Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2013.01.10. 10:24 Szalai Ervin

Így nyerne választást a Fidesz

Címkék: fidesz populizmus orbán viktor portfolioblogger

Na mit kapunk, ha sorra vesszük a következőket: választási regisztrációtól való elállás, rezsicsökkentés, további rezsicsökkentés, tizenharmadik havi nyugdíj újra bevezetése, zéró felmutatható kormányzati eredmény? Egyrészt büdös nagy populizmust, másrészt a Fidesz fergetegesen jövőorientált választási stratégiáját.

Emlékszünk még arra, hogy Orbánék azért akarták bevezetni a választási regisztrációt, hogy az utolsó pillanatban döntő, "megvásárolható" polgárokat - akiket amúgy nem érdekel, mi van az országgal és a politikával - távol tarthassa a szavazástól, nehogy rövidtávú haszonlesésükben foglyul ejtsék mindannyiunk jövőjét? Persze az érvelés sántított, de mégiscsak ezzel hozakodtak elő, nem igaz?

Akkor vegyük még figyelembe a gyatra gazdasági teljesítményt, az ebből adódó, finoman szólva is ingatag szociális helyzetet, a diákok és tanárok egyöntetű felháborodását, hogy Magyarországból gyakorlatilag viccet csináltak Európában, ahová egyébként egyre többen és többen indulnak akár térden csúszva is munkát keresni!

Hogyan reagál minderre a kormány? Karácsonyi osztogatással, többezer új államilag támogatott férőhely ígéretével a felsőoktatásban (Persze mind agysebészet szakon, nem igaz Gyuri?), kétszeres tízszázalékos rezsicsökkentéssel és a tizenharmadik havi nyugdíj újbóli bevezetésének ötletével. Mondjuk ki: éppen a szavazók megvásárlásával.

Mindezt azoknak nagyon fontos látni, akik húzódoznak a jelenlegi MSZP dominálta ellenzéktől hasonló orientáltsága miatt, és azoknak is, akik konzervatívként nem akarják, hogy a képviseletükre vállalkozó párt ugyanaz a szockó kádári retek legyen, mint ami ellen anno létrehozták. Oldaltól függetlenül pedig továbbra is jó tisztában lenni azzal, hogy a köztársaság csupán addig maradhat fent, amíg a választópolgárok nemet tudnak mondani a politikusok megvesztegetési kísérleteire. A lá Tocqueville.

 

 

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr845008824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peterd127 2013.01.10. 10:54:07

a fidesznek CSAK az első érve a helytálló és a legerősebb, a kedves blogíró azt nem tudja megcáfolni

bizonytalanokra építeni nem lehet, márpedig MO. fele bizonytalan

ballibsi érvelés abból az örök tévedésből következik, ami a választási szabadságra irányul:

attól te még nem leszel szabad hogy eléd basznak alternatívákat, ez nem szabadság

toportyánzsóti 2013.01.10. 14:42:10

@peterd127: Tahó és korlátolt a kommented ugye,keresztény demokrata polgár?!

horgi1 2013.01.10. 16:15:21

A választási regisztráció előrelátható bukásának az alternatívája a Fidesz részéről a rezsicsökkentés és a 13.havi nyugdíj. Véleményem a rezsicsökkentésről: nem vagyunk gyámság alatt tengődő kiskorúak! Fizessék meg a munkánkat és a tisztességes bérből majd mi rendezzük a számláinkat. Olyan meg a mesében sincs, hogy egy beruházás nem lehet nyereséges! Nem jóléti vállalkozások az energia szolgáltatók és náluk is dolgoznak emberek,akik megfizetnek a 10%-ért.A szektorban elmaradó beruházásokért meg egyértelműen mi fogunk leszakadni még jobban a fejlett világtól.
A 13. havi nyugdíj is erőlködés az aktív korosztály és fiatalkorúak kárára, a Fidesz választási esélyeiknek a növelése érdekében. Remélhetően a nyugdíjasok még nem dementálódtak annyira, hogy ezt bevegyék! Bizonytalan Mo.fele kedves Peterdi127? Abban azért elég sokan biztosak, hogy soha többé Fidesz!

Martinicske 2013.01.10. 18:57:01

Ez nagyjából olyan mint a Medgyessy féle 100 lépés program.

Osztogatás ész és háttér nélkül.

A későbbiekben a számla kamatostul fizetendő.

dzsugasvili 2013.01.10. 23:27:34

Én szeretem, ha megpróbálnak megvenni. Nincs is abban semmi rossz. Próbálkozzanak csak minél tovább. Azt nem tudom, miért nem fogja fel, hogy az nem megy viszont, hogy a választástól kezdve kb. 2,5 évig, sőt kicsit tovább ész nélkül rombolunk, központosítunk, lenyúlunk, őrjöngünk, mindenhova családtagokat és jó elvtársakat ültetünk, alkotmányt firkantunk, elmebeteg köztársasági elnököket meg minisztereket kreálunk, baltás gyilkosokat adunk el pénz(ígéretért), valamint gigantikus megszorításokat és újabbnál újabb adókat vezetünk be, majd utána elmebeteg módon osztogatunk bizonyos rétegeknek ezt-azt, tessék-lássék, drágán, miközben az előzőleg említett dolgok továbbra is megmaradnak.

