Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2013.03.05. 16:28 Máté.Sz

Bréking: Orbán jól kezelte a Jobbik trollkodását

Címkék: szélsőjobb Jobbik Orbán Viktor Európai Unió

Nagy öröm, amikor egy politikus ugyanazokat a gondolatokat mondja ki, mint amiket az egyszeri hírolvasó gondol. Velem ez történt meg a minap, amikor a hétfői országgyűlési ülésnapról való közvetítéseket olvastam. Ráadásul nem is akárkivel, hanem Orbán Viktorral kapcsolatban éreztem mindezt, aki véleményem szerint (most) kiválóan kezelte a jobbikos trollkodásokat.

Évek óta tart egy vita Magyarországon : sem a baloldaliak, sem a liberálisok, sem a jobboldaliak nem tudnak közös nevezőre jutni abban a kérdésben, hogy miként kéne hozzáállni a radikális Jobbikhoz. Egyesek karanténba zárnák, mások a ráció erejével próbálnák meggyőzni őket például arról, hogy a zsidók nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot. Én mindig is az utóbbi kategóriába soroltam magamat észben tartva, hogy ilyen esetben egy nagyon átgondolt, logikailag lefektetett, de nem ítélkező érvrendszerre van szükség a biztos győzelem eléréséhez.

Ezt a mentalitást éreztem most Orbán Viktoron is a Jobbik két felszólalása kapcsán: az egyik az EU-tagságunkról szólt, a másik pedig a cigányokról. Előre bocsátom, hogy nem állítom, hogy a két téma azonos súllyal esik a latba - a kettő közötti hasonlóság pusztán annyi, hogy mindkét kérdést előszeretettel veszi elő a szélsőjobb.

Először Vona Gábor szólalt föl, felvetve a kérdést, hogy van-e élet Magyarország számára az EU-n kívül. Egyes meg nem nevezett forrásokra hivatkozva kijelentette, hogy hazánknak 80 milliárd forintjába került átültetni az uniós jogot a hazai jogrendszerbe, miközben a támogatások mindössze 43%-át tudtuk felhasználni. Röviden összefoglalva: Magyarország gyarmat.

Orbán válaszában először utalt rá, hogy Vona már nem egyszer tette föl ezt a kérdést, de sosem alakult ki értelmes párbeszéd közöttük, majd határozottan kijelentette: van élet Magyarország számára az integráción kívül, csak hát rosszabb, mint belül, sőt: egyenesen öngyilkosság volna kilépni. Elismerte, hogy az EU nem tökéletes, de épp ezért ilyen fölösleges kérdések helyett inkább az EU hibáinak kijavítására kell törekednünk közösen.

Mit tett itt a miniszterelnök? Elmondta, hogy unja ezt a baromságot, de nem söpörte le Vona véleményét. Azzal, hogy elismerte, hogy van élet az EU-n kívül (mert miért ne lenne), elfogadta Vona véleményének létjogosultságát, nem akarta megalázni, csak kijelentette, hogy azért elég szar lenne. Aztán a közös munkára szólította föl a képviselőt egy pozitív célért (az EU hibáinak kijavításáért), ezzel is integrálni próbálta Vona kritikus nézeteit, hogy azok belülről építsék az EU-t. Elképzelhető, hogy a puszta szavazatszerzés alakítja Orbán hozzáállását, de nem tudok elképzelni ennél célravezetőbb és vállalhatóbb stratégiát a radikális jobboldal kezelésében – számomra ez sokkal szimpatikusabb, mint a párt betiltását követelni és nácizni.

Másodszor Dúró Dóra vetette a miniszterelnök szemére, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint a Jobbik azon ötlete, mi szerint a cigányokat kötelező bentlakásos iskolába kell kényszeríteni enyhén szólva is rasszista. Orbán rögtön leszögezte, hogy az EEMI érdemben meg fogja vizsgálni a Jobbik ez irányú javaslatait, de azért amikor Dúró Dóra a „cigányemberekről” beszél általában, azt nehéz nem rasszistának titulálni. A jobbikos képviselő asszony viszontválaszában bedobott egy hatalmas blődséget, mi szerint amikor cigányokról beszél, akkor igazából nem a cigányokról beszél, hanem csak egy csoportjukról. A miniszterelnök erre a logikai és nyelvtani anomáliára felhívta a figyelmét, majd ismét megerősítette, hogy az EEMI meg fogja vizsgálni a javaslatot. Illetőleg hozzátette: a közmunkaprogramok tanulsága többek között az, hogy a cigányok is akarnak dolgozni.

