Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.01.11. 13:57 Kálóczi Krisztián

Eső után köpönyeg

Címkék: köztársasági elnök fékek és ellensúlyok lesz még magyar köztársaság

A társadalmi feszültség megnyilvánulásának lehettünk szem- és fültanúi január 2-án. A demonstráció alkalmával elhangzott egy olyan kérdés, amelyet azóta a közvélemény magáévá tett, és amely jól tükrözi a mindennapi társadalom szülte indulatokat, amiben elveszítjük racionalitásunkat. A kérdés valahogy így szól: minek köztársasági elnök, ha nincsen köztársaság? Nem tagadom: hatásos a kérdés. Viszont be kell látnunk – akármennyire is nehéz legyőzni a rendszerellenesség szülte gőgöt -, hogy Magyarország köztársaság, csak éppen nem Magyar Köztársaságnak hívják.

Azt hiszem, ezt a többség nevében mondhatom: egyikünk sem örülne, ha a köztársasági elnöki tisztség megszűnne Magyarországon mint a végrehajtó és törvényhozó hatalom ellensúlyaként funkcionáló elem. Ehhez nem kell megváltoztatni Magyarország nevét, alkotmányát és politikai rendszerét, elég kinevezni egy olyan köztársasági elnököt, aki egy mondattal el tudja intézni az egészet. Schmitt, egy államfői megválasztása előtti beszédében ennek eleget is tett, mikor azt mondta: „"szeretném kiemelni, hogy én nem ellensúly, hanem a hazai politikai csatározások feszültségének kiegyensúlyozója szeretnék lenni", illetve mikor azt mondta: „"nem gátja, hanem motorja leszek a törvényhozásnak".

Ne gondoljuk, hogy ezek a mondatok csupán szemantikai vitáknak adhatnak alapot. Világos, egyértelmű üzenetet hordoznak, amely a kiinduló » minek köztársasági elnök, ha nincsen köztársaság? « kérdést, az Alaptörvénnyel, és az abban deklarált névváltoztatással szemben irrelevánssá teszik. A Schmitt által aláírt törvényekről részletes áttekintést készített az Index, amelyből jól kirajzolódik, hogy köztársasági elnökünk a beszédében elmondottaknak maradéktalanul eleget is tesz: annak a járműnek a motorja, amelynek kormánya a törvényhozó hatalom jelenlegi birtokosa: a Fidesz-KDNP.

(forrás)

Ha a jelenlegi köztársasági elnök tisztségéről, funkciójáról, és politikai szerepvállalásáról beszélünk, akkor nem elég kizárólag az aktuális szereplőt górcső alá venni, ugyanis tudnunk kell, hogy mint a demokratikus rendszer egyik kiemelkedően fontos eleme, a köztársasági elnök sosem tudott teljesen mértékben sem gátként, sem motorként működni. Méghozzá azért nem, mert a közvetetten választott mivoltából következik, hogy mindig ki volt és ki is lesz szolgáltatva a hatalmi érdekeknek, még akkor is, ha a (az amúgy nem jellemző) pártoktól való függetlenség követelményének eleget tesz. Szerepvállalásának egyetlen igazi gátja van: a politikai felelősség.

Török Gábor egy korábbi, Schmittről írt bejegyzésében azt írja, hogy könnyen lehet a jelenlegi köztársasági elnök a tankönyvek és az utókor negatív példája. Kiegészíteném a gondolatot: könnyen lehet, hogy ez a fajta szerepvállalása, mellyel a legkisebb mértékben sem tesz eleget a fék és ellensúlyi kötelezettségének, a mának, és a mai politikai rendszernek is egyaránt negatív példát szolgáltat, ami a társadalomban még nagyobb kétségeket ébreszt egyrészt a mindenkori köztársasági elnök pozíciójával, másrészt az egész demokratikus rendszerrel kapcsolatban.

Ennek a gondolatnak a megtestesülését látom akkor, amikor kérdésként vetődik fel, hogy » minek a köztársasági elnök? «. Nota bene: attól függetlenül, hogy egy demokratikus rendszer éppen kevésbé jól működik, illetve egyes aktorai nem a szerepükhöz méltó felelősséggel alázatosak a rendszerrel szemben, nem kell az egész rendszert és annak elemeit kritikával illetni, degradálni. Ez nem hasznos sem a rendszernek, sem az amúgy elégedetlen társadalomnak, sőt kifejezetten káros mindkettőre nézve.

Ha valóban hiszünk a köztársaság eszméjében, akkor nem tesszük fel a kérdést, hogy,» minek a köztársasági elnök? «. Sokkal inkább végiggondoljuk, hogy ha esőre áll az idő, záporeső is lehet, amiben még egy olyan köpönyeg is jól jöhet, ami egy-két helyen lyukas. Ha eldobjuk, könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy nem csak meg, hanemis fáztunk.

 

 


129 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr793529835

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bandi, mars a sarokba! Holnapig nincs ebéd! 2012.01.11. 21:44:02

 Főhet a feje szegény Andrásnak, még szerencse, hogy az ünnepek már elmúltak és nem volt kényszerű csend a családi asztalnál. Aki esetleg nem olvasta, Schiffer Anna, András nagynénije nyílt levelet írt unokaöccsének (ami valljuk be, kicsit furcsa,...

Trackback: Meghalnál Viktorért? 2012.01.11. 19:45:02

Ölni képes lennél érte? Kirakatokat bezúzni, gyújtogatni? Mennyire vagy fanatizálható? Felvonultál május elsején az átkosban? Elmennél ma egy kormánypárti tüntetésre? Ne legyenek illúzióink. Kormány mellett tüntetni diktatúrákban szoktak. Most, 2012....

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.11. 19:44:02

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Nem kell alternatív elnök Magyarországnak 2012.01.11. 19:26:23

  Mert az elnökség csak színészkedés, hatalommal és tekintélyelvvel jár és egyik sem egészséges dolog. Helyette az izlandi úthoz hasonló módszerekkel olyan erkölcsi és törvényi alapelvet kell kidolgozni és alkalmazni, amely nagyobb garancia bár...

Trackback: Esztergomtól Havannáig 2012.01.11. 18:28:54

Kubában már több mint 50 éve kezdődött Fidel Castro forradalma, és hivatalosan még azóta sem ért véget. Ennek egyszerű oka van, a lakosság többsége számára kézzelfogható eredmények nem születtek, a forradalom végének bejelentése sokakban érthető csalód...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2012.01.11. 18:31:19

weimari köztársaság, cigány hitler.

Mi a fasznak pénzügminisztériun, ha nincs pénzügy?
Mi a fasznak nemzetgazdasági nisztériun, ha nincs nemzetgazdaság?
Mi a fasznak költsévetési tanács, ha nincs kölségvetés?

Kurva jó kérdések mind. Mi a fasznak kérdések, ha nincs válasz?

Mi a fasznak törvény, ha nincs törvényesség?
Mi a fasznak országgyűlés, ha nincs ország?

Mi a fasznak ide bármi?

