Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.11.02. 11:25 Máté.Sz

A Bajnai-csapda

Címkék: ellenzék Bajnai Gordon Milla Együtt2014

Alig telt el pár pillanat az Együtt2014 meghirdetése után, a régi baloldali és liberális vezetők egy része rögtön kijelentette, hogy csatlakozni akar az együttműködéshez. Gyurcsány Ferenc és Kuncze Gábor mellett Ungár Klára is jelezte részvételi szándékát, Mesterházy Attila pedig csak az elutasítástól félve játssza a higgadt távolságtartót.

E bejelentések után már csak Bajnain, Juhászon, és Kónyán múlik, hogy a régi motorosokat beveszik-e a buliba. Ez a döntési helyzet azonban olyan feloldhatatlan csapdahelyzetet jelent a társaságnak, amibe nagyon könnyen belebukhatnak még azelőtt, hogy a party tényleg elkezdődhetett volna.

Bárhogyan döntenek ugyanis Bajnaiék, az Együtt2014 egyik alapértéke megsemmisül. Az együttműködést két eszme hozta létre, két fundamentuma van: az egyik az Orbán elleni összefogás, mely átível személyi ellentéteken, ideológiai különbségeken és pártérdekeken, a másik pedig az újszerűség, a jobbítás és a jövőbetekintés értéke.

Ha úgy dönt a társaság, hogy engedik belépni az „anciene régime” embereit, akkor a 2000-es évek szocdem és szabadelvű értelmisége (Gyurcsányostul, Molnár Csabástul, Kunczéstul, Lendvai Ildikóstul, stb.) ott fog állni Bajnai mellett – velük viszont nagyon nehéz elhitetni a szemekkel és egy minimális politikai értelemmel rendelkező választóval, hogy itt valami teljesen új dolog fog történni.

Ha azonban Bajnaiék nemet mondanak a régi motorosok csatlakozására, úgy nem kerülhetik ki a kérdést: miért tették ezt? Ha ez az együttműködés elvi alapokon, és nem személyi- és pártérdekek mentén működik, akkor miért zárnak ki bárkit is, aki együtt akar működni és elfogadja a közös elveket? Ezt a kérdést nem lehet kikerülni. Bajnai szájából hiteltelen lenne, ha az említett politikusok 2010. előtti szerepvállalására hivatkoznának: régi kollégákat nem szép dolog kirúgni, ráadásul Bajnainak enyhén szólva is sokkal több köze van az "elkúrt évtizedhez", mint például Ungár Klárának. Vagy csak azért nem akarják őket beengedni, mert azzal csorbulnak a győzelmi esélyek? Ez esetben ugyanazt az érdek- és nem értékelvű politikát csinálja a társaság, mint bárki más a politikai palettán. Bárhogy is indokolnak az Együtt2014 vezetői, úgy az egész együttműködés vitális alapelve sérül.

Mit fog tehát Szigetvári Bajnai tenni? Hogy lehet feloldani ezt a paradoxont?

A jelek arra utalnak, hogy a kizárás útját választják, egy kis trükkel: a Milla, illetve a Haza és Haladás eljátszanak egy jó zsaru – rossz zsaru szereposztást. Ebben a felállásban Juhász lesz a rossz zsaru, aki be mer szólni Gyurcsánynak, és aki végül egyszerűen megvétózza a vállalhatatlan elemek felvételét - Bajnai pedig a jó zsaru, aki bárkivel szívesen együttműködne, nem akarja Gyurcsányt szidni, ki akar maradni a vitákból (ezzel is felülre pozicionálva önmagát), de meghajolva az Együtt2014 konszenzusos döntéshozatala előtt elfogadja a Milla vétóját. Ezzel úgy hagyják ki a nem kívánt elemeket, hogy Bajnai nem kompromittálódik ,és továbbra is a feltétlen együttműködés megtestesítője marad.

Persze a politika rideg valósága nem is enged más viselkedést, csak a szigorú önérdek-követést. Ezzel nincs is semmi baj, mert – legyünk őszinték – mindannyian ezt csináljuk a saját életünkben, és ez így van jól. A probléma ott kezdődik, ha ezt nem valljuk be magunkat, és olyan erkölcsi elvárásokat állítunk a politikusainknak, aminek nem lehet, és őszintén szólva nem is kell megfelelni, mert ezzel csak megágyazzuk a helyet a populista és demagóg politikusoknak. Velük meg már lassan Dunát lehetne rekeszteni. 

 

 

205 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr904883068

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Bajnai-Blöff: nincs választás, egy-út-2014 2012.11.06. 12:56:25

Az ember mindenféléket hall mindenféle spirálokról, ilyenkor mindig el is képzelünk egy rendszert, ami ciklikusan, mondjuk évről évre, vagy 4 évről 4 évre egyre rosszabb állapotba kerül, egyre rosszabb választási lehetőségeket kínál. Amikor azonban a v...

Trackback: A Bajnai-csapda 2012.11.04. 13:45:02

Bárhogyan döntenek ugyanis Bajnaiék, az Együtt2014 egyik alapértéke megsemmisül.

Trackback: Mit kérjen a kormánytól egy fiatal, hogy ne hívjam szervilis posztkommunista csökevénynek: 2012.11.02. 17:51:07

Észrevettem ám, hogy a rohadtmocsok, hogy mersz lelépni, mikor én akarlak kifacsarni, jogom van hozzá - retorikát leváltotta a  legalább gyere vissza utána, jó? Valahogy úgy képzelem, hogy a vonatkozó nemzetiminisztérium morning meetingjén körbeál...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2012.11.02. 16:23:51

@Vkki: Bajnai visszatérését milliók... izé millák várják! Olyan mint a messiás!

Többek között ő is :D

www.facebook.com/photo.php?fbid=494480610572421&set=a.303668109653673.73607.303384639682020&type=1&theater

2llkedő 2012.11.02. 16:24:19

@Androsz: "hanem összeszorított foggal, húzva az igát."

Kinek az igáját?

2llkedő 2012.11.02. 16:26:08

@kigyurt álat: "akkor Bajnai és társai boldogan kötnének koalíciót az mszp-vel és a dk-val."

Az értelmesebb jobboldaliakat miért zárod ki?

2llkedő 2012.11.02. 16:26:50

@nemzetikonyves: "Olyan mint a messiás!"

A messiás már itt uralkodik felettünk.

zipe moha 2012.11.02. 16:29:00

...jön a 4K! és az LMP...és oldódhatnak a régi rossz reflexek

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2012.11.02. 16:31:42

@zipe moha: És melyik lesz az új főnök? a drogos vagy a libás? Esetleg a nyóckerületi mintapolgár? Netán Bartus?

zipe moha 2012.11.02. 16:33:36

@nemzetikonyves: ...Dózsa György...az új parasztvezér

vakapad 2012.11.02. 16:38:15

@kigyurt álat:

Igaz. Jelenleg a fejlődés maximális. Valami mínuszos értéket rebesgetnek.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.11.02. 16:40:36

@vakapad: Az, amit a mostani helyzetről és az elmúlt időszak hibáiról mondott – nem a tévében, hanem korábban –, számomra elég jó helyzetértékelésnek tűnt. Ez az alapfeltétele annak, hogy valaki jó irányba mozdítsa az országot. Hogy megteszi-e, és hogy ha megteszi, tényleg javul-e és nem romlik az, ami van, nem tudhatom.

Abban is volt igazság, amit korábban Orbán tervezett. Az unortodoxia, ahogy ezt most hívni divat, jött már be másoknak is a történelem folyamán. A félig függetlenül maradás az Uniótól nagyon sokat segítene, de ez marha nehéz, és tudhatjuk, hogy Orbánék ezen is csatáznak naponta odakint. Papírvékony határt kell eltalálni hozzá. De én kitartok amellett, hogy a polikiai szerepe viszont értelmetlenné vált, és erről ők tehetnek. Ami pedig a fő: nem jól csinálják. Az alapterv jónak tűnt, de nem jól csinálják.

