Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2013.08.19. 11:58 Szalai Ervin

Szenzációs megállapítás: nem csak Bajnai vagy Mesterházy lehetnek baloldali miniszterelnök-jelöltek!!

Címkék: MSZP Mesterházy Attila Bajnai Gordon Együtt 2014 miniszterelnök-jelölt

harmadikjelölt.jpg

Mi történik akkor, ha két szövetségben indulni készülő párt közül egyik sem tudja elfogadtatni saját miniszterelnök-jelöltjét partnerével? Hát keresnek egy harmadikat! Ingyenes politikai stratégiai know-how háromezer karakterben.

A szivárogtatásokból(?) és a fehér füst követhetetlenül hosszú ideje tartó hiányából nyugodtan megállapíthatjuk, hogy sem az E14-PM, sem pedig az MSZP nem képes olyan értelmes politikai erőfölényt felmutatni, ami Bajnai Gordon vagy Mesterházy Attila közös miniszterelnök-jelöltté koronázásához vezetne.

A dolog igazi problematikáját pedig nem az időhiány és a jóval kormánypárti érték alatt megrekedt népszerűség adja, sőt még csak nem is a pártvezérek igencsak kétséges megválaszthatósága (dörzsölt ifjúkáder VS szende menedzser reloaded), hanem az, hogy látszólag fel sem merül, esetleg lehetne kompromisszumos harmadik jelöltet állítani.

Hogy miért kéne felmerülnie? Gondoljunk csak bele! Adott két párt, akik nem bírnak egymással. Ha véletlenül mégis egyikük felé kezdene billenni az erőegyensúly, a másik még mindig kiállhat a nyilvánosság elé azzal, hogy "okos vagyok, engedek, találjunk kompromisszumos jelöltet". Mit tehet ilyenkor a másik fél? Ha tudja, lesöpörheti a javaslatot, de ezzel könnyen szavazatokat veszít, csökkenti a szövetséges együttműködési hajlandóságát, vagy hirtelen és lépéshátrányból elkezdhet gondolkodni, kit is látna szívesen a nagy székben, ha nem magát a pártvezért.

Bárki is dobja le a két fél közül ilyen helyzetben a "kompromisszumos harmadik jelölt"-bombát, onnantól lényegében csak előre lehet menekülni: mindkét félnek engednie kell saját ábrándjaiból, különben könnyen ellehetetlenül az együttműködés. Együttműködés nélkül pedig a jelenlegi választási rendszerben teljesen kizárt a kormányzati pozíció, a korszakváltás, a tenderek, a holdudvar feltőkésítése, és minden, amiért indulni érdemes, ugyebár.

Szóval ilyenkor kell egy harmadik jelölt, mert ahogy át tudná az egyik fél nyomni a sajátját, a másik - ha egy csöpp esze van - úgyis felveti a lehetőségét: ez a pártvezérek miniszterelnök-jelöltségének kölcsönös megsemmisítéséről szóló vadiúj doktrínám.

Annál inkább nem kéne ennyit feszülni Attilával és Gordonnal, mert az MSZP-nek már úgyis bőven van rutinja külsős miniszterelnökökben, az E14-PM pedig frissen alakult pártszövetségként igazából örülhet, ha bármiféle ráhatása van Orbán kihívójának kiválasztására és egy későbbi kormányprogram kialakítására. Most ezért nem rám kell haragudni, nem én csináltam a gyakorlatilag Bajnai Gordon miniszterelnök-jelöltségéért síkra szálló "választói mozgalomból" egy sima hétköznapi pártot; és nem én bizonyítottam évtizedeken keresztül, hogy az MSZP képtelen legmagasabb tisztségek betöltésére is alkalmas embereket kitermelni magából. Ez van.

Persze azt hozzá kell tenni, hogy sosem könnyű miniszterelnök-jelöltet találni, aki (1.) képes lenne ellátni a feladatot, (2.) valóban el is vállalná és (3.) akár meg is választanák, továbbá a hátralévő idő is rettenetesen kevés. Ugyanakkor az szerintem alap, hogy B-tervként mindkét fél lázasan keresi a maga "kompromisszumos" jelöltjét, vagy ami még jobb, már most ledobja a KHJ-bombát, végig kontroll alatt tartja az új keresési szakaszt, és nem lesz kérdés, ki a gazda a megújult baloldalon.

 

 

219 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr865464963

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki legyen a baloldali kormányfőjelölt? 2013.08.19. 12:52:04

Az szerintem alap, hogy B-tervként mindkét fél lázasan keresi a maga „kompromisszumos” jelöltjét.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:25:56

@bekerült:
bajnai úgy lehetett volna miniszterelnök ha haza és haladásból nem politikai pártot, hanem egy ellenzéki szakértői kabinetet csinál. magyarul nem parlamenti többséget akar, hanem árnyékkormányt alakít. elhiteti az egyetlen lehetséges ellenzéki miniszterelnök jelölt. de általános meglepetésre nem ezt lépte. hanem ő akart lenni az új "nemzeti közép". úgy tűnik, hogy kupa mihály és bokros lajos példája nem volt elég.

Scagnetti 2013.08.20. 13:25:59

@raczandris: " Többen támogatnák mint gondolnánk."

Ez lett most a DK jelszava, mert a mérésekből nagyon nem ez látszik. :) Sulykolni kell a fejekbe, hátha valaki elhiszi. 2010-ben meg a szociké volt, és mintha nekik sem jött volna be. (Bár Szanyi kapitánynál ma is aktuális. Ennyit a megújulásról. :))

buday008 2013.08.20. 13:27:49

@Ad Dio: Gyurcsány saját magát írta le azzal , hogy Őszödkor nem mondott le... ha akkor lemond ma kvázi "tisztán" tetteit vállaló politikai szereplőként tőkét tudodtt volna belőle kovácsolni

J.László 2013.08.20. 13:31:40

Én szeretnék lenni a közös miniszterelnök-jelölt!