Hertelendi 2012.01.11. 18:35:05

Annak idején Göncz Árpád népszerűségi indexe 80% fölött volt! Drsmittpalikáé 36%! Mondjak még valamit??? Ezt talán még a gyökér kis fideszesek se tudják félre magyarázni...

torró 2012.01.11. 18:46:47

"croc"
Értelek! Az én lányaimnak is keményen meg kellett érte küzdeni! Mint sok más fiatalnak.De, sajnos ez egy ilyen svihák ország!
Lassan már a kommenthez sincs kedve az embernek.

regress 2012.01.11. 18:48:51

@s: nagyon igazad van.csigapali,meg a fidesz is olyan mint a kígyó.kétágú a nyelvük.az egyik felével az oxigénhiányosok seggét nyalják,a másikkal az imf-ét.hányinger

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2012.01.11. 18:58:08

A gyenge köztársasági elnöknek az égvilágon semmi értelme. Az egész csak azért van, mert ki kellett találni a parlamentáris monarchia köztársasági változatát.

A parlamentáris monarchiában értelem van a hatalomnélküli államfőnek, hisz ő testesíti meg a folytonosságot, a hagyományt.

Ellenben a parlamentáris köztársaságban az államfő egy KORLÁTOZOTT időre VÁLASZTOTT személy, így nem tölti be ugyanezt a szerepet. Az egész egy üres hagyomány, s teljesen értelmetlen.

A köztársasági elnökre a félelnöki rendszerekben van csak szükség, s azokban a parlamentáris köztársaságokban, ahol az államfő legalábbis félerős.

Andaxin 2012.01.11. 19:03:25

@VUVUZELLANÉNI: Erre mondják, hogy madarat tolláról :)

Trejo 2012.01.11. 19:16:30

Nézzük a dolgok jó oldalát! Pali bácsi nem teljesen agyhalott!
doktori disszertációt tud hamisítani --> van önálló gondolata!

Történelmi nap a mai! Az elmegyógyászat egyik alapvetése dőlt meg, az egy idegsejttel rendelkező humanoid csalásra is képes!
Csak tudjuk elszállásolni az ideérkező agykurkászok tömegeit!

Siker! Siker! Siker!

Alamio 2012.01.11. 19:21:19

@Hertelendi: És ez mit számít egy olyan posztnál, ahol a posztra nem közvetlenül választanak?

Göncz szerintem a legalkalmatlanabb volt a négy eddigiből. De a rendszerből következik (parlament által választott KE), hogy az elnők általában valamely párthoz közel álló személy lesz. Ritka az olyan véletlen, hogy egy Sólyomot megválasztanak. Göncz ugye SZDSZ-érzelmű volt, Mádl Fidesz-MDF. Az MSZP meg ugye Szili Katalint akarta akkor, mikor Sólyomot megválasztották. Ez a politikai szándék valahogy hirtelen kimegy azok fejéből, akik Schmittet kritizálják.

Az persze más kérdés, hogy ilyen KE-nek politikai súlya ugye egyáltalán nincs. Amit el tud látni (és azt jól is csinálja), az az, hogy egészségesnek néz ki minden protokoll és sportrendezvényen.
Magyarán a rögzített funkcióiból a reprezentációs funkciónak maradéktalanul eleget tesz. Az alkotmányos kontrollt a hivatali idejére tekintsük semmisnek.

Hertelendi 2012.01.11. 19:27:07

@Alamio:

Azért volt az népszerűsége 80% fölött mert Ő volt a legalkalmatlanabb??? Érdekes logika:))
És a mostani álamfőről mi a véleményed? Alkalmas? Mire?

Alamio 2012.01.11. 19:39:45

@Hertelendi: Nem azért a legalkalmatlanabb. Ilyent nem írtam, tehát ezt a szememre vetni csúsztatás, hazugság.

Leírtam, hogy Schmitt mire alkalmas, és mire alkalmatlan.
Reprezentációra alkalmas.
Alkotmányos kontrollra nem.

Hertelendi 2012.01.11. 19:52:33

@Alamio:

Bocsánat, de hol reprezentálnál olyan emberrel, aki nem ismeri magyar nyelvtant, aki hosszú ideig MSZMP tag volt, aki jelentéseket írt, aki a doktori disszertációjánál is lopott? Valóban dicsekednél ilyen emberrel?

Trejo 2012.01.11. 19:52:38

Félve kérdezem:
Ha valaki csal a doktori disszertációja megírásakor, majd ezek után 20 éven keresztül plusz juttatásokat vesz fel, az köztörvényes bűnöző?
Valószínűleg azokat fogják elővenni, akik felülvizsgálták ezt a copy paste-et, mert nincs az az elmeszakértő aki a "Pali bácsi" márkájú aláírógépet beszámíthatónak ítéli meg.

"A jegyszedőnek az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta."

Mária 2012.01.11. 19:58:36

"egyikünk sem örülne, ha a köztársasági elnöki tisztség megszűnne Magyarországon mint a végrehajtó és törvényhozó hatalom ellensúlyaként funkcionáló elem"

Annak viszont mindannyian örülnénk, ha a disszertációtolvaj pakolna, vinné magával a lopott doktoriját, a kamu diplomáját, a díszőrségét meg a fideszes hátszelét is :)

index.hu/belfold/2012/01/11/plagiumgyanus_schmitt_pal_doktori_disszertacioja/

Alamio 2012.01.11. 20:01:17

@Hertelendi: Ez egyelőre csak vád - bizonyítást nem nyert még, és szerintem nem is fog. Ha elolvastad a cikket, akkor rájössz, hogy itt nem (csak) Schmitt követett el hülyeséget. Olyan disszertációt nem szabadna elfogadni, ahol nincs lábjegyzetelés. Schmitt pedig a felhasznált irodalomban (pontatlanul) feltüntette azt a művet, aminek plagizálása most felmerült.
Én más kérdést vetnék fel: ezzel megéri foglalkozni?

Amúgy én sehol, találhattak volna jobbat is. De pláne nem néztem szívesen Göncz díszlépéseit Jelcin mellett, vagy Mádlt (Isten nyugosztalja) egy fogadóbizottság élén, sem pedig Sólyom őszinte pánikkal telt szemét egy tárgyalóasztalnál. Schmittnek ez jól áll a funkciói közül.

Hertelendi 2012.01.11. 20:03:04

@Mária:

Jaj Mária hát szabad ilyet írni egy köztiszteletlenségnek örvendő emberről???:)))

Hertelendi 2012.01.11. 20:08:05

@Alamio:

Érdekes, a helyesírását, az MSZMP tagságát, a jelentéseit nem vetted észre??? Pedig arról is írtam...Arról mi a véleményed???
Göncz soha nem volt MSZMP tag, megbecsült író volt, börtönbe ült, halálra volt ítélve...
Ja hogy SZDSZ szimpatizáns volt...Ez lenne az összes bűne?

Alamio 2012.01.11. 20:17:13

@Hertelendi: Eddig bírtad üvöltés nélkül? :-)

Helyesírás: akár zavarhatna is, de nem érdekel különösebben, mivel ettől akár még kiváló KE is lehetne.
MSZMP-tagság: ami miatt nem tetszik hogy a pozíciójában van (a kontroll-hiányon kívül) az részben ez.

Göncz: a Gyűrűk ura fordításáért sok fantasy-fan nem szereti (és NAGYON finoman fogalmaztam), de tegyük félre mint írót, az elképesztően szubjektív műfaj.
Az egyik fontos bűne szerintem a taxisblokád utólagos legalizálása. Arról mi a véleményed?
Ahogyan az sem tetszik, ahogyan aláírta a Bokros-csomag szinte minden, az AB által alkotmányellenesnek minősülő részét, vagy ahogyan viselkedett 98-ban a választásokkor.
Pártkatona volt KE jelmezben.
Hogy halálraítélt volt? Gondolom Wittner Máriát is tiszteled ezért.