Ennél a példánál még jobban látszódik az ellenzék hisztérikus Jobbik-politikájából érzésem szerint hiányzó attitűd, ami nem akarja a másikat megalázni, sőt: integrálni akarja őket a demokratikus játékba. Orbán nagyon jól tudja, hogy a jobbikos javaslatból nem lesz semmi, de azt is tudja, hogy ha most elkezdene puffogni és a lesöpörné a javaslatot az asztalról, azzal a szélsőjobbot nem hogy nem fogja gyengíteni, de még fel is tüzeli.

A radikális jobboldal képviselőit is megilleti a jog, hogy hallassák véleményüket, amelyek számomra is gyakran gyomorforgatóak, de a jobbikosok meggyőzésének a módja nem a megalázásuk, hanem a demokratikus és európai kultúrájú politikai rendszerbe való integrálásuk. Ez a közeg ugyanis a ráció közege, itt viszont erős hátránnyal indulnak a beszűkült rasszista nézeteket vallók.

Persze lehet mondani, hogy ez a stratégia nem biztos, hogy működik, viszont a rasszistázás és az elzárkózás stratégiája biztosan nem működik: nézzük csak meg az elmúlt öt év történetét.

 

 

60 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr185117230

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.06. 11:13:22

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Fidesz: a boldogító igen is része a baloldali gyűlöletkampánynak 2013.03.06. 10:45:55

"Elmútnyócév, Ron Werber, gyűlöletkampány" - kommentálta Szanyi Tibor nősülésének hírét gépiesen a Fidesz szóvivője, Selmeczi Gabriella. A Fidesz később közleményt adott ki, amelyben felszólította az MSZP-t, hogy nézzen magába és kérjen bocsánatot, am...

Trackback: Rágerjedt a zsidópornóra az Index 2013.03.06. 10:43:26

Munkácsynak tudnának be egy antiszemita festményt, de nem jut eszükbe egymás mellé tenni a kapott fotót és egy valódi Munkácsy-festményről készült felvételt. Még a végén kiderülne, hogy a két festő stílusa köszönő viszonyban sincs egymással, és akkor o...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 08:18:18

Teljesen egyetértek a poszt írójával.
Bár Orbán Úr nem a kedvencem, de láttam a hétfői
reakcióit, és bizony az a véleményem, hogy Vona Gábor, és Dúró Dóra is le lettek oltva mint a villany.
Elkezdett fröcsögni először Vona, aztán miniszterelnökünk mézes-mázos stílusban, nagyon kedvesen, de elég erős iróniával két szóval lerendezte Vonát.
Aztán Dúró elkezdett "büdöscigányozni", és Orbán Úr olyan szinten lealázta, hogy szerencsétle, náci majdnem sírvafakadt.
Szó mi szó, a jelen pillanatban nehezen tudom elképzelni a koalíciót:)

kuruc.info/r/34/108851/

kuruc.info/r/34/108853/

kuruc.info/r/34/108897/

bgp 2013.03.06. 08:23:28

Nocsak, Orbán rájött hogy folyamatos jobbra oldalazásával szavazatokat veszít, és most hirtelen "raciónális" lett. YAY!

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 08:31:37

@bgp: Hm..sosem oldalazott jobbra.
Teljesen felesleges összemosni a jobbikot a fidesszel.Nem ugyanaz.Mindkét párt elutasítja a másikat.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.03.06. 08:40:41

ekkora orbánseggnyalást régóta nem látott már az internet. közben meg már a koronában rejszol a miniszterelnök a tükör előtt minden nap.

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 08:42:04

@Bölcs Lázadó: Mielőtt fröcsögsz, nézd már végig a linket.
Idióta barom.

hot-spot (törölt) 2013.03.06. 08:46:51

Elég nehéz lehet ostoba jobbikosokkal jóban lenni.:)

DezInf 2013.03.06. 08:57:45

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent:

Kurucos linket az olvas,akit épp visznek akasztani:)))
Szóval ne ítélkezz felettünk:D

A fidesz -jobbik egy alom,csak más a máz.
Éljen a polgári körök szoros egysége,meg a zalaptörvény és a szabadrablás:))))

hot-spot (törölt) 2013.03.06. 08:58:56

Abban igaza van Vonának,hogy az átlag magyar nem sokat nyert az EU-val.Jóformán lófaszt sem.
Az egész akkor lett volna számunkra is jó,ha egységes a pénz,ugyan annyi a minimálbér mindenütt,ugyan annyi az adó és a nyugdíj mindenütt és hasonlók.
De ez nem erről szól,hanem arról,hogy van egy csoport,mely számára előnyös az uniós csatlakozás pusztán üzleti érdekből,de az emberek többségének teljesen tökmindegy lenne hogy bent vagy kint vagyunk.

stim 2013.03.06. 09:09:51

A Jobbikosok utcai harcos szinten politizálnak, eddig látnak. Mert tudják, hogy vannak akikmcsak eddig látnak, az ő szavazóbázisuk.