Magas vagyok, tekintélyt parancsoló megjelenésű, mint Botka, még nem használódtam el, mint GYF és BG és akkora sügér sem vagyok, mint MA.

Kinek mi a véleménye?

unionista (törölt) 2013.08.20. 13:31:46

@csillaberk:
ez a személy lehet andor lászló. aki persze az esetleges miniszterelnökké választása után röviddel megbukna. mert nincs mögötte komoly párttámogatottság. nagyjából úgy, ahogy németh miklós, medgyessy péter vagy radics ivett.

buday008 2013.08.20. 13:34:53

De miért kellene Bajnainak egy kvázi tisztán politikai poszt: miniszterelnök. Miért nem kaphatna az Új kormányban más kulcspozíciót? ami jobba illik hozzá mint az hogy kiálljon azt hintse a meséket, mint egyesek...

Ad Dio 2013.08.20. 13:35:30

@buday008:

Ahogy az MSZP, úgy Te sem érted a "rezsicsökkentés" üzenetét, pedig nem olyan bonyolult, az átlag magyar érti.

Ha a kormány "támogatást" adna, pl alanyi jogon "átvállalná" a rezsi 10%-át, akkor valójában csak az adók terhére tenne látszatintézkedést. Beszedne egy kis pénzt, majd visszaadná. Persze mivel a 3%-ot hozni kell, párhuzamosan növelni kellene a beszedett adó mennyiségét is.

Ue a helyzet a rezsi áfamentesítésével. A kieső adót ui pótolni kell, nem lehet parttalanul elengedni a hiányt. (Ami helyes is btw.)

A -10% rezsi a szolgáltatók profitjából megy. Átterhelik? Ezt most spec nem fogják tudni, legalábbis nem azonnal. Persze a közműfejlesztések elnapolódnak, rosszabb esetben elmaradnak. Ez viszont csak majd 3-5 éves periódusban fog megmutatkozni. Ráadásul a szolgáltatók óvatosak. Ha a szolgáltatás kimaradozik, az átlag pógár bepipul majd (ezért fizetek?!). Erre rá lehet repülni és mehet is a következő támadási hullám: nosza vegyük vissza a szolgáltatásokat, mert hiszen "ezek" csak a profitra hajtanak.

Ezt nem nagyon fogják megkockáztatni, mert azt jól tudják, hogy jelenleg sehol Európában nem divat növelni a közművekben a privát tőke mértékét. szóval a pozíciót tartani kell.

Rókafogta csuka.

buday008 2013.08.20. 13:37:01

Ugyanúgy Medgyessyt is újra valamiylen szintű gazdasági pozícióba tenni, stb. Ha már Botkát írod annyira van bármikor felkészült mint Rogán, Navracsics stb...

Ad Dio 2013.08.20. 13:38:52

@buday008:

Ebben egyetértünk. Sőt, ha akkor a kormány is lemond, akkor ma MSZP kormány lenne.

De ez "lennevóna". Azért nem így történt, mert a szereplők nem olyanok amilyenek.

J.László 2013.08.20. 13:39:13

@1001nappal:
Több pénzt az embereknek! Ez menő program, egyszer már győztek vele.

J.László 2013.08.20. 13:40:27

@Ad Dio:
Pontosan, ma MSZP kormány lenne megint.

buday008 2013.08.20. 13:43:34

@Ad Dio: Ne "kábíts" már kérlek... A szolgáltatók az én lakóhelyemen már félévvel előre rám terhelték a lelendő resszicsökkentéseket. A kéméyndíjakat 300 százalékkal megemelték . a szemeétszállítást is avgy 15 tel. Igen nemértem minek iylen látszatintézkedéseket ozni mikor mindnet tesznek tönkre-hála a benzin , a szállítás költségei az egekben , a 27 százalékos áfával azzal hogy nem módosíthatsz utirányt stb. Hozzáadva a kb 60 százalékos adóterhelést egy munkabér esetében.. nem akarlak megbántani sem beszólni. De hidd el sajnos átterhelik ygorsabban mint gondoljuk. Hidd el az elmaradt felújításokat is 1, 1-5 éven belül érzékeljük. Mert eddig is csak anynit ruháztak be eleve hogy éppen ne legyen baj. Most még ezt sem fogják. Lehet a kormány célja még értelmes is lene alapból, de nem úgy vszem ki hogy mukodni fog. lehet azért mert testközelből látok vállakozókat nap mint nap..

Jolka40 2013.08.20. 13:44:49

Itt most nem érvényes a matematika. A közvélemény-kutatások által kimutatott százalékokat ha összeadjuk, az bizony kevés a Fidesszel szemben. De egy őszinte, nem személyes érdekeken alapuló összefogás sokkal több szavazót hozna, mint ahogy az most az összeadásból kijön. Térjenek már észre az ellenzéki erők!!!

kuszkusz1 2013.08.20. 13:44:59

@qwertzu:

Technikailag tényleg úgy buktatták meg ahogy leírod.
(Hát nem is az a módja, hogy egy seprűvel kikergetik a miniszterelnököt parlamentből.)

De az előzmények?
Gresham-ügy, "újraszámlást, újraszámlálást!", nekivadult jobboldaliak hídlezárása.

Medgyessy frászt kap és elkezd osztogatni. Száz napok, kétszer. Meg akarja vásárolni szavazók szimpátiáját - utólag....egy megnyert választás után ahelyett, hogy elsöpörné a pimasz jobboldalt és vízágyúkkal kergetné el a pökhendi Viktor-bagázst a hídról a fészkes fenébe. Ahogy kellett volna.

Van neki egy tanácsadója, bizonyos Gyurcsány...
Jobban járt volna ha azt a puffogó viperát - lásd fent - ölelte volna a keblére mint a nevezettet.

