Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.12.02. 12:20 Máté.Sz

Megérdemli-e Palesztina, hogy megfigyelő állam legyen?

Címkék: Izrael Palesztina ENSZ Közgyűlés

A héten az ENSZ Közgyűlése „nem tag megfigyelő állam” státuszt (non-member observer state) adott Palesztinának, ami lehetővé teszi számára, hogy megfigyelőként részt vegyen a Közgyűlés munkájában, de nem ad neki szavazati jogot. Sokan féltek ettől a lépéstől és sokan elítélték azt, mondván, hogy a szavazás csak lassítja a békefolyamatot – ráadásul Palesztina így képes lesz beperelni Izraelt a Nemzetközi Büntetőbíróságon. Megállja-e a helyét ez az érvelés?


Miután tavaly nem sikerült Mahmud Abbasz kísérlete, hogy a Biztonsági Tanács elfogadja Palesztinát, mint az ENSZ teljes jogú tagját, a Fatah politikusa a Közgyűléshez fordult, hogy elnyerje a nem tag megfigyelő állami státuszt. Lehetett sejteni, hogy abban a szervben, ahol minden országnak egyenlő szavazata van, ott a vitatott státuszú entitás többséget érhet el Izrael ellenében. Csütörtökön ez meg is történt: 138 ország nyomott igent 9 ellenében, 41 tartózkodással.

Melyek voltak a legfőbb érvek, amelyek Palesztina státuszának javítása ellen szóltak? Az Egyesült Államok ENSZ-nagykövete kontraproduktívnak nevezte a szavazás végeredményét, mely nem vezet békéhez. „Egy Palesztin Állam megalapítása és a státusz-kérdések tartós megoldása csak (…) a felek közti közvetlen tárgyalással képzelhető el” – mondta Susan Rice. Izrael is hasonló véleményen van, de Ban Ki Mun ENSZ-főtitkár is a közvetlen tárgyalások újraindítására szólított föl. A másik fontos, inkább szakértői érv szerint Palesztina egy ilyen státusz birtokában már képes lenne a Nemzetközi Büntetőbíróság előtt beperelni Izraelt, ami tévútra vinné a konfliktust, elterelné a figyelmet a valóban fontos kérdésektől.

Én egyik érvvel sem értek egyet – pontosabban hiteltelennek érzem őket.

Ha az első érvet nézzük, a kérdés az: mennyiben akadályozza meg a közvetlen tárgyalások lefolytatását Izrael és a Palesztin Hatóságok között az a tény, hogy Palesztinának milyen státusza van az ENSZ-ben? Véleményem szerint egyáltalán nem, pontosabban most már egyáltalán nem. Az igaz, hogy azt az időt, amit Abbasz lobbizással és a szavazásra való felkészüléssel töltött, azt tölthette volna a Tel-Avivval való tárgyalásokkal is, de ez már múlt idő. Ma is csak a két fél akaratán múlik, hogy lesznek-e tárgyalások, és az is, hogy azok milyen eredménnyel zárulnak – ezen az elfogadott határozat semmit nem változtatott, sőt: az ötödik pontban a tárgyalások folytatására szólítanak föl. Amin változtathatott az új státusz, az esetleg annyi, hogy a palesztin kormánynak így nagyobb súlya lehet a tárgyalások során – ne feledjük azonban, hogy még mindig egy erős hadsereggel rendelkező állam áll szemben egy, az államiság tulajdonságaival nem igazán rendelkező hatósággal.

Szerintem az ICC-vel kapcsolatos aggályok is hiteltelenek. Békésebb lenne a világ, ha az országok egymás gyilkolása helyett a tárgyalóteremben vívnák meg harcaikat – ebben a szellemben hozták létre a nemzetközi bíróságokat. Ráadásul amennyiben ezen törvényszékek működése a nemzetközi jog érvényesülését hozza magával, az szintén egy stabilabb világot eredményezne. Miért lenne baj, ha ez a két hatás érvényesülne az izraeli-palesztin konfliktus esetében is? Ha Izrael telepítései vagy a 2008-9-es offenzívája sértette a nemzetközi jogot, akkor igenis ítélje el egy kompetens bíróság Tel-Avivot – ha pedig nem sértette, akkor mitől félünk?

Összességében tehát nagyon rossz érveket lehetett hallani a státusz megszavazása ellen. Sajnos az ellenzők politikai oldalról közelítették meg a kérdést, ami épp ezért erősen megkérdőjelezhető és nézőpont-függő értelmezés lett. Ehelyett sokkal hatásosabb lett volna szerintem, ha jogi oldalról közelítik meg a kérdést: a „nem tag megfigyelő állam” státusz megadása ugyanis magába foglalja Palesztina államként való elismerését.

A fenti két kérdés helyett inkább ezeket kellett volna feltenni: rendelkezik-e a Palesztin Hatóság az államiság kritériumaival? A gyakorlatilag fenntarthatatlan gazdasági helyzetű, politikailag kettészakadt, önvédelemre képtelen, a saját jogrendszerét sem tiszteletben tartó entitás képes-e egyáltalán arra, hogy az ENSZ Közgyűlés munkájában részt vegyen?

Erre a kérdésre már nagyon nehéz lett volna igennel válaszolni.

 

 

113 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr424940663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.02. 13:48:16

A kérdés elvi: érdemes-e egy nemállamot államnak mondani az ENSZ-ben?

Vicces, hogy jelenleg az ENSZ-ben két nemtag állam van: Palesztína, Vatikán. Vatikán esete persze világos: beléphetne normál tagnak, de úgy döntött, nem akar ENSZ-tag lenni.

A dolog tisztességtelen része: eközben vannak a világban államok, melyek ténylegesen létező államok, mégsem léphetnek be, sőt a nemtag státuszra sincs esélyük.

Velük szemben Palesztín nem létezik, csak egy államkezdemény. Így az a furcsa helyzet van, hogy egy államkezdménynek több joga van az ENSZ-ben, mint egy ténylegesen létező, de politikai okok miatt nem elismert államnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.02. 13:49:39

Egy olyannal, aki a területemet megszállva tartja és a betelepítést erőlteti, szerintem nem nagyon érdemes tárgyalni, hiszen magatartása mutatja milyen eredménye lenne.

A lengyelek sem tárgyaltak a németekkel és az oroszok sem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.02. 13:50:29

"a „nem tag megfigyelő állam” státusz megadása ugyanis magába foglalja Palesztina államként való elismerését"

Az ENSZ nem ismerhet el államokat, mert egy államot csak egy másik állam tud elismerni.

Tény: az ENSZ tagjainak többsége elismeri Palesztínát államként (köztük Magyarország is).

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 14:24:18

Ne ugorjon nekem emiatt senki, de olyan szinten találom tudatlannak az írást és általában a teljes hazai diskurzust a témáról, hogy amellett maradok, a poszt tömény ostobaság. Indokolni kellene? Nyilván, de aki nem ismeri az ABC-t annak nem fogok erőlködni az Anna Karenina irodalmi érdemeiről. Töményen hülye. Tanuljon meg olasni, ismerje meg a vonatkozó tényeket, azután hirdessen igét. Kétségbeejtő a magyar közvélemény félrevezettségének foka. Ez által a poszt által és közel, nagyon közel, minden más által. A hozzászólások is olyanok szoktak lenni.

Lovas nemzet 2012.12.02. 14:38:08

@ByA: Most ezt aztán jól megaszontad. Nulla konkrétum nélkül. Mindenki hülye, csak te vagy villamos. :)

GERI87 2012.12.02. 14:39:25

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az utolsó mondat a lényeg.
Politikai okokból.
Palesztina fontosabb, többeket érdekel...míg pl Transznisztria a kutyát nem érdekli, ami azért valjuk be érthető.

dögölj meg 2012.12.02. 14:41:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Jól mondod,valóban politikai okból nem állam Palesztina,pedig ENSZ határozat mondta ki Izrael és Palesztina létrejöttét.
Ha nem a politikusok dirigálnák a világot,hanem az igazság,akkor Izrael államát Angela Merkel szülőföldjén hozták volna létre.A németek megérdemelték volna,a palesztin nép meg békében élhetne zsidó testvéreikkel ősi földjükön.

pástétom 2012.12.02. 15:04:59

A palesztínoknak el kell ismerniük Izraelt, le kell tenni a fegyverreket, fel kell számolni a terrorszervezeteket. Mindaddig nem lesz béke a térségben. A sok hülye terrorista nem fogja föl ésszel, hogy a gyilkolászásuk, az általuk teremtette állandó háborús helyzet akadályozza leginkább a palesztín állam megalakulását.

_most_ 2012.12.02. 15:08:21

@ByA: én megértettelek, azt volt a kommented lényege, hogy mindenki hülye rajtad kívül, és egyetértek.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 15:15:34

@_most_:

Köszönöm szépen, de nem is hülyeség kérdése a dolog. Lehetnek különben első osztályú elmék, de nem ismerik a vonatkozó valóságot, legföljebb képzelik, hogy igen. Töményen félreinformáltak) ami alig saját hibájuk), részben előítéletesek és csak nyomják, és nyomják, de nem tudják miről beszélnek. Ez napilapokra is áll, mindre. Itt-ott akad csak kivételesen valami tárgyszerű, hasznos.

vénszivar 2012.12.02. 15:38:10

@ByA: Hogy írnál már valami tényszerűt is te hülye......

B-rocker (törölt) 2012.12.02. 15:42:31

Gáza egy koncentrációs tábor. Nem olyan birkenaui értelemben, de azért elég komolyan egy gyüjtőtábor. Kínos.
Az ENSZ meg egy vicc. Mindenkinek egy szavazat? Müködhet?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 15:48:01

@vénszivar:

Írtam én, csak nem itt, te hülye. Ha mondjuk elolvasnád az álláspontomat? Megvolt? Na ki a hülye, hülye úr?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.02. 15:48:59

fölösleges kérdés, megszavazták, end of a story.

hátezgáz 2012.12.02. 15:51:27

"A gyakorlatilag fenntarthatatlan gazdasági helyzetű, politikailag kettészakadt, önvédelemre képtelen, a saját jogrendszerét sem tiszteletben tartó entitás képes-e egyáltalán arra, hogy az ENSZ Közgyűlés munkájában részt vegyen?"

Úristen, kizárják Magyarországot az ENSZ-ből???

kranführer 2012.12.02. 16:05:36

A térség fő terroristája izrael, ezt senki ne felejtse el.

kvadrillio 2012.12.02. 16:30:43

MEG.....ÉRDEMELNÉ AZT IS, HOGY TELJESJOGÚ LEGYEN.

Mentolosmájkrém 2012.12.02. 16:52:54

@kranführer: nem, csak nem szereti, ha a sajat ciganyai robbantgatnak a buszon.

Petykabá 2012.12.02. 16:54:38

Ennek a cikknek kicsit beteg logikája: Van egy terület, ahol zsidók és palesztinok együtt éltek békében évszázadokon át. Majd jöttek telepesek (történetesen zsidók), akik egy ideológiával a fejükben jöttek, hogy ez mind az övék. Erőszakkal megszerezték a területeket. Minden értékteremtő képességüket lenullázták. Majd jön egy okos blogíró, hogy nem érdemlik meg az államiságot, mivel nem képesek a jogrendszerüket megtartani. EGY GETTÓBAN ÉLNEK BAZMEG! Majd ha téged gettóba zárnak, akkor megnézem te milyen rendben tudsz majd élni, meg betartani jogrendet. Szánalmas blog.