Ehelyett nem lenne jobb 4 évig nem megszorítani egyszer végre, nem őrjöngeni (annyira), és végig kicsikét osztogatni. 280 milliárdból mennyi mindent lehetne. Építhettek volna évente 100 játszóteret. Jó pár sportstadiont. Néhány (száz) jégpályát. Megmaradhatott volna jó pár iskola. (Mekkora lenne, ha egy bezárás elleni tüntetésen megjelenne a kormánypárti politikus, hogy jó, ok, intézkedtem, megvan a pénz, megmarad az iskola, ennyi, kösz, kész. Szerintem nem lenne 280 milliárd.) És még csomó apró dolgot szerte az országban.

politikus-omm 2013.01.10. 23:33:28

Oldaltól függetlenül pedig továbbra is jó tisztában lenni azzal, hogy a köztársaság csupán addig maradhat fent, amíg a választópolgárok nemet tudnak mondani a politikusok megvesztegetési kísérleteire.

- Nyihihihihiii a többi siralmas ez viszont konkrétan vicces.

Szalai Ervinke

Ezt konkrétan itt most bebuktátok.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.01.11. 00:04:35

Egyszerűen félelmetes, hogy a fideszes trollok pár hete (2.5 éven keresztül) az elmúltnyolcév-et mantrázták, hogy az akkori osztogatás döntötte romba az országot (ami igaz is), most meg tapsikolnak ugyanennek...

Ebből látszik, hogy fizetett bérnarancsok, és/vagy fanatikus hivők.

politikus-omm 2013.01.11. 00:05:25

@Kőmíves Kelemen: A fidesz hitelből oszt? Vagy ezt sem érted?

buszozzál vissza félázsiába, gyökér 2013.01.11. 00:21:16

@politikus-omm: buta troll, te vagy ma az ügyeletes?
szegényke. :)
nem csinálod túl jól, amikor valaki válaszol, rögtön felháborodsz, és nem válaszolsz vissza, ez így fordított eredménnyel jár, csak szólok, butagyerek.
szóval ne hagy abba. :)

buszozzál vissza félázsiába, gyökér 2013.01.11. 00:23:47

@politikus-omm: egyébként arra tippelek, te az a fogyatékos stefánia vagy, annak vannak ilyen unortodox tényei és érvei. :)))

sánta vas 2013.01.11. 00:24:24

@horgi1: Medián 2012 dec (még a rezsi csökkentés bejelentése előtt) biztos szavazó pártválasztók: Fidesz 40%, Mszp 22 %, Jobbik 19 %, E-14 10 %. LMP-5%. És még a nagy osztogatások előtt vagyunk.. Szerintem irrealitás azt gondolni, hogy ne nyerne a Fidesz. A rezsicsökentéssel, meg a 13. havival épp azokat a csoportokat vették célba, amelyek nagyon fontosak a szociknak. Naívság azt hinni, hogy ezek a csoportok ne rövidlátó módon viselkednének.
Ráadásul a regisztráció eltörlésével zavart is okoztak a túloldalon, mert az ellenzéki kampány a regisztráció körüli hisztériára lett volna felépítve.
Végül ne felejtsük el: szűk 1 évvel a választások előtt a baloldalon még nincs eldöntve, hogy ki lesz a vezérbika.

politikus-omm 2013.01.11. 00:28:23

@sánta vas: Semmi gond, regisztráció kilőve, Werber betöltve. Marad kampánytémának a nácizás.

sánta vas 2013.01.11. 00:29:32

@sánta vas: Helyesbítek: bő 1 évvel.

bogel 2013.01.11. 00:35:27

@sánta vas: Egy pillanati azt hittem, a hibásan idézett közvéleménykutatási számokat helyesbíted

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 00:38:42

Azzal nincs semmi gond, ha úgymond megpróbálják megvásárolni az embereket. Csak az nem mindegy, hogy mivel, és az nem, hogy miből.

Az is megvásárlás, ha egy jómunkásembert megkínálnak egy többmilliós fizetéssel abban bízva, hogy a többszörösét kitermeli törvényes, értelmes munkával. Meg az is, hogy mivel a korábbi dolgozó, ma nyugdíjasoknak minden JÁR, ezért a mostani dolgozók fizessenek nekik csökkenő fizetés mellett is, mint a katonatiszt, mert nekik viszont nem jár semmi, legfeljebb a nyugdíjkorhatár és az adók felemelése.

Mert ugye a nyugdíj drága dolog, mint tudjuk, ti azt nem érdemlitek meg, csak az elődeitek hárommillióan, akik közül 600 ezer az, aki lehúzta a 40 évet és betöltötte a korhatárt, a másik 2,5 milla meg 40 éves rendőrnyuggerekből, obsitos katonazenészekből és Szalainé-féle megélhetésiekből áll össze, akiknek viszont jár minden évben az infláció feletti, a fizetéseket meghaladó életjáradék, a 19 ezer forint, meg a 13-14. havi okosság, plusz az ingyenminden.

mizrolist 2013.01.11. 01:01:57

@politikus-omm: miért, miből oszt? A gazdasági növekedésből aligha, mert az tavaly nem volt, csak 1,5%-os csökkenés...

Tartós Béka 2013.01.11. 01:02:06

A nyugdíj még csak-csak, de a rezsicsökkentés mitől is szavazatvásárlás? Tán közpénzből vagy pártpénzből vesznek szavazatot?
Inkább csak arról van szó, hogy savanyú a szőlő, ilyen az MSZMP-dnek nem jutott eszébe!

politikus-omm 2013.01.11. 01:04:08

@mizrolist: Ezt utólag mondjuk majd ki, egyelőre még semmit nem osztottak.