Ráadásul Medgyessy aki fél a jobboldaltól (minden baloldali be van rezelve a jobboldaltól, csak tudnám mér') nem ijed meg az SZDSZ-től, amely párt legalább olyan pimasz koala partnerként mint a Fidesz ellenségként.
Csillag cica aki kijelenti, hogy ő bizony nem mond le....

Szóval voltak itt előzmények. Medgyessyért kár, benne volt a jó miniszterelnök lehetősége.
Bajnai sem volt rossz ebben a pozícióban, de szabadúszóként borzalmasan gyönge.

buday008 2013.08.20. 13:48:06

Megírtam én már Gyurcsány belső köréhez tartozónak is...értem én hogy az mszp nem akarta, nem bátorította őt abban hogy lemondjon.De Pontosan neki kelett volna tudnia hogy politikában a megbizható szó ismeretlen. Nem biztos hogy valóban neki akartak jót mikor marasztalták. S ha megnézzük az idő igazolt- érdekes mikor kelett rögtön lett jelölt: Bajnai személyében. Gyurcsány nélkül nem lett volna Mszp kormány 2006ban,d e 2/3ad se 2010ben... Mersterházyt is sokan alúlértékelik itten meglátásom szerint, pedig értelmesebb annál sokkal mit amiket hisznek róla.

tisztapista 2013.08.20. 13:52:22

@J.László: "Kinek mi a véleménye?"

+1

buday008 2013.08.20. 13:52:45

@kuszkusz1: osztogatott osztogatott d emégsem voltunk ekkora szószban mint most amikor semmire nem adnak -ezzel szemben meg az adósság az egekben.. medgyessyt a mai napig komolyan veszika világon bárhol.. Orbánt? Ádert? Schmidtet? Szojjártót?...hagyjuk már..A béreket meg már régóta esedékes volt emelni. Mivel arról szolt a rendszerváltás hogy majdan a nyugatszintjét közelítjük. ezért ment a klf kormányok tevékenysége már 10en x éve... erre a yugati bérszint még 10 szerese legyen mindig a magyarnak?--akkor faxnak a rendszerváltás??

Ad Dio 2013.08.20. 13:54:33

@buday008:

Őrizd meg kérlek a hidegvéredet. Nem az ellenség vagyok, de még csak nem is az ellenfél. Leírtam hogy miért hibás a gondolatmeneted és hogy az aránylag racionális átlagpolgár miért fogadja el ezt a megoldást és miért nem mást. A magam részéről erősen fanyalogva fogadom ezeket a lépéseket.

"A kéménydíjakat 300 százalékkal megemelték . a szemétszállítást is vagy 15-tel"

Mifelénk nem. Készséggel elhiszem hogy nálatok így van, bár kétlem hogy az átlag családnak ez a két tétel lenne a legnagyobb terhe.

Muzsikok közt 2013.08.20. 13:55:46

@1001nappal: Nehéz megmondani a hatékonyságát.

Trafikmutyi folyik a csapból is, nem érdekel senkit.

E.Csaba 2013.08.20. 13:58:07

@buday008: Nagyon súlyos előítéletek vannak vele szemben, meggyőződésem, hogy méltatlanul.
Lehülyézik őt rendszeresen.
Csak egy dolog a sok közül:Bajnai a gazdasági szakértő, Mesterházy pedig a tudatlan politikus. Elfelejtik, hogy ő is közgazdász.Nem látják, be, hogy nem azért nem beszél a gazdaságról, mert gőze nincs róla, hanem azért, mert tudja, hogy ez most egy hajszálvékony társadalmi rétegen kívül a szomszéd sánta kutyáját sem érdekli..

buday008 2013.08.20. 14:03:02

@E.Csaba: Ha hiszik hanem de Mesterházy beszédénél évek óta értelmesebb beszédet még nem halottam . sztem angyon is tudja hogy mit akar, hajlítható, képes engedményekre, képes nem beleszólni amihez ugy gondolja nem ért, képes meghallgatni az emberek véleményét, képes azt a programjába bevenni. Jól mozog már a politikai ingoványos talaján is.. ha kell képes szite szavalnia beszédeket ellentétben Pl Baknaival aki elnézést a kifejezésésrt kicsit sutának tűnik ezen a téren. így hirtelen ennyi róla-d e azt hiszem egyetértünk. Ja és kapásból bevalotta a vagyonát nem azt írta be mint sokan hogy egy utánfutó, bicikli meg "jól befektettem" szíjjártó szöveg.

1001nappal 2013.08.20. 14:03:27

@Zuckerbrot:
Mert a baloldalt is korruptnak tartják.
A Julcsit sem érdekli, hogy a szomszéd Feri is iszik, ha Józsi, a férje naponta részegen tér haza.
Az én listámban az orbánverő témák között nincs ott a trafikmutyi.
Kit érdekel, hogyan osztozkodnak a pórnép számára hozzáférhetetlen húsosfazékból?

Ad Dio 2013.08.20. 14:03:29

@E.Csaba:

Az hogy érte-e hozzá, azt mégis hogyan állapítanák meg azok, akik tuttira nem értenek hozzá?

Imidzsépítés, kommunikáció. El kell hitetni az emberekkel hogy ilyen vagy olyan.

Ne feledd: az emberek jó darabig elhitték hogy GyF szociálisan érzékeny gazdasági szakértő (omdG!).

buday008 2013.08.20. 14:05:53

@Ad Dio: Akkor a lényeges dolgokban egyetértünk ,csak máshogy közelítünk meg kisebb részleteket .

Ad Dio 2013.08.20. 14:06:30

@1001nappal:

Pontosan. Annó már az MSZP kormány alatt sem működtek az ilyen mutyik kipellengérezései (4-es metro és társai). A emberekbe annyira beivódott hogy a politikusok korruptak, hogy tulképp nem nagyon érdekli őket a dolog.

Muzsikok közt 2013.08.20. 14:06:42

@1001nappal: Vagy inkább az a helyzet, hogy stabil gazdaság mellett nem érdekli a zembereket a lopás, csak széthulló gazdaság mellett piszkálja a csőrüket.

