Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.01.12. 16:21 Máté.Sz

Megbüntesse-e az EU Magyarországot?

Címkék: európai orbán magyarország köztársaság unió demokrácia tanács

Az Alaptörvény életbe lépése óta megsokszorozódtak az Orbán-kormányt (vagy rendszert) szidalmazó politikai nyilatkozatok. Az újságolvasó állampolgár csak kapkodja a fejét, hogy épp melyik világhatalom kritizálja a szegény magyar kormányt. Többször felmerült az a kérdés is, hogy mit tehetne most az Európai Unió – hiszen mégiscsak tagjai vagyunk, és mégiscsak azzal vádolják Orbánt, hogy politikája megsérti az európai értékeket.

Előre szólok, hogy ezen írás erejéig szeretném levetkőzni magyarságomat, és csak európaiként elgondolkodni: meg kell-e büntetnie az EU-nak (és ha igen, hogyan) azokat a tagállamokat, melyeknek kormányai átlépik a politikai Rubicont? 
 
 
 
Mert abban többé-kevésbé egyetértés van, hogy valami nem stimmel Magyarországon. Több európai biztosnak is kifogásai vannak a magyar törvénykezéssel, az európai parlamenti frakciók (zöldek, szocialisták, liberálisok, de a jobboldaliak is) sorra jelentik ki, hogy nekik sem tetszik a rendszer. (Most nem fogok azzal foglalkozni, hogy vajon ez mennyire igaz. Egyrészt azért, mert aki nem így gondolja, azt nem ez az írás fogja meggyőzni; másrészről pedig jelen írás szempontjából irreleváns). Természetesen nem mondta senki, hogy Orbán diktátor lenne, egy modern Mussolini, egyszerűen csak nem tartja tiszteletben a demokratikus játékszabályokat. 
 
Mindezek ellenére én úgy gondolom, hogy elhibázott döntés lenne bármely tagországot hasonló körülmények között durván megbüntetni.
 
Az Európai Unióban kétféleképpen lehet sallert osztogatni: formális vagy informális módon. Előbbi lehetőséget az Európai Unióról szóló szerződés 7. cikke teremti meg, mely kijelenti, hogy a Tanács döntése alapján meg lehet fosztani egy országot az EU-tagsággal járó jogoktól, amennyiben az súlyosan megsérti az Unió alapértékeit. Ezek az értékek pedig (szól a 2. cikk) az emberi méltóság, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, a jogállamiság, valamint az emberi jogok tiszteletben tartása.
 
Mivel ezek elég tág fogalmak, ezért a döntéshozó akaratától függ, hogy az Orbán kormány megsérti-e ezeket az eszméket. Sokak szerint ezeket csak extrém körülményekre találták ki, amelyek Magyarországon nem állnak fenn.
 
Az informális mód érvényesülését láthattuk 2000-ben, amikor Ausztriában a szélsőséges Szabadságpárt is bekerült a kormánykoalícióba. Ekkor az európai országok egy politikai karanténba zárták Ausztriát. Ez a lépés nem úgy sült el, ahogy azt várták nyugatabbra: az osztrákok csak eltávolodtak az EU-tól, a koalíció pedig a helyén maradt.
 
 
Pont ez a baj mind a formális, mind az informális kokikkal: a szélsőségesek malmára hajtja a vizet, az EU megítélését pedig rontja az adott országban. Egy olyan társadalomban, ahol a kormány támogatottsága jelentős, szociálisan beágyazott, ott pusztán az a lépés, hogy nem szavazhatnak a Tanácsban, de a kötelezettségeinket ugyanúgy teljesíteni kell, nem fog semmi jóra vezetni. Nem fogják az emberek hirtelen azt gondolni, hogy jah, ha Barroso is azt mondja, akkor tényleg nem stimmel valami.
 
Én hiszek a köztársaságban. Hiszek abban, hogy Orbánnak joga van 4 évig kormányoznia, függetlenül a társadalmi megítélésétől. Ha ő tud így aludni, akkor tessék. Fel kell vállalnunk a demokráciát, és el kell fogadnunk, hogy szabad választások azt jelentik, hogy olyan kormány is hatalomra kerülhet, amelyik nem tiszteli teljes mértékben a demokratikus játékszabályokat. Ha a köztársaság jól működik, akkor a despotikus vezető leváltható demokratikus módon is, a következő választásokon, és nincs szükségünk anti-demokratikus lépésekre (ahogy a szavazati jog megvonása az lenne). Ha az EU fellépne egy ilyen kormány ellen, azzal csak megerősítené annak pozícióját, ellenérzéseit ezekkel az értékekkel szemben. Pont ezt akarnánk elkerülni.
 
Ha nem hiszünk abban, hogy a választók észreveszik, ha elveszik a jogaikat, ha nincsenek szabad választások és nincs már demokrácia; ha nem hiszünk az emberben, ha nem hiszünk benne, hogy képes jó döntéseket hozni – akkor miért akarunk egyáltalán demokráciában élni?
 
 
 
 
 


90 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr743538247

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: El a kezekkel Magyarországtól! - sajtófelhívás 2012.01.13. 09:57:43

Polgári megmozdulás Magyarországért szombaton 3-kor a Kossuth téren!Kedves Barátaink! Mint azt tapasztalhatták, az események felgyorsultak. Példátlan támadás érte, éri a magyar szuverenitást. Ezért az Élőlánc Magyarországért 14-én, szombaton 15 órai ke...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.01.12. 17:15:36

Ha megszorítások lesznek, azok akkor úgyis az EU-ra lesznek kenve, ettől pedig nő az EU-t elutasítók aránya. Sehogy sem lesz ennek jó vége, ide vezetett ez a fajta politizálás.

Anti Anyag (törölt) 2012.01.12. 17:18:36

Szerintem meg kell büntetni. Válaszul persze ki kell lépni és minden OK.

Az MNB-ben tárolt eurótól pedig gyorsan meg kell szabadulni, át kell váltani másra.

tarackos 2012.01.12. 17:29:07

"Fel kell vállalnunk a demokráciát, és el kell fogadnunk, hogy szabad választások azt jelentik, hogy olyan kormány is hatalomra kerülhet, amelyik nem tiszteli teljes mértékben a demokratikus játékszabályokat."

Nem csak arról van szó, hogy nem tetszik. Ne tetszen neki. De rombolja. Ezt pedig nem felvállalni kell hanem tenni ellene. Különben nem vállalod fel a demokráciát!

S.O.Meone 2012.01.12. 17:36:19

@sagia77: nem kell rájuk kenni, se gyurcsányékra, hisz a felelősség az övék. el lehet tüntetni varázsütésre 82%-os adósságot - felmondani :D

mennyi is volt júliusban az euró? 265. akkor hányan kiabáltak? most meg mindenki kezd úgy emlékezni, hogy másfél éve csak az elkúrás stb stb

S.O.Meone 2012.01.12. 17:41:22

@tarackos: rombolja, mi?
bezzeg az MSZP-SZDSZ milyen szépen építette...

az, hogy pár köcsög libbanttól elveszik a játékát, az nem a demokrácia rombolása...

demokrácia, emberi jogok meg faszom. amikor egyszer csiang cö-min megunta a sok amerikai faszságot, csak annyit kérdezett: tehát holnaptól legyen kínában is amerikai típusú demokrácia, és adjunk 1.5 milliárd embernek világútlevelet?

Akos_Holland 2012.01.12. 18:08:38

@S.O.Meone: Igen, rombolja, soroljam?

