Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2014.10.26. 13:05 Máté.Sz

Nem kell az ingyenes internet, nem kell a netadó!

Címkék: internet ingyenes ellenzék netadó Szabó Tímea Varga Mihály Együtt PM

Az elmúlt hét tematikáját sokunk számára az internetadó uralta. Blöff volt-e a bejelentés? Komolyan gondolta ezt bárki is? Az információszabadság korlátozásáról, elterelésről, egy szerencsétlen és átgondolatlan lépésről, vagy valami teljesen másról van szó? Mi lesz az ingyenpornóval? – ilyen és ehhez hasonló kérdések foglalkoztatták a magyar társadalmat, aztán szombaton az ellenzék ledobta az atombombát.

Szabó Tímea, az Együtt-PM (vagy csak PM?) politikusa bejelentette, hogy határozati javaslatot nyújt be az országgyűlésnek, amely – a nem létező finn példa alapján – kötelezné a kormányt az internethez alanyi jogon való ingyenes hozzáférés biztosítására minden háztartásba.

(Forrás)

Ezúton is szeretném megköszönni Szabó Tímeának és az Együtt-PM-nek  is, hogy még egy ilyen gyönyörűen tisztán, már-már elfogultan kormánykritikus hangulatomban is emlékeztetnek rá: nem csak a magyar kormányt, de a baloldalt, az egész politikai elitet és valószínűleg a társadalmat is áthatja a mély posztkommunizmus.

Mert nem kell nekünk sem internetadó, sem ingyenes internet. Köszönöm, én szeretném fizetni a saját internetes fogyasztásomat a szolgáltatómnak, és erre kérem honfitársaimat is. És tudjátok miért? Azért, mert

nem létezik olyan, hogy ingyenes internet.

Mint ahogy nem létezik olyan, hogy ingyenes BKV, ingyenes parkolás, ingyenes juttatás, nincs ingyenebéd.

Mindent, amit az állam nyújt, mi, adófizetők fizetünk meg. Ha nem én fizetem be az internetszámlámat, akkor nem én, hanem az egész társadalom fizeti az facebookozásomat, a kutatásaimat és a szórakozásaimat. Magyarországon 2013-ban kb. 70%-os volt az internet-hozzáférés, vagyis a lakosság 30%-a nincs online. Jelen esetben (kis túlzással) a 70% fizeti a saját számláját, „ingyenes” hozzáférés esetén ugyanakkor a lakosság 100%-a, vagyis a nem internetező 30% is részt vállalna ebből a teherből. De még ha a lakosság egészének lenne internet-hozzáférése, nyilvánvaló, hogy a szolgáltatás minősége nem lenne ugyanolyan Budán vagy Sajókazán, és abban is biztos vagyok, hogy sokan megelégednének korlátozottabb sávszélességgel, míg mások korlátlan adatforgalomra vágynának. „Ingyenes” internet esetén ugyanakkor vagy uniformizálva lenne a szolgáltatás (vagyis mindenhol szar lenne), vagy az eltérő minőségért ugyanúgy közös kasszából fizetnénk, vagyis mindenki ugyanannyit. Hol igazságosabb ez, mint a jelenlegi rendszer, ahol mindenki annyit netezhet, amennyit fizet, és annyit fizet, amennyit netezik? Miért nem elég nekünk célnak, hogy kiterjesszük a hozzáférést lehetőleg az ország egészére, de rábízva az állampolgárokra, hogy szeretnének-e, és ha igen, milyen internet-előfizetést?

(Forrás)

Milton Freedman amerikai közgazdász közel két évtizede nálam sokkal szebben  fogalmazta meg a problémát az oktatással kapcsolatban:

"Szerintem az 'ingyenes' szó az egyik leginkább félreértett kifejezés. Ingyenes oktatásról beszélünk, pedig az oktatás nem ingyenes. Önök ingyenes előadásokról beszéltek, pedig azok az előadások nem voltak ingyen. (...) Amit Önök mondani akartak, az az, hogy az előadásokra járó hallgatók mellett azok is fizették az óra költségeit, akik nem jártak be az órákra. Nem gondolom, hogy egy szabad társadalomnak így kéne kinéznie."

Természetesen én is nagyon gáznak érzem az internetadót, sőt úgy gondolom, hogy egyszer egy kitűnő lábjegyzet lesz belőle, amely a XXI. század eleji magyar politika abszurditását hivatott bizonyítani. Ugyanakkor ebben a lábjegyzetben helyet kell szorítanunk az ellenzéki reakciónak is.

A kormány-ellenzék dinamikája jól mutatja, hogy mennyire elárvult politikailag az a réteg, aki nem akar sem ingyenes internetet, sem internetadót, csak szépen ellenne a saját maga által választott díjcsomagával, amelyet mindenki békén hagyhatna.

 

 

139 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr796833281

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népszavazást a információközlés szabadságáért! 2014.10.27. 10:16:55

  Hősök tere tele és az Andrássy út nagy része is tüntetőkkel. Ez bizony akkora tömegtámogatás, amivel nem csak lehet, de kell is falakat döntögetni. Ekkora támogató tömeggel már biztosan át lehet vinni egy érvényes népszavazást, amely a jelenre és a ...

Trackback: Nem kell az ingyenes internet, nem kell a netadó! 2014.10.26. 14:52:01

Köszönöm, én szeretném fizetni a saját internetes fogyasztásomat a szolgáltatómnak, és erre kérem honfitársaimat is. És tudjátok miért? Azért, mert nem létezik olyan, hogy ingyenes internet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarán szólva 2014.10.26. 14:14:47

Tökéletesen igaz! Én sem kérek a kommunizmus mindenki egyformán szegény egyenlőségéből! :-(

Antalbaba 2014.10.26. 14:54:57

Ha már bele akarnak piszkálni, akkor sokkal inkább afelé kéne haladni, hogy egy minimálisan élvezhető sávszélesség alanyi jogon járjon, mintsem hogy még ezt is elvegyék az eleve elmaradottabbaktól. Aki meg nem éri be a minimummal, ugyanúgy vehetne nagyobb csomagot, mint a tévénél is. De semmiképp sem haladhatunk a "sötétség", butaság, vasfüggöny felé - hiába tetszene ez öregecskedő vezetőinknek...

wantaan 2014.10.26. 15:11:27

Te hülye vagy??? Már miért ne kellene az ingyenes internet?

dr. jenőke (jenőke) 2014.10.26. 15:42:35

Mindegy is, hogy Szabó Tímea mire hivatkozott, te erre buksz.

Sokkal jobban zavar, hogy ezt is a szolgáltató fizeti - - amit előzőleg persze meg kell hogy fizettessen a felhasználóval.

Ha Szabó Tímea tévedett, vagy tudatosan valótlant állított, hogyan nevezed azt az állítást, amely szerint az adóalany kizárólag a szolgáltató és ez nem érinti a felhasználó pénztárcáját - - vagyis sem vélhetően, sem szándékosan nem hárítják át.

Nos, erről is egy karakán, bátor posztot!

arthur877 2014.10.26. 16:16:00

Szalai Máté te egy ... vagy.

panelburzsuj 2014.10.26. 16:22:07

@wantaan:
Te vagy hülye: ingyen fűtést akarok!

