Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2011.11.25. 14:52 KVélemény

Fejjel a falnak

Címkék: orbán gazdaságpolitika imf államcsőd portfolioblogger

Annak ellenére, hogy az IMF karjaiba menekültünk, leminősítettek minket. De nem is ez a lényeges és az elkeserítő, hanem a kormány válasza a helyzetre, mely szerint "mivel a Moody's értékelésének semmilyen valós alapja nincs, a magyar kormány nem tudja azt másképp értelmezni, mint a Magyarország elleni pénzügyi támadások részeként".

forrás

A közlemény két szempontból is nyilvánvalóan nevetséges. Egyrészt igenis jogos a leminősítés, hiszen a kormány egy fenntarthatatlan utat követ, mivel nem képes csökkenteni a magas államadósságot, csupán szinten tartani, azt is csak addig, amíg el nem fogy a magánnyugdíj-pénztárak államosításából befolyt pénz. Másrészt pedig arra a mostanság globálisan terjedő hiedelemre épít, mely szerint a világot egy titkos, félhomállyal és szivarfüsttel telített szobából irányítja néhány pénzember. Hát nem. Sok ezer ember (befektető) teljesen racionális döntése az, hogy a közép- és hosszútávon  egyértelműen fennálló kockázatok miatt nem vásárol magyar államkötvényt. 

A hitelminősítőkről:

Magukat minősítik?

 

Tehát a kommunikáció bántóan hazug, és csak arra szolgál, hogy a szavazók ne a kormány gazdaságpolitikájának, hanem valamilyen felsőbb erőnek tudják be a történteket. Adódik a kérdés, meddig fog ez menni? Orbán Viktor be fogja-e ismerni a gazdaságpolitikai kudarcot, fog-e azon változtatni, vagy fejjel nekimegyünk a betonfalnak, és jön az államcsőd? Három szempontot szeretnék felvillantani, amik azt erősítik, hogy nem lesz változás.

Mindig más a hibás. Sajnos nem először látjuk azt, hogy a Fidesz másra próbálja kenni intézkedései hatását. Gondoljunk csak a bérkommandóra, vagy a különböző ügyekben felállított bizottságokra. Ha ezeken végigtekintünk, láthatjuk, hogy kommunikációban és tettekben sem fújtak visszavonulót, végig kitartottak igazuk mellett.

A Gyurcsány-szindróma elkerülése. Orbánék tanultak az előző kormány hibájából, így nem akarnak olyan hitelességi csapdába esni az emberek szemében (már ha még nincsenek abban), mely végül a megsemmisítő győzelmüket is hozta tavaly. Ha beismernék, hogy a kormányzásuk legfontosabb pillére, a gazdaságpolitikai irány kudarc, az arra épülő kommunikáció pedig következésképpen hamis, könnyen lehetne ugyanaz a végzetük, mint az MSZP-nek.

Végül pedig Esztergom. Az ellenzékben lévő volt polgármester nem ismeri el régebbi hibáit, hiszen az könnyen politikai pályája végét jelentené, ezért inkább blokkolja a város vezetését, és mindezt úgy, hogy már közétkeztetés és közvilágítás sincs a harmincezres településen. Inkább menjen csődbe Esztergom, mintsem ne neki legyen igaza. Ehhez pedig asszisztál a Fidesz.

Gazdaságpolitikai alternatíva:

Ne is álmodjunk növekedésről!
 

Az utóbbi példa intő jel lehet, hogy hogyan cselekedne a Fidesz és Orbán Viktor országos szinten, ha a csőd és a hibák beismerése között kellene választani. De arra is jó, hogy megtudjuk, hol az a pont, amin túl a saját magára szabott alkotmányon és a több évre bebetonozott pártkatonák által vezetett intézményeken keresztül már nem lehetetlenítene el egy új kormányt. Sehol!

 

 


69 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr933410485

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ez is eljött 2011.11.25. 21:51:12

Mióta eljöttünk otthonról, elég szép ívet ír le az én hazavágyódásom, de nem is ez a jó szó, mert nem vágytam haza, hanem inkább ahogy az én és Magyarország viszonyát láttam, hogy mennék-e haza.A legelején volt, hogy még nagyon erős kapcsok voltak haza...

Trackback: Bóvliland 2011.11.25. 19:36:45

Csak idő kérdése volt a leminősítés, erről ugatok már a blog indulása óta. A kormány már számos figyelmeztetést kapott. Tévesen feltételeztem, hogy Orbán Viktor tisztában van a nemzetközi pénzügyi arisztokrácia elleni frontális támadás katasztrófális k...

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 19:28:21

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni....

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 19:28:21

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni....