Hatalmi agak osszeolvasztasa
Torvenyhozas ertelmes mukodesenek ellehetetlenitese
Valasztojog kiszelesitese (ld. tobb valasztojog a kismamaknak, hataron tuliaknak)

Ha ezeket a demokracia-rombolo intezkedeseket meghozzak, meg akkor sem tudjuk oket levaltani, ha akarjuk.

PS. azert megkerdeznem azt a par millio kinait, akik napi 1 dollaros berert dolgoznak, meg a tulvilagra kuldott tibetieket, hogy tetszik-e nekik a rendszer

Istenem, miert vannak ilyen hulye emberek?

lehet más a handa-banda 2012.01.12. 18:18:33

Egy régi dakota mondás szerint ha szarból várat építesz, vigyázz nehogy elsüssed az ágyút, mert akkor rád dől az egész. Brüsszelben éppen most gyújtották be a kanócot, oszt majd meglátjuk hogyan másznak ki a kupacból

Táskás Tóni 2012.01.12. 18:20:41

Pár éve Szájer EU képviselőként mikrofonba mondta: Meg kell vonni az EU-s forrásokat Mo-tól és Görögországtól.. Ki itt a hazaáruló?

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.12. 18:23:21

Szeretném azokat a konkrét jogszabályidézeteket látni, ahol a magyar jogalkotás utóbbi másfél éves termése ellentétes az Uniós jogszabályokkal. Kellene ez a lista nagyon, már a Bizottság is ígérte, hogy küldi. Elérhető valahol interneten?

NA YA! 2012.01.12. 18:34:14

Tisztelt Szalai Máté!

A "megbüntetés" szó helyett a rászorítást, esetleg a kikényszerítést kellene használni! Az EU, és főleg a nyugatabbra lévő tagjai elszörnyedve figyelik egy új fehéroroszféle förmedvény kialakulásának a kezdeteit, méghozzá az Unión belül, és valamit tenniük kell ez ellen! A magyaroknak át kell gondolni, hogy az EU-hoz akarnak tartozni, vagy függetlenedni! Részemről az Unióra szavazok!
Ezt a két mondatot is gondold át légy szíves még egyszer:
"Fel kell vállalnunk a demokráciát, és el kell fogadnunk, hogy szabad választások azt jelentik, hogy olyan kormány is hatalomra kerülhet, amelyik nem tiszteli teljes mértékben a demokratikus játékszabályokat. Ha a köztársaság jól működik, akkor a despotikus vezető leváltható demokratikus módon is, a következő választásokon, és nincs szükségünk anti-demokratikus lépésekre (ahogy a szavazati jog megvonása az lenne)."

s 2012.01.12. 18:38:05

Hitlert is demokratikusan választották meg. Aztán nem tudták leváltani. Tanulság: demokratikusan meg lehet választani diktátorokat. A régi görögök mindig nagyon vigyáztak arra, hogy ez ne fordulhasson elő, tessék tanulni tőlük, lenne mit.

is 2012.01.12. 18:46:22

"Fel kell vállalnunk a demokráciát, és el kell fogadnunk, hogy szabad választások azt jelentik, hogy olyan kormány is hatalomra kerülhet, amelyik nem tiszteli teljes mértékben a demokratikus játékszabályokat."

Pont arról folyik a szó, hogy vajon szabad-e még a választás azzal, hogy a FIDESZ 25%-os szavazatarány mellett is többségi kormányt akar, de ha még az se jön össze neki, akkor is megébníthatja az új kormányt, mert úgy alakította át az államrendszert. Ha pedig nincs szabad választás, akkor fel kell vállalnunk a demokráciát, vagyis, hogy azt vissza fogjuk állítani. A demokráciát sajnos néha csak háborúval lehetett már párszor a történelemben visszaállítani, nemhogy politikai nyomással.

Ezentúl pedig te is nézzél utána, hogy mi is a demokrácia mostanában, mert nem pusztán a választói akarat, meg felhatalmazás. Te kb. a 15. vagy, aki ebben a tévhitben van.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.12. 18:49:56

@tundrazuzmo: hat sem amagyar nemzetben, sem a magyar hirlapban nem fogod megtalalni. a kormanytol sem szabad varni, mert ha publikaljak, akkor kiderul, igaza van az eunak., tehat elhallgatjak. szepen keresgelj a kulfoldi es az ellenzeki sajtoban. ott megtalalod, nem egy alkalommal leirtak mar.

ben2 2012.01.12. 18:52:01

"Előre szólok, hogy ezen írás erejéig szeretném levetkőzni magyarságomat, és csak európaiként elgondolkodni"

Minden nacionalista hőzöngés nélkül szeretném megjegyezni, hogy pont ezzel a hozzáállással van a baj.
Még pedig azért, mert az EU egyetlen államában sem vetkőzi le senki a nemzeti identitását és gondolkodik kizárólag európaiként.
Ha nem is gondolkodnak nemzetben, akkor is előbb liberálisok, szocialisták, anarchisták, keresztények vagy iszlamisták, mint európaiak.
Akik most bírálják az országot, azok nem európaiként teszik, hanem franciaként, németként, osztrákként, szlovákként vagy liberálisként, szocialistaként, anarchistaként.
Azaz olyan nemzetek képviselőiként, akik számára a magyar kormány a saját választói érdekeit előtérbe helyezve érdeksérelmet okozott, vagy olyan politikai irányzatok képviselőiként, akik számára egy jobboldali kétharmados többség már elvi alapon sem lehet demokrata, hiszen azzal elismernék saját eszmerendszerük kudarcát.
Amikor tehát az EU-tól érkező formális vagy informális sallerekről beszélünk, akkor jó ha tudjuk, hogy azok valójában francia, német, szlovák, esetleg szocialista, liberális, zöld-anarchista sallerek.
Eként is kellene viszonyulnunk hozzájuk.
Ha ugyanis az EU-t nem egy alapvetően érdek alapú államszövetségként, hanem ideológia alapon szervezett szövetségi államként fogjuk fel, melynek az őt alkotó nemzetállamok érdekeinek ellenében kell fennmaradnia, akkor könnyen egy olyan szerveződésben találhatjuk magunkat, amelyhez hasonló létezett már Európában, de nem szívesen gondolunk rá.
A neve Jugoszlávia volt, élt 50 évet.

dukeekud 2012.01.12. 18:58:53

Az egesz EU magat jaratja le. Mert nyilvan valo, hogy azert szivatjak az orszagot, mert az Orbanek ratamadtak a bankokra, ezert akarjak most foldbe dongolni az orszagot.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.01.12. 19:00:07

Nem Orbánt kell eltávolítani, hanem azoknak az embereknek az értékrendjét kell átalakítani, akik vakon hisznek benne, hogy az egész világ ellenünk van, EU meg multik nélkül már rég űrhatalom lennénk, a szabad piac és a demokrácia pedig nagyobb csapás országunkra nézve, mint a török meg a tatár együttvéve volt. Amíg ilyen emberek számolatlanul élnek az országban, milyen alapon is távolítanánk el Orbánt? Hiszen ő csak egy közülük, és nagyjából úgy is kormányoz, ahogyan ezek az indulatok meg tévképzetek által mozgatott milliók szeretnék.

pöcögtető 2012.01.12. 19:00:47

Kis sértett járja be Európát.

ben2 2012.01.12. 19:01:26

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Megtennéd, hogy legalább egy konkrét jogszabályi hivatkozást idézel? Nem minősítéseket, hanem konkrét jogszabályi szöveget, ami szerintük ellentétes az EU alapelveivel, illetve mellé az érvelést, hogy miért.
Elhiszem, hogy a médiatörvény-re adott EU kifogásokra nem szívesen emlékeztek, mert mint kiderült, kb. a nem kereskedelmi blogokat érintő szankciókat kellett néhány ponton módosítani, mégis akkora balhé ment, mintha százával lőtték volna a liberális újságírókat a Dunába.

dukeekud 2012.01.12. 19:06:43

A demokracia feltese, meg nevetseges. 2006 ban, mikor a gyurcsanyek embereket lotek le a nyilt utcan, es a rendorok puszta szorakozasbol agyba fobe vertek emberek szazait-ezreit, akkor senki nem szolt egy szot sem, hogy itt tan serul a demokracia. Az egesz europai unio a bankjaikkal egyutt szanalmas.