Ami elég józan meglátás btw.

buday008 2013.08.20. 14:07:48

@1001nappal: háááát??? azért ne hidd azt hogy sok embert nem taszít a pofátlanságuk. nem halottad még a klf idézeteket?: "az mszp tudta hol a határ".."mind lop"

1001nappal 2013.08.20. 14:08:16

@E.Csaba:
Fogalmazzunk úgy, hogy közgazdász végzettségű. Mert a gazdasághoz tökhülye. Ha nem lenne az, más lenne a szocik programja. Elvégre, ha nélküle született meg, akkor pedig pártelnöknek nem alkalmas.

buday008 2013.08.20. 14:09:44

hát igen zucker viszi a primet eddig a legjobb meglátással... Németországba az emberek nem tudják hogy a politikusaik keze maguk felé hajlik? dehogynem. De ha a gazdaság működik...

buday008 2013.08.20. 14:13:17

@1001nappal: De mér lenne hülye? Azéért mert nem ment el dolgozni kétes hírű vállalatokhoz a híres 90 es években? nézd meg bajnai-nak amit hoz a szakértő jelző anál többet bukik a Libás jelzőn..Mertesházy lehet még agya amelett hogy gyakorlata nincs egy mittom én kis adócsaló kftben..S most enm Bajnaira akartam akftvel célozni, hanem arra hogy semmiből nem tartott volna neki is egy céget alapítani...

buday008 2013.08.20. 14:14:38

Ami teljesen szakmai racionális az alkalmatlan pártpolitikai programnak...

Ad Dio 2013.08.20. 14:16:39

@buday008:

"Akkor a lényeges dolgokban egyetértünk ,csak máshogy közelítünk meg kisebb részleteket ."

Erre nem vegyél mérget, bár biztosan sok mindenben egyetértünk. A racionalitás pártsemleges dolog ;-D.

1001nappal 2013.08.20. 14:17:52

@buday008:
Leírtam, miért hülye. Azért, mert képtelenek voltak összehozni egy életképes gazdasági programot. És itt nem a szakmai racionalitás vs politika játszik. Hanem az a nemzetgazdaság-kép, amit a programjuk tükröz, és amelynek köze nincs a valósághoz.

E.Csaba 2013.08.20. 14:20:24

@buday008: Igen, többször gondolkodtam rajta és egyre biztosabb vagyok benne, hogy Mesterházy jelenleg a megfelelő figura és ő az aki legjobban megérdemli az esélyt.
Egy viszonylag régi emlék:Amikor az MSZP új frakcióvezetőt keresett, már akkor az ő neve merült fel bennem, amikor még csak fel sem merült a sajtóban a neve.Valamit láttak benne, ha őt választották.És nekem az is sokat nyom a latban, hogy bevállalt egy biztos vereséget 2010-ben, úgy, hogy nem lehetett tudni, hogy mi marad a pártból.Sikerült átvészelni a DK kiválását és stabilizálni a pártot.Lehet, hogy ez kevés a következő győzelemhez, de még mindig magasan a legnagyobb teljesítmény.
Nem szeretem Bajnait ekézni, mert én őt is támogatnám összefogás esetén (szemben azokkal, akik csak addig akartak összefogni,amíg azt hitték, hogy Bajnai lesz a vezérbika), de pont az a különbség dönt Mesterházy javára, amilyen tulajdonságokat felsoroltál.Bajnai azért volt sikeres, mert nem kellett neki politikai iszapbírkózást csinálni, mert mindenki aláírta azt a bizonyos papírt a feltétlen engedelmességről.Ha ez em lett volna, Bajnai kudarcot vall.Mesterházy ezért alkalmasabb.Miért ne lehetne Bajnai egy leendő kormányban gazdasági miniszter?Ott megmutathatná, hogy mekkora császár..

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:20:55

@E.Csaba: Anniy szuper közgazdászunk van Bajnaitól Petschnig Mária Zitáig, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Jó részük alkalmat is kapott rá, hogy bizonyítson, de érdekes módon mindig csak akkor lettek okosak, amikor más került a helyükre.

Szerintem a legalkalmasabb jelölt - és rögtön kettőt is adok - Tétényi Éva és Seres Mária lenne. Mindkettő okos, saját lábán áll, önerejéből, nem pedig a privatizációból alapozta meg a vagyonát és igazolta, hogy képes vezetőként dolgozni.

Ad Dio 2013.08.20. 14:22:56

@1001nappal:

www.youtube.com/watch?v=vpHhR_u6G5k

Aki egy ilyet megereszt, azt nagyon nagyon nehéz komolyan venni... De elővehetném a 15 tézist is...

Nem az a baj hogy hazug. Az normális egy politikai beszédben. De ez hatástalan, sőt kontraproduktív.

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:23:19

@E.Csaba: GYF mellett már megmutatta. Amit ott nyújtott, az nálam kettes alá...

Ad Dio 2013.08.20. 14:29:57

@E.Csaba:

"Egy viszonylag régi emlék:Amikor az MSZP új frakcióvezetőt keresett, már akkor az ő neve merült fel bennem, amikor még csak fel sem merült a sajtóban a neve.Valamit láttak benne, ha őt választották."

Nézd meg kik vannak az MSZP posztjain: zömében öregek, kihullott fogú régi harcosok. Ezek nagyon féltek a bukás után attól, hogy netán TÉNYLEG elindul egy tisztítótűz, ami persze elsöpörte volna őket. Ehelyett kerestek egy gyenge, közepes képességű figurát és betették ütközőnek. Gondolván, majd meglátják mi lesz a választások után. Meglátták. Semmi. Szerintük azért, mert az emberek hülyék. Pedig ez nem igaz. A "baj" épp az elmaradt tisztítótűz miatt van...

De az öregek úgy vannak vele, hogy a biztos ellenzéki langyosvíz (hogy nem mondjak csúfabbat) is jobb,mint nyugdíjba menni és átadni a stafétát.