Csak a felelőtlenkedés nem éppen a fidesz tempója.

mizrolist 2013.01.11. 01:10:28

@politikus-omm: ja, valóban nem. Nyilván ezért szoktak átlagban hetente egyszer módosítani az adótörvényeken.

politikus-omm 2013.01.11. 01:13:45

@mizrolist: Vagy azért hogy ne maradjunk túlzottdeficiteljárás alatt.

Az ugyanis drágább kicsit mint a komancsok vinnyogása.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 01:17:57

@Martinicske:
Na ja, csak ő a válsztások UTÁN csinálta, nem előtte.

Nem tudom, fel bírod-e fogni a különbséget.

Egyébként meg lehet, hogy ezzel a nyugdíjasok egy részét maga mellé állítja (mert azért legalább a felüket, de az utóbbi 2 év eredményeit tekintve még nagyobb részüket akkor sem tudná már maga mellé állítani, ha örök életet adna nekik), de a fiatalabbakat ezzel kiválóan maga ellen hangolja (akik már most is üvöltöznek azért, hogy "miért járhatnak a nyuggerek ingyen a vonaton/buszon/villamoson").

De csak hajrá!
Már csak a szinglihordák meg a technórajongók megbüntetéséről kellene pár remekbe szabott nyilatkozat újra. Mikola Pista bá biztos megint össze tudna rakni néhány igen hatásosat.

A diákokat - a Fidelitas pár száz idiótáját kivéve - azt hiszem, már most elvesztették legalább 4 évre. Ha a következő kormány nem lesz nagyon balfasz, akkor jóval többre.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 01:27:01

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: tényleg, miért is járhatnak a nyugdíjasok meg a 32 éves rendőrnyuggerek ingyen a buszon?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 01:28:55

@mizrolist:
Hogyhogy miből?
Hát az elrabolt 3000 milliárd manyup-pénz?
Így mondhatják, hogy végül is nyugdíjakra költötték.

@Tartós Béka:
Mivel a távfűtés kompenzációját adóból fizetik a távfűtőcégeknek, bizony közpénz.
A szavazatvásárlás meg attól még szavazatvásárlás marad, hogy rabolt pénzből történik.
(Majd nézd meg azért, hogy mennyi lesz az a 10%. Már azt is elmondom, hogy miért csak 3-5%: azért, mert a rendszerhasználati díjat, ami sok esetben a számla nagyobb része, nem érinti, az marad változatlan. De a hozzád hasonló parasztok vakítására kiváló.)

@politikus-omm:
Szerinted aki nem hülye, mint te, az mind komancs?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 01:31:51

@Negyvenértelmiségi:
Egyrészt a rendőrnyugger is legalább 43 éves (18 évtől lehet rendőr, + 25 év szolgálat), másrészt rendőrnyugger sem járhat ingyen, csak 65 év fölött, ahogy minden más nyugdíjas is.

Amúgy meg nem hinném, hogy indítanak csak az ő kedvükért különjáratot, elférni meg elférnek az egyébként is közlekedő járatokon, nem?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 01:54:19

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:

Tévedsz majdnem minden állításodban.

"Legfiatalabban az "ismeretlen katona" ment nyugdíjba, aki 1999-ben 32 évesen, főhadnagyként 222 ezer forintért választotta a pihenést. (Azóta ellátása közel 20 ezer forinttal emelkedett.)"

www.hir24.hu/gazdasag/2011/03/24/barandy-a-legidosebb-egy-32-eves-katona-a-legifjabb-nyugdijas/

Abban igazad van, hogy MÁR NEM utazhatnak ingyen, csak kedvezménnyel az obsitos katonazenészek.

Az viszont egyenesen faszság, hogy "úgyis elférnek", hiszen "úgyis járnak" járatok. Ha nem kerülne semmibe, te is mindig felvennél 4 stoppost az autódba, úgyis azzal jársz, nemde? Persze ha már bevállalod, utána nem lehetsz geci, hogy akkor most robogóval mész, meg másfelé, meg később indulsz, meg beugrasz a boltba is, és nem takarítod ki utánuk a kocsit, netán a pluszfogyasztást is rájuk terheled, hiszen te rendes vagy, ők meg úgysem kerülnek semmibe.

Én is kaphatnám ingyé az internetet, úgyis kiépült már a hálózat, mi az a pár megabit ide vagy oda? De ha nem adják ide ingyé, akkor remélem, majd te meghívsz rá, mert te ebben hiszel.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 01:57:28

Esetleg kaphatnék a fölös áramból is, úgysem éri meg eltárolni. Mondjuk megkaphatnám mindig az egészet. Meg ha valaki elmegy nyaralni, ideadhatná ingyé addig a házát, hogy kiadjam pénzért, az sem kerülne semmibe a tulajdonosnak, még neki jó, hogy vigyáznak a házára addig is.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 02:03:04

Nem is értem, hogy a dolgozó zemberektől miért kérnek pénzt a buszbérletre, hiszen egyébként is járnak a buszok, nem kerülnek ők sem pluszköltségbe, ha már a nyugdíjasok sem kerülnek.

Mindenki tudja, hogy a busz az olyan, az csak úgy van, meg az csak úgy jár. Ha fizet is érte valaki, az ajándék.

politikus-omm 2013.01.11. 02:09:36

@Negyvenértelmiségi: 60%-os inaktivitási aránynál csak 40% hiszi hogy a busz az pénzből van. Azzal meg nem lehet nyerni, tehát a demagógia hasznos. Szép és jó, mesterfokon kell üzni.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 02:54:15

@Negyvenértelmiségi:
A 32 éves katona valószínűleg vadászpilóta volt, pláne ekkora fizetéssel, aki kénytelen volt leszerelni, mert a 2 vadászrepülő ezred és 1 vadászrepülő zászlóalj helyett maradt 1 ezred, az is a zászlóaljnál is kevesebb számú géppel. Magyarul nem tudtak neki a képesítésének megfelelő munkát ajánlani.