Bajnai már annak idején is jókat mondott, mellette azt is, hogy fájni fog. Aztán nem fájt, mert rögtön előpattantak a Lendvai-félék, akik megmagyarázták neki, hogy nem fájhat, mert közeleg a választás. (Három és fél éven át közeleg, megfigyelhetjük.) Így aztán Bajnai súlytalan miniszterelnök maradt. Ezért kellene most szétrugdosni körülötte a politikusokat, és néhány szavahihetőnek látszó új emberrel előállnia társként, mozgósító támogatóként. Az emberek fejéből is ideje lenne már kitakarítani valahogy a zorbánozók és kúrcsányozók egydimenziós szutykot, és valahogy megmagyarázni nekik, hogy azzal senki nem megy semmire, ha megdöglik a szomszéd tehene is. Ez a hasonlat ugyanis a buta paraszt jellemzésére született.

@félázsiai 2llkedő: "Kinek az igáját?"

A sajátomét, ki másét?

2012.11.02. 16:41:05

@sanyix: Államadósságot növekedésből vagy hitelből lehet finanszírozni. Mivel növekedés most sincs, a jelenlegi kormány is kénytelen hitelből finanszírozni.
Az IMF az alacsony kamatért cserébe szeretne olyan gazdasági irányt látni, ami garantálja, hogy a pénze nem megy veszendőbe. De kedvenc kormányunk nem akar letérni az unortodox útról, ezért olyanoktól kér kölcsön, akinek tökmindegy, hogy mi van az országgal, nekik csak az a fontos, hogy jó magas kamatot kapjanak a pénzükért.
Ez utóbbi hitelfelvételt nevezik kötvénykibocsátásnak.

2012.11.02. 16:41:05

@sanyix: Államadósságot növekedésből vagy hitelből lehet finanszírozni. Mivel növekedés most sincs, a jelenlegi kormány is kénytelen hitelből finanszírozni.
Az IMF az alacsony kamatért cserébe szeretne olyan gazdasági irányt látni, ami garantálja, hogy a pénze nem megy veszendőbe. De kedvenc kormányunk nem akar letérni az unortodox útról, ezért olyanoktól kér kölcsön, akinek tökmindegy, hogy mi van az országgal, nekik csak az a fontos, hogy jó magas kamatot kapjanak a pénzükért.
Ez utóbbi hitelfelvételt nevezik kötvénykibocsátásnak.

2llkedő 2012.11.02. 16:47:20

@Androsz: "A sajátomét, ki másét?"

A probléma ott van, hogy a Te igád össze van kötve mások igájával, és amíg ellenkező irányba megy az igavonás, addig sehova nem jutsz se Te, se mások. Mint ahogy írtad, a "dögöljön meg a szomszéf tehene is" nem megoldás. Lehet választani mohács, vagy az egri csillagok között.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.11.02. 16:47:49

@vakapad:
Nem mondtam, hogy lopott. Sőt kifejezetten nem gondolom, hogy lopott, hiszen az a pöcs budaigyula sem tudott rákeni semmit.

kigyurt álat 2012.11.02. 16:53:10

@vakapad: nem, a második 6 évből még hátra van 4. Hanem is az elrugaszkodás, de a kikecmergés évei.

2llkedő 2012.11.02. 16:55:30

@kigyurt álat: "Hanem is az elrugaszkodás, de a kikecmergés évei."

Az elrugaszkodás megvolt. Most a zuhanás jön. Biztonsági öveket bekapcsolni!

kigyurt álat 2012.11.02. 16:57:35

@félázsiai 2llkedő: nézőpont kérdése, szerintem például az adóék minden 30% feletti százalékpontja lopás. Ebből a szempontból minden kormány lop, valaki többet, valaki kevesebbet, de mindenképp az állam a legnagyobb tolvaj.

2llkedő 2012.11.02. 17:03:31

@kigyurt álat: "Ebből a szempontból minden kormány lop, valaki többet, valaki kevesebbet,"

Talán első lépésként a kevesebbet lopót kellene választani. Csak kérdés, hogy melyik az? Aki maszületett bárány, vagy akit telekentek sz@rral?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:04:01

nem érteni, mit is akarnak...

A felmérések alapján, a fidesznek 22%-a van az MSZP-nek 18%-a az LMP-nek 4...

Ha csak listáról kerülnek be, ez feleződik... Az MSZP mármost gyakorlatilag két részre van robbanva... és sokan a Gyurcsány féle pártot tartják MSZP-nek...

Valószínű, hogy a jövőben Morvai Krisztina lesz a miniszterelnök, és Jobbik-Fidesz nagykoalíció lesz...

Érvényesítik a nemzeti önrendelkezést, és az 1901-es hágai patrióta törvényeket... majd felelősségre vonják a nemzetközi jog értelmében azokat a kettős állampolgárokat, illetve nem patriótákat, akik köztisztviselői állásokat töltöttek be, és kémkedést követtek el...

2llkedő 2012.11.02. 17:04:09

@kigyurt álat: Lesz még rosszabb! Geszti is megmondta már régen.

2llkedő 2012.11.02. 17:05:18

@Con Storm: " és Jobbik-Fidesz nagykoalíció lesz..."

Két dudás nem fér el egy csárdában.

zipe moha 2012.11.02. 17:11:45

@félázsiai 2llkedő:...ha az Együtt 1,5 milliónál több szavazót elér mszp fidesz koalíció lesz....ők nem dudások...trombitások
görög minta: trójai falő...nehogy már a nemzet egyszerre elküldje a kartell pártokat...mit képzelnek ezek az egyszerű adófizetők.....fizessenek oszt' jónapot!

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2012.11.02. 17:17:05

@Never: Jó, de nyílván választás lesz, eredmény lesz. Én bízom Bajnai higgadtságában. Oké, hogy nem sokat láttuk és nem sokat szerepelt (Talán pont emiatt is eladható ennyire.) De szerintem ennél a mostani két évnél szebbet produkált volna Ő. Nem azt mondom, hogy csoda jó lenne most a világ meg etc, de én jobbnak vélem ezt az új, alakulóban lévő formációt. Oké, ott az MSZP múltja meg etc, de biztató, hogy programokat látok, nem csak populista szólamokkal próbálják megfogni az arra érdemest, mint pl amire a Fidesz állandóan hagyatkozik.

Egyébként politikailag rendkívül mozgalmas év lehet, innen már csak Orbán bukhat. Kíváncsi leszek kiáll-e majd mindenki előtt egy vitára, ha megteszi, az bátor dolog lesz, mert szvsz semmi esélye nem lenne, pláne ha folytatják ezt a rendkívül hatékony munkát. És egyébként nem csak a gazdasági kudarcokról és mellébeszélésekről beszélek, hanem a médiakampányokról, az olyan felesleges mondatokról, amivel a saját hitelességüket és "jóhírüket" rombolták, rombolják. jellemző, hogy a kettős állampolgárság, és a regisztráció körüli szarkavarás is pont az ő megítélésüket rombolja idehaza. Talán visszafogottabban kellene politizálni, nem kellene minden áron - már két évvel a választás előtt - a választási győzelem bebetonozottságát felépíteni. Mert ez az egyoldalú politika, pont a saját vesztükbe vezethet. Rohadt sok helyen van internet, és bizony a kétharmadtól már nagyon-nagyon messze vagyunk. De hát ők tudják...

Jolka40 2012.11.02. 17:20:08

Ebben a szerencsétlen országban végre akadt egy bátor ember, aki vállalja a kihívást, hogy a Fidesz nevű pártot leváltsa 2014-ben. Az ország többsége ma már ezt akarja! Most ennek kell megteremteni a technikai feltételeit, ez a lényege az Együtt 2014 mozgalomnak. Aki most nekiáll kicsinyesen marakodni, a NEMZET ellen beszél!

liberaliskonzervativ 2012.11.02. 17:20:33

azért valahol mókás, hogy programjuk még nincs, máris

a. vagy imádjátok őket

b. vagy utáljátok őket

talán a ti fejetekben is változtatni kéne, és talán épp a ti fejetek miatt nem lesz itt soha változás.