Mária 2012.01.11. 20:20:10

@Alamio:

"Ez egyelőre csak vád - bizonyítást nem nyert még, és szerintem nem is fog. "

Na persze.

Egyik verzió:

Schmitt bepereli a hvg-t hitelrontásért, mire a hvg előkapja a kopipészt alapjául szolgáló forrást.

Másik verzió:

Schmitt nem perel, mert ő is olvasta a kopipészt alapjául szolgáló forrást és tudja, hogy amit a hvg írt, azt per esetén bizonyítani is tudja.

31/48 2012.01.11. 20:21:19

@Mária: én őszintén nem omlanék össze, ha nem lenne köztársasági elnöki tisztség. A törvények alkotmánnyal való harmonizálására ott az Alkotmánybíróság. Más felülvizsgálatra pedig igazából nincs alapvető szükség. Teljesen jól meglehetnénk elnök nélkül is, a kabinet és az AB könnyen átvállalhatná azt a minimális és teljesen protokolláris feladatot, amit most ellát. A köztársasági elnök a harmadik köztársaságban nem igazi ellensúly, a választói kontrollt semmiképp sem pótolhatja.

Legyenenek a képviselők visszahívhatók és a választók álatal elszámoltathatók. Legyen közvetlenebb, élő kapcsolat a választók és törvényhozás között, legyen független bírói kar, és erős parlamentáris felügyelet a kormányon (ehhez persze fel kellene számolni a klasszikus párt=szekértábor berendezkedést).

A hatalmi ágakat kell jól elkülöníthetően meghatározni, és a választói akaratot érvényre juttatni a törvényhozásban; nem pedig lehetőséget adni az OGy-nek, hogy négy évente valami királypótlékot (ahogy max val kitűnően rátapintott) benyomni a Sándor-palotába, hogy reprezentálja a Köztársaságot. Üres formalitás és a rosszabb fajtából.

31/48 2012.01.11. 20:23:06

@31/48: bocsánat, elég sok helyesírási és egyeztetési hiba csúszott be. :)

2012.01.11. 20:24:36

@Alamio: A bizonyíték ott olvasható a hvg honlapján. Abból, ami ott van, minden kétséget kizáró bizonyossággal megállapítható a plágium, nem kell hozzá semmi további bizonyíték.
Ki is mondta nemrég olyan sármos mosollyal, hogy a tények makacs dolgok?

regress 2012.01.11. 20:26:01

@Alamio: na menj a kurva anyádba csigapalival ,oxigén hiányos köcsög

Alamio 2012.01.11. 20:27:12

@Mária: "A MOB akkori elnöke ismerte a két kötetet, dolgozatának irodalomjegyzékében mindkét művet meg is említette"

Ettől még persze lehet plágium, de nem hinném, hogy ennek és a bolgár úriember disszertációjának összevetése után alkottál véleményt.

off/Amúgy nem irigylem azt, akinek ez feladata volt, hogy kikutassa. Fizethettek neki akármennyit, unalmasabbat, mint Schmitt disszertációját összevetni másokével - ezt senkinek nem kívánom. Dehát mások lejáratása nehéz kenyér./off

Figyel Castro 2012.01.11. 20:30:21

@Anselmo: Akkor Mádlészáj mi volt? Független, mi? Hehehe...

Alamio 2012.01.11. 20:30:39

@regress:

A mondatot nagy betűvel illik kezdeni.
A név amit keresel: Schmitt Pál.
Az "oxigénhiányos" szót egybe kell írni.
A mondat végére tégy írásjelet.

Troll.

31/48 2012.01.11. 20:34:40

@Hertelendi: vagy egyáltalán miért kell reprezentálni. Minket egy demokráciában a törvényeink (törvényhozó és bírói ág) és a vezetőink (végrehajtói ág) reprezentálnak.

Az EU-ban az EP képviselők és kabinetminiszterek. Külföld felé pedig a külügy irányítása alatt a diplomatáink. Az állami szervek a kormány és esetenként Parlament felügyelete alatt állnak, figyelembe véve az egyes szervek alkotmányos, illetve egyéb törvényi autonómiáját.

Az elnök, ezt mindenki jól tudja, csak egy dísz, a sapkán a bojt. Éppenséggel megjeleníthetné a nemzet egységét, vagy valami ilyesmit, ha ennek lenne hagyománya. De nincs. Felesleges is ilyen hagyományt teremteni. Érjük el a nemzeti egységet, összefogást, és az a rendszer ami alatt ez megvalósul összekapcsolódik ezzel az egységgel és kész a hagyomány. A hagyomány lényege pont az, hogy szimbolizálja a jót, amit a konzervatív értékek szerint nem kell megjavítani. A legnagyobb blődség hagyományokat gyártani és lenyomni az emberek torkán. Megmondani nekik, hogy mi mit fog jelenteni a számukra, majd felháborodni, hogyha nem tisztelik az emberek az Elnök szentségét. Miért tennék? Semmit nem jelent.

Mária 2012.01.11. 20:37:05

@Alamio:

Szánalmas ahogy mentegetni próbálod :)

Meg ahogy terelnéd a vitát másfelé :)

Egy biztos:

A hvg NEM írná meg azt, amit írt, ha nem tudná bizonyítani. Az ugyanis, ha valótlanságot állítana, per esetén súlyos tízmilliókba kerülne a kiadónak.

31/48 2012.01.11. 20:37:20

@Alamio: rendezvényekre más is el tud járni. Olyan akinek a megjelenése számít is valamit, nem csak egy kirakatbábu, aki azért van ott, mert ő ilyen rendezvényeken szokott lenni. Ez puszta tautológia.

Amidazophen 2012.01.11. 20:41:44

Hát igen: vártam, hogy SP előbb-utóbb el fog csúszni egy banánhéjon. De azt azért nem gondoltam volna, hogy ilyen hihetetlenül szamár ember (nincs jobb kifejezés rá). Azt, hogy gerinctelen, azt már tudtuk: vannak még bőven ilyen alakok a magyar közéletben mindkét oldalon.

Van egy olyan érzésem, hogy az IMF és az EU mai, kemény hangú nyilatkozatai váltották ki ezt az egészet. Orbánnak mennie kell - ezt már ő is belátta. Kell egy másik hely neki, és feljebb már csak egy lépcső van. Igy azután egy fullajtárja valami sötét páncélszekrény mélyéről előkotorta ezt a régen előkészitett anyagot, s eljuttatta a sajtóhoz.

Igy azután SP kirugva, és ebben a vészterhes helyzetben egyetlen megoldás van: az ország becsületének helyreállitása érdekében Orbán Viktor feláldozza miniszterelnöki pozicióját (meg persze - hehehe - Matolcsyt is), és beleül a köztársasági elnöki székbe.

Abba az elnöki székbe, amelybe előzőleg SP olyan szépen beleszart!

Alamio 2012.01.11. 20:41:50

@31/48: Nem vagyok veled, de ez legalább értelmes vélemény.
A Köztársasági elnök nem tölti be azokat a funciókat, amikre hivatott? Ez nem igaz. Nekünk egy gyengének mondott KE-t hozott létre a rendszer. Ennek oka is van: a kormányzást ennél erősebb KE meg tudná bénítani. Kétfejű állat nem életképes.

