Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.08.01. 12:35 Farkas Gábor

Az olimpia vadhajtásai

Címkék: olimpia portfolioblogger sportfinanszírozás

Ezekben a hetekben mindenki az olimpia lázában ég, én viszont úgy érzem, néha túlságosan is. Sokan hajlamosak ugyanis arra, hogy bármely magyar olimpiai eredményt - legyen az pozitív vagy negatív – túlreagáljanak. Szilágyi Áron aranyérmében a magyar nemzet felemelkedését, dicsőségét és mindent elsöprő sikerét látják, majd óriásit csalódnak Cseh László vagy a vízilabda válogatott eddigi leszerepelésében, hiszen többet vártak tőlük. Amit érdemes megfigyelni, hogy egy esetleges siker esetén a közvélemény mindig többes számban fogalmaz, és az ország eredményének aposztrofálja a jó helyezést, amikor azonban valaki nem felel meg az elvárásoknak, az az ő egyéni kudarca és rossz teljesítménye. Meg kéne értenünk végre, hogy ahogy Cseh Laci rosszabb eredményeiről sem mi tehetünk – már amennyiben az esetleg nem a túlzott elvárások okozta nyomás miatt következett be - úgy Szilágyi aranyérméhez sem járultunk hozzá kollektíven semmivel. Ez a siker ugyanis nem az én sikerem, nem a te sikered és nem is a fenséges magyar nemzet sikere, hanem Szilágyié, az edzőjéé, esetleg a szüleié vagy az edzőtársaié. Ettől persze még szurkolhatunk és örülhetünk, sőt, büszkék is lehetünk, ezt nem vitatom el senkitől, a közös nyelv és a közös gyökerek erre sarkalhatnak sokunkat. Ne lássunk bele azonban többet, mint ami, vagyis egy tehetséges sportoló kiemelkedő egyéni teljesítménye.

Ugyanis, amennyiben nem így teszünk, az problémákhoz és vadhajtásokhoz vezethet. Én ilyennek látom például azt, hogy annak ellenére, hogy az olyannyira szeretett Kemény-legények (sic!) hazai bajnoki mérkőzéseit csak pár száz ember nézi meg Magyarországon, mégis több százmillió, közvetve pedig több milliárd forintot juttat az állam a vízilabda sportág számára. Mindezt csak azért, mert ott vannak az olimpián, és jól esik szurkolni nekik, büszkének lenni rájuk, miközben nem hogy a világon, hanem még a sportág fellegvárában sem érdekel jóformán senkit az, amit csinálnak. Hogy ez működhet másképp, arra jó példa az Egyesült Államok, ahol annak ellenére, hogy a női vízilabda válogatott tagjai nem kapnak egy fillért sem és teljesen amatőr módon űzik a sportágat, folyamatos sikereket érnek el, és a mostani olimpia esélyeseinek is számítanak. Mi nem ezt az utat választjuk, inkább közpénzekkel töltjük fel a büszkeségünket, úgy látszik megér több milliárd forintot az a pár olimpiai medál.

Az emberek nemzeti büszkeség iránti vágyát persze politikusaink és a holdudvaruk is felismerte, nem véletlen az egy-egy érmet követően a Facebook-ot elöntő poszt-áradat, ahol a különböző pártok, blogok és politikusok egymást túllicitálva próbálnak minél hamarabb és harsányabban gratulálni az aktuális hősnek. Ami pedig még rosszabb, hogy úgy tűnik, a jelenlegi kormányunk is az élsport támogatásában látja az ország problémáinak megoldását, a nemzeti öntudat kiépítését és ápolását, hiszen különben miért költenének tízmilliárdokat futball-stadionokra, miért támogatnák a közönség számára érdektelen sportokat és sportolókat vagy miért egy sportújságnak adná a miniszterelnök az utóbbi idők leghosszabb interjúját? Egyáltalán, miért szól bele az versenysport működésébe az állam és miért költ rá ennyi pénzt, amikor mindez működhetne piaci alapokon is, és ezekkel az összegekkel lehetne a tömegsportokat támogatni? Ha mindez nem valami ördögi gazdaságösztönző tündérmese terv része, akkor csak arról lehet szó, hogy ezzel próbálják megnyerni a szimpátiánkat, és a szavazatainkat, hiszen egy-kettővel több aranyérem, vagy egy BL csoportkör mellett nem számít semmi, leépülhet közben a jogállam és a gazdaság, a büszkeségünk megmarad. És csak ez számít, nem?