A leszerelt rendőrök (te azokról beszéltél, nem katonákról) sosem utazhattak ingyen.
(Mellesleg a katonák sem.)ű

Nem járok autóval, de amikor azzal megyek (majd jelentkezz, ha felfogtad a járok és a megyek közti különbséget), fel szoktam venni stopposokat, ha 4-et nem is, de 3-at általában igen, ha vannak annyian. Általában nincsenek.

BKV-val járok, és soha nem volt még, hogy a nyugdíjasok miatt nem fértem volna fel.
Olyat sem láttam, hogy a nyugdíjasok szemeteltek vagy graffittiztek volna a tömegközelekedési eszközökön.
Szóval csak fröcsögsz ostobán, agy nélkül.

Az internetet azért nem kaphatod ingyen, mert növeled a hálózat leterheltségét, aminek a kiküszöbölésére a szolgáltatónak újabb gépeket kell felszerelnie a szerverközpontjába.
Nem várom, hogy felfogd, miért szarok a példáid, ahhoz ész is kéne, ami neked láthatón mákszemnyi sincs.

Ha ingyen közlekedésre vágysz, költözz Dunakeszire, ott ingyenes a helyi járat. Minden helyi lakosnak. A hozzád hasonló agyatlan hülyéknek is.

Viszont ahogy látom, egyetlen állításomban sem tévedtem, te ellenben faszságokat írtál végig. Ebben a néhány hozzászólásodban is.
Csak egy irigy faszkalap vagy, semmi egyéb.
Tipikusan a dögöljön meg a másik tehene is hozzáállással. Ami a magyarokra annyira jellemző. Pont a hozzád hasonlók miatt nem jut az ország ötről a hatra, mert ti húzzátok vissza.
Akinek egy kicsit is jobb, mint nektek, meg tudnátok fojtani egy kanál vízben.

mizrolist 2013.01.11. 02:55:47

@politikus-omm: és vajon a cégek vinnyogása mennyibe kerül? Mert ők az ilyen húzások miatt inkább nem fektetnek be Magyarországon. Annyira nem, hogy a karbantartásra se költenek lassan...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 03:12:22

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:

A faszkalapozásodra nem térnék ki részletesebben, biztos megvolt rá az okod, hogy ilyen dumát eresztettél el.

Komolyan azt állítod, hogy az "ingyenutazás" az nem kerül SEMMIBE, egyáltalán egy fillérbe sem? Ugye nincs szavazójogod?

Mondd ki frankón, 3 millió nyugdíjas, akiknek egy jelentősebb százaléka "ingyen" utazhat tömegközlekedéssel, egyáltalán semmibe nem kerülnek. Nem kell miattuk nagyobb buszt küldeni, nem kell a menetrend tervezésénél figyelembe venni az igényeiket, a fizető utasoknak nem kell az ingyenes utasok mellett álldogálniuk (mert ők ugye jólneveltek), a busz a legkevésbé sem használódik, koszolódik az ingyenes utasoktól (csakis a fizetősöktől, mert valamitől mégis másképp néz ki egy 40 éves busz, mint egy vadiúj), nem növeli a menetidőt a sok ingyenutas, nem kell hozzájuk hangolni semmi mást, nem növelik egy kicsit sem a buszok fogyasztását, nem vesznek el időt a jegyellenőrtől, ők csak úgy megbújnak a szabad helyeken, amik csak úgy vannak, teremnek.

De ha mindezekre igen a válaszod, azt is mondd el nekem légyszíves, hogy akkor a többieknek miért kell fizetniük, a többiekre miért nem igaz a fenti sok-sok okosság.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 03:21:26

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:

Díjazom azt a szövegedet amúgy, hogy "miattam tart itt az ország". Miattam, aki az összes redves számlámat kifizetem, és meghívok mindegyikre még három embert.

Mert ez annyira jellemző a magyarokra.

Ha senki nem fizetne semmiért, akkor bezzeg lenne itt Hawaii meg El Dorado, akkor nem lennének ilyen irigy, hörögve fröcsögő agyatlan faszkalapok, mint én, aki nem elég nagy lelkesedéssel fizeti az INGYEN MINDENT, hanem mindenki csak habzsolná kétpofára az életet.

De sajnos miattam nem jutnak ötről hatra az ingyenélők, miközben én alig győzök dőzsölni meg meghívni mindenkit ingyenutazásra, ingyenebédre, ócsított távfűtésre, ingyen mindenre, mintha valami arisztokrata lennék, közben meg csak az arcom a nagy.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.11. 03:34:30

Egyáltalán hogy juthatnak egyáltalán eszembe olyan szentségtörő gondolatok, hogy az évente több billió elkúrásra szánt forintot inkább befektetném oktatásba, az ivó- és a szart lemosó vízhálózat szétválasztásába, atomerőműbe, óvodákba, tanárok, orvosok FIZETÉSÉBE (nem segílyekbe), hogy arról ne is beszéljek, hogy akár meg is tartanám egy részét, és személyesen fizetnék belőle dolgozó embereket?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 04:48:42

@Negyvenértelmiségi:
Így van, nem kell külön buszt vagy külön vonatot beállítani a nyugdíjasok miatt, és valóban egy fillérbe sem kerül az utaztatásuk. Csak az egyébként is meglévő járatokat veszik igénybe. Ráaádásul koszolni sem koszolják annyira a járműveket, hogy az az egyébként is szükséges takarításon kívül plusz takarítást tenne szükségessé. Ahogy bizony, a menetidőt sem növelik.
Az ellenőrökre pedig egyébként sincs szükség. Rendes beléptetőrendszerekre lenne, amit Vitézy faszfej Dávidka is csak addig sürgetett, amíg ellenzékben volt, 2,5 éve meg nem tesz semmit.