Én a KE közvetlen megválasztása mellett lennék. Persze az is megoldható, hogy a funcióit szétosztjuk, és megszüntetjük a tisztet. Ebben az esetben viszont lenne néhány funkció, amelyet nem szívesen bíznék a parlamentre. Pl. a hadsereg főparancsnoksága nem véletlenül került a KE hatáskörébe. A rendkívüli állapot kihírdetésének joga sem. A kevésbé demokratikus kormányok simán kihírdethetnének egy szükségállapotot, és bevethetnék a hivatásos hadsereget a nép ellen hatalmuk érdekében. A világ kevés táján nincs ez elválasztva a kormányzástól. Részben ezért is szeretném a közvetlen megválasztást.

A képviselői visszahívhatóság azért veszélyes, mert könnyen béníthatja meg a kormányzást. Az elszámoltathatóságot részben támogatom. Az elszámoltathatóság és a visszahívhatóság amúgy gyakran egymást kiváltó intézmények, a kettőnek egyszerre nincs sok értelme.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.11. 20:42:59

www.youtube.com/watch?v=Ik1wfStNShE

Ez a Pataky "ripacs" Attila a Fidesz majma, frontembere. Nézd meg a stílusát, jellemét, arroganciáját! Ilyen görényekkel menjél tüntetni a bóvlistáért!

Orbán takarodj végre, 260 ft lesz az euró és fellélegezhetünk!

31/48 2012.01.11. 20:44:48

@Alamio: sokan pedig kiváló műfordítónak tartják. A Bokros-csomag pedig megalapozta a harmadik köztársaság egyetlen figyelemreméltó gazdasági fellendülését. Azt a pénzt szedték össze akkor, amiből Orbán olyan bőségesen osztogathatott az első ciklus idején. Ami gazdaságpolitikailag messze nem volt olyan elhibázott, mint a mostani. (és nem csak a nemzetközi környezet tehet róla, mert akkor a régió többi országához képest voltunk éltanulók, most pedig regionálisan is az utolsó helyen kullogunk, immáron megint bőven Románia mögött a mutatóinkkal).

A botrányról pedig: nagy szégyen a mostani vezetésre, hogy nagyon sokan nem bíznak abban, hogy rendes kivizsgálásra kerül az ügy. Minden ilyen eltusolás egy szög a demokrácia koporsójába. Nem a Vona-beszédek, vagy valamiféle masírozás rombolja a köztársaságot, hanem az ilyen piszkos kis játékok a kivagyiságért, és az urambátyám összezárás és a kéz kezet mos szindikalista ideológia.

torró 2012.01.11. 20:48:36

Tájékozódni emberek, tájékozódni! Az ATV-n most kérdezte Kálmán Olga Kolláth György alkotmány jogászt erről az ügyről.1,:senki nem tudja kapta e,vagy megvette,vagy másolta valahonnan.Az első két esetben nem lehet kérdés.2,: ha úgy lopta sem lehet már kérdőre vonni mert elévült!3,: leváltani csak 2/3-l lehet! Kolláth szerint vádaskodni sem illik mert nincs konkrét bizonyíték, sőt már eljárást sem lehet indítani az elévülés miatt.
Tehát? Patt!

Alamio 2012.01.11. 20:52:05

@Mária: ... És szánalmas ahogy vádaskodsz azzal, hogy mentegetem. Ha el is olvasnád amit írok, azt is le tudnád belőle szűrni, hogy nem szeretem Schmittet, és nem tartom alkalmasnak. Hátha eljut a tudatodig, leírtam még egyszer.

Te viszont szentül hiszed, hogy amit a HVG leírt, az csak igaz lehet és úgy igaz, ahogyan leírták. Mintha ne lett volna kis Hazánkban kismillió helyreigazítási per már. Naív vagy, hihetetlenül naív.
Én ki tudom várni a végét (lesz-e per, ki nyeri, stb.), mert őszintén szólva nagyon sokadik a prioritási listámon, hogy Schmitt egy 1992-es disszertációjában plagizált-e avagy sem. És az ország sorsa szempontjából is kellőképpen lényegtelen ez a gumicsont. Persze ha bebizonyosodik a HVG igaza, akkor Schmittnek le kéne mndania a procedúra végén.

Gyűrött Papír 2012.01.11. 20:54:23

A KE "megbukik" a doktorija miatt és az üresedésre rástartol, akinek most meleg a széke.
Meg is van a csere. :)

Bolgár könyv, cirill betűk, S. Pál... hogy kerültek egy halmazba!?

Alamio 2012.01.11. 20:58:27

@31/48: A Bokros-csomag gazdasági megalapozatlansága (vagy megalapozottsága) nem menti fel az alkotmánysértések alól. Más ligában játszik a két fogalom.

De ha már: szerinted az Orbán-kormány 4 évig osztogatta a Bokros-csomag által felhalmozott mannát. Higgy benne, ha akarsz, számomra ez a balos média egyik leghazugabb közhelye. Ahogyan azt is elköveted, hogy a jelen folyamatokért a mostani kormány felelős számodra kizárólagosan. Az egyik oldalon drámaian felnagyítod az előzményeket, a másikban elhallgatod. Tipikus.

31/48 2012.01.11. 20:58:28

@Alamio: a kevésbé demokratikus kormányokat a Parlament ellenőrzi, és gyakorlatilag a miniszterelnök és a kabinet a Parlamentnek felel. Az elnököt szintén a Parlament választja.

Schmitt Pál az élő bizonyíték, hogy egyetlen parlamenti választással gyakorlatilag a győztes mindent visz. Amennyiben a Fidesz úgy döntene, hogy felszámolja a demokráciát, az sem Nemzet Tollán bukna meg.

Félreértés ne essék, ha egyfajta félelnöki rendszer lenne, és az elnököt közvetlenül választanánk, akkor lenne értelme azt mondani, hogy az elnök képviseli a pártrendszeren felül álló államiságot, a mindennapi politikai játszámoktól független hadsereget, diplomáciát, egyetemeket... stb. Ő áll az állam élén és a miniszterelnök a kormány élén. A miniszterelnök dönt a programokról, a nép által arra a 4 évre meghatározott _változásokról_, a köztársasági elnök pedig a szakmaiságot, az alapokhoz való hűséget, vagyis az -állandóságot_ képviseli a köz szolgálatában.

De nem erről van szó. Erre kitűnő példa az egri főiskolai tanár esete.

www.heol.hu/heves/kozelet/majtenyi-fia-nem-lehetett-foiskolai-tanar-421745

Az elnök jelenleg csak egy puszta szimbólum és még csak nem is az egység szimbóluma. Sajnos Göncz sem volt az, és ha nagyon őszinték akarunk lenni, eddig egy köztársasági elnök sem volt igazán egységesen elfogadott, mint például a japán császár, vagy a dán királynő. Göncz és Schmitt különösen nem.

31/48 2012.01.11. 21:10:44

@Alamio: a szomorú ebben az, hogy még csak nem is vagyok "balos". :)

Az alkotmánnyal való harmonizálásra: valóban helytelen bármilyen törvényt, vagy rendeletet futni hagyni, ha az ütközik az alaptörvénnyel. Ezt ugyanakkor az AB a KE nélkül is képes lenne elvégezni. Felesleges erre két szervet tartani, a KE bírálati jogát ezért inkább mint erkölcsi és nem szakmai-jogi kontrollt szokták megejelníteni.

