Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2013.03.11. 19:54 Szalai Ervin

Kiút az alkotmányos válságból

Címkék: köztársasági elnök alkotmányos válság Áder János

(kép forrása)

Az Alaptörvény negyedik módosításával már-már a végletekig éleződött a feszültség a kétharmados többség és az alkotmányozási folyamatot kritizálók között. Konzervatív oldalról egyre hangsúlyosabb, civil szervezetek részéről egyre elkeseredettebb felhívások érkeznek, hogy az Alaptörvény sem belső koherenciájában, sem az állampolgári jogok védelmének szempontjából nem felel meg az elvárásoknak.

Ellenzéki tüntetőktől az állampolgári jogok biztosán át Sólyom Lászlóig többen is az azóta elfogadott módosítások aláírásának megtagadására szólították föl Ádert - még ha az Alaptörvény ezt nem is teszi lehetővé. Miklósi Zoltán a szuverén.hu-n ezzel összhangban arra hívta fel a figyelmet, ha önkényes hatáskör-bővítéssel nem is feltétlenül "értelmezheti a hivatalát" Áder, felszólalnia - például az Országgyűlésben - mindenképpen indokolt lenne. Mégis a köztársasági elnök testesíti meg a nemzet egységét, és őrködik az államszervezet éppen megkérdőjelezhető demokratikus működése fölött...

A fejleményekből világosan látszik tehát a tendencia, hogy a "patthelyzet" feloldását egyre többen és többen várják Áder Jánostól, akinek azonban nem csak a lemondás, a kötelezettségmulasztás és az egyszeri szónoklat között van lehetősége választani.

Felismerve a jelenlegi helyzet történelmi fontosságát Áder - az Alaptörvénnyel és az eddigi alkotmányos gyakorlattal összhangban - maga is megkísérelhet alakítani a helyzeten, az Alaptörvényhez például saját módosító javaslatot nyújthat be az Országgyűlésnek (Alapvetés S. cikk (1.)) Hiába lép hatályba az Alaptörvény negyedik módosítása, senki nem akadályozhatja meg abban, hogy konzultáljon pártokkal és civilekkel, szakértőkkel és polgárokkal, és egy kompromisszumos, minél többek számára elfogadható, koherens, a fékek és ellensúlyok rendszerét helyreállító alkotmányos reform élére álljon.

"Hogy újraegyesítsük azt, amit mások megosztottak" - állt beiktatási beszédében, így mi lehetne méltóbb elnökléséhez, ha nem a parlamenti lövészárkokban megtépázott alkotmányos rend helyreállítása és az ezt kísérő végletes társadalmi feszültségek lecsillapítása?

Vajon módjában áll-e a kétharmados többségnek, hogy gőgösen még a legapróbb korrekciós javaslatokra is rácsapja az ajtót, ha az ország elsőszámú közjogi méltósága, a leginkább elfogadott politikai intézmény páratlan népszerűségű feje kéri az együttműködését?

Vajon van-e más választása az ellenzéknek, mint hajlandóságot mutatni egy alkotmányos kompromisszum elfogadására? Vajon nem látják-e, hogy - igencsak kétséges - kétharmados győzelmük esetén hiába fogadnának el korrektebb alkotmányszöveget, attól azt a jobboldali kötődésűek ugyanúgy nem vallanák magukénak?

Vajon találhatnak-e a politikától elfordultak, a jobb és baloldali tömbökhöz nem kötődő politikailag aktív állampolgárok ennél jobb megoldást a helyzet normalizálására?

Vajon van-e más választása Áder Jánosnak, mint tettekben is kifejeznie a nemzet egységét?

Rövidtávon nincs más reális kiút az alkotmányos válságból. Enélkül csupán elhúzódó és parttalan konfliktusokra, az alkotmányos rend állandó kétségbe vonására és jogállami bizonytalankodásra számíthatunk. Ha viszont Áder úgy dönt, hogy hű marad eddigi munkásságához és a hivatalához, ebben mindenképpen érdemes támogatnunk.

 

 

96 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr315128118

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kiút az alkotmányos válságból 2013.03.12. 13:00:01

Mi lehetne méltóbb Áder elnökléséhez, ha nem a parlamenti lövészárkokban megtépázott alkotmányos rend helyreállítása?

Trackback: Az álom én vagyok 2013.03.12. 09:52:34

A négyszögletű kerek erdőben megszületett az Alaptörvény 48-dik módosítása. A módosítást XIV. Viktor király saját maga terjesztette be, önmagával vitatta meg és egyhangúlag fogadta el. Miután néhány éve megszüntette az alkotmánybíróságot, majd a f...

Trackback: Az új populista alkotmányos kultúra 2013.03.12. 09:43:19

Azért ez a mai fontos nap volt köztársaságunk számára, aláírja majd Áder vagy sem az alkotmánymódosítást. Alkotmányos kultúránk megváltozása vált láthatóvá. Csak emlékezzünk rá, hogy azért kellett “Alaptörvénynek” nevezni ezt a jogszabályt, mert ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.12. 09:22:43

kíváncsian várom a döntést az biztos.

dimitrij 2013.03.12. 09:31:32

az előző rendszerben volt egy mondás, az értelmiség számára két út létezik: az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan.

kb. ebben a helyzetben van Jánoska is, vagy szentesítője lesz ennek az alaptörvénynak csúfolt tákolmánynak, vagy közellenség a fideszben.

remek perspektíva, és János nem egy Pál... :)