én leszarom, melyik majom áll ki bajnaiék mellett, azt is, h kit vesznek be, legyen egy programjuk, arról mondanék inkább véleményt. csak és kizárólag a programról.

persze, a magyarok döntő többsége

a. fel se lapozza majd a programot
b. csak a szart fogja fel belőle
c. csak a kánaánt fogja fel belőle

bajnai álmodozó, hogy elhiszi, lesz itt változás. hát, veletek nem lesz.

2010-ben is a sok birka úgy szavazta meg a fideszt, h mindenhonnan az folyt, h hahó, nincs programjuk, csak egy nagy katyvasz, nulla adattal, de nem, ti, birkák, akik most is csak gyurcsányig meg kunczéig vagytok képesek eljutni 300 kommentben, megszavaztátok a bizalmat.

NINCS PROGRAMJUK MÉG.

ismétlem.

további jó anyázást a semmire.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.11.02. 17:22:28

@félázsiai 2llkedő: Vesztesek mindig vannak. Nem lesz azonos az érdekem azzal, aki abból akar meggazdagodni, hogy drágán adja el nekem a tankönyvet, én pedig szeretnék rendszeresen tankönyveket vásárolni a kölkömnek. Ilyenkor kell egy erős kezű kormány, aki szemügyre veszi a helyzetet, és eretnek módon beleszól a kapitalizmusba, mondván, hogy a tankönyv nem olyan, mint a Gruyère sajt vagy a málnaillatú bútorhuzat, ezért tessék beérni kis haszonnal, mert a jónépnek valahol mégiscsak jár a tankönyv. Mellesleg pedig az állam érdeke is, hogy a jónépnek legalább a kölke tudjon többet, mint a telefonja, ha felidézzük ezt a hajmeresztő reklámot.

Az is lehet, hogy a szomszéd nem lop, nem csal adót, nem segélyből élve fusizik a hátsó kertben, hanem egyszerűen csak más az érdeke. Ilyenkor az állam először magyaráz, majd kényszerít. Neki kell igazságot tennie a civakodó gyerekek között, erre tartanánk elméletileg. Az is a dolgai közé tartozik, hogy nem úgy tesz igazságot, hogy eltapossa az egyiket, hanem amennyire lehet, próbál a többet vesztőnek valami lehetőséget kínálni arra, hogy az is boldoguljon. Ez már komoly probléma, de elméletileg ez is idetartozna. Az állam az, aki rálát a teljes helyzetre – elméletileg –, azt is látja, amit én a tömegből nem, és jó esetben tudja azt is, hogy mi kell az országnak leginkább. Nem a többségnek, mert ez nem csata. Hanem amennyire lehet, mindenkinek valamennyire. Ilyen dolgok észrevételéhez és megoldásához kell számos tanult és okos ember a kormányba és mellé.

Ehhez mindenképpen kell egy vezető – ha már nem tudunk elképzelni sem olyat, hogy több vezető is legyen, együttműködve –, aki bármilyen rejtélyes okból is jót akar nekünk, és esze van ahhoz, hogy jó embereket válasszon ki maga mellé. Olyan is kell, aki jól magyaráz. Mert ha a tömeg nem érti, hogy mi ez a kavarás, akkor ráncigálnak összevissza, buta dühből is akár. Dögöljön meg a szomszéd tehene is, ugye, meg az a rohadt fideszes, az a köcsög szoci, az a tetű libsi stb.

A rejtélyes okok közé tartozhat az is, hogy a vezető és társai jól akarnak élni. Tegyék, engem nem érdekel. Az is régi mondás, hogy nyomtató lónak ne kösd be a száját. Csokigyárban sem tiltják, hogy addig egyél, ameddig a füleden ki nem jön, mert nem fogsz sokat enni, csak ki nem vihetsz, másnak nem adhatsz belőle. Hát a politikusoktól is akkor rágott be inkább a jónép, amikor azt láttuk, hogy lapátolják ki a mindenünket a külföldieknek, a nagy globális családot emlegetve cinikusan. Azt már nem. Bajnai is lopjon magának, más is ezt tenné, mindenki, de ha eközben a dolgát a javunkra végzi, akkor nekünk is meg fogja érni. Csak ennyi kellene.

Mi nem látunk ki a tömegből, ezért mindenki arra húz, amerre a szebb jövőt sejti. Sokan tévedünk eközben. A vezető majd rendbeszedi a sorokat, és még arra is rájöhetünk, hogy a szomszéd sem ellenség, akkor sem, ha nem a mi favoritunkra szavazott. Mert az úgysem számít, mindenki az igát húzza utána úgyis.

2llkedő 2012.11.02. 17:28:14

@Androsz: "Ilyenkor kell egy erős kezű kormány, aki szemügyre veszi a helyzetet, és eretnek módon beleszól a kapitalizmusba, mondván, hogy a tankönyv nem olyan, mint a Gruyère sajt vagy a málnaillatú bútorhuzat, ezért tessék beérni kis haszonnal, mert a jónépnek valahol mégiscsak jár a tankönyv."

A kapitalizmus nem ugyan az a nyugato országrészben meg a keletiben. Vannak, akik nyugati bért kapnak, vannak, akik balkánit. Az árak viszont egész országban nyugatiak.

Itt vagyon a nagy probléma.

Ungár 2012.11.02. 17:31:32

Drága Máté. a SZEMA hivatalosan még nem jelentkezett be. Gondolom, a HVG egyik cikkére alapozod az állításodat, amelyben az szerepel, hogy a SZEMA is szándékozik majd csatlakozni az Együtt 2014-hez.
A SZEMA még nem döntött a csatlakozás feltételéről. Én személy szerint három elemet emelném ki a programunknak, ami a csatlakozás feltétele: az oktatási, az egészségügyi és a roma integrációs programunk főbb állításait.

szist 2012.11.02. 17:40:29

T. Szalai M. úr
valamit nagyon kihagytál ebből a blogból!
Az összes "összeesküvő" mármint az Orbán kormány leváltása érdekében kifejtette a tüntetések, a Tv-ben való szereplések, stb során
hogy csak akkor tudják leváltani a mostani kormányt és a kormányzó pártot, ha mind összefognak!
Viszont a blogodból kiderül, olvasva a sorok között is, hogy nemkívánatos személyek is léteznek !!! (Pesona non grata)
akikkel nem szeretnének együttműködni, azaz szövetségre lépni.
Akkor ? lehet hogy pont azok a régi - politikai hullák, múmiák - és az azokra szavazók fognak hiányozni 2014 májusában!!!
ezt az elentmondást vajon hogy fogják feloldani?
Gondolkodtál Te ezen egyáltalán?
Még meg sem történt a szövetségre lépésük, máris elbuktak !
Vicc - de ez a magyar valóság - nincs másik arc!
Tehát akkor hajrá Fidesz!!
üdv mindenkinek és bizzatok ( a semmiben)

kzoltana 2012.11.02. 17:43:08

Hol Gyurcsány van, ott Orbán lesz!
Ahol kiválasztott választók vannak, ott szűkül az elme.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3246_48_es_ebbol_nem_engedek

kvadrillio 2012.11.02. 17:45:33

kB. 100 CSAPAT INDUL MÉG RAJTA KÍVÜL, AZOKHOZ IS LEHET CSATLAKOZNI ! ..................