Mesterházy meg kinőtte magát akkorára, amennyit a képessége enged szvsz.

doktor.dikhed 2013.08.20. 14:30:14

Bárki, aki összeáll az MSZP-vel, vagy a FIDESZ-szel, bukja a támogatásom. Korszakváltást akarok, mielőtt meghal az ország.

jo20000 2013.08.20. 14:32:44

@Egy igaz ember: Vélhetően elég sokan vannak, akik Tétényi Évára vevők lennének, én is különben. Egy NŐ, aki nem mások seggéből mászik elő, hanem csak úgy van, és küzd, mert ez a szerep jutott neki.

1001nappal 2013.08.20. 14:36:56

@jo20000:
Ez olyan szép, hogy mindjárt elsírom magam.
Kár, hogy nem igaz.

buday008 2013.08.20. 14:38:42

De most akkor regálok én is így sűrítve.. Elmondtam már ezerszer az mszpnek nem CSAK választásnyerésre kell készülnie-haem kormányzásra, emrt ami most foliyk minden csak nem az. AZ mszpnek és az ellenzéknek az elsődleges célja az kell hogy legyen hogy a fidesznek mégegyszer ne lehessen 2/3a.Azt mondjátok Mesterházy programja.. Erre azt modnom a fidesz proramját köszönöm 3 éve látom, nem kérek belőle többet az életemben sem. Ennél ha mindnet visszaállítanak oda ahol volt is csak jobb lehet... ez ténykérdés. Ténykérdés az is hogy Mesterházy programjáta fidesz programnak nem nevezető katyvaszával kell kvázi versenyeztetni... Ja még valami azt mondod az mszp tele van öreggel? igen de rengeteg a fiatal 30as az E14et ne is említve--ezzel szemben a fidesz? a törzsgárga belefásult 50 es. a fidest maga orbán.. orbán maga a fidesz. hagyn e folytassan az idézetetxd A fideszben ha nagyon akarsz xd látni vélhetsz pár 3/3ast , olajost stb már ha gondolodxd...akkor miről beszélünk? nem lehet leváltani egy belefáradt egyszemélyes pártot?? amikro emberek ezrei menekülnek havonta el?...

jet set 2013.08.20. 14:38:53

Esetleg nem egy értelmes programot kellene kitalálni személyek pozicionálása helyett?

E.Csaba 2013.08.20. 14:39:37

@Egy igaz ember: Mit is nyújtott GyF alatt?Pontosan azt amit elvártak tőle.2004-ben az elsődleges feladatot -a 2006-os választás megnyerése - elvégezte Gyurcsány alatt.Azután jöttek a megszorítások és a felháborodás, hogy hazudtak és nem csináltak semmit.Miért a választások előtt 1,5 évvel melyik kormány csinál mást a kampányon kívül.Ne menjünk messzire, a Fidesz is osztogat és hazudik.Az hogy az ország nem jó pályán volt meglepte az ország nagy részét.Aki foglalkozott a gazdasággal akkoriban, vagy csak igyekezett tisztában lenni a mindennapi pénzügyekkel, az gondolhatta, hogy 4% GDP bővülés és 6-8% hiány mellett valami nem stimmel De nem, Magyarország pógárai felháborodtak mert hazudtak neki a politikusok..

buday008 2013.08.20. 14:39:57

@doktor.dikhed: nem tudsz igy direktbe egyből váltani, mert méga s zámításba jöhető jobbik is összeállna a fidesszel.. csak kis lépésekben lehet itt cserélni a z embereket

buday008 2013.08.20. 14:43:09

Gyurcsánynak alapvetően az is a baja volt hogy félt változtatni radikálisan , pedig napestig ismételgette a reformok szót. Mikor Borsodban polgármesterek felkérték tegyen valamit a romakérdésben-- nem mert..egy csak egy példa. Att egészségügyben meg mire rászánta magát valamire azt mege gész egyszerűen nem erre az országra találták ki.. nem fizetek vizitdíjats ajnálom így szocializálodtam, és tudom hogy pénzt máshogy is lehet szerezni rá..

Ad Dio 2013.08.20. 14:43:25

@buday008:

"Ja még valami azt mondod az mszp tele van öreggel? igen de rengeteg a fiatal 30as az E14et ne is említve--ezzel szemben a fidesz? a törzsgárga belefásult 50 es. a fidest maga orbán.. orbán maga a fidesz."

Szárszó vs Tusnád

Ragozam még, vagy elég ennyi?

Egy igaz ember 2013.08.20. 14:47:07

@E.Csaba: "Mit is nyújtott GyF alatt?Pontosan azt amit elvártak tőle."

Ezek szerint egy bábu volt, aki az urát szolgálta és nem az országot. Pokolba az ilyennel!!!

jo20000 2013.08.20. 14:48:23

A képlet relatív egyszerű: Bajnai jól indult, de az LMP sztori és Mesterházy keresztbe tett. Az MSZP mindig is szégyelni fogja azt az évtizedet, ami sajnos még mindig tart. Az a véleményem, hogy amint Horn után Kovács László átvette a gyeplőt, és azon nyomban a lovak közé hajította, azóta nincs értelnes vezetője és karizmatikus (bruhaha...) figurája ennek a pártnak, amire amúgy lenne szükség (a pártra és a vezetőjére is). Főleg úgy, hogy nem voltak képesek beállni valaki mögé, felismerve, hogy "bocs fiúk" tényleg nem voltunk topon az elmútt nyóc évben. El tudtam volna képzelni, hogy egy ilyen átmeneti szerénység gyümölcsöző legyen az MSZP számára. De a nem létező mellény düllesztése sajnos röhejes. A normális baloldali vagy librális szavazók számára is.

buday008 2013.08.20. 14:49:11

@Ad Dio: nem tudsz uysem mergyőzni arról hogy a fidesz az elmult 23 év leggyengébb kormányzása-ezek tények.. és a beruházások szinte nullává csökkenése is ezt bizonyítja. A befektetők döntöttek- mint ahogy a kiment 500 ezer ember is. ha megint a fidesz nyer bele se merek gondolni megy ki mindneki kivéve az öregeket a sleppet meg a segélyen élőket...