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 09:40:48

Ádernek sokmindene van, gerince nincs: aláírta(írja?).
www.origo.hu/itthon/20130311-mihez-kezd-ader-janos-az-alaptorveny-negyedik-modositasaval.html

Mondjuk nem vártam tőle mást. Ugyanolyan gazember, mint az összes fidesznyik.

unionista (törölt) 2013.03.12. 09:41:26

az ellenzékieknek meg kell nyerniük a választást. vagy el kell hagyni az országot. ez ilyen egyszerű. vagy nem kell az egésszel törődni. csak el kell majd menni szavazni.

windex 2013.03.12. 09:57:41

vagy annyira rafinált a fidesz, hogy ez a koreográfia: a fidesz átveri a dolgot a parlamenten, megmutatva az erejét, majd az "elnök úr" - aki ugye fidesz - beint, és a párt fejét szelíden lehajtva töredelmesen megbánja elhamarkodottságát, miközben egy "de hát én csak jót akartam"-ot morzsol el alig, de azért hallhatóan. és lám, kifogják a szelet az ellenzék vitorlájából, hogy hát mennyire is jogkövetőek ők valójában, még a saját, ellenvetés nélküli puccsukról is lemondanak, ha a szabály - és az elnök - úgy kívánja! merügye így mennyire, de mennyire jó fejek, rendesek, és még a gaz settenkedő maszopnak meg a többi libellenlábasnak sincs igaza, há ott a fényesen ragyogó bizonyíték, na! nem lehet, hogy ez a pálya? ;-)

notib 2013.03.12. 09:59:39

SzalaiErvin: Ervinkém ne beszélj sületlenségeket, ha jogszabály nem teszi lehetővé, hogy a köztársasági elnök ne írja alá az alkotmány módosítást, akkor miről is beszélsz ???

egy lehetséges demokratikus út van, 2/3-os többséggel meg kell nyerni a választásokat, és akkor lehet módosítani, vagy új alkotmányt készíteni...

talán tudsz róla, hogy a demokrácia messze nem tökéletes, de eddig még nem találtak fel jobbat nála...

azt meg tudomásul kell venni, hogy az alkotmányt mindig a politikusok alkotják meg, a népre, a zemberekre csak hivatkoznak, bármely pártról is legyen szó...

ráadásul 100 zemberből, 99 azt se tudja, hogy mi ellen tiltakozik...

ez volt a régi, sztálinista alkotmánnyal is, 100 zemberből 99 azt se tudta, hogy mi van benne, de azért csak tiltakozott, mert az aktuális vezérürü szerint tiltakozni kellett...

DezInf 2013.03.12. 10:10:42

@notib:

Az alaptörvényt el lehet törölni. Erőszakkal....
Demokratikus út nem létezik.
Türelem kérdése az egész.

2013.03.12. 10:14:04

hát ez a hét vicce

áder egy senkiházi nulla fidesznyik, szerintem már alá is írta, bízni ebben az emberben? ez nemrég még vakondozott. ez nem, köztársasági elnök hanem orbán csicskása

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 10:14:53

@notib: ha jogszabály nem teszi lehetővé, akkor egyáltalán minek az a bohóc? Hogy súlyos milliókat vágjon zsebre?
A másik: kitalálták már régebben, hogy le lehet mondani az ilyen posztokról. Csak ahhoz kellene valami gerincféleség, ami hiányzik a fideszes férgekből.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 10:15:46

@Belpo: hogy ki a csicskás, azon lehetne elmélkedni, mert orbán elmebeteg, áder... sunyi alak, én mindent kinézek belőle.

biobender 2013.03.12. 10:22:52

@notib: "egy lehetséges demokratikus út van, 2/3-os többséggel meg kell nyerni a választásokat, és akkor lehet módosítani, vagy új alkotmányt készíteni... "

A demokracia hala fidesz maffia aldasos mukodesenek megszunt Magyarorszagon. Ezt a szarhalmazt nem lehet demokratikusan eltakaritani.

Pl. beleszamitanak-e a hataron tuli idiotak a ketharmadba? Nekik csak az kell, hogy a laca kitegye a szekely zaszlot a parlamentre, a cehet nem ok fizetik.

sárkányfő 2013.03.12. 10:24:24

Mivel Áder nem magyar hanem fideszes, simán aláírja.

Tényleg van aki azt hiszi nem írja alá mint a pinty? :) Reménytelen balekok vagytok... Fel sem merül benne hogy ne írja alá...

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 10:25:29

@sárkányfő: lásd 4. hozzászólásban az origos link! Egyértelmű.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.12. 10:25:57

Szerintem ne legyenek illúzióink. Áder kizárólag akkor nem írja alá, ha erre Orbán ad engedélyt. Ez csak akkor fordulhat elő, ha a külföldi - akár anyagi vonatkozású - nyomás miatt (a belső véleményeket leszarja) Orbán időt akar húzni. Áderen ebben a kérdésben az ég világon semmi nem múlik. Gyakorlatban Magyarország államformája már királyság.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 10:26:18

@sárkányfő: ja, nem az aláírást kellene megtagadnia, mert arról gondoskodott a maffia, hogy ne tehesse meg. Ellenben kutya kötelessége lenne lemondani. És ez az, amit biztosan nem fog megtenni.

sárkányfő 2013.03.12. 10:29:32

@fidesz = népirtó csőcselék:

Nem kell ehhez a mai origós cikk barátom :) Én már tegnap is ezt mondtam, meg azelőtt is... Nem kell ehhez zseninek lenni, 20-as IQ felett mindenki tudja, hogy Orbán csak csicskákat nevez ki mindenhová...