zipe moha 2012.11.02. 17:49:54

@szist: ..mindig mindent ilyen könnyen feladsz?:)

szist 2012.11.02. 18:09:17

T. zipe
Én nem adtam fel, nemjól értettél...
ez van ma magyarországon, megy a nagy hülyítés,mármint a balos média megnyilvánulása folytán.
A 23.-i beszéde után istenként tekintenek bajnai (libásra). Ez a makogó és vékony hangon ,mint egy kamaszfiú módjára előadott beszédét megtartó közepes politikusban látják országszerte a megmentőt!
ARRA hajaznak, hogy hidd el ő az igazi, a legjobb, a legmegfelelőbb!
hülyét kapok, azt írják minden blogban,hogy ő majd eldönti ki az aki csatlakozhat a nagy októberi forradalom után hozzájuk! vicccc

zipe moha 2012.11.02. 18:22:12

@szist: ...valamit mondani kell!...ha az Együtt nem lesz rezsim-és elit váltó a támogatottság elmarad...mert nem kell Retró MSZpDSz..mennek a levesbe a ....lengyel lászló-féle mszmp-s hitelesítő értelmiséggel egyetemben

magyar-magyar szótár 2012.11.02. 18:24:25

Basszusgitározza meg Flea a bokájánál belógatva, hát Bajnai nem egy részvénytársasági tag Zseniális Ferenccel? Bajnai nem maga az Anciéne Régime tünci helycege? Lehet, hogy a Felnőttsztalnál magasztos nemgyűlölet alapú eszmnékről beszélnek, de lent, a gyerekasztalnál a tömegeknek továbbra is mémekkel meg hoaxokkal tartják az agyvérzsírjukat kellően forrón a gyűlölethez. orálhat TGM meg még Ujkihívástkereső Péter is, 2014 főmotívuma, ha lesz, akkor a valami[ki] ellen szavazás lesz.
De előszöris legyen pénz, mármint konszolidált csőd, mert ha nem lesz, akkor 2014-ben a FIDESZ balfaszkommunikációja által tálcán kínált ürögyeken kell majd kavakapni, pedig a jóoldali sajtómunkásság már tavaly is minden nap, Mikulástól Vízkeresztig, Orbánékat buktatta, csak nem volt kinek.

2llkedő 2012.11.02. 18:26:13

@szist: "ARRA hajaznak, hogy hidd el ő az igazi, a legjobb, a legmegfelelőbb!"

A jelenlegi étlapról a legmegfelelőbb. Ezt tedd hozzá!

Ha tudsz mást, aki szerinted jobb, akkor vezesd elő, és megvitatjuk. Addig viszont azok közül kell, és lehet választani, akik a porondon vannak.

Te hiába mondod, hogy a teknősbéka leves sokkal jobb lenne, ha az étlapon csak zöldségleves, vagy gulyásleves van.

miaturo 2012.11.02. 18:28:11

Talán Bajnai túl naiv. Talán naivság, hogy képesek a régi motorosok arra, hogy hátrébb lépjenek, a távlati cél érdekében. Pedig a civil többségnek ez a kritérium. Ha erre nem képesek, ha csak saját nagyszerűségükben/érdekeikben képesek gondolkodni, akkor bizony nem fog sikerülni az új rendszerváltás.

magyar-magyar szótár 2012.11.02. 18:31:06

Lehet, hogy ezt itt a gyerekasztalnál egy páran nem fogják érteni, de a flashmobizáható faszbúkiánus jutyúbpártot, mint technikát pont a demokrácia kibekkelésére találták ki, a netokrácia legújabb vívmánya, a leváltott formula az LMP féle blogoszférából beszervezett. Csak a blog kiment a divatból, a faszbúk gyorsabb és nem kell ENNYI rizsa :D
és főleg variálható. A netokratív spekulalistákkal már a Tőzsede sem bír, itt meg a demokrácia alapszabályai még leginkább a tárcsás telefonok meg a telexgépek korában rögzültek utoljára úgy -ahogy... De egyetlenn működő ddemokrácia sem tud választ adni a netokratív politikai spekulánsok húzásaira.
Obama volt az első netokrata elnök a semmiből, interneten összeszerksztve, a legtöbb pénzt szedte ösze és a legkevesebbet költötte reklámra. A végén fizetett a disznóknak, bocsjav a hagyományos médiának fél-fél órákat, hogy tömve legyen szemükszájuk...

Mikre keresitek a választ, gyááárëkek? Azzal foglalkozzatok, ami tényleg kérdés!!

Hertelendi 2012.11.02. 18:35:41

@szist: Parasztgyerek nézz már körül ki is vannak ma a kormányban, a minisztériumokban magas pozicióban, a fidesz frakcióban, és nem utolsó sorban vedd górcső alá orbán viktort is és aztán ugass Bajnaira, vagy bárkire is baloldalon. De beszélgethetünk a KDNP "politikusairól" is, de kösd fel ám a gatyát!

kiskutyauto 2012.11.02. 18:40:34

Bajnai sajnos pont ugyanolyan elitbűnöző mint a Gyurcsány és Orbán... Milliárdos nagyvállalkozó, aki a privatizáció gátlástalan ország-szétrabló korszakában szedte meg magát... Ha ő lesz a főnök, ismét cseberből-vederbe kerül az ország. AZ ELITIZMUS VÁLTOZATLANUL MARADNI FOG!!! A vagyon 90%-a marad továbbra is 10%-nál és vica versa. A tömegnyomor ugyanúgy marad, ahogy az eddigi évszázadok alatt mindigis volt változatlanul! A magyar nép addig fog senyvedni, amíg nem áll végre a sarkára, a lanyha tespedt tétovaságból és LE NEM VÁLTJA TELJES ELITJÉT!!! A köz-vezető pozíciókban (de a nagyvállalatokra, magánszférára is érvényes ez!) 90%-ban alkalmatlan paraziták vannak, akik dőzsölnek, pazarolnak és csalnak. Emiatt van nyomor. A teljes elitet lecserélni felfrissíteni, a odabüdösödött erkölcstelen, pazarló, dilettáns élősködök ezrei h
elyett, pártatlan, független, objektív és korrekt szakemberek, tudósok és frissen végzett szuper-tehetséges szuper-okos fiatal szakemberek (mielőtt még elmenekül az országból) kellenek! ELLENŐRZÖTTEN FÜGGETLEN SZAKÉRTŐ KORMÁNY! Ezt csinálták az Észtek és 5-10 év alatt lepusztult országból, olyan mesés gazdagságra és fejlettségre tettek szert, hogy már nem az Észtek jártak Finnországba vendégmunkásnak, hanem fordítva Észtországban lett egyre több finn vendégmunkás.
A nagy titok ennyi, a teljes gazdasági, politikai, közszférai, vállalat, egyszóval minden létező vezető pozícióban levő embert átvilágítani és leváltani, aki büdös - és nálunk mint írtam szerintem, legalább 90% bűzlik mint a dög..!!! A visszahívott pozíciókból minden egyes embert tételesen (rokoni, baráti kört is!!! cég- holding- offshore rendszereket, külföldi bebiztosított vagyoneszközöket is) vagyonosodásilag is megvizsgálni; az elsíbolt népvagyont visszavenni. A fosztogatókat felelősségre vonni. Az új, frissített vezetői elit elindulásával pedig ÁTFOGÓ TOTÁLIS ÜVEG BÜDZSÉ ÖKÖLSZABÁLYT bevezetni országosan minden létező területre, azaz minden létező költségvetést - magánvállalatokét is!!!! - teljesen tökéletesen átláthatóvá tenni (végetvetni annak az undorító, beteges, átlátszó és szánalmas szokásnak hogy a jövedelmek ill költségvetéseket diszkréten kezeljük) BÁRKI TEKINTHESSEN BE BÁRMIBE, ALANYI JOGON. A felháborító, aljas és átlátszó titkolózásnak (mely a bűnözés melegágya) végetvetni minden területen! Minden egyes fillérrel elszámoltatható kell legyen minden formáció és mindenki!!! Mindent csakis ésszerűségi, hasznossági megfontolásból elkölteni, befejezni a dőzsölést, kéjelgést, pazarlást, fényűzést, ésszerűtlen dilettáns költekezést, mert főleg emiatt nyomorog az országban 8-9 millió ember...!!! Nem lenne ez egyáltalán sem nehéz sem bonyolult, de amíg agyhalottak tespednek az országban és hazug bűnözők bitorolják a hatalmat, addig marad a tömegnyomor...