A többieknek azért kell fizetni, mert a járatokat el kell tartani valamiből.
De ha nem lennének nyugdíjasok, akkor is ugyanennyi járat járna, ugyanott és ugyanakkor.

Nem várom el, hogy felfogd, mert láthatóan csak egy indulatból fröcsögő hülye vagy, aki az agyát nem használja (mert nincs neki), csak a zsigereit.

Egybillió forint pedig Magyarországnak kb. a 85 éves teljes költségvetése (mai árakon és árfolyamon számolva).

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.11. 04:50:28

Na, a billiót illetően én is hülyeséget írtam. Későn van, megyek is aludni.

tttthhh (törölt) 2013.01.11. 06:20:28

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: nem a billión volt a hangsúly, látom sikerült felfogni a lényeget

Occam beretvája 2013.01.11. 06:22:03

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Ha csak azt illetően.
De ne reménykedj, nem fogod kialudni.:-)

Mária 2013.01.11. 06:51:44

"szockó kádári retek"

:DDD

Mária 2013.01.11. 07:01:01

@peterd127:

"bizonytalanokra építeni nem lehet, márpedig MO. fele bizonytalan"

*

Megtévesztett, fanatizált, megvásárolt emberekre, olyanokra, mint te vagy, olyanokra lehet?

Kormányra kerülve felosztani az országot "bizonytalanokra" és "megvásárolhatókra" azt lehet?

Kubatov-listázni lehet?

És egyáltalán: arra tartjuk a kormányt, a KÖZ pénzéből, hogy ne dolgozzon, ne teljesítsen, ne az ország és a választók javán legyen? Hanem arra, hogy kioktassa, regulázza, fegyelmezze, de legfőképpen, hogy ÖNKÉNYESEN listázza és skatulyázza a polgárokat?

Ezt lehet?

Honnan veszed magadnak a bátorságot, hogy ismeretlen emberekről, sőt, egész társadalmi rétegekről feltételezd, hogy "bizonytalanok", döntésképtelenek, megvásárolhatóak?

Onnan, hogy te magad vagy éretlen, manipulálható, sőt, fanatizálható? És ezt az attitűdöt vetíted rá másokra?

Nyomorult lélek. Ideje lenne felnőnöd, ahelyett, hogy a kedvenc pártodtól várod azt, hogy kussba tartsa a felnőtt, érett, ellenvéleménnyel bíró polgárokat, hogy te békésen és boldog tudatlanságban játszhass a kisvödörrel meg a kislapáttal a homokozódban.

midnight coder 2013.01.11. 07:05:48

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Ez így van - feltéve, ha a nyugdíjasok csak akkor utaznak ingyen, amikor más nem. Ha ugyanis akkor utaznak amikor bárki más, akkor ugyanolyan utasok mint bárki más. Ezzel együtt, az átlagpolgár nem biztos, hogy jól járna ha nem lennének - ez ugyanis még ritkább járatokat jelentene.

WhyCantITouchIt? 2013.01.11. 07:09:35

A nyugdíjasok kurva sokan vannak? Igen.
A nyugdíjasokat könnyű lenyűgözni? Igen.
Csupán a nyugdíjasokkal lehet választást nyerni? Igen.
Akkor meg mi a probléma?
Jah, hogy neked ez nem tetszik? Hát ilyen ez.
Én sem szeretem a hideget, de télen hideg van.
Vagy azt gondoljátok hogy a pártok a két szép szemünkért "melóznak" ennyit? Lófaszt.
Ha úgy nem lehet választást nyerni, majd nyernek így.
A lényeg, hogy nyerjenek.

midnight coder 2013.01.11. 07:15:11

@Mária: Ha felnőtt, érett akkor regisztrálni is tud ha akar. Az megint egy másik kérdés, hogy egyrészt a polgár így is úgy is vakon dönt, mivel más a választási program, és más az amit a pártok művelnek kormányon, ezt már mindkét oldal fényesen bizonyította - azaz a polgár mindenképpen vakrepül. Másrészt, a nagy magyar átlagpolgár amúgy is hülye ahhoz hogy a netről tájékozódjon, ahhoz meg pláne hogy reálisan értékelje a helyzetet és a folyamatokat, így maga a demokrácia is eleve illúzió. Átlag Juci néni a 8 elemis takarítóasszony az alapján fog dönteni, amit a Miklós mond a Barátok Közt-ben, feltéve ha még megvan a sorozat és még nem nyírták ki a karaktert. Azaz lényegében a média irányítóinak akarata dönt.
A legvégső érv pedig a demokrácia ellen, a választék. Jelenleg egyetlen olyan erő sincs a parlamentben, aminek a kezébe akár egy trágyásszekér irányítását is jó szívvel rá lehetne bízni. Lehet ríni hogy a gaz FIDESZ megveszi a nyögdíjasokat, de vajon hogyan is győztek a szocik 2002-ben ? Sárga csekk, jóléti rendszerváltás programja, tetszenek emlékezni ? Aztán Fletóék 2006-ban ? Akik annyival nyúltak túl az ország lehetőségein amit még Fletó sem hitt volna hogy az MSZP-SZDSZ megteszi, miközben az egyetlen eredményük az volt hogy visszhozták a szarból a szoci kormányzást... A FIDESZ csak centire azt csinálja mint a komcsilibsik, egyik sem jobb a Deákné vásznánál. És aki azt hiszi, hogy a Jobbik, LMP vagy pléne a Milla a Pityingerrel megváltást hoz, az naivabb mint egy a bili használatát elsajátítani képtelen óvodás.

mahet 2013.01.11. 07:25:51

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: "Ha ingyen közlekedésre vágysz, költözz Dunakeszire, ott ingyenes a helyi járat. Minden helyi lakosnak."