(Ha lúd - legyen kövér! jeligére.)

karpackie 2014.10.26. 16:22:33

@dr. jenőke (jenőke): Simán áthárítja a szolgáltató, ez csak számlázás technikai kérdés.Mellesleg én sem értek egyet az ingyenes internettel, a legjobb az volna , ha az állam nem akarna mindenre rátelepedni. Ahogy olvasom az internet adó , a rendőrök béremelését finanszírozná, mi volna ha a meglévő keretekből gazdálkodna a tisztelt törvényhozó?

program készítő 2014.10.26. 17:10:23

Ingyenes internet a telefonos csomaghoz lett volna 250 mb--ami talán elég valamire,de nem sok,még akkor sem,ha levonják majd az adatforgalomból.OV-ből ennél sokkal rosszabbat is kinézek.

19540511 2014.10.26. 17:52:14

Sajnos nem egészen értek egyet a cikk írójával. Pl. az egyházak jelentős támogatást kapnak az ország adójából, pedig az ország nagyobbik része nem vallásos, egyházakat pedig sosem támogatna, ha tehetné. Az állam mégis teszi. Ehhez képest az internetet sokkal többen használják. Inkább ingyen internet, mint az egyházak támogatása (különösen ellenzem a római katolikus egyház támogatását). Vagy: mindannyiunk adóiból finanszírozza Orbán a teljesen elfogadhatatlan stadionépítkezési megalomániáját, pedig az ország nagy része soha nem fogja használni. És még lehetne sorolni. Akkor inkább ingyen internet!

áasdklfjáasn 2014.10.26. 18:25:49

Az ingyenes internet nem lenne hülyeség úgy, hogy mondjuk 1 (vagy akár 5) Mb/s letöltési (meg mondjuk negyede feltöltési) sebességig ingyenes, akinek ennél jobb kell, az meg fizessen érte. Így elérhetnék, ha lassabban is, azok is, akiknek nincs havi 3-5-7 vagy akárhány ezer forintjuk netre, akinek meg van, annak úgyis kevés az ekkora sávszélesség, és megfizeti a nagyobbat.
Igazad van, az ingyennetet az fizetné meg, aki fizetős netet vesz, de azt hiszem, ennyi (mondjuk fejenként 100-200 Ft havonta) beleférne a szegények megsegítési keretébe.

profilo 2014.10.26. 18:38:15

@panelburzsuj:

Mindketten hülyék vagytok,mert:

Örök élet,ingyen sör.

KUHULIN 2014.10.26. 18:55:33

"Mint ahogy nem létezik olyan, hogy ingyenes BKV, ingyenes parkolás, ingyenes juttatás, nincs ingyenebéd."
Öcsém! "Ingyenes" parkolás miért ne lehetne? Képzeld el, hogy nem olyan rég, még a legtöbb helyen ingyen lehetett parkolni.

Sir Galahad 2014.10.26. 19:19:04

"Blöff volt-e a bejelentés? Komolyan gondolta ezt bárki is?" Szerintem netadó, legalábbis ebben a formában, nem lesz. Valami minimális pár száz forint fizetnivaló esetleg, csak hogy ne lógjon ki a lóláb. A netadó ötlete ugyanis meggyőződésem szerint elterelési manőver. Amerika magyar állami tisztviselőket tiltott ki, pár napja erről beszélt mindenki - most meg e helyett a netadó miatt tüntet több ezer ember Pesten. És az itteni hozzászólók is ezen a gumicsonton rágódnak.

2014.10.26. 19:28:10

Milyen igaz! És ugyanígy kéne felosztani az összes közterhet: a gyest (csak az fizesse, akinek gyereke van), a határátlépést( a vámosok és határőrök fizetésének rádeső részét fizesd be átkelés előtt), az egészségügyet (ha hozol vesét, beültetjük, persze pénzért), a pártokat (minden párt a saját aktivistái és támogatói befizetéséből éljen meg), és persze a levegőt, mert mi az, hogy aki többet használ, ugyanúgy nem fizet, mint aki kevesebbet?

2014.10.26. 19:31:13

@Sir Galahad: Tudod, mindig az utolsó vsepp számít a pohárban. Addig csurgathatod bele a vizet, nem számít. De aztán elég , ha csak megmozdul a pohár...
A másik oldalról meg világos, hogy az emberek ingerküszöbét az éri el, ami kézzelfogható. Korrupció? Van. És?
Netadó? Vazze, azt nekem is fizetni kell!
Azon nem bírnak elmélkedni, hogy a korrupciót is...

Namir 2014.10.26. 19:31:42

Ingyen internet, ingyen BKV, ingyen sör...
Mi kell még?

2014.10.26. 19:32:49

@KUHULIN: Teljesen buta a cikkíró. Az ingyenes segély hogyan lehetne térítéses????

2014.10.26. 19:36:38

"Mint ahogy nem létezik olyan, hogy ingyenes BKV, ingyenes parkolás, ingyenes juttatás, nincs ingyenebéd."

Hogyne lenne. Csakis ingyenes ingyenebéd van, csakis ingyenes lehet az ingyenparkolás, és térítéses juttatás sem létezik.
Nem keverendő össze a két oldasl: állami bevétel-állami kiadás
Az igénylő számára ingyenes az oktatás, bármit is ír Freedman.
Az oktatás befektetés az állam részéről. Ha nem fektet be, akkor más által megtermelt hasznot fog bezsebelni. Az erkölcsösebb?

Sir Galahad 2014.10.26. 19:51:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: Épp amiatt ügyes a dolog a kormány részéről, amit a végén írtál.

ex-dr. vuk 2014.10.26. 19:58:14

@wantaan: akkor most olvasd el a cikket :)

annamanna 2014.10.26. 20:40:26

én ki vagyok akadva ezen a magatartáson. mind a pm javaslatán, mind a mai tüntetésen.
ahelyett, hogy egészen konkrétan elkezdték volna sorolni, hogy egy egyetemnek, kórháznak, a paksi atomerőműnek, a csillebérci CERN-központnak, egy múzeumnak, a rendőrségnek, bármilyen vállalatnak, minisztériumnak, kisvállakozásnak stb mennyit kell fizetnie konkrétan az adatforgalma után, csak megy a rikácsolás, ingyennet meg ablakbedobálás.
a tüntetés vezetője egy kis szarházi, egyetlen értelmes mondata se volt. mintha direkt arra játszott volna, hogy sikerül elszabadítani az indulatokat azzal, hogy mindenki hozzon magával valami szemetet. (hátha dobálnak).
meg hát persze azzal indít, hogy aggyál aggyál aggyál.
teljesen fölösleges itt bármiféle tüntetés, semmiféle tömegmegmozdulásra nincs szükség.
mondják meg, számolják ki, mennyit kellene befizetni.
konkrét számot annyit hallottam, hogy egy egyetemnek napi 1,5 millió forintot! kellene fizetnie, egy átlagos mobil után pedig 15 ezret.
miért nem állnak elő konkrét adatokkal? egyszerűen csak ki kell számolni, mennyi az adatforgalom és mennyi lenne utána az adó.
be lehet fizetni?
nyilván NEM, ha a fenti két konkrét adatból indulok ki.
akkor meg nem kell semmiféle tüntetés, alpári uszító seggdugasz gonosz törpék üvöltözése, hanem egyszerűen le kell írni, mennyi az adatforgalom KONKRÉTAN bárhol, és az után mennyi adót kéne kipengetni.
az is nyilvánvaló, hogy az adatforgalom rohamos mértékben nő, tehát amit az idén még ki lehetne nyögni, azt jövőre már semmiképpen sem.
meg lehet ezt csinálni?
ha nem akkor meg minek rajta vitatkozni?
minek ezért kimenni bárhová is fagyoskodni, és hallgatni olyan idióta tökfilkóknak az agyalágyult rikácsolását, akik szerint máris bevezették a netadót?
a hülyéje még ezzel sincs tisztában, de azért ő a népvezér.