Nem elhallgatni kell a Jobbikot, attól még TÉNY, hogy erősödik a népszerűségük. Nemcsak a Fidesz vezet mióta megválasztották őket és gyengül a baloldal deerősödik a Jobbik. Az érdekes de érthető, hogy sok egyetemista is rájuk szavazna mert türelmetlenek és mert távol van már az emlékeiktől a diktatúra meg a terror. Megnézném őket mit szólnának hozzá amikor velük bánnának olyan türelmetlenül mint amilyen türelmetlenül és követelőzve ők akarnak dolgokat.

A Jobbiknak nem kimondotttan visszatérő témája a monetáris politika, ezt a kifejezést speciel még nem hallottam tőlük de attól ez a fogalom még létezik. Sok olyan fogalom létezik amivel a Jobbik a szűklátókörűsége miatt nem számol de meghatározza a világ folyását.

Én mondom, nem szabad sajnálni a pénzt az oktatásból mert mindenki arra szavaz akiből kinézi, hogy jó irányba tud kormányozni. Aki pedig sok mindenhez nem ért az olyat választ akinek sok mindenhez nem kell érteni.

Értékelem a hazafias érzelmeket, fontos, hogy az ember szeresse a hazáját és a közösségét. És éppen ezért fontos, hogy ne tegyen vele akaratlanul vagy önzésből rosszat.

KopaszMercis 2013.03.06. 09:41:33

"de a jobbikosok meggyőzésének a módja nem a megalázásuk, hanem a demokratikus és európai kultúrájú politikai rendszerbe való integrálásuk."
A ciganyoknak is... Ezekszerint ebben sem kulomboznek a jobbikosok a ciganyoktol...

kifordított nagyanyó 2013.03.06. 09:46:30

Ööö..azért,mikor viki akkoriban elvesztette a választásokat,pedzegette,hogy van élet az EU-n kívül is....

Attila64 · www.sagaontour.ca 2013.03.06. 10:03:28

Vona: "Van élet az EU-n kívül és az lehetne jobb, ha nem nincsenek eu-s gátak!Sokan élnek az EU-n kívül, bár élnénk mi olyan jól!"

Orbán: "Lehet élet az EU-n kívül, de minek, mert az rosszabb lenne! Pl. minek akarna annyi ország csatlakozni, ha olyan rossz bent?!"

2 ellentétes vélemény. Az utóbbit (OV) most tapasztaljuk: az ország 90%-a részére az EU-n kívül (2004. előtt) jobb volt. Ez tény! OV vélemény mellett nagyon kevés érv van. Nagyjából a "játszótér-szabvány" van és kész. (A határátlépés "szabadsága" nem ér, mert azt a Schengeni-egyezmény szabályozza, amely nem 'EU'!)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.06. 10:13:40

hát igen, még mindig orbán és a pártja akik messze legalkalmasabbak az ország irányítására

szerencsére ezt a választók is így látják

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 10:13:52

@Attila64: de a külföldi munkavállalás nem.Ha nincs eu, nem dolgozol külföldön.

kennyking 2013.03.06. 10:17:38

Egyszerű dolog megitélni hogy jó-e az az Eu vagy sem.Amióta beléptünk, jobban élünk, vagy sem?Felfelé halad az ország, vagy lefelé a lejtőn?

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 10:17:52

@hot-spot: Tévedsz.
Magyarországon kifejezetten magad az eu támogatottsága a lakosság körében.
Igaz hogy sokat apadt, de még mindíg európai viszonylatban kissé magas.
Ez az oka annak, hogy a jobbik fröcsög a szavazásról, de valójában nem tesz semmit, mert akkor jól pofára esnének mint a vajaskenyér.

kennyking 2013.03.06. 10:18:43

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent: Hülyeség.Az Eu előtt is dolgozhattál külföldön, csak macerásabb volt a bürokrácia miatt.

nnnnnnnn 2013.03.06. 10:23:09

igen, orbán általában finom modorban stílusosan leolt mindenkit. mondjuk annyira nincs nehéz dolga, az ellenézki pártok képviselői a bokájáig se érnek fel agyilag.

KopaszMercis 2013.03.06. 10:24:33

@wmiki:
Buzik kozott a biszex a csaszar aszondod?

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 10:25:18

@kennyking: Tévedsz.Ha nem leszünk eu tagok, akkor az nem fog működni, hogy csak úgy kiköltözöl Londonba 1db személyivel, és munkátvállalsz.
A másik nagy kérdés, mi lesz azzal a sok munkavállalóval, akik kint vannak?
Valószínűleg szépen haza küldik őket.

nnnnnnnn 2013.03.06. 10:27:38

@stim: "Nem elhallgatni kell a Jobbikot, attól még TÉNY, hogy erősödik a népszerűségük."

inkább stagnál.