Ettől függetlenül csúsztatás volt a Bokros csomag gazdasági előnyeivel menteni jogi hiányosságait, ezért bocsánatot is kérek. :)

A fiskális szigor pedig szerintem akárvolt kommunista, akár volt jobboldali ellenálló, akár hazájába megtért hajdan a kapitalista távolba szakadt hazánkfia promotálja jobboldali, konzervatív elem. Pár ebből ráférne a mostani kormányprogramra is.

Persze nem hiszem, hogy az IMF kezében van a megoldás, vagy hogy egyáltalán helyes lenne vakon követni a tanácsaikat, de mivel az IMF képes romba dönteni a döntései rákényszerítésével egy országot (ld: Argentína Kirchner előtt) éppen ezért rendkívül veszélyes magunkra haragítani és intervencira sarkallni őket, szintúgy a banklobbit. Napóleon, Vilmos-Ferenc József de Hitler is azért buktak el, mert olyan harcba kezdtek, amit nem tudtak megnyerni. Lehet azt mondani, hogy nekünk van igazunk, amit ebben az esetben kétlek, de még akkor sem biztos, hogy bölcs döntés ezt hangoztatni.

Mária 2012.01.11. 21:29:21

@Alamio:

A helyreigazítási pereket a bulvárújságok szokták elveszíteni.

A HVG nem bulvárújság, hanem mértékadó hetilap.

Ha nem bánod, inkább nekik hiszek, mint Smittpali titkárságának.

niklex 2012.01.11. 21:31:07

A helyes kéréds,hogy ilyen köztársasági elnökre szükség van-e. Nyilván nincs,mert csak kiadást okoz, de léte nem oszt és nem szoroz, már ha elfelejtkezünk kultúrális és egyéb jellembeli hiányosságiról.

Ami a disszertációt illeti, ha plagizált,akkor szeretettel ajánlom figyelmébe zu Guttenberg volt német hadügyminiszter urat,aki teljesen hasonló botrány miatt lemondott (na azért nem elsőre,de némi kormánypárti nyomás után)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.11. 21:31:54

Messerschmitt regnálását elnézve tudok örülni Sólyommak. Megmentett minket Szilikatinkától!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:32:25

Engem azért úgy b.sztak volna ki diplomadogámmal együtt, ha ezzel a szar dumával próbáltam volna leadni, mint a macskát...
A haverral együtt beadjuk (mondjuk lehet, hogy ő 5-6 évvel előbb már megírja), de együtt dolgoztunk rajta... Szerintem a lábam sem érte volna földet! HITELES! NAGYON!
Wazze, ekkora égés! Ekkora szar alak legyen egy álamelnők! SP, mint a névrokona...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:33:21

@niklex:
Kultúrországgal itt ne hozakodj elő! Mi sértés vagyunk a Balkánnak is!

Alamio 2012.01.11. 21:35:38

@31/48: "Schmitt Pál az élő bizonyíték, hogy egyetlen parlamenti választással gyakorlatilag a győztes mindent visz."

Ez a ciklusok eltérése miatt nem igaz. Ha a Fidesz 2006-ban nyer ennyivel, az egész ciklusa alatt Sólyom lett volna a KE.
Máskülönben: a demokráciák között van zsákmányrendszerű is: az USA-ban meglehetősen sokáig működött ez így, és még ma is vannak ilyen vonásai. Ettől még demokrácia.

"ha egyfajta félelnöki rendszer lenne, és az elnököt közvetlenül választanánk, akkor lenne értelme azt mondani, hogy az elnök képviseli a pártrendszeren felül álló államiságot, a mindennapi politikai játszámoktól független hadsereget, diplomáciát, egyetemeket... "

Kb. ezt is mondtam, mint szerintem üdvözítőbb rendszert. Szerintem nekünk alapvetően nem rossz a berendezkedésünk, de ebben hibásnak tartom. A jelen funkciók mellett is lenne értelme a közvetlen választásnak, hiszen a KE érdekelt lenne abban, hogy a hatalmát gyakorolja.

"eddig egy köztársasági elnök sem volt igazán egységesen elfogadott, mint például a japán császár, vagy a dán királynő. Göncz és Schmitt különösen nem."

Ez így igaz. Szerintem messze Sólyom volt az eddigi legjobb (és leginkább autonóm), de ő is sok mindenben volt deficites.

Második hozzászólásodról: off/elismerésem, hogy be tudsz látni tévedést./off

Az IMF hihetetlenül arrogánsan viselkedik. Eddig úgy gondoltam hogy a kormány ok nélkül durván kezeli őket, de ha ilyenek voltak végig, akkor értem Orbánékat.

"Lehet azt mondani, hogy nekünk van igazunk, amit ebben az esetben kétlek, de még akkor sem biztos, hogy bölcs döntés ezt hangoztatni."

Ezzel egyetértek. Van, amit egyszerűen csinálni kell, és a fenyegetés megöli a meglepetés előnyét.

"de mivel az IMF képes romba dönteni a döntései rákényszerítésével egy országot (ld: Argentína Kirchner előtt) éppen ezért rendkívül veszélyes magunkra haragítani és intervencira sarkallni őket, szintúgy a banklobbit."

Azért mindentől függetlenül: szerinted ez jól van így? Mert szerintem nagyon nem. Főként úgy, hogy ugyanezek a személyek sokkal felelősebbek a jelen gazdasági válságért, mint akármelyik kormány (hitelminősítések, financial bubble, toxikus értékpapírok, stb.).

engem gyíkká változtatott 2012.01.11. 21:37:53

@Alamio: Ne hazudj már, ne mentegesd. Ott va a bizonyíték, olvasd el. Szánalmas, ahogy terelsz, hazudsz. Ez már tényleg szektás agymosottság, ahogy nem akarjátok a tényeket meglátni.

Az ilyen hitvány embert minden normális helyen úgy hívnak, hogy csaló.
Ez rendes csalás.
Ez az ember egy szélhámos, helyezkedő csaló.

És így vált tökéletes ikonjává, első emberévé ennek a bukott országnak. Szégyen. Szégyen. Szégyen.

Mária 2012.01.11. 21:38:30

@Bayer Zsót simlis, szarházi tapló!:

"Ez a Pataky "ripacs" Attila a Fidesz majma, frontembere. Nézd meg a stílusát, jellemét, arroganciáját! Ilyen görényekkel menjél tüntetni a bóvlistáért!"

Bíró Ica is ott lesz :)

Pár nyugdíjast ő is érdekelhet :)

Alamio 2012.01.11. 21:40:36

@Mária: Nem befolyásolhatom (és nem is akarom) hogy kinek/minek hiszel.

Viszont ha határozott és megmásíthatatlan véleményed van, akkor te kinyilatkoztatsz, nem pedig eszmét cserélsz.

Végeredménytől függetlenül (én elfogadom majd ami történik/következik):

Hány fontosabb dolgot tudsz mondani a jelen magyar politikában, mint Schmitt 1992-es disszertációja?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:42:05

@Mária:
Ja, meg lesz ingyé'forralt bor is! Alkesz-homlesszek előnyben, költségtérítésre is számíthatnak! :)
Éljen a Párt! Éljen a Zormány!

engem gyíkká változtatott 2012.01.11. 21:47:18

"Hány fontosabb dolgot tudsz mondani a jelen magyar politikában, mint Schmitt 1992-es disszertációja?"

Egyet sem, ha a közt. elnökről beszélünk.

Alamio 2012.01.11. 21:48:01

@engem gyíkká változtatott: off/Ne plagizáld Monty Pytont!/off

LOL.