és mszp-s ha jól tudom.

akik 2008-ban még be akarták vezetni a netadót.

a hányinger kerülget.

nyomi kis kretének. alkoholista uszító senkiháziak, akik politikusnak álmodják magukat.

2014.10.26. 20:45:43

@Sir Galahad: Nem tudom. Már okszor bebizonyosodott, ebben az országban mindenre érzéketlenek az emberek, ami eléh nagy, vagy kívülesik az érzékelésükön. Nos, az internetadó pont nem ilyen. Ebből a szempontból öngól. Ha a kormány simán tagad, vagy elmúttnyócévezik, vagy bezzeg a büdös libsikomcsik... akkor néhány hét, és senkit nem érdekel az usákok vernyákolása. épp most, amikor lehagytuk Ejrópát, és jövőre csatlakozni kényszerül hozzánk?
Amikor annyi áramunk lesz, hogy mi leszünk Ejrópa legnagyobb beszállítója???
Hát viccelsz? Kiajfasz az a Jóember? Valami pótlék a zamerkajji nagyköpetségen?

2014.10.26. 20:48:13

@annamanna: Magadnak nem tudod kiszámolni?
Szerintem azt kéne, mint a vállalatok iparűzési adójánál: az előző év forgalma alapján befizettetni veled a következő év netadóját. mindjárt megtanulnál két számot összeszorozni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.10.26. 20:49:02

Jól beszélsz, de ide kívánkozik egy másik idézet is:

“Leszarom, hogy Milton Friedman mit mond. Nem ő indul az újraválasztáson.” - Richard Nixon

2014.10.26. 20:50:06

@annamanna: Ja, egyébként mintha az állam indított volna azzal, hogy agggggyál, aggggyál.
Abban meg igaza van a röhögő spanyolnak, hogy az adóbevallásod , ami neten keresztül megy, is adóval terhelt lesz (-:

Keresztbe kapod, de szorozni lusta vagy...

annamanna 2014.10.26. 20:58:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem tudom. te igen?
remek ötleteid vannak, szerintem orbán is tőled lop.
nem is értem, miért vagy még ebben az országban, miért nem mész el oda, ahol többet fizetnének a képességeidért? de komolyan!
"Keresztbe kapod, de szorozni lusta vagy..." mit?

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:03:05

A netnek alanyi jogon kellene járnia, ez nem vitás. Én pld. 90%-ban a netről tanulok és tájékozódom és meg kell mondanom, nagyon hatékonyan. Nem a 700 Ft a lényeg, hanem az elv, amikor egy eleve fizetős szolgáltatást adóztatnak meg. Ráadásul olyat, ami általánosan hasznos.

Orbán komoly hibát vétett, valószínűleg ugatja a netet egész családjával együtt.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:05:10

@Sir Galahad: Szerintem az USA vergődése kurvára nem érdekel senkit pár ballibsin kívül.

A netadó viszont igen. De mi ebben a gond?

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:10:31

@annamanna: Ezt a ballibsik nyilván alaposan kihasználják, az USA talán nyilván próbál afféle Majdant is csináltatni.

De: Orbán internetadója alapból egy baromság, ráadásul nem is jókor dobta be. Tudja milyenek a ballibsik, most szépen küzdjön meg velük.

annamanna 2014.10.26. 21:24:11

@♔bаtyu♔: igen, pontosan ettől félek.
de miért gondolod, hogy ez két különböző oldal? szerintem ugyanaz a fajzat, különben már mind vinnyogna, de hallgatnak, csak ez a noname senkiházit dobták be vezérszónoknak.
hol van most TGM? Hell(er) Ágnes? Fodor? Kuncze? Magyar Fruzsina? és az összes többi? miért nem látom őket?
most miért nem fontos nekik, hogy telesírják a világot? amikor VALÓS probléma van?
miből gondolod, hogy ezek két banda? szerintem ugyanazt a követ fújják, ugyanaz az útjuk, highway to hell (ezt nyomták most is).
remélem, mielőbb elérik. együtt. nélkülem.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:34:21

@annamanna: Most hallom, feltűnt a tömegben Demszky.

Na innentől asszem nekem vállalhatatlan a dolog. Inkább a netadó mint ezek.

macelek 2014.10.26. 21:35:59

Ingyen puncit szeretnék. Hová kell menni tüntetni?

Sir Galahad 2014.10.26. 21:36:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mondjuk ehhez képest a tüntetésre elmentek 5-10 ezren, aztán pár százan randalíroztak közülük a Fidesz-székházban. Azért ez nem egy népfelkelés. A szervezők szándéka nyilván nem ez volt, de ezzel az egésszel csak megkavarták a kakit, ami figyelemelterelésen kívül másra nem alkalmas.

macelek 2014.10.26. 21:39:09

"André Goodfriend, az Amerikai Nagykövetség ügyvivője is ott van a tüntetésen
A Nol.hu beszámolója szerint egyedül, egy hátizsákkal érkezett. Hagyta, hogy fényképezzék, és ő is fényképezett. "

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.10.26. 21:47:22

@macelek:
Ez elég rossz hír. Csak idő kérdése és valamelyik fogyi kitalálja, hogy amerikai puccskísérlet történt...

annamanna 2014.10.26. 21:49:37

@♔bаtyu♔: akkor ez 1. majd húzom a strigulákat.
nekem mindegy, fizesd csak. azért kérdezd meg a munkahelyeden, mit szól hozzá a céged.

macelek 2014.10.26. 21:52:45

@Lord_Valdez: egyszerűen nem is értem. Semmi keresnivalója van ott.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:54:42

@annamanna: Szerintem semmit. Orbánt komolyan hibáztatom, de kurvára nem szeretném vissza a ballibsiket.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 21:58:04

Micsoda ripacs egy az MSZP-s faszi.

Namir 2014.10.26. 21:58:07

Van rá egy százasom, hogy az első 1GB netezés ingyen lesz.

Az kb. elég az alap internetezéshez (levelek, hírek stb.). Ezzel elveszik a tiltakozók fő érvelését.

A letöltést/nettévézést/skype-olást stb. meg miért ne adózathatná meg? Akár egy kicsit jobban is. Persze a végeredmény maradna a max. 700-800 Ft.

Namir 2014.10.26. 22:08:58

@Lord_Valdez: mert? Nem kizárt.

Szerinted ez egy tisztán politikamentes civil esemény volt?

MSZP-s helyi vezető volt a főszervező, aki ráadásul az egyik főMSZP-s (Gurmai Zita) gyereke. Ott volt az amerikai ügyvivő, a Demszky...

Az amcsik nem finomkodnak, ha vmi nem kedvükre való: Ukrajna /Majdan téri tüntetések, cseh kormány tavalyi bukása (CIA szál?)

Rwindx 2014.10.26. 22:10:06

@annamanna:
Most hogy így kéred, ránéztem az egyik szerverünk utolsó 30 napi forgalmazására.
2.600GB, ami összességében nem is olyan sok.

Ez 150 Forintjával, havi 390.000Ft éves szinten 4.680.000Ft, ennek töredéke hasznot termel az a szerver és még van pár ilyen. Tehát olcsóbban járok ha felgyújtom a Victor Hugo utcai épülettel együtt. A többi szervertulaj meg a Bix-es szolgáltatók még hálásak is lesznek ha leég az egész a picsába, a biztosító meg kifizeti. Igaz onnantól a net kissé akadozni fog mindenhol, már ahol még lesz...

gyíkarc50 2014.10.26. 22:11:32

@Namir:"A letöltést/nettévézést/skype-olást stb. meg miért ne adózathatná meg?" Miért is kellene megadóztatni? A logikád alapján az internet csak azért van , hogy írjál néhány levelet , nézd meg mit hazudik az MTI? Ami pedig a cégeket illeti az 5000 HUF felső limit gondolom előfizetésekre vonatkozik, aki megpróbál sok munkatárssal napi szinten dolgozni az majd jól megszívja hehe.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 22:11:46

@Namir: A netadót Orbánék vezetnék be, nem az USA.
Azzal együtt, hogy az USA és az EU mindent elkövet, hogy Orbánék tűnjenek el.