 

 

50 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr494690179

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az olimpia vadhajtásai 2012.08.01. 18:45:01

Miért egy sportújságnak adja a miniszterelnök az utóbbi idők leghosszabb interjúját?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czimi · http://xczimi-yvr.blogspot.com/ 2012.08.01. 17:00:01

Elég régi konceció, s működik is ... egy darabig

panem et circenses

Aranyos Papír Angyal (törölt) 2012.08.01. 17:24:40

Az államoknak általában jelentős bevétele van a gyógyszeripari adókból. Tekintettel erre, bizony, nem árt, ha áldoznak a laborolimpiákra.

portugéza 2012.08.01. 17:48:40

Ez érdekes kérdés.

- lehet, a "kidobott" milliók jobbá teszik több millió ember közérzetét, helyreteszik a büszkeségét ("vízilabdában mi vagyunk a császárok") ami nagyon közvetve a termelékenységben is megjelenhet (ez csak spekulatív eszmefuttatás), de nem is kell feltétlenül megjelennie, nem csak pénzben mérhető az élet. Az életszínvonalnak vannak pénzben nem kifejezhető paraméterei is.

- gyanítom, hogy a focinak nevezett sportág nálunk több támogatást kap, mint az összes többi olimpiai sportág együttvéve. Akkor már inkább Szilágyi, Cseh, a vízipólós fiúk, mint azok a semmirekellők.

- az élsportnak lehet pozitív hatása a hobbisportokat űzők számára is, de ez vitatott és nehezen mérhető.

- ha egyszer elindulunk azon az úton, hogy a költségvetésben mi a "felesleges" (szerintünk persze), nagyon nehéz lesz megállni: Pécsett van olyan múzeum, amelynek évente 200 (kettőszáz) látogatója van, miért nem zárják be? Kell nekünk Bartók rádió, amikor nem mérhető a hallgatottsága? Miért támogatjuk anyagilag a bolgár vagy a rutén kisebbséget?

- és a klasszikus: hány lélegeztetőgépet lehetne venni Cseh Laci edzőtáboroztatása költségeiből? ;)

lavór 2012.08.01. 17:53:54

Feltételezem, hogy a szerző a magyar futballról egy másik blogot publikál közeljövőben. Mivel a futballistáink is milliárdokkal gurigáznak, viszont fikarcnyi nemzetközi sikereket sem érnek el. Azért a pénzért még nagyobb kár.

budai zöld 2012.08.01. 17:55:02

Azért a gazdasági racionalitás nem ennyire egydimenziós - mivel a gazdaság szereplői emberek.

Az megvan, hogy mi történt, miután Görögország továbbjutott a foci EB csoportköréből?

Cirkuszra költeni nem feltétlenül csak a politikai hatalom megtartása szempontjából jó befektetés.
Piaci elven működő nemzetközi cégek miért is viszik csapatépítésre a munkavállalókat? Szerintem nem azért, hogy a szakszervezet le ne váltsa a menedzsmentet...

Mint minden befektetést, ezt is lehet jól és rosszul is csinálni, és - mondjuk a marketinghez hasonlóan - viszonylag nehéz mérni az eredményességet.

Alf (törölt) 2012.08.01. 18:23:35

Nem értek egyet teljesen.

Egyrészt ellentmondás van az írásban: ha állami pénzt adunk a sportolóknak, igenis van közünk hozzá, sőt tettünk is valamit azért, hogy ott legyenek, ahol vannak. Legalábbis elméletben.

A másik dolog, hogy ha ezt a logikát követjük, az egész kultúratámogatás, pl a teljes képzőművészeti egyetem fölösleges, jóval fölöslegesebb, mint a sport támogatása.