Trackback: A Moody's Kósához képest egy nagy nulla 2011.11.25. 18:56:19

Igen, nem kevesebbet állítok, minthogy a Moody's egy nulla, egy semmi, és Kósa Lajos kislábujjáig sem ér fel, egyéb testrészeiről nem is beszélve.Bizonyítás: mikor Kósa elmondta a híres "görögös" beszédét, a forint-euró árfolyam 275-ről 288-i...

Trackback: Fidesz: Nincs objektív alapja a leminősítésnek 2011.11.25. 16:55:22

A Fidesz szóvivője szerint semmiféle objektív alapja sincs a Moody's leminősítésének, Magyarország gazdasági mutatói ugyanis továbbra is jobbak, mint a környező országoké. Mint mondta, „most már mindenki látja, (...) hogy Európát pénzügyi támadás éri” és…

Trackback: Fidesz: Nincs objektív alapja a leminősítésnek 2011.11.25. 16:55:03

A Fidesz szóvivője szerint semmiféle objektív alapja sincs a Moody's leminősítésének, Magyarország gazdasági mutatói ugyanis továbbra is jobbak, mint a környező országoké. Mint mondta, „most már mindenki látja, (...) hogy Európát pénzügyi támadás éri” és…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kerek négyszög 2011.11.25. 15:43:30

Igen, Esztergom nagyon jó indikátota annak, mi várható országos szinten. Ide vezet a tudás nélküli populista demagóg érzemileg túfűtött politika. Minden erejüket a baloldal elleni uszításra, gyűlöletkeltésre öszpontosítják, közben kicsinálják a szeretett (vagy azt hazudó) nemzetüket.
Fideszes hitvallás: "Ha nem mi vagyunk Magyarország urai, akkor inkább pusztuljon az egész ország"

NDX 2011.11.25. 16:22:26

az utolsó előtti bekezdésben az "ellenzékben lévő volt főpolgármester" helyett nyilván az ellenzékben lévő volt polgármesterre kell gondolni. azért inkább javítsátok, mert zavaró
nekem pl hirtelen az villant be h nem eléggé abszurd megint a mai vezető hír, kiderül h Demszky titokban Esztergomban bomlaszt? :)

Publius 2011.11.25. 17:43:59

@NDX: Köszönjük, javítottuk.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.11.25. 18:35:26

Remélhetőleg ha Orbánnak a saját politikai bukása és a ország bukása között kell majd választania, akkor tudja majd, hogy melyik a nagyobbik rossz.

bIQa 2011.11.25. 19:08:46

"Sok ezer ember (befektető) teljesen racionális döntése ... "

Komolyan gondoljátok, hogy azok a (jellemzően harmincas) brókerek, akik akár milliárdos tételek allokálásáról döntenek egy komputer képernyőjére bámulva elemezni tudják és akarják egy ország helyzetét?

Sztem a fősodort követik, amit a három nagy hitelminősítő igyekszik a megfelelő irányba terelni.

A Lehman Brothers a befektetésre ajánlott kategóriából ment egyenesen a csődbe, ennyit róluk

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 19:08:54

Én nagyon remélem, hogy Orbán Vikor levonja a konzekvenciát, és azonnal lemond - egyúttal átadva a bársonyszéket a világszerte is elismert Bajnai-Oszkó duónak, esetleg Bokros Lajossal kiegészülve. Ők már egyszer bizonyítottak, hívjuk vissza Őket ismét hát!

Tourist From An Other Space 2011.11.25. 19:13:07

Orbàn ès Matolcsy màs dimenziòban èlnek. Fogalmuk sincs a "hètköznapi dolgokròl"!

Sir Galahad 2011.11.25. 19:27:34

"Sajnos nem először látjuk azt, hogy a Fidesz másra próbálja kenni intézkedései hatását." - az az egy szerencse, hogy ilyet egyedül és kizárólag a Fidesz csinál kormányon, még jó, hogy a többi párt nem ilyen.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 19:29:17

"„Viktor soha nem engedi el az emberei kezét, ha azokra össztűz zúdul. Viszont el kell vitetni a balhét valakivel, mert az összeesküvés-elméleteket legfeljebb a törzsszavazóinknak lehet eladni” – értékelte a helyzetet az egyik képviselő"

hvg.hu/itthon/20111125_Matolcsy_Fidesz_Moodys

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 19:29:54

"Az OTP még áll? - tréfálkozott a tanácskozás előtt, majd azt kérdezte, ez most jó-e vagy rossz."
Tudjátok, aki ennyit ért a gazdasághoz és a leminősítés napján még viccelődik is a tudatlanságával, az ne menjen el miniszterelnöknek. Inkább legyen egy síma jogász. Bár már ahhoz sem ért.