Izrael egy apartheid fasiszta állam. Erre nincs mentségük, mint állam és kész. Téma lezárva. Plusz Bizonyíték: Nem képesek elfogadni a világ véleményét, és explicit módon büntetnek háborús bűnnek számító kolóniák építésével, és az adójuk visszatartásával. Ha itthon a romákkal így bánnának mi lenne? Ja és Izraelben össze vannak írva a palesztinok egy LISTÁBA, és ez senkit nem zavar?

niklex 2012.12.02. 17:14:21

@petykabá
megértem az érzelmeidet, de ezzel együtt pár dologban szerintem nincs igazad.
A területen a zsidók alakították meg az első államot, úgy 4-5 ezer éve.Gáza területén parittyázta le Dávid Góliátot. Az arabok ehhez képest "csak" 4 ezer évvel később érkeztek.
Ez a zsidó állam ellenállt a hódító birodalmaknak (vö. M.o.-SZU), ennek következményeként szóródott szép a népe egy része (v.ö. disszidálások M.o.-ról 56 után).
Lehet, hogy te apartheidnek nevezed a mostani Izraelt, de ezzel együtt az állampolgárai legalább negyede arab, ott él és dolgozik.A palesztin "állam" helyett ez az állam szolgáltatja a vizet és áramot. És nem zárta el a rakétázások alatt sem.
Amúgy meg kíváncsi lennék a reakciókra, ha itthon cigány lakta településekről elkezdenék rakétázni a magyarlakta településeket.Biztosan a magyarokat neveznéd fasisztának?

Mentolosmájkrém 2012.12.02. 17:20:55

En csak azt nem ertem, hogy magyarkent sokan Trianont nem tudjak megemeszteni, de megmondjak a frankot, hogy mi legyen a paleszinokkal es a zsidokkal. Milyen alapon kerdem en?
Az egyetlen, ami vitathato az Jeruzsalem kerdese, az is csak vallasi alapon.
Egyelöre egy, sokak altal vitatott, de letezö allam van es sok, önmagat palesztinnak nevezö valami. A legtöbben közuluk nem akarnak robbantgatni, söt kb beleszarnak, hogy hogy hivjak a legelöt, ahol a kecskeik elnek.
Ahelyett, hogy a többi olajon uszo es egyeb befektetesekböl atombiztos joletben elö arab orszagok hulyitenenek egy marek fanatikust költhetnek a sajat menekultjeikre a penzuk egy reszet es megoldani akarhatnak a problemat, nem ujabbakat gemeralni.
Mivel arabok es meg mindig valami primitiv törzsi szinten el a legtöbbjuk ez soha nem fog összejönni. Keptelenek epiteni, csak destruktivak tudnak lenni.

okosallah 2012.12.02. 17:35:26

@Petykabá:
Miután minden ami a zsidókra vonatkozik az erősen "rádióaktiv" a magyar bologokon, igy csak az Ottomán birodalmat illető "paradicsomi" állapotokat akarom kommentálni.
Muszlim országokban a nem-muszlimokat "Dhimmi" (Dzimma)-nek hivták. A wikiből:

A dzimma (Arabul: „védelem”) a muszlimok megállapodása a könyv népeivel, mely alapján azoknak adófizetés fejében nem esik bántódásuk (védelmet, dzimmát élveznek) és nem kell áttérniük."
Angol wikiből:
People of the Book = "The three types of adherents to faiths that the Qur'an mentions as people of the book are the Jews, Sabians and Christians.

Azt állitani, hogy a zsidók békésen éltek együtt a muszlimokkal az Iszlám uralma alatt az nem igaz mert a "dhimmi"-re megannyi más korlátozó intézkedés is vonatkozott.

Mellék téma: Miért lehet a régi német Königsberg, most Kalinyingrád, messze elszakitva Oroszországtól - Orosz o. része?
Vagy Danzig (Gdansk) Lengyel o. része? Na és Trianon?
Mit szólnak ahhoz az ötlethez, hogy Jézus arab volt, Jeruzsálem és a Biblia is arab eredetű? Vespasianus római császár nem a zsidókkal harcolt, hanem palesztin arabokkal?

Szociknak vége 2012.12.02. 17:48:53

Senkit sem érdekelnek az érvek, a diplomáciában érdekek vannak nem érvek.

A palesztinok most arattak egy presztízsgyőzelmet, hogy megérdemlik-e tökmind1. Legalább annyira megérdemlik mint a zsidók Izrael államot.

Beperelhetők a bíróságon. Ez sokat nem jelent, ahogy Izrael semmibe veszi a (kétségkívül) impotens ENSZ-t, ugyanúgy leszarja majd egy rá hátrányos bírósági határozatot.

Az USA mindenben Izraellel van, a bíróság kapálódzhat amennyit akar, érvényt nem tud szerezni semmilyen döntésnek.

Petykabá 2012.12.02. 17:56:42

@okosallah: Tipikus fasiszta gondolkodás, ne haragudj (ettől persze te még nem leszel fasiszta): Megérdemlik, ami történik velük, mert ilyen és ilyen a kultúrájuk ésatöbbi. Ki mondta, hogy az arabok olyan nagyon különleges emberek? Vagy a magyarok? vagy az akárkik? A lényeg, hogy őket is megilleti, hogy ne semmizzék ki őket, és emberként bánjanak velük, legalább olyan alapvető szinteken, hogy nem követnek el ellenük háborús bűnöket folyamatosan szervezetten.

A nem telepes zsidó emberek közül nagyon sokan állítják, hogy békében éltek együtt, nézd meg a youtubeon, rengeteg "tanú" van, akik állítják, hogy nem volt köztük konfliktus anno. A legszebb az egészben, hogy manapság már a zsidó emberek közül kerülnek ki a legszenvedélyesebb és legaktívabb támogatói az igazi békének. Nem csak nagy nevek, hanem sok-sok hangtalan békére áhítozó zsidó származású békevágyó ember van...

fehérfarkas 2012.12.02. 17:59:46

@niklex: "A területen a zsidók alakították meg az első államot, úgy 4-5 ezer éve.Gáza területén parittyázta le Dávid Góliátot. Az arabok ehhez képest "csak" 4 ezer évvel később érkeztek.
Ez a zsidó állam ellenállt a hódító birodalmaknak (vö. M.o.-SZU), ennek következményeként szóródott szép a népe egy része (v.ö. disszidálások M.o.-ról 56 után)."

ezzel a szemben a tények:
az első zsidó államot (királyságot) a területen kb. ie. 11. szába. alapították és az ie. 8. századig tartott;
ezelőtt a zsidó királyság előtt a terület volt amikor kisebb királyságoké volt (pl. edomi királyság), de volt amikor nagyobb birodalmak része volt (pl. mezopotámia, egyiptom, perzsia);
a kb 3 évszázadig létező zsidó királyság felbomlása után újra más birodalmak része lett: mezopotámia, babilon, perzsia, asszír birodalom, egyiptom, főnicia, hellén görög birodalom, római birodalom, arab kalifátusok, ottomán török birodalom, brit gyarmatbirodalom;

a zsidó királyság a saját belső ellentétei miatt bomlott fel: több részre szakadt és ezeket az egymással háborúzó zsidó kirlyságokat a környező népek/birodalmak könnyen le tudták győzni
(kevesen tudják, de judea és israel az ie. 9. sz.-ban egymással ellenséges és egymással hadban álló két királyság volt);
de ezen a kb. 300 évig létező zsidó királyságon kívül még egyszer tudtak saját államot létrehozni: ie. 140-37 között a hasmonean királyságot
(ami szintén a belső ellentétek miatt ment tönkre: ez a zsidó királyság nemcsak a római birodalommal harcolt, hanem a királyságon belül a zsidók egymással is harcoltak a hatalomért, míg végül a belső harcokban legyengült királyságot róma elfoglalta)

2012.12.02. 18:00:50

A kérdés nem ez, hanem van-e megoldás az adott földrajzi és etnikai felállásban? Mert én ebben kételkedek... a béke úgy tűnik egyiknek sem érdeke ilyen helyzetben. De a környező többi arab államnak sem.
Ami folyik csak politikai és diplomáciai foci, nem hiszem, eldöntene bármit is.

vénszivar 2012.12.02. 18:03:30

@ByA: Majd kajtatok a baromságaid után te gyagyás........

Szociknak vége 2012.12.02. 18:06:33

***

Mondom a tutit.

Ahhoz hogy a palesztinoknak valaha állama legyen, nem kell ENSZ határozat. Pénz és fegyver kell a többi kamu.
Amíg az amerikai hadsereg Izrael seggében van a palesztinoknak nem lesz államuk. Soha. De azért rendes dolog az amerikai külügytől hogy tárgyalásra bizatja őket, bár lehet kicsit elfáradtak már. Gondolom a paleszinokkal is megtárgyalták 1947ben, hogy holnaptól itt lesz a zsidó állam.

***

Petykabá 2012.12.02. 18:09:28

@okosallah: a mellék témádra válaszolva: az ilyen történelmi hadakozások, hogy Jézus arab volt-e, vagy ki volt nem érdekel. Az arabok kultúrája IS tele van ilyen beteg ideológiákkal, amik mentén ezek a torzítások szerveződnek. Minden ideológia szar, mint már mondtam.

Korlátozó intézkedések nem jelentik, hogy nem lehet békében élni. Sőt te is korlátozások alatt élsz, csak nem veszed észre, pl. nem mehetsz be női wc-be (feltéve, hogy férfi vagy). És ne felejtsük el, hogy 100 évvel ezelőtti korlátozásokat ne hasonlítsunk már össze maiakkal, mert röhejes.