A jogállam "sérülését" erőltetett idekeverni.

Ez nem cirkusz, a cirkusz a parlamentben zajlik, valamint a blogokon, ahol a politikusok utolsó mondattöredékeit is hetekig elemzik.

Ezek az olimpikonok olyan emberek, akikre büszkék lehetnek a magyarok, és valljuk be nem túl sok ilyen ember van ma magyarországon.

Alf (törölt) 2012.08.01. 18:29:51

Ajánlom a figyelmetekbe akövetkező filmet:

www.imdb.com/title/tt0322332/

Az 1956-os magyar vizilabda csapatról szól.

Producerek között Quentin Tarantino és Lucy Liu...

vladimir964 2012.08.01. 18:34:02

Maximálisan egyetértek a blog írójával. Sajnos már mintegy két-három évtizede tapasztalható, hogy az olimpia, és közvetve az olimpiai eszme, vakvágányra futott ezzel az egész kvótázósdival, lóvéosztással az érmekért, stb. Az ifjúság ünnepe - és az alapeszme szerinti haveri erőösszemérés - helyett gusztustalan pénzgyárrá változott (hol van már a "csak a részvétel a fontos..."). Épp ezért már a pekingi olimpiát sem néztem, mint ahogy a mostanit sem.
Sajnos - és főleg a kisebbségi komplexussal küzdő, gazdaságilag lerobbant országokban, így hazánkban is - elharapózott az NDK-effektus, mely szerint a mindenkori vezetés remek propaganda anyagot lát egy-egy sportsikerben.
A cikkíróval abban is egyetértek, hogy - az általam egyébként nemigen kultivált USA - e téren igen egészséges politikát folytat. Lószart adnak pénzt élsportra, hiszen az adó elherdálásáért az adófizetők elevenen nyúznák meg a kormányzatot. A profi sportolókat és klubokat, mint a nevükből is fakad, befektetői csoportok magánpénzből tartják fenn - és csókolom. Aztán ha nem megy, nem megy és eladják a cuccot annak, aki lát benne fantáziát. ugyanez vonatkozik az egyéni sportolókra is. bizony, fel kell mutatni valamit, hogy pénzt kapj a szponzoroktól. De ingyenélősködni, az bizony kelet európai, és balkáni fíling.
A sport az sport, ahol hol sikerül valami, hol nem. Ehelyett kelet Európában gyakorlatilag kőkorszaki hordaleszámolásokra emlékeztető a hozzáállás. el kell ismerni azonban, ugyanez vonatkozik a - messze legprimitívebb közönséggel rendelkező - labdarúgásra nyugaton is, keleten is.
Példamutató a skandinávok hozzáállása. ott még él a megmérettetés egészséges felfogása. Nem dől össze a világ, ha a csapat kiesik az EB-ről, majd sikerül legközelebb, miután megnéztük, hol hibáztunk.

monddazigazatmar 2012.08.01. 18:58:31

Szeretem az ilyen tornábol felmentetteket amikor itt okoskodnak. Piaci alapon mi?
Akkor a gyereked vagy nem tanulna meg uszni, vagy 5000 ért vihetnéd az uszodába alkalmanként. Azt ugye magad sem hiszed, hogy pont az amcsi olimpikonok amatőrök gyülekezete lenne. Mert lehet hogy papiron az, de ki ne találd, hogy XY a mai világban a 8 óra munka után nemzetközi szinvonalon űzzön valami sportágat.
Amugy van olyan dolog ezen a világon, amire az index bloggerei szerint kell költeni az államnak a bicikliutakon és a kutyamenhelyeken kivul?

fasza nagyon fasza 2012.08.01. 19:01:56

Az apám sikereiről sem tehetek, nem járultam hozzá semmivel, mivel még csak meg sem születtem. Szóval akkor nem lehetek rá büszke?