E.Csaba 2013.08.20. 14:49:21

@Egy igaz ember: Nem nagyon akarod elfogadni, hogy nem az a lényeg, hogy ki milyen jó közgazdász.Közgazdász és sikeres ember sok van.De hiába jó közgazdász vagy gazdasági szakember valaki, ha nincs mögötte támogatói többség.Ha pedig meg van a kellő többség, akkor szinte bármilyen szart meg lehet valósítani, lásd napjainkban.

buday008 2013.08.20. 14:50:00

Nekem nem kell orbán 20 éve... annál bármi jobb--bármi

buday008 2013.08.20. 14:52:24

@E.Csaba: ezek nemértik hogy ha egy kormány mást nem tenne csak normálisan beszélne, nem hazudna a befekteteők és a világ politikusainak a szemébe--amire Orbánél képtelenek- máris több tőke érkezne ide meg munkahely...

jo20000 2013.08.20. 14:52:25

@1001nappal: Jaj, ne sírd el magad, nem szeretném :-) Amúgy mi nem igaz?

E.Csaba 2013.08.20. 14:53:12

@Egy igaz ember: Mindegy minek nevezzük.Ok bábu volt,de mondhatod, hogy beosztott.Konkrétan frakcióvezető volt, akinek az volt a dolga, hogy a csapatot vezényelje, részben felsőbb utasításra.Mégis hogyan kellene viselkedni egy pártban.Csapatként dolgozni..

Ad Dio 2013.08.20. 14:53:25

@buday008:

Figyelj kicsit jobban arra amit leírok: nem győzködlek semmiről. Francnak tenném. Ülök a virtuális kávéházi asztal mellett és beszélgetek emberekkel. Alkalmasint más világlátásúakkal. Nem célom megváltoztatni őket. Viszont szeretek beszélgetni, mert a kapcsolat az lapja a normális világnak. Sok dolgot egyezően látunk, másokat meg másképp (az utolsó hsz-od minden pontját másképp látom pl). De ez nem fájdalom. Különbözünk és annyi. Fő hogy beszélgetünk. Békibe'.

buday008 2013.08.20. 14:53:57

Nem is lesz ezeknek 20 éve az az ami biztos--hogy az mszp( az lenne a legjobb) a jobbik , vagy polgárháború űzi el őket majd kiderül...

buday008 2013.08.20. 14:55:14

Utolsó hozzászólásommal vitatkozhat bárki állom:_))

jo20000 2013.08.20. 14:55:31

@buday008: Az "öregek" is kimennek. Van egy új fogalom: "időskori újrakezdés". Egy 70 éves barátom azt mondta, hogy ezt már nem neki találták ki, de ém még csak 55 vagyok :-)

Ad Dio 2013.08.20. 14:57:21

@buday008:

Na. látod, ebben pl. én is - majdnem -egyetértek. Sőt: hozzáteszem, hogy nem is lesz Orbánnak 20 éve. Még +4 sem biztos. A normális politikai és közéleti működéshez szükséges az erős ellenzék jelenléte. Épp ezért figyelem aggódva a baloldal vergődését.

Az ellenzék kell. Persze nem mindegy hogy ki és honnan lesz ellenzék. Nemárhogy' jobbközépről-széljobbra váltás legyen. Annál majdnem minden forgatókönyv kedvezőbb.

Egy igaz ember 2013.08.20. 15:00:14

@E.Csaba: Dehogynem fogadom el és teljesen igazad van. Van olyan is - nem is olyan ritkán, - amikor a vezető tulajdonképpen semmihez sem ért, csak a protokollt tanulja meg, mégis évtizedekig pozícióban marad, ld. Demszky a maga 20 évével.
De a cikk ami mögé írunk, nem erről szól, hanem az esetleges "nagy Ő-ről", aki az ellenzék jelöltjeként befuthet.

buday008 2013.08.20. 15:00:24

@Ad Dio: pedig azt mondom neked . Szerintem vagy most az mszp vagy a fidesz kiábrándult szavazói átmennek jobbikosba. Uram bocsá Viktor bevadul és Ő tart erősebben jobbra. Ha megnézed már most is..

Ad Dio 2013.08.20. 15:00:30

@buday008:

Vitatkozik a fene. Csak a magát demokratikusnak meg republikánusnak tartó embertől furán hangzik a polgárháború, vagy a kormányválság mint parlamentáris "megoldás".

Ezek helyett ugyanis feltalálták a szavazást. Fel kell építeni egy erős ellenzéket és győzni kell a választásokon. EZ a megoldás. Minden más szerintem nagyobb kárt tesz mint ami hasznot hajt.

buday008 2013.08.20. 15:02:52

érdekes hogy egyikünk sem számol azzal hogy a fidesz belső ellenzéket képez, új miniszterelnököt jelöl, újfajta gazdasági iránnyal. stb:_))

buday008 2013.08.20. 15:04:21

Bár néha elgondolkodom hogy Orbán talán már Lázárt építi fel... hibás gondolat?xd

Ad Dio 2013.08.20. 15:06:39

@buday008:

Ezen meg lennék lepve.

De a Fideszen belül jelenleg -szerintem - nem időszerű a vezetőváltás. Eldöcög a szekér, nincs kihívó, minek?...

1001nappal 2013.08.20. 15:09:00

@jo20000:
Hogy nem más seggéből máaszott elő.

kpityu2 2013.08.20. 15:10:17

Szanyi fél kézzel lenyomja ezt a két műmájert, és még a fröccsöt sem lötyögteti ki közben.