Áder megbízható káder...

Saga 2013.03.12. 10:34:05

Alárja. Ez nem lehet kétséges. Nem azért van ott, hogy ne írja alá.

Szabad választás pedig nem lesz, hiába bízik abba mindenki. Szépen manipulálják majd az eredményeket. Külföldiek kapnak majd 80 ezrenként egy választási helyiséget, határontúli fiktív szavazatokkal meg felvizezik az eredményt.
Természetesen ők fognak legjobban választási csalást kiáltani és ellenzéki jelölteket, pártokat fognak büntetni, törölni. A választási bizottságok és döntőbíróság mindig nekik fog igazat adni és a külföldi megfigyelők ki lesznek zárva.

De lesz választás, csak az is olyan mint ez az alkotmány. Nem fair.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.03.12. 10:36:37

Bassza meg! Hát senki sem lát át a szitán?
Fél éve még vastagon oligarcházott mindenki, most az elmúlt!

Most tudjátok miről folyik a diskurzus?

Arról, hogy jobbról balra vagy balról jobbra kell ölteni a tűvel.... Ez olyan kurvára fontos, hogy közben a közbeszerzésekről szó sem esik. Bakker a pénzosztásról szó sincs, csak a buznyákok, a hajléktalanok, az egyetemisták, a taláros testületek és az energiacégek a fő téma.... a 100 milliárdos vasúti beruházás pedig a fű alatt megköttetik, miközben a sok fasz ellenzéki liberálbolsevik ajvékol a demokrácia miatt...

Gratulálok! Nem lántni fától erdő, lenni fehérbotos ellenzéki suttyó!

szintetikus 2013.03.12. 10:38:43

Valaki be tudná linkelni a 22 cikket, ami konkrétan bekerül(?).

Larry Silverstein 2013.03.12. 10:47:59

A komcsik azt hiszik hogy elmennek 70en székházat foglalni akkor előállt a 'patthelyzet'?

Nyíhhahahahahaaa.

Larry Silverstein 2013.03.12. 10:56:42

@notib: A komcsi alkotmányban sem volt olyan opció hogy a közt. elnök nem írja alá a módosítást. Igy most megint mehet a sírás mert nem nyerték meg a választást. Mondjuk erre joguk van.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.03.12. 10:59:09

Áder nem ülne abban a székben ha a dacolásától tartani kellene, hithű kipróbált csinovnyik a Fidesz akolból, tőle várni bármit is...

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2013.03.12. 10:59:59

@notib: Érthetetlen számomra a kommented. Arról beszélek, hogy Ádernek az Alaptörvény értelmében alá kell írnia a módosítást, emellett joga van saját alkotmánymódosítást ezután és ettől teljesen függetlenül benyújtania. Érted.

@fidesz = népirtó csőcselék: @Belpo: @sárkányfő: @pocakos focista: @Saga: Azt vágjátok, hogy a bejegyzés nem arról szól, aláírja-e Áder a módosítást, ugye?

@DezInf: Hogy a fenébe ne létezne demokratikus út?

@Larry Silverstein: Attól áll elő a patthelyzet, hogy Magyarországnak a rendszerváltás óta először van minőségileg silány alkotmánya, amit csak az egyik politikai oldal fanatikusai fogadnak el tiszta szívből, és még évekig ezen fog minden politikai erő őrlődni, hogy akkor mégis mit kezdjen az Alaptörvénnyel. Kibaszottul elkerülhető lenne, ha Orbánék kicsivel kompromisszumkészebbek lennének, és Áder közvetítene a két oldal között - erről szól a bejegyzés, jöhet a lájk, köszi.

Zabaalint (törölt) 2013.03.12. 11:01:38

@sárkányfő:
Ez nem olyan egyértelmű, olyat is lehet, hogy nem írja alá, és lehet mondani, hogy alkotmányosság van, majd rá egy hónapra ugyanazt kicsit máshogy megfogalmazva aláírja. Legalábbis én így csinálnám a helyükben.

Larry Silverstein 2013.03.12. 11:04:24

@Szalai Ervin: Ott van Pozsgay akit bevettek a szövegezésbe. A fidesz rendkívül kompromisszumkész.

Minőségileg silány - naná, 90ben 13 alkmódosítás volt, de majd egyre kevesebb lesz ez természetes.

- amit csak az egyik politikai oldal fanatikusai fogadnak el tiszta szívből - csak 2/3. Az alkotmányt nagyrészt azért írják újra, hogy a nyolcéves dúlást ne lehessen újra elkövetni, így az elqrókkal kéne konzultálni hogy teccik-e nekik, nem?

notib 2013.03.12. 11:05:17

@biobender: nagy barma vagy az Istennek, az erdélyi magyarok magyarabbak nálad, te itt csillogtatod az idiotizmusodat, ők Romániában mocskos magyarok, Magyarországon meg mocskos románok, gondolkodj már hülyegyerek...

a 2014-es választás NEM a külhoni szavazatokon fog múlni, itthon dől el, mégpedig annak a javára, aki a BIZONYTALAN szavazókat meg tudja nyerni...

a bal és jobboldali nagy pártok törzsszavazói
bázisa adott, a választást a bizonytalanok fogják eldönteni, ha a FIDESZ ennyi töketlenség után is tud nyerni, az nem Orbán győzelme, hanem az ellenség töketlen veresége lesz...

a szavazó helyiségekben senki sem tiltja meg senkinek, hogy az ellenzékre szavazzon...

sárkányfő 2013.03.12. 11:05:43

@Szalai Ervin:
Azt ugye vágod, hogy a kommentem arról szól, hogy aláírja?