Tímár Mihály 2012.01.12. 19:09:47

A demokrácia nem azt jelenti, hogy ha egy kormány politikája megbukik, akkor tovább kormányozhat a következő választásig. Hanem azt, hogy ezt felismeri és lemond, vagy a saját pártja mondatja le. Orbán magától nem mond le, mert egy hatalommániás pszichopata, a Fidesz nem mondatja le, mert minden egyes képviselő hűséges hozzá és/vagy fanatikusan hisz Orbán légváraiban. Attól, hogy valaki demokratikusan jutott hatalomra, még nem biztos, hogy demokratikusan fog élni vele. Hitlert is demokratikusan választották meg. Ha tegyük fel, ez ismét megtörténne, akkor az EU mit tegyen? Mosolyogjon hozzá? Ha a renitens orszég fegyverkezni kezd, akkor azért finanszírozza tovább bőkezűen az úthálózat fejlesztését, meg a csatornaépítéseket?

Ez persze túlzó példa, hiszen Hitler Orbánnál sokkal gyorsabban számolta fel a demokráciát, de miért kellene egy német vagy osztrák adófizetőnek feltétel nélkül finanszíroznia egy olyan kormányt, amelyik éppen jó úton halad az osztrák bankok bedöntése felé?

ben2 2012.01.12. 19:09:59

@Zigomer Trubahin:

Nem az egész világ van ellenünk, hanem azok a jól behatárolható üzleti körök, akik rajtunk akarnak példát statuálni, hogy mi jár annak, aki a pénzügyi szektorral akarja megfizettetni a pénzügyi szektor elkúrásait és nem az ország lakosságával.
Földön vagyunk és a fejünket rugdalják, erre jönnek a megmondóemberek, hogy:
a. nem is bánt minket senki, csak a paranoiás szittyanácik hiszik, hogy mindenki ellenünk van
b. ha mégis, akkor is megérdemeljük, mert kiprovokáltuk, ezért együttműködésünk jeleként önként verjük bele a fejünket a betonba, akkor abba marad a rugdalás

dbeata 2012.01.12. 19:11:00

Az is problémás, hogy szerintem elég gyengén tüntetünk, nem látszunk eléggé. Az osztrákok, amikor Haider kormányon volt, minden héten, csütörtökön tüntetést tartottak. Ehhez képest volt egy tüntetés január 2-án, előtte meg 23-án. Mikor lesz a következő?

mahet 2012.01.12. 19:14:39

F*szom már ebbe, legyen népszavazás, hogy maradjunk az EU-ban vagy sem. Persze ha győz a "nem" és akkor a fiatal, idegen nyelveket beszélő szakemberek 99%-a elhagyja az országot nyugat felé.

Nem szívesen élnék külföldön, de ha az ország többsége ki akar lépni akkor döntsük el, hogy kezdhessek csomagolni végre.

Gest anyó férje 2012.01.12. 19:15:34

@NA YA!: "A magyaroknak át kell gondolni, hogy az EU-hoz akarnak tartozni, vagy függetlenedni! "

Ha az EU polgároknak feltennék a kérdést, a válasz nagy valószínűséggel többségében az volna, hogy picsába az egésszel! Persze hogy nem fogják feltenni az eurobürokraták, hiszen ki akarná megszüntetni a saját jól fizetett munkahelyét? Marad a sunyi taktikázás, amibe belefér még mások kioktatása demokráciából.

NA YA! 2012.01.12. 19:16:02

@dukeekud: "A demokracia feltese, meg nevetseges. 2006 ban, mikor a gyurcsanyek embereket lotek le a nyilt utcan, es a rendorok puszta szorakozasbol agyba fobe vertek emberek szazait-ezreit, akkor senki nem szolt egy szot sem, hogy itt tan serul a demokracia. Az egesz europai unio a bankjaikkal egyutt szanalmas."

És nálatok Líbiában mi volt? Arról is mesélj!;)

ben2 2012.01.12. 19:17:05

@Tímár Mihály:

"A demokrácia nem azt jelenti, hogy ha egy kormány politikája megbukik, akkor tovább kormányozhat a következő választásig. Hanem azt, hogy ezt felismeri és lemond, vagy a saját pártja mondatja le."

Ezt két évvel Gyurcsány Ferenc és bandája ámokfutása után mulatságos így leírva látni. Akkor persze még az volt a demokrácia legfőbb mércéje, hogy egy demokratikusan megválasztott kormánytöbbségnek joga van kitöltenie a mandátuma idejét. Mert ugye a kormányoknak néha nehéz döntéseket kell hozniuk ezért nem lehet minden pillanatban az aktuális népszerűségi indexeket figyelembe venni.
Most, hogy a kormány nem a lakosság, hanem a külföldi üzleti körök számára hoz nehéz döntéseket, pedig hirtelen meg kell menteni a demokráciát a demokratikusan választott kormánytól?

NA YA! 2012.01.12. 19:18:55

@Gest anyó férje: ovi is kiíratná a népszavazást a kilépésről, ha biztos lenne a többség kilépési hajlandóságában!

Ludovikás Levente 2012.01.12. 19:22:03

@Tímár Mihály: "miért kellene egy német vagy osztrák adófizetőnek feltétel nélkül finanszíroznia egy olyan kormányt, amelyik éppen jó úton halad az osztrák bankok bedöntése felé? "

Tudod mi a különbség az osztogatni meg a fosztogatni között?

kerusz 2012.01.12. 19:23:35

@Tímár Mihály: "A demokrácia nem azt jelenti, hogy ha egy kormány politikája megbukik, akkor tovább kormányozhat a következő választásig." Ezt a szocialisták is tudják?

2llkedő 2012.01.12. 19:23:49

@ben2: "Ezt két évvel Gyurcsány Ferenc és bandája ámokfutása után mulatságos így leírva látni. Akkor persze még az volt a demokrácia legfőbb mércéje, hogy egy demokratikusan megválasztott kormánytöbbségnek joga van kitöltenie a mandátuma idejét."

Amire válaszoltál:
""Hanem azt, hogy ezt felismeri és lemond, vagy a saját pártja mondatja le.""

Saját pártja mondatja le a kormányt. Ettől még a választásokon nyertes párt választhat új kormányt.

Semmi ellentmondás nincs!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.01.12. 19:24:00

@mahet: Már kezdhetsz! Úgy hallom van még igény olcsó mosogatókra és londinerekre... :)

Tímár Mihály 2012.01.12. 19:29:28

@ben2: Elég baj az, hogy Gyurcsány nem mondott le hamarabb, miután hitelét vesztette. Viszont egy idő után csak lemondatták.