Köszi, hogy megmondod nekünk, hogyan kell gondolkodni. Rendes tőled!

monddazigazatmar 2012.08.01. 19:01:57

@vladimir964:
Sajnos - és főleg a kisebbségi komplexussal küzdő, gazdaságilag lerobbant országokban, így hazánkban is - Agyaska! az USA meg Kina csinál legjobban presztizskérdést a sporteredményeikből. Meg honnan is veszed azt az ökörséget, hogy nem támogatják a sportolóikat?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.08.01. 19:02:36

2000 előtt még tetszett az olimpia, mert fiatal voltam, és tényleg elhittem a cukormázas jelmondatait, de felnőttem, és rájöttem, hogy ez is csak egy üzlet.
Nem érdekel mások sikere, nem irigylem eredményeiket, mert mindennél jobban érdekelnek a saját terveim, "sikereim", amiknek aztán örülhetek. :-)

monddazigazatmar 2012.08.01. 19:04:06

@vladimir964: Még egy gyönygyszem tőled :
"De ingyenélősködni, az bizony kelet európai, és balkáni fíling." ki is az ingyenélő? Nevezd már meg légyszi azt az olimpikont

Alf (törölt) 2012.08.01. 19:11:03

www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/pult-mogott-csollany-szilveszter-2016722

a svájci frank hitel miatt csaposnak állt ez az ingyenélő. egy lakást nem tudnak venni olimpiai bajnokaink...

egyre jobban szégyellem magam e miatt a poszt miatt, pedig nem is én írtam, de valami közünk cak van egymáshoz...mi is?

2012.08.01. 19:27:53

Doktriner liberális okoskodás, álproblémákon való lovaglás, csúsztásokkal és kocsmai bölcsességekkel.
Ezt a blogot se kell olvasni többet...

2012.08.01. 19:31:58

Még annyit, hogy a pont (az amúgy sok mindenben kritizálható) fidesz kormány alakítottá át a sportfinanszírozási rendszert. A piaci szféra adókedvezmények (TAO) révén támogatja az ún. látványsportokat (foci, kézi, vizilabda, kosárlabda, jéghoki). By the way, ez teljesen megfelel az EU-s normáknak.

Az olyan sportok, mint az úszás, vívás, dzsúdó vagy éppen a sportlövészet meg ha akarna se tudna piaci alapon működni egy ilyen kis országban.

sterimar 2012.08.01. 20:15:08

Elsősorban a sportoló sikere, ő tett érte a legtöbbet, de másodsorban bizony az országnak is vastagon része van benne. Nem a véletlen műve ugyanis, hogy vannak olyan országok, akik nagyon gyengén szerepelnek az olimpiákon (nyilván nem azért, mert az ott lakók tehetségtelenebbek vagy lustábbak lennének) és vannak amelyikek nem.
Ugyanis az ott lakók közbénzt költenek rá, infrastruktúrát építenek, edzőket képeznek stb. összességében tehát van kultúrája, beágyazottsága a sportnak.
Tehát nagy tévedés (vagy végletesen indivudualista megközelítés?), hogy csak a sportolón és a közvetlen környezetének a sikereiről van szó.

Gabi megmondja a tutit... 2012.08.01. 20:28:32

Cseh Laci havonta mintegy 800.000 (azaz nyolcszázezer) forintot költ "táplálkozáskiegészítőkre". Phelps vagy Lochte gondolom a többszörösét. Vicc az egész olimpia.

monddazigazatmar 2012.08.01. 20:32:15

@Gabi megmondja a tutit...: igen. ha te betolsz havi kétmillát az arcodba, akkor odavered a phelpset mint a szart.

Gabi megmondja a tutit... 2012.08.01. 20:47:42

@monddazigazatmar: Nem erről van szó. Arról, hogy ha nem tolod be az arcodba, akkor lehetsz te a legtehetségesebb és legszorgalmasabb. Tulajdonképpen a gyógyszerészeknek kéne felvonulni.

monddazigazatmar 2012.08.01. 20:56:38

@Gabi megmondja a tutit...:
Igen, ez a legkönnyebb, ráfogni a gyógyszerészekre. Gondolom a mai pizza már megvolt, meg a sör is.
Nem gondolod, hogy ezek a srácok - egytől egyig - vért izzadnak, mire egyáltalán rájuk néz egy gyógyszerész. Meg utána is.
Nincs csodaszer, rohadt kemény munka van ezek mögött.