@Zabaalint: Igen, erre én is gondoltam, lehet futnak egy-két kamukört. De ennek se adok nagy esélyt. Majd mond valami blablát, és aláírja.

Megjegyzem ettől kezdve az alkotmány, a kormány és Áder is illegitim, mivel nem a magyar érdeket képviselik.

A magyar demokrácia és jogállam a legelemibb magyar érdek, aki ez ellen tör az illegitim.

fanus 2013.03.12. 11:15:06

Szerintem meg - Zabaalint-től sagaig-
ti vagytok az illegitimek!
Miért, mert magyar ország regnáló kormány ellen uszítotok, éjjel ,nappal (mint anno gyurcsótányotok )

DezInf 2013.03.12. 11:16:06

@Szalai Ervin:

Kétharmaddal úgy változtatják a törvényeket,az alaptörvényt,hogy ne lehessen leváltani.
A regisztráció lehetőségét elbukták,lesz helyette más megoldás.
Diktátor nem teremt olyan helyzetet,hogy demokratikus úton eltávolíthassák:))
Orvbán nem demokrata!- Sosem volt az,csak néha annak látszott, de az is csak olcsó bolsevista trükk volt:))

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 11:16:55

@Szalai Ervin: eredendően nem, mert az index címlapról jöttem (most meg a blog radarról), ott meg valami olyan szöveggel volt reklámozva, ha jól emlékszem, amiből az jött le, hogy itt is az aláírjavagynemírja lesz a téma...

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 11:17:39

@sárkányfő: persze, biztosra lehetett venni, de az említett cikk végérvényesen lezárta a találgatást.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.12. 11:26:37

Én csak röhögök rajtatok.
40-50 Ameirkából pénzelt pukkanccs próbálkozik, a többség tudja hogy nem telik arra, hogy ingyen képezzük a külföldre menekülő ott GDP-t termelő ingyenélőket.
Hogy valami nem frankó, ha a csöves lehugyozhatja büntetlenül az ajtós, erkélyed alatti tterületet.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.12. 11:28:34

@Saga:

Azért ez tetszik nekem.
Szerencsétlen MSZP csicskaként már látod hogy kedvenceiknek esélye sincs nyerni.
Ezért már most csalásról hadoválsz.

Pedig csak az fog történni mint minden demokráciába.
Aki több szavazatot kap az nyer.

Ígyhát a szaros MSZP-dnek esélye sincs, még Bajnaival se.

SOHA TÖBBET MSZP !

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.12. 11:29:41

@DezInf:

Aki több szavazatot kap az nyer.

És ez nektek, akik kisebbségben vagytok, és az MSZP és Bajnai seggét nyaljátok nem tetszik.

Dehát le vagytok ti szarva.
Ilyen a demokrácia.

Martian (törölt) 2013.03.12. 11:41:54

Attól kezdve, hogy bármely alkotmány szövege nem fér el egy normáli betűméretes, teleírt A4-es oldalon, értékek helyett érdekeket szolgál.
És persze "tetszettek volna legutóbb nem ész nélkül szavazni a Fideszre".

DezInf 2013.03.12. 11:44:50

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Ilyen a demokrácia. Seggnyalókám, a hatalom seggét nyalni látom megéri neked. Sokat jelenthet,ha ilyen gerinctelen senkivé változtatott téged. Oktató! - inkább fideszseggnyaló betanító segédmunkás:)))

Pici segítség elméd pallérozásához : aki nem a fidesz seggét nyalja, az nem biztos,hogy MSZP vagy Bajnai hívő.
Neked ez biztosan új,de próbálj meg megbékélni ezzel a gondolattal.

Saga 2013.03.12. 11:45:04

@Larry Silverstein: 2/3 a parlamenti arány, de 52,73%-ot kaptak csak a szavazáskor. Elvárható lenne ennek nem elfelejtése.
Hitler soha nem kapott 44%-nál többet, mégis kiépítette az önkényuralmi rendszerét.
A minőség is silányság nem egyenlő a 90-es tételekkel. Ez ronda csúsztatás. A jelenlegi alkotmány önellentmondásoktól hemzseg. Alapjogokban tartalmaz baromságokat, de nyilván én vagyok a hülye amiért nem feudalizmusban akarok élni.
Mi köze a 8 éves dilettantizmusnak a család, szólásszabadság, egyház, alkotmánybírósági jogkörök szabályozásának stb.?
Ez arcátlan hazugság.
Tegyük fel két választás múlva megint a szocik nyernek és ők neveznek majd ki 9 évre mindenkit és ők töltik fel a médiatanácsot, az alkotmánybíróságot és minden hivatalt ezen szabályok alapján és semmi de semmi nem fogja őket ebben megakadályozni. Az majd tetszeni fog?

Saga 2013.03.12. 11:48:10

@fanus: Tehát én vagyok a nép ellensége, mert féltem az alapvető emberi jogokat. OK.

Rám küldöd az ÁVH-t amiért szerinted én a nép ellenségének nevezel mert önkényt kiálltok?

Gratulálok a kommunista tempódhoz és gondolom fel sem ismered mennyire Rákosista a gondolkodásos.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 11:49:47

@fanus: legalább magyarul tanulnál meg ánuszka!

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 11:52:04

@Saga: erről jut eszembe! Ezeket a 9 évre kinevezett fidesznyikeket nem lehet eltávolítani a helyükről, ha bukik a csürhe?
Mert úgy általában a munkavállalókat immár indoklás nélkül is ki lehet hajítani és a munkáltató semmiféle magyarázattal nem tartozik, de még csak végkielégítést sem kötelező fizetnie.