Trianon? Etnikai határok alapján lett meghúzva? Nem. Ergo szar, de legalább van egy ország, amiben, -még- nem túl ciki, ha magyarnak is vallod magad, és nem zárnak gettókba a kivégzett nagyapád földjére mondjuk román telepeseket hívva. Úgyhogy ennek is lehet örülni, ami van.

bkkzol 2012.12.02. 18:17:04

Különben meg kit érdekel, hogy mit csinálmak az ENSZ-ben. Sajnos egy impotens szervezet. Semmit nem tudnak vagy akarnak csinálni pl. Frikában (Szudán, Etiópia...) Holland ENSZ katonák szeme elött folyt a boszniai mészárlás.

exlex 2012.12.02. 18:17:28

A judenáci terror újabb veresége: megfigyelő állam státuszt kapott Palesztina.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 18:17:58

Mondjuk azért az érdekelne, hogy ha a valóban nyomorgó palesztinoknak a sokat hangoztatott muszlim testvériség jegyében, amit imádnak hangoztatni a muszlimok a petrodollárokban lubickoló tesóik kicsit kevesebbet költenének aranyból készült slozideszkára, Rolls-Royce-ra, meg egyéb fényűzésre, hanem pl. kaját-gyógyszert-ruhát vennének és iskolákat, kórházakat építenének, akkor is nyomorognának?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 18:29:54

@vénszivar:

Jó vasárnapod lehet, ha összes örömöd számodra ismeretlen emberek öncélú sértegetése. Sajnálom, hogy nem jobb. Nem tudom segít-e, ha azzal a kevéssel járulok, hozzá, hogy itteni szereplésed arra mutat, nem akármekkora bunkó fasz lehetsz. Most jobb? Kellemes bizsergés valahol, hogy valaki törődik veled? Jobb lett volna annak idején elvenned Etelkát, de most már persze mindegy. Én ezzel búcsúzok. Akár ne is pazarold rám a következő adagod. De ha fontos, tőlem megteheted. A hatás így is úgy is, ugyanaz lesz.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 18:32:38

@MetroGoldwinMayer:

Hadd javasoljam itteni első beírásom elolvasását. Testreszabott ami téged illet, pedig még nem is láthattalak.

vénszivar 2012.12.02. 18:37:21

@ByA: De érdekes, mikor te hülyézel másokat, az OK. Mihelyt picit visszakapod, húúúúú vérig sértődsz. no én is ilyen vagyok, ezért írtam, hogy KONKRÉTUMOT, de te nem értetted az iróniát.
Semmi baj. Van nekem elfoglaltságom, nem hiányzik egy értetlen barom......., na cső :)))

Máté.Sz 2012.12.02. 18:43:14

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen, ebben igazad van, de próbáltam érzékeltetni a fogalmazásmódommal, hogy nem a jogi értelemben vett államelismerésről beszélek (mert azt nyilván nem tudja az ENSZ, igen). Ha az ENSZ "nem tag megfigyelő állam" státuszt ad egy országnak, akkor abban a státuszban benne van, hogy egy államról van szó, tehát csak állam kaphatja a státuszt. Tehát ha megadták neki ezt a címet, akkor szerintük Palesztina állam.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 18:43:26

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Hát igen. Meg ha nem kényszeritették volna őket arab testvéreik menekülttáborokba ágyútölteléknek, ahelyett, hogy normális életlehetőséget adtak volna nekik. Most csak az ún nevezett palesztin menekültekről beszélek. Éredemes lehet letűnődni azon, mit jelent, hogy míg porrá bombázott Nyugat-németország le tudott telepíteni kb 11 és fél millió németet a maga sűrűn lakott területén, az olajban gazdag arab országok hétszázezer arab letelepítésére sem voltak képesek. Annak ellenlre nem, hogy ennél nagyobb számú zsidót úztek el. Milyen érdekes, hogy míg Izrael ezeket a zsidókat másik mellett is le tudta telepíteni amagam két-három magyar megyényi területén, a fölrésznyi arab világ csak rinyálni tud arról, hogy az a hétszázezer (időközben fölszaparadott számú) arab, hogyan nagyon szenved, nyomorog. Pedig az ENSZ, Amerika és Európa is zsákokban önti nekik a pénzt.

Máté.Sz 2012.12.02. 18:45:20

@ByA: Szívesen meghallgatom a véleményed, és hogy hol tévedtem :)

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 18:45:34

@74. Vladys:

Az olyan hajót majd hülyék lesznek beengedni, amin nem 100%, hogy nincs fegyver. Ha meg vannak róla bizonyosodva, akkor beengedik, mint ahogy eddig is. Úgyhogy ez nem válasz arra, hogy a drága sejkek a hatodik sportkocsi helyett a héten miért nem rájuk költenek.

74. Vladys 2012.12.02. 18:47:30

@ByA: Nehéz úgy letelepedni, ha valaki folyton földig rombolja amit az előző rombolása óta felépítettél.

Az meg a legundorítóbb tőletek, hogy a üldözöttet fikázzátok és nem az üldözőt. Nehogy már a palesztinok (arabok) legyenek már a hibásak mert elüldözik őket otthonukból.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 18:48:31

@ByA:

Kedves ellenségeim, nézzétek el melléütéseimet. Néha nem is mellé hanem túl gyorsan és ettől valami közben átalakult. De azért remélem kivehető minden.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 18:49:23

@ByA:

Na igen, kb. erről beszélek.

Arról sem szokott egyetlen szó sem esni, hogy manapság Szíria területén egy-egy erősebb napon összejön annyi halott, mint Gázában az egész legutóbbi csetepaté alatt. Ja, hogy hogy nem az IDF fegyvereitől haltak meg? Akkor le is vannak szarva...

74. Vladys 2012.12.02. 18:49:41

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Gondolom az EU-s házakba is fegyverek voltak. Küldték a náci németek téglába rejtve a lőszert. Ti cionisták hülyébbek vagytok mint egy kosár döglött pillangó.

74. Vladys 2012.12.02. 18:51:11

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Ne foglalkozz vele, hogy állandóan téma az ENSZ-ben és már szinten mindenki felszólalt az ügyben. Titeket amúgy fizetnek azért, hogy retardáltak legyetek?

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 18:59:21

@74. Vladys:

Kis barátom, látom, érvek híján jön a cionistázás (holott fingod nincs, hogy az vagyok-e, meg hogy mi is az, de sebaj), a hülye pedig te vagy.

Ami tény: ellenőrzött és fegyvermentes szállítmányokat eddig is beengedték, ami gyanús volt, azokat naná, hogy nem, nem hiányzik több Kasszam a fejükre, tök igazuk van. Pont.

De mondd csak, te kis lánglelkű: miért szereted te annyira a kőgazdag sejkeket, hogy ilyen ideges leszel, amikor pusztán arra vagyok kíváncsi, hogy miért hagyják nyomorogni azokat, akik elvileg a testvéreik, hm?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:00:20

@Szalai Máté:

Bocs. Annyira értelmetlennnek találtam a megközelítésed, hogy nics bennem késztetés arra, hogy egészen új cikket írjak helyetted. Tudom, értem, hogy ez így nem meggyőző tőlem, és nem is szerencsés. Nyitásból elfogadtam. Nem akartam többet, mint leszögezni kb annyit, hogy „jaj!” De nem egészen tisztességtelen ez. Mert ha meggodolod, te sem mondtál többet, mint kifejeztél egy semmivel alá nem támasztott véleményt. Poszt íróként inkább lett volna dolgod pedig alátámasztani, mondjuk az ICC-ről szóló - szerintem teljeséggel a fantázia világában mozgó, valóságtól elrugaszkodott – spekulációd, mint nekem a nem tetszésen túl, egyszerű hozzászólóként kiakadni azon ami messze nem csak nálad, nálunk erről a témáról folyik. Mondjuk, nem csak erről, az igaz, mert a hazai témák megközelítései semmivel sem jobbak. Remélem nem veszed/vetted személyesnek.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:01:50

@74. Vladys:

Nem az ENSZ-ben, fütyőke, hanem itt, a mi kis blogoszféránkban. Patakokat sírtok a palesztin áldozatokért, a szíreket le sem szarjátok. Csak nem azért, mert a szíriai öldöklés környékén sehol egy zsidó..?

Retardált pedig a kedves édesanyád.

ezabloghunickmarfoglalt 2012.12.02. 19:02:13

@ByA: teljesen egyetertek, ha a posztiro valoban ismerne "A gyakorlatilag fenntarthatatlan gazdasági helyzetű, politikailag kettészakadt, önvédelemre képtelen, a saját jogrendszerét sem tiszteletben tartó entitás" tortenelmet, illetve kicsit kepben lenne a kozel-keleti problemakkal kapcsolatban, akkor a kerdest fel sem tenne.

74. Vladys 2012.12.02. 19:03:21

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Passzív ellenállóak lőttek le, de tökre igazuk volt. Gratulálok.

Ha meg nem tűnt volna fel segítenének, csak ugye jön a terroristázás így esélyük sincs.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:07:02

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Igen. Vagy, hogy ugyanazt amit mondtál, máshogy közelítsük meg, ugyanaz alatt az idő alatt, amíg Gazában az Iraeli csapások nem szándékolt mellektermékeként azaz a célzott 100 valahány terrorista mellett volt kb 50 valahány civil áldozat, Szíriában a kormány erői leöltek több mint 800 civilt, szándékosan. A saját népükből. Ez OK a legtöbb jó embernek.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:10:38

@ezabloghunickmarfoglalt:

Kösz. Mégsem veszem be a cián tablettát. Egyébiránt nem tekintem rossz szándékúnak a posztolót. Nemrég jötem rá, hogy ebben a témában az általam más vonatkozásban végtelenül tisztelt Bibó is súlyosan melléfogott.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:13:39

@74. Vladys:

Aha, szóval amennyiben valamelyik szaúdi sejk, netán több is összedobna egy szép nagy rakomány gyógyszert-kaját, amit az ENSZ és Izrael ellenőrzése után beküldenének, terrorostáknak lennének bélyegezve. Hát persze...

Nem, te kis lánglélek: le sem fossák őket. Szavakban megy a nagy iszlám testvériség, de ha akár csak egy Rolls-szal kevesebbre jutna, akkor már nem is annyira tesók. Ahogy ByA is írta feljebb: ott figyel egész Arábia, hely van dögivel, pénzük van dögivel, miért is nem adnak nekik helyet és fogadják be őket?

Hihetetlen, hogy az olajmilliárdosok képmutatását és önzését próbálom pellengérre állítani, amitől undorodom, erre nem fogod fel, miről beszélek... de sebaj. Nem is hülyéknek szántam.

xenuka 2012.12.02. 19:19:15

@niklex:

4-5 ezer éve a zsidók rabszolgák voltak Egyiptomba, ahova bemenekültek, mert őket már akkor is üldözték ... Hát nem érdekes?
Aztán onnan is kidobták őket - mert ott is ugattak - mint macskát szarni!

Persze ezt kivonulásnak hazudják a hős zsidók, de ennek semmi nyoma az arab vagy egyiptomi történetírásban sehol.

Az arabok mindig ott éltek.

Izrael a földön az egyetlen állam amelyik lopja a vizet a szomszédaitól.
Az izraeli területen élő arabok elől:
ő zárja el a vizet
ő rombolja le a házaikat
ő zárja azokat betonfallal körbe - gettósít
ő öli meg az ártatlan civileket mindig
ő irtja ki a fákat!!! milyen primitív már!
ő kollektív bűnösöknek nevezi az arabokat

Izrael
nem veszi fegyelembe az ENSZ határozatokat
terrorháborút visel mindenki ellen
zsarolni akar mindig mindenkit

DE, VÉGE!
Fordult a világ, mert Obama utálja őket!

Így beszopnak!
Nincs már korlátlan pénz nekik az USA-ból.

Nincs már nagytestvér aki védelmében korlátlanul szemétkedhetnek mindenkivel!

Megállíthatatlanul gurul rájuk a szopóroller már!

Én nem sírok ilyen szaremberekért, akik ennyire képtelenek 2012-ben békében és normálisan együttélni másokkal.

A cigány rakéták:
ha minden nap megölnél 10 cigányt, mennyi idő múlva jönnének téged agyonverni?

Mert előbb lerombolják a zsidók az arabok házait, ellopják vizüket és földjüket, megölik gyerekeiket és asszonyaikat, majd ezt követően körbefalazzák őket és amikor egy arab ezt nem tűri és visszavág akkor kórusban vonyít az összes mocskos féreg zsidó, hogy az antiszemita arabok meg akarják ölni őket és nekik joguk van az araboktól megvédeni magukat.

komplikato 2012.12.02. 19:20:47

Teljesen nem értem az egész Palesztin-Izraeli konfliktust, illetve annak részeit. Ha Ciszjordániában viszonylagos rend van, de ott a Fatah az úr, Gázából meg rakétázgatnak és balhé van, de ott a Hámász az úr, akkor nem lehet, hogy nem a palesztinok erőszakos "terroristák" hanem a Hámász, és nem lehetne legalább olyan szintű nyugalom (persze csak képletesen sajnos), mint Ciszjordániában?

