Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2012.02.02. 11:51 KVélemény

A kis Lomnici és az IMF

Címkék: imf lomnici helyi téma

A szerdán megjelent Helyi Témában találkoztam ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász és egytemi oktató címlapon szereplő cikkével. Mindenképpen foglalkozni kell egy ilyen cikkel, hiszen elég sokan olvassák az ingyenes újságot. Már az írás címe is igen érdekes, mely szerint "Állam az államban - Az MSZMP-től kapott előjogokat az IMF". De ne gondoljuk, hogy itt a vége, a tartalom még több szép pillanatot okozhat.


forrás

A cikk alapvetően arra keresi a magyarázatot, hogy "mi jogosítja fel a Valutaalapot" arra, hogy "több, az ország szuverenitását alapvetően érintő követelést támasszon a hazánk számra szükséges pénzügyi támogatás ellentételezéseképpen". A választ az író egy 1982-es törvényben találja meg, mely kihirdeti az IMF alapokmányát. Lomnici szerint ugyanis a törvényben meghatározott "megdöbbentő kitételek"-ben szereplő mentességek adnak ilyen erőt az IMF-nek. Ezek között említi, hogy az IMF tisztségviselői mentességet élveznek a hazai bírósági eljárás alól, míg ők perelhetnek; nem kell adót fizetniük (kivéve ÁFA); a szervezet vagyona mentes a kutatás, lefoglalás, igénybevétel alól, továbbá az irattárába sem nézhetnek be a magyar hatóságok.

Már a felvetett probléma és a rá adott válasz közötti ok-okozati összefüggés is nevetséges. Ennek ellenére valószínűleg ezek a mentességek sok embert elgondolkoztathatnak és tovább erősítik a nemzetközi szervezetek elleni indulatokat, hiszen ezek alapján látszólag igen aszimmetrikus Magyarország és az IMF viszonya. A valóság azonban az, hogy a mentességek két szempontból is teljesen természetesek. Egyrészt nem a magyar törvény tartalmaz kitételeket és plusz mentességeket, azok a kihirdetett alapokmányban szerepelnek. Ebből kifolyólag minden tagországra érvényesek. Másrészt a leírt mentességek nem tartalmaznak többet, mint ami a diplomáciában az államok vagy a jelentősebb nemzetközi szervezetek képviselőinek kijár. Tehát ugyanezen mentességeket élvezi bármelyik külföldi nagykövet és nagykövetség vagy az ENSZ hazai képviselője Magyarországon, továbbá például a chilei vagy bármelyik más országba akkreditált magyar nagykövet. Ezek a mentességek ugyanis manapság már univerzálisnak tekintendőek.

Lomnici természetesen ennyi érvvel nem éri be, hiszen a cikk végén még kitér arra, hogy a magyar IMF-ről szóló törvény 31 oldalas, míg a német (amelyről egy fotó is mellékelve van) egy, és "kis túlzással néhány bővített mondatot tartalmaz". A magyar törvény tényleg ilyen hosszú, hiszen az egész IMF alapokmányt tartalmazza, anélkül viszont csak három paragrafus, ami nyolc sor. Ezzel szemben a német törvény magában egy oldal, és nem tartalmazza az alapokmányt.

Következtésképpen jó lenne, ha egyetemi oktatók nem vezetnék félre szándékosan a közvéleményt, főleg nem ilyen kiélezett helyzetben. Magyarországnak és a saját szakmájuk renoméjának is jobbat tennének. Továbbá az is üdvös lenne, ha nem külső ellenségképekre kennénk saját magunk hibáit, rövidlátását.


(Azt már csak remélni tudom, hogy nem arról van szó, hogy egy ELTE-n oktató alkotmányjogász nem ismeri  a nemzetközi jog alapvetéseit.)

