1001nappal 2013.08.20. 14:17:52

@buday008:
Leírtam, miért hülye. Azért, mert képtelenek voltak összehozni egy életképes gazdasági programot. És itt nem a szakmai racionalitás vs politika játszik. Hanem az a nemzetgazdaság-kép, amit a programjuk tükröz, és amelynek köze nincs a valósághoz.

E.Csaba 2013.08.20. 14:20:24

@buday008: Igen, többször gondolkodtam rajta és egyre biztosabb vagyok benne, hogy Mesterházy jelenleg a megfelelő figura és ő az aki legjobban megérdemli az esélyt.
Egy viszonylag régi emlék:Amikor az MSZP új frakcióvezetőt keresett, már akkor az ő neve merült fel bennem, amikor még csak fel sem merült a sajtóban a neve.Valamit láttak benne, ha őt választották.És nekem az is sokat nyom a latban, hogy bevállalt egy biztos vereséget 2010-ben, úgy, hogy nem lehetett tudni, hogy mi marad a pártból.Sikerült átvészelni a DK kiválását és stabilizálni a pártot.Lehet, hogy ez kevés a következő győzelemhez, de még mindig magasan a legnagyobb teljesítmény.
Nem szeretem Bajnait ekézni, mert én őt is támogatnám összefogás esetén (szemben azokkal, akik csak addig akartak összefogni,amíg azt hitték, hogy Bajnai lesz a vezérbika), de pont az a különbség dönt Mesterházy javára, amilyen tulajdonságokat felsoroltál.Bajnai azért volt sikeres, mert nem kellett neki politikai iszapbírkózást csinálni, mert mindenki aláírta azt a bizonyos papírt a feltétlen engedelmességről.Ha ez em lett volna, Bajnai kudarcot vall.Mesterházy ezért alkalmasabb.Miért ne lehetne Bajnai egy leendő kormányban gazdasági miniszter?Ott megmutathatná, hogy mekkora császár..

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:20:55

@E.Csaba: Anniy szuper közgazdászunk van Bajnaitól Petschnig Mária Zitáig, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Jó részük alkalmat is kapott rá, hogy bizonyítson, de érdekes módon mindig csak akkor lettek okosak, amikor más került a helyükre.

Szerintem a legalkalmasabb jelölt - és rögtön kettőt is adok - Tétényi Éva és Seres Mária lenne. Mindkettő okos, saját lábán áll, önerejéből, nem pedig a privatizációból alapozta meg a vagyonát és igazolta, hogy képes vezetőként dolgozni.

Ad Dio 2013.08.20. 14:22:56

@1001nappal:

www.youtube.com/watch?v=vpHhR_u6G5k

Aki egy ilyet megereszt, azt nagyon nagyon nehéz komolyan venni... De elővehetném a 15 tézist is...

Nem az a baj hogy hazug. Az normális egy politikai beszédben. De ez hatástalan, sőt kontraproduktív.

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:23:19

@E.Csaba: GYF mellett már megmutatta. Amit ott nyújtott, az nálam kettes alá...

Ad Dio 2013.08.20. 14:29:57

@E.Csaba:

"Egy viszonylag régi emlék:Amikor az MSZP új frakcióvezetőt keresett, már akkor az ő neve merült fel bennem, amikor még csak fel sem merült a sajtóban a neve.Valamit láttak benne, ha őt választották."

Nézd meg kik vannak az MSZP posztjain: zömében öregek, kihullott fogú régi harcosok. Ezek nagyon féltek a bukás után attól, hogy netán TÉNYLEG elindul egy tisztítótűz, ami persze elsöpörte volna őket. Ehelyett kerestek egy gyenge, közepes képességű figurát és betették ütközőnek. Gondolván, majd meglátják mi lesz a választások után. Meglátták. Semmi. Szerintük azért, mert az emberek hülyék. Pedig ez nem igaz. A "baj" épp az elmaradt tisztítótűz miatt van...