Lord Viktor 2013.03.06. 10:28:30

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent: Na igen, a külföldi munkavállalás könnyítése is olyan kurva jót tett az országnak.

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 10:30:21

@Lord Viktor: Szerinted erőszakkal az a megoldás hogy erőszakkal kell visszatartani az embereket??Vissza a kommunizmust!Nincs több útlevél!

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.03.06. 10:36:25

Kedves Publikus - Szalai Máté, nyissál cukit bécsben, mindenkinek jobb lesz.....
Szerinted semmi gond a magyar izraeli kettős állampolgárokkal akik a parlamentben vannak?
Pubi, te hol voltál akkor amikor kiderültek, hogy izraeli cégek minden törvényt és jogállamiságot megkerülve vásárolnak össze mindent ami állami vagyon volt? Ott dózerolnak legyen az volt kórház, tájvédelmi körzet, a kistelkesek földje, stb., ahol a parlamenti kapcsolat "besegít". Hát ezek a kockázatok. A kicsi Simon kijelentése egyértelmű.....
Az pedih, hogy a teljesen szocializálatlan családok gyerekeit bentlakásos suliban kellene felnevelni rasszista? Tehetünk arról, hogy a 95%-k cigány? Baszki, ha az édesanyja nem tudja nevelgetni, mert még olvasni sem tud, a magyart össze vissza beszéli mindenféle hablatyolással, ez jobb??? Csak mert az anyja??
Tudod a kisebbségi léttel nemcsak a JOGOK, hanem a KÖTELESSÉGEK is együtt járnak.
Azokon akik nem érzik ezt hazájuknak ezt a kis országot nem lehet segíteni.
Remélem lesz lehetősége a jobbiknak mindezt bebizonyítania. Aki pedig a más véleményét trollkodásnak hívja az megfizetett zugfirkász.

Lord Viktor 2013.03.06. 10:38:07

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent:
Balfasz. Ki mondott ilyet? 2004 előtt is ki lehetett menni dolgozni, csak át kellett esni bizonyos procedúrákon. Nem volt megtiltva, de elősegítve sem. Mert a kivándorlás az országnak árt, ha nagy tömegekben történik. Miért segítenénk elő egy olyan dolgot, ami árt az országnak?

Sajnos sok hasonló példát lehet mondani, mikor a nagy liberalizmus miatt az egyén érdekei felülírják a nemzeti érdekeket. A vége: a nemzetállamok szuverenitásának megszűnése, eltérő kultúrájú és értékítéletű emberek össze-vissza keveredése, anarchia.
Nézd meg Londont, sokkal szarabb a közbiztonság, mint pl. Budapesten.

nnnnnnnn 2013.03.06. 10:41:53

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt: én ezzel a bentlakásos iskola dologgal nem értek egyet. márt csak azért sem mert van pár jobbikos akire egy hintalovat nem bíznék, nem hogy gyereket. vagy az ő gyerekeiket ne adjuk bentlakásosba csak a cigányokét? majd a vona gábor fogja eldönteni? arról nem is beszélve hogy erre most is megvan a megfelelő szerv, védőnőnek hívják ha jólsejtem és elveszik a kölköt ha nem biztosítják neki az alapszintű életkörülményeket. úgyhogy ez egy baromság, mint a jobbik többi hagymázas kamuja is.

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 10:51:37

@Lord Viktor: Nos, hát akkor valóban ki kell lépni az únióból, visszafizetni azt a csekély pár1000milliárd ft-os támogatást, szépen hazaküldik Londonból, Meg Berlinből a magyarokat, és persze attól itthon akkor sem lesz munka.

KopaszMercis 2013.03.06. 10:57:37

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:
Igen, ez a kettos allampolgarsag anagyon gaz... gyurcsanynak igaza volt szerinted is...

KopaszMercis 2013.03.06. 10:58:58

@Lord Viktor:
Mert az egyeni szabadsag fontosabb, mint az ossznepi ostobasag. Senki nem vandorol ki azert, mert itt tul jo dolga van. Kiveve a jobboldali politikusok csemeteit persze

Lord Viktor 2013.03.06. 11:04:09

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent:
Az a támogatás nem könyöradomány. Szerinted honnan van az EU-nak költségvetése? A tagországok befizetéseiből.
www.youtube.com/watch?v=9ExySC1o6N4

Egyébként én sem támogatom az EU-ból való kilépést. Most nem, egyáltalán nem időszerű lépés. Nem csak az általad említett okok miatt. És OV-nek adok igazat abban, hogy a Jobbiknak is munkálkodnia kéne az EU jobbá tételén. Hogy ne kövessék el azt a marhaságot, hogy Európai Egyesült Államokat akarjanak. Ez ellen kell harcolni, amit egyébként a Jobbik meg is tesz.
Az EU-nak véleményem szerint egy föderáció-szinten való működése lehet a legcélravezetőbb. Mikor nem ugatnak be mások a belügyeinkbe, vagy a törvényeinkbe, de megmaradna a kölcsönös együttműködés, kereskedelem stb.