Rigor_mortis 2012.11.02. 18:43:33

@szist: libázásról lassan le lehetne szállni, mert szerintem már a jobbosok is unják. Látszik, hogy nem hallottad Bajnai beszédét, mert nem makogott, nem vékony a hangja, nem kamaszfiú módjára adta elő a beszédét, de még ha úgy is lett volna, a tartalmával az emberek jó része egyet ért. Lehet, hogy nem Bajnai a megmentő,de hogy Orvbán biztosan nyomorba taszít, az már kiderült. A narancs szemellenzősök - hál'Isten - egyre szűkülő csoportján kívül mindenki látja, hogy egy ilyen megszállott diktátorral csak tényleg Kelet-Ázsiába lehet eljutni, nem Európába.

szist 2012.11.02. 18:46:18

zipe.
mi az hogy valamit mondani kell?
ez egy vicc?
libás bajnai folyik minden csapból!
lehet (olvastam) hogy tényleg korán jött elő a sötét sarokból?
a sok lökött felvonuló meg eszi róla a messiás szöveget.
Tényleg ennyi gyenge-silányember (gyurcsány szerint)
létezik országszerte?
Át kéne már látni a Balos - vagy jobbos médiám - Ők pénzért csinálják emberek!
Ne hagyjátok magatokat hülyére venni!

hazug fidesznyik (törölt) 2012.11.02. 18:47:52

Sokan nem szeretik Bajnait. Gyurcsányt meg utálják (igaz, hogy ezek az Orbán-tálibok, a nyilasok és a régi szadesz aktivisták). Lehet viszont imádni a Viktort...
Egy dolgot viszont nem árt átgondolni (na ez az ami nem megy náluk) a narancsfejű Orbán-imádóknak:legyen BÁRKI (akár Gyurcsány is) a miniszterelnök, mint egy elmebeteg bokszos dakota. Mégis van 1 millió retardált, aki nem talált jobbat, és még ráadásul magyarnak hívják magukat. Milyen magyar az, aki egy brazil seggét nyalja?

2012.11.02. 18:58:23

Ha a választókat a kommentelők alapján ítéljük meg, akkor lent nagyobb baj van, mint a politikusválasztékkal (de legalább akkora).

2012.11.02. 19:06:29

@kiskutyauto: Értem egy részét annak amit írsz de nem vagy kicsit naiv? Ok akasszuk fel az öszeset. Akkor ki indul a választásokon (párt- vagy egyéb)? Kisorsoljuk a legszürkébb, legismeretlenebb emberek közül és kötelező lesz? Mert én biztosan nem fogok, téged sem látlak a sorban... a politika is szakma, az tény, hogy sokan azért nem kerülnek oda mert nincs kapcsolatrendszerük / pénzük / hátterük, de a többség nem is akar. Kb egyik legháládatlanabb meló, mindig lesz párezer/pármillió ember aki szívesen meglincselne, és pár befolyásos ellenség aki megtesz mindent, hogy lejárasson / eltemessen.

Pistie 2012.11.02. 19:34:52

Kevés lesz a támogatottság például az MSZP nélkül, így ők mindenképpen kellenek a buliba. Sokan abba a hibába esnek, hogy inkább BÁRKI, csak ne orbán. De pont így választották meg orbánt: akkor az volt a sláger hogy bárki csak ne gyurcsány. És láthatjuk ez a hozzáállás hova vezetett - egy olyan politikai garnitúra került hatalomra aki ellenzékben azt hirdette hogy van programjuk, felkészültek, aztán 1 hét alatt kiderült hogy volt 1 forgatókönyvük ami kapásól kudarcba fulladt, és nincs b) terv. Máig nincs b) terv, de ma már a) tervük sincs.
Szóval én kivárok, hogy pontosan mi lesz Bajnaiék programja, és ez alapján szavazok vagy rájuk, vagy senkire.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.11.02. 19:48:47

ki hisz ennek a szánalmas átverésnek????
ez a játék már akkor "le lett zsugázva" amikor Bajnai először mini.elnök lett...gyerekek, ne akarjatok már mindenkit hüjének nézni?!

ezt már...kb. 10X eljátszották a komcsi bolsi libsi banda tagjai 1948 óta....

Hertelendi 2012.11.02. 19:54:05

@FILTOL: Nyugi! A gyökér cigányod meg most játsza! Csak sokkal nagyobb hatásfokkal!

politikus-omm 2012.11.02. 19:57:54

2000-es évek szocdem és szabadelvű értelmisége (Gyurcsányostul, Molnár Csabástul, Kunczéstul, Lendvai Ildikóstul, stb.) ott fog állni Bajnai mellett – velük viszont nagyon nehéz elhitetni a szemekkel és egy minimális politikai értelemmel rendelkező választóval, hogy itt valami teljesen új dolog fog történni.

Csuhajja. Bajnaiban mi újat tisztelhetünk?

vazzup 2012.11.02. 20:29:33

Hát srácok, el vagyok keseredve. Most tényleg csak két út létezik? Gyűlölni kell vagy imádni?

Ha megengeditek én szolíd érdeklődéssel figyelem az Együtt 2014-et. Akkor vagyok hajlandó rájuk szavazni, ha:
- megvalósítják az előválasztásos akciót
- ha rendes konszolidáláson alapuló programot tesznek le az asztalra (elolvashatóan, nem a Kósa iPhone-jára!)
- ha lesz tervük a gazdaság javítására
- a demokratikus intézményrendszer feljavítására
- ha hajlandónak mutatkoznak a saját leendő hatalmukat korlátozni az előbbi pont érdekében
- ha egyértelműen európai értékrend felé fordulnak, természetesen a minél gyorsabb integrációs és föderalista értékek mentén, ám az addig elnyúló úton a nemzeti érdekeket képviselve

Nem érdekel, hogy hányan és kik a régi motorosok. El kéne már fogadni, hogy a politikában az "végleg hiteltelenné vált" ilyen formában nem létezik. Utólag igen, de a jelenben nincs.
Ráadásul nem találsz profi politikust, aki nem politikus.
Ja, és még egy oldalsó szúrás: Bajnai legyen végre politikus. Mert az akar lenni. (Persze ennek a meglépését időzítse, ahogy jónak látja, de mégegyszer nem lehet miniszterelnök csak úgy).

vakapad 2012.11.02. 20:29:37

@kiskutyauto:

"Bajnai sajnos pont ugyanolyan elitbűnöző mint a Gyurcsány és Orbán... Milliárdos nagyvállalkozó, aki a privatizáció gátlástalan ország-szétrabló korszakában szedte meg magát..."

Az a jó ezekben a blogokban, hogy az ilyeneket abszolút gátlástalanul le lehet írni. A beata ignorancia vagy tőlem akár a sancta simplicissima mindent el tud ám árasztani. Az ismeret, a tények csak zavarnák a hörgő gyűlöletet, úgy nem tudná kibontani isteni szárnyait, amiket az erre specializálódott médiumok sokkal inkább szeretettel növesztgetnek, mintsem nyesegetni támadna kedvük.

www.bama.hu/baranya/kozelet/o-lenne-a-sarkany-harmadik-feje-468812

vakapad 2012.11.02. 20:31:56

@politikus-omm:

Amikor Ronaldinho visszaigazolt Brazíliába, el nem tudtam képzelni, hogy mi újat találhatnak benne a brazilok.

Frizuravarjú 2012.11.02. 20:33:54

Sitten van már bajnai vagy gyurcsány? Megvonták már a sok százezres kommunista nyugdíjakat? Feloldották már a titkosításokat?
Egy húron pendül ez az orbán brigád az ávósokkal. Hülye birka aki nem látja. Nem hiába horngyula a legjobb haverja viktornak.

A Jobbik az egyetlen magyar párt.

vakapad 2012.11.02. 20:35:58

@vazzup:

"El kéne már fogadni, hogy a politikában az "végleg hiteltelenné vált" ilyen formában nem létezik."

Dehogynem létezik. Igen sokan most is minden erővel azon dolgoznak, és a becsületes, precíz munka meg szokta hozni az ő gyümölcsét, ugyebár. Egyszer már sikerült, nemde?

vazzup 2012.11.02. 20:37:35

@Frizuravarjú: muhaha a Jobbik? Az amelyik a Fidesz ügyeletes szatelit-szervezete? Elóel.