Egyébként a kormány a lakosság számára hoz nehéz döntéseket elsősorban. Mennyivel is nőtt a szegényebbek jövedelemadója? Mennyivel csökkent a reálbér? Mennyivel többet kell fizetniük a devizahiteleseknek az árfolyam elszállása miatt? Hiába csökkent a jól keresők adója átlag 10 %-kal, ha közben a forint árfolyama csökkent 20-szal a kormány tevékenységének köszönhetően. Remek dolog, hogy kimentettük a devizahiteleseket, csak most a forinthitelek kamata nagyobb, mint a devizahiteleké volt.

Szerinted ezek szerint egy megválasztott kormány akármit megtehet, vagy vannak olyan dolgok, amiket nem, amik illegitimmé teszik?

ben2 2012.01.12. 19:32:37

@NA YA!:

Na látod itt a félremagyarázás: ha Ovi ki akarná léptetni az országot az EU-ból, akkor igen komoly eséllyel sikerülne is neki.
Pl. változtatnak a népszavazási törvényen, hogy 25% részvétel esetén is érvényes legyen, aztán Orbán kiadná az irányt a Fidesz szavazóinak + Jobbik, és a kilépők aránya simán elérné a kétharmadot szemben az összesen alig tizenöt százaléknyi szoci, gyurcsányista, facebook akármilyenes, lmps szavazókkal.
A bizonytalanok/nemszavazók tábora (amit mindenki olyan szívesen a sajátjának tud be) pedig egészen biztosan nem fog megmozdulni, a legnagyobb mozgósítás mellett is legfeljebb néhány százalékkal befolyásolnák az eredményt.
De!
Éppen az a lényeg, hogy a magyar mérsékelt jobboldal nem EU ellenes, hanem egyes EU tagállamok egyes politikusai magyarellenesek (esetleg magyar jobboldal ellenesek), az üzleti érdek meg arra készteti a többieket, hogy csendben bólogassanak.
A hazai mérsékelt jobboldal meg csak pillázik, hogy tényleg ide akartunk annak idején olyan nagyon bekerülni?
Ebből még hosszabb távon kialakulhat persze egy masszív EU ellenesség, na ezt kellene elkerülni.

ben2 2012.01.12. 19:34:40

@Tímár Mihály:

Egyszer nézz utána, hogy mit is akar az IMF ráerőltetni a kormányra, aztán gondolkozz el azon, hogy a kormány a választók oldalán áll-e, amiért nem akarja harc nélkül elfogadni.

2llkedő 2012.01.12. 19:35:42

@ben2: "mit is akar az IMF ráerőltetni a kormányra"

Mit is akar ráerőltetni?

ben2 2012.01.12. 19:36:06

@2llkedő:

Tehát ha Orbán lemondana, a Fidesz meg egy másik arccal folytatná ugyanott ugyanazt, akkor minden rendben lenne? Ezt Te sem gondolod komolyan.

Tímár Mihály 2012.01.12. 19:37:33

@dukeekud: Attól, hogy valaki egy pszochopatát nem szeret, még nem biztos, hogy egy másikat igen. Van még Orbánon és Gyurcsányon kívül más alkalmas ember is az ország vezetésére. (Azaz csak rajtuk kívül van alkalmas ember, hogy pontos legyek.)

dukeekud 2012.01.12. 19:38:26

Ugy latom, hogy az Eu es a penzvilag, leginkabb attol fel, hogy amit itt az Orbanek csinalnak az precedenst teremt, es sok orszag koveti majd a peldankat, mert egyebbkent nevetseges, hogy az egesz vilag ugy tamadja ezt a kis jelentektelen orszagot, mintha kirobbantotuk volna a harmadik vilaghaborut.
Be vannak tojva, mert ilyen meg talan sosem volt,a vilagtortenelemben, hogy egy orszagban okos, bator, felkeszult, hazaszereto ember- emberek kerultek volna hatalomra ketharmados tamogatassal. Persze voltak mar ketharmadok mas orszagokban is, de akkor valoszinuleg csak a szokasos nepnyuzo, korrupt bunozok kerultek a hatalomra, mint nalunk 94-ben a Hornek.

2llkedő 2012.01.12. 19:39:01

@ben2: "Ezt Te sem gondolod komolyan."

Én komolyan gondolom, mert ez a demokrácia. Csak ott van a baj, hogy ha így is lenne, akkor a jobboldal szembe kerülne korábbi saját álláspontjával.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.12. 19:40:49

Ha joga van egy fickónak 4 évig mindenre,

akkor - ez itt nem demokrácia.

Ez ilyen egyszerű.

2012.01.12. 19:41:09

avagy nyerhet-e focibajnokságot az, aki egyszerre csapat és bíró, kicsit arrébb húzza a tizenhatost, megnöveli az ellenfél kapuját, és kétszer annyi játékosa lehet a pályán. Szerinted igen, sokak szerint viszont az már nem foci.

NA YA! 2012.01.12. 19:41:27

@ben2: sztem a kilépés egy kitalált folyamat vége lesz, és ovi arra felé próbál evickélni. Komoly szövetséges nélkül azonban trianon kutya fasza lesz ahhoz képest, ahogy legyaláznak a végén minket!:(

nemecsek ernő áruló 2012.01.12. 19:43:18

@2llkedő: Hogy ne költsön többet, mint amennyit beszed adóban. Ez az az ördögtől való dolog, amit egy normális családi költségvetésben elfogad az ember, de az államnál valamiért nem. Hadd ne minősítsem...

Tímár Mihály 2012.01.12. 19:45:51

@ben2: ja, tudom, megírta a Magyar Nemzet. Kötelező lesz a melegházasság, Gyurcsányt pedig szentté kell avatni, vagy nem?

Az IMF racionális kormányzást akar, ahol nem államosítanak december 31-én komplett iparágakat egyeztetés nélkül és nem veszik el emberek magánvagyonát zsarolással.

Tavaly januárban írásban nyilatkoztam arról, hogy megtartanám a magánnyugdíjpénztári számlámat. Decemberben a kormány bejelentette, hogy szarik a nyilatkozatomra és ő csakazértis államosítja a befizetéseket. Akkor tulajdonképpen januárban milyen választási lehetőségem volt???

Bambulka 2012.01.12. 19:50:59

Mit csinálnak egy osztályban, ha egy gyerek folyamatosan zavarja a többieket ? Rászólnak, majd határozottabb hangnemben ismét rászólnak. Ha ebből sem ért (itt tartunk most) akkor jön a szankció. Teljesen érthető, különösen akkor, ha finoman szólva nem is egy éltanulórol van szó.

ben2 2012.01.12. 19:51:34

@2llkedő:

Különadók visszavonását, végtörlesztés visszavonását, durva kiadáscsökkentést elsősorban a nyugdíj és a szociális kiadások terén. Állami intézmények (értsd: iskolák és egészségügyi intézmények) megszüntetését.
És mindezek mellett tartani a hiánycélt.
Azaz először ütnek egy nagy lyukat a költségvetésen, aztán befoltoztatják lakossági megszorításokkal, aztán további megszorításokkal akarják elérni, hogy meglegyen a pénzügyi egyensúly, hogy még több hitelt vehessünk fel, amit aztán újabb megszorítások árán kell visszafizetnünk.
Értsd: add el a házad, hogy fizess az uzsorásnak, egyrészt hogy ne verjen agyon, másrészt hogy újabb uzsorakölcsönt kapj tőle, amitől még az unokáid is neki adóznak majd.