Joaquin 2012.12.02. 19:22:25

Jó kis színvonaltalan személyeskedés alakult ki itt minden érv nélkül, csak gratulálni szeretnék hozzá. Szíriát emlegetni érvelési hiba (semmi köze az Izrael-Palesztín konfliktushoz), másrészt az, hogy valahol többen halnak meg nem ment fel senkit. Annak idején foglalkoztak eleget a témával az újságok, blogok. Én máig elolvasok mindent a témából mert érdekel: határozottan figyel rájuk a világ, úgy hogy még elvi szinten is hülyeség amit írtok. Az, hogy nem segítenek rajtuk más kérdés, de ez már politikai kérdés, ettől még a sajtó rendszeresen cikkezik róluk. Most a palesztín konfliktus az esemény - erről írnak. Mindenhol antiszemitizmust látni ostobaság, talán egyenesen paranoia. (Bár itt az indexen mindig van pár ügyeletes zsebnáci, de szerintem ez kb. senkit sem érdekel. Gyorsan felfedik magukat vmi jóízű zsidózással és lehet leszarni őket.)
Ha meg nem akartok érvelni fasznak koptatjátok a billentyűzetet?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:24:43

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Nem hogy helyet nem kapnak, állampolgárságot sem. Ott élhetnek, de csak táborokban, állampolgárságra való remény nélkül. Jordánia egyedül újabban változtatott ezen. Közben ha Amerikába mennek, vagy valamelyik Európai országba, és egy páér más helyre, ott pár év után lehetnek állampolgárok. Csak a testvéreknél nem. Azoknak kellenek a gyűlölet ébrentartására.

Mondjuk ők is megérik a pénzüket. Kuvait kivételesen nagyon rendesen bánt velük. Több százezer telepedhetett le a csöpp országban, munkjuk is volt, rednben voltak. Aztán amikor Szaddám lerohanta Kuvaitot hálából a palesztinok a befogadóik ellen fordultak. Ki is vágták őket a kuvaitiak majd az utolsó szálig a háború után.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:27:10

@komplikato:

Az On the Spot stábja forgatott Gázában pont a balhé kitörésekor. Ők is elmondták jópár interjúban, hogy az átlag gázai kisember éppúgy csak élni akar, iskolába járni, dolgozni, gyereket nevelni békében és nyugalomban, mint az átlag izraeli, magyar, orosz, ameriaki, kínai stb. Ott is pár százaléknyi hangos szélsőséges csinálja a fesztivált, akiknek politikai és anyagi érdekük fűződik a balhéhoz, vagy szimplán elmebajközelien szélsőséges.

74. Vladys 2012.12.02. 19:27:37

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Hihetetlen az a pofátlanság amivel egy egész népet kitelepítenétek otthonukból.

Amúgy az USA tele van lóvéval, még sivataguk is van, bőven van akkora lakatlan terület ahol elfér Izrael.

@xenuka: Ne feledd, hogy egy részük már nyitott a béke felé, de ennek ellenére ők is szopnak még mindig rendesen, ja és persze továbbra is terroristák.

xenuka 2012.12.02. 19:28:11

@Joaquin:

Itt érvelési hibáról beszélni olyan, mint egy zsidónak az erkölcsről magyarázni - hiábavaló.

Szerinted hányan ismerik itt ezt a fogalmat?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:34:48

@komplikato:

Ez egy nagyon jó kérdés. De a két terület összehasonlításnak van egy másik eleme is mint, hogy Hamász meg PLO. Amint nyilván tudod, mind a kettő egyszerre került izraeli kézre az 1967-es háború alkalmával. Mind a kettőben települtek le később zsidók. Gázából Izrael 2005-ben egyoldalúan, gesztusként kivonult, a zsidó falvak lakóit erővel kiköltöztette. Ez módot adott a Hamásznak, hogy Gázában magához ragadja az irányítást. Azóta szünet nélkül lövik Izraelt rakétákkal. A tanulság? Nem lehet kivonulni Izraelnek semmilyen megszállt területről, hiába akarna, mert ahonnan kivonul az csak bázissá válik a területe elleni agresszióhoz. Ugyanez volt a helyzet amikor Dél-Libanonból vonultak ki, szintén békét remélve, 2000-ben.

Joaquin 2012.12.02. 19:35:52

@xenuka: ha nem lett volna világos: rühellem az antiszemitákat.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:38:13

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Azért nem egészen. Vannak komoly közvélemyénykutatási eredmények arról (nem tudom fejből a részleteket,csak, hogy így van), hogy a palesztin lakosság nagy többsége nem hajnaladó elfogadni Izrael létét, nem akar békét, kivée olyant amit Izrael elpusztításával lehet elérni.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:39:37

@74. Vladys:

"kitelepítenétek"

Kismókus, életemben nem jártam Európán kívül (tehát Izraelben sem), innen, Budapestről én nem telepítenék senkit sehonnan sehova. Sőt, most kapaszkodj meg: még csak zsidó sem vagyok.

Nos, ha az előbbi infok okozta kékhalál után sikerült rebootolnod, olvashatsz tovább.

Az USA-ban élő zsidók bizony támogatták és támogatják Izraelt a magánvagyonukból. Ez persze szerinted fúj-fúj. Az iszlám világban folyamatosan megy a nagy tesóság hangoztatása, ehhez képest a seggüket is százdollárossal kitörlő sejkek simán elnézik, ahogy a testvéreik szó szerint éhendöglenek. Ezzel neked - ahogy az eddigi hozzászólásaidból kitűnik, teljesen rendben van. Olvasgasd továbbá ByA írását (19:24:43) és gondolkodj el egy picit, már feltéve, hogy ilyesmire egyáltalán képes vagy.

Ezennel befejeztem a veled való csevejt.

wahed ithnen 2012.12.02. 19:41:55

csipázom, hogy még mindig képesek sokan olyan érvekkel operálni e konfliktus kapcsán, hogy melyik népnek volt ott előbb saját állama 3-4 ezer !!! évvel ezelőtt. Ez távolság a múltban már kb olyannyira fogható fel a ma élők számára, mint a térben a galaxisok egymástól való távolsága.

A konfliktus megoldására ennek annyi hatása lehet, mint lepkefingnak a cunamira az ismert történelmi fejlemények után. Szerintem teljesen érdektelen ki volt ott előbb sok ezer évvel ezelőtt, ez ma már nem lehet érv egyik fél számára sem annak eldöntéséhez, hogy ki jogosult saját államot működtetni ott a XXI. században.

Ezen túlmenően sincs egyetlen elfogadható érv sem arra, hogy a "külvilág" melyik ellenérdekelt fél pártjára álljon az egyetemes Igazság nevében. Mindkét félnek legalább annyi elfogadható érve van a terület birtoklásához, mint a másiknak.

Igazságos megoldás ab ovo nem létezik, legfeljebb kompromisszum hegyek lehetnek, de ennek eldöntése a két vitában álló fél dolga. Azok meg nem egyeznek sehogy sem önszántukból, és belátható időn belül nem is fognak. Az erőviszonyok kiegyenlítettek a támogatók között, harmadik világháborút pedig nem áll érdekében egyik hatalomnak sem megkockáztatni az izraeli-palesztin vita határozott rendezése érdekében. Ha ők nem tudják egymást között feloldani a konfliktust kompromisszumok árán, akkor külső erőnek nem kell, nem szabad beleszólnia.

Magyar állampolgárként semlegesnek kell maradni a vitában származásra tekintet nélkül. Javaslom mindenkinek, hogy ennek szellemében nyilvánuljon meg.

74. Vladys 2012.12.02. 19:42:31

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Nem akarsz senkit sehova telepíteni, de nem érted miért nem települnek át máshova a palesztinok. Megkérdem újra, téged fizetnek azért, hogy retardált legyél?

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:42:50

@ByA:

Naná, hogy ezt mondja majdnem mindenki, nem hiányzik neki, hogy a hámászosok árulónak/kémnek kikiáltva motorbicikli után kösse.

Szociknak vége 2012.12.02. 19:42:53

No, akkor, hogy ne csak totál érdektelen kérdésekről menjen a duma:

Mikor lehet nyilvános a parlamenti képviselők állampolgársága? Mert ez már senkit nem érdekel, úgy látszik.

Szociknak vége 2012.12.02. 19:45:05

@wahed ithnen: Milyen gyerekes dolog már érvekről beszélni a külpolitikában?

Vagy fegyver vagy azzal való zsarolás dönt, szóval amíg az USA nem a palesztinokkal haverkodik addig minden így marad.

Szociknak vége 2012.12.02. 19:48:29

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Az iszlám világban folyamatosan megy a nagy tesóság hangoztatása, ehhez képest a seggüket is százdollárossal kitörlő sejkek simán elnézik, ahogy a testvéreik szó szerint éhendöglenek.

-Egyrészt pénzelik a palesztinokat, másrészt arra nem gondoltál, hogy azért nem fogadják be őket, mert Palesztínát is meg akarják szerezni? Majd pont támogatják hogy a föld a zsidóké legyen. Fordulhat a kocka, ha amerika meggyengül vagy neadjisten nem támogatja a zsidókat akkor a tengerbe lövik őket. 50 éve van állam ott az nem nagy idő hanem semmi.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 19:52:46

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Ciszjordániában is. Szerintem, ha érdekel, nézz utána, hogyan készültek az ilyen kutatások. Nincs érteleme hogy egyms között ötleteljünk, biztos így, biztos úgy. Ezek nem elhessegetni való dolgok. A Hamász nem népszerűtlen. És nem csak Arafaték abszolút korruptsága miatt. Én úgy látoma helyzetet, hogy ha a palesztin népnek fölkínélnák, hogy valaki garantálja nekik, hogy minden izraeli azonnal meghal, ha ez azon az éron törtnik, hogy egyidejűleg ők is mind, megszavaznák. nem mondom, hogy nem akródanak nóbeszáémíthatóak közöttük, de sjnos erőps kisebbség. A gyűlölet amit beléjük neveltek, határtalan. Táborokban képzik ki a gyerekeket Izrael gyűlöletére, a PLO területén is. A tankönyveik nemzeti szocialista jellegűek, féktelen uszításról szólnak. Ezt mellesleg, az EU pénzeli. Én nem örülök, hogy így van, de sajnos így van.

wahed ithnen 2012.12.02. 19:53:08

@74. Vladys:

"Amúgy az USA tele van lóvéval, még sivataguk is van, bőven van akkora lakatlan terület ahol elfér Izrael."

gondolom csak elütés lehetett, mert azt akartad írni, hogy lakhatatlan és nem lakatlan terület.Ahol nem laknak ma, ott emberi életet nem is lehetne élni.

Lévén, hogy usákia is erősen túlnépesedett ország lett mára , a befogadóképessége meghaladta a kezelhető határt.

Nem mellesleg Magyarország is erősen túlnépesedett, nem csak a politikai határok közötti terület, de a tágabb környezetünk eltartó képessége is kapacitásán túl van.

luis5 2012.12.02. 19:54:20

Amíg az USA izraeli gyarmatként viselkedik, Izrael nagyfiú lesz és magasról tojik bármilyen nemzetközi jogszabályra határozatra. Neki lehet. Ez a kettősmérce okozza majd a vesztét is. A legrosszabb esetben meg előveszik az atombombákat.
A többi rizsa.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 19:57:19

@MetroGoldwinMayer:

"azért nem fogadják be őket, mert Palesztínát is meg akarják szerezni?"

