Publius

Szabad változatok demokráciára, köztársaságra és kapitalizmusra liberális fiataloktól.

Powered by

 

Ilyen jókat írtunk

Szabadságfolyam

Force Feed

2011.11.12. 12:32 KVélemény

Matolcsy kora nem áldozott le

Címkék: gazdaság megszorítás ellenzék matolcsy

Néhány hónapja eljutottam oda, hogy az ország hosszútávú jövője szempontjából legveszélyesebbnek nem Orbánt, hanem a jelenlegi ellenzéket látom, illetve mögötte a társadalmat. Nyilván ehhez hozzájárult a kormány is, aki intézkedéseiben és kommunikációjában ugyan minden nap képes újabb megmosolyognivalóval előállni, de már egyszerűen nem tudja a saját maga által igen magasra tett lécet megugrani. Ilyenkor persze az ember a jövőbe tekint, hogy mi lesz 2014 után, kik kerülhetnek hatalomra, és mivel tudnak majd szolgálni. Hát nem sok jóval.

A mostani ellenzéki pártok és utcai csoportosulások egy tekintetben valószínűleg minőségi változást tudnának hozni, mégpedig a politizálás stílusában, hangnemében. Ez nem elhanyagolható tényező, sokat tud dobni az emberek komfortérzetén, de a valódi  változáshoz ennél több kell.

A legfőbb kérdés egyértelműen a gazdaság. Ha a gazdasági beállítódottságukat nézzük, megnyilvánulásaik alapján az Orbán-Matolcsy-féle gazdaságpolitika két fő axiómáját továbbvinnék: az államadósságot ki lehet nőni, továbbá ebből adódóan nincs szükség megszorításokra. Az előbbihez növekedés kellene, aminek feltételei jelenleg se Magyarországon, se a világban nem állnak fent. Utóbbival kapcsolatban pedig lehet mondani, hogy már most is megszorítások vannak, ami igaz is, de csak a felszínen maradást érjük el vele, adósságunk nem csökken. Ahhoz komolyabb lépések kellenének.

Ha végignézünk a parlamenti pártokon, nem látunk olyan szerveződést, mely szembemenne ezzel a két alapvetéssel. Természetesen sok gazdasági kérdésben a patkóban ülő ellenzék másként gondolkodik. Ennek megfelelően például az LMP átstruktúrálná az adórendszert, a Jobbik erőteljesebben támogatná a hazai vállalatokat a külföldi multikkal szemben, míg az MSZP bármit csinálna, ami a kormány álláspontjának inverze. Ezek mind fontos különbségek, hiszen általuk más és más társadalmi csoportok kerülhetnek kedvezőbb helyzetbe. De egyik sem mondja azt, hogy csökkenteni kellene a szociális kiadásokat, állami alkalmazottakat elbocsájtani, vagy úgy általában erőteljesebben takarékoskodni az államon, ami a matolcsyzmus két alappilérének feladását jelentené, és nyilván az életszínvonal esését is. Sőt, élve az ellenzéki logikával, balról előzve próbálják támadni a kormányt, és támadni annak igen elenyésző számú, az országot egyensúlyban tartó intézkedését.

Ezzel párhuzamosan sajnos az utcai ellenzék sem mozdul más irányba. A Nézőpont Intézet felmérésének eredménye segíthet következtetni arra, hogy vajon a Millás tüntetéseken milyen okból vesznek részt az emberek: elsősorban a pénzügyileg őket rosszul érintő intézkedések, és csak utána az olyan ügyek miatt, mint a médiatörvény. A Szolidaritás esetében ugyanezt felesleges is ecsetelnem, hiszen ők alapvetően ezért jöttek létre. Harmadikként még megemlíthető a szocdem irányultságú 4K!, akik skandináv jóléti modellben gondolkodnak. Itt sem kell mondanom, hogy ideáljukat nehezen fogják tudni elérni, ha szembemennek Matolcsy két alapvetésével.

Természetesen nem állhatunk meg ezen szerveződéseknél, ők ugyanis nagyrészt igényeket jelenítenek meg, tehát a társadalmat képezik le. Engem, téged, őt. Ha valódi változást akarunk, akkor nekünk, mindannyiunknak kell félretennünk rövid távú érdekeinket.