Nem véletlen utálom a "demokratákat".

Rwindx 2014.10.26. 22:13:16

Egyébként a poszt rendben van. A PM-esek is leszophatnak az ingyen netükkel.

♔bаtyu♔ 2014.10.26. 22:13:23

@gyíkarc50: Az egész nyilvánvalóan egy baromság, ha Orbánnak van egy kis esze nagyon hamar visszavonja.

gyíkarc50 2014.10.26. 22:13:36

@Namir: Majdan tér , CIJJÁJÉ- kicsit sok James Bond filmet nézel az IP tévéden( most még):))))

gyíkarc50 2014.10.26. 22:15:29

@♔bаtyu♔: Orbán még soha semmit nem vont vissza, nem ilyen a stílusa. Inkább az erő, nem lesz itt finomkodás.

annamanna 2014.10.26. 22:16:58

@♔bаtyu♔: én se, de ne haragudj, most nem erről van szó, és nem ez a tét.
hanem sokkal inkább az, hogy sikerül-e minket is ukrajna sorsára jutattniuk.
ott is azzal kezdte janukovics, hogy mindent betiltott. ha minden tilos, azt nem lehet betartani. aztán az őt követő náci banda betiltotta az orosz nyelvet. nyilván azt a törvényt sem lehet betartani.
a következménye: az ország romokban, sokezer hulla, egymillió menekült.
szerintem erre játszanak, ezért akar orbán olyan törvényt keresztülverni, amit nem lehet betartani.
és a ballibák azért hallgatnak, mert ők is ezt akarják.
vért, hullákat, háborút, menekültáradatot.
kiürített kárpát-medencét a tudjukkiknek.
itt már nem az a tét, hogy melyik hülye uraljon MINKET.
szerintem emelték a tétet, és minket egyáltalán nem akarnak uralni, hanem szabadulni akarnak tőlünk.
nekem ez a gyanúm.
akár tüntet valaki, akár beleegyezik az adóba, mindenképpen rosszul jár.
akiknek dolga lenne a tiltakozás, azok gondolom, kétpofára zabálják a popcornt, és várják a fejleményeket, amiket a csőcselék le is szállít nekik, mint tavaly kijevben.
ha te optimistább vagy, jó neked.
szerintem orbán őrültségében van rendszer.

annamanna 2014.10.26. 22:21:26

@Rwindx: köszi, ez legalább egy konkrét szám.
megkérdeztem egy cég gazdasági igazgatóját is, azt mondta, fogalma sincs, de ezt biztosan nem vezetik be, szóval nem aggódik.
egy kisebb kereskedelmi cég rendszergazdája ugyanezt mondta - ugyan már, ezt úgyse vezetik be.
ez teljességgel hihetetlen ötlet egy racionális elme számára. még csak nem is aggasztja őket, annyira ökörségnek tartják.
de én aggódok, nyilván mert nem vagyok elég racionális.

Namir 2014.10.26. 22:21:30

@gyíkarc50: nem rajongok azért, hogy megadóztatja a netfogyasztást, de ez is csak egy a sokféle fogyasztás közül.

És ha megnézed, ennak a megadóztatása irányába ment el az adórendszerünk. Így mindegy, honnan származik a jövedelem.

A munka kisebb adóztatásával az versenyképesebb is lehet, ráadásul végre nem adóztatják progresszíven, ami szerintem a világ legnagyobb baromsága.

A fogyasztás ráadásul arányos a tényleges/összes jövedelemmel, azt logikusabb adóztatni.

Rwindx 2014.10.26. 22:26:40

@annamanna:
Mondjuk szerintem sem azért találták ki mert ennek szükségét éreznék. Annyira átgondolatlan az ötlet és a mérték, hogy nehezen hiszem el, hogy valaki tényleg ennyire hülye lenne. Sokkal inkább gumicsont szaga van.

@Namir: A netfogyasztás már adóztatják, ugyanúgy mint a többi terméket és szolgáltatást. Vélhetően az ÁFA szót keresed.

annamanna 2014.10.26. 22:28:00

@Rwindx: jó lenne, ha csak átgondolatlanságról lenne szó. annak örülnék, mert akkor visszavonnák.
ha nem vonják vissza, akkor pontosan úgy átgondolták, mint ferencjóska a világháborút.

Namir 2014.10.26. 22:32:33

@gyíkarc50: nincs időm visszakeresni, pedig eu-s politikusok is beszéltek róla.
De indulj el ezen a szálon:
index.hu/kulfold/2014/05/11/negyszaz_amerikai_zsoldos_ukrajnaban/

annamanna 2014.10.26. 22:33:48

@Namir: "A fogyasztás ráadásul arányos a tényleges/összes jövedelemmel, azt logikusabb adóztatni."
aha, akkor lázárnak meg orbánnak iszonyatos lehet a netfogyasztása, arányos a jövedelmükkel.

Namir 2014.10.26. 22:34:03

@Rwindx: drága jó barátom, az ÁFA "szót" ismerem. Én inkább az elvre utaltam, és hozhatom példaként a telefonadót. Ott is van ÁFA és telefonadó is. Gyakorlatilag magasabb kulcs.

Namir 2014.10.26. 22:36:30

@annamanna: b@sszátok meg szaros 100-700 forinton problémáztok. Komolyan probléma kifizetni? Amiből remélhetőleg vmennyit még a szolgáltató is benyel.

Ha meg nem, akkor nincs is igazi verseny, és intő jel, hogy teremteni kell.

Rwindx 2014.10.26. 22:38:10

@annamanna: abból durva dolgok fognak jönni.
A kis IT-s cégek tömegesen fognak külföldre költözni, mert ez az egyetlen opció a csőd mellett... A nagyok is kivisznek mindent amit lehet.

Ez még egy dolog, de amikor a kormány beharangozza, hogy csökkenteni akarja a cégek adminisztratív, bürökratikus terheit, startup központtá fejlesztené Magyarországot, növelné az internethasználók arányát, munkahelyeket teremtene, stb, akkor egy ilyen internetadó pofánköpi az egészet. Tényleg úgy tűnik mintha egy majom nyomogatná a gombokat véletlenszerűen.

Ráadásul 2006 ősze meg fog ismétlődni.

gyíkarc50 2014.10.26. 22:40:06

@Namir: Itt nem az a probléma , hogy fogyasztasz és ezután fizetsz, hanem az hogy te ezért simán fizetsz amúgy adót , adózott jövedelmedből fizeted a fogyasztási adóval terhelt szolgáltatást. Ez a fajta adó szemlélet a lehúzás tipikus példája- aggyá má még héccázat vagy ötezeret , oszt örűjjé , hogy csak ennyit nyúlok le tőled-, hát ez a nagy találmány. A mi derék vezetőink a művirágot is megadóztatják, kiváncsi vagyok a fejlett világ melyink országa tesz ilyet?

Rwindx 2014.10.26. 22:41:58

@Namir: A telefonadó elvi szinten pont ugyanolyan hülyeség mint az internetadó. Csak az internetadónak a sarc mellett van egyéb gazdasági hatása.