@vakapad: Hátő. Ez ebben a formában egy pöttyet erős párhuzam. :D

@Hertelendi: te meg eltolhatnád a szekeret, semmi szükség a rasszista patkánykodásodra.

@FILTOL: s benne ezer Pozsgay. Opsz. :)

vazzup 2012.11.02. 20:44:25

@vakapad: ha végleg hiteltelenné vált volna bármelyik is, nem kéne velük riogatni, nem kéne napirenden tartani. De ilyen nincs, ha tetszik, ha nem, a DK egyelőre küszöbközeli párt. S ez sokkal nagyobb embertömeg annál, mint amit egy "végleg hiteltelenné vált" politikus magának tudhat. A nagy semminél. A Bajnairól meg ne s beszéljünk. Közel sem hiteltelen, ha az lenne, nem tudott volna két nap alatt - egyes - közvélemény-kutatások szerint küszöbközeli népszerűséget elérni. Oké, ez nem jelent semmi konkrétat, és remélem, hogy sok olyan van köztük, mint én, aki akkor hajlandó rá szavazni, ha megdolgozik érte, ha már erre tartanánk...

@Frizuravarjú: mit nem értesz?

Frizuravarjú 2012.11.02. 20:47:17

@vazzup: Ezt: "a Jobbik? Az amelyik a Fidesz ügyeletes szatelit-szervezete? "

Ne akarj hülyébbnek látszani, mint amilyen vagy!

Hertelendi 2012.11.02. 20:50:46

@vazzup: Azért még maradnék picit:)
És sajnos a patkányokat a fidesz és a támogatói környékén keresd. Ott biztos találsz eleget csótánykám:)

vakapad 2012.11.02. 20:54:30

@vazzup:

1./ A párhuzamot politikus-omm "újdonság" feltételére mondtam, mely feltétel most valahogy előkavarodott valahonnan, és azóta uralja a fejeket. A párhuzam szerintem nem erős, Ronaldinho nem rossz játékos. Nemde?

2./ Bajnait meg majd leamortizálják. Ne becsüld alá őket, vannak bevált receptjeik, főleg libaügyben, hozhatnak akár újdonságot is, róla vagy a családjáról, és Bajnai hiába nyeri meg az összes pert, mire annak vége, már sehol sincs.

vakapad 2012.11.02. 21:02:59

@gigacherry:

Na és? Bajnai egyrészt nem új, és ez mostanában követelmény (???), valamint és különbenis. Kellene tehát valaki, akinek egyrészt semmije sincs (lehetőleg hajléktalan is), másrészt sose volt sehol politikus (mondjuk, egy ma született bárány, naesetleg kisded), és mégis ugyanaz a programja, mint Bajnainak. Tudsz ilyet? Mert a mi népünk ízlése igen kényes ám.

politikus-omm 2012.11.02. 21:03:29

@vakapad: Semmi szükség perre. Bajnai egyetlen hivatali éve a IV. magyar közt. legnagyobb gazdasági visszaesését hozta + Gyurcsány minisztere volt.

Van kérdés?

vazzup 2012.11.02. 21:08:23

@Frizuravarjú: A Fidesz egy populista párt, mindenféle ideológiai felhangtól mentes, mindig arra fekszik rá, ami a legnagyobb támogatottságot hozza neki. Ugyanezt csinálja a Jobbik is, viszi a Fidesz széljobbos retorikáját. Nem véletlen, hogy az ún. Polgári Körök szülötte az a szerencsétlen társaság.
Tetszik vagy sem, szentkorona-mázzal és turulos álromantikával el tudják vinni a színházat. Csendben meg a kormánnyal szavaznak. Majdnem mindenben, ha nem, akkor nem akkora horderejű az ügy. Nem kell ezt túlmagyarázni.

@Hertelendi: ahogy érzed, ettől még nem leszel egy fokkal sem jobb amazoknál a patkányoknál.

@vakapad:
1; de, pont azért erős a párhuzam, mert a focista kiemelkedően tehetséges. A Bajnairól ezt én (még) nem jelenteném ki, majd ha teljes körű programot hoz és elkezd érte dolgozni, megfontolom. Igazából az ilyen fok csodavárást kifejezetten kontraproduktívnak tartom.
Egyrészt azért, mert simán el tudom képzelni, hogy újabb vezércselt látunk, másrészt meg, ha túlfűtöttek az elvárások, nagy csalódás lehet a kisebb győzelem is.

2; Egyrészt nem tűnik úgy, hogy ez működne, másrészt meg én nem feltételezem sem róla, sem senki másról, aki jelenleg "az elit" tagja, hogy dugatlan szűzleány lenne. Sőt, igazából nem tudom elképzelni, hogy ez így lenne. Nincs is ilyen elvárásom. Olyan elvárásom van, hogy akit megtisztelek az egy darab állampolgári szavazatommal, az dolgozzon azért, hogy azt a bordélyt építsék le, és kezdjenek el a köz javára dolgozni.
Ha eléggé egyezik a programjuk azzal, amit én helyesnek tartok, akkor kapnak egy voksot, ha nem, nem. Ilyen egyszerű.

vakapad 2012.11.02. 21:10:20

@politikus-omm:

Úgy hallottam, akkoriban világválság volt. Ha Bajnai robbantotta ki (noesetleg Gyurcsány), akkor lehet fölényeskedni. Egyébként a mondat a sunyiság kategóriájába sorolandó.

vazzup 2012.11.02. 21:13:10

@vakapad: @gigacherry: én nem voltam politikus, rohadtul nem, úttörő becsszó! Nem voltam az előző rendszer kiszolgálója sem, a legmagasabb tisztségem rajtitkár volt! A programom meg az lenne, hogy maximum átláthatóság, a törvények ennek teljes alávetése és átdolgozása. Üvegzseb extrém!
Például minden állami (nem titkosszolgálati) szerződés automatikusan és kötelező jelleggel nyilvános, minden számla szkennelve a neten elérhetően, minden törvényelőkészítés nyilvános, állandó online "piackutatás" (kvázi-népszavazás). Hosszabb távon az állami elosztás radikális csökkentése (azt kell kitalálni, hogy hogyan ne haljanak éhen az emberek, de ez legyen a pénzügyminiszterem feladata). Klasszikus középutas liberális program.

Már csak kéne párszáz milliárd a kampányra, adsz kölcsön? :D

politikus-omm 2012.11.02. 21:14:32

@vakapad: Nem mintha nem lenne a normális többségnek elég hogy Gyurcsány minisztere volt, de a -7%-a a szlovákok -2%ához képest eléggé délen van. Ott nem volt világválság?

vakapad 2012.11.02. 21:16:25

@vazzup:

1./ Gondolod, hogy nem értettem meg, amit a szerinted "erős párhuzamról" írtál?
2./ Úgy tudom, Bajnai volt már miniszterelnök, azaz nem ismeretlenül toppant ide, nagyjából a miniszterelnöksége alatt végzett munkájából meg a Haza és haladásnál végzett munkájából meg lehet ítélni.
3./ A csodavárás a hívők tulajdonsága, és azokat úgysem lehet meggyőzni. Semelyik oldalt se. Fenti okból Bajnait az a réteg, amelyiket meg akar nyerni, sokkal inkább kétkedéssel és inkább ellenszenvvel fogadja, mint csodavárással.

vazzup 2012.11.02. 21:18:55

@politikus-omm: a "normális többség" azzal is tisztában kéne, hogy legyen, hogy ha gazdasági mutatókat kormányokkal akarunk összevetni, akkor legalább fél- de nem ritkán egyéves időbeli korrekciót kell alkalmaznunk, mégpedig azért, mert a döntések hatása nem azonnali. Másrészről önmagában az nem jelent semmit, hogy valaki valakinek a minisztere volt. Ettől még dolgozhatott jobban, mint a miniszterelnöke. Lásd még Stumpf István és Orbán Viktor viszonyát. De gondolom, a fentiek alapján te nem sorolod magad a "normális többség" közé.

vazzup 2012.11.02. 21:22:09

@vakapad: ez a párhuzam akkor lenne helyénvaló, ha az említett focista egy negyed-szezont kiemelkedő teljesítménnyel zárt volna, aztán visszavonul, majd újra elindul és mindenki ezerrel várja, milyen csodákat tud még.