De az öregek úgy vannak vele, hogy a biztos ellenzéki langyosvíz (hogy nem mondjak csúfabbat) is jobb,mint nyugdíjba menni és átadni a stafétát.

Mesterházy meg kinőtte magát akkorára, amennyit a képessége enged szvsz.

doktor.dikhed 2013.08.20. 14:30:14

Bárki, aki összeáll az MSZP-vel, vagy a FIDESZ-szel, bukja a támogatásom. Korszakváltást akarok, mielőtt meghal az ország.

jo20000 2013.08.20. 14:32:44

@Egy igaz ember: Vélhetően elég sokan vannak, akik Tétényi Évára vevők lennének, én is különben. Egy NŐ, aki nem mások seggéből mászik elő, hanem csak úgy van, és küzd, mert ez a szerep jutott neki.

1001nappal 2013.08.20. 14:36:56

@jo20000:
Ez olyan szép, hogy mindjárt elsírom magam.
Kár, hogy nem igaz.

buday008 2013.08.20. 14:38:42

De most akkor regálok én is így sűrítve.. Elmondtam már ezerszer az mszpnek nem CSAK választásnyerésre kell készülnie-haem kormányzásra, emrt ami most foliyk minden csak nem az. AZ mszpnek és az ellenzéknek az elsődleges célja az kell hogy legyen hogy a fidesznek mégegyszer ne lehessen 2/3a.Azt mondjátok Mesterházy programja.. Erre azt modnom a fidesz proramját köszönöm 3 éve látom, nem kérek belőle többet az életemben sem. Ennél ha mindnet visszaállítanak oda ahol volt is csak jobb lehet... ez ténykérdés. Ténykérdés az is hogy Mesterházy programjáta fidesz programnak nem nevezető katyvaszával kell kvázi versenyeztetni... Ja még valami azt mondod az mszp tele van öreggel? igen de rengeteg a fiatal 30as az E14et ne is említve--ezzel szemben a fidesz? a törzsgárga belefásult 50 es. a fidest maga orbán.. orbán maga a fidesz. hagyn e folytassan az idézetetxd A fideszben ha nagyon akarsz xd látni vélhetsz pár 3/3ast , olajost stb már ha gondolodxd...akkor miről beszélünk? nem lehet leváltani egy belefáradt egyszemélyes pártot?? amikro emberek ezrei menekülnek havonta el?...

jet set 2013.08.20. 14:38:53

Esetleg nem egy értelmes programot kellene kitalálni személyek pozicionálása helyett?

E.Csaba 2013.08.20. 14:39:37

@Egy igaz ember: Mit is nyújtott GyF alatt?Pontosan azt amit elvártak tőle.2004-ben az elsődleges feladatot -a 2006-os választás megnyerése - elvégezte Gyurcsány alatt.Azután jöttek a megszorítások és a felháborodás, hogy hazudtak és nem csináltak semmit.Miért a választások előtt 1,5 évvel melyik kormány csinál mást a kampányon kívül.Ne menjünk messzire, a Fidesz is osztogat és hazudik.Az hogy az ország nem jó pályán volt meglepte az ország nagy részét.Aki foglalkozott a gazdasággal akkoriban, vagy csak igyekezett tisztában lenni a mindennapi pénzügyekkel, az gondolhatta, hogy 4% GDP bővülés és 6-8% hiány mellett valami nem stimmel De nem, Magyarország pógárai felháborodtak mert hazudtak neki a politikusok..

buday008 2013.08.20. 14:39:57

@doktor.dikhed: nem tudsz igy direktbe egyből váltani, mert méga s zámításba jöhető jobbik is összeállna a fidesszel.. csak kis lépésekben lehet itt cserélni a z embereket

buday008 2013.08.20. 14:43:09

Gyurcsánynak alapvetően az is a baja volt hogy félt változtatni radikálisan , pedig napestig ismételgette a reformok szót. Mikor Borsodban polgármesterek felkérték tegyen valamit a romakérdésben-- nem mert..egy csak egy példa. Att egészségügyben meg mire rászánta magát valamire azt mege gész egyszerűen nem erre az országra találták ki.. nem fizetek vizitdíjats ajnálom így szocializálodtam, és tudom hogy pénzt máshogy is lehet szerezni rá..