Végignézve tehát 2014 potenciális győztesein, a helyzet eléggé elszomorító. Esetleg magyarázhatjuk hozzáállásukat azzal, hogy ellenzékben a számunkra kedvesebb és rövidtávon könnyebb utat kell propagálniuk, különben a következő választások után csak úgy lesz esélyük bejutni a Parlamentbe, ha jelentkeznek a Köztársasági Őrezred állományába. Azonban ha mégsem ez a helyzet, akkor sajnos további gazdasági vergődésre, és újabb Matolcsykra kell számítanunk.

 


 


194 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://publius.blog.hu/api/trackback/id/tr603370239

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jövőre tovább nőnek a bérek 2011.11.12. 18:31:44

A közszférában azok, akik úgy jártak jobban, hogy nem jártak jobban, azokat az állam kompenzálta, akik pedig a magánszférában dolgoztak, azokat a cégeknek kellett kompenzálniuk, mert különben lecsapott rájuk a spanyol inkvizíció, bérkommandó formájában...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy maréknyi dollár 2011.11.12. 20:53:50

Az Index címlapról egy hír:Havi félmilliót kap Páva Zsolt beszédírója.
A futóbolond megjegyzése az általa megrendelt pingálmányok árához:"Húsz millió az bagó."
Ennyi.Meg a többi.

Blogger Géza 2011.11.12. 20:54:28

@ciceró: Azért itt nemcsak külker többletről van szó. Mindemellett 4 éves rekord volt az első féléves növekedési ütem, (még ezzel a szerény mértékkel is), rekordszinten van az aktivitási ráta (63% felett), elég magas a devizatartalékok szintje is, a GDP arányos államdósság erősen csökkent, a hiány kordában van tartva (rekord alacsony lesz), és az infláció is a tervezett szinten mozog.

Blogger Géza 2011.11.12. 20:57:38

@simonmondja.: Ciki beismerni, hogy hülyeséget írtál, ugye? :) Szánalmas ez a vagdalkozás, várom az adatot a szeptemberi 1,7 milliárd eurós gázexportunkról... Addig inkább ne irkálj újabb hülyeségeket, amíg ezt meg nem találtad.

messi-asz 2011.11.12. 20:58:48

ez nagyon izgalmas Kövér et. mint
"Az ügynökök a paradicsomba mennek" című film egyik figurája...
gondolom a fletó haverjának és a többi kisztitkárnak, állam tönkretevőnek is megbocsát ... persze kizárólag a társadalmi béke fontossága miatt...

torokgaborelemez.blog.hu/2011/11/10/408_ki_a_felelos/fullcommentlist/1#c14927197

@ciceró: ennél már nincs szarabb... tökmindegy... legalább kevesebbe kerül...

almodhi 2011.11.12. 21:03:39

Alapvetően egyetértek, de

"Az előbbihez növekedés kellene, aminek feltételei jelenleg se Magyarországon, _se_a_világban_ nem állnak fent."

2010-es növekedési adatok (GDP%; 2011-re persze lehet hogy csökkennek; igyekeztem "igazi" országokat választani):

Paraguay 15.3
Szingapur 14.4
India: 11.1
Tajvan: 10.8
Kína: 10.3
Argentína: 9.1
Uruguay: 8.4
Törökország: 8.2
Thaiföld: 7.8
Brazília: 7.5
Dél-Korea: 6.1
Indonézia: 6.1
Svédország: 5.5
Mexikó: 5.5
Chile: 5.2
Izrael: 4.6
Oroszország: 4
Japán: 3.9

Kandabula 2011.11.12. 21:06:29

Mindenképpen előrehozott választásokat tartanék jónak. Ennek oka, hogy egyrészt a Fidesz már rég elvesztette az egyharmadot (de még mindig erre hivatkozva operál), másrészt a választások eredményeként nagy valószínűséggel koalíciós kormányunk lenne, ami biztosíthatná a demagóg, egypárti érdekek visszaszorulását. A döntések a nép által is követhető viták mentén születhetnének.