Kábé mint Magic Johnson a visszatérése után. Az nagy bukta lett, a nevéből élt kábé, reméljük Bajnai esetében nem így lesz. Én bizakodom, érdeklődéssel figyelem az eseményeket, de nem várok (el) csodákat.

vakapad 2012.11.02. 21:22:11

@politikus-omm:

Úgy hallottam, hogy a kétharmad áldásos közreműködése ellenére a GDP-nk jelenleg pont ugyanott van, mint ahol Bajnai átadta, azaz még azt az alacsony szintet se sikerült növelni, pedig már nincs is válság. Egyébként Szlovákia növekedése 2010-ben -4,9 %. Javasolnám az információk frissítését.

politikus-omm 2012.11.02. 21:24:01

@vazzup: időbeli korrekció?

A Gyurcsány kormányban is benne volt! A válság előtt! Hányszor kéne elmondani?
Lófaszt dolgozott. Gyurcsány akihez hozzáért az szénné égett politikai hulla.

Mondjuk nem tudom mire ez a tudományos vita se Bajcsánynak se az MSZPnek nincs esélye 14ben, még annak is több az esélye hogy a 2/3ért a Jobbik és a Fidesz áll össze. Bár nemtom mi szüksége lenne Orbánnak a 2/3ra.

politikus-omm 2012.11.02. 21:26:32

@vakapad: Ja azért beszéltünk 2009ről.

Elég nagy faszságokat beszélsz + 1.1(2010) és +1.7%os(2011) volt a növekedés úgyhogy ugyanannyi bajosan lehet. De ha még dolgozunk picit akkor annyi lesz mint Gyurnai előtt volt...:))

vakapad 2012.11.02. 21:27:43

@vazzup:

1./ Van egy olyan érzésem, hogy a politikusok fizikai állapota nem annyira döntő, mint a sportolók esetében.
2./ Ha jól hallottam, Bajnai sem ígért csodákat. Inkább blood, sweat and tears az.
3./ Már mondtam, hogy a csodavárást csak elfogult Orbán ellenesek várnak, és azokat nem kell neki meggyőzni semmiről. Akikre neki még szüksége van, azok jelenleg inkább ellenérzéssel viseltetnek iránta.

vakapad 2012.11.02. 21:35:35

@politikus-omm:

Hát elég nagy kavarodás lehet nálad, hogy ha neked nem mindegy, hogy a válság egy-egy országban 2009-ben vagy 2010-ben jelentkezett.

Úgy tudom, 2010-t Bajnai kormányzásával és költségvetésével kezdtük el, és nagyon úgy néz ki, hogy 2012. szépen lenullázza 2011-et. Ahogy most álla helyzet, még 2014-re se sikerül elérnetek a Gyurcsány korszak szintjét. Ahhoz még 6 % kellene másfél év alatt, ami ezzel a kormányzással álomnak is túl szép.

politikus-omm 2012.11.02. 21:40:36

@vakapad: Ja nem gond mind2 országban 2009ben jelentkezett...:)

Valószínü. A csődöt a jövőtől várod 2010 óta de sajnos nem jön el. Bajnai meg főleg nem jön, találj ki mást.

politikus-omm 2012.11.02. 21:42:54

@vakapad: De miközben agyonvágta a gazdaságot Bajcsány-Gyurnai még felvett egy csekély IMF hitelt amit 2011ben kellett először törleszteni.

vakapad 2012.11.02. 21:42:55

@politikus-omm:

Mint már igen sokszor említettem volt (de hát muszáj újból és újból leírni), a válság előtt, 2008. augusztusában (mely korszakot számon tetszik kérni), a várható hiány 3 %, az államadósság 65 %, a CHF 160 HUF-ot ért, volt 13. havi fizetés meg nyugdíj, és semelyik minősítőnél sem voltunk bóvli kategóriában.

Mondom én, hogy nagyon tetszik igyekezni a válság Bajnai nyakába varrásában.

torró 2012.11.02. 21:47:01

@vakapad:" Ez egy érdekes kérdés. Mikor Orbán 2002-ben vesztett, akkor se lett volna másként, ha nyer"
Nem! Ez a jó felvetés. Teljesen más lett volna minden.Akkor kellett volna Orbánékat újraválasztani. Akkor nem lett volna 2/3-d. Nem lett volna Gyurcsány. És biztos vagyok benne, hogy egészen másképpen alakult volna a gazdasági helyzet. Abban a négy évben kiderült volna, hogy alkalmasak e további kormányzásra. De biztos nem adósodtunk volna el ilyen mértékben,
Szóval! Abszolúte más lett volna minden.Ez a véleményem. Persze ezen már nem lehet változtatni! Sőt! Akkor sem leszünk még hosszú ideig jó helyzetben, ha 2014-n le tudnák őket váltani. Azonban erre jelenleg semmi esély. Nincs olyan csapat aki ekkora hivatali gárdát összetudna gereblyézni. Orbánnak is hosszú évek alatt sikerült. Ha meg nem tudnak lojális gárdát kiállítani rövid idő alatt belebuknak. Azonkívül a külföldnek is el kell fogadni őket. Azok meg még inkább választják Orbánt a hetykesége ellenére is, mint egy teljesen ismeretlen gárdát.

vakapad 2012.11.02. 21:47:54

@politikus-omm:

Javasolnám új név kitalálását, mert egy politikus álmából felkeltve is tudja (tudná), hogy az ország hitelfelvétele folyamatos, állandóan visszafizetünk és felveszünk. Az IMF hitel kétharmadával drágább piaci hitelt váltottunk ki, amit Magyarország gazdaságának agyonvágásaként igen nehéz munka lesz igazolni (de csak hajrá). Az egyharmadával devizatartalékot növelték az MNB-ben. Ma is ott van, bár kegyedék igyekezetét, meg a MANYUP példát látva, nem sokáig. nem rosszak ezek a kis pénzek, amelyeket az előző kormányok spóroltak össze, ugyebár.

politikus-omm 2012.11.02. 21:53:44

@vakapad: Félreértés ne essék én nem varrom a válságot egyedül bajcsány nyakába. Sőt nem véletle hogy próbálkoznak vele ő a ballenzék maradványaiból a legeladhatóbb arc. Csak hát ez édeskevés.

vakapad 2012.11.02. 21:56:56

@torró:

Unom az "eladósodást". Ennek nagy része infrastruktúrában van, meg az MNB-ben devizatartalékaként. A megugrás jórészt azért következett be a világválság hatására, mert a GDP csökkent, a forint meg romlott (ugyanis ez egy hányados), ehhez egy fillér hitelt se kellett felvenni. Mint már említettem volt, a világválság előtti adósságállományunk 65 %-os volt, és egy adósság sohasem úgy működik, hogy mennyi, hanem hogy az ország vissza tudja-e fizetni. Akkor az IMF úgy látta, hogy igen, ezért adott. Ma úgy látja, hogy nem.

Ahogy elnézem a "Nincs olyan csapat" kezdetű mondatot, Bajnai rád se számíthat. Így persze könnyű jósolni.

politikus-omm 2012.11.02. 22:05:06

@vakapad: Valakinek biztosan az infrastruktúrájában van....:))

Tartalékot az ember úgy képez hogy takarékoskodik. Persze 8 év alatt végig nagy volt a ktgvetési hiány. De nem baj! Bajcsányék megoldották, hitelből halmoztak tartalékot, mert így legalább kamatot kell fizetni érte! Zseniális. Ha egy paraszt így gazdálkodna a szart kivernék belőle.

torró 2012.11.02. 22:24:44

@vakapad:
Tudod az a baj, hogy maga Ferenc is elmondta a trükkök százait.stb,. Szóval az akkori adatok amelyeket prezentáltak nekünk, abszolúte megkérdőjelezhető a valóságtartalmuk. Még az EU-t is megvezették. A teljes összeomlás perceiben álltunk, és éjjel valamikor későn sikerült az IMF hitelt megszerezni. És mindent aláírtak amit az orruk alá dugtak. Tehát LE VOLTUNK nullázva! Ezután volt bajnai, aki részese volt eme remek kis közjátéknak. Neki az volt a dolga, hogy megpróbálja a helyzetet valamennyire konszolidálni. Mennyire is lett az ország hiteltelen a nyugat előtt? Nagyon! Érthető a mai napig tartó kétkedés a megbízhatóságunkban. Az Orbán meg felvette a Magyar virtust ami még rontott egy kicsit ezen a helyzeten. Viszont tudják, hogy bevasalja rajtunk a fizetendő kölcsönöket.
Na azt hiszem abba kell hagynom mert én reggel melózom.