KopaszMercis 2013.03.06. 11:09:47

@Lord Viktor:
Teljesen igazad van, az USAnak sem jott be a szorosabb egyuttmukodes a XIX. es XX. Szazadban... Pedig ott milyen okos rendes becsuletes tisztesseges emberek elnek. nalunk mindenki olyan buta egyugyu, bezzeg a sok okos amerikai rednek!
Nehogy elkovessuk azt a hibat amit ok, meg a vegen EU lenne az elso szamu gazdasagi ero es a vilag legmeghatarozobb joleti tarsadalma, es felemelkednenk ebbol a szemetbol... Az meg kinek jo?

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.03.06. 11:11:42

@$$$=$$$: A védőnői szolgálat semmit sem ér....
Nem Vona Gábor dönti el, hanem a parlament. Ha elveszik a kölköt akkor nevelőintézetbe kerül. Láttál már olyat? Nagy rakás bűnözőképző. Tanár nuku, fegyelem zéró.
Szóval semmi baromság nincs a jobbik javaslatában.
Meddő a vita belátom......

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 11:19:21

@Lord Viktor: Sajnos a Jobbik nem tud mit tenni.Ők csak ezzel tudnak kitűnni a tömegből.
Lebegtetni a kilépést, és cigányozni/zsidózni.
Vagy ezen az úton mennek tovább, és remélik hogy egyszer hatalomra kerülnek, vagy centralizálódnak, megszelídülnek és beleolvadnak a fideszbe, koalícióra lépnek.Ez természetesen a jobbik végét jelenti.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.06. 11:23:51

Ennél jobb ingyen reklám nem kell a szociknak, mint ez a műfelháborodás.
Nagyon beletaláltak , ha ennyire idegesíti az álnemzeti bandát.
A Puskás néni mikor a szociktól jutalmat és kitüntetést kapott a férje, érdekes, de nem tiltakozott!
A bóvlista fidesz közpénzből száz milliós hirdetésekkel ekézi a régieket, az persze nemzeti normális, erkölcsös, igaz?
A film gagyi, lehet hogy törvényt is sért, de a tények igazak.

Ennek a szemét kormánynak mennie kell!

Lord Viktor 2013.03.06. 11:24:09

@KopaszMercis: Nézz utána barátom. A nagy USÁ-ban az egyes államoknak sok tekintetben nagyobb szabadságuk van a szövetségi kormánnyal szemben, mint az EU-tagállamoknak. Persze jogi értelemben, hisz ugyanaz a politikai garnitúra vezeti, de elméleti szinten sok esetben nagy szabadságuk van.
A másik: az USA a liberális demokrácia iskolapéldája. Annak minden előnyével és hátrányával együtt. Viszont ez nem azt jelenti, ami az EU-ban van. Ott a liberalizmust szó szerint értelmezték, igazi "szabadság" van, ezért lehet ott bejegyzett náci párt, ezért lehet minden jöttment bunkónak fegyvere és ezért működhet ott a mai napig legálisan a kuruc.info.

Az EU pedig SOHA nem lesz Amerika. Ott azonos nyelvű és eredetű (angolszász) népesség alakult ki, különböző helyi szokásokkal. Azt lehetett egyesíteni egy nagy nemzetté. De Európában sok eltérő nyelvű, kultúrájú és értékrendű ember él, hogyan egyesítenéd őket olyan szorosan, mint az USÁ-t? Igenis el kell fogadni, hogy különbözőek vagyunk, nem "világpolgárok", meg "európaiak", hanem magyarok, olaszok, lengyelek stb.

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.03.06. 11:27:37

@Lord Viktor: Ebben egyetértek.Sztem sem lesz európai egyesült államok.
Egyszerűen nem tudom elképzelni a britekről, franciákról, németekről, hiszen náluk hihetetlenül érzékenyek, és akarják a szuverenitásukat.Szerintem a kettő jól megfér egymás mellett, "magyar európai" vagyok.

KopaszMercis 2013.03.06. 11:44:48

@Lord Viktor: kifejtetted hogy az USA szabad orszag... Hihihih, es hogy homogen Europahoz kepest.. Tihihii :) ez cuki volt.

Amugy innen, ugy hogy neked hegyeshalomnal veget er a vilag ugy is tunhet, hogy milyen homogen. Ahogyan onnan is az ottani hozzad hasonloan hasonloan suttyo korlatolt jobboldaliaknak sincsen kulonbseg budapest bukarest pozsony praga es krakko kozott.