Tímár Mihály 2012.01.12. 19:53:32

@dukeekud: Én csak azt nem értem, hogy ha olyan okos, bátor, felkészült és hazaszerető kormányunk van, akkor miért nem megy a gazdaság, és miért van szükésgünk IMF hitelre?

Lehet, hogy az okos és felkészült kormányunk nem számított arra, hogyha ész nélkül kormányoznak, akkor majd a befektetők nem fogják őket szeretni? Csak bátrak voltak, vagy vakmerőek?

ben2 2012.01.12. 19:57:24

@simonmondja.:

"Ha joga van egy fickónak 4 évig mindenre,
akkor - ez itt nem demokrácia.
Ez ilyen egyszerű."

Ezt mondta a jobboldal 2006-ban és ezért belé lövettek.
A demokraták.

2llkedő 2012.01.12. 19:57:30

@ben2: "Különadók visszavonását, végtörlesztés visszavonását,"

Ezek a gazdaság felpörgetése ellen vannak.

"durva kiadáscsökkentést elsősorban a nyugdíj és a szociális kiadások terén. Állami intézmények (értsd: iskolák és egészségügyi intézmények) megszüntetését."

Mondjuk lehetne az egykulcsos adóval kezdeni, és a családi adózást is módosítani.

sárkányfő 2012.01.12. 19:58:11

@poszt:
"el kell fogadnunk, hogy szabad választások azt jelentik, hogy olyan kormány is hatalomra kerülhet, amelyik nem tiszteli teljes mértékben a demokratikus játékszabályokat."

Ez így igaz. Lenne. Ha 4 évenként feudális királyt választanánk. És a középkorban élnénk. De amíg nem így van, addig éppen az ellenkezője az igaz.
Amit írsz az a demokrácia teljes félreértése, és a társadalmi, polgári és demokratikus visszafejlődés, hátrálás.

Megjegyzem ha ez igaz lenne, akkor visszamenőleg a Gyurcsány elleni tüntetések se lennének jogosak.

2llkedő 2012.01.12. 19:59:20

@ben2: "Értsd: add el a házad, hogy fizess az uzsorásnak, egyrészt hogy ne verjen agyon, másrészt hogy újabb uzsorakölcsönt kapj tőle, amitől még az unokáid is neki adóznak majd."

Nem kell az uzsorás IMF-től hitelt felvenni! Ott van a piac, ahonnan kedvezményes kamatozású pénzt kapunk, és senki nem szól bele, mire is költjük.

ben2 2012.01.12. 20:00:27

@Tímár Mihály:

"Én csak azt nem értem, hogy ha olyan okos, bátor, felkészült és hazaszerető kormányunk van, akkor miért nem megy a gazdaság, és miért van szükésgünk IMF hitelre?"

Talán mert 8 év elkúrt szoci kormányzás után kellett átvenniük az ország irányítását?

hamisnero 2012.01.12. 20:00:47

@Anti Anyag: ajánlanám a mongol tugrikot, a vietnami dongot, és az albán leket. ja és az ő életszínvonalukat. mert ez ezzel jár.

jani_a_hegyről 2012.01.12. 20:01:33

josé manuel barroso és kúrcsány feri ha ezt olvassátok szívjatok gázt!

jani_a_hegyről 2012.01.12. 20:02:41

amerika az demokrácia? vagy Oroszország az demokrácia? vagy az EU, az egy demokratikus szervezet?
nesze egy csokapik.

2llkedő 2012.01.12. 20:02:48

@ben2: "Ezt mondta a jobboldal 2006-ban és ezért belé lövettek."

2006-ban hol volt lebontva a demokrácia? A 300 Ft-os vizitdíjjal, vagy esetleg a tandíjjal?

A belelövetést pedig nem kellene nagyon mondogatni, mert elfelejtődik, hogy mi is történt előtte. Mert az az uszítás vádjába tartozik.

AbuBakr 2012.01.12. 20:03:32

@pöcögtető: "Kis sértett járja be Európát."

ÁÁÁÁááá... dűlök, borulok :)

2llkedő 2012.01.12. 20:04:24

@ben2: "Talán mert 8 év elkúrt szoci kormányzás után kellett átvenniük az ország irányítását?"

"""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról."""""

Hmmm!

Shinigami Daiko 2012.01.12. 20:05:52

@s: dehogyisnem. AH-t leváltották, mégpedig a szovjet támadó ék, amelyik a Tiergarten felől érkezett....

hamisnero 2012.01.12. 20:06:41

@2llkedő: piaci kamat: 8%, IMF hitelé 3%. és az uzsorástól nem azért veszünk fel hitelt, mert ő akarja. azt mi akarjuk, mert kell a pénz. ha luxusra kell, akkor megérdemeljük az uzsorást. ha meg nem arra, hanem a puszta létre, akkor meg mi vagyunk a hunyók. gyurcsánnyal (és pártjával), vagy a nélkül, orbánnal (és pártjával), vagy a nélkül. akinek ez a két úr nem tetszik, az alapítson pártot, nyerjen választást, oszt' kormányozzon. de jobban, mert ez a meló (l.: előbbi két úr) profi úriemberek sportja.

komplikato 2012.01.12. 20:08:30

@Anti Anyag: "Az MNB-ben tárolt eurótól pedig gyorsan meg kell szabadulni, át kell váltani másra."

Javaslom a Rubel vagy a Rimbimbim/Jüan beszerzését nagy mennyiségben. :D

2llkedő 2012.01.12. 20:09:46

@hamisnero: Már leírtam, hogy én demokratikus ember vagyok, tehát majd 2014-ben szavazok az akkori felhozatalra. Addig viszont csak ezt a kórmányt tudom vagy szapulni, vagy dícsérni. Ez már csak rajtuk múlik, hogy melyiket teszem.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.12. 20:09:55

@ben2: Így van.
Ezt mondta.
De akkor nem volt igaz.

Akkor nem volt egy személynek kétharmados hatalma és saját házi alkotmánya.

A jobboldal hazudott, és ezzel szerzett kétharmadot is.

És most ennek a hazug pártállamnak vagyunk a lakói.

béla a görög (törölt) 2012.01.12. 20:18:39

Büntessen-e? IGEN!

Olvasom az Index címlapján: "Orbán: Várjuk az EU érveit"
Ez az ember hülye! (vagy csak nagyon populista vagy csak hülyének néz mindenkit)
A helyzet az hogy egy feltételrendszer NEM vita tárgya. Meglátszik , hogy ez az ember még nem keresett munkát. Olyan ez mintha az mondanám a munkaadónak, hogy indokolja meg a döntését.