Kard 2011.11.25. 19:30:14

@bIQa: Nézd nekem is van állampapírom de az utóbbi időben meg sem fordult a fejemben, hogy újra vegyek. Hasonlóan az összes ismerősömnek a pénze vagy annak egy része már rég nem forintban van. Ahhoz kell nagy-nagyon buta embernek lenni aki elhiszi ezt a mindenki ellenünk van kamu dumát.
A hitelminősítők amúgy inkább a piacot követik mint hogy ők diktálnának (pont a Lehman példád is ezt bizonyítja). Ha igaz lenne az állításod már 3-4 hónapja leminősített volna a Moodys és nem akkor amikor a történelmi csúcs közelében van a forint és a CDS árazás.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 19:33:10

@Kard: ...így igaz! A piaci véleményeket, és hatásokat összegzik!

Ludovikás Levente 2011.11.25. 19:33:57

@Modor Tibi: "átadva a bársonyszéket a világszerte is elismert Bajnai-Oszkó duónak"

Oszkót annak idején a 17. helyre sorolták az EU pénzügyminiszterek listáján, ennyit az elismertségéről. Bajnai vette fel azokat a kölcsönöket, aminek a törlesztése miatt most szarban az ország

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 19:35:02

@Ludovikás Levente: Akkor én ezt nem értem. Hát nem ők voltak az elismert szakértők? :)

legeslegujabbkor 2011.11.25. 19:41:31

@Ludovikás Levente: Akkor talán a kölcsönök maradékát Orbánnak nem kellett volna elszórni hülyeségekre, hanem visszafizetni. Vagy a Fideszben tilos számolni is?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 19:41:54

@Ludovikás Levente: Bajnai több, mint 20 ezermilliárd forintot felvett? Az nem semmi.

2011.11.25. 19:43:42

@Ludovikás Levente:

"Bajnai vette fel azokat a kölcsönöket, aminek a törlesztése miatt most szarban az ország"

Megmosolyogtató....
De legalább látszik belőle a megoldás: zárjuk be az AKK-t.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 19:46:28

Ez az őrült még most is azt hajtogatja, hogy a "Legjobbak között vagyunk". (lás Index első oldal, főcím) Ébressze fel már valaki!

bIQa 2011.11.25. 19:50:14

@Kard: "A hitelminősítők amúgy inkább a piacot követik mint hogy ők diktálnának "

Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a meteorológus kinéz az ablakon és aszerint jósol napsütést vagy esőt hogy az emberek esernyővel vagy anélkül járnak

kicsijuti 2011.11.25. 19:50:52

@Ludovikás Levente:
1, Milyen lista?
2. Matolcsy hányadik? Azt ne mond hogy előrébb van...

@butus: 13 milliárd ójrót vett fel ami miatt 5% nőtt az államadósság, ebből 11.5 milliárdot 2011 ééééééés 2014 első negyedéve között kell kipengeti(de ez nyilván a véletlen műve, semmi köze a választásokhoz).

Amúgy meg a leminősítés a végtörlesztésnek és a bankok folytonos baszogatásának köszönhető, semmi másnak. Ha ezt abba hagyják nem lesz gond.

Kard 2011.11.25. 19:56:02

Teljesen mindegy mit mondogatnak a Matolcsyék itt már csőd van. 10%-os állampapír hozamok mellett képtelenség finanszírozni egy GDP 84%-ra rugó adósságot. Ja és ez csak a másodpiac, új kötvény tuti nem tudnának kibocsátani még ennyiért sem.
Gondoljatok bele 10% mellett a GDP 8.4%-a menne el kamatokra egy nullás költségvetés mellett. Nekünk jövőre lesz minimum 3% ha 0.5%-al növekedik a gazdaság. Szerintem lesz olyan -1%, szóval az Orbán örülhet ha a tavaszt megéli a kormánya.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 19:57:17

@kicsijuti: ...tudom. De Ludovikás barátunk úgy állította be, mintha mindennek Bajnai lenne az oka!

Kard 2011.11.25. 19:58:04

@bIQa: Te magad mondtad, hogy későn vették észre a Lehman csődjét. Akkor most még a saját állításod is kétségbe vonod. Azért jó, hogy két hozzászólás között is képes vagy ellenmondásba kerülni önmagaddal :)

2011.11.25. 19:58:21

@kicsijuti:

"13 milliárd ójrót vett fel ami miatt 5% nőtt az államadósság"

Ezt részletezni kellene, mert így értelmezhetetlen és összevethetetlen ez a két szám amit leírtál.