 

 


51 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr384045031

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyar Nemzet: Törvények felett áll az IMF 2012.02.07. 11:41:02

Magyarország 1982-ben törvényerejű rendeletbe foglalta az IMF alapokmányát. A hazai Alkotmánybíróság előtt azért nem lehet megtámadni a jogszabályt, mert nemzetközi szerződésről van szó, a hágai Nemzetközi Bíróság pedig csak államok egymás közötti vitás ü…

Trackback: Az én pártom 2012.02.02. 13:45:08

Ha lenne egy pártom, amelyik megpróbálna mindenkit képviselni, senki nem szavazna rá, mert senkit nem érdekel a másik sorsa....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

notib 2012.02.02. 13:10:55

Publius: mostanában nem vagy formában...

itt nem a kis Lomnici, hanem te vagy nagyon eltévedve....

az IMF egy közös szövetségi bank, semmiféle diplomáciai státusza nincs, nem is lehet, ezt a diplomáciai kiváltságokkal keverni, nem csak csúsztatás, hanem pofátlanság is...

ma az offshore cégeket okkal kritizálják, hát az IMF még az offshore cégeknél is rosszabb, mert míg az offshore cégek valahol végül is fizetnek adót a tevékenységük után, az IMF viszont nem...

egyáltalán olvastad az 1982. évi törvényerejű rendeletet (nem törvényt !) melyet a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa és az IMF közti paktumot tartalmazza, valóban az állam, az államban jelleggel...

ha még nem olvastad el, akkor igyekezz pótolni, én szívem szerint minden magyar állampolgárral elolvastatnám, sok mindenre ad magyarázatot....

ne a kis Lomnicit ekézd, ha jobban tájékozódnál mielőtt blogot írsz, nem írnál ennyi marhaságot, ha gondolkodó ember lennél....

vezér01 2012.02.02. 13:18:50

Hát,haver,ezt megkaptad. Okulhatnál belőle,de nem azért fizetnek.

dr. Mameluk 2012.02.02. 13:19:13

huzzunk zsakot a fejre!! :D

notib 2012.02.02. 13:25:18

Publius: és még egy kis kiegészítés, ha bármely Magyarországon szolgálatot teljesítő diplomata gazdasági tevékenységet végez, akkor a bevétele után, államközi egyezmény alapján vagy Magyarországon, vagy az anyaországában adózik, míg az IMF sehol sem, pedig olyan jogosítványokkal rendelkezik, mint

érték- és mennyiségi határ nélkül, szabadon végezhet gazdasági tevékenységet, természetesen adó- és vámmentesen !!!!

tevékenységét magyar hatóság, bíróság nem vizsgálhatja !!!!

közvetlen kapcsolatot a kormányokkal nem, csak a jegybankokkal tart fenn !

a tevékenységéhez szükséges, ÁLTALA fontosnak tartott BÁRMELY adatot lekérhet, neki hasonló kötelezettsége nincs !!!!!

érdekes kis paktum nemde ???

nanehogymár 2012.02.02. 13:39:45

1. ki lehet lépni
2. még mindig hatályban van hahó fideszkormány?!
3. értelmezni se tudod, mit huhogsz?! sorkoz.freeblog.hu/archives/2012/01/06/Az_1982_evi_6_torvenyereju_rendelet_avagy_az_IMF_csapda/

Plagibá (a nemzet gojóstrollja) 2012.02.02. 13:40:11

Publius: mostanában nem vagy formában...

itt nem a kis Lomnici, hanem te vagy nagyon eltévedve....

az IMF egy közös szövetségi bank, semmiféle diplomáciai státusza nincs, nem is lehet, ezt a diplomáciai kiváltságokkal keverni, nem csak csúsztatás, hanem pofátlanság is...

ma az offshore cégeket okkal kritizálják, hát az IMF még az offshore cégeknél is rosszabb, mert míg az offshore cégek valahol végül is fizetnek adót a tevékenységük után, az IMF viszont nem...

egyáltalán olvastad az 1982. évi törvényerejű rendeletet (nem törvényt !) melyet a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa és az IMF közti paktumot tartalmazza, valóban az állam, az államban jelleggel...

ha még nem olvastad el, akkor igyekezz pótolni, én szívem szerint minden magyar állampolgárral elolvastatnám, sok mindenre ad magyarázatot....

ne a kis Lomnicit ekézd, ha jobban tájékozódnál mielőtt blogot írsz, nem írnál ennyi marhaságot, ha gondolkodó ember lennél....

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.02. 13:41:12

@notib: "...érdekes kis paktum nemde ??? "

Persze, hogy az. DE! Nem kötelező a kormánynak ( illetve Magyarországnak )az IMF-be benne lenni, ki is lehet onnan lépni. Ha meg benne van, akkor kötelező az alapítók által KÖZÖSEN elfogadott szabályt betartani. Mi ezzel a baj?