Egyébként fárasztó ez az EU-szkeptikus politikus megnevezés is. Ezek a HERÉK.
Ha végiggondolja az ember miért jött létre az EU milyen gazdasági és más előnyökkel (vámmentesség, tőke és munkaerő szabad áramlás, fejlesztési alapok) és igen kötelezettséggel (pl. kvóta) jár akkor azt tudom mondani hogy az EU-szkeptikus politikus maradjon otthon, bírja rá a választóit hogy az országának ki kell lépni az EU-ból majd pedig magyarázza el nekik, hogy miért lesz egy csomó import áru hirtelen drágább és miért rohad rájuk egy csomó honi áru (vámok). miért nem tudnak simán munkát vállalni az állampolgárai más országban, miért nincs pénz fejlesztésre.
Szóval az EU gazdasági/politikai közösség. Vannak alapelvei. Ezeket be kell tartani. Ezeket nem megvitatni kell hanem betartani. Ha nem tartják be büntetni kell. És azért kell ez hogy pl. egy Orbán féle miniszterelnököt kirázzanak a gatyájából, ha az mint mostanság tapasztalható térben és időben el van tévedve. (a te szavaiddal élve:...egyszerűen csak nem tartja tiszteletben a demokratikus játékszabályokat. ). Ez ilyen roppant egyszerű.
Az a baj Orbánnal és a politikusok egy részével, hogy nincs arányérzéke/ük. Azt hiszi(k) hogy csak kommunikációból áll a világ
pedig ott van mögöttük x millió ember sorsa.

Már maga az egész szituáció is nevetséges, hogy párba van egy Orbán féle vízió meg államcsőd. Nonszensz. Úgy kell elzavarni azt az embert a vizióival mint annak a rendje. Ez az ember mártírt akar csinálni az országból ('56-ba is cserben hagytak most is cserben hagynak) de attól a világ még fejlődik tovább a maga útján csak mi ülünk megint a padlóra. Kinek hiányzik ez?

Kalmár 2012.01.12. 20:23:39

Annyira szeretném meghallgatni Hillarytől, akinek a hazája katonái levizelik a halott ellenség katonát, akinek a hazája vízbefojtással kínoz hadifogjokat, akinek az országa kivégez még mindig foglyokat, hogy szerinte hogyan kellene élnünk, hogy az helyes legyen......na elmegy a..

dukeekud 2012.01.12. 20:24:01

@Tímár Mihály: "felkészült és hazaszerető kormányunk van, akkor miért nem megy a gazdaság, és miért van szükésgünk IMF hitelre?"

Ha az orszagban eltel az elmult 10 evben, akkor nem hiszem, hogy magyarazni kene az okokat. Az mszp nevu bunszervezet 8 eves pusztitasa, amokfutasa onmagaban is magyarazat, a mostani szar helyzetre. Es akkor, erre jon meg a vilaggazdasagi valsag, ami nalunk 10-szer gazdagabb orszagokat, regiokat is padlora kuldott. A korulmenyekhez kepest szerintem szepen tartjuk magunkat.
Nagyon szar a helyzet, sokakat teljesen betemetett, ehhez kepest jonak szamit, hogy nekunk csak a nyakunkig er.

2llkedő 2012.01.12. 20:26:00

@Kalmár: Ezt viccnek írtad, vagy komolyan gondoltad?

2 kezű mester 2012.01.12. 20:29:04

Bakker, aki beszél valamiről az nem csinálja, ak i nem ért hozzá csinálja.
Fideszék is olyanok mint arabok,tevehajcsár volt még féléve ,de Budapesten mobiltelefonokat árul és javít :D pffff,
Be kellene látni a már a fidesznek ,hogy nagyképűen ,gőgösen ,emberellenes viselkedéssel saját maguk sírját ássa(remélem).
Ezek is odajutnak mint a szocik ,leírják magukat.Habár még van pár droidjuk ---szocik se fogynak ki :D
Embereknek nincs pénzük,egyre többen szegényednek le, ezt nem veszik észre a T.kormányzat?

Peace és fidesz mentes évet mindenkinek !

2llkedő 2012.01.12. 20:29:58

@dukeekud: "Es akkor, erre jon meg a vilaggazdasagi valsag, ami nalunk 10-szer gazdagabb orszagokat, regiokat is padlora kuldott."

Tér-idő problémáid lehetnek. Amiről írtál az 2008-ban volt, most 2012-őt írunk.

"Nagyon szar a helyzet, sokakat teljesen betemetett, ehhez kepest jonak szamit, hogy nekunk csak a nyakunkig er."

2010-ben egy felszálló ágban lévő országot vett át a jelenlegi kórmány, 267 Ft-os euróval. Ami azóta történt azt ennek a kórmánynak köszönhetjük. Emlékezz csak vissza, a fidesz mindig készen állt a kormányzás átvételére, tehát nem érhette váratlanul az, amit átvett.

Waldorf Rolandó 2012.01.12. 20:30:49

maoistából nem lesz demszk...ööö, izé, nem lesz barros...a francba már, na, nem lesz szalonna.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.01.12. 20:32:25

"A helyzet az hogy egy feltételrendszer NEM vita tárgya. Meglátszik , hogy ez az ember még nem keresett munkát. Olyan ez mintha az mondanám a munkaadónak, hogy indokolja meg a döntését."
És még Orbán a hülye... :)

Gáborom 2012.01.12. 20:33:43

Na nehogymá a nyugat az olyan hű de demokratikus legyen! Abban a pillanatban, hogy egy fillérnyit is vesztenek valamin, azonnal leszarják a demokráciát.
Mint ahogy leszarják azokban az országokban is, ahol semmiért kitermelik és elhozzák a nyersanyagot, fenntartanak bábkormányokat, leszarják Afrikát amikor hőerőművek helyett a nyugatnak is drága napkollektorokat erőltetik, a nyugat a nem nyugat kirablásából gazdagodik, csak jobban a mélyére kéne nézni a dolgoknak.

Az EU kvóták olyan kötelességek amiket a magyar politikusok olyan faszán túl is teljesítettek, hogy alig maradt pl élelmiszer iparunk, jól tönkre vágták a mezőgazdaságunkat is, tulajdonképpen mindent, amibe most bele lehetne kapaszkodni, ha nem is nyugati piacra értékesítéssel.

Az EU akkor volt jó, amikor a Moszkva miatt esélyünk sem volt csatlakozni. De most csak hazugságok, önámítások tömkelege: nem véletlen az a viharos bővítés is, aminek szépen lassan látszik is "áldásos" eredménye.

A nyugat és az EU tényleg már csak a múlt, ami ma van az csak a múlt lendülete.

Persze a mindennapokban még jóval élhetőbb, még jóval nyugisabb mint ez a szerencsétlen gyűlöletkupac M.o., de a termelés elrohant az EU-ból Ázsiába, és most hopp,baj van emberek.

Ettől még persze jó nagy szarkupac kis hazánk, és jó sok élősködő nevezi magát ma is politikusnak, akiknek a kapzsiságon csak a hülyeségük tesz túl.

Nem Orbánnal van baj, hanem az egész országgal, úgy ahogy van.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.12. 20:33:58

Nagyon jó cikk. Én pl. nem hiszek a demokráciában. Ma a Coca-Cola nagyobb mint Magyarország. Nincs is demokrácia benne.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.12. 20:34:20

Mivel eddig senkit sem ejnye-bejnyéztek meg, ezért nem hiszem, hogy velünk kezdik. A németek rontották el, hogy amikor nekik kellett volna büntipadra ülniük, akkor kibújtak a felelősség alól. Ha akkor nem teremtenek precedenst, akkor most lehetne körmösöket osztani. És persze nem tartanánk itt, mert a kormányok félve a büntitől nem vettek fel volna ennyi hitelt.

tupu! 2012.01.12. 20:48:30

Naneeee, okos, felkészült? Egykulcsos adóval jó kis lyukat üt a költségvetésben, bónuszként ezzel megszopatja az átlag alatt keresőket. Aztán ezt a lyukat visszamenőleges adók (telekom, bank) kivetésével befoltozza, annak ellenére, hogy tudni lehetett előre, hogy idővel el fognak bukni, és vissza kell fizetni.
Aztán a végtörlesztés: megálmodták, mindenki mondta, hogy nagyon nem lesz jó, de mégis áterőszakolták. Rekordidő alatt. Kinek is kedvezett? Azoknak, akik rászorulnak? Nemhát. Akinek volt tartaléka, az gyorsan végtörlesztett, akinek nem, az beszopta, mert a tovább gyengülő forint miatt még többet fizethet. Ráadásul ha elbukik, és vissza kell fizetni a bankoknak, akkor extra adók formájában (új alkotmányban benne van) visszaszedik a néptől, tehát aki kimaradt, az duplán szopóágon van.
OKOS? FELKÉSZÜLT?