Krisz11 2012.08.01. 20:57:29

Persze lehetne a sportra szánt pénzeket másra is költeni. Pl: kisebbségi felzárkóztató programokra.

Attól függetlenül.. Gyurta Dani Olimpiai Bajnok!
:D

Ezt az érzést nem lehet mással visszaadni!

Gabi megmondja a tutit... 2012.08.01. 21:17:02

Ne személyeskedj faszfej! Ha éppen tudni akarod, grillezett cukkinit és padlizsánt ettem vacsira.
De, ha már így összecimboráltunk, elárulom neked, hogy magam is sportoltam, korosztályos OB-n voltam ezüstérmes, egy olyan sportoló előzött meg, akitől felnőtt korában elvették az olimpiai aranyérmét. (Kitalálhatod, miért.) Aztán, amikor 14 éves koromban az edzőm hozott egy doboznyi gyógyszert, hogy ezt a hét folyamán vegyem be, abbahagytam.

pocaklakó minimanó 2012.08.01. 21:27:38

A topicnyitó beíráson (más változatban) jót röhögtem a modorosblogon.

Az a szánalmas, hogy jófejnek igyekeznek látszani az ilyen kis "elfogulatlanok", csak az bosszantja mindig őket, ha valamire a magyarok büszkék lehetnek.

Ezért akár a kutyába is képesek lemenni, hogy ezt a büszkeséget elvegyék, lerontsák, kifigurázzák.

Sokkal egyszerűbb lenne, ha gerincesen kimondanák: Szurkoljunk a magyarok ellen!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.08.01. 21:45:24

"Az megvan, hogy mi történt, miután Görögország továbbjutott a foci EB csoportköréből?"

Kikaptak a németektől?

Egy hosszú szöveget akartam volna írni, hogy hogyan becsüljük meg a magyar sikeres versenyzőket pld Bodrogi László támogatása az olimpián, de ettől most eltekintek.

Annál nincs rosszabb, minthogy elérsz valamit és utána pénz után kell szaladnod, mert pld. hiányzik a felszerelésed.

Én a pekingi olimpia után (ugye 3 arany) már másképp állok az olimpiai sikerekhez. Már abban irtózatos munka van, hogy valaki az olimpiára kijutott (nem szabadkártyával) és mondjuk ezüst vagy bronzérmes lesz.

Le a kalappal minden olimpikon előtt.

És amíg ezt leírom, addig Gyurta Dani úszik egy világrekordot, olimpiát nyer közben Czene Attila újságolja, hogy már Tőkés Lászlótól is kapott gratulációkat sms-ben.

*azta* 2012.08.01. 21:47:22

Kedves Farkas Gábor!
Te ilyeneken agyalsz? :D
Van olyan, hogy csak úgy elengeded magad? Amikor nem jutnak eszedbe ilyen magvas gondolatok? Amikor csak úgy örülsz és ehhez nem kell sem alkohol, sem más? Vagy mindenről csak a politika, a pénz, a gondok jutnak eszedbe? Nagyon nem lennék a helyedben!

Azért én szurkolok tovább, örülök, hogy két ilyen srác nyert 2 aranyat, meg 1 másik egy ezüstöt, egy lány egy bronzot, meg vannak pontszerzőINK is, meg látom azt a sok munkát ami emögött van, hogy ezek a sportolók méltósággal veszik ha győznek és azt is ha nem és ezt én példaértékűnek veszem, meg persze szorítok a CsehLaciért, de még a Kátéért is, meg a pólosokért... és ez nekem pl örömöt jelent! Neked mi okoz örömöt?

*azta* 2012.08.01. 21:52:16

Aztán meg ha USA mint példa, meg politikusok holdudvarban fürdőzése, szóval azért az Obama család is kitesz magáért - pont mikor a választások előtt állnak, ugye. (Hülyék lennének nem ott szurkolni, telefonálgatni, stb)

Shlomo Morel 2012.08.01. 21:58:10

Szarok a publius blogra.