Nem tudsz olvasni? Nem vagyok hajlandó többször leírni, most utoljára: nem tetszik, hogy Schmitt a KE. Úgy tűnik, a paneles gondolkodásodnak egyszerűbb, hogy beskatulyázhatsz minden Fidesz-szavazót a "szektás agymosott" kategóriába. Elhiszem, hogy kényelmes ez a bináris gondolkodás.

"Két láb jó, négy láb rossz"

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:48:19

@engem gyíkká változtatott:
A hegyeshalmi szép üzenet? Az neked semmi??? Hát mi van itt!? :))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:50:32

"Hat hónapos időtartamú munkatábor lehet a büntetése azoknak, akik nem vettek részt a decemberben elhunyt észak-koreai vezető gyászünnepségén. Ezt a Daily NK dél-koreai internetes portál jelentette, amely az észak-koreai helyzet megfigyelésére szakosodott.
A portál adatai szerint országszerte voltak „népbíróságok”, amelyeken bírálták azokat, akik nem elégséges mértékben fejezték ki gyászukat Kim Dzsong Il halála miatt."

Nálunk is lesznek majd kormány melletti szép tüntetések! Aki nem elég lelkes, az megnézheti majd magát! :)
Éljen a Párt! Csak a Fidesz!

Mária 2012.01.11. 21:51:05

@Alamio:

Nem cserélek eszmét, jó nekem a sajátom :)

Nem "kinyilatkoztatok" hanem leírom, amit gondolok. Erre való a kommentlista.

A fontosság kérdésével megint terelni próbálsz. Hagyd abba.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.11. 21:51:41

Egyébként valaki találóan megjegyezte:
"Göncz Árpád "A gyűrűk urát", a Nemzet tolla pedig a bolgár fickó anyagát fordította."
:DD

Roa 2012.01.11. 21:54:04

Szerintem Sólyom for president. Meg én a független, erős, alkotmányos vétós, jogi végzettségű és nagy szakmai tapasztalattal rendelkező KE mellett vagyok. Ebből látszik, hogy Schmitt meg Göncz nálam nem ugrotta meg a lécet, sőt, alulról fejelték le azt.

De ehhez a diplomásdihoz:
1. Most komolyan, ki volt az az állat, aki végigolvasta a dolgozatokat, és összehasonlította őket? Pont ezt a kettőt... Tényleg ez a legjobb dolga? Tényleg ez a hvg?
@Mária: Nem mértékadó hetilap, hanem gazdasággal fűszerezett bulvár. Úgy is mondhatnám, hogy "értelmiségi Blikk". Ez persze nem baj, csak tény.

2. Most mindenki sípol, hogy plágium így meg úgy, csak akkor ne felejtsük el, hogy úgy egyébként nagyon sok diplomamunka manapság szintén az. Sőt, megkockáztatom, hogy akár a többség az. Ez persze nem menti Schmittet, ha tényleg plágium az övé is.

3.@Figyel Castro: Mádl küldött AB elé fideszes törvénytervezeteket is. 100%-ban elfogadta az AB az alkotmányos vétóját. Szóval KE-ként független volt.

4.@Hertelendi: Ha a népszerűség a fokmérő, akkor Tilda kellene KE-nek. Vagy Chuck Norris. Meg emlékeztethetlek Dávid Ibolyára is 2005-ből. Meg Orbánra 2010-ből.

31/48 2012.01.11. 22:11:08

@Alamio: Na igen. Gondoltam, hogy előkerül: de mint mondtam, pont Schmitt Pál a példa, hogy a ciklusok eltérése bizonytalan védelem, és az a ritkább eset, ha egy 5 éves ciklus, teljesen lefedi a 4 évest. Egy állam fék- és ellensúlyrendszerét pedig ilyen hol igen-hol nem alapra építeni elég kockázatos. Ez inkább legfeljebb bónuszként szabadna hogy szerepeljen egy biztos rendszer n+1. biztosítékaként.

Szerintem alapvetően sem az elnök-miniszterelnök megosztási sem az elnök nélküli rendszer önmagában nem rossz. Sőt a gyenge bábelnökkel és lehet egészséges és boldog országot építeni, mégha személy szerint feleslegesnek és ízléstelennek is tartom. Ugyanakkor ha már demokráciáról beszélünk ezt illene az embereknek eldönteni. Ha az államfőt a kormányfő nevezi ki akár közvetlenül, akár politikai befolyás útján, az egyszerűen nem illik egy modern demokráciához.

Sólyom szerintem is egyébként az elúlt két évtized legjobb köztársasági elnöke volt.

A másik dolgoról: az IMF-ről magánemberként azt tartom, hogy egy a világgazdaságra nézve rendkívül káros módon, különféle pénzpiaci lobbik által túl könnyen és túl gyakran irányított, elkeserítően homályosan felügyelt szervezet. Gyakorlatilag egy túl nagy hatalommal és túl alapvető jogokkal felruházott, nemzetek felett álló szervezet.

Egyáltalán nem tetszik, ahogy az IMF-et vezetik, de ami azt illeti, nem tetszik, hogy Szaúd-Arábiát, vagy Pakisztánt kormányozzák éppenséggel. Ugyanakkor tudatában vagyok annak, hogy ezekre a dolgokra vajmi kevés befolyásom van. A realpolitik olyan fogalom amit elsősorban a nemzetközi politikára találtak ki, és ha képbe jön a nemzetközi banklobbi és az IMf, akkor illene alkalmazni is. Én még mindig úgy vélem, hogy helyesebb volna először engedni az IMF-nek és ahogy előnyösebb helyzetbe kerülünk fokozatosan kiterjeszteni a saját önállóságunkat, mint előre elszigetelni magunkat. Mert még ha meg is állnánk IMF védőháló nélkül, a magányos farkas mindig esendőbb. Lehet, hogy a falkavezér egy bunkó irányításmániás alak, de ha leszakadunk, akkor meg megesz a medve vagy a rozsomák.

A mostani spekulációs támadások is jelzik, hogy nem vagyunk abban a helyzetben, hogy különutas politikát folytassunk. Majd talán egyszer, ha nem lesz válság, ha nem függünk ennyire a külföldi tőkétől, ha kevésbé leszünk eladsodva. Addig érdemesebb lenne a tanácsot megszívlelni, a kritikáknak elébe menni, úgymond befogni a nyugati média száját, és együttmozogni Németországgal amennyire csak elehet. Persze a háttérben alternatívák után nézni, új módszereket, új partnereket figyelembe venni, de túl korán kiugrani épp olyan veszélyes, mint túl későn.

apanna 2012.01.11. 22:24:30

@politologus: "Schmitt ennek a minimumkövetelménynek felel meg: hatalmi szereplő, de nem politikai tényező."

Mikor volt politikai tényező? Ha jól tudom az mszp mindent elvett, amit csak lehetett, a köztársasági elnök jogköréből. Mára max bólogathat....

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.01.11. 22:38:23

Egyetértek. A pozíció fontos, még akkor is, ha jelenleg egy kesztyűbáb tölti be.

Táskás Tóni 2012.01.11. 22:47:51

Bóvli kormánynak csakis bóvli köztársasági elnök jár, osztjónapot.Ki is választotta meg, a bunkó focista? Milyen érdekes, hogy pont Bulgáriából küldött levél alapján ment a jelölés.
Valaki nagyon szellemesen azt írta, hogy elé kell tenni a felmondását, ez a bohóc úgyis elolvasás nélkül aláír mindent.