Ad Dio 2013.08.20. 14:43:25

@buday008:

"Ja még valami azt mondod az mszp tele van öreggel? igen de rengeteg a fiatal 30as az E14et ne is említve--ezzel szemben a fidesz? a törzsgárga belefásult 50 es. a fidest maga orbán.. orbán maga a fidesz."

Szárszó vs Tusnád

Ragozam még, vagy elég ennyi?

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:47:07

@E.Csaba: "Mit is nyújtott GyF alatt?Pontosan azt amit elvártak tőle."

Ezek szerint egy bábu volt, aki az urát szolgálta és nem az országot. Pokolba az ilyennel!!!

jo20000 2013.08.20. 14:48:23

A képlet relatív egyszerű: Bajnai jól indult, de az LMP sztori és Mesterházy keresztbe tett. Az MSZP mindig is szégyelni fogja azt az évtizedet, ami sajnos még mindig tart. Az a véleményem, hogy amint Horn után Kovács László átvette a gyeplőt, és azon nyomban a lovak közé hajította, azóta nincs értelnes vezetője és karizmatikus (bruhaha...) figurája ennek a pártnak, amire amúgy lenne szükség (a pártra és a vezetőjére is). Főleg úgy, hogy nem voltak képesek beállni valaki mögé, felismerve, hogy "bocs fiúk" tényleg nem voltunk topon az elmútt nyóc évben. El tudtam volna képzelni, hogy egy ilyen átmeneti szerénység gyümölcsöző legyen az MSZP számára. De a nem létező mellény düllesztése sajnos röhejes. A normális baloldali vagy librális szavazók számára is.

buday008 2013.08.20. 14:49:11

@Ad Dio: nem tudsz uysem mergyőzni arról hogy a fidesz az elmult 23 év leggyengébb kormányzása-ezek tények.. és a beruházások szinte nullává csökkenése is ezt bizonyítja. A befektetők döntöttek- mint ahogy a kiment 500 ezer ember is. ha megint a fidesz nyer bele se merek gondolni megy ki mindneki kivéve az öregeket a sleppet meg a segélyen élőket...

E.Csaba 2013.08.20. 14:49:21

@Egy igaz ember: Nem nagyon akarod elfogadni, hogy nem az a lényeg, hogy ki milyen jó közgazdász.Közgazdász és sikeres ember sok van.De hiába jó közgazdász vagy gazdasági szakember valaki, ha nincs mögötte támogatói többség.Ha pedig meg van a kellő többség, akkor szinte bármilyen szart meg lehet valósítani, lásd napjainkban.

buday008 2013.08.20. 14:50:00

Nekem nem kell orbán 20 éve... annál bármi jobb--bármi

buday008 2013.08.20. 14:52:24

@E.Csaba: ezek nemértik hogy ha egy kormány mást nem tenne csak normálisan beszélne, nem hazudna a befekteteők és a világ politikusainak a szemébe--amire Orbánél képtelenek- máris több tőke érkezne ide meg munkahely...

jo20000 2013.08.20. 14:52:25

@1001nappal: Jaj, ne sírd el magad, nem szeretném :-) Amúgy mi nem igaz?

E.Csaba 2013.08.20. 14:53:12

@Egy igaz ember: Mindegy minek nevezzük.Ok bábu volt,de mondhatod, hogy beosztott.Konkrétan frakcióvezető volt, akinek az volt a dolga, hogy a csapatot vezényelje, részben felsőbb utasításra.Mégis hogyan kellene viselkedni egy pártban.Csapatként dolgozni..