Nem olvastad a Pál utcai fiúkat? Ott is be kellett tartani a banda szabályokat, mert ha nem, akkor kib*ták a tagot, mint macskát sz*ni.

Ja, vagy nem tetszenek a szabályok? Akkor kezdeményezni kell a módosításukat a szervezeten belül.

Mellesleg te nem félted a pénzed, és nem nézed meg kinek adod? Ha nem akkor nincs rá jelzőm, illetve van, de nem akarlak sértegetni.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.02. 13:43:17

"(Azt már csak remélni tudom, hogy nem arról van szó, hogy egy ELTE-n oktató alkotmányjogász nem ismeri a nemzetközi jog alapvetéseit.)"

Osztán miért nem? Miért is folyik az ország ellen eu-s eljárás?

Gogol 2012.02.02. 13:45:14

@notib: De ő ad nekünk kölcsön. VAgy tévedek? Egy országanak, amelyiknek ekkora az adóssága, miért ekkora a pofája is?

notib 2012.02.02. 14:00:56

@Gogol: tudod az IMF azt játssza és játszotta, 1982 óta, amit a devizahitelesekkel a bankok, csak nagyban....

az adósságcsapda létrehozásában és fenntartásában óriási szerepük van, elég csak a Forinttal való játékra gondolni, a MANYUP pénzek egy részével törlesztett külföldi államadósság csökkentést 2 nap alatt anullálták, az árfolyam játékkal...

se kilépni, se bent maradni nem egyszerű, de az idő megoldja, hiszen egymás után dőlnek be ez EU államok, nem csak mi, beledöglenek az adósságcsapdába, hiszen az IMF hitelek 90 % adósság törlesztésre használható fel...

lehet nyirbálni a szociális hálókat, de ha az emberek nem élhetnek normális emberi életet, akkor termelni sem fognak, márpedig valós gazdasági teljesítmények nélkül, ez a mesterségesen felfújt pénzügyi rendszer úgy omlik össze mint a BIG RUN-kor....

lehet az olcsóbb munkaerő reményében elköltözni, ma már Ázsiából is Afrikába, de a Föld gömbölyű, egyszer nem lesz már hova költöztetni a cégeket, csak az a baj, hogy azt mi már nem érjük meg, sőt a gyermekeink sem, és ez az igazán dermesztő....

hgh1 2012.02.02. 14:03:29

@notib: De miért olyan nagy baj, hogy nem fizet adót, hiszen már kedves szeretve tisztelt vezetőnk is megmondta, hogy az IMF a MI(!!!) bankunk, csak nem fogjuk saját magunkat megadóztatni, vagy bíróságra citálni.
Egyébként meg tényleg nem ártana néhány dolgot elolvasni, pl. IMF alapokmányt, pl. hogy mi a szervezet célja, feladata és tevékenysége.
Azért elég vicces lenne, ha az IMF (ami az alapvető feladata) gazdasági segítséget nyújt egy országnak, és ezután segítség után még vámot, adót és egyebeket is kelenne fizetnie.
Egyébként meg számtalan magyar és nemzetközi szervezet sem fizet adót, vámot stb. (pl. egyházak, közhasznú szervezetek), és egyes tevékenységüket nem vizsgálhatja, sem a magyar hatóság, sem a bíróság. Meg különben is, nem kötelező az IMF tagjának lenni sőt még segíséget sem kötelező kérni tőlük, és akkor "kiváltságokat" sem kell neki biztosítani, és a feltételeiket sem kell teljesíteni. De hát ehhez legalább egy minimális közgazdasági ismerettel rendelkező ország vezetés kellene.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.02.02. 14:06:07

@Gogol: "Egy országanak, amelyiknek ekkora az adóssága, miért ekkora a pofája is?" - ez aranyos :)

Mondjuk azért ekkora a "pofája" a kormánynak, mert ezt az "ekkora adósságot" nem ők csinálták? Persze csak ötlet...

notib 2012.02.02. 14:14:19

@hgh1: Igazad lenne, ha a kölcsön kamatmentes lenne, azonban nem elhanyagolható a kamatbevétel a kölcsönök után, azért mondhatnál a példa kedvéért egyetlen olyan bankot, amely a bevétele után nem fizet adót, és ez még súlyosabb, amelynek a magyarországi tevékenységét magyar hatóság, bíróság nem vizsgálhatja....