Nem ingyenes, csak más fizeti helyettük. Tudod, kommunizmus, az való ide.

rezvez 2013.01.11. 07:31:55

@midnight coder: "...amúgy is hülye ahhoz hogy a netről tájékozódjon..."
Pedig a sok értelmes, cseppet sem gyűlölködő írásokból ki tudná olvasni, hogy kire érdemes szavazni. :)

midnight coder 2013.01.11. 07:39:54

@rezvez: Nem elsősorban a blogokat és a postokat kellene nézni, hanem a híreket. És nem csak a magyar médiában, és nem csak a magyar vonatkozásúakat.

felcsutisuttyo 2013.01.11. 07:45:12

A Határon túliak " megvásárlása" rájöttek, hogy nem megy, hiába koldulnak ott. Lassan ugyan annyian gyűlölik odaát a Nemzeti Szar Gonosz Törpe és bandáját, mint határon belűl.
A Fiatal szavazókat " elbaszták"...a nyugdíjasokat már nem lehet megvásárolni a 2010 es csalás után.
Ez az Erzsébet utalványos "alamizsna" már olyan kevés, hogy a NYUGÍJSAOK FOGJÁK ELKASZÁLNI EZT A SZAR DIKTATÓRIKUS KORRUPT, TOLVAJ RENDSZERT!!!! Hiába megy a seggnyalás.....:DDDD hehehehhe.

felcsutisuttyo 2013.01.11. 07:48:52

Egyébként az " kering" a levegőben..hogy nem is lesz választás (csaló Fidesz törvény szerint), hanem meg lesz döntve LÁZADÁSSAL ...ha kell vérrel !!!!!! ez a SZAR FIEDSZ BANDITÁZÁS!!!!
...de hogy Leszámolás lesz, az biztos. (Ha választás lesz és nyer a Fidesz ,akkor biztos csalással nyer, akkor azért kerülnek elő a fegyverek...ezt hallottam)

rezvez 2013.01.11. 07:49:45

@midnight coder: Értem én mire gondolsz. De látod hogyan beszélnek egymással itt a hozzászólók. Egy kicsit próbáltam poénra venni a hozzászólásod.
Én a Jobbikra szavaztam, mégis most Ron Werbert idézem (nem szó szerint).
Az emberek úgy választanak pártot, ahogy mosóport.

nemecsek ernő áruló 2013.01.11. 07:54:34

@peterd127: Ne haragudj, de ez pontosan ugyanaz, amit Medgyesi csinált. Ezek szerint az, hogy Medgyesi eladósította az országot, helyes, és követendő példa? Ezt magyarázd már el nekem, légy szíves!

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 08:04:57

Én nem bánom ha osztogatnak,inkább azt mint hogy fosztogassanak.
De nagy pofára esés lesz nekik,mert irtó hülyének nézik az állampolgárokat úgy alapból.

Szevasztok 2013.01.11. 08:10:35

@politikus-omm: "A fidesz hitelből oszt? "

Miért, hát többletes a költségvetés? Lemaradtam valamiről?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.11. 08:31:15

Pont ezért kell a szavazati jogot nettó adóbefizetéshez kötni. Ne tudjon az eltartott réteg az eltartók nyakára szavazni újabb zsarnokot két kiló farhátért.

Sum Péter 2013.01.11. 08:54:26

Hihetetlen egy banda egy ez! Amikor az előző kormány volt hatalmon, akkor bezzeg nyomták, hogy ezek eladósítják az országot, meg túlköltekezett a Medggyesy... stb. Most meg ahogy Simornak lejár a mandátuma és ráteszik a kezüket a Nemzeti Bank valutatartalékára azonnal elszórják az utolsó fillérig. Ahogy elszórták a a MOL pakettra a baloldali kormányok megspórolt milliárdjait meg a magánnyugdíjpénzeket.
Soha nem olvasom többet ennek a bandának a sajtóját, nyilatkozatait. Ha nem lennének a hírgyűjtőportálok (hirklikk.hu, hírkereső) amiket minden nap átböngészek, azt se tudnám, hogy a Magyar Nemzet c. sajtótermék a világon van.

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 09:00:28

A fidesz össze teheti a kezét,ha maximum 3 fővel bekerül a parlamentbe.
Kizárt hogy nyerjenek.
Ez az én egyéni közvélemény kutatásomon alapuló megállapítás.

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 09:12:17

@wmiki: Bízom benne,hogy minimum 10 párt lesz benne.
És szopják le egymás farkát ha el akarnak érni valamit.
Akadályozzák egymást,lobbizzanak a saját ügyükért.
Ugassanak,vinnyogjanak és dolgozzanak meg a pénzért!
De semmiképp se boruljanak össze.