Táskás Tóni 2012.01.11. 22:50:50

@apanna: Azért mert smittpalibá a tolvaj csaló csak bólogat... A bunkó focista ezért választotta. Tehát szerinted azelmútnyócév...nem pedig palibá.

Mária 2012.01.11. 22:51:06

@Boli:

"Göncz Árpád A gyűrűk urát, a Nemzet tolla pedig a bolgár fickó anyagát fordította."

Miféle nemzet tolla?

A nemzet fénymásolója :)

Mária 2012.01.11. 22:58:09

@Roa:

"Most komolyan, ki volt az az állat, aki végigolvasta a dolgozatokat, és összehasonlította őket? Pont ezt a kettőt."

Szoftverrel nem nagy ügy, ha legalább az egyik megvan valamelyik intézménynél digitalizálva, és a másik tartalmát is ismered.

Itthon is ezzel rémisztgették pár éve a szakdolgozat írókat, hogy tételesen minden dolgozatra rákeresnek, hogy még időben kiderüljön, ha valamelyiket másolták valahonnan.

Részletek:

tmt.omikk.bme.hu/show_news.html?id=4649&issue_id=480

belekotty 2012.01.11. 23:02:12

@Mária: Most már a nemzet másológépe... :-)

Mária 2012.01.11. 23:02:49

@apanna:

"Mikor volt politikai tényező? Ha jól tudom az mszp mindent elvett, amit csak lehetett, a köztársasági elnök jogköréből. Mára max bólogathat...."

Még szerencse. Képzeld mi lenne itt, ha érdemi döntéseket is hozhatna, mikor helyesen írni se tud.

komplikato 2012.01.11. 23:18:43

@Mária: Úgy tudom van egy nemzetközi hálózat, ahol számítógéppel rá lehet keresni a szakdolgozatokra, azok több féle nyelvi verziójára, stb. Pont az internet miatt szükséges, mivel másképpen szinte kizárhatatlanok a csalók. Tehát visszamenőleg sok évre be lett digitalizálva minden amit csak lehetett. Nem lennék meglepve, ha nem egy unatkozó ember, hanem ez a rendszer dobta volna ki az eredeti bolgár anyagot (ami ezek szerint franciául volt) mikor kíváncsi emberek rákerestek.

Szegény Írókéz, mennyi csapást szenvedett eddig el ... és még mennyit fog.

Jofiu 2012.01.11. 23:20:41

Nem erted.
A kerdes eredetilef sem szo szerint ertendo, hogy minek ez a pozicio, hanem kozvetett, mondvan, hogy mi ez az osszevisszasag? Nem vagyunk koztarsasag es megis van koztarsasagi elnokunk?
Amugy igaz, a feladat adott, megsem latja el senki, ma sem. Muanyag suti a kirakatban analogia.

Veder1 2012.01.11. 23:30:53

Szerintem csak a doktorit adó egyetemnek kellene vizsgálatot indítania. Ha bebizonyosodik, hogy plágium (ez elég könnyen el tudják dönteni, mivel nem csak néhány mondatot kifogásol a hvg), akkor meg kell őt fosztani a doktori címétől. Ettől ugyan még maradhat, de azt az arcvesztést nem kívánom senkinek.

Gondolom egy ilyen eljárást kötelező is lefolytatnia az egyetemnek minden hasonló ügyben.

Kálóczi Krisztián 2012.01.11. 23:36:50

@Jofiu: Éppen ez az. Jogos lenne a kérdés, ha nem köztársaság lennénk, de ez Magyarország államformája. Ne gondoljuk, hogy minden országot, ahol köztársasági elnök létezik, köztársaságnak hívnak a nevében is.
Az analógia jó volt;)

Kandabula 2012.01.11. 23:39:33

@apanna: rosszul tudod. A köztársasági elnöknek mindenkor felügyelő és vétó szerepe volt a törvényhozás folyamatában és ezzel éltek is. Egyébként van három igazi diplomám, amikért megdolgoztam. Felajánlom, csak a nevet kell kivakarni.

Egyébként: mekkora ciki! Hogy néz a gyerekei szemébe? Kérdezheti az unoka: nagypapa, te tényleg szélhámos vagy? Figyelek, hogy most mi fog történni? OV fürdőgatyában, egy üdülés során, egy laza levélben jelölte ki. Szívesen adok levélpapírt...

Táskás Tóni 2012.01.11. 23:49:18

Vajon nem kellene megvizsgálni dajcstompika diplomáját is? Orbán most már ügyesebben intézi, "diplomaamentes2 minisztereket jelöl, lásd Némethné.Itt legalább nem érheti meglepi.

Kandabula 2012.01.11. 23:49:58

@Vödör: írod: "Ettől ugyan még maradhat, de azt az arcvesztést nem kívánom senkinek." És akkor lesz egy arcvesztett, csaló elnökünk. Nagyon jó. Már látom, hogy ezek után fogadja a nagyköveteket, elmegy külföldre tárgyalni, háta mögött kiröhögik. Az ország legnagyobb dicsőségére. Magyarország épülésére. Komolytalan viccország lettünk.

Kandabula 2012.01.11. 23:55:08

@Táskás Tóni: valóban. Tompika is kitűnőre vizsgázott, SP dolgozata is csodálatosra sikeredett. Mindketten megmutatták tanult tudásukat és értékeiket. Mondtam már, hogy az én kurva anyámat?

Times New Roman 2012.01.11. 23:59:14

én leszarom nemcsak a köztársaságot, de a köztársaság fejét is

Táskás Tóni 2012.01.12. 00:03:15

@Kandabula: Állítólag minden törvény és az alaptörvény-lásd alkotmány is érvénytelen, mivel smitpalibá dr smitpalibáként írta ezeket alá. Hooppáááá!

Times New Roman 2012.01.12. 00:03:27

Amúgy aki figyelt, észrevehette, hogy Schmitt doktorija tulajdonképpen nem is minősül doktori fokozatnak. Ha jól látom, itt kisdoktoriról van szó, a régi orosz fokozati rendszer szerint, és nem PhD-ről - és ez nagy különbség, a PhD (elvben) jóval erősebb. Az új rendszerben doktorinak csak a PhD minősül, tudomásom szerint (a semmirekellő jogászok fokozatát kivéve).
De még ha ún. gagyi kisdoktoriról is van szó, igazán ismerhetné a lábjegyzetelés-hivatkozás szabályait, egy valamire való szakdolgozatban is alapkövetelmény, hogy minden ami nem a mi gondolatunk, lábjegyzetettel ellátandó.

Times New Roman 2012.01.12. 00:05:20

Amúgy ezzel együtt jelzem, hála az úristennek, hogy nem Magyar Köztársaság vagyunk, vele együtt menjen Schmitt is! Mindig is utáltam ezt az idióta jakobinus köztársaságosdit.

Táskás Tóni 2012.01.12. 00:13:34

@Born to be wild: A fidesz törvényeinek következményei- államadósság növekedése , hitel kamatainak növekedése , mnyp-i vagyon elherdálása- azok sajnos maradnak. De Orbán törvényei és az alaptörvény bóvli lett és érvénytelen .