hattyú 2011.11.12. 21:12:02

Szerintem nem érdemes a Fideszt ostorozni, ahogyan az ellenzéket sem. Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy vajon milyen társadalom az, amely ilyen politikusokat tud kitermelni...a válasz szerintem eléggé szomorú. Persze, el lehet kezdeni hülyeségeket beszélni és a szokásos kifogásokat felsorolni, meg bűnbakokat keresni, hiszen erre eléggé nagy igény van... Jó lenne pozitívan gondolkodni, meg konstruktívan, de egy olyan országban, amely minden szinten sereghajtó - nehéz. Szerintem egyszerűen az fog történni, hogy a magyar társadalom újra a szélsőséges válaszokra lesz vevő, ahogyan mindig (szélsőjobb, kommunizmus) és a következő választásokon tarolni fog egy radikális, jobboldali párt. Akkora a gyűlölet ugyanis, hogy szinte minden racionalitást felülír, szerintem semmiféle "szakértői" kormány nem lesz, mert semmit nem tudnának elérni, a magyar társadalmat szerintem jelenleg nem lehet ugyanis megreformálni - most nem az olyan reform-utánzatokra gondolok, amelyeket minden politikai párt elsüt négy évente, hanem egy tényleges átalakulásra, valódi szerkezeti reformokra - ilyet ma és a közel jövőben szerintem semmilyen Csodás Hatalom, vagy az Űrlények sem fognak tudni megvalósítani. Szóval a lényeg az, hogy lehet túrni-fúrni a pártok lelkivilágát, meg lehet Fideszezni meg Maszopozni, lehet hörögni. A tény: Magyarország szerintem egy elveszett hely és még nagyon sokáig az is lesz. Ha tévedek ebben, akkor elnézést és örülök neki, hogy valakik tudnak megoldást, cáfolatot és akkor ezek szerint 3-4 év és Magyarország egy jó hely lesz. Tévedjek.

Sieg 2011.11.12. 21:14:47

@Blogger Géza: Azt mutattam meg, hogy a külker egyenleg javulása távolról sem biztos, hogy jó folyamatokat takar. Meg azt, hogy ezt te (gyanítom politikai alapon) "rugalmasan" kezeled, most úgy hiszed, hogy jó jel, de azért remélem, hogy 2009-ben nem érezted úgy, hogy jó gazdasági jel a külkeregyenleg drasztikus emelkedése.

Kiragadod a pozitívan értelmezhető (magyarázható) dolgokat és elfelejted a negatívakat: a "növekedési rekord" véletlenül éppen a külső környezet négy éve legkedvezőbb állásakor történt és gyanítom, hogy most például már távolról sem rózsás, te mégis ezt emeled ki. Az államadósság csökkenését és a hiány alacsony voltát emeled ki, "elfelejtve" azt hogy ezt három kormány alatt felhalmozott megtakarítások einstandjával sikerült elérni, ami csak adminisztratív változás. Azt is "elfelejted", hogy nem választási évhez képest a strukturális költségvetési hiány nagyon rossz, de hát mit számít, ha ezt is ki lehet csinosítani egyszeri tételekekel, már meg is van az alap, amire a hívek ráharaphatnak és örvendezhetnek.

Ez önmagaddal való kicseszés, a narancs (vagy piros, vagy akármilyen) szemüveg viselése csak hülyeségekbe és nehezen védhető dolgokban kergeti az embert, aztán onnantól nincs megállás.

Kandabula 2011.11.12. 21:21:48

@hattyú: tartok tőle, hogy igazad van. A dolog valahogy úgy alakult, hogy nagydumájú, de a való életben járatlan figurák kerültek élre. Én egy csúnya, dadogó zseni felbukkanását várom...

GuloGulo 2011.11.12. 21:21:53

Márpedig Matolcsy kora leáldozott.

Nem tudom van-e olyan ország az Eu-ban rajtunk kívül ahol nov. közepén a bérből élő ember nem tudja, hogy jövőre mennyit fog adózni. Csak azt, hogy ha a bruttójának átlag feletti része valami új adókulcsba fog tartozni.

Továbbá a vállalkozások nem tudják, hogy a minimálbér növelése miatti többletköltségüket, hogyan fogja az állam enyhíteni. Valami ködös visszautalós regisztrálós ígéret volt eddig, semmi több.

Tehát a munkavállalók és a munkaadók nem tudnak két hónappal előre tervezni.
Ennél a kiszámíthatatlanságnál kevesebb gazdaságrombóló hatás van. És csak az egyik faxságot említettem.
Agyrém.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.12. 21:26:24

@ciceró: "A lengyel kormányfő mindenben inverze Orbánnak. Ő egy europér politikus, Orbán egy despota szemléletű vezető."

Szerintem Ovi despotasága csak melléktermék. Ő egy 100% egoista. Szerinte magán kívül nincs is más értelem a világon.