Larry Silverstein 2013.03.12. 11:54:57

@Saga: 2/3 a parlamenti arány, de 52,73%-ot kaptak csak a szavazáskor.

- ááásít. És?

A jelenlegi alkotmány önellentmondásoktól hemzseg. Alapjogokban tartalmaz baromságokat

- jogod van a véleménedhez.

Tegyük fel két választás múlva megint a szocik nyernek és ők neveznek majd ki 9 évre mindenkit és ők töltik fel a médiatanácsot, az alkotmánybíróságot és minden hivatalt ezen szabályok alapján és semmi de semmi nem fogja őket ebben megakadályozni.

- áásít az eddigi alk-ban is ez volt..

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 12:01:17

@Larry Silverstein: mit szívsz? Jó anyag lehet, ha ennyire nem látod tőle a valóságot! Mintha a mátrixban élnél... Ja... nem! Azok semmit sem tudtak a külvilágról, te viszont látod, csak képtelen vagy felfogni.
Tképp jó neked: "Boldogok a lelki szegények"

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.12. 12:01:43

@DezInf:
Mellélőttél baromarcú..
Pont leszarom a Fideszt is..

De rajtatok rengeteget röhögök, mikor már most rettegtek attól, hogy kedvenckéitek nem tudnak nyerni.
Diktatúráztok, holott minden közvélemény kutatás szerint a béka segge alatt vagytok.

Ismétlem.
Ilyen a demokrácia.
Az nyer aki több szavazatot kap.
És ezen az se változtat, hogy te teleretteged az blog.hu-t a baromságaiddal.

Ilyen népszerűtlenek a kedvenc elkúróid. Ez van. Nézz szembe a tényekkel, könnyebb lesz az életed.
Vagy ne tedd, és szard össze magad kínodban, hogy a többség szarik rád, és a félelmeidre.

Saga 2013.03.12. 12:03:41

@fidesz = népirtó csőcselék: Elvileg, de ahhoz választást kell nyerni. Na ennek a lehetősége nem lesz meg.

Nagyon érdekesek ugyanis a választási szabályok. Például nincsenek meg a külföldiek szavazásának részletszabályai. Jelenleg például a Londonban élő 80 ezer magyarnak 1 választóköre lesz. El lehet képzelni mi lesz...

A határontúliak majd levélben szavaznak, de nem lehet majd megtekinteni a részleteket, csak összesítés lesz elérhető, tehát szabad a pálya a manipulálásra.

Az egyes választási körökben korlátozták, illetve adminisztratív nehézségek elé állítják a tag állítást, így kérdéses össze jön-e mindenhol a paritásos ellenőrzés.

A választási bizottság csont fideszes. Tehát panaszok esetén kérdéses a pártatlanság. Ellenzék bűnös, kormánypárt büntetlen lesz.

Külső megfigyelők bármikor kitilthatóak és korlátozhatóak.

Hogy ne legyen egyértelmű a csalás, nyilván kell a népszerűség, hiszen nem tanácsos nagy méretben csalni. Viszont mivel az egyéni kerületek súlya megnőtt, és ott elég lesz majd pár száz szavazat és nem lesz második forduló, megnőtt a csalás kockázata.

Szokták a második Gyurcsány választásnál a csalást emlegetni, de ott független volt az informatikai rendszer, ami ugye most már állami tulajdon és nem csak felügyelt. Mások voltak a szavazókörök és mindenhol megvolt a paritás.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.12. 12:05:30

@Saga:
Mi az hogy fogják.
A szocik pont ezt csinálták.
A médiahatóságnak megfelelő kuratóriumba bebetonozták saját többségüket, így a Fidesz távol maradt tiltakozásul.
Az MNB-be beültették saját csicskásaikat a monetáris tanács bővítésével, majd Simor csicskát.
A KÖZ-TV-ből kb darabra annyi embert bocsátottak el, mint a Fidesz.

Szóval csak semmi jövőidő..
Az MSZP pont ezt csinálta mindig.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 12:05:52

@Saga: no igen. Ebben sok igazság van. Abba az IDOM-os témába nem is gondoltam bele, hogy milyen komoly veszélyeket rejt magában.
Akiket ismertem a társaságból, értelmes emberek voltak. Vajon mi lesz velük? :(

fanus 2013.03.12. 12:06:35

@fidesz = népirtó csőcselék:
és te mikor fogsz megtanulni írni?
picim...
Már a neved is vicc !
Ki vesz így komolyan... egy lököttet?

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 12:06:37

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: azért ez így nem teljesen kerek... Finoman szólva szerecsenmosdatás.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 12:07:15

@fanus: ánuszka, ánuszka... társaságban neked kuss, mondták már páran! :DDD

Saga 2013.03.12. 12:11:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: És ezt sikerült most négyzetre emelni. Tehát repeszbombára atombomba a válasz.

A mindig viszont túlzás. Horn Gyula például nem csinált vécépapírt az alkotmányból, pedig megtehette volna.

Nem sírom vissza, de amit Orbán csinál az Fehéroroszország és totál retrográd és bolsevik.

DezInf 2013.03.12. 12:15:11

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Nem tudsz olvasni,ezt eddig is tudtam :)))
IQhuszár :D
Értelmezni sem tudod a szövegeket,csak másolni.

Viszont megfigyelhető,hogy egyre durvábban viselkedsz, egyre szalonképtelenebb szavakat használsz. Kezd elhatalmasodni rajtad a szent őrület.