Még az is lehet, de ezzel együtt elég undorító dolog, hogy addig is hagyják őket nyomorogni. Az jut eszembe, amikor az akkori NSZK Causescutól iszonyat márka milliókért konkrétan kiváltotta az erdélyi szászokat, hogy kimentsék és befogadják őket. Úgy látszik, ez a raklapnyi arab államnak nem jut eszébe...

A másik: meg akarhatják szerezni, de nem fog menni, az USA marad Izrael pártján. Jelzem, eddig négy háborúban akarták letörölni a térképről Izraelt a környező arab államok (1948, 1956, 1967, 1973), nem jött nekik össze. Igaz, Izraelt támogatta az USA, az arabokat viszont a SZU.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.02. 20:01:43

@ByA:

Nem kétlem. Ezzel együtt bízom abban, hogy az átlag ember lehiggad, ha valamelyest normális körülmények közé kerül. Mindig, mindenhol akkor gőzös a fej, amikor üres a gyomor...

Szociknak vége 2012.12.02. 20:05:16

@wahed ithnen: Lévén, hogy usákia is erősen túlnépesedett ország lett mára , a befogadóképessége meghaladta a kezelhető határt

- Azta. Majdnem harmadannyi ember él 1 km2-en mint Európában, aminél Ázsia sokkal sürübben lakott.

- Pár millió zsidó fel sem tünne.

Szociknak vége 2012.12.02. 20:08:37

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: A zsidók nem maradnak örökre az USA-ban. 1900 után települt be a 90%-uk, főleg Oroszországból. Majd az USA-ból is lépnek, ki tudja hova. 2000 éve költöznek, 50 év nyerésben nem nagy valami.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.02. 20:10:26

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

De figyelj, nics szó arról, hogy ott nyomor lenne. Ez közhelyszerűen terjedt el Európában, nyilván nem véletlenül, de nem is azért mert ez a valóság. Az izraeli átlagénál alacsonyabb a ciszjordániai, gázai életszínvonal (ami persze nem Izrael bűne), de nem nyomor, messze nem. Mondjuk adataim nincsenek de érdemes volna összehasomlítani az ottnit a hazaival. Akármi jön ki, megkockáztatom, hogy a különbség aligha drámai.

wahed ithnen 2012.12.02. 20:16:25

@MetroGoldwinMayer:

Ázsia rendkívül túlnépesedett, egyetértünk. De a természeti erőforrásokhoz viszonyítva a világ minden országa túlnépesedett, legfeljebb a túlnépesedés mértékében van különbség.

A közös vonás minden ország esetében: az emberi faj túlnépesedése. Üres élhető terület tehát már sehol sincs a Földön, így áttelepíteni tömegeket csak háborúk árán lehetne, mert a "bennszülöttek" sehol sem tűrnék el őket.

A konfliktusok gyakoriságát és mértékét csökkenteni azzal kellene már végre, hogy a nemzetek pl. az ENSZ égisze alatt közösen törekszenek a saját népességük természetes csökkentésére. Ha ez elmarad, a háborúk valószínűsége exponenciális ütemben fog nőni.

Szociknak vége 2012.12.02. 20:21:19

@wahed ithnen:

????

1900ban 2 miliárdan éltek a Földön
2000ben 7 milliárdan

A technika fejlődött hangyányit közben. 100 év múlva 30 mrd-ot is eltart a bolygó. Ennek pont annyi valóságalapja van mint amit te mondasz.

At USA meg relatíve és abszolúte is töküres a maga 31 fő/km2-ével.

wahed ithnen 2012.12.02. 21:03:48

@MetroGoldwinMayer:

látom kezded kapisgálni. Ha 1900-ban 2milliárd ember élt a Földön és ma 7 milliárd, akkor hagyom neked hogy egyedül is rájöjj mi a következménye, ha nem kezdünk neki a népesség csökkentésének, még békés eszközökkel.

A technika valóban sokat fejlődött és ez az élemiszertermelés haékonyságának javulásával a népesség eltartóképességét javította, de a természet már olyan mértékben épül le az emberi épített környezet rohamos térnyerésével, amivel saját magunk alatt vágjuk a fát, de lassan már nem az ágat, hanem a tövet is. A hollótól meg már megtanultuk, hogy "minek veri a nyálást, aki nem tud repülni ?" ;O))

Szóval a túlnépesedés már nem kérdés, hanem szomorú tény, aminek egyenes következménye a háború. Szerencsés esetben több, rosszabb esetben csak egy, ami az utolsó is. Ha érted ennek paradoxonát.

wahed ithnen 2012.12.02. 21:11:17

@MetroGoldwinMayer:

"Gaza is roughly twice the size of Washington, D.C., but its population is considerably more than twice as large, giving it one of the highest densities in the world."

Az élettér kifejezésnek van egy sajátos büdös szaga mióta egy bűnös eszméhez erősen kötődik, de ha ezt a bűzt lemossuk róla, akkor a hétköznapok valóságában mélyen beivódott összefüggést mutat az egész flórában és faunában. Megkerülhetetlen.

Tomycat 2012.12.02. 21:17:26

A palesztinokat gettositottak es megprobaljak cigany csurhenek bemutatni es ezzel jogot teremteni arra, hogy rakenyszeritsek oket arra, hogy alarendelt nepkent, onallo akarat nelkul eljen gyakorlatilag rabkent sajat foldjenek elenyeszo teruleten. Kb. az tortenik veluk, mint ha a magyarsagot begettositanak a Dunakeszi-God-Vac Dunamenti savba a kb. ezer evvel ezelotti honfoglalalas elotti nepeknek visszadva a tobbi teruletet. Mindez persze nulla karpotlassal es itt ott nemi nepirtassal tarkitva. Ezt nem ertik nemelyek, miert nem orulnek a palesztinok a mai helyzetnek.
Az erem masik oldala, hogy a zsidokat mindenutt igy vagy ugy de uldozik a vilagon. Nyugtuk sehol sincs, hiaba nemzedekeken at polgarai valamelyik orszagnak, idorol idore valaki kitagadja oket, szemukbe kopik: ti idegenek vagytok, menjetek el. Eredeti hazajukat elvesztettek, a masodik vilaghaboru ellottol kezdik visszaszerezni egyre durvabb modszerekkel ami elobb bekes betelepules volt, mara mar nyilt rablas lett. Most mert erosek, megy az erobol valo politizalas. Joggal szeretnenek egy hazat, de ott mar masok laknak. Szerintem nem esik jol nekik a palesztinok kiirtasa, de az igazsag az, jelenleg nincs is mas alternativa szamukra.
Az az igazsag, Izrael tamogatoi kozott nincs olyan, aki a valosagosan bekes megoldast tamogatna - vagyis palesztinok tenyleges anyagi kartalanitasa az elveszett javaikert es oket ert serelmekert. Ez ugye nonszensz - hiszen sokkal olcsobb kiirtani a palesztinokat, raadasul amig a konfliktus tart, a "tamogatok" a fegyverek szallitoi busas hasznot zsebelnek be.
Ebbol vilagosan kovetkezik 4 dolog:
1. Folyamatban van es erosodni fog a palesztin genocid mert hat utban vannak es nem fognak beletorodni sorsukba.
2. Lesz ujabb zsido genocid, amikor valamilyen okbol legyengul az ellenseges kornyezetben levo allam. Csak ido kerdese.
3. A tulelo izraeliek oda fognak menekulni, ahol leginkabb befogadjak oket, azaz abba az orszagba, ahol egyebkent is a legtobben vannak.
4. Ahova betelepulnek az izraeli menekultek, ott a helyi lakossag nem zsido resze elobb-utobb olyan helyzetben talalja magat mint a bekesen elo palesztinok a masodik vilaghaboru elott. Vagyis kezdodik minden elolrol.
Ebbol a korbol csak ugy lehet kikerulni, ha a penzt a bekere koltik, vagyis a palesztinok kartalanitasara cserebe az uj helyzet elfogadasaert es a jogos serelmek orvosolasara. De a penz nem erre megy, az a fegyverekre kell........

fehérfarkas 2012.12.03. 09:44:48

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

tévedésben vagy, ugyanis az arab országok támogatják pénzzel és segélyekkel a palesztinokat,
csakhát közvetlenül nem lehet a palesztinoknak semmit sem küldeni, hanem csakis izraelen keresztül (=az izraeli katonai őrposztokon keresztül lehet bármit is bejuttatni, az izraeli katona meg azt engedi csak be, amit a knesszetben az izraeli politikusok megszavaztak - csupán azért kerül be egy csomó árú és termék a palesztinokhoz, mert szerencsére az izraeli katonák is ugyanolyan korruptakat és lefizethetőek, mint a politikusaik;
csakhogy egy gazdaságot nem lehet arra építeni, hogy az őrbódéban éppen egy korrupt katonai egység, vagy pedig a törvényeket már csak azért is pedánsan betartó egység teljesít szolgálatot, mert gyűlöli a palesztinokat, és a knesszetben meghozott törvények palesztin-ellenesek;
a gazdaság alapja ugyanis a szabad áruforgalom - és ha ez akadályoztatva van, akkor ott nem lesz gazdasági fejlődés;
pont ez az egyik célja annak, hogy a palesztin települések köré 8m magas betonfalakat építenek, amelyek bejáratát az izraeli hadsereg ellenőrzi és az mehet ki és be, akit az izraeli katonák ki vagy be engednek;
képzeld el mi lenne, ha a magyar városokat körbefalaznák a szlovákok, és csak az mehetne be és ki, akiket a szlovák katonák ki vagy beengednek)

fehérfarkas 2012.12.03. 10:16:07

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "A másik: meg akarhatják szerezni, de nem fog menni, az USA marad Izrael pártján. Jelzem, eddig négy háborúban akarták letörölni a térképről Izraelt a környező arab államok (1948, 1956, 1967, 1973), nem jött nekik össze. Igaz, Izraelt támogatta az USA, az arabokat viszont a SZU. "

az ne zavarjon téged, hogy 1956-ban Izrael támadta meg Egyiptomot a franciákkal és angolokkal szövetkezve, hogy a Szuezi-csatornát elfoglalhassa;
1973-ben pedig Egyiptom azért támadta meg Izraelt, hogy az 1967-ben az izraeliek által megszállt Sinai-félszigetet visszaszerezze és a megszálló izraelieket onnan kiűzze;
az meg fel sem tűnik neked, hogy ennek a "jajj, a csúnya gonosz arabok által megtámadott szegény békés" kicsi országnak a háborúi úgy fejeződtek be, hogy más területeket megszállt?
nem az arabok szálltak meg izraeli területeket, hanem az izraeliek arab területeket (Ciszjordánia /mai napig katonai megszállás alatt/, Gáza /a klasszikus megszállás 2005-ben megszűnt, most helyette körbefalazás, blokádolás, katonai ellenőrzés alatt tartás van/, Golán-fennsík /mai napig katonai megszállás alatt/, Sinai-félsziget /már kivonultak/, Dél-Libanon /már kivonultak/);
meg a megszállásokon és a 2 rendes arab-izraeli háborún kívül átrepült Jordániába (1966), Szíriába (2008), Irakba (1982), Libanonba (2006) bombázni;
1954-ben pedig az Operation Susannah hadművelet keretében az izraeli katonai titkosszolgálat egyiptomi zsidókat (mint egyiptomi állampolgárokat) szervezett be, hogy kairói nagykövetségek ellen terrortámadásokat hajtsanak végre, lejáratva ezzel Egyiptomot, és sok országot Egyiptommal szembefordítsanak (szerencsére az egyiptomi titkosszolgálat időben leleplezte és meghiúsította Izrael ezen tervét)

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.04. 00:54:47

@Petykabá:

Neked az agyadban rendet kene tenni.