Kandabula 2011.11.12. 21:33:06

@GuloGulo: a Fidesz becselezte magát egy helyzetbe és most konok módon ragaszkodik a tarthatatlanhoz. Félreértés ne essék: az nem jó, ha egy kormány megbukik. Várjuk meg a jövő évet. Nagyon nem szeretném, ha rajtunk röhögne az egész világ, mert idétlen társaság vagyunk. (Magunkon nem fogunk röhögni...)

emem 2011.11.12. 21:36:40

Nem volt erőm végigolvasni valamennyi hozzászólást, ha ismételnék korábbi megjegyzéseket, akkor bocsánat – de:
"a kormány is, aki"
ezt a kormányt lehet ugyan imádni (??!!) de az attól még nem aki, hanem ami, amely.
Kurva nagy magyar polgári hazafiak, legalább magyarul tanulnátok meg.

GuloGulo 2011.11.12. 21:43:15

Mégvalami: a cikk azon alapul, hogy az Orbán-Matolcsy féle gazd-pol alapvetése a következő:
"az államadósságot ki lehet nőni, továbbá ebből adódóan nincs szükség megszorításokra"

Azonban szerintem ez nem így van. Jelenleg inkább ez a fő irányvonal:
"az államadósságot ki lehetNE nőni, de nagyon elbasztuk, ebből adódóan szükség van megszorításokra, de inkább az ellenkezőjét kommunikáljuk"

Ennek fényében bármely ellenzéki csoportosulás kormányképes alternatíva, amennyiben kiszámítható programja van.
Bár nem vagyok teljesen naprakész, de számomra az LMP és a Jobbik programja is ilyen.

Laarson 2011.11.12. 21:44:51

@almodhi: Ehhez az is hozzá tartozik azért hogy a feltörekvő országoknak nagyobb a mozgás terük. De a fejlett országokat nézve azért nem annyira rozsás már a helyzet.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.12. 21:45:53

Nincs sok csodálkoznivaló azon, hogy mind a négy pártnak baloldali elképzelése van a gazdaságról. Erre van igény. A magyar szavazók 85%-a baloldali (ironikus módon a magukat jobboldalinak vallók általában balosabbak).

GuloGulo 2011.11.12. 21:50:08

@Kandabula: azok a külföldiek, akik képben vannak a magyar állapotokkal, szerintem már csak hüledeznek rajtunk, mert már kiröhögték magukat.

Múlt héten kérdezte tőlem egy német taxis, hogy mennyi most a forint-Euro. Megmondtam.
A válasz ez volt:
- Jó ég! Pár hónapja váltottam 270-ért! Mi a fene folyik önöknél?

Laarson 2011.11.12. 21:50:21

Matolcsizmussal kapcsolatban pedig mintha ugyan az az 1 vagy 2 éves elmaradottság lenne a jellemző ami a történelem során mindig is jellemző volt. Mármint a nem ortodox gazdaság politika nyilván ha lett volna folyamatos tőke mögötte akkor érthető is lenne. De így hogy most már több mint 1 éve a hitel piac lefagyott így nincs mögötte semmi.

almodhi 2011.11.12. 21:52:42

@Laarson: Igen, ezért nem is vettem be a listába Kamerunt, Etiópiát vagy Burkina Fasot. De sztem vagyunk annyira feltörekvők mint Dél-Korea, Szingapur, Chile, Izrael vagy Uruguay...

nu pagagyí 2011.11.12. 22:00:20

Félreértésen alapul a cikkírónak, a jelenlegi kormány ténykedésével összefüggő néhány megállapítása. Valószínűleg a szöveg mögött nem látja a valós tetteket.

Ez a kormány nem akar kis államot. Rohadt nagy államot képzel el. Állami tulajdonú termelő üzemekkel, járási hivatokkal, állami iskolával, egyenruhába öltöztetetett és államilag irányított hierarchikus szervezetek tömegével (karatasztrófavédelem, polgárörség, tűzoltóság stb.). Ez nem egy szolgáltató állam képe, hanem egy rendfenntartó (megszálló) államé. Minden joghoz csak kötelezettségek során keresztül lehet csak hozzájutni.

Ez a kormány rátelepszik az állampolgárra, kiől minden önálló törekvést. Pontosan ez az ami hosszú távon kárt fog okozni az országnak és konzerválhatja lemaradásunkat a világtól. A társadalom megmerevedik, az emberekből kihal a változtatás képessége.