Ad Dio 2013.08.20. 14:53:25

@buday008:

Figyelj kicsit jobban arra amit leírok: nem győzködlek semmiről. Francnak tenném. Ülök a virtuális kávéházi asztal mellett és beszélgetek emberekkel. Alkalmasint más világlátásúakkal. Nem célom megváltoztatni őket. Viszont szeretek beszélgetni, mert a kapcsolat az lapja a normális világnak. Sok dolgot egyezően látunk, másokat meg másképp (az utolsó hsz-od minden pontját másképp látom pl). De ez nem fájdalom. Különbözünk és annyi. Fő hogy beszélgetünk. Békibe'.

buday008 2013.08.20. 14:53:57

Nem is lesz ezeknek 20 éve az az ami biztos--hogy az mszp( az lenne a legjobb) a jobbik , vagy polgárháború űzi el őket majd kiderül...

buday008 2013.08.20. 14:55:14

Utolsó hozzászólásommal vitatkozhat bárki állom:_))

jo20000 2013.08.20. 14:55:31

@buday008: Az "öregek" is kimennek. Van egy új fogalom: "időskori újrakezdés". Egy 70 éves barátom azt mondta, hogy ezt már nem neki találták ki, de ém még csak 55 vagyok :-)

Ad Dio 2013.08.20. 14:57:21

@buday008:

Na. látod, ebben pl. én is - majdnem -egyetértek. Sőt: hozzáteszem, hogy nem is lesz Orbánnak 20 éve. Még +4 sem biztos. A normális politikai és közéleti működéshez szükséges az erős ellenzék jelenléte. Épp ezért figyelem aggódva a baloldal vergődését.

Az ellenzék kell. Persze nem mindegy hogy ki és honnan lesz ellenzék. Nemárhogy' jobbközépről-széljobbra váltás legyen. Annál majdnem minden forgatókönyv kedvezőbb.

Egy igaz ember 2013.08.20. 15:00:14

@E.Csaba: Dehogynem fogadom el és teljesen igazad van. Van olyan is - nem is olyan ritkán, - amikor a vezető tulajdonképpen semmihez sem ért, csak a protokollt tanulja meg, mégis évtizedekig pozícióban marad, ld. Demszky a maga 20 évével.
De a cikk ami mögé írunk, nem erről szól, hanem az esetleges "nagy Ő-ről", aki az ellenzék jelöltjeként befuthet.

buday008 2013.08.20. 15:00:24

@Ad Dio: pedig azt mondom neked . Szerintem vagy most az mszp vagy a fidesz kiábrándult szavazói átmennek jobbikosba. Uram bocsá Viktor bevadul és Ő tart erősebben jobbra. Ha megnézed már most is..

Ad Dio 2013.08.20. 15:00:30

@buday008:

Vitatkozik a fene. Csak a magát demokratikusnak meg republikánusnak tartó embertől furán hangzik a polgárháború, vagy a kormányválság mint parlamentáris "megoldás".

Ezek helyett ugyanis feltalálták a szavazást. Fel kell építeni egy erős ellenzéket és győzni kell a választásokon. EZ a megoldás. Minden más szerintem nagyobb kárt tesz mint ami hasznot hajt.

buday008 2013.08.20. 15:02:52

érdekes hogy egyikünk sem számol azzal hogy a fidesz belső ellenzéket képez, új miniszterelnököt jelöl, újfajta gazdasági iránnyal. stb:_))

buday008 2013.08.20. 15:04:21

Bár néha elgondolkodom hogy Orbán talán már Lázárt építi fel... hibás gondolat?xd

Ad Dio 2013.08.20. 15:06:39

@buday008:

Ezen meg lennék lepve.

De a Fideszen belül jelenleg -szerintem - nem időszerű a vezetőváltás. Eldöcög a szekér, nincs kihívó, minek?...

1001nappal 2013.08.20. 15:09:00

@jo20000:
Hogy nem más seggéből máaszott elő.

kpityu2 2013.08.20. 15:10:17

Szanyi fél kézzel lenyomja ezt a két műmájert, és még a fröccsöt sem lötyögteti ki közben.