Kard 2011.11.25. 20:00:09

@Kard: "Nekünk jövőre lesz minimum 3% ha 0.5%-al növekedik a gazdaság. Szerintem lesz olyan -1%, szóval az Orbán örülhet ha a tavaszt megéli a kormánya." - jövőre 0.5%-os növekedés mellett lenne -3%-os hiány. GDP csökkenés mellett még ennél is nagyobb. Ez fenntarthatatlan.

Napkutya 2011.11.25. 20:04:03

Az igen nagy gond, ha valakinek a jobb kezéről már azt sem hiszik el, hogy már arra sem jó, hogy tisztára törölje amit kell.

Ez lett volna vicc része.

Ugyanakkor több száz magasan képzett független elemző szakember állítja, hogy gáz van.

Hazudnak?

ŐK még húsz év múlva is a tudásukból élnek. Matolcsy és Orbán meg már most sem.

Erre nehéz lenne azt mondani, hogy az az MSZP diktál a nyugati szakértőknek, aki gyakorlatilag itthon már feldobta a talpát.

ISMERJÉK már be,végre hogy rettenetesen elkúrták!

Mielőtt még végképp rámegy a gatyánk!

2011.11.25. 20:06:34

@Kard:

Az állampapír hozamok és a Ft nem fog ezen a szinten maradni, hanem javul majd.
Ilyen vagy rosszabb helyzet csak akkor következne be, ha direkt katasztrófába irányít minket a kormányzatunk.
Ennek reméljük nincs realitása.

bIQa 2011.11.25. 20:09:00

@Modor Tibi: "Hát nem ők voltak az elismert szakértők? :) "

Bajnai és Oszkó a nyomába se jönnek Bokros Lajosnak, főleg ami az arcszőrzetet illeti.

Emiatt is került Bokros az Európa Parlament konzervatív frakciójába, és hívják Szőr Bokrosznak

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.25. 20:11:57

Szerintem ki fog derülni, hogy a leminősítés és a forint elleni spekuláció mögött is Gyurcsány áll! Gyurcsány monnyon le!

igazi hős 2011.11.25. 20:12:17

@kicsijuti: "Ha ezt abba hagyják nem lesz gond." Talán _nem lett volna_ ekkora gond, ha nem csesztetik a bankokat, de már ha abbahagyják, sőt még ha vissza is csinálják a végtörlesztést meg a bankadót, már akkor is késő. Megszűnt a belső kereslet az állampapírokra (ugye a magánnyugdíjpénztárak stabil vevők voltak), hiába a pozitív kereskedelmi mérleg, ha egyre több devizakölcsöne van az államnak, azt törleszteni kell. A pénz meg csak kifele megy.

magyar ember teli szájjal 2011.11.25. 20:16:02

Jó kis autópálya ez, itt mindenki szembe jön.

DSityu 2011.11.25. 20:16:24

Ezzel az egész "unortodox" gazdaságpolitikával súlyos hibát követtek el akkor, amikor figyelmen kívül hagyták, hogy a fideszen kívüli világ egészen ortodox módon fog rá reagálni.
balfaszok.

bIQa 2011.11.25. 20:20:39

@Kard:
"Te magad mondtad hogy későn vették észre a Lehman csődjét. "

Nem állítom hogy későn vették észre, hiszen benne volt a levegőben és nekik is tudniuk kellett róla. De adtak egy laufot a haveroknak hogy minél többet kaszálhassanak még utoljára. Bár gondolom nem csak a haverságért tették.
A pénzügyi világban semmi sincs ingyen, miért pont ott lenne?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 20:26:23

@kicsijuti: ...hogy is van ez? 13 ezer milliárd euro, az 270 forintos árfolyammal számolva: 3.510 milliárd forint. Vegyük al államadósságot ugyebár 20.000 milliárd forintnak. Ebben az esetben, hogyan növekedhetett 5 %-al az államadósság? Valami nagyon nem stimmel!

2011.11.25. 20:29:23

@butus:

Ha csak ez lenne azzal a két számmal a baj....de hol van akkor még a MOL csomag!?? :-)))

harcsapaprikás 2011.11.25. 20:30:41

@bIQa: Az összeesküvés elmélet gyártásban nagyon jók vagyunk. Ez lesz az új húzóágazat. Kár, hogy lefelé húz.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 20:31:36

@MikeBoy: ...hiába. Hibás volt az eligazítás a központban. Már ott is kapkodnak!

harcsapaprikás 2011.11.25. 20:32:21

@butus: Gondolom valamennyi hitel le is járt ebben az időszakban és azt törlesztették.

2011.11.25. 20:34:40

@butus:

Nézd! Engem nem érdekel, ki honnan ír amíg olyat ír le aminek van értelme.
Vagy olyan számokat amik valósak és értelmezhetők.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.25. 20:38:33

@poszt .
Jó, a Fidesz elbassza és még el se ismeri, bosszúálló és kitartó...