Gogol 2012.02.02. 14:20:25

@Golovics József: Ja, emútnyócév. Ha nem tudják megoldani az is bűn. Nyolc évük volt felkészülni és ötletelnek két éve.

Gogol 2012.02.02. 14:20:58

@notib: Adósok vagyunk, mert ügyetlenek és ostobák voltunk. A többi hárítás.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.02.02. 14:25:44

@Gogol: Igen, nyolc évük volt fölkészülni - ez alatt nem tudom, mit csináltak, mert ha készültek volna, akkor nem a kapkodásból állna minden.

Ettől függetlenül még egy húsz éve (vagy inkább még több) görgetett, s hólabdaként növekedő adósságkupacot nem lehet két év alatt eltüntetni. Még ha készültek volna, akkor sem.

Muad\\\'Dib 2012.02.02. 14:26:45

@Gogol:
Az adósságunk egy jelentős részét egy önkényuralmi rendszer vette fel. A demokráciadeficitet óly lelkesen hangoztató külföldi bírálóink azt persze teljesen természetesnek veszik, hogy az általuk pénzelt diktatúra tartozását visszafizessük. Szép megoldás...

Pekkarin 2012.02.02. 14:32:49

Nem ért hozzá, de ettől még okoskodik, a Helyi téma meg megírja. De amúgy ami veszélyes, és nem ír erről senki, hogy az IMF hozhatja el a magáncsődöt Magyarországra: www.hirperec.hu/index.php?mainmenuid=4&submenuid=3&contentId=10538

Gogol 2012.02.02. 14:34:51

@Muad\\\'Dib: Ez ilyen Lázár féle hozzáállás, aki hülye fejével milliárdokat vett fel, tőzsdézett el, most meg az ERstét fenyegeti meg szapulja. Az embernek vissza kell fizetni az adósságát, nem pofázni. Ennyi.

Gogol 2012.02.02. 14:36:29

@Golovics József: Ettől nem lehet független, hogy két év alatt szart se értek el, csak romlik minden. Ja, nem is, hiszen a Matolcsy szerint 47 ezerből meg lehet élni simán. Márészt a 20ból négy év tisztán az övék.

hgh1 2012.02.02. 14:37:52

Mint ahogy már írtam, ha olvasnál egy kicsit, tudhatnád, hogy az IMF nem egy profit orientált (hagyományos) bank, hanem egy nonprofit szervezet amely csak a nevében bank (egyébként is, ha mégis nyereséget produkálna, akkor az tagországokat illetné meg, vagyis minket is, vagyis tök mindegy, hogy esetleg a nyereséget adó, vagy osztalék formájában kapod meg).
Inflációról esetleg halottál már, ha igen akkor azt is tudhatnád, hogy már csak a kölcsön értékének a megörzéséhez is szükség van egy minimális kamatra. Azonkívűl természetesen az IMF is vannak fenntartási költségei, amit fedezni kell valahonnan. És az sem példanélküli, hogy az IMF a kölcsön kapott pénzt, maga is kölcsönként kapja, esetleg magasabb kamattal, mint amivel tovább adja.

Muad\\\'Dib 2012.02.02. 14:38:46

@Gogol:
Kolosszális. Csak tudnám, hogy akkor a náci vagyonokat miért zárolták a háború után? Hiszen szerinted egy diktatúrára produktumára is ugyanúgy érvényesek a nemzetközi szabályok. Márpedig a nácik törvényesen tették bankba a pénzt. Micsoda pofátlanság volt elvenni.
Tényleg nem érzed, hogy egy diktatúra tetteit kissé nehéz összemosni az előző 20 év felelőtlen marhaságaival?

Gogol 2012.02.02. 14:40:04

@Muad\\\'Dib: ? Ez most hogy jön ide?

belekotty 2012.02.02. 14:40:35

@Muad\\\'Dib: "Az adósságunk egy jelentős részét egy önkényuralmi rendszer vette fel." - Aminek jogutódjai vagyunk.