Chopper 2012.11.02. 22:37:37

Kedves Szalai Máté!
Egyet kellene végre megérteni : ÖSSZEFOGÁS NÉLKÜL NEM MEGY!!!...
Most minden ellenzékinek össze kellene fognia, csak így tudjuk kirúgni Orbánt és csürhéjét!...
És igen : akár Gyurcsánnyal, Kunczéval, Ungár Klárával, Mesterházyval is!!!... MINDENKI SZÁMÍT!...
MINDENKIVEL, aki úgy gondolja, hogy Orbánnak mennie kell!...
Gondolj csak bele : Orbán a hatalom érdekében akár az ördöggel is szövetkezni fog, nem lehetetlen, hogy a Jobbikkal is összeborul, ha az érdekei úgy kívánják... És akkor mi lesz?!... Eljön az, ami még a mainál is rosszabb...
Ha Gyurcsány mögött ott áll 10-20-50 ezer ember, annyival erősebbek leszünk...
Ha Kuncze mögött 20-40 ezer ember áll, Mesterházy mögött 100-500 ezer, akkor az is minket erősít!...

A széthúzás pedig Orbánt erősíti!...

Mindenki erre gondoljon!...

Máté.Sz 2012.11.02. 22:53:41

@Ungár: Kedves Klára, elnézést kérek a tévedésért, valóban csak a hivatkozott cikk miatt gondoltam, hogy a SZEMA is csatlakozni akar.

Máté.Sz 2012.11.02. 22:58:10

@liberaliskonzervativ: Egyet értek Veled, hogy a program nagyon fontos, de az sem mindegy, hogy ki fogja a kezében azt a programot. A nevedből ítélve Te liberális-konzervatívként jellemzed magadat. Te szavaznál Mesterházyra, Orbánra, vagy Vonára, ha hirtelen pálfordulnának, és 2014-ben egy libsi-konzi programmal állnának ki?

Máté.Sz 2012.11.02. 23:01:15

@Chopper: Kedves Chopper, ez azt jelenti, hogy bárkivel össze lehet állni, ha azzal el lehet távolítani Orbánt? Ennek az országnak nem az a legnagyobb baja, hogy Orbán a miniszterelnöke... ha csak ennyi lenne a baj, akkor elég fasza helyzetben lennénk.

Chopper 2012.11.02. 23:19:51

@Szalai Máté: Kedves Máté, mindent csak szép sorjában!...
MOST a legnagyobb problémánk Orbán és fülkeforradalmár csürhéje, akik eszetlen módon szórják a milliárdokat (vagyis tömködik bele a zsebeikbe)...
Őt és bandáját kellene minél gyorsabban kipaterolni a parlamentből, utána majd a következő lépés lesz, hogy ki vegye át a kormányt...
Aki az Együtt2014-hez csatlakozik, annak egyértelmű, hogy Bajnaira voksol...
Aki az Együtt2014-hez csatlakozik, annak el kell fogadnia az irányvonalat, ebből nyilvánvalóan látszik, hogy Vona és csapata SOHA nem fog hozzájuk csatlakozni!...
Sajnos, ennek az országnak jelen pillanatban a legnagyobb baja pontosan az, hogy Orbán a miniszterelnöke és ráadásul 2/3-os erejük van, bármit megcsinálhatnak (és meg is csinálják!)...

Máté.Sz 2012.11.02. 23:28:44

@Chopper: És mi van azokkal, akik nem akarnak Bajnaira voksolni, de Orbánt sem akarják miniszterelnöknek?

vazzup 2012.11.02. 23:33:01

@Chopper: egy picit sem jobb ez így mint bármelyik elvakult Fidesz-hívő...

@Szalai Máté: én nem vagyok konzi, sőt, klasszikus liberális vagyok a nemzeti és a konzi felhangok nélkül, s én igen, szavaznék arra, aki egy jó erős liberális programot hirdetne meg, és akiről el tudom hinni, hogy kormányra kerülve megpróbálná meg is valósítani. A Jobbik a szélsőjobbos Fidesz, a Fidesz jelenlegi vezetésével nem törekszik a programjuk megvalósítására, nem is volt nekik ilyenjük. Ha lenne, és ha el tudják hitetni, hogy megteszik, szavaznék rájuk. De alapvetően szerintem, ahogy már írtam is, előválasztást kell tartani és mindenhol azt a jelöltet kiküldeni élesbe, amelyik a legjobban szerepel.

Szerintem lassan le kell szoknunk a hazug, képmutató vádaskodásról. (Te szavaznál XYZ-re, mert ő maga a Sátán...)

Chopper 2012.11.03. 00:29:35

@Szalai Máté: Orbánt csak úgy lehet leváltani, ha EGY erős ellenzékre szavaz SOK SZAVAZÓ!...
Hiába akarják sokan Orbán leváltását, ha megosztottak és a szavazataikkal sok erőtlen kis pártot támogatnak (Orbán pont ezt akarja elérni, ezért könnyítette meg a párt alakítást pár hónapja)...
Az "oszd meg és uralkodj" módszere szerint furmányosan egymásnak ugrasztotta a pártok vezetőit, azok belementek a csapdába és vagy felszívódott a pártjuk (mdf, kisgazdapárt, szdsz) vagy több részre szakadt (mszp-dk)...
Orbán meg vigyorogva dörzsöli a mancsait...

Szóval, kedves Máté! Döntened kell : ha nem tetszik Orbán, akkor marad az ÖSSZEFOGÁS!...
Ha nem lesz összefogás, akkor marad Orbán!...

kiskutyauto 2012.11.03. 01:21:59

@vakapad: Blablabblablablablabla... bér-szájkarate... azaz bér-billentyűzet karate... de jókat lehet röhögni a mélybuta arrogancián legalább...

gigacherry 2012.11.03. 14:57:12

@politikus-omm: "Bajnai egyetlen hivatali éve a IV. magyar közt. legnagyobb gazdasági visszaesését hozta + Gyurcsány minisztere volt."

Ha ez igaz lenne, akkor OV miért ismerte el az EU politikusai előtt Bajnai érdemeit? (tudom, ki vagyok én, hogy kérdezni merek tőled... egy olvasód vagyok, aki szeretné tudni, mire alapozod az állításaidat).

gigacherry 2012.11.03. 14:58:57

@Szalai Máté: "Ennek az országnak nem az a legnagyobb baja, hogy Orbán a miniszterelnöke... ha csak ennyi lenne a baj, akkor elég fasza helyzetben lennénk. "

Orbán miniszterelnöksége minden bajt súlyosbít. Ha az alap rossz, ha az emberek nem érzik magukat, a munkájukat, a vagyonukat biztonságban, az elég nagy baj.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2012.11.04. 17:31:42

A legrosszabb a fóbia. Ha az emberek a hasznos cselekedetek helyett a fóbiával foglalkoznak, nem tesznek le semmit az asztalra és ez elég nagy baj.

gigacherry 2012.11.05. 01:59:30

@nemzetikonyves: Attól, mert valaki fóbiás, még nem biztos, hogy nem tesz le semmit az asztalra. :-)

Frizuravarjú 2012.11.06. 11:07:47

@gigacherry: Bizony. Például renget szart letesz az asztalra, csak úgy ontja. :)
süti beállítások módosítása