Ideje lenne felkeresned a kezelőorvosodat mielőtt komolyabb gondjaid támadnának.
A kényszerképzeteid rabja lettél, nehogy a végén rabosítsanak:D

conmorientes 2013.03.12. 12:23:26

Summum ius summa iniuria.

A sok római jogi alapelvből ez most az, amelyet a túl régen végzett Bibó kollágisták elfelejtettek.
Áder János nevű Vitéz László figurájára emlékeztető paprikajancsi alá fogja írni ezt a módosítást és akárhányat amelyet elé tolnak. Persze nem úgy, mint Pali elődje aki képes volt Budapesten aláírni egy jogszabályt akkor amikor éppen egy messzi egzotikus országba tartva volt úton, hanem emelt fővel...
Ráadásul lesz is rá oka, mert szigorúan véve ennek normakontrolljára néki nincs lehetősége.
Azonban nem a norma alkotja a morált hanem fordítva, mint azt a fenti idézet is tartalmazza.
Példaként mondom, hogy van olyan ország a környezetünkben ahol igaz más okból de évek óta nem nevezett ki a köztársasági elnök egy rendkívül magas tisztségre személyt holott ez kötelezettsége volna, és ezért nyilvánvaló jogsértésben van.
Ugyanezen az úton Áder Jánost sem akadályozhatná meg senki hogy egyszerűen lelkiismereti vagy bármely okból az aláírást megtagadja, és ezáltal robotból visszaváltozzon emberré.

Ne legyen igazam, de aláírásával be fog vonulni az ennek az országnak vészkorszakait jellemző rémek panoptikumába, és amennyiben személyesen szerencséje lesz sokáig fogja emiatt gyötörni a kétség és a lelkiismeret, bár ebben nem tudok teljes szívvel hinni.

ps: Értem én a szerzőt és tisztelem is idealizmusáért, vagy az új lehetőség felvetéséért, de amit ír annak igazsága mellett is sajnos merő fantazmagória.

Mert ettől a rendszertől ezt az országot kizárólag az elkeseredett tömegek valódi forradalma mentheti csak meg, de attól az ég mentsen meg minket.....

tarackos 2013.03.12. 12:26:00

"Ellenzéki tüntetőktől az állampolgári jogok biztosán át Sólyom Lászlóig többen is az azóta elfogadott módosítások aláírásának megtagadására szólították föl Ádert - még ha az Alaptörvény ezt nem is teszi lehetővé."

Sólyom szerint lehetővé teszi, az alaptörvényből kiindulva is lehet mellette érvelni. Én elhiszem neki.

Amit a Publius ír az is egy lehetőség. Viszont mivel Áder eddig hallgatott így nem az a valószínű, hogy aktivizálja magát.

Tyrion Lannister of Caster 2013.03.12. 12:36:30

@Martian: "Attól kezdve, hogy bármely alkotmány szövege nem fér el egy normáli betűméretes, teleírt A4-es oldalon, értékek helyett érdekeket szolgál.
"
Nos, épp lecsekkoltam a Francia alkotmányt, ami 17 teleírt oldal...

Nyilván ez is csak érdekeket szolgál, semmi értéke...

www.unc.edu/depts/europe/francophone/constitution_fr.pdf

Ez természetesen semmit nem von le abból a tényből, hogy a sajátunk jelenleg egy fércmunka és egyértelmű hatalmi érdekeket szolgál.

Parajpuding 2013.03.12. 12:48:06

Kétségemm sincs afelől, hogy Káder hogyan fog dönteni. Káderrel nem fog ez a súlyos válság enyhülni.

blah 2013.03.12. 12:51:43

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: most az neked miért jobb ha az mszp-t fidesznek hívják?

Nap Pali 2013.03.12. 12:56:07

qvára unom ezeket a naív libsi blogokat

dr.Á.János az a bűnszervezet része, dr.O.Viktor és dr.S.Lajos
elkövetők mellett a bűnszervezet tagja !!!
mi a lóf@szt várotk tőle mást mint amit a mafi kér tőle !

fidesmafiaálam...

veracity 2013.03.12. 13:11:44

Nincs itt semmiféle patthelyzet. Áder aláír, ti szoclib kerékkötők meg mentek a levesbe.

Tyrion Lannister of Caster 2013.03.12. 13:17:32

Az alaptörvény szerint:

Alapvetés
S) cikk
(1) Alaptörvény elfogadására vagy az Alaptörvény módosítására irányuló javaslatot a köztársasági elnök, a Kormány,
országgyûlési bizottság vagy országgyûlési képviselõ terjeszthet elõ.
(2) Alaptörvény elfogadásához vagy az Alaptörvény módosításához az országgyûlési képviselõk kétharmadának
szavazata szükséges.
(3) Az Alaptörvényt vagy az Alaptörvény módosítását az Országgyûlés elnöke aláírja, és megküldi a köztársasági elnöknek.
A köztársasági elnök az Alaptörvényt vagy az Alaptörvény módosítását a kézhezvételétõl számított öt napon belül
aláírja, és elrendeli a hivatalos lapban való kihirdetését.

6. cikk
(1) Törvényt a köztársasági elnök, a Kormány, országgyûlési bizottság vagy országgyûlési képviselõ kezdeményezhet.

[...]