HgGina 2012.08.01. 22:20:13

@lavór: az alkotmányunkban (oh, pardon, Alaptörvény) kellene rögzíteni, hogy Magyarországon foci nincs!
Amúgy meg a "nem a mi sikerünk, nem a mi sikertelenségünk" mentalitás még, ha van is valamely valós alapja, a nagy liberális baromságok egyike.
Nem szeretném, ha a világ közös sikerében bármilyen meggondolásból egy csapatba sorolnának Haynauval, Kádárral, Hitlerrel, Sztálinnal, Herzllel, Einsteinnel, Knézyvel, és egy halom másik, teljesen vagy csak részben az én erkölcsi szintemen aluli lénnyel.

HgGina 2012.08.01. 22:25:12

Nekem szimpatikus Eric Moussambani, az angol síugró bolond, a nigeri evezős. Mert ők még a hazájukat képviselve áldoznak valamit. Néha olyat, amihez se kedvük, se tehetségük. És örülnek, amikor ezért megbecsülést kapnak.
Ezt is hazaszeretetnek nevezik.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.01. 22:26:37

Ugyanez, csak egy icipicit másként, négy évvel ezelőttről: jacint.blog.hu/2008/08/30/aranyszamolosdi

Natan2005 2012.08.01. 22:43:36

Mindkét oldal mondja az érveit, sok igazság van mindkét oldalon, nem lehet egyik oldal fekete, a másik fehér.
Abban talán egyetérthetünk, hogy az egész olimpiai mozgalom rossz irányba csúszik el.
Valóban! Hol van már az amatőrizmus? (Talán sokan emlékeznek, hogy a tenisz azért került fel elég későn a palettára, mert azok, ugye, profik.)
Hol van már a részvétel fontossága?
Az egész kvalifikációs őrület már egyfajta világjárvány.
Itt már életek, sorsok dőlnek el századmásodperceken. A reklámidők másodperceit, a jogokat láda aranyban mérik!
A sportolók pedig? Sokan szintén hosszú évek munkáját, vagy az életüket teszik fel arra a pár másodpercre, ami, ha összejön - Istenek, ha pedig nem, akkor vége.
Ezért érzem úgy, ma már az egész olimpiai mozgalom túl van dimenzionálva!

Egy picit már megközelítésben: Miért van ekkora presztízse ennek a versenynek? Mert 4 évenként van? Mert valóban a világ legjobbjai jönnek össze?
Nézem a dzsúdós srácot! Évekig erre készül! Egyetlen pillanatnyi kihagyás - ipon - csomagolhat!
Igazságtalan! Sokkal többre tartom a világkupák győzteseit (ma már szinte minden sportágban van), ahol a győztes a teljes évi teljesítménye alapján áll elöl. Lehet, néhányszor kikapott, de összességében Ő a legjobb. És a világkupákon is a világ élmezőnye versenyez! Mégis az olimpia presztízséhez nem mérhető.
Zavart érzek ez erőben!

Olimpikonjainknak gratulálok és további fényes sikereket kívánok!

repülünkamátólaholnapig 2012.08.01. 23:10:10

Kissé messzire vezet ez a bejegyzés. Persze ne támogassuk ezeket a dolgokat közpénzből, és le lehet építeni az egész magyar szociális hálót mert az abból részesülők a gazdaságnak semmilyen közvetlen előnyt nem jelentenek, továbbá önálló finanszírozású egészségügyet, illetve teljesen fizetős oktatást kívánok minden szimpatizánsnak. Az "amatőr" amerikai sportról külön köteteket lehetne teleírni. Amit már jópáran meg is tettek. Bár ezt mindenki úgy világítja meg ahogy akarja. Sok egyéb valóban értelmetlen pluszkiadáson lehetne valóban érdemben rágódni. Én azért úgy érzem ezek a srácok ennyit megérdemelnek még ha ez 10 milliárd forintba kerül 4 évenként. Valahogy kibírom 10 km autópálya nélkül.