Másrészt, fentebb toltam egy számítást egy szerverünkre, a javaslat jelenlegi állása mellett, nem 100-700Ft-ról van.

ostvan2 2014.10.26. 22:42:03

A netszolgáltatás költségeinek a megfizetésével egyetértek (most is fizetek érte). Ezt a pénzt az kapja, aki szolgáltat. Az állam ezen a téren SEMMIT nem tesz hozzá a nethez. Akkor milyen díjat érdemelne? Jelenleg is beszedik az ÁFÁ-t. Ami kimagasló mértékű. Meg a netszolgáltatók nyereségadóját, meg azok dolgozói után a járulékokat, stb. Szóval miért érdemelne a netszolgáltató kivételes bánásmódot (további adókat)? ha a felhasználók egy részénél felső korlát lesz az adó áthárításánál, akkor a másik csoportnál díjemeleést kell végrehajtaniuk. Ez az utóbbi csoport - a szokásos módon - a vállalkozások. Szóval megint sikerül valamivel segíteni a gazdaság fellendítését. Köszönjük.

annamanna 2014.10.26. 22:42:52

@Rwindx: igen, egész konkrétan ettől félek, hogy a cégek elmennek (mármint akik tudnak, akik nem, azok bezárnak), ez pedig, mint a dominó, maga után húzza az egész ország csődjét.
és attól is tartok, hogy orbán őrültségében van rendszer, direkt az a célja, hogy az utolsó cérnaszál is elszakadjon.

@Namir: miféle 100-700 forint? azt lengették be, hogy gb-onként 150 forint lenne a sáp. kedden eldől.

Namir 2014.10.26. 22:46:33

Elég volt már ebből a szarozásból.

Igazi magyar/kuruc virtus. Nehogymár adót fizessünk. "Életünket és vérünket! De zabunkat nem!"

Évente 2000-3000 milliárd adót és járulékot csalnak el itthon. Ez már régóta ismert, nem kellett hozzá egy szerencsétlen Horváth András(?).

Ebből csak a mezőgazdaság kb. 600-800 milliárdot lop el. Ami ahhoz képest, hogy mekkora a súlya a GDP-ben, igen szép falat.

Plusz jelentős az SZJA és a járulékcsalás is . Pár éve kb. a 25-30%-át a járulékoknak nem fizették be. Feltehetőleg javult a helyzet, de nem jelentősen.

Szóval, mikor megy ki tüntetni a magyar? Ha adót kell(ene) fizetni. (És igen, lásd anno a 300 Ft-os vizitdíj elleni tüntetések is.)

Namir 2014.10.26. 22:50:09

@Rwindx: pontos kifejezés: javaslat.

Azóta (csütörtök/péntek) vannak újabb javaslatok is. Az adó maximalizálására mind a magán, mind a céges adóra.

A szaron görcsöltök. Miközben a szervered villanyárama többe kerül. És lehet, hogy az meg kevesebb lesz.

annamanna 2014.10.26. 22:50:24

@Namir: orbán miért nem indít eljárást a nav-os tyúkok ellen, ha ennyire nyilvánvaló az adócsalás?

Namir 2014.10.26. 22:50:57

@annamanna: "miféle 100-700 forint? azt lengették be, hogy gb-onként 150 forint lenne a sáp. kedden eldől. "

1) olvass utána
2) fogadjunk

annamanna 2014.10.26. 22:52:45

@Namir: mibe? és betartod? úgy, mint mint orbán a szavát?

Namir 2014.10.26. 22:57:00

@annamanna: "orbán miért nem indít eljárást a nav-os tyúkok ellen, ha ennyire nyilvánvaló az adócsalás?"

1) pont ez a kormány lép fel szigorúbban a csalások ellen (ami persze nem zárja ki, hogy van bőven most is).
Ajánlom figyelmedbe a NOL.HU tegnapi cikkét az elmúlt 7 év EU-s pénzeinek felhasználásáról (Azt a rendszert Bajnai és Gyurcsány dolgozta ki! Konkrét példa: 4 elemivel tehenész a tanyáról marketinget tanult, vállalati kommunikációt stb. EU-s pénzen, a cégnek bizonyára megérte)

2) fingunk nincs kik vannak a mostani USA ügyben

3) az USA más okból kreálta ezt az ügyet. Leszarja ő az itteni korrupciót, mert ha komolyan érdekelné őt a demokrácia és korrupció hogyan képes az arabokkal jóban lenni és üzletelni?

annamanna 2014.10.26. 22:59:55

@Namir: ja hogy ez a gurmai fia vót. tehát népvezérnek született. a tehetsége családi örökség. én kérek bocsánatot.

Rwindx 2014.10.26. 23:00:23

@Namir:
Hivatalos, beadott javaslat még nincs, csak ígéret. És ettől még elvi szinten hülyeség az egész.

Ráadásul dupla adóztatásnak tűnik, ugyanis ha egy moi internetező téved a szerveremre, akkor ő is adózik ugyanazon az adatcsomag után, és én is. Kizárt dolog hogy erre gondoltak volna és így megkérdőjelezi hogy az AB és az EU előtt megállna-e, ugyanis ugyanazért a szolgáltatásért 2 szereplőt nem lehet megadóztatni tudtommal. Vagy egyiket vagy a másikat. Erről majd megkérdezek egy jogász haveromat.

nnnnnnnn 2014.10.26. 23:04:12

jó volt a tünti. jó látni, hogy az embereknek van pénze monitorokkal dobálózni :D

annamanna 2014.10.26. 23:05:44

@Namir: az usát én is leszarom. megtehetem, nemde?
orbánt is leszarnám, ha nem tolná be magát állandóan a pofámba úgy, hogy nem kértem meg rá.
ha egyszer én is ennyire pofátlan lennék vele, mint ő velem, kíváncsi lennék, hogy reagálna. komolyan megnézném.

annamanna 2014.10.26. 23:06:35

@Namir: semmit, nem szoktam fogadni.

Namir 2014.10.26. 23:08:52

@$$$=$$$: "jó volt a tünti. jó látni, hogy az embereknek van pénze monitorokkal dobálózni :D "

Igen, ez egy olyan ország, ahol pl. nem kenyérért verekszik a nép, hanem (kedvezményesen megvehető) plüss eperkékért a Penny marketben (Várpalota).

De közben mindenki világvégét és éhségmeneteket vízionál. (Persze azt is wellness-szálló medencéjéből.)

********
Nem szeretném a valódi szegényeket a fentiekkel megsérteni. Őket szívból sajnálom és segítem.

De sok ostoba és demagóg embernek azért igazán tarthatnánk már tükröt.

annamanna 2014.10.26. 23:16:40

@Namir: képzeletben máris tartom neked. :)

Namir 2014.10.26. 23:23:24

@annamanna: én pont nem rád gondoltam, hanem politikusokra stb. de ahogy gondolod, ha magadra vetted. :)

annamanna 2014.10.26. 23:27:50

@Namir: te politikusokra gondoltál, én meg rád :)

annamanna 2014.10.26. 23:31:03

@Namir: a tüntetésen sokan dancsó petire gondoltak, meg puzsérra, meg az első sorban álló nénikére :) sokaknak nem a politikusok jelentik az alfát és omegát, hogy folyamatosan csakis rájuk gondoljanak.

polgári kór 2014.10.27. 00:00:24

az együtt hogyan akarná megszavazni a javaslatát?