Nem ezek menten tortent ott az egyesules, hanem sokkal sokkal inkabb kozos celok es ertekrendek menten... Ott vannak dolgok, amikben mindenki egyetert, pl a kommunistak ocsmanyok, nyugdij vagyon allamositasa kommunista gaztett, az emberi szabadsag jogok nem csak a politikai elit privilegiumai, nem ujjongunk, amikor a politikusok a szankba szarnak...
Itt europaban nincsenek ilyen kozos pontok. Ebben kulonbozunk. Nem abban hogy heterogenebbek vagyunk (hahahhah) vagy hogy itt kevesebb a szabadsag (Muahhahahahahahahah!)

Mindegy. Magyarazd el a pontnak mi a gömb...

zajos1 2013.03.06. 11:55:02

@KopaszMercis: te már csak tudod...
@Kerényi te sötét majom, a magyar kultúra szégyene!: És ki jöjjön helyette? a többi csak szemétebb lehet...
@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt: Ha a kettős állampolgárságra gondolsz, nem nekünk kéne rugózni rajta, mert mi is megadtuk a határontúli magyaroknak.

Én_vezettem_? 2013.03.06. 11:57:27

@Kerényi te sötét majom, a magyar kultúra szégyene!:
"A Puskás néni mikor a szociktól jutalmat és kitüntetést kapott a férje, érdekes, de nem tiltakozott!"
azt nem a szociktól kapta, hanem Magyarországtól, teljesen megérdemelten.
(btw, Puskást MINDHOL de tényleg mindenhol ismerik, és istenítik, ezért tévedsz ha egy óriási kegynek tartod, hogy egy kormány kitüntenti, ez természetes kellene legyen. Minden ország megbecsüli hőseit, akik ennyit tettek érte, még szép hogy kitüntették.

Amúgy Puskás Öcsi bácsi temetésén e felesége nem engedte, hogy Gyurcsány betegye a lábát.
Én megértem, azok után amit a szocik tettek vele, nem lett volna odaillő
{veikig nem láthatta édesanyját, amikor négy gólt rúgott a BL döntőn nem hozták le a nevét sem az újságok, gúnyolták, sározták, lejárató cikkeket írtak róla évtizedekig, pont mint most te is. Miközben minden bűne az volt hogy külföldön focizott, BL döntőt nyert, amiért most királlyá ütnénk bárkit (ha csak BL 4 közé jutna egy focista nemzeti hős lenne). De az akkori rendszernek semmi se volt drága, az évszázad legnagyobb és legismertebb sikerét elérő, nemzetközileg legmegbecsültebb magyarja ellen is mindent megtettek.

Puskás és felesége magasabban állt annál, hogy bosszút álljon, de a temetésre, nagyon helyesen, nem engedték be, azt aki nem oda való

De a kitüntetést Tőlünk, magyaroktól kapta.
Nem téged akarlak személyesen bántani, előre is elnézést ha megbántalak, de véleményem szerint arra se vagy méltó hogy a szádra vedd a nevét.

kennyking 2013.03.06. 11:57:41

" Nem ezek menten tortent ott az egyesules, hanem sokkal sokkal inkabb kozos celok es ertekrendek menten..."
Mint a Szovjetunióban.És milliók tapsoltak az akkori Uniónak, milliók áhították a közös szent célok megvalósítását.Még nyugaton is.Őket nevezte Sztálin hasznos idiótáknak.Ma is megvannak a hasznos idióták, akik tapsolnak a nagy közös álmok valóra váltásának.És csak tovább a lenini ( barrósói) úton.És vannak a másként gondolkodók.Érdekes , nekik is ugyan az a nevük, mint anno: fasiszták.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.03.06. 12:00:00

@zajos1: Ez teljesen igaz csak mi sosem voltunk izraellel határosak.
Amúgy a saját országrészeinkkel vagyunk szomszédok. Sajnos...

KopaszMercis 2013.03.06. 12:09:54

@Én_vezettem_?:
Hat hogy puskas kitol kapta azt nem tudom, de hogy a rozsi meg a Zakos a fidesztol es nem a magyaroktol az is fiksz...

Lord Viktor 2013.03.06. 12:24:05

@KopaszMercis: Kiröhöghetsz, de attól még okosabb nem leszel. A hsz-edből az derül ki:
- Amerika ugyanolyan heterogén, mint Európa (vagy az EU olyan homogén, mint az USA), ami nyilvánvaló baromság.
- Azok a hülye amerikaiak, akik azt se tudják, merre van Budapest vagy Magyarország, mint jobboldali. Tehát akkor az USA 80%-a jobboldali, értem.
- A kommunisták szemetek, ők felelősek minden rosszért. A fentiből ugye következik, hogy sok a jobboldali, így ezt el is hiszem. De ha a jobboldaliak hülyék, a komcsik meg szemetek, ki marad? Ja, a liberálisok, persze. Ők tökéletesek. :D

kennyking 2013.03.06. 12:26:17

@Lord Viktor:
" Ja, a liberálisok, persze. Ők tökéletesek. :D "
Nem tudtad? Melyik bolygón élsz? :)