(4) Ha a köztársasági elnök a törvényt vagy annak valamely rendelkezését az Alaptörvénnyel ellentétesnek tartja – és
a (2) bekezdés szerinti vizsgálatra nem került sor –, a törvényt az Alaptörvénnyel való összhangjának vizsgálatára
az Alkotmánybíróságnak megküldi.
(5) Ha a köztársasági elnök a törvénnyel vagy annak valamely rendelkezésével nem ért egyet, és a (4) bekezdés szerinti
jogával nem élt, a törvényt az aláírás elõtt észrevételeinek közlésével egy alkalommal megfontolásra visszaküldheti az
Országgyûlésnek. Az Országgyûlés a törvényt újra megtárgyalja, és elfogadásáról ismét határoz. A köztársasági elnök
e jogával akkor is élhet, ha az Országgyûlés határozata alapján lefolytatott vizsgálat során az Alkotmánybíróság nem
állapított meg alaptörvény-ellenességet.

Ha az Alapvetés S cikk (3) bekezdése szerinti 5 munkanapon belül nem írja alá a köztársasági elnök, akkor mi a helyzet?
Szerintem akkor az Alaptörvény 6. cikk (4) bekezdése alapján visszaküldheti megfontolásra.

Fogalmam sincs, van-e valahol meghatározva olyasmi, hogy megvétózhat egy ilyen alaptörvény módosítást.

regress 2013.03.12. 13:30:27

@veracity: te meg nemsokára állhatsz a kissámlira

Muhammad Balfas 2013.03.12. 13:44:12

@Tyrion Lannister of Caster: Épp az a lényeg hogy akkor van mérlegelési lehetősége, hogyha egy törvényt az alkotmánnyal nem tart összeegyeztethetőnek. Tehát az alkotmánnyal kell összevetnie az elékerülő törvényt.
De az alkotmánymódosítás esetén nincs mérlegelési lehetősége, mert a módosítő részek nem vethetőek össze az eredeti alkotmánnyal, hiszen éppen annak módosítására irányulnak.
Ha egy axiómarendszerbe új axiómát viszek be, vagy egy korábbi axiómát módosítok, akkor a korábbi axiómák alapján nem mérlegelhetem a helyességét.

fanus 2013.03.12. 13:45:37

@fidesz = népirtó csőcselék:
ha ilyeneket nevezel "társaságnak", akkor inkább
a "napsütöttebbek" magyarok között a helyed
büdös paraszt

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2013.03.12. 14:06:32

Elég lehangoló hogy már most ölre mennek a pártok és ilyen intenzív a választási kampány egy évvel korábban.

Tyrion Lannister of Caster 2013.03.12. 14:14:26

@Ches Desmond: Akkor maradhat az alábbi verzió, amennyiben Áder lelkiismereti okokra hivatkozva esetleg mégsem szeretné aláírni:

"Ha az Alapvetés S cikk (3) bekezdése szerinti 5 munkanapon belül nem írja alá a köztársasági elnök, akkor mi a helyzet?"

Muhammad Balfas 2013.03.12. 14:21:39

@Tyrion Lannister of Caster: Ez a kérdés egy sima törvény esetében is felmerülhetne, hiszen ha azt visszaküldi a parlamentnek, és azután módosítva visszakapja, másodjára már mindenképpen alá kell írnia azt.
Ha nem írja alá-(akár egy sima törvényt másodjára, akár az alkotmánymódosítást elsőre)-ő maga követ el alkotmánysértést.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 14:23:35

@fanus: ánusznak emberi társaságban kuss a neve! Szóval pofa be! :D

fanus 2013.03.12. 14:28:37

@fidesz = népirtó csőcselék:
te "emberi társaságnak"számitassz?
akkor tényleg a libásra szavazok !
Esetleg gyurcsótányra..
idegbajos, büdös paraszt %%%
csodálkozom,hogy írni megtanultál, véglény.

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 14:33:16

@fanus: anuszkám, túl sokat pofázol. Büdös is vagy. Takarodj!

fanus 2013.03.12. 17:11:34

@fidesz = népirtó csőcselék:
te meg nem büdös vagy ,hanem már rohadsz!!!
az agyad meg egy szargalacsin, te szargalacsin
ülj le az atv-d elé és csorgasd a büdös szádat
szerevő

Nap Pali 2013.03.12. 17:12:55

vigyázatok ! a fidesmafia mögött valójában bajnai áll !!!!

Muhammad Balfas 2013.03.12. 18:58:29

@Nap Pali: Igen, de itt valójában Obama és Putyin együtt mozgatják a kommunista fidesmafiát..:))

Nap Pali 2013.03.12. 19:00:34

ma kiderült: a bajor parlament elnöke mögött Bajnai áll !!!!

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 19:16:28

@fanus: kicsi segglyukam! Mondtam már, hogy kuss legyen! :D

fanus 2013.03.12. 19:25:40

@fidesz = népirtó csőcselék:
ahaa
rájöttem, nem is ember vagy - hanem gorilla!!!
Miért, mert csak 2 szót tudsz kiejteni !
én hülye meg ilyennel próbálok contactot felvenni!?
szargalacsin

fanus 2013.03.12. 20:05:13

@fidesz = népirtó csőcselék:
nagy az isten állatkertje...
de miért pont ezt az oldalt pécézték ki azok, akiknek az atv , meg az állatkert az otthonuk?
makogó agyhalottak

fanus 2013.03.12. 21:06:31

@fidesz = népirtó csőcselék:
erről beszéltem..
csak 2 szóra képes makogó...
gorilla : az IQ-ja 01

ottomoll 2013.03.12. 22:00:19

@fidesz = népirtó csőcselék: Magaddal beszélgetsz a tükörbe nézve te seggfej?
Te agyhalott mutáns, hozzád képest a faék a speciális relativitáselméletnek tűnik..

ottomoll 2013.03.12. 22:01:52

@fanus: Kompenzálnak szegénykéim. Érzik a buktát jövőre, és így vezetik le a feszültséget..