Muad\\\'Dib 2012.02.02. 14:41:49

@hgh1:
Meg az sem példa nélküli, hogy néha-néha bedöntik egy-két ország gazdaságát a hülyeségeikkel. Csak épp ők nem vonhatóak felelősségre ezért...

Gogol 2012.02.02. 14:43:27

@Muad\\\'Dib: Azért az hihetetlen, hogy ez a hárító lusta magyar akolszellem bármilyen irányból képes bűnakokat találni, hogy a saját felelősségét elhárítsa. Most a komcsik a hibásak, vagy a zsidók, vagy a IMF. A magyar? Ó nem, a magyar tökéletes. Sőt őt bántja mindenki, aki tökéletlenebb nála.

Muad\\\'Dib 2012.02.02. 14:44:02

@belekotty:
Hát ez azért fura, mert a nyugati hatalmak teljes egyetértésével, Líbia épp mostanában mondta fel szinte az összes Kadhafi által kötött orosz üzletet, mondván azt egy diktatúra kötötte, így nem érvényes.

Muad\\\'Dib 2012.02.02. 14:45:34

@Gogol:
Messze nem tökéletes, sőt. Csak épp fura, hogy ha épp tartozásról van szó, akkor jogfolytonos egy ország diktatúra ide vagy oda, míg, ha mást kell kitúrni valahonnan (lásd Líbia), akkor természetesen szó sem lehet jogfolytonosságról...

Gogol 2012.02.02. 15:03:05

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:03:25

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:03:33

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:03:33

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:03:35

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:03:51

@Muad\\\'Dib: Halványan rémlik, hogy el akarták engedni a komcsi adósságot, csak az Antall Joci büszkén visszautaította.

Gogol 2012.02.02. 15:07:40

@Muad\\\'Dib: Antal József: "Az adósságot vissza kell fizetni!" "Ez becsületbeli ügy!"

Tragedy 2012.02.02. 15:13:49

@notib: Agyhalottkám, csak kérdezném: Erdei Péter bácsi és gittegylete mennyi adót fizet? Pedig az nem is ad kölcsön, csak a tömjént (és egyebeket) lengeti és tartja a perselyt!

Szabad Gábor 2012.02.02. 15:19:17

Törököt fogtak

Bihari Ernő2012. február 02. 14:33

Orbán és az EU/ IMF tandem.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1580_torokot_fogtak

s 2012.02.02. 15:25:57

Faszomat a lomniciba.

efhábé 2012.02.02. 15:41:00

@hgh1: Az International Monetary Fund névnek pontosan melyik eleme jelenti azt, hogy bank?
Még nevében sem bank.

efhábé 2012.02.02. 15:48:13

@notib: A diplomáciai mentességhez hasonló mentességekhez nem kell diplomáciai testületnek lenni. Ilyen mentességei vannak még egy csomó szervezetnek, pl. ENSZ szakszerveinek, vagy akár az IOM-nek.
Az IMF pedig nem szövetségi bank, hanem nemzetközi alap.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.02. 15:57:24

Erre mit is mondtok bóvlisták?

Lázárék "tőzsdéztek" a H.vásárhely pénzével, most meg szemétkedik!

Azokban az években, amikor a város nyert a pénzeken, fel sem merült a "terhek megosztása",a nyereség felezése. Maga Lázár János "büszkélkedett" 2007 augusztusában, hogy az egy évvel korábban kibocsátott kötvényből származó pénzt befektették, amiből a kamat- és árfolyamkülönbségen több mint egymilliárd forint bevétele származott a városnak - írja a lap.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2009-es jelentése szerint a város közgyűlése 2007 júliusában egyszeri alkalomra szóló, majd novemberben folyamatos megbízást adott a polgármesternek, hogy származékos devizaműveleteket végezzen a kötvénykibocsátásból még rendelkezésre álló összeggel.
Az ÁSZ kimutatása szerint a városnak a származékos ügyleteken, a devizanemek átváltásából származó árfolyamnyereségen és opciós díjbevétel címen 2007-2008-ban további, összesen 1,611 milliárd forint bevétele származott. Időközben - 2008 őszén - azonban beütött a pénzügyi válság, ami miatt az utolsó két év nyereségével arányos vesztesége keletkezett a településnek.