KopaszMercis 2013.03.06. 12:50:28

@Lord Viktor:
Fgyi, attol, hogy teged meg a hozzad hasonlokat lenezem, nem jelenti azt, hogy mast ne neznek le meg jobban ;)
A ket erved a szoros USA/EU integracio ellen nyilvanvalo baromsag
Usaban nagyobb szabadsag es homogenebb nepek.
Ennyi volt a lenyeg. Amugy nem azt jelenti, hogy alapvetoen nem jutottal jo kovetkeztetesre, de hogy rossz uton az is tuti...
Europaban a szorosabb integracio a diszfunkcionalis nacionalista jobboldali degeneralt gondolkodas miatt eselytelen... De hagyjuk ezt. Ugy sem erted.

Benderik 2013.03.06. 12:55:52

Mélységesen egyetértek az írással.
Régi ideám, hogy a politikai kommunikációnak (de szép szó) hosszú távon nemzetközileg is arra kéne mennie, hogy apránként elhagyja azt a gyakorlatot, hogy a vállalhatatlannak tartott politikai elemekkel tüntetőleg nem beszél, nem vesz tudomást, nem ismeri el létezésüket, hanem ehelyett kinyilvánítja véleményét, de mindenkivel beszél, aki létezik. (És elismeri, hogy létezik, ami létezik, esetleg fenntartva, hogy szerinte nem kéne léteznie (pl. el nem ismert országok)).
Amihez persze az is kell, hogy ez nemzetközi szinten apránként történjen, mert ha most tenne vki ilyet, azt a régi módon értelmeznék.
De a fentiek, ha így történtek (én nem láttam), ez irányba mutató ügyes lépések voltak, elismerésem értük.

kennyking 2013.03.06. 12:58:18

@Lord Viktor:
Sztálin: A leninizmus kérdései (559-560.old.)
" A Szovjetunió új Alkotmánya vádirat lesz a fasizmus ellen, vádirat, amely arról beszél, hogy a szocializmus és demokrácia legyőzhetetlen.A Szovjetunió új alkotmánya erkölcsi segítség és reális támasz mindazok számára, akik ma harcot folytatnak a fasiszta barbárság ellen."
Cseréld ki a szocialista szót liberálisra és értelmet nyer az egész.

kennyking 2013.03.06. 13:04:01

@Lord Viktor:
" Sztálin elvtárs.....meghatározta a szovjet külpolitika elveit.Ezt mondta:
1.- Folytassuk tovább is a béke és a gazdasági kapcsolatok megerősítésének politikáját sz összes országokkal
2.-Legyünk óvatosak, nehogy országunkat összeütközésbe sodorják háborús provokátorok, akik megszokták, hogy idegen kezek kaparják ki számukra a gesztenyét,
3.-Mindenképpen növeljük Vörös Hadseregünk és Vörös Hajóhadunk harci erejét,
4.- Erősítsük a nemzetközi baráti kapcsolatokat az összes országok dolgozóival, akiknek érdekük a népek közti béke és barátság"
Ismerős....

Lord Viktor 2013.03.06. 13:08:10

@KopaszMercis: "Europaban a szorosabb integracio a diszfunkcionalis nacionalista jobboldali degeneralt gondolkodas miatt eselytelen..."

Tudod ha te azt tartod normálisnak, amit a többség nem, és azt degeneráltnak, ahogy a többség gondolkodik, akkor benned van a hiba. ;)

Lord Viktor 2013.03.06. 13:10:20

@kennyking: Érdekes összefüggések, megmosolyogtató. :D

kennyking 2013.03.06. 13:23:25

@Lord Viktor:
Jó ez a degenerált jobboldali duma.A liberalizmus egy erősen jobboldali világnézet.Persze, értem én és tudom is, hogy a magyarliberalizmus és a liberalizmus az két különböző dolog.A magyarliberalizmus egy erősen diszfunkcionális degenerált gondolkodást feltételez, hogy használjuk a magyarliberális gondolkodó szavait.De ezt nem értheti, érthető okokból, a magyarliberális, hiszen diszfunkcionális és degenerált a gondolkodása.A magyarliberalizmus élet és emberellenes ideológia.A liberalizmussal nincs különösebb baj, hiszen a liberalizmus olyan, mint a só.Kis adagban finomabbá teszi az ételt, de nagy adagban a legfinomabb étket is ehetetlenné teszi.Amíg nem kaptuk extrém mennyiségben, a liberalizmus jó volt, és előrevivő.Mára csak egy törpe kisebbség lett, amely meglehetősen hangos és agresszív.Nem véletlen koptak ki a magyar társadalomból.Jelzi, hogy még valamilyen szinten működik a magyar társadalom immunrendszere.
A személyeskedő, lenéző, fennsőbbségtudatos hozzászólásokkal nem kell foglalkozni, hiszen ez vele jár a magyarliberális kultúrával.Én természetesnek veszem.