Apartheid-faji alapu hatranyos megkulonboztetes- Del Afrikaban volt. Azt jelentette, hogy a torvenyek a feketeket teljesen hatterbe szoritottak: az alapveto allampolgari jogaiktol teljesen megfosztottak oket. Ezzel szemben Izraelben az arabok ugyanolyan jogokkal rendelkeznek, mint barki mas.

Fasiszta allam? Eppen ellenkezoleg! Izrael az egyetlen liberalis demokracia a tersegben. Szabad valasztasok, pluralizmus...stb

Ezzel szemben a joakaroik a tersegben eloszeretettel indoktrinalnak, politikai ellenfeleiket kivegzik, bortonbe csukjak, elnemitjak, a demokraciat labbal tiporjak. Ismeros modszer ugye?

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.04. 01:17:31

@fehérfarkas: Ugy tunik, hogy jol tettek a korbefalazast, ugyanis azota 90%-al visszaesett a terrortamadasok szama.

Ami pedig Egyiptom megtamadasat illeti, rosszul tudod. Nem azert tamadtak meg, mert el akartak foglalni a Szuezi-csatornat, hanem azert mert Egyiptom a Tirani-szorost blokad ala vette, es azt izraeli kereskedo hajok elol elzarta.

fehérfarkas 2012.12.04. 10:15:05

@In Soviet Russia car drives you:

nem azért az egy húszért, de Gáza is körbe van falazva (ahol meg még nem készült el a fal, ott szögesdrót és aknamező van), meg a ciszjordániai városok is, viszont a rakétázások a körbefalazott Gázából folytatódtak, míg Ciszjordániából megszűntek;
ugyanis nem a falnak van hozzá köze, hanem annak, hogy teljesen mások mind a megélhetési, mind az életszínvonalbeli, mind a gazdasági, mind a szabadságjogbeli, mind a politikai körülmények Ciszjordániában mint Gázában

persze még így is embertelenek a körülmények Ciszjordániában, de azzal, hogy egy kicsivel élhetőbb mint Gáza, és a ciszjordániakban van remény arra, hogy békés úton is eredményeket tudnak elérni azzal máris pacifikálni lehetett őket,
de Gázában egyelőre esély sem mutatkozik erre az izraeli politika miatt - pedig Gáza mint földközi-tengeri kikötőváros, ha szabadon működhetne, akkor fejlettebb és gazdagabb lehetne a ciszjordániai városoknál

vagyis a cionista propaganda és fals mítoszok helyett inkább azon kellene elgondolkozni, hogy vajon miért lehetett pacifikálni a sokkal nagyobb területű és lakosságú Ciszjordániát mint a kisebb Gázát?
(ne felejtsd el, hogy a mai ciszjordániai Palesztin Hatóság elődjének számító Fatah semmivel sem volt békésebb mint most a Hamasz, és mégis képes volt a pacifikálódásra)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.04. 10:21:28

@wahed ithnen:

"Ha 1900-ban 2milliárd ember élt a Földön és ma 7 milliárd, akkor hagyom neked hogy egyedül is rájöjj mi a következménye, ha nem kezdünk neki a népesség csökkentésének, még békés eszközökkel."

Népszerű tévhit. A túlnépesedés hamis elmélet. 30 éve volt divatban. Ma már a szintén teljesen hamis globális melegedés lemezt játszák az alarmista médiák.

fehérfarkas 2012.12.04. 10:31:52

@In Soviet Russia car drives you:

Egyiptommal kapcsolatban a Szuezi-csatorna államosítása volt a hivatalos ok a támadásra

ha a csatorna építését és finanszírozását megnézzük, akkor azt Egyiptom még a királyság idejében nemcsak kifizette teljesen, hanem a felvett hitelek kamatai miatt több mint háromszorosát fizette vissza;
a kölcsönt nyújtó finanszírozók pedig a Brit birodalom és Franciaország voltak és Izraelnek (amely akkor még tervrajzon sem létezett) semmi köze nem volt hozzá;
ráadásul a Szuezi-csatorna államosításának is meg volt az előzmény: és itt nem csupán arra gondolok, hogy Nasszer elnök szocializmust vezetett be és államosított, hanem arra is, hogy a csatorna annak ellenére nem volt Egyiptom tulajdonában, hogy az ország kamatokkal együtt többszörösen visszafizette a csatorna építésére felvett kölcsönöket, és több ezer egyiptomi halt meg az építkezés közben (vagyis egyiptomi munkások az életüket adták a csatornáért), ugyanakkor a profitot a Brit birodalom és nagy hajótársaságai fölözték le (amelyeknek így több ezer km-rel lerövidült az útja Inida/Kína/Délkelet-Ázsia és Európa között),
ugyanakkor amikor Nasszer segítséget kért a nyugattól a nagy nílusi víztározó megépítésére, akkor azt a nyugati országok (köztük a kapitalista Anglia is) elutasították, mondván szocialista országnak nem adnak támogatást;
Nasszer pedig olyat tett, amit a hidegháború idején sok más szocialista ország is megtett: államosított - ami bizonyos országok érdekeit sértette;
persze Izraelét is - csak míg Angliának és Franciaországnak volt valamicske jogalapja (persze nem háborús módszerrel rendezni a kérdést, hanem békés tárgyalásosan kellett volna), addig Izrael semmi
(ha legalább egyetlen cent kölcsönt, és egyetlen izraeli állampolgár munkást beleadott volna az építkezésbe akkor legalább 0,0000001% joga lett volna - csak hát a Szuezi-csatorna építésekor Izrael még nem is létezett);
az pedig, hogy Izrael úgy gondolja, hogy az egész Vörös-tenger és Földközi-tenger az övé és szabadon rendelkezhet vele, és más országokat úgy akar ugráltatni, ahogy ő fütyül az még nem jogalap semmire, csupán az arroganciájának a kimutatása

Petykabá 2012.12.04. 11:07:29

@In Soviet Russia car drives you:

"Ezzel szemben Izraelben az arabok ugyanolyan jogokkal rendelkeznek, mint barki mas."

Bruháháháháhá: Ja ugyanolyan jogokkal rendelkeznek, kivéve, hogy többek között nincs szavazati joguk. Legalább ekkora baromságot ne állítanál.

Ja, hogy van néhány dísz-palesztin, akiknek van szavazati joguk, igen, akiket nem gettósítottak, vagyis akiket nem zártak "apartheid"-be. Ilyen Dél-Afrikában is volt. Kb. ez a 10%. Ők meg munkát alig kapnak, mert ez a nagyon civilizált ország icipicit rasszista.

De, hogy egy hétköznapi példát is említsek Izraelben rengeteg olyan út van, ahová, csak zsidók mehetnek rá az autójukkal. Nem ez egy icipicit sem apartheid, nehogy azt hidd, ááá, nehogy felébredj álomvilágodból...

Petykabá 2012.12.04. 11:12:19

@In Soviet Russia car drives you:

"Izrael az egyetlen liberalis demokracia a tersegben"

Ha te ezt elhiszed, hogy Izrael egy liberális demokrácia, akkor azt is, hogy a náci Németország liberális demokrácia volt, úgyhogy neked tökmindegy...

Annyi igaz ebből, hogy Izrael egy nemzeti-liberális áldemokrácia, magyarul:fasizmus.

Petykabá 2012.12.04. 11:32:54

@fehérfarkas: "képzeld el mi lenne, ha a magyar városokat körbefalaznák a szlovákok, és csak az mehetne be és ki, akiket a szlovák katonák ki vagy beengednek"

Semmi, azt mondanák, hogy védekezni kell a magyar terrorizmus ellen, és csak önvédelemből csinálják. Majd egy két év múlva néhány fiatal tényleg elkezdene rakétákat gyártani kínjában, megkezdődne a nyomor háborúja a falon kívüliekkel, ezért néha lebombáznák Budapestet.

Budapestet körbetelepítenék szlovákokkal, és valahányszor eltalálna egy ilyen rakéta egy szlovákot, vagy megsérülne egy szlovák katona szívbemarkolóan telekürtölnék vele a világot.

A magyarokkal lassan a terrorizmus szó összemosódna. 50 évvel később, már fél Magyarországon szlovák telepek lennének, Budapesten tombolna a nyomor, és már a fél világ azért drukkolna, hogy a szerencsétlen szlovákokat hagyják élni a magyar terroristák. Így menne ez, ha analóg helyzet lenne.

Szerencsére a szlovákok és Szlovákia nem ilyen, vagy legalábbis ezt nem tudná véghezvinni.

Egy idő után megjelennénekl azok a hangok

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.04. 16:02:26

@Petykabá:

Te vagy total hulye vagy, vagy csak gatlastalanul hazudsz. Nem, hogy az araboknak, de meg az arab noknek is szavazati joguk van. El tudod ezt kepzelni a palesztin-barat testveri arab allamokban? Az arab gyerekek valaszthatnak, hogy izraeli iskolaban akarnak tanulni, vagy a tobb szaz arab iskola valamelyikeben. Vannak arab partok is, arab parlamenti kepviselok, arab a Legfelsobb Birosag elnoke, csak, hogy egy-ket peldat emlitsek. Az arab, a heber mellett hivatalos nyelvnek szamit. Tudod mi az egyetlen kulonbseg zsido es arab izraeli kozott okostojas? Az, hogy az araboknak nem kotelezo a sorkatonai szolgalat.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.04. 16:10:13

@Petykabá: "Annyi igaz ebből, hogy Izrael egy nemzeti-liberális áldemokrácia, magyarul:fasizmus."

Hat ez rem nagy ostobasag. Gondolom neked a demokracia Ahmadinejaddal kezdodik es Khomeinivel vegzodik. Kezdek megbizonyosodni arrol, hogy meg vagy buggyanva.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.04. 16:16:32

@fehérfarkas:

"persze még így is embertelenek a körülmények Ciszjordániában"

Errol miert Izrael tehet? Ez olyan-persze mas kontextusban-mintha mi az EU-t hibaztatnank azert, hogy Magyarorszagon alacsony az eletszinvonal.

Petykabá 2012.12.04. 16:23:02

@In Soviet Russia car drives you:

Mekkorát csúsztat ez az ember, mekkorát. Óriási. Ügyvéd vagy? Vagy csak szimplán hülyének nézel mindenkit? Kizárólag Izrael arab állampolgáraira igaz, amit írsz. (Le is írtam ezt) JA HOGY VAN EGY PÁR MILLIÓ EMBER AKI OTT ÉL ÉS NEM ÁLLAMPOLGÁR? JAAAA, de ők nem emberek szerinted úgy látszik. Technikailag ez egy apartheid, még ha jogilag te olyan szépen ki is magyarázod, de megnyugtatlak nem vagy egyedül, sokan magyarázzák habzó szájjal. Annál is inkább fura ez, merthogy Izrael kedvére megy be ezekre a területekre (sajátjának tekinti a WB-t) és telepítget, ami mellesleg háborús bűn, amiért szépen az összes vezetőt Hágába kellene citálni.