Ilyen egy igazi jellemóriás, fideszes szarjankó!

hgh1 2012.02.02. 16:12:31

@efhábé: Természetesen az angol névnek egyik eleme sem, csak a magyar (és még néhány egyéb nyelv) általános hétköznapi használatában szerepel a bank szó, mint ahogy még a szeretve tisztelt vezetőnk is mondta, hogy az "IMF a mi BANKUNK".

delano 2012.02.02. 16:16:11

Azt érti valaki, hogy miért hergeli az olvasókat az IMF ellen a Helyi Téma, akkor amikor épp IMF pénzért kuncsorgunk térden csúszva, és teljesen nyilvánvaló, hogy ha nem kapunk, akkor csődbe megyünk és kis túlzással éhenhal a fél ország?

efhábé 2012.02.02. 16:44:33

@hgh1: Ja, hát hogyne mondta volna, amikor mostanában a bankokat utálni kell. De kit érdekel, hogy éppen mit hazudik az aktuális kormányfő? Akkor se volt igaz, még amit kérdezett se, amikor Antallnak hívták, akkor sem, amikor Borossnak, Hornnak, Orbánnak, Medggyesynek, Gyurcsánynak, Bajnainak és most megint Orbánnak...
Az IMF nem bank, sosem volt, sosem lesz.

Fell Bandi 2012.02.02. 16:46:30

Ha ilyen hülyék írnak blogot, valahol jelezni kellene, hogy tudatlan kretén írta, csak idiótáknak ajánlott.. sok felesleges percet spórolnánk meg vele. Pedig nem lett volna nehéz utánanézni néhány alapvető dolognak mielőtt ezt az ökörséget leírja a nyócosztályos szerző...

delano 2012.02.02. 16:48:38

@Fell Bandi: Sorold fel, h mik benne a hülyeségek és cáfold meg. Ezért jó, h lehet kommentelni.

KVélemény 2012.02.02. 18:55:52

@notib: Ha rendesen elolvastad volna a bejegyzést, akkor megspórolhattad volna a komment nagy részét.

AZ IMF egy nemzetközi szervezet. Nem szövetségi bank, bár hogy ezalatt mire gondoltál, azt csak találgatni tudom. Még csak nem is a banki tevékenység a fő feladata, még ha egy laikus - mint te is - általában erről ismeri.

A nemzetközi szervezetek és képviselőik az ÁFA-t kivéve mentesek az adófizetés alól. Ha bármi olyan tevékenységet végeznének, ami túlmutat a tagországok által az alapokmányban meghatározott feladatokon, akkor azután kellene. De nem tesznek ilyet, mert csak annyi kompetenciájuk van, amennyit rájuk ruháznak.

Az pedig szép lenne, ha a tagországok pénzéből kisegített ország még az általa visszafizetett pénz kamatainak adóját is megkapná.

A feladataihoz pedig lekérhet adatokat, persze. Az ő adataihoz pedig bármely tagország hozzáférhet. Az adatok a feladatainak ellátásához kell, nem visszaéléshez. Ha nem tetszik, ki lehet lépni. Egyáltalán nem kötelező.

Amiben igazad van, az az, hogy nem törvény, hanem törvényerejű rendelet. A többit kicsit gondold át szerintem.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.02.02. 23:18:39

@Gogol: Nem célom védeni sem az akkori sem a mostani Fideszt, de azt azért megjegyezném, hogy annak a bizonyos 4 évnek a végén azért az az "ekkora adósság" 60% környékén volt.

A nem forintban számolt adósság meg most is csökkent.

Globetrotter2014 2012.02.12. 22:54:22

@notib: olvass utána. Világban IMF nemzetközi diplomácia tradicióra és az ENSZ architektúrára épít. Ebbeől adódóan széleskörá mentességet élveznek ami rádauls ezen szervezetek esetében még funkcuiálisan is indokolt.

Ha ez komolya ami a postban szerepel az nagyon nagy baj. Lomnici elvileg egyetemi ember, mielőtt atésvadász poltikai pamfletekel jönne elő nem ártana kicsit utána nézni a dolgoknak. Rövid ideig kehet villogni, de előbb utóbb beérik a hülyeségek.
Aki túl korán kezd el nyilvánosan észt osztani az később lehet hogy saokt fog szgyenkezni.
süti beállítások módosítása