Kuttorka 2014.10.27. 00:28:41

Teljesen dillettáns kormány dilettáns lépése! Mindenki adózik a jövedelme után, nem is keveset, fizeti a 27%-os ÁFÁT a mobilért, és még ezt a kétszeri adóztatást is megfejelik egy harmadikkal, a netadóval. Noooorrmáális?!
Aki itthon adózik, annak nem kell pl. az EU-ban, kétszer ugyanazt a jövedelmet NEM LEHET megadóztatni. A Netadó háromszoros. És igenis az EU-ban akarunk maradni, nem a Putyin-féle ütköző kliensországban, ahová elsőnek hullana az atombomba, ha bármi történik! Nem kell SS20-as atomrobbanófej, se rakéta, ruszkik ide ne jöjjenek vissza!

wantaan 2014.10.27. 05:38:22

@♔bаtyu♔: Hála az égnek ,hogy Te nem voltál ott. ....mert akkor tényleg vállalhatatlan lett volna az egész.
De igy nagyon jó volt.

eszim 2014.10.27. 06:15:21

@Namir: "A szaron görcsöltök. Miközben a szervered villanyárama többe kerül. És lehet, hogy az meg kevesebb lesz."
A szart te kanalazod kétpofára, egyszerű példa hátha felfogod:
GTS Üzleti ADSL 5 Mbit: 4190 Ft
+5000 Ft internet adó

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.27. 06:52:35

@♔bаtyu♔: "Én pld. 90%-ban a netről tanulok és tájékozódom és meg kell mondanom, nagyon hatékonyan."
- Háááát.... nem, túl 6tékonyan.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.27. 06:53:40

@♔bаtyu♔: Az már sikerült összehoznod mi is az a ballibsi? A neten nem találod?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.27. 06:55:48

@Namir: "nettévézést"
és akinek a szolgáltató csak IP-n tudja bekötni a TV-jét, mert a kábelen már nem tud több frekvenciát adni? Akkor ha megemelik az IP tv előfizetésem, akkor felmondhatom a szerződést?

2014.10.27. 07:04:41

"nem csak a magyar kormányt, de a baloldalt, az egész politikai elitet és valószínűleg a társadalmat is áthatja a mély posztkommunizmus."

Erre most nagyon rátapintottál.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.10.27. 07:06:02

@macelek:
Azt megértem, hogy szimpatizál a tüntetőkkel, de akkor is szerencsétlen dolog.

@Namir:
Szerintem a laoszi titkosszolgálat volt, mert az sem kizárt.

Az elégedetlenségi mozgolódás nem az MSZP-től indult. Az MSZP meg nyilván beleáll és próbálja kihasználni a javára.

Ja, ezt imádom. Az ukrán forradalom a jenkik műve és még véletlenül sincs semmi köze ahhoz, hogy pár nappal azelőtt milyen törvényeket fogadtak el...

2014.10.27. 07:08:08

"elárvult politikailag az a réteg, aki nem akar sem ingyenes internetet, sem internetadót, csak szépen ellenne a saját maga által választott díjcsomagával, amelyet mindenki békén hagyhatna."

Istenemre, te sziporkázol. De talán pontosan azért árvult el, amit itt leírsz.

2014.10.27. 07:12:58

@Sir Galahad: "A netadó ötlete ugyanis meggyőződésem szerint elterelési manőver. Amerika magyar állami tisztviselőket tiltott ki"

Már te sem emlékeznél a kitiltásra az internetadó nélkül. Terelésnek roppant veszélyes lenne.

2014.10.27. 07:16:15

@annamanna: "mondják meg, számolják ki, mennyit kellene befizetni."

Gratulálok. Ha tehát neked azt mondják, ugorj, első ösztönös kérdésed az, hogy mekkorát. Ha pedig véletlenül egy kút is van előtted, nincs is több kérdésed.

2014.10.27. 07:21:07

@♔bаtyu♔: " Orbánt komolyan hibáztatom, de kurvára nem szeretném vissza a ballibsiket."

Nincs olyan Magyarországon, hogy ballibsi. Olyan van, hogy hülye, és az te vagy.

2014.10.27. 07:22:56

@annamanna: "orbán miért nem indít eljárást a nav-os tyúkok ellen, ha ennyire nyilvánvaló az adócsalás?"

Te komolyan ennyire naiv vagy?

Balt 2014.10.27. 09:14:06

Há' nem ingyen van? A levegőbül gyün. (ja, hát nem mindenhol...) Ahogy az áram is. Kivéve persze a méregdrága paksit. :)

[Szabó Tímea és gyk.: Ez persze modorosblog-jellegű stílusparódia lett volna.]

Krisz11 2014.10.27. 09:40:19

Vannak igazságok a fenti posztban.
De szerintem egy ingyenes internet (mondjuk legyen 10 gigabyte-ig) össznemzeti érdek lenne.
A mai információs korban, amikor az élet/tanulás/munka/tájékozódás egyre nagyobb része játszódik interneten több kárt okoz ha drágítják a hozzáférést mintha ingyenes lenne.

Az emberek információval való ellátottsága szerintem össznemzeti jólét/GDP szinten is meglátszana.

Ráadásul az egyenlő esélyekért is nagyon sok köszönhető az internetnek. A rózsadombi milliomos gyerek ugyan azt tudja letölteni mint a porcsalmai falusi kisiskolás. Addig amíg nem raknak rá (egyeseknek) megfizethetetlen adóterhet.

mufflinca 2014.10.27. 09:41:57

Az "ingyen" azt jelentené egy normális világban, hogy abból a tengernyi adóból csepegtetnének vissza valamit! Valamint roppantul nem vagyok megelégedve az én net-csomagom tarifájával, ugyanis budapest országban 10Gbit 4ezer, Pusztaröcsögén meg 1Megabit 3900.- és nincs alternatíva! Vagyis, az egész ország fizeti a Bp.-i királyságot. Ilyen világban nem mondhatom azt, hogy ne adózzunk már az adózott pénzemből vett tized sávszélességű semmire? Ébredjen már fel a cikkíró!
De, ha már annyira fizetőset akar, akkor OK, de akkor ne legyen adó, áfa, meg regadó, meg stb. Fizessen az, akinek kell és arányosan!
Amíg ez nem megy, addig legyen ingyen! Mindenkinek!

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 09:46:25

Egyébként középúton nem gondolkodott el senki? Hogy mondjuk nem ingyenes net, de áfa mentes?

Nem, nem azért mondom, mert támogatnám, valójában én is úgy gondolom, hogy se adó, se kedvezmény, se ingyenesség, csak ugye azon az alapon, hogy adóztassuk szét az internetet (értsd: az áfán túl különadó), az azt az üzenetet hordozza, hogy az internet egy nem kívánatos dolog. Ha áfamentes lenne ezzel szemben, az azt az üzenetet hordozná, hogy az internet elterjedése nagyon is kívánatos, sőt kimondottan cél.

Exploiter 2014.10.27. 09:47:14

@$$$=$$$:

A CRT monitorokért lassan fizetni kell, hogy elvigyék, értékük 0 forint. Ugyanez a helyzet a kormánypárttal is, úgyhogy ez legalább stílusos volt.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 09:48:53

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Ballibsi = ördög, sátán, gonosz, stb.
Legalábbis az agymosottaknál. Ez mindent felülír, batyunak mindene az internet, de ha a ballibsiktől kell tartani, akkor inkább fizet akár 100 ezret is a netes pornóért.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 09:51:32

@trev:
Na meg a korrupcióra már csak legyint a lakosság, az USA-t meg nem szereti, különben is senki se ugasson be külföldről. Ehhez képest a netadó jobban átlépte az emberek ingerküszöbét, mind bármi más eddig, az első kommunista államosítástól (manyup) kezdve a trafikmutyin át a szeszadóig.

annamanna 2014.10.27. 09:53:49

@trev: nézd, ez volna egy logikus tiltakozási alap. Egy gamer videójában mondta, hogy egy egyetem adatforgalma annyi, ami alapján napi! 1,5 millió! netadót kéne fizetnie. Ez annyira meghökkentően sok, hogy ebből kiindulva azt gondolom, a gazdasági élet szereplőinek a legnagyobb része nem bírja kigazdálkodni, de még egy szimpla általános iskola vagy múzeum sem.
Egy cikkben volt még egy konkrét adat, hogy egy átlagos telefonnál (a Diginél) akkora az adatforgalom, ami után 15 ezres netadót kellene befizetni. Ez is hajmeresztő.
Szóval én arra gondoltam, randalírozás helyett egyszerűen csak sorolni kéne az adatokat és pont.
Ez pedig nem a mi dolgunk, vannak rá szakemberek, bennünket ne terheljenek a hülyeségeikkel.
Orbán teljesen begárgyult, de ez minket hol érint? Ez a szakemberekre tartozik, nem ránk. (Például elmeorvosokra).