De.
Akkor mi lenne az optimális,
ha maradnának és a szabadságharc miatt bevezetnénk a hadiállapotot,
vagy ha visszatérnének az ellenzékbe,
tudod,
a Haza nem lehet ellenzékben,

és ott forradalmaznának megint az utcákon az ellenséges kormány ellen ?

Donna (Cara)mba 2011.11.25. 20:38:41

@légycsapó: Hihetőnek tűnik, de sztem mégsem ez a helyzet.

Az úgymond "baloldal" (amely mindnyájan tudjuk, sohase volt semmilyen értelemben baloldal) ugyanúgy és ugyanamiatt esett szét, mint a Fidesz fog hamarosan, nevezetesen a hihetetlenül valóság-érzéketlen gazdaságpolitikájuk miatt. Mind a két pártra jellemző, hogy valami virtuális országban léteznek, vagyis egyáltalán nem látják a valós magyar helyzetet.

Azzal a különbséggel, hogy a Fidesz most bebetonozva érzi magát. Pedig téved, de még mennyire. Ilyen időkben, amikor a világ és benne Európa napról napra, percről percre 180 fokos fordulatokban változik, senki sincs bebetonozva, még a Fidesz sem:-) Nem ért semmit az egész bebetonozási cécó, amit ekörül műveltek...Nem értették meg a "fiúk", hogy most már elmúlt 1998-2002...Akkor tényleg elmulasztották, hogy legalább valami kis médiájuk legyen, meg sok minden egyebet, amit most pótolni akartak_ nem a megfelelő időben és túlkompenzálva magukat... A lojális szavazóbázisuk mentette meg akkor a jobboldali sajtót (talán van, aki még emléxik erre az időre, amikor pult alól vettük a Demokratát, a Magyar ínemzetet, stb.)

Ez azért sikerülhetett, mert volt még lojális, természetes, saját szavazó-rétegük.

Most más idők járnak. Pedig sokan kommenteltünk, mi, civilek, írtunk a választási nyereség előtt, hogy bizony-bizony a Gyurcsányi éra alatt majdnem csődbejutott gazdasággal kell azonnal kezdeni, ha a Fidesznek lelkén van az ország sorsa. Az a legfontosabb első lépes. Minden más csak az után jöhetett volna... A gazdaság és ezzel együtt a pénzügypolitika mindenhol alfa és ómega 2009 óta...

Szóval málik az a beton, ha az istenadta nép is majd úgy akarja egyszer, mert megelégeli a jelenlegi impotens jobb- és baloldali pártokat. Én a jobboldali jelző mellé is odabiggyeszteném az "úgymond" szócskát, mert a Fidesz ebben a ciklusában minden, csak nem jobboldali, széles polgári, vállalkozói,gazda stb. rétegekre támaszkodó párt. Általában ők lennének a klasszikus jobboldali szavazók. A Fidesz éppen a saját természetes szavazóit küldte ki külföldre munkát vállalni kényszerből, a matolcsy-féle ködös-álom gazdaságpolitikája vitt csődbe még életképes kis- és középvállalkozásokat - nettó adóbefizetőket - szóval az ő patópálos módon végzett tessék-lássék gazdaságpolitikájuk vitt jégre számtalan vállalkozót, gazdát: vagyis: önnön magát...Egy párt csak saját rétegével együtt létezhet. Ha ez a réteg kihullik alóla, szétcincálódik százezer ágra, és megy a levesbe (lásd Ibolyka pártja - ugye, még csak nem is emléxünk már rájuk???)

Csak a szegény-szerencsétlen, Matolcsyval megvert Fidesz nem látja se a fát, de az erdőt se már...:-)

Orbán meg megérdemli, ami vár rá: totális, szégyenteljes bukás...
Miért kell neki Matolcsy kost was kost alapon, mindenáron?

Normál miniszterelnök azonnal meneszti még Matolcsynál ezerszer éleslátóbb, potens gazdasági csúcsminiszterét is ilyenkor félidőtájt, hogy mentse országát és saját magát.

Én mindenesetre nem értem, miért nem szól a vészcsengő eszeveszetten Orbán fülében, fejében?
Mert akkor Matolcsynak a nevét már csupa kisbetüvel irnák és még visszamenőleg is tagadnák, hogy valaha is köze volt a Fidesz gazdaságpolitikájához;-)

Országomat egy matolcsyért, egy medgyestamásért, meg hasonlókért...