Egy igaz ember 2013.08.20. 15:17:56

@E.Csaba: Bocsesz, de a véleményem nem a frakcióvezetőről, hanem a gazdasági miniszterről szólt. Akit érdekes módon a ballib médig nagyon jó közgazdászként aposztrofál és aki végig benne volt a 2002-2010-es buliban.
index.hu/belfold/intbg0905/
Ha ilyen jól osztotta a pénzt, akkor mi lehetett a gond?

buday008 2013.08.20. 15:21:59

linkelek egyet -ami megerősíti amiket írtam , akár az mszp programmal kapcsolatban is:mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/brusszel-kieheztetne-minket-1179193

ha semmi mást nem tennének csak nem kakilnának oda ahonnan esznek és uyg ahogy a fidesz...

buday008 2013.08.20. 15:23:59

már ez sztem elég indok hogy ezeknek el kell tűnni inen minél előbbb -s adja is az ellenzék felé a labdát: mindneekelőtt az Unióban tisztességesen beszélő ember kell..xd

buday008 2013.08.20. 15:25:28

@Egy igaz ember: de legalább osztotta--ezek meg csak osztanák ha lenne mit:_())))))))))))))

zembertelen 2013.08.20. 15:31:21

@J.László:
"Kinek mi a véleménye? "
A zenyém:
A baj az, hogy te csak egy JL vagy.

Ad Dio 2013.08.20. 15:31:34

@buday008:

Osztotta. 55-82%. Tudod mire gondolok. Szerencsére ma nem "lehet" nyakló nélkül osztani. És ha valami jó,hát e az.

Abban viszont egyetértünk, hogy sokkal óvatosabb kézzel kellene kezelni az Uniós problematikát. Bár hozzá kell tegyem, hogy itt is kettőn áll a vásár. Sajnos az Unió sem viselkedett felnőttmódjára - mondom ezt úgy, hogy abszolúte unió-párti vagyok.

jo20000 2013.08.20. 15:33:37

@1001nappal: Ja, lehet. Ennyire nem figyeltem. Szimpi ettől függetlenül.

buday008 2013.08.20. 15:40:01

@Ad Dio: Mi vagyunk a kissebb hal nekünk kellene lépni. Az IMF-el szintén. Oké első hallásra Orbánnak akár tökéletesen igaza is lehetne sok dologban. Nem jóléti intézmény senki. Vannak kőkemény hátrányok elismerem. De a sorrenddel mega modorral vannak alapvető hiányosságok! Ha mondjuk dübörögne a gazdaság akkor óvatosan lehetne egyezkedni bizonyos kérdésekben. De az hogy kuncsorgunka meztelen segünkkel de még taplóskodunk is--az élet bünteti..

buday008 2013.08.20. 15:43:49

bűvészkedhetünk itt rezsicsökkenéssel, útdíjjal, trafikkal meg minden léynegtelen dologgal-de ha nincs Uniós pénz és nem marad valamien szinten normális munkaerőa kivándorlásnak köszönhetően akkor az ütni fog de nagyot-- és Orbánon is. lásd Bulgária...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.08.20. 15:44:32

@1001nappal: Azért dohányosokat érinti az áremelkedés, meg a többieket is, amikor a kisbolt tönkremegy mert elvesztette a cigin nyert árrést meg minden mást is a nemzeti trafikban vásárolnak, mert helyben van.

buday008 2013.08.20. 15:47:55

ilyenkor azért elbizonytalanodom hogy van-e politikai erő ami kellően felkészült és van b vagy c terve... Az mszpnek iylenekre is fel kell készülnie!...hogyha át kell venni akkor azt nagyon nehéz környezetben váratlanul kell majd..

buday008 2013.08.20. 15:49:50

@Kuviklacz: észre is venni már most a hatást... Kisbolt kénytelen 20.-án is nyitvatartani.. hm és van yolan trafik ahol piát is kapni... Namost cigi pia kávé újság egy helyen az a halála a többi boltnak..

Ad Dio 2013.08.20. 15:55:53

@buday008:

Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor Brüsszel is sokkal agresszívebb lenne és nem ezt az ereszt-szorít taktikát játszaná.

Az "erősorrend" így néz ki: EU>Mo>nemzetközi vállalatok. Az EU miket szivat, mi a nemzetközi vállalatokat, akik meg rendre Brüsszelben lobbiznak, rosszabb esetben brüsszeli arcok köszönnek vissza a tulajdonosi/vezetői körükben.

Csúf kis játszma ez. Mindenki erőből nyomja azt aki nála kisebb. Nem tisztem védeni a kormányt, de 2011 derekáig ez az egész nem így nézett ki: a kormány akkor még próbálkozott. Akkoriban az EU/IMF volt az, aki semmi rugalmasságot nem mutatott. Aztán ahogy a piaci hangulat feljavult, és a kormány észrevette, hogy a nemzetközi vállalatokat ütve közvetve nyomást tud gyakorolni, minden megváltozott. Azóta mindenki izmozik.

Ráadásul az EU rémálma valóban realizálódott: a magyar példa tényleg ragályosnak bizonyult. És ahogy terjed a járvány, úgy csökken az EU mozgástere, romlik a versenyképessége.

Meglehetősen kheki a helyzet és ennek nem kellett volna szükségszerűen így alakulnia. Ha anno az EU kicsit visszavesz az arcból és hamarabb önkritikát gyakorolt volna...

Most már sajnos megy a dolog a maga útján. Nehéz ebből kiszállni. Az EU kicsit most a pénzcsap elárásával megpróbálja kierőszakolni (finomabb szóval elősegíteni) a kormányváltást, de ez a jelenlegi helyzetben kontraproduktív, mivel a pénzek befagyasztása csak hónapok múlva lesz érezhető. Az ok meg nem triviális (ráadásul messze nem egyértelmű jófiú-rosszfiú szerepleosztás). Ha nő a nyomás, rövid távon a Fidesz és a Jobbik profitál csak belőle.