Ami pedig a tegnapi tüntetés levezénylését illeti - azé a felelősség a rongálás miatta, aki kitalálta, és a rombolás mögé akar bújni, hogy lássátok, elvtársak, ez lesz, ha nem csináltok ingyennetet!!!
Az értelmi szerző pedig Gurmai Zita szájbabaszott análdugó kisfia, aki azt papolta, hogy "hozzatok valami szart" és vigyük el a Fidesz-székházhoz, és már az egész performanszot azzal kezdte, hogy aggyál pízt, mert jól tudta, már jó előre tudta, hogy ennek rongálás lesz a vége, és a károkat valakinek meg kell fizetnie.

Úgyhogy szerintem fizesse meg a székház felújítását a Gurmai Zita, a fiát meg nyilvánosan fenekeljék el és ítéljék közmunkára.

A másik kérdésedre az a válaszom, hogy nem vagyok naiv. Akivel beszélgettem, azt írta, az Orbán-rezsim az, amelyik felszámolja az adócsalást.

nnnnnnnn 2014.10.27. 09:56:52

szerintem nem fog visszakozni a fidesz. 700 ft / hó netadót be fogják vezetni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 09:57:04

@annamanna:
Szerinted mikor érdekelték Orbánékat a tények? Nagyon naiv dolog azt gondolnod, hogy ha szembesíted őket a realitásokkal (az általad említett adatokkal), azzal bármit is el lehet érni.

"Orbán teljesen begárgyult, de ez minket hol érint? Ez a szakemberekre tartozik, nem ránk. (Például elmeorvosokra). "

Ha előbb lemondana, akkor már tényleg nem tartozna ránk, addig viszont ránk is tartozik, sajnos.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 09:57:34

@annamanna:
Mellesleg ott azon a tüntetésen nem kevés szakember is akadhatott.

gizmo26 2014.10.27. 10:11:34

700 Forintról van már régen szó, nem 150 Ft/Gb-ról. Azt mindenki ki tudja fizetni, plána ekinek okostelefonra, tabletre meg laptopra is telik. Ezért senki nem fogja a szólságszabadságot csorbítani. Nem tudom, hogy ezt miért nem lehet felfogni.

Ez most már durvább hiszti, mint ami a 300 Ft-os vizitdíj miatti volt.
Abba kellene hagyni.

annamanna 2014.10.27. 10:13:45

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: ezért van eltartva a politikai "osztály", az ilyet oldják meg egymás között.
Nehogy már a fradi ultráknak kelljen megmondaniuk azt, hogy Orbán síkhülye.
És a szakembereknek se kelljen már utcára vonulva Gurmai Zita fiának sipítozását hallgatni, aki annyira idióta, hogy szerinte ezt az adót már meg is szavazta a Parlament. Hogy létezik, hogy az egész élősködő politikai osztály nem tudott egy értelmes embert sem kitermelni magából, csak Gurmai Zita fiát? Hogy került ez a nyomorék a tegnapi tüntetés élére?
Ez az ember annyira hülye, hogy ha rajta múlna, holnap itt Majdan téri randalírozás volna, szerintem arra játszik rá. De hogy őt lógatnák fel az első lámpavasra, mert pont annyira kretén, mint édes jó anyja, az biztos.

Vili Doli 2014.10.27. 10:15:23

Hogy teljesen őszinte legyek, engem az a havi 700 Ft-os internetadó nem vág a földhöz.

Ugyanígy voltam a 300 Ft-os vizitdíjjal is, és még régebben a nappali egyetemisták 2000 Ft-os tandíjával. Kifizettük, pedig nem vagyunk gazdagok.

nnnnnnnn 2014.10.27. 10:16:16

@gizmo26: persze, csak sokan vannak, akik eddig, mivel pl feketén dolgoznak, nem adóznak, nem érezték az adóterheket. most kezd leesni ennek a nagy embercsoportnak, hogy bizony őket is bevonják szépen az adófizetésbe. a fidesz célja ahogy látom, hogy a fogyasztás irányába terelje az adózást, a fogyasztási adót pedig nem tudja kikerülni a világon senki. ráadásul okosan csinálja, mert ő a távközlési cégektől szedi be a netadót, nem közvetlen az emberektől, azt meg, hogy a cégek hogy szedik be az emberektől, majd megoldják a cégek, a kormánynak ezzel nem is kell foglalkoznia.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 10:32:12

@annamanna:
De pont az a helyzet, hogy a politikai "osztály" nem oldja meg, és naivitás a részedről, hogy majd megoldja.

@$$$=$$$:
1 biteske, attól, hogy vannak, akik nem adóznak, még nekem fizetnem kell az újonnan bevezetett adót is a többi adó mellett.

nnnnnnnn 2014.10.27. 10:35:46

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: fizesd. ha dolgozol, kapsz egy csomó adókedvezményt, főleg ha van gyereked is, abból telni fog rá.

annamanna 2014.10.27. 10:36:39

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Ne haragudj, amit a politikai osztály egymás közt nem tud megoldani, azt te sem tudod. Nézd meg Ukrajnát. Meg lett oldva. Meg lett oldva? Ilyen balfasz "civilekkel", mint Gurmai Zita fia, szerinted hová lehet jutni? Komolyan remélem, hogy ő lesz az első áldozat, ha tényleg erre megy ki a játék.

Muad\\\'Dib 2014.10.27. 10:53:31

@mufflinca:
Mit szeretnél az adóval? Mi köze az általad elpanaszolt dolgoknak ahhoz, mit csinálnak az adóddal? Panaszkodj a szolgáltatóknál, hogy nem óhajtanak bivalybasznádra befektetni, és nem adják olcsóbban a netet.

vénkujon 2014.10.27. 11:05:18

@$$$=$$$: régebben sokkal primitívebb voltál..most meg csupa kellem, meg érvelés, eltartott kisujj. mi a fasz van veled?:D nagy a polgári nyomás a fejedben? családigyufa-készlet elrejtve?:D

nem várt fordulat 2014.10.27. 11:08:53

@$$$=$$$: nem tudom miért állok le veled de ez: " mert ő a távközlési cégektől szedi be a netadót, nem közvetlen az emberektől". nem, valóban nem közvetlen, hanem közvetve. eddig minden adót áthárítottak.

no meg aztán milyen érdekes, hogy annak idején a 300Ft -ért is népszavazást tartottak.

nnnnnnnn 2014.10.27. 11:09:43

@vénkujon: leszóltak fentről, hogy kommunikációs stratégiát váltottunk és tartsam magam hozzá, hehe. amúgy nem történt semmi, kivel milyen vagyok, attól függ milyen a hangulatom, meg mit ugatott épp be.

nnnnnnnn 2014.10.27. 11:21:35

@vénkujon: barátsággal kell lenni amerika és a monitorral dobálózok felé.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.27. 11:31:54

Ingyenes internet? De hisz akkor a gazdagok fognak nagyon jól járni!!!