Orbán a mi vezérünk, ő tudja mit miért tesz;-D
Vagy már rég nem tudja ő sem...:-)

istvankah 2011.11.25. 20:38:48

Boldogok a politikusaink,mert ővék az ország-háza és a nép-vagyona!?Meddig?

nemecsek ernő áruló 2011.11.25. 20:56:33

@bIQa: Azt mindenesetre látják, hogy ide hoznak egy rakás pénzt, és egyik napról a másikra valakinek támad egy ötlete, hogy ezt a rakás pénzt elveszik tőle, és még annak is örülhet, ha nullszaldóval megússza, és nem veszteséggel zár. Ezt látják, ezért hülyék lennének pénzt adni. EZT jelenti a leminősítés. És ha nem lesz látható eredménye az IMF tárgyalásoknak december végéig, nyugodj meg, hogy a S&P és a Fitch is követni fogja a példát. Attól mentsen meg az ég.

Ha Gyurcsány őszödi beszédének elhangzásakor az utolsó utáni órában voltunk, akkor próbáld meg elképzelni, most hol járhatunk! A kilátás nem fényes. És ezen nem segít a propaganda-gépezet. '45 januárjában Németországban mindenütt a győzelemről szóló hírek voltak. '55 Magyarországán folyamatosan díjazták a Sztahanovista élmunkásokat, és mindenhol azt mondták, az imperialista nyugat az összeomlás szélén van, de az épülő kommunizmus elhozza a kánaánt pár éven belül! És 2007-ben Gyurcsány azt mondta nagyon nagy, és stabil a jólét, minket irigyel Európa. Most pedig Matolcsy azt mondja, a legjobbak között vagyunk!

És az, hogy ezeknek még hisz valaki, nem nevetséges, nem szánalmas... csak tragikus!

Mert ezerrel fogunk belerongyolni a jéghegybe, ami a most még nem látszó "sikert" jelképezi. Hogy akkor mi lesz....

hamisnero 2011.11.25. 21:10:00

@Schindler Pistája: te gusztustalan állat, az egyik blogról elküldenek, akkor a másikon nyáladzol? így kompenzálod, hogy anyád zsidó, apád cigány, te meg már így, tizenkét évesen sikertelenségre ítélt agyhalott alkesz vagy? itt komoly emberek beszélgetnek, takarodj innen.

hamisnero 2011.11.25. 21:10:30

elnézést mindenkitől, ez nem én vagyok, de kiakadtam.

KVélemény 2011.11.25. 21:20:38

@hamisnero: kerüljük ezt legközelebb légyszi. elmondta a véleményét, ha érdemben tudsz rá válaszolni okés, de így felesleges.

kela-bá 2011.11.25. 21:29:28

Ne bántsák egymást Emberek. Inkább nézzék meg a vntv.hu - n a " 2013 - májusára bedől az EURO ?" cimű riportot... Nagyon érdekes .

További szép estét !

harcsapaprikás 2011.11.25. 21:31:38

@simonmondja.: Az optimális az lenne, ha a lehető leghamarabb csődbe menne az ország. Szerintem elkerülhetetlen, minek húzni az időt. Egyébként is 2/3 erre adott felhatalmazást.

Melee 2011.11.25. 21:34:10

Az IMF-et azért küldték el, mert nem szabad felhasználású hitelt adott, hanem megmondta mire adja, és azt számon is kérte. Ez nem tetszett Orbánéknak, inkább vesszen az ország, mint a zsebük.
A cikkel sajnos egyet kell értenem, ilyen borúsak a kilátásaink.

bIQa 2011.11.25. 21:43:12

@nemecsek ernő áruló: "ide hoznak egy rakás pénzt, és egyik napról a másikra valakinek támad egy ötlete, hogy ezt a rakás pénzt elveszik tőle,"

Tudod mi a különbség az osztogatni és a fosztogatni között? Mert a külföldi bankok az utóbbit csinálták addig amíg nem jött a még nagyobb rabló és a zsákmány egy részét elvette tőlük. Most meg rinyálnak hogy "kérem én egy becsületes ember vagyok, nem is gondoltam hogy ilyesmi előfordulhat"

bIQa 2011.11.25. 21:47:58

@Melee: "nem tetszett Orbánéknak, inkább vesszen az ország, mint a zsebük."