Evvan.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.20. 16:12:33

"Együttműködés nélkül pedig a jelenlegi választási rendszerben teljesen kizárt a kormányzati pozíció, a korszakváltás, a tenderek, a holdudvar feltőkésítése, és minden, amiért indulni érdemes, ugyebár."

Egyre inkább úgy tűnik, együttműködéssel is, úgyhogy az MSZP-nek egyre kevésbé érdeke bármi segítséget nyújtani Bajnaiéknak (ennek a látszatát fenntartani, méginkább rájuk verni az együttműködés elmaradását - annál inkább.)

E.Csaba 2013.08.20. 16:27:50

@Egy igaz ember: Azért aposztrofálja, jó gazdasági szakemberként, mert ezzel az imidge-el (jól írtam?)próbálták őt felfuttatni a választók előtt.Ez az egy éves kormányzása miatt van, ami eredményes volt, de már fentebb írtam, hogy nem nehéz úgy levezényelni egy programot, hogy mindenki alá dolgozik.Szóval nekem Bajnai nem az etalon.Ha ő lenne a közvélemény-kutatások élén, szavaznék rá, mert az elsődleges cél számomra a kormányváltás bármi áron.De nálam csak a sokadik lenne a sorban.Azt , hogy mit csinált 7 éve, hát tudjuk, hogy semmi különlegeset(őszintén szólva én 2009-ig azt sem tudtam kis túlzással, hogy a világon van.De még az is kevésbé volt káros,mint az, amit a jelenlegi brigád művel..

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 16:35:40

Az volt a deal, és szerintem továbbra is ez kell legyen, hogy a:

szakértelem, hitelesség, integratív fellépés

hármas követelményrendszerének megfelelő kell legyen.

Ez most még mindig leginkább Gordon.

Jobb 5let?

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:46:49

@satie: Ezzel egyetértek. Én sem szeretném Gordont még ME jelöltnek sem, tehát támogatom az eddigi stratégiát.

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 16:57:50

Szabó Rebekát amúgy például egy érdekes lehetőségnek találnám, mint lehetséges miniszterelnök jelölt.

Muzsikok közt 2013.08.20. 17:19:01

@satie: Szabó Rebekát is támogatom, még Gordon stratégiájánál is jobban.

Ő kicsoda egyébként?

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:22:08

@Zuckerbrot: bocs, picit nehezen tudom értelmezni, amit írsz, ha nem tudod, ki Szabó Rebeka vagy Tétényi Éva, akkor gondolom, csak egy nagyon felszínes tetejét látod a magyar politikának, nem igazán vagy képben, a Wikipédián megtalálod.

Muzsikok közt 2013.08.20. 17:23:51

@satie: Azt hittem a miniszterelnököket olyanok választják meg, akik a felszínét látják a politikának.

Szóval sok sikert!

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:30:39

@Zuckerbrot: Sokféle választó vagy, más vagy Te, más a szomszédom, más én, ráadásul hivatalosan miniszterelnököt nem választunk csak egyéni képviselőket, illetve kisebb részben pártokat, akiknek van ME-jelöltjük is, tehát alapvetően a pártválasztásod alapján tudod befolyásolni majd, hogy a majdani jelöltek közül, ki legyen a miniszterelnök, de most pont arról van szó, hogy egyáltalán kiket javasolnánk, hogy a pártok elindítsák. Tétényi Éva független, van szakértelme, tapasztalat, önállósága, és a szakértelem mellett képes hatékonyan döntést hozni, szerintem jó jelölt lehet, akit minden oldalról el lehet fogadni.

satie · http://321.hu/sas 2013.08.20. 17:52:38

Dr. Éger István-t is el tudom képzelni

Übermayer 2013.08.20. 19:21:48

@1001nappal: a spin doctorok ezt találták ki: fiatal, nő, tud beszélni, csinosnak mondott

sok veszteni valójuk nincs vele (néger jelöltet meg ugye nem nagyon lehetett)

laci_52 2013.08.20. 22:35:37

Az egész cikk egy merő spekuláció, mivel minden gondolkodó ember számára már ma világos, hogy ki lesz a miniszterelnök '14-től '18-ig: Orbán Viktor!

Sweet And Full Of Grace 2013.08.21. 00:06:30

@satie:

"Szabó Rebekát amúgy például egy érdekes lehetőségnek találnám, mint lehetséges miniszterelnök jelölt."

Breki béka a Muppet Showból, meg a whiskys rabló is rendkívül érdekes lehetőségek lennének, de miniszerelnök-jelöltet általában nem úgy szoktak választani, hogy kin lehetne a legnagyobbat röhögni.

Bár a Bajnai miniszterelnökségéhez vezető hacacáré - Glatz-cal,meg a gyémánfokozatú Amway-ügynökkel - kétségkívül súrolta ezt.

Egyelőre viszont nagyon úgy tűnik, hogy az MSZP miniszterelnök-jelöltje Mesterházy lesz, Bajnai meg vagy meghajol előtte, vagy nekivág egyedül. De az a legvalószínűtlenebb forgatókönyv, hogy az MSZP azért mond nemet Bajnaira, hogy aztán rábólintson valamelyik súlytalan bohócára.

1001nappal 2013.08.21. 02:05:05

@Sweet And Full Of Grace:
A két súlytalan bohóc: Mesterházy és Bajnai. Náluk sokkal fajsúlyosabb, alkalmasabb jelölteket lehetne találni.

doktor.dikhed 2013.08.21. 04:00:37

@buday008: Ha a korszakváltásnak még 4 év FIDESZ az ára, legyen. Az MSZP-nek már az is óriási bukás, ha a várt alatt teljesít. Ekkora szervezet nem fogja tudni fenntartani magát, szétszélednek. Aztán jöhet a Fidesz. Nincs szükség politikai hullákkal teli pártokra, akik még mindig a kommunizmus eszméire és erősembereire támaszkodnak.
süti beállítások módosítása