Lorp 2012.08.01. 23:14:59

Miért csak ilyenkor jut eszébe ilyeneknek a szent piac? Egyébként van még pár példa ami az államokban piaci alapon működik, idehaza pedig nem. Nem hiszem hogy pont a sport lenne az a terület ahol elkéne kezdeni nyavajogni. Pláne az olimpia idején. Elég gusztustalan. Végre van pár siker aminek ez az elbaszott ország örülhet, pártállástól függetlenül. Miért kell elkezdeni szarháziskodni? Vagy tán pont ezért?

monddazigazatmar 2012.08.01. 23:36:13

@Gabi megmondja a tutit...: nem hiszek neked. miben voltál ezustérmes? padlizsánevésben?

monddazigazatmar 2012.08.01. 23:47:15

@Natan2005: Valahogy azért mindegyik azt mondja, meg nyilatkozott, hogy mekkora élmény, hogy ott lehet, és hogy milyen hihetetlen.
Mert vannak sportok, amik nemhogy csarnokot nem töltenek meg, de még egy nagyobb szobát sem. Mégis ki megy ki egy légpisztoly VB-re? Az általad emlitett cselgáncsozónak valszeg összesen nem volt ennyi biztatója, sose kapott ekkora figyelmet. Ez egy életre szóló emlék - főleg ha nyer.
És pont ezért ekkora dolog az olimpia, hogy a nevesincs sportágak is kapjanak némi figyelmet és reklámot. Hogy a nem látványsportok legjobbjai is állhassak a fényben a himnuszuk alatt.

Pintér Péter 2012.08.02. 01:04:13

Az írás fő mondanivalójával egyetértek.

Azt azért szeretném hozzátenni, hogy a saját környezetemben azt tapasztalom, hogy az olimpia, az ottani sikerek erős motivációs erővel bírnak.

Azt tudják üzenni egy 8-10 éves kissrácnak, hogy járjál sportolni rendszeresen, és Te is lehetsz akár olimpiai bajnok vizilabdás vagy vívó. Hihetetlen, hogy hányan szeretnének például versenyszerűen vizilabdázni a fiatalok közül. Ehhez nyilván köze van a zsinórban három olimpiai aranynak is.

Pontosan tudjuk, hogy mennyire kis ország vagyunk, senki nem érti a nyelvünket, és egyébként is: "magyarnak lenni kollektív neurózis" - az ilyen sikerek azért mégiscsak azt üzenik, hogy innen is elérhető bármi. És ez szerintem jó. :)

2012.08.02. 07:33:29

nem értek egyet a cikkel
az olimpián elért sikerek szerintem az országimázst igencsak javítják, komoly reklámértékük van, ahhoz képest, hogy komoly focieredmény eléréséhez ma már elképesztő összegek befektetésére lenne szükség, pár milliárd az olimpiai sportágak támogatására elenyésző összeg
megyénként sportiskolák létrehozására lenne szükség a stadionok helyett
nem vagyok foci ellenes, de be kell látni, hogy az ország szegény ahhoz hogy fociban
komoly eredményeket érjen el.
ami az ami vizilabdás lányokat illeti, biztos, hogy pl. reklámokból nincs bevételük ?

Natan2005 2012.08.02. 08:16:02

@monddazigazatmar: Perszehogy!!! Ezzel nem is vitatkozom!
Ezzel együtt úgy érzem, maga az irány nem jó. Az olimpiának pont az lenne az értelme, amiről írtál.

Alf (törölt) 2012.08.02. 17:49:18

Magyarország a történelmi olimpiai éremtáblázatban a nyolcadik helyen áll, a világ nagyhatalmai után,(meg előtt) melyekből egy már nem is létezik.

1. Egyesült Államok
2. Szovjetunió
3. Nagy-Britannia
4. Németország
5. Olaszország
6. Franciaország
7. Kína
8. Magyarország

most meg, így döcögve az olimpia elején 12. helyen a majd 300-ból.

ez sokmindennek az eredménye, és így nagyobb távolságból szemlélve a magyar társadalomé, amire igenis KURVÁRA büszkék lehetnénk.