Az IMF mikor kérte számon a Hagyó, Gyurcsány és rengeteg sok bűntársuk által eltüntetett milliárdokat? Sem ők sem mások nem tették olyan formában, hogy egy kicsit is magukra kelljen venniük, pedig az általad leírtakból következik hogy tudniuk kellett róla

es2300 2011.11.25. 22:03:59

amúgy sztem azért hagyják a nyilvánvalóan pszichésen zavart Meggyest tovább rombolni Esztergomban, hogy ezzel kiiktassák Tétényit, ki teljesen logikusan az egyik esetleges jövőben nagypolitikai vetélytársnak számít

hiszen ha a város nem működik, az részben a polgármester hibája is, de legalábbis mindenképpen annak tűnik a politika vonatkozó apró részleteire nem kíváncsi szavazók szemében

chop 2011.11.25. 22:40:46

@harcsapaprikás: akármennyire is fáj, valóban ez lenne a legjobb. Ami most van, az gyakorlatilag vegetáció. Megy a maszatolás. Ennek így nincs értelme.

chop 2011.11.25. 22:46:42

@bIQa: az IMF nem az óvónéni, hogy a tegnapi Lacika-féle hajcibálást számon kérje Lacikán....az IMF azt mondja, hogy rendben, bajban vagytok, itt a pénz, nagyjából megmondom, hogy mik azok a strukturális mutatószámok, amiket látni szeretnék és időnként ide jövök megnézni, hogy hogy állunk. A baj az - és ezt a Fidesz nagyon jól tudja -, hogy megszorítás (vagyis hát: reform) nélkül NEM LEHET kihozni azokat a számokat, amikre szükség van, a megszorítás (reform) pedig a társadalom jelenlegi értelmi és tájékozottsági szintjén egyenlő a politikai bukás fogalmával. Róka fogta csuka helyzet.

gono 2011.11.25. 22:52:58

@Ludovikás Levente: ez így mind nem igaz

oszkót a veres alapján értékelték (mert még annyira friss volt a poszton)

az IMF hitelt legnagyobb részét pedig orbán hívta le a mol miatt. kisebb részéből az otp kapott némi támogatást.

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2011.11.25. 22:58:56

@Schindler Pistája: Ha zsidózni és cigányozni akarsz, menj máshova.

gono 2011.11.25. 23:02:56

@gono: elnezest kerek pontatlan voltam.
szoval az imf hitelt lehivtak, hogy kivaltsak vele a dragabb kölcsönöket, de az ilyen formaban nem növelte az adossagot.

Melee 2011.11.25. 23:25:01

@bIQa: Az IMF nem ellenőriz minden forintot, nincs is rá lehetőség, ott se minden arra megy amire gondolják ahol ellenőrzik. Ez kb. 80-90%-os ellenőrzést jelent. Az olcsó kölcsönt feltételekkel adják, és a feltételek betartását követik, miként a pénz mozgását is. Mellette lehet még lopni, csak kevesebbet és nehezebben. A szabadrablás időszaka akkor kezdett erősen lecsengeni, mert mindenki elkezdett félni a következményektől. Sajnos most újra felvirágzott.

2011.11.25. 23:34:43

Te jóságos ég! :-((((((((

"A kormányfő és a nemzetgazdasági miniszter tényleg azt hiszi, hogy rosszindulatú spekulánsok rontottak neki Magyarországnak, de mi elmondtunk nekik, teljesen rossz ez a nézőpont, nem így működik a pénzügyi világ - az [origo] információi szerint a kulisszák mögött ez történt azon a megbeszélésen, amelyen tizenegy közgazdászt kérdezett meg Orbán és Matolcsy. A miniszterelnök alapvető gazdasági kérdések megértésében is kérte a szakemberek segítségét. A személycsere szükségességét is felvetették a meghívottak, de az amúgy jó hangulatú találkozón erre nem reagáltak a házigazdák."

Bal 2011.11.26. 11:26:50

@Ludovikás Levente: talán nézz utána néhány elemi ténynek, hogyan finanszírozza egy állam a kölcsöneit, mielőtt visszamondod a propagandát.

Röviden: minden évben felveszünk ugyanennyi pénzt, ez nem Bajnaiék specialitása volt. Csak az IMF-től vettük fel a szokásos sokszereplős piac helyett, így jobban látható, kinek és mikor kell visszafizetni.

bIQa 2011.11.26. 13:06:25

@Melee: "A szabadrablás időszaka akkor kezdett erősen lecsengeni, mert mindenki elkezdett félni a következményektől."

Mikor volt ilyen időszak, mert én nem emlékszem rá?
Egy-két nagy spíler megbukott, részben a hatalom berkeiben folyó torzsalkodások miatt (Zuschlag, Hunvald, Hagyó) de ezek az ügyek soha nem lettek végig felgöngyölítve, és a klientúra más szálakon újraszerveződött

bIQa 2011.11.26. 13:08:52

@Melee: "Mellette lehet még lopni, csak kevesebbet és nehezebben. "

Ne mondd már hogy ez bárkit is megakadályozott volna a pénzek lenyúlásában. Éppen az IMF által mindvégig favorizált privatizáció hozta eddig a legtöbbet a konyhára a klientúrának

bIQa 2011.11.26. 13:14:06

@chop: "az IMF nem az óvónéni, hogy a tegnapi Lacika-féle hajcibálást számon kérje Lacikán"