Egy igaz ember 2013.08.20. 15:17:56

@E.Csaba: Bocsesz, de a véleményem nem a frakcióvezetőről, hanem a gazdasági miniszterről szólt. Akit érdekes módon a ballib médig nagyon jó közgazdászként aposztrofál és aki végig benne volt a 2002-2010-es buliban.
index.hu/belfold/intbg0905/
Ha ilyen jól osztotta a pénzt, akkor mi lehetett a gond?

buday008 2013.08.20. 15:21:59

linkelek egyet -ami megerősíti amiket írtam , akár az mszp programmal kapcsolatban is:mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/brusszel-kieheztetne-minket-1179193

ha semmi mást nem tennének csak nem kakilnának oda ahonnan esznek és uyg ahogy a fidesz...

buday008 2013.08.20. 15:23:59

már ez sztem elég indok hogy ezeknek el kell tűnni inen minél előbbb -s adja is az ellenzék felé a labdát: mindneekelőtt az Unióban tisztességesen beszélő ember kell..xd

buday008 2013.08.20. 15:25:28

@Egy igaz ember: de legalább osztotta--ezek meg csak osztanák ha lenne mit:_())))))))))))))

zembertelen 2013.08.20. 15:31:21

@J.László:
"Kinek mi a véleménye? "
A zenyém:
A baj az, hogy te csak egy JL vagy.

Ad Dio 2013.08.20. 15:31:34

@buday008:

Osztotta. 55-82%. Tudod mire gondolok. Szerencsére ma nem "lehet" nyakló nélkül osztani. És ha valami jó,hát e az.

Abban viszont egyetértünk, hogy sokkal óvatosabb kézzel kellene kezelni az Uniós problematikát. Bár hozzá kell tegyem, hogy itt is kettőn áll a vásár. Sajnos az Unió sem viselkedett felnőttmódjára - mondom ezt úgy, hogy abszolúte unió-párti vagyok.

jo20000 2013.08.20. 15:33:37

@1001nappal: Ja, lehet. Ennyire nem figyeltem. Szimpi ettől függetlenül.

buday008 2013.08.20. 15:40:01

@Ad Dio: Mi vagyunk a kissebb hal nekünk kellene lépni. Az IMF-el szintén. Oké első hallásra Orbánnak akár tökéletesen igaza is lehetne sok dologban. Nem jóléti intézmény senki. Vannak kőkemény hátrányok elismerem. De a sorrenddel mega modorral vannak alapvető hiányosságok! Ha mondjuk dübörögne a gazdaság akkor óvatosan lehetne egyezkedni bizonyos kérdésekben. De az hogy kuncsorgunka meztelen segünkkel de még taplóskodunk is--az élet bünteti..

buday008 2013.08.20. 15:43:49

bűvészkedhetünk itt rezsicsökkenéssel, útdíjjal, trafikkal meg minden léynegtelen dologgal-de ha nincs Uniós pénz és nem marad valamien szinten normális munkaerőa kivándorlásnak köszönhetően akkor az ütni fog de nagyot-- és Orbánon is. lásd Bulgária...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.08.20. 15:44:32

@1001nappal: Azért dohányosokat érinti az áremelkedés, meg a többieket is, amikor a kisbolt tönkremegy mert elvesztette a cigin nyert árrést meg minden mást is a nemzeti trafikban vásárolnak, mert helyben van.

buday008 2013.08.20. 15:47:55

ilyenkor azért elbizonytalanodom hogy van-e politikai erő ami kellően felkészült és van b vagy c terve... Az mszpnek iylenekre is fel kell készülnie!...hogyha át kell venni akkor azt nagyon nehéz környezetben váratlanul kell majd..

buday008 2013.08.20. 15:49:50

@Kuviklacz: észre is venni már most a hatást... Kisbolt kénytelen 20.-án is nyitvatartani.. hm és van yolan trafik ahol piát is kapni... Namost cigi pia kávé újság egy helyen az a halála a többi boltnak..