Times New Roman 2012.01.12. 00:16:16

@Táskás Tóni: olyan egyszerű vagy mint a faék

Times New Roman 2012.01.12. 00:22:55

Én egybeterelnem a hozzád hasonló agresszív agitátor jakobinus barmokat, és lenyakaztatnálak guillotineval, az elmebeteg Robespierre vagy a bőrbajos-undormányos Marat dicső emlékére - egyszer úgyis visszakapják alapon, és éppen most jött el az ideje! Nincs az a rettentő Orbán, akit - ha választani kéne - lecserélnék rád, hominidaszerű (szerű!) képződményre. Ha nálam Orbán a béka segge alatt lakozik, talán érzékelhető a mélység ahova utaltalak, gondolom.

Times New Roman 2012.01.12. 00:24:53

@Táskás Tóni: Én egybeterelnem a hozzád hasonló agresszív agitátor jakobinus barmokat, és lenyakaztatnálak guillotineval, az elmebeteg Robespierre vagy a bőrbajos-undormányos Marat dicső emlékére - egyszer úgyis visszakapják alapon, és éppen most jött el az ideje! Nincs az a rettentő Orbán, akit - ha választani kéne - lecserélnék rád, hominidaszerű (szerű!) képződményre. Ha nálam Orbán a béka segge alatt lakozik, talán érzékelhető a mélység ahova utaltalak, gondolom.

Kandabula 2012.01.12. 00:25:19

@Táskás Tóni: meg történhetett itten valamiféle okirat hamisítás is, amennyiben a fokozatot visszavonják. Tartok attól, hogy a "Vadnak született"-nek igaza van. Álmodik a nyomor. De a történet mindenképpen jellemző. Szinte hallom Tompika megjegyzését: "ki a faszom nem szarja le, hogy lebukott? Doktori diplomáját rakjuk be a beléptetők raktárába, oszt annyi."

Táskás Tóni 2012.01.12. 00:33:56

@Born to be wild:Nem török politikusi karrierre, bár van "nemlopottdiplomám". Az elmebeteg Robespierre-el esetleg a bunkó focistára céloztál?

Táskás Tóni 2012.01.12. 00:36:28

@Kandabula: Végül is az a beléptetőrendszer "csak" 5 milliárd volt. Mi az a másfél év alatt elkúrt 5-6 ezer milliárd ft -hoz képest.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.12. 00:41:19

vazeeee, a hujje alamfoonk vehetett vooona az ecserin sokka pofasabb doktorit :) Ez de kinos :)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.12. 00:43:32

bovli orszag, bovli koztarsasagi elnoke, bovli diplomaval, bovli torvenyeket firkantgat ala, bovli hejjesirassal :)))))))

osszeallni latszik a kep :)

Kandabula 2012.01.12. 00:56:25

@VUVUZELLANÉNI: "osszeallni latszik a kep". De nincs igazad, mert az ecserin venni kell, ő meg ingyért kapta. (Persze nincs igazam. Fordítás, papír, izgulás, hogy észreveszik-e, ráhatások szervezése, stb. Szóval volt itt meló.)

Kandabula 2012.01.12. 01:04:02

Rábasztunk, jó éjt!

JumboJet 2012.01.12. 01:23:47

@pulbius:
Te tudálékos önjeleölt "bér"tollforgató. (Mert bért gondolom nem kapsz érte a kormánytól. Nem érted bele a kérdésbe a valós mögöttes tartalmat? Ennyire ócska szerecsnmosdatást rég olvastam.
Magyarország nevéből IGENIS azért került ki a köztársaság szó, mert Orbán gondolt egyet, és így akarta eltörölni a jogfolytonosságot a pár évvel ezelőtt még sajátjának is tekintett '89-es alkotmány (merthogy dolgozott rajta), - ami alapján Magyarország nevét Magyar Köztársasággá változtatták a Népköztársaság után, - és a jelenlegi - mi a fene is? -, ja, alaptörvény közt, amit rajtad kívül túl sokan nem éreznek magukénak, és a az ország dicsőségének. De ha jobban megnézted az elmúlt hetek híradásait, a büszkeség pátosza minden "alkotó" arcáról hiányzott. Innentől kezdve formálisan, az EU vagy a világ felé teljesen mindegy, hogy papíron, jogilag köztársaság vagyunk-e vagy sem. A másik, a köztársasági elnök személye. Egy ekkora sunyi, ex-funkci nímand még egy jó alkotmányt is hazavágna. De itt nő össze az ami összetartozik. Ez az "alkotmányos" rendszer épp egy ilyen embernek látszó, sztem Japánban fejlesztette, de kínában gyártott aláíródroiddal "megtámogatva" működik jól.
A felemrülő kérdés inkább fanyaran költői. Az épeszű értelmiség fanyalgása valami ellen, ami ellen gyorsan semmit sem tud tenni. De jó, hogy megfogalmazóüdik, mert az általam felvázolt lényeg ölt benne testet. Senki nem készül puccsra Scmitt Pál Ellen, ne aggódj! Még a szervezést sem érné meg, annyira nem oszt nem szoroz.

agyamputáltak 2012.01.12. 01:39:28

remélem első! :D

gyors beírom hátha bejön, és akkor lehet mutogatni :D:D
viktor köpte be a palit, hogy - az IMF ügy tompítása miatt - a sajnálatosan megüresedett KE pozícióba bukjon, az ország érdekében!

mim 2012.01.12. 01:46:31

Nekem Schmitt Úrról a Pindur Pandúr-ból a polgármester szokott bevillanni.

kaszapeti 2012.01.12. 02:32:26

@Alamio: a torna állt neki jól...a karosszékből...

Kedves Loránd · http://hajnalvilag.hu 2012.01.12. 04:01:43

Milyen divatos manapság ez a téma (Milla kampány, Varanus blog) - és mennyire hasonlóan értelmetlen vita...

Nem az a kérdés, hogy mennyire tudjuk megszidni a jelenlegi urakat - nekik mindegy, hogy mit mondunk róluk, amíg uraknak tekintjük őket.

Szerintem arról kellene érdemi beszélgetést folytatnunk, hogy szerintünk ki lenne méltó és alkalmas Magyarország köztársasági elnökének, és levegőnek tekinteni a most helyén lakó és a tisztet (minden konkrét ügytől függetlenül, egyszerűen a mentalitása alapján) méltatlanul bitorló embert, mindazokkal együtt, akik ezt a helyzetet hatalmukkal (vissza?)élve megteremtették ( hajnalvilag.blogspot.com/2012/01/kisfilmek-nagyvilagbol.html )

Nem szeretnék megismételni máshol már lefolytatott vitát, íme a kivonat:

én Dr. Sólyom Lászlót javaslom
hajnalvilag.blogspot.com/2012/01/alternativ-koztarsasagi-elnok.html

és vannak érveim amellett, hogy konstruktívabban kellene felfognunk ezt a helyzetet

hajnalvilag.blogspot.com/2012/01/es-meg-folytatom-is.html

Jofiu 2012.01.12. 09:50:02

@Kálóczi Krisztián:
Igaz, és a lényeg ugyanaz persze, de az eredeti kérdés nem a pozíció létén pörög továbbra, hanem ezen a fölös nevezgetésen. Az én felfogásomban.

BolondIstók 2012.01.12. 10:24:59

@Alamio: Göncz valóban SZDSZ-es volt, de amikor megválasztották, akkor az SZDSZ ellenzékben volt a parlamentben. Akkor még nem volt divat ez az acsarkodás ami most van.

Táskás Tóni 2012.01.12. 18:43:19

@agyamputáltak: Két éve megmondta Pokorni, hogy smittpálgiumnak kb ennyi ideje van.
süti beállítások módosítása