Most a Simor fizetésének a visszavágására gondolsz? Mert ez volt az a pont, ahol megszakadtak a tárgyalások, miután az IMF ragaszkodott Simor havi 8 milliós alapfizetéséhez. Szerintem ez egy egész másfajta hozzáállás mint amiről írsz

chop 2011.11.26. 14:28:16

@bIQa:
1. nem ez volt a szakítás fő oka. Te sem gondolhatod komolyan, hogy szaros havi 8 millión fognak felakadni, amikor a költségvetésben forint százmilliárdokról van szó! Azzal, hogy lecsökkentik Simor fizetését, a Fidesz célja a jegybanki érdekérvényesítés jelentős csökkentése lett volna, illetve példát akartak statuálni. Mióta kormányon vannak, folyamatosan ekézik az jegybankot, mert az nem partnere az unorthodox vízióiknak. Ha szerinted normális dolog az, hogy a kormány folyamatosan belepofázik a monetáris politikába, illetve vita és meggyőzés helyett folyamatosan az erő eszközéhez folyamodik, akkor nincs miről beszélnünk, mert alapvető kérdésekben sem értünk egyet.
1. ha te azt mondod, hogy egy ország jegybankelnökének sok a havi (bruttó) 8 millió Ft-os (nettó 4,1 m Ft, cc. 15 000 euró) fizetés, akkor rettentő mód el vagy tévedve. Egy rövid összehasonlítás a jegybankelnökök fizetéséről, amelyben ugyan nincsenek benne a visegrádi országok (mint számunkra peer-groupok), de azért jó indikációt adnak a nagyságrendekről: www.kathylien.com/site/ecb/salaries-of-central-bank-governors Simioré kb. évi 130 000 dollár.

Elhiszem, hogy ez neked sok pénznek tűnik, de egy ilyen pozícióban meg kell, hogy fizessék az embert, mert egyébként könnyen felüti a fejét a korrupció. Az IMF meg nem nyeretlen kétéves, aki bagatell összegeken fog rugózni, hiába adható ez el a legkönnyebben a tömegeknek.

bIQa 2011.11.26. 14:46:34

@chop: "Mióta kormányon vannak, folyamatosan ekézik az jegybankot"

Ez eddig minden kormányváltás után így történt. Bod Péter Ákost gyakorlatilag leradírozták a jegybank éléről az 1994-es kormányváltás után, hogy a saját emberüket, Surányit ültessék a helyére. Akkor fel se merült olyan hogy "jegybankelnöki függetlenség" amit most nyomatnak ezerrel.

Simorban az ellenfél párt káderét látta a Fidesz, de őt már érdekes módon szükségesnek tartják megvédeni. Qui prodest?

chop 2011.11.26. 18:11:58

@bIQa: És? Azért, mert a másik oldal csinálta, akkor ezeknek is kell? "A Laci is bekukucskált a csajokhoz..." Ez már mentesít vagy mi a franc?... Mindkét oldal nyakig sáros, de az IMF-et kétlem, hogy Simor fizetése aggasztotta a leginkább.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2011.11.28. 16:39:30

Mindamellett, hogy én is úgy gondolom, hogy a kormány rosszul kommunikálja ezt a helyzetet (is!), szeretném a figyelmetekbe ajánlani az alábbi műsort:
www.echotv.hu/videotar.html?mm_id=195&v_id=10868

KVélemény 2011.11.29. 10:27:56

@Golovics József: Megnéztem. Amit meg kell jegyezni, az az, hogy sajnos Csaba mind szereplés, mind szakértés tekintetében a leggyengébb láncszemnek tűnik.

Amiket mondtak, nem győztek meg, és lenne min vitatkozni. Ha vmelyik részt kiemelnéd, akkor szívesen megnézem még egyszer és mélyebben elgondolkozom rajta + elmondom a véleményem :)

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2011.12.01. 16:13:26

@KVélemény: Nem tudtam, hogy ismered, én egyébként nem ismertem őt. Nem is azért mutattam...
Egyébként abban teljesen igaza volt, amit a bizonytalanságról mondott.
Külön nem emelnék ki semmit, szerintem úgy globálisan volt érdekes az egész. A hitelminősítők hitelességétől kezdve addig, hogy egy kormány politikai beállítottságát megítélhetik-e, ha az egyébként az adósságait fizeti.
Amint látod, lusta vagyok (=nincs időm) időben válaszolgatni, szóval ennek megtárgyalását inkább élőben folytatnám. (Vagy még az is lehet, hogy írok róla vmikor én is egy cikket)
süti beállítások módosítása