A demokráciáról: beültettek egy bohócot köztársasági elnöknek. Az alkotmánybíróság jogait megnyírták (pl nem minden típusú törvényt vizsgálhatnak, nem kezdeményezhet bárki vizsgálatot). Átalakították a választási rendszert és átrajzolták a választókerületeket (lásd még: gerrymandering), hogy azok nekik kedvezzenek nem kicsit. Megváltoztatták a házszabályt úgy, hogy az ellenzék most már tényleg csak dísznek van. A manyup történet pedig már paródia (mindenkit megzsarolunk, majd aki ellenáll, azt is bedaráljuk).
Ez DEMOKRÁCIA?

Tévedés ne essék, pokolra kívánom Gyurcsányt és bandáját, mert korrupt, és nagyrészt nekik is köszönhetjük a mostani helyzetet, de a jelenlegi csapatban hatalmasat csalódtam. Kaptak egy lehetőséget, hogy nagyot alkossanak, de az eddigi ténykedésük iszonyú sötétségről tanúskodik, és még csak nem is értik mi a baj. Ami pedig még nagyobb baj, hogy nincs is a láthatáron életképes és józanul politizáló erő.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.01.12. 20:51:06

A legjobb lenne, ha nem lenne rá szükség, hanem magától észhez térne. Viszont, ha nem megy szép szóval, se fenyegetéssel, akkor muszáj lesz. Úgy látszik, hogy nekünk erre van szükségünk.

"akkor miért akarunk egyáltalán demokráciában élni?"
Mert Törpapa csak a mesében létezik.

orient 2012.01.12. 21:05:23

@ben2: AZ a baj az érveléseddel, és a hasonló gondolkodású EU ellenesekkel hogy nem néztek körül csak hallgattok a politikus propagandára.

Tény, hogy az EU-ból minden kelet EU ország jól működik. Csehek, lengyelek, szlovákok, de még a románok és bolgárok is előnyre fordítva az EU tagságukat növekvő gazdasággal sokkal jobban járnak az EU-val mint anélkül.

Tény, hogy Írország egy éhező porfészek volt EU előtt, EU belépés után egy dinamikus fejlődő gazdaságként EU 2. egy főre jutó GDP-vel rendelkeztek (luxemburg után, 2008-s adat) és nyiltan elismerték ők is ez csak a külső segítség és EU támogatások révén valósult meg. Hasonló fejlődést figyelhetünk meg a Lengyeleknél is az utóbbi években. Ők EU tagok maradnak és te 10 év múlva már úgy fogsz sóvárogni ott munkáért mint most a nyugati országokba. Ez is tény mert EU egyik legdinamikusabban fejlődő országa.

Tény hogy a tőkések kifosztották MO-t, de nem az EU miatt hanem mert korrupt politikusaink a stratégiai cégeket, ágazatokat kiárusították saját zsebbre külföldi befektetőknek. Ezért őket hibáztast, EU-nak ehhez semmi köze.

Tény, hogy az EU támogatások révén a teljes mezőgazdasági géppark le lett cserélve modern eszközökre MO-n a gazdaságokban. EU pénz nélkül mai napi a régi szarokkal termelnének.

Tény hogy azokban az ágazatokban ahol az EU-s támogatást, FELHASZNÁLJÁK fejlesztésre és modern eszközökre(és nem napi megélhetésre felélik) azok bármilyen uniós szabályzat ellenére szárnyalnak. (pl. magyar borászat a semmiből, a szocializmus romjaiból a legdinamikusabban fejlődő bor ágazat az EU-ban, igazi sikertörténet. Magyar borok veszik a versenyt a legjobb francia és olasz borokkal, sorban nyerik a nemzetközi díjakat, és most jön a sokk: EU-s támogatásokból fejlesztettek ők is)

Tény hogy az EU országainak többsége működik, az EU válsága olyan túlköltekező országok miatt van (Olasz, görög..) akik a németek és EU szakállára totálisan eladósították magukat és pont azokat a reformokat nem lépték meg amit a németek és skandinávok már régen és a mai napig is a világ legjobban működő gazdaságai. Ezek a feltételek pont azok amiket az EU/IMF is javasok jelenleg. Csökkenteni a közalkalmazottak számát ami többszöröse arányaiban más erős gazdaságoknak, és kiszórni a potyautasokat a szűk szociális rendszerből(ÁL-rokkantak akik az én és te adódból élnek egészségesen, munkaképesen, évtizedek óta, csak mert így könnyebb mint dolgozva). BKV/MÁV és egyéb állami pénznyelők reformja, amelyek töredék pénzből üzemelnek sokkal jobb színvonalon nyugatra és keletre is, persze Nokiás dobozok és politikai körök nyílt lopása nélkül...stb.

Tény az EU hasznára van az országnak és senkinek sem fordúlt még meg kilépni eddig rajtunk kívül, kivéve 1-2 olyan erős nemzet népeit mint a német akinek elegük van hogy ők fizetik a görögök 14. havi nyugdíját. A csődben lévő olaszok, görögök, spanyolok, portugáloknál fel sem vetődik az EU elhagyásának gondolata. Ugyan ez igaz a keleti szomszédainkra és visegrádi országokra is, mind örül hogy bent lehet. Aki még nincs bent öli magát hogy bekerüljön.

Ha lenne esze csak a németek/angolok/svédek lépnének ki mert nekik ez csak pénzkidobás saját lábukon is megállnak.

Nálunk jó magyar szokás szerint ha valami szarul megy hajlamosak vagyunk mindenki mást hibáztatni, mutogatni az egész világra, összeesküvés elméleteket keresni...stb. csak be ne ismerjük nálunk valami rosszul megy, mi valamit rosszul csinálunk. Ez a legnagyobb fokú arrogancia vezet a magyar nemzet tragédiájához ezer éve. Arrogánsak vagyunk és ahelyett hogy magunkba néznénk, kijavítanánk a saját gyengesékeinket rossz oldalra állva, rossz döntéseket hozva nyomorba és csapásokba vezetjük saját magunkat. Ez vezetett az 1 és 2. világháború kudarcához, és más történelmi tragédiákhoz. Török uralom idején az ország egyik fele az osztrákokhoz, másik törökökhöz húzott. Ki nyert vele? A török és a Habsburg, nem mi. Szt. István óta a nyugathoz akarunk tartozni, oda ahol MO előtt is jó élet volt már és minden válság ellenére a világ legfejlettebb része volt mindig is és nem sikerült soha, ha sikerül akkor mi hagyjuk ott őket.

Gratulálok a cseheknek, szlovákoknak, lengyeleknek. Fényévekkel értelmesebb népek sajnos mint mi.