Lord Viktor 2013.03.06. 13:34:31

@kennyking: Én nem tekinteném feltétlenül magyarliberalizmusnak, hisz külföldön is jelen van, sőt sokkal durvábban, mint itthon. A másként gondolkodóknak annyi ott, a netes véleménynyilvánítást talán nem, de a többi csatornán valót keményen büntetik már ott a "liberalizmus jegyében".
Sokan egyébként abba a hibába esnek, hogy a liberalizmust összekeverik a demokráciával.

kennyking 2013.03.06. 13:46:39

@Lord Viktor:
Valószínüleg azért, mert mantra szinten van jelen, hogy " liberális demokrácia", ami, véleményem szerint annyira demokrácia, mint a népi demokrácia.Pontosabban, ha egy jelzőt tesznek a főnév elé, akkor a főnévnek megváltozik a jelentése.
Valóban, a liberalizmusnak a szélsőséges formái léteznek nyugaton is, sőt, úgy érzem, hogy a liberalizmus egyfajta törzsfejlődése okán lesz egyre szélsőségesebb.
Mindenesetre, olyan, hogy balliberális, az fából vaskarika, kivéve nálunk.Itt működik, de ennek valószínüleg történelmi okai vannak.A tegnap komunistái a ma liberálisai.( A fideszt is liberálisnak tartom, ugye, ezzel a baloldali beütéssel, ami a mi sajátosságunk, kvázi hungarikum.)Kón Banditáékat nem sorolom ide, ők anarchistából átvedlett liberálisok.

Lord Viktor 2013.03.06. 13:58:10

@kennyking: A jelenség Amerikából jön. Ott valódi liberális demokrácia van, annak minden előnyével és hátrányával. De mint minden, a liberalizmus is a másolás után veszít értékéből, tartalmából. Európában aa liberalizmus előnyeit istenítik, a hátrányait eltitkolják, az arra rávilágítókat pedig elkussoltatják.

Doberdo 2013.03.06. 14:19:49

Orbán nem döngölheti kapásból földbe a Jobbik
embereit, hiszen a 2014-es választásokon a széljobb szavazataira is számítani fog. Erről ennyit. Orbán nem ügyes, hanem körmönfont...

kennyking 2013.03.06. 14:28:03

@Lord Viktor:
Így van.Amerikában a kettős mérce sem annyira evidens ( már a használata), mint ájrópában.Valóban, gyenge utánzat az ájrópai liberlizmus.( A demokráciájuk ugyanolyan vacak, mint a mienk, sőt!)

KopaszMercis 2013.03.06. 14:30:18

@Lord Viktor:
Hat ha hiba szubjektiv... Ha az atlagtol elterni hiba, akkor valoban bennem van a hiba. De hogy mas hogy lehet valaki sikeres es gazdag, ha az atlagbert keresi? ;)
Afrikaban az a normalis, hogy a kislanyoknak kivagjak a csiklojukat es osszevarjak a picsajukat. Nekem ez a norma rendszer is gyanolyan beteg, mint a te szerencsetlen no ellenes istenfelo babonaid ;)
Ha neked ez degeneralt, akkor a te ertekrended szerint en valoban az vagyok. Bar innen fenntrol mondom, nem olyan szar az ;) Szakadj el ezektol a beled nevelt faszsagoktol es lehet te is fel tudsz majd kapaszkodni ;)

KopaszMercis 2013.03.06. 14:32:48

@kennyking:
Ha valaki felsobbrendu, de nem liberalis, es megis lenezi a masikat, olyankor mi van?

Vagyis: ha tenyleg uldoznek, akkor is paranoia az uldozesi mania?

Lord Viktor 2013.03.06. 14:44:30

@KopaszMercis:
"a te szerencsetlen no ellenes istenfelo babonaid ;)"
Ezt honnan a rákból vetted? :D :D Semmi bajom a nőkkel, sőt, szeretem őket, hívő pedig nem vagyok. :)

"Szakadj el ezektol a beled nevelt faszsagoktol es lehet te is fel tudsz majd kapaszkodni ;) "
Elhiszem, hogy a tudatmódosító szerektől a fellegekben jársz, de köszi, inkább maradok a földön.

kennyking 2013.03.06. 15:18:21

@KopaszMercis: Semmi.Én a liberálisokról írtam.
Attól, hogy valaki paranoiás, nem jelenti azt, hogy nem üldözik.
süti beállítások módosítása