Ad Dio 2013.08.20. 15:55:53

@buday008:

Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor Brüsszel is sokkal agresszívebb lenne és nem ezt az ereszt-szorít taktikát játszaná.

Az "erősorrend" így néz ki: EU>Mo>nemzetközi vállalatok. Az EU miket szivat, mi a nemzetközi vállalatokat, akik meg rendre Brüsszelben lobbiznak, rosszabb esetben brüsszeli arcok köszönnek vissza a tulajdonosi/vezetői körükben.

Csúf kis játszma ez. Mindenki erőből nyomja azt aki nála kisebb. Nem tisztem védeni a kormányt, de 2011 derekáig ez az egész nem így nézett ki: a kormány akkor még próbálkozott. Akkoriban az EU/IMF volt az, aki semmi rugalmasságot nem mutatott. Aztán ahogy a piaci hangulat feljavult, és a kormány észrevette, hogy a nemzetközi vállalatokat ütve közvetve nyomást tud gyakorolni, minden megváltozott. Azóta mindenki izmozik.

Ráadásul az EU rémálma valóban realizálódott: a magyar példa tényleg ragályosnak bizonyult. És ahogy terjed a járvány, úgy csökken az EU mozgástere, romlik a versenyképessége.

Meglehetősen kheki a helyzet és ennek nem kellett volna szükségszerűen így alakulnia. Ha anno az EU kicsit visszavesz az arcból és hamarabb önkritikát gyakorolt volna...

Most már sajnos megy a dolog a maga útján. Nehéz ebből kiszállni. Az EU kicsit most a pénzcsap elárásával megpróbálja kierőszakolni (finomabb szóval elősegíteni) a kormányváltást, de ez a jelenlegi helyzetben kontraproduktív, mivel a pénzek befagyasztása csak hónapok múlva lesz érezhető. Az ok meg nem triviális (ráadásul messze nem egyértelmű jófiú-rosszfiú szerepleosztás). Ha nő a nyomás, rövid távon a Fidesz és a Jobbik profitál csak belőle.

Evvan.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.20. 16:12:33

"Együttműködés nélkül pedig a jelenlegi választási rendszerben teljesen kizárt a kormányzati pozíció, a korszakváltás, a tenderek, a holdudvar feltőkésítése, és minden, amiért indulni érdemes, ugyebár."

Egyre inkább úgy tűnik, együttműködéssel is, úgyhogy az MSZP-nek egyre kevésbé érdeke bármi segítséget nyújtani Bajnaiéknak (ennek a látszatát fenntartani, méginkább rájuk verni az együttműködés elmaradását - annál inkább.)

E.Csaba 2013.08.20. 16:27:50

@Egy igaz ember: Azért aposztrofálja, jó gazdasági szakemberként, mert ezzel az imidge-el (jól írtam?)próbálták őt felfuttatni a választók előtt.Ez az egy éves kormányzása miatt van, ami eredményes volt, de már fentebb írtam, hogy nem nehéz úgy levezényelni egy programot, hogy mindenki alá dolgozik.Szóval nekem Bajnai nem az etalon.Ha ő lenne a közvélemény-kutatások élén, szavaznék rá, mert az elsődleges cél számomra a kormányváltás bármi áron.De nálam csak a sokadik lenne a sorban.Azt , hogy mit csinált 7 éve, hát tudjuk, hogy semmi különlegeset(őszintén szólva én 2009-ig azt sem tudtam kis túlzással, hogy a világon van.De még az is kevésbé volt káros,mint az, amit a jelenlegi brigád művel..

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 16:35:40

Az volt a deal, és szerintem továbbra is ez kell legyen, hogy a:

szakértelem, hitelesség, integratív fellépés

hármas követelményrendszerének megfelelő kell legyen.

Ez most még mindig leginkább Gordon.

Jobb 5let?

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:46:49

@satie: Ezzel egyetértek. Én sem szeretném Gordont még ME jelöltnek sem, tehát támogatom az eddigi stratégiát.