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 22:10:02

@ottomoll: kicsi ánusz! Attól, hogy nicket váltottál, még nem maradsz más, csak egy büdös, náci segglyuk. :D

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.12. 22:12:26

@ottomoll: ezt nem hiszem el! Tényleg ugyanaz a sejthalmaz használja mindkét nikket! ROTFL :DDD

ottomoll 2013.03.13. 00:23:12

@fidesz = népirtó csőcselék: Ne magadból indulj ki bolsi patkány ! A stílusodat egyszerű felismerni: akármilyen nicken is szerepelsz ugyanaz a primitív véglény maradsz..

fidesz = házmesterek pártja 2013.03.13. 09:24:49

@ottomoll: segglyuk ne fáraszd magad! :D
Büdös náci volt, vagy és leszel, amíg csak vegetálsz.

ottomoll 2013.03.13. 12:38:53

@fidesz = népirtó csőcselék: A segglyuk az a szájacskád, ami a tükörben a segg fejed alsó részén lévő nyílás. Ebből is csak a szar folyik :))). Te agyhalott bolsevik mutáns:))

Torkosborz 2013.03.22. 12:20:29

@conmorientes:
Történelmietlen a z értelmezésed, mert ha itt forradalom lesz a hozzád hasonlók lesznek elsöpörve vagy kisöpörve.
Gondold át milyen eszme áll mögötted és ülj le újra az iskolapadba, felfrissíteni filozófiai és történelemtudományi avult ismereteidet.
Tanulmányozd a magyar demokráciát is, hogy értsed!

conmorientes 2013.03.22. 15:01:48

@Torkosborz:

Meg fogsz döbbeni, hogy nem áll mögöttem semmilyen eszme, mert veled ellentétben ilyenekre a gondolkodáshoz nincs szükségem.
Amennyiben elsöprődöm, akkor így jártam, sok ember és gondolat került már a történelem hulladék ledobójába ilyen, vagy olyan okokból.
Abban azonban biztos lehetsz hogy elsöprődésem előtt még magammal viszek a hosszú útra néhányotokat.
Majd akkor kívánom tanulmányozni a magyar demokráciát, ha az egyáltalán lesz, addig megelégszem annyival hogy a hozzád hasonló félművelt hangembereknek válaszolgatok passzióból hátha annak egyszer lesz értelme.

Torkosborz 2013.03.22. 15:37:40

@conmorientes:
Igazad van!
A magyarok megvannak egymás között MAGYARORSZÁGON! Megláthatod, olvashatod, nem mind hangember.
Mit neked itt a zordon Kárpátok közt ez a vadidegen táj. Csodálod, de nem szereted!
Mint jelenleg itt lakó ne dicsekedj a félműveltségeddel, a demokráciádat is megtarthatod magadnak, nem szükséges, hogy válaszolgass. Forradalmi hangulatban vagyok, nem tudsz magaddal vinni, mert itt sem vagy.
Ne legyek durva: ész(me) nélkül nehezedre esik a gondolkodás is! Kérj segítséget, egyedül nem megy!
Nem mindenki hangember, aki nem ért veled egyet!

conmorientes 2013.03.22. 15:50:31

@Torkosborz:

Legjobban azt szeretem ha anélkül mondják meg ki és milyen vagyok hogy ismernének. Mert csoportot kell képezni, a mi-ők ellentétpár nélkül nem megy.
Valószínűleg köztünk kizárólag annyi a különbség hogy én sem ismerve, sem ismeretlenül senki alatt nem tekerném el a villamosszék kapcsológombját. Azonban az önvédelem lehetőségéről nem mondok le.
Magyar állampolgár vagyok itt születtem, ezt tartom hazámnak, és nem engedem meg, hogy szellemi toprongyok zseb, vagy fülkeforradalmárok bármilyen nézőpontból és alapról ezt vitathassák. A véleményem pont egy állampolgárnyi, hovatovább egy szavazatnyi, és pontosan egyenlő minden státusát tekintve azonos állampolgáréval. A véleményem ezzel együtt szabad és tiszteletben tartandó. Ezt elvenni szándékozókat pedig küzdelemre fogom utalni...

Torkosborz 2013.03.22. 16:25:46

@conmorientes:
Köszönöm az őszinteséged! Akkor azt is látod nem tőlem kell tartanod.

Remélem csak a véleményünk nem egyezik!

Ha elhiszed, hogy holmi virtuális fülkések miatt aggódnod nem kell, tisztábban látod a politika elválasztó rendszerét is.
Válaszaid alapján, mint embert remélem nem sértettelek meg.
Ezek az oldalak nem nekünk valók. A morális igazság érzetem késztet arra, hogy néha válaszolok feltevésekre, következetesen.

conmorientes 2013.03.22. 18:49:26

@Torkosborz:

Ott a hiba sajnos hogy kezdettől nem értetted meg amit írtam, és ettől függetlenül elég otrombán próbáltál meg belegyalogolni a személyembe.
Félre ne értsd toleranciamentes világunkba hozzá vagyok szokva, sajnos már nem is zavar....
Köszönöm a rendszer működése számomra sajnos több mint tiszta ezért nem is fogadom el.
De nem is tartok tőle ahogy tőled sem :))
süti beállítások módosítása