By the way, úgy látszik nem csak én vagyok teljesen hülye, hanem az ENSZ kivizsgálói is: "The analogy has been used by United Nations investigators" wikip

Ja és az arab állampolgároknak vajon miért nem kell katonának menni? Hogy ne kelljen legyilkolni a saját fajtájukat, meg kitelepíteni őket, meg néha, amikor azt hiszik nem látnak a kamerák kivégezni őket bekötött szemmel. Tényleg szívmelengető engedmény. De tartok tőle, hogy inkább nem bíznak bennük meg a hadseregben, mondjuk ezt meg is értem.

Az ókori Görögország is mekkora demokrácia volt, Ja és ott voltak a rabszolgák 0 joggal. Ez elmegy kétezer évvel ezelőtt, mint demokrácia, de azért ma már súlyos csúsztatás.

TEHÁT, ha mi szépen gettóba zárnánk, és körülfalaznánk mondjuk a pirézeket, akik itt élnek, attól mi még egy vígan funkcionáló liberális demokrácia lennénk? Persze néhány pirézt, akit valahogy befogad a rendszer nem különbözetnénk meg, sőt, még a rokonait sem kell megölnie, VÁÚ mekkora demokrácia ez. Így gondolod?

Petykabá 2012.12.04. 16:49:23

@In Soviet Russia car drives you:

"Errol miert Izrael tehet? Ez olyan-persze mas kontextusban-mintha mi az EU-t hibaztatnank azert, hogy Magyarorszagon alacsony az eletszinvonal."

Miért is Izrael tehet róla, miért is, nehéz lesz találni indokokat, nagyon nehéz:

mert össze vissza van szabdalva falakkal, és utakkal, amire nem hajthatnak P-k?
mert visszatartják az adóikat?
mert tele van idegen telepekkel?
mert tele van menekültekkel, akiket Izrael kitelepített az otthonukból, hogy telepeket tegyen rá?
mert Izrael a sajátjának tartja, mivel előtte nem volt ország?
mert Izrael azt akarja, hogy húzzanak át más országokba belőle az arabok, ha lehet?
mert 60%-át ő irányítja, nem a PA?
mert az Izrael hadsereg kénye kedve szerint csinál benne, amit akar?
mert ellopják a vizüket: 10* annyi jut a telepeseknek per fő?
mert bár Izrael saját területeként kezeli, a benne lakókat nem ismeri el állampolgárainak?

Hirtelen ennyi jutott eszembe, hogy miért tehet Ciszjordánia helyzetéről Izrael.

Szóval eléggé gyenge volt az analógiád Magyarországgal és az EU-val.

fehérfarkas 2012.12.05. 11:11:40

@In Soviet Russia car drives you: "Errol miert Izrael tehet? Ez olyan-persze mas kontextusban-mintha mi az EU-t hibaztatnank azert, hogy Magyarorszagon alacsony az eletszinvonal. "

mert izrael tartja katonai megszállás alatt az ENSZ elétélő határozatai ellenére is,
Izrael építette a 8m magas betonfalakat a ciszjordániai városok köré, ahová a ki- és bejutás az izraeli katonák ellenörzőposztján keresztül lehetséges csak;
Izrael épített több mint 120 telepet Ciszjordániába úgy, hogy jelenleg már nincs két palesztin település, amiket főút közvetlenül kötne össze - ugyanis a zsidó telepek úgy lettek elhelyezve, hogy a főutak az ő igazgatási területiken mennek keresztül, és palesztinok (rendszámról felismerhető) csak a katonai ellenőrzés után mehetnek át (amikor átengedik őket, mondjuk legtöbbször átengedik őket, csupán 2-3 órát várakoztatják őket; vagy este pedig sokszor egyáltalán nem engedik át őket, mondván majd csak holnap reggel;
és ezt nemcsak személyautókkal csinálják meg az izraeli katonák, hanem beteget szállító mentőkkel és áruszállító teherautókkal és furgonokkal is);
vagy ott van az, hogy ciszjordániában a zsidó telepesek szabadon hordhatnak fegyvert (nagyon sokan gépfegyverrel járnak be a palesztin városokba), míg a palesztinokat már egy svájci bicskáért is vegzálhatják az IDF katonái;
de úgy látszik a katonai megszállásról, a körbefalazásról, az ENSZ szerint is illegális zsidó telepépítésekről (=kolonizálás és angolul egyébként egy kolonizálásnak is nevezik: colonisation), az IDF katonai razziáiról nem Izrael tehet - hát akkor ki? talán Lengyelország? vagy Kína? vagy a marslakók? :)))

fehérfarkas 2012.12.05. 11:34:05

@In Soviet Russia car drives you:

Izraelben sok zsidó békében él együtt az arabokkal/palesztinokkal a saját politikusaik populista uszításai ellenére is

sőt, sok fiatal zsidó szokott kimenni tüntetni a saját kormánya ellen kiállva a palesztinokért, hogy fejeződjön végre be a palesztinok elnyomása

de sok sportklubban zsidó és arab/palesztin közösen játszik, és közös a szurkolótáboruk,
vagy sok munkahelyen vegyesen dolgoznak zsidók és arabok/palesztinok;
de azon iskolák száma is növekszik, ahol vegyes zsidó-arab/palesztin osztályok vannak;
mindezek a cionista kormány palesztinellenes uszításai ellenére történnek, annak révén, hogy az arabokat/palesztinokat megismerő zsidók rájönnek, hogy az arabok/palesztinok nem terroristák, nem semmirekellő primitívek, nem tolvajok, hogy az arabok/palesztinok semmivel sem rosszabb emberek mint ők;
és minél több zsidó ismeri meg az arabokat/palesztinokat személyesen annál kevesebb hatása van a cionista propagandának Izraelben
(a magyarországi cionista és zsidó más kérdés, ugyanis a magyarországi zsidók többsége nem is találkozik arabokkal, és még a bevándorlók közül is összekeveri egymással az indiait, a törököt és az arabot;
és soha életében nem is járt még egyetlen arab országban sem, és az összes információforrását az általa hitelesnek vélt magyar, nyugati és izraeli médiából szedi)

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.05. 17:23:47

@fehérfarkas:

Ok es okozat. Haboru van, amit nem Izrael kezdett. Maguk a telepesek nem lehetnek akadalyai a bekenek, ezt legutobb 2005-ben bizonyitotta Izrael, amikor a gazai kivonulaskor felszamolta a telepeket, az osszes ottani (valamint 4 ciszjordaniai) zsido falu lakoit Izraelbe koltoztette. Persze meg meg sem szaradt a tinta a papiron, mar elkezdtek loni Izraelt.

Ennek fenyeben nem meglepo, ha-biztonsagi szempontokat eloterbe helyezve- falakat, checkpointokat huznak fel. Ezek a falak a foldmuvesek szempontjabol ugyan elonytelenek, de a merenyloket tavoltartjak.

Erdemes eltunodni azon, hogy az egyik oldalon adott egy allam, amelyik a beke szempontjabol mar sokszor hajlando volt kompromisszumokra, a masik oldalon pedig adott egy orszag nelkuli allam, amelyik nagyon sok-szamukra nagyon is kedvezo, lasd 2000 Camp David- a bekekotesre es orszagalapitasra iranyulo lehetoseget elszalasztott. Ugy tunik a palesztin vezetoknek nem erdeke a bekekotes, inkabb az az onzo erdekuk, hogy –akar sajat nepuk szenvedese aran is- fenntartsak az aldozat szerepet, valamint a kul- es belpolitikai konfliktusokat. Minden jel szerint, anyagilag ok ebbol nagyon jol profitalnak. Emelett a tavolabbi celrol- Izrael eltorleserol- sem mondtak teljesen le. Sot!

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.05. 17:30:12

@fehérfarkas:

“Izraelben sok zsidó békében él együtt az arabokkal/palesztinokkal a saját politikusaik populista uszításai ellenére is”

Ize! Kevered a szezont a fazonnal. Izraelben nincsenek palesztinok. Izraeli allampolgarsagu arabok vannak. Ennek fenyeben eleg vices amikor ezt irod:

“és minél több zsidó ismeri meg az arabokat/palesztinokat személyesen annál kevesebb hatása van a cionista propagandának Izraelben”

Amugy, hogy ki uszit ki ellen, azt nagyon rosszul latod. A gyerekeket a palesztin teruleteken levo iskolakban agresszivan doktrinaljak, mar kiskorukban belejuk nevelik Izrael es a zsidok gyulolelet. Ez teny, nagyon sok felmeres keszult ezugyben, te is utana tudsz nezni, de gondolom ez mar nem erint olyan erzekenyen. Ugye milyen jo, hogy Izraelben egyutt tud elni zsido es arab? Erre az esely az arab orszagokban nincsen meg. Tudod miert? Mert izraeli allampolgar alapbol ki van tiltva onnan. De gondolom emiatt nem vered a melledet, ez mar nem bantja az igazsagerzetedet.

Mellesleg amit irsz, az mind azt bizonyitja, hogy Izraelben fejlett demokracia mukodik. Ezzel szemben Palesztinaban rendszeresen vegeznek ki arabokat mindenfele birosagi eljaras nelkul, ha akar a gyanuja is felmerul, hogy Izraellel kollaboraltak, se birosagi eljaras, se jogi vedelem, semmi. Erted? A Hamasz rendszeresen politikai tisztogatasokat vegez…stb. Ha diohejban akarnam osszefoglalni, a demokracia sarba tiprasa az ami ott folyik. A palesztin vezetok a sajat nepuk ellensegei.

fehérfarkas 2012.12.05. 21:02:04

@In Soviet Russia car drives you: "Ize! Kevered a szezont a fazonnal. Izraelben nincsenek palesztinok. Izraeli allampolgarsagu arabok vannak."

azok az izraeli arabok nem ugyanazok az arabok, akik ciszjordániában élnek, csak ők izraeli állampolgárságot kaptak, míg a ciszjordániai társaik meg katonai megszállás alatt élnek izraeli állampolgárság nélkül?
a földrajzi palesztina területén élő őslakos embereket nevezik palesztinnak (a 14 évszázada ott lakóknak talán több joguk van őslakosának nevezni magukat, mint a 20. században európából, afrikából, és amerikából bevándoroltaknak), arról nem ők tehettek, hogy néhány más kontinensbeli ország (USA, Anglia, Franciaország, Szovjetunió az ENSZ szavazáson) az ő megkérdezésük nélkül úgy döntött, hogy a területet ketté vágják, és az egyik lesz az őslakosoké, a másik meg a bevándorlóké

egyébként pedig a földrajzi Palesztína az európaiak gyarmatosításáig Szíria része volt (a török birodalom sem darabolta fel Szíriát!!! - a vilajetek, azok közigazgatási egységek voltak, úgy mint nálunk a vármegyék), és az európai gyarmatbirodalmak darabolták fel Szíriát: a mai Szíria területe és a róla leválasztott Libanon lett a franciáké,
Palesztina meg az újonnan létreozott Jordánia meg lett a briteké
(egyébként pedig Palesztínával ellentétben Jordánia az, amelyik soha nem létezett sem földrajzi, sem kulturális, sem gazdasági egységként korábban a történelem során, hanem teljesen mesterségesen Britek hozták létre)