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.27. 11:33:10

Az ukrán narancsos forradalom, az arab tavasz, s a kínai esernyőforraddalom után most a hátterhatalom a budapesti monitorforradalmat készíti elő.

igazi Ténytár 2014.10.27. 11:46:40

@ "70%-os volt az internet-hozzáférés, vagyis a lakosság 30%-a nincs online. Jelen esetben (kis túlzással) a 70% fizeti a saját számláját, „ingyenes” hozzáférés esetén ugyanakkor a lakosság 100%-a, vagyis a nem internetező 30% is részt vállalna ebből a teherből. "

A VALLÁST 15% gyakoroljak hetente a templomokban mégis hatalmas összeggel támogatja az teljes lakosság 25 ev óta!

Ilyenkor hol vagy az másik 85% miért fizeti szöveggel?

----

Vagy a FOCIra szánt kidobott milliárdokat se emlitsuk ahol ugye FEJENKENT 1.5 milliót költ az allam rajuk noha hetente parezren járnak meccsre csak.

Ilyenkor hol vagy az másik 99% miért fizeti szöveggel?

hirposta.hu/cikk/4397701/1_5_milliot_kolt_az_Orban_kormany_egy_fociszurkolora/

Hany évnyi internetet is lehetne ebből fizetni egy embernek?!

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:59:16

@$$$=$$$:
Még nincsen, mert ahhoz meg kell teremteni az anyagi alapokat, adókedvezményt nem kapok.

De egyébként is, ez hogy jön ide, ennek semmi köze az adócsaláshoz. Ha termékekre, szolgáltatásokra vetnek ki a gazdáid különadót, mert az áfát ugye már kimaxolták, akkor azt egyaránt fizeti adócsaló és becsületes ember is, tehát az adócsaló továbbra is ugyanannyit csal el, a becsületes adófizető meg tovább rövidül.

Szóval szólj a pártközpontba, hogy adjanak a szádba egy kicsivel jobb érvet, mert ez nagyon gyenge.

eßemfaßom meg áll 2014.10.27. 12:01:28

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: "Akkor ha megemelik az IP tv előfizetésem, akkor felmondhatom a szerződést? "

Az IP-TV mióta internetszolgáltatás?

Az adó ötlete is baromság de miért kell mégnagyobb baromságokkal támadni?

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 12:02:15

@annamanna:
De nem a tüntetők oldják meg, a tüntetők azért tüntetnek, hogy a politikusokra nyomást gyakoroljanak, hogy oldják meg.

Muad\\\'Dib 2014.10.27. 12:02:19

@a Ténytár:
Demagógia rulz!
Ha már egy csomó dolgot s*arul csinálunk, ugyan miért ne csináljunk még egy párat ugyanúgy? Remek érv.

annamanna 2014.10.27. 12:12:34

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: hát ne haragudj, ukrajna után azt mondom, ebből elég.

nem várt fordulat 2014.10.27. 12:55:37

@eßemfaßom meg áll: Ahogy a nevében is benne van Internet Protocoll.

gizmo26 2014.10.27. 14:23:23

@$$$=$$$: Na végre valaki, akivel egyet tudok érteni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 14:31:24

Amúgy addig nyomják ezt az ingyenes internet szöveget, míg a fiúk megfogadják, és bevezetik az internetadót, a lakosságnak meg az ingyenes internetet, amit a szolgáltató lesz köteles biztosítani ingyen, úgy hogy az adót is befizetheti után. Az ingyenes készpénzfelvétel mintájára. A birkák meg a szolgáltatót fogják fikázni, mikor a szolgáltatás szar lesz.

@annamanna:
2006-ban is ezt mondtad? Vagy akkor még nem volt elég, elvtárs?

annamanna 2014.10.27. 15:31:21

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: 2006-ban egyáltalán nem értettem, mire fel ez a hisztéria. a választás már lezajlott, ott volt lehetőség dönteni, ha újraválasztották gyurcsányt, akkor hónapokkal később minek balhéznak?
sokat változott a véleményem azóta, beeeeeee :P

igazi Ténytár 2014.10.27. 15:55:03

@Muad\\\'Dib: Aha demagógia az JÖVŐ (tetszik nem teszik), Gazdasági alapszükséglet ha 70%-nak ingyen lenne mert jaj a 30%.

De a 15% vallás, vagy 1% focibuzit azt támogassa SOKKAL TÖBBEL mint amibe az internet kerülne mindenki mert az ...

eßemfaßom meg áll 2014.10.27. 17:30:16

@nem várt fordulat: igen, de nem internetszolgáltatás hanem televízió szolgáltatás, csak az adattovábbítás módja az IP

nem várt fordulat 2014.10.27. 18:17:28

internet nélkül igen nehéz IP keresztül továbbítani bármit is. innentől kezdve ez adatforgalom, mindegy, hogy egy zip fájlt töltesz le, vagy streamet. csak azért, mert benne van a nevében, hogy tv, még net. a VOIP akkor gyakorlatilag telefon szolgáltatás?

eßemfaßom meg áll 2014.10.27. 19:01:34

@nem várt fordulat: ezek szerint nem érted. IPTV szerződéskotáskor te nem internetszolgáltatásra szerződsz hanem televíziószolgáltatásra. Hogy ennek a hordozója analóg kábel, digitális kábel vagy tcp/ip valamilyen dróton az számodra mellékes (leszámítva a minőséget), te tv adást vásárolsz meg nem internetforgalmat.

nem várt fordulat 2014.10.27. 21:17:01

hu.wikipedia.org/wiki/IPTV

csodálkoznék, ha ezt analóg kábelen keresztül szolgáltatni tudnák. cáfolj meg ha tévedek. irreleváns, hogy mint szerződő, milyen szerződést kötök. még ha úgy is lenne, ahogyan te mondod (kétlem), a szolgáltató akkor is feltölt. kvázi, fizet. amit rád hárít.

Muad\\\'Dib 2014.10.28. 08:23:08

@a Ténytár:
Ismétlem, attól, hogy más is HÜLYESÉG, nem kell plusz dolgokat felvenni a sorba.
A kapitalista liberális jogállamokban NE legyen ingyenes nyújtott profitorientált szolgáltatás. Ilyen egyszerű. Így megy ez az összes sikeres demokráciában.

eßemfaßom meg áll 2014.10.28. 10:56:56

@nem várt fordulat:
TV szolgáltatás
Internetszolgáltatás
két külön szerződés két külön, egymástól függetlenül létező szolgáltatásra

a szolgáltató az internetszolgáltatás után fizet távközlési adót
a tv szolgáltatás nem része a távközlési adónak

ha nem érted ennél egyszerűbben már nem tudom elmagyarázni, nincs gyógypedagógiai képzetségem.

igazi Ténytár 2014.12.10. 04:10:04

@Muad\\\'Dib: Milyen kar hogy pont a legkapistalistabb allam maskent gondolja mint te ;-)))

________
Tehát nem csupán bevezetni nem akarnak az USA-ban internetadót, hanem eleve küszöbön áll egy gránitszilárdságú, ÖRÖKRE SZÓLÓ INTERNETADÓ TILALOM.

index.hu/kulfold/2014/12/09/rogan_es_a_magyar_jobboldal_teljesen_felreerti_az_usa-ban_senki_nem_akar_netadot_bevezetni/
_________
süti beállítások módosítása