Kalmár 2012.01.12. 21:09:57

Fidesz 39% nem csökkent!
Jobbik 22%
Mszp 26%
Lmp 9%
DK 3% nem nő

2012 Január Szonda Ipsos

Hogy lesz ebből kormányváltás elvtársak?
Érzitek, hogy a nép akaratából sehogy?
Hazaáruló söpredék.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.12. 21:14:56

" Orbán Viktor szombattól Bulgáriában tölti egyhetes szabadságát a családjával. E hír azért érdekes, mert értesüléseink szerint a miniszterelnöknek a héten hivatalos programja lett volna Bonnban, ahol találkoznia kellett volna Angela Merkel német kancellárral. Úgy tudjuk, ezt személyesen mondta le a múlt héten, Brüsszelben.

Valami fontosért mehetett Bulgáriába?
2010. jún. 22. – Orbán Viktor szombattól Bulgáriában tölti egyhetes szabadságát a családjával. E hír azért érdekes, mert értesüléseink szerint a ...

Dr Schmitt letette esküjét 2010 június 29-én!

Orbán életrajza is maga a hazugság! 1989-1990 között azt írja a Pembroke College-ban tanulmányozta az angol liberális politika történetét. Nos erről, hogy nincs papírja az biztos, vagy félcédulája esetleg. Az igaz, hogy Soros ösztöndíjat kuncsorgott ki magának, de jól tudjuk követni Orbánt az Internet segítségével. 1989 október végéig a Fidesz szóvivője. videotorium.hu/hu/recordings/details/2219,A_Fidesz_II._kongresszusa 1989. november 18 videotorium.hu/hu/recordings/details/2226,Egy_politikai_palya_-_A_Fidesz_megalakulasa Egyszóval Orbán novemberben nem kezdte meg tanulmányozását egyáltalán, sőt a karácsonyt itthon töltötte, és másik életrajzában írja, hogy 1990 januárjában félbeszakította oxfordi "tanulmányozását" a közelgő választások miatt. "Hogyan tanulhat valaki Oxfordban, hogyan kaphat papírt erről, ha fizikálisan nincs ott. Nem szabad elfeledni 1989-1990-es tanévről van szó. Orbán máskor azt írja más életrajzában, hogy megszakította tanulmányait. webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:QG55abKSUjsJ:beszelo.c3.hu/01/11/07hegedus.html+Orb%C3%A1n+Viktor+1990+janu%C3%A1r&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu Orbán Viktor 1990. január első napjaiban érkezett haza Angliából. Formálisan nem volt tagja a vezetőségnek, miután az előző kongresszuson nem vállalta a jelöltséget oxfordi útja miatt, de természetesen minden választmányi ülésre meghívtuk. Azonnal nyakába vette az országot, rengeteg gyűlésen szerepelt, ahová nagy tömegeket vonzott. Hamar túlpörgetett állapotba került - a választmány végül határozatot hozott, hogy nem vezetheti maga az autót, amellyel a rendezvényekre hajtott"
A fentiek azt sejtetik, hogy 1989 karácsonyát, szilveszterét nem töltötte itthon, ha ez igaz miért maradt Angliában, miközben a Pembroke College-ban nem volt hallgató. Mit hallgatot és kitől ebben az időszakban? Lényeg, hogy vissza már nem utazott, de a "diplomát" megkapta?
Amit tudni kell a Pembroke College-ról: Ide vonják össze a volt gyarmatokról egyéb helyekről a későbbiekben számításba jöhető "fiatalokat" Sir Richard Dearlove (MI6) dekonspirálódását követően pont a Pembroke College főnöke lehetett, vajon miért? Igaz, nem Oxfordban, hanem Cambridge-ben. Mindenki gondolhat persze bármit. Sir Richard nyilatkozata szerint a hírszerző ügynökségek kedvenc toborzó helye a Pembroke College. *.telegraph.co.uk/news/celebritynews/1925383/MI6-chief-Sir-Richard-Dearlove-tells-all.html Piás állapotban mondja Sir Dearlove: Among the wines that Sir Richard - a graduate of Queens' College, Cambridge, a favourite recruiting ground for the intelligence agencies - and the 120 dinner guests could enjoy were the Mercurey blanc "Vieilles Vignes" Domaine Brintet 2000 and the Coudoulet de Beaucastel, Perrin freres, Cotes du Rhones 1998. April H. Foley és Soros György kapcsolata közismert, hát bizony a Parlamentből származó bizalmas, és titkos információk, vajon nem juthattak el Soros Györgyhöz? "

igazi hős 2012.01.12. 21:47:47

@ben2: "Akik most bírálják az országot, azok nem európaiként teszik, hanem franciaként, németként, osztrákként, szlovákként vagy liberálisként, szocialistaként, anarchistaként."
Szép felsorolás, de véletlenül(?) egy kimaradt: konzervatívként. Ez a szó pont azokkal az értékkel kapcsolódott össze, amit épp lehúzunk a vécén.

Daniel W. Mcload 2012.01.13. 00:40:49

Te olvastad az új választási törvényről készült elemzéseket? Hogyan lehet a gerrymanderingelt kerületekben, a győztes túlkompenzáló rendszerben demokratikus választásokon leváltani ezeket? Szerintem esélytelen. Akkor szabad nekik még négy év? És mindig ezt fogjuk mondani?
Magyarországon megszűnt a demokrácia és ezt a kormányt, ha kell, erővel kell elkergetni és visszaállítani a 2010. április elsején érvényes törvényeket.

==T== 2012.01.13. 07:08:51

Nem kedvelem az alcsútit, DE:

Mik azok a demokratikus játékszabályok, és hol vannak leírva?

Ezeknek a szabályoknak pl. nem része az, hogy nem lehet Benes dekrétum szerű törvényeket hozni és azokat érvényben tartani? Vagy állampolgárokat megfosztani az állampolgárságuktól ott, ahol ezt az alkotmány amúgy tiltaná? Vagy büntetni az anyanyelvi nyelvhasználatot?

s 2012.01.13. 10:34:11

@Shinigami Daiko: Ez a német népnek picsa drága volt. Ezért kellett volna előtte gondolkodni, és ezért kell ezen nekünk is folyamatosan gondolkodni. Nem hiszek a "jó" politikusokban, sajnos még a "jó" emberekben sem. Nektek sem kellene. A jól felépített rendszerekben hiszek, mert az köcsögfüggetlen. Ha valaki olyan kerül hatalomra, akinek végül is nem kellett volna, az hamar kibaszódik. Ebben hiszek.

Máté.Sz 2012.01.13. 23:21:30

@simonmondja.: Akkor bárki 2/3-ot szerez, az rögtön antidemokrata? Mert akkor bármire képes

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.01.14. 07:40:06

Orbánra azért mondják, hogy nem igazán demokrata, mert nem tartja tiszteletben a demokrácia intézményeit.
A parlamentből szavazógépet csináltak. A képviselőknek elolvasni sincs idejük, hogy mire nyomják az igent. A nem nyomását a párt pénzbüntetéssel honorálja.
A köztársasági elnök helyére a háziállatát nevezte ki.
Az alkotmánybíróság hatásköréből kivett minden kínos ügyet. Beleinjektálta a saját embereit.
stb.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.01.20. 10:27:58

Bár a posztnak több állításával egyet tudok érteni, azért nem mehetek el egy mondat mellett, ami ma nagyon is jól jelzi az "európaiak" (sic!) gondolkodásmódját:

"Most nem fogok azzal foglalkozni, hogy vajon ez mennyire igaz."

:)
süti beállítások módosítása