A kérdés csak az,hogy honnan a fenéből vegyünk 10 pártot?:)

atiludens 2013.01.11. 09:18:30

Politikusoktól az elmúlt évtizedekben annyi ígéretet hallottunk már! Én naiv hülye gyerekként azt várnám már egyszer a nyugdíjasoktól, hogy azt mondanák a "megvesztegetésükre": Kérem szépen hagyjanak már minket békén, a pénzüket ( a köz pénzét) dugják fel maguknak, illetve költsék már másra, ilyen helyzetben ilyen áron nem kérjük...
De rövid látás van.

vezér01 2013.01.11. 09:32:12

Drága felebarátaim!Úgy tesztek,mintha valami új dolgot tapasztalnátok!Már Horn-Kuncze páros idején megtették ugyanezt,a nyugdíjak értéke folyamatosan csökkent,majd a választások előtt bejelentették egy igen jelentős nyugdíjemelés lehetőségét.Enne ellenére buktak,/"Tocsik" ügy/,
a kassza átadásánál meg kiderült,hogy a költségvetés erre az emelésre egy fillért se biztosít.A szöveg viszont az lett,hogy a Fidesz elvette a nyugdíjasok pénzét!El is bukott a Fidesz 2010-ig minden választást.@atiludens: Nagyszüleidtől hallottál már ekkora marhaságot?

fonó 2013.01.11. 09:35:27

Szocko retek mint szűrös, csintalan, pintér, stumpf, kun miklós, martonyi, kerényi................

atiludens 2013.01.11. 09:36:44

@vezér01: "Majd ha telik rá, kérjük"

vezér01 2013.01.11. 09:40:27

Pártfinanszírozásra telik? Tartsa el őket a tagságuk,ha van egyáltalán!

barata 2013.01.11. 09:43:01

@horgi1: Bizony beveszik a nyugdíjasok is, és még sokan mások. Volt olyan, korábban magát baloldalinak valló ismerősöm, aki 2010-ben kijelentette: én a Fideszre szavazok, mert megengedi a pálinkafőzést. Ilyen egyszerű. Az emberek nem a túlbonyolított elemzéseket, véleményeket, statisztikákat értik meg, hanem, hogy lehet-e pálinkát főzni, csökken-e a rezsi, lesz-e nyugdíj emelés, a csúnya bankokat megleckéztetik-e. Akik ezen a szitán átlátnak, kevesebben vannak. Ha ők lennének többen, a választáson nyerni akarók rájuk optimálnák az intézkedéseiket. Nagyjából kell 300-400 év, hogy ez konszolidáltabb módon menjen végbe.

Zollye 2013.01.11. 09:49:50

@peterd127: Magyarországon a szavazók bizonytalannak tartott fele egyáltalán nem bizonytalan. Tudja, hogy sem a mostani, sem az előző rablóbandát nem akarja. A baj csak annyi hogy más jelenleg nincs. :-(

barata 2013.01.11. 09:51:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Valamiért az összes hatalom hideglelést kap bármiféle cenzustól. Igen. Egyik teljesen értelmes dolog lenne, hogy csak az pofázzon bele a köz ügyeibe, aki anyagilag biztosítja annak működését. A világon a legpontosabb nyilvántartások - már 1000 évekkel ezelőtt is - az adónyilvántartások voltak. Halmozott adóbefizetés súlyozással még az idősebbek preferálása is biztosítva lenne a "bölcsesség" jegyében. A mai számítástechnikai lehetőségekkel símán meg lehetne csinálni.

bgp 2013.01.11. 09:51:59

@politikus-omm: a fidesz az ellopott manyup pénzből oszt

Zollye 2013.01.11. 09:52:21

@politikus-omm: Igen. A fidesz hitelből oszt. Csak nem IMF-EU hitelből, hanem piaci finanszírozású hitelből.

rezvez 2013.01.11. 09:55:46

@barata: De nem lennék meglepődve, hogy kiderülne, így sem lett az igazi.

Zollye 2013.01.11. 09:56:19

@Tartós Béka: De az MSZMP-nek jutott az eszébe ez az okosság. Csak most Fidesz-nek hívják. Náluk lassan több a volt KISZ és MSZMP tag mint az MSZP-ben :-)

barata 2013.01.11. 10:01:31

@midnight coder: Teljesen igazad van. Olyan mértékben összeomlott a politika, annyira hiteltelen egyre szélesebb körben, hogy tényleg egy nagy váltás mutat csak kiutat.
Politikusainkat már az sem zavarja, hogy a nevük folyamatosan besározódik. 100 éve ez egy arisztokratáról elképzelhetetlen volt. Nyilván Ő is a saját érdekeit tartotta elsősorban szem előtt, de figyelt a név, a család becsületére, tudatában volt annak, hogy felelőssége van. Persze ez is katasztrófához vezetett.
Engem nem zavarna a diktatúra. De ahhoz kellene egy jó diktátor.

déjá vu39 2013.01.11. 10:12:29

Meglehetősen egyértelmű a megvesztegetési kísérlet, és azt hiszem, lesz még több is.

Érdeklődve figyelem, hogy milyen sokan kezdték el gyűlölni a nyugdíjasokat. Ezzel kapcsolatban most csak annyit jegyzek meg, hogy a nyugdíjasok egyáltalán nem hülyébbek (és persze nem is okosabbak, de jellemzően bölcsebbek) mint a társadalom nem nyugdíjas része. Talán érdemes még azt is megemlíteni, hogy a nyugdíjasokat általában MSZP-szimpatizánsnak szokták emlegetni, viszont a fiatalok nagyobbik része a FIDESZ-re szavazott... Tessék csak visszakeresni a Viktor, Viktor-t skandáló gyűlésekről készült videókat.