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 16:57:50

Szabó Rebekát amúgy például egy érdekes lehetőségnek találnám, mint lehetséges miniszterelnök jelölt.

Muzsikok közt 2013.08.20. 17:19:01

@satie: Szabó Rebekát is támogatom, még Gordon stratégiájánál is jobban.

Ő kicsoda egyébként?

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:22:08

@Zuckerbrot: bocs, picit nehezen tudom értelmezni, amit írsz, ha nem tudod, ki Szabó Rebeka vagy Tétényi Éva, akkor gondolom, csak egy nagyon felszínes tetejét látod a magyar politikának, nem igazán vagy képben, a Wikipédián megtalálod.

Muzsikok közt 2013.08.20. 17:23:51

@satie: Azt hittem a miniszterelnököket olyanok választják meg, akik a felszínét látják a politikának.

Szóval sok sikert!

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:30:39

@Zuckerbrot: Sokféle választó vagy, más vagy Te, más a szomszédom, más én, ráadásul hivatalosan miniszterelnököt nem választunk csak egyéni képviselőket, illetve kisebb részben pártokat, akiknek van ME-jelöltjük is, tehát alapvetően a pártválasztásod alapján tudod befolyásolni majd, hogy a majdani jelöltek közül, ki legyen a miniszterelnök, de most pont arról van szó, hogy egyáltalán kiket javasolnánk, hogy a pártok elindítsák. Tétényi Éva független, van szakértelme, tapasztalat, önállósága, és a szakértelem mellett képes hatékonyan döntést hozni, szerintem jó jelölt lehet, akit minden oldalról el lehet fogadni.

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:52:38

Dr. Éger István-t is el tudom képzelni

Übermayer 2013.08.20. 19:21:48

@1001nappal: a spin doctorok ezt találták ki: fiatal, nő, tud beszélni, csinosnak mondott

sok veszteni valójuk nincs vele (néger jelöltet meg ugye nem nagyon lehetett)

laci_52 2013.08.20. 22:35:37

Az egész cikk egy merő spekuláció, mivel minden gondolkodó ember számára már ma világos, hogy ki lesz a miniszterelnök '14-től '18-ig: Orbán Viktor!

Sweet And Full Of Grace 2013.08.21. 00:06:30

@satie:

"Szabó Rebekát amúgy például egy érdekes lehetőségnek találnám, mint lehetséges miniszterelnök jelölt."

Breki béka a Muppet Showból, meg a whiskys rabló is rendkívül érdekes lehetőségek lennének, de miniszerelnök-jelöltet általában nem úgy szoktak választani, hogy kin lehetne a legnagyobbat röhögni.

Bár a Bajnai miniszterelnökségéhez vezető hacacáré - Glatz-cal,meg a gyémánfokozatú Amway-ügynökkel - kétségkívül súrolta ezt.

Egyelőre viszont nagyon úgy tűnik, hogy az MSZP miniszterelnök-jelöltje Mesterházy lesz, Bajnai meg vagy meghajol előtte, vagy nekivág egyedül. De az a legvalószínűtlenebb forgatókönyv, hogy az MSZP azért mond nemet Bajnaira, hogy aztán rábólintson valamelyik súlytalan bohócára.

1001nappal 2013.08.21. 02:05:05

@Sweet And Full Of Grace:
A két súlytalan bohóc: Mesterházy és Bajnai. Náluk sokkal fajsúlyosabb, alkalmasabb jelölteket lehetne találni.

doktor.dikhed 2013.08.21. 04:00:37

@buday008: Ha a korszakváltásnak még 4 év FIDESZ az ára, legyen. Az MSZP-nek már az is óriási bukás, ha a várt alatt teljesít. Ekkora szervezet nem fogja tudni fenntartani magát, szétszélednek. Aztán jöhet a Fidesz. Nincs szükség politikai hullákkal teli pártokra, akik még mindig a kommunizmus eszméire és erősembereire támaszkodnak.
süti beállítások módosítása