"Ugye milyen jo, hogy Izraelben egyutt tud elni zsido es arab? Erre az esely az arab orszagokban nincsen meg. Tudod miert? Mert izraeli allampolgar alapbol ki van tiltva onnan. "

az izraeli állampolgárvan van kitiltva több arab országból és nem a zsidó (az aliyázást azt a zsidók az arab országokban ugyanúgy maguk választották, ahogyan itt Európában és Amerikában is) - de ez sem minden arab országra igaz, mert pl. Tunéziába vagy Jordániába vagy Egyiptomba izraeli állampolgár is bemehet (sőt, Izrael után Tunéziában van a 2. leglátogatottabb zsidó zarándokhely - egyszer éredemes lenne neked is elmenned oda, hogy saját szemeddel lásd a valóságot és ne a cionista pr brossúrát nyomassad),
Libanonba vagy Szíriába meg azért nem mehet be izraeli állampolgár, meg a mai napig nincs békeszerződés Izrael és köztük (ellenséges ország állampolgárait pedig nem szokták beengedni - de ez visszafelé is igaz: Izrael is csak ritka kivétellel enged be szír és libanoni állampolgárokat)
de ezen mit csodálkozol? Libanont még 2006-ban is bombázta Izrael, a Golán-fennsíkot pedig a mai napig megszállva tartja (csak azzal a nyugati sajtó kevesebbet foglalkozik mint a több millió megszáltt palesztinnal, mivel a Golánon kb. 30ezren élnek csupán, mivel kb. 100ezer szír menekült el onnan a megszállás után)

az utsó bekezdéseben pedig a Hamaszt már megint összemosod a palesztinokkal,
a Hamasz csupán egy szervezet, amely csupán a területileg és lakosságilag kisebb Gázában van hatalmon, míg a területileg és lakosságilag nagyobb Ciszjordániában a Palesztin Hatóság van hatalmon, és az ENSZ őket vette fel megfigyelő tagnak,
de ha már itt tartunk, akkor elárlom, hogy Ciszjordánia után a legtöbb palesztin nem Gázában él, hanem Jordániában, és ott sincsen Hamasz,
sőt, a palesztinok fele Európában, az USÁ-ban és a dél-amerikai országokban él menekültként vagy bevándorlóként, de jelentős számú palesztin él az arab olajországokban is rendes becsületes dolgozóként (Kuvaitban pl. a tanárok többsége palesztin - a 90-es években az öbölháború idején volt konflitus Kuvaitban a palesztinokkal, mert ők Irakot támogatták, de azóta ez rendeződött - de a cionista újságok és honlapok, blogok a mai napig úgy emlegetik, mintha 20 éve folyamatos konlfiktus lenne ez és nem rendeződött volna)

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.06. 01:12:56

@fehérfarkas:

“Libanont még 2006-ban is bombázta Izrael, a Golán-fennsíkot pedig a mai napig megszállva tartja”

Libanonnal kapcsolatban arrol melyen hallgatsz, hogy mindennek az volt az elozmenye, hogy a Hezbollah (akik nem is csinalnak titkot abbol, hogy eltokelt szandekuk eltorolni Izraelt a fold szinerol: The Hezbollah Programme, The Open Letter 1985) elkezdte raketakkal lovoldozni Izraelt, erre volt valaszlepes a legi tamadas.

A Golan-fennsik pedig egy tokeletes helyszin egy Izrael elleni tamadasra a magas fekvese miatt, majd hulyek lennenek bekeszerzodes nelkul kivonulni. FYI, a 6 napos haboru utan, nem sokkal miutan elfoglaltak, az izraeli vezetes ugy dontott, hogy kivonul a Golan fennsikrol, ennek egyetlen feltetele volt: a bekeszerzodes. Ezt Sziria, es a veluk Izrael ellen szovetkezo arab allamok egyhangulag visszautasitottak.

Amugy emlited te is, hogy nincsen bekeszerzodes kozottuk.

“Libanonba vagy Szíriába meg azért nem mehet be izraeli állampolgár, meg a mai napig nincs békeszerződés Izrael és köztük”

Na es miert nincsen bekeszerzodes? Ki miatt hiusult meg? Lasd hatnapos haboru vege, amit mar emlitettem par sorral feljebb. Lasd Kahrtoum Resolution, a felkinalt bekere valaszkent a 3 nem: nem kotnek beket Izraellel, nem ismerik el Izrael letezesi jogat, nem folytatnak Izraellel targyalasokat)

"az utsó bekezdéseben pedig a Hamaszt már megint összemosod a palesztinokkal,"

Mossa oket ossze a fene, de 2006-ban ok nyertek a valasztasokat! Jo napot kivanok! Ez azert valamit jelent. Ha mast nem allando konfliktus forrast. Mind belpolitikai (harcok a Fatah-val), mind kulpolitikai (Izrael elleni raketatamadasok, ongyilkos merenyletek..stb). Sajat nepuk legadazabb ellensegei, meg akkor is, ha jelenletuk csak Gazara korlatozodik.

"sőt, a palesztinok fele Európában, az USÁ-ban és a dél-amerikai országokban él menekültként vagy bevándorlóként"

Ugy tunik, hogy csak a draga arab testvereknek jelentett problemat befogadni a menekulteket, Sziria, Jordania es Libanon kivetelevel, igy maradt nekik Europa es Amerika. Kuvait is befogadott majdnem felmillio menekultet,aztan amikor Szaddam lerohanta Kuvaitot, az irakiak oldalan a sajat befogadojuk ellen fordultak. Nem is csoda, hogy nehany ezer kivetelevel elzavartak oket egytol-egyig, ugyhogy tenyleg rendezodott az ugy, jol mondod. Manapsag a lakossag talan 2-3%-at teszik ki, de ebben nem vagyok egeszen biztos.

fehérfarkas 2012.12.06. 09:20:12

@In Soviet Russia car drives you: "Libanonnal kapcsolatban arrol melyen hallgatsz, hogy mindennek az volt az elozmenye, hogy a Hezbollah (akik nem is csinalnak titkot abbol, hogy eltokelt szandekuk eltorolni Izraelt a fold szinerol: The Hezbollah Programme, The Open Letter 1985) elkezdte raketakkal lovoldozni Izraelt, erre volt valaszlepes a legi tamadas. "

nem hallgatok el semmit,
főleg, hogy a 2006-os bombázások előzménye az volt, hogy Izrael elfogott 3 libanoni állampolgárt (persze szokásához bírósági híven tárgyalás nélkül börtönözte be), erre a Hezbollah válaszlépést tett: 1 évébe telt a Hezbollahnak, hogy válaszlépésben izraeli katonákat túszul ejtsen, így 2006-ban az izraeli-libanoni határnál egy izraeli harckocsit megtámadott, a támadásban pár katona meghalt, az életben maradtakat meg fogságba ejtette, hogy túszcserére kényszerítse Izraelt.
Ismétlem: katonai harckocsik és a bennük ülő fegyveres katonákat támadta meg, és nem civileket. És az indíték sem civilek gyilkolása volt, hanem túszcsere (ha ti libanoniakat börtönöztök be, akkor mi meg a ti katonáitokat ejtjük fogságba: és ha szabadon akarjátok látni a katonáitokat, akkor ti is engedjétek el a mi állampolgárainkat).
Erre Izrael reakciója az volt, hogy túszcsere helyett lebombázta Dél-Libanont, Bejrútot, Baalbeket, Tripolit - ezekben a nagyvárosokban lakónegyedeket, gyárakat, erőművet, infrastruktúrát bombázott. A végeredmény 50milliárd dolláros kár és több mint 100.000 libanoni vált hajléktalanná, mert szétbombázták a lakását.
Csak aztán 1 hónapnyi értelmetlen bombázás és pusztítás után megszégyenülten ki kellett vonulnia Izraelnek Libanonból, mert a Hezbollahot nem sikerült legyőzni, viszont az ENSZ újra elítélte, és az internetnek (és az oda felkerült felvételeknek) köszönhetően a nemzetközi közvélemény is Izrael ellen fordult.

A Hezbollahot nem kell senkinek sem szeretnie, a libanoniak körében sem örvend nagy népszerűségnek. De a tényeket viszont illik figyelemben tartani: a Hezbollah 1982-ben alakult az Izraeli megszállás ellen (gondolom azért azt te is tudod, hogy Izrael 22 évig tartotta megszállás alatt Dél-Libanont).
Vajon te mit szólnál ahhoz, ha Libanon tartaná megszállás alatt Észak-Izraelt?
Egyébként pedig, ha Izrael tényleg a Hezbollahot akarná legyőzni, és nem pedig csak a hatalmi arroganciáját fitogtatni, hogy megmutassa ő az úr a Közel-keleten és nem a nála 40-szer nagyobb létszámba levő arabok, akkor már rég megtehette volna: a libanoni kormányerőkkel összefogva már rég le lehetett volna győzni a Hezbollahot. De Izrael a mai napig nem fog össze a libanoni kormánnyal, hiszen ártatlan civilek lakónegyedeit, óvodásit, iskoláit, gyárait, erőműveket lebombázni sokkal könnyebb. Csak azt nem értem, hogy az ilyen tettei után miért csodálkozik azon Izrael, ha egyre többeknek lesz ellenszenves?

fehérfarkas 2012.12.06. 09:32:03

@In Soviet Russia car drives you:

elfelejted azt a tényt, hogy az olajgazdag arab országok Szaúd Arábia kivételével törpeállamok,
Kuveitban a fél millió palesztin a teljes kuvaiti lakosság (amiben már a vendégmunkások, expatok is benne vannak) 15%-át teszi ki.

egyébként tök jó, hogy bebizonyítod, hogy ti cionisták mennyire leragadtok 20 évvel ezelőttnél, és folyamatosan ugyanazt a mantrát ismételgetitek - de pont ezért írtam, hogy azóta a kuvaiti-palesztin helyzet rendeződött,
ha nem hiszel nekem, akkor vegyél egy repjegyet és utazz el Kuvaitba, és a saját szemeddel győződj meg róla

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.06. 12:48:55

@fehérfarkas:

Latom kinodban -hogy fogast keress Izraelen- meg attol sem riadsz vissza, hogy ad hominem tamadj. Mar nem eloszor zug a cionisztazas, mint vad (ismeros felhangot utsz meg), mikozben fontos dolgokon egyszeruen atlepsz. Ha ez neked oromet okoz nem tartalak vissza, de baromira unom, meg kezd mar farasztani a tudalekoskodasod, teljesen celtalan.

Valasszal ne faradj!

End of transmission.

fehérfarkas 2012.12.06. 13:04:53

@In Soviet Russia car drives you:

szeretem azt, amikor valaki úgy válaszol, hogy arra a válaszreakcióra már nem kíváncsi - ez az igazi vitakultúra, ugye?

nézd, én nem támadtam, hanem a te hozzászólásaidra, és az azokban leírtakra válaszoltam, és azokat cáfoltam;
az, hogy a válaszaim neked nem tetszettek, és a hozzászólásaidban leírtakat könnyen meg lehetett cáfolni, arról nem én tehetek,
talán jobban utána kellett volna nézned annak, amiről írogatsz, vagy más és hitelesebb forrásokból tájékozódnod
süti beállítások módosítása