Aposztnak egyetlenegy szavával sem értek egyet, szerintem szánalmasan negatív és csőlátó amit olvastam.

Alf (törölt) 2012.08.02. 18:03:12

"Publius blog, one of Hungary's most influential politicaly liberal blogs and websites. It's main goal to promote liberal and republican principles, free market solutions and European values.

Brought to you by LiFE, the Hungarian liberal youth organization."

jó katona...

Claudius_az_Isten 2012.08.03. 08:39:34

Tényleg nem rossz írás, van is igazsága.
Azért mégis van 1 megjegyzésem:
- a fociba lényegesen több pénzt öl az állam. Áttételesen is, lévén, hogy a cégek a befizetendő adóból írhatják le a sporttámogatást.
Ennek legalább van valami eredménye.
Arról nem is beszélve, hogy mondjuk a vizilabdások esetében mennyivel magasabb az iskolázottsági átlag a focistákhoz képest.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.09. 10:51:03

@Czimi: Amíg ki nem kapunk a németektől a VB döntőn :)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.09. 10:56:27

@Alf: Mivel a szerző is azt írta, h erre büszkék lehetünk, meglepő, h egyetlen szavával sem értesz egyet.

Lordius 2012.08.09. 23:20:36

Értem én, hogy ez egy liberális blog. De azért, nehogy már mindig arra lyukadjunk ki, hogy a szabad piac majd mindent elrendez. Ennél kicsit összetettebbek a dolgok. A politikusi gratulációkkal sincs gond sztem. Sőt gratuláljon az MSZP-s meg a FIDESZ-es is egymást túllicitálva. Legalább ezeka sikerek kössék össze ezt a széttagolt nemzetet. Szerintem erre megéri befektetni.

pocaklakó minimanó 2012.08.10. 01:10:30

"Ami pedig még rosszabb, hogy úgy tűnik, a jelenlegi kormányunk is az élsport támogatásában látja az ország problémáinak megoldását..."

Még mindig klasszisokkal jobb megoldás, mint a számlálatlan zsáknyi pénzek öntése olyan, liberálisok által kedvelt területekre, amelyek alapból értelmetlenek.

Ljozsef 2012.08.28. 18:11:03

@Alf: Aki kurvára büszke akar lenni az tegye, ne fogja vissza magát. Azért azon is érdemes elgondolkodni hogy egy olyan országban ahol a nyugdíjakat hitelből fizetik, egy beteg kisgyerek csak külföldön kezelhető betegségéhez szükséges pénzt közadakozásból kell összeszedni mert az állam erre egy fillért sem ad, tényleg szükséges e milliárdokat szétosztani néhány ember között!!Nem arról van szó hogy szegények vagyunk de megmutatjuk a világnak " nem úr aki nem pazarló"? A sörsátrakat lebontják, elmúlik az eufória és rájönnek a sport imádó hazafiak hogy a magyar olimpiai sikerek miatt nem fogják eltöröli az államadósságot, nem lesz ettől több munkahely,nem nyelik le a bakok a lakás hiteleket, stb. Örüljön a polgár hogy a 80-100 ezer forintos fizetése után befizetett adójával hozzájárult több tíz milliós olimpiabajnokok díjazásához? Lehet hogy sokaknak nyugdíja sem lesz de örüljenek hogy legalább az olimpiabajnokoknak 30 éves koruktól életük végéig életjáradék jár?

pocaklakó minimanó 2012.09.01. 19:34:22

Nem is tudom, minek öntjük a milliárdokat az ún. "elitkultúrába", minek támogatjuk az operaházat és efféléket. Inkább támogassuk, hogy minden gyerek tanuljon meg kottát olvasni és aztán, aki úgy érzi, hogy több tehetsége van, áldozzon arra, hogy belőle - piaci alapokon - lucsánópavarottit faragjanak.

Vagy ilyesmi. :)
süti beállítások módosítása