A teljes társadalom megvesztegetését célozza az állítólagos 10 %-os rezsicsökkentés, valamint a 2014-re beígért másik 10 %. Intő jel, hogy a távhőszolgáltatók kompenzálására máris elkülönítettek 52 Mrd Ft-ot, azaz ez egy virtuális csökkentés. Gyengébbek kedvéért: nem a kormánytagok és FIDESZ vezetők külföldi bankszámláíról utalnak haza ennyi pénzt, hanem a zemeberek (köztük a gázzal vagy fával fűtők) által befizetett adóforintokból lesz ez a kompenzálás.

Persze nincs kétségem afelől, hogy lesznek, akik beveszik ezt a trükköt is. De nem lesz szignifikáns különbség a nyugdíjasok és a nem nyugdíjasok között.

Steve123 2013.01.11. 10:25:33

Az alábbi egy régebbi cikk, de a dolgok nem változnak.
kerdezzbatran.blog.hu/2012/09/21/nyugdijas_hadsereggel_a_jovobe

Azt szeretném tudni, hogy miért nincs még csak szó sem arról, hogy ezt a pénzt, tanárok, orvosok, vállalkozók, stb., kapják? Vagy még kimondani is szörnyű, esetleg fizetnénk vissza az államadósságot?

déjá vu39 2013.01.11. 10:26:03

@Negyvenértelmiségi: "... a nyugdíj drága dolog, mint tudjuk, ti azt nem érdemlitek meg, csak az elődeitek hárommillióan, akik közül 600 ezer az, aki lehúzta a 40 évet és betöltötte a korhatárt, a másik 2,5 milla meg 40 éves rendőrnyuggerekből, obsitos katonazenészekből és Szalainé-féle megélhetésiekből áll össze, ..."

Rosszak a számok, a fordított kiosztás pontosabb lenne (bár valóban sok a túl korán nyugdíjba vonult vagy küldött ember).

Szóval, költő hazudj, de rajt ne kapjanak.

Egyébként a korai (kényszer)nyugdíjazás gyakorlatát Antall József kormánya kezdte el, Hornék és az Orbán kormány meg folytatta. Ez volt a legegyszerűbb módszer a nehézipar és a mezőgazdaság összeomlása által generált munkanélküliség mesterséges csökkentésére. A foglalkoztatási adatokat ez a megoldás ugyan nem javította, viszont ezt nem annyira követi a sajtó, mint a munkanélküliségi adatokat.

nnnnnnnn 2013.01.11. 10:35:35

szerintem jól csinálja a fidesz. tetvedék rohadék szociknak nem lesz mit ígérni a választási kampányban, mert a fidesz azt már egy évvel korábban megvalósította :DDD

hondamonda 2013.01.11. 10:39:54

@déjá vu39: Valoban rosszak a szamok, mert csak 450 ezer embernek van meg a negyven eve.
A korhatar alattiak aranya amugy kozel 50%.

politikus-omm 2013.01.11. 10:52:13

@Zollye: @bgp: Nagy varázsló lehet ha csökkenő adósságból tud hitelből osztani.

Mind ilyen pénzügyi zsenik vagytok? Mint Bajnai?

Dr.Betépett felhasználó 2013.01.11. 16:40:59

Azon gondolkodám,hogy létre kellene hozni egy felületet,amire azok a nyugdíjasok,akiket nem lehet megvenni kilóra,hivatalosan,és ellophatatlanul visszautalják a júdás-pénzt.Amit a kormány AZONNAL visszafizet a hitelt adónak.

szobor · http://godot-ra.blog.hu/ 2013.01.17. 14:23:21

Abban meg lehet bizni, hogy az mar a nyugdijasoknak is nyilvanvalo, ez a nyugdijrendszer nem fentarthato... es torodnek a gyermekeik jovojevel. Az az ellenzek teljes kudarca, hogy ezt nem kepes erthetoen kommunikalni, es fel a konfrontaciotol.

Meghatralni pedig nincs hova, a nyugdijrendszerunk a kotelezo magnnyugdijpenztarakkal egyutt sem volt fentarthato (lsd. Hamecz es Mihalyi korabbi tanulmanyait). Hat meg most.

Májkül 2013.01.18. 21:27:29

@szobor: "Abban meg lehet bizni, hogy az mar a nyugdijasoknak is nyilvanvalo, ez a nyugdijrendszer nem fentarthato... es torodnek a gyermekeik jovojevel."
A francokat! A nyugdijasok tesznek rá nagy ívben, hogy fentartható a rendszer vagy sem. Őket csak egy dolog érdekli: a postás minden hónapban meghozza a pénzüket.

", a nyugdijrendszerunk a kotelezo magnnyugdijpenztarakkal egyutt sem volt fentarthato"
Szeretett pártunk és kormányunk meg tett arról, hogy még annál is rosszabb legyen mint volt. A MNYP pénzek lenyúlása akkor is szemérmetlen lopás volt, ha 1000 tanulmányt iratnak annak vélt indokairól. Persze a jelenleginyugdijasok kussoltak, mert nekik az az érdekük, hogy most minnél több nyugdijat kapjanak. Akikne kmeg ellopták a MNYP megtakarításaikat, azok meg majd akkor fognak hőzöngeni, amikor megkapják az első nyugdijukat, ha egyáltalán fognak valamit kapni...
süti beállítások módosítása