Minden törekvés, ami visszaadja a polgárok szabadságát, anyagi függetlenségét az államtól, előremutató lehet.

alien 2011.11.12. 22:05:18

@piefke: a próféta szóljon belőled :)

Viktus 2011.11.12. 22:11:03

Barom. Ez is v.mi fizetett csókos?

niklex 2011.11.12. 22:14:48

A magyar parlamentben jelenleg az összes párt demagóg, hozzá nem értő,saját kicsinyes érdekeit nézi. Nincs kire szavazni. A politikusok között sincs még közepes formátumú sem (Orbán és Gyurcsány karizmatikusak,de nem államférfiak, csak hataloméhes politikusok.
De ez nem nálunk van. Amikor vissza kellen venni az eszetlen költekezésből, ami nyilván népszerűségvesztéssel jár, inkább lemond a kormány Görög - és Olaszországban is, és a "szakértői kormánnyal" csináltatják meg a piszkos munkát

Húsleves 2011.11.12. 22:20:21

@nu pagagyí:
20 éve ugyanezt hallottuk. És tényleg! Ma már az emberek egy része szabadon szárnyal csövesként valamelyik bokorban, másik része a 30 ezer forintos nyugdíjával szárnyal, és imádkozik, hogy ne integráljanak a nyakára szegénységi bűnözőket, harmadik része szabadon nyalhatja a cégtulajdonos seggét, aki korábban téeszelnök volt, és még lehetne sorolni.
Az emberek boldogok, hogy elhoztátok a szabadságot.

Mercel 2011.11.12. 22:35:17

Hello!

Ez a Poszt sajnos nagyon betalált.

"Frigyes"

NA YA! 2011.11.12. 22:39:59

@KVélemény: te vagy az isten, vagy egyenesen Brian! Lepörgetted magadban a meccset előre, és kipottyantottad az eredményt nekünk! Köszönet az indexnek, hogy elvezérelt erre a csodálatos blogra!;)

Brix 2011.11.12. 22:54:40

Matolcsy politikájának két fő axiómája totális kudarcott vallott! Az államadósság- minden erőfeszítés ellenére- növekszik es minden eddiginél nagyobb megszorítások vannak. A forint a világ legrosszabbul teljesítő devizája, aminek hamarosan megisszuk a levet. Jövőre jöhet az IMF és Orbán a bohócaivel együtt ott fog könyörögni hogy mentsék meg az országot az államcsődtől

soproni1 2011.11.12. 22:55:59

@Húsleves:

Húsz év alatt sem tanultunk meg dolgozni.Mindig megszavaztuk azt, aki nekünk lakást, autót, ingyenes ellátást ígért. Most már a második generáció nem tanul meg dolgozni. Más kérdés, hogy sokan munkahelyen vannak közülük.
A politikus csak azt mondja,amit a szavazóik hallani akarnak. Én azt akarom, hogy kisebb állam legyen. A kommunista azt akarja, hogy erős állam legyen. A tőkés azt akarja, hogy szabadon megvalósíthassa az álmát. A baloldali azt akarja, hogy szorongassák meg a szemét kizsákmányoló multi internacionalista globalista profitelvonó céget ( persze a termékeit már ő is szeretné használni). Ilyen sokszínű világ ez. Az antiglobalista zsíroshajú is NIKE pólóban égeti a traktorgumit.

SvenH. (törölt) 2011.11.12. 23:00:43

amikor lattam a manyup penzek allamositasanak az eliteleset a tini nyuggerek tuntetesen hat sokkot kaptam...

NA YA! 2011.11.12. 23:15:09

@SvenH.:"amikor lattam a manyup penzek allamositasanak az eliteleset a tini nyuggerek tuntetesen hat sokkot kaptam..."

Ezek szerint úgy is maradtál! Ja, vigyázz mert az ékezetek is eltűntek a hablatyodról!:)

Húsleves 2011.11.12. 23:15:15

@soproni1:
Igen, de van ebben az elméletben egy kis bibi.
Adott volt két rendszer. Egyik az úgynevezett késő-kádári korszak, amelyre azt mondták, hogy vízfejű állam, nem tartható fenn, a látszat-jólétet adósságból finanszírozza. És alternatívaként adott volt az, amiről azt mondták, hogy a verseny révén munkára, gazdaságosságra ösztönöz, a többszínű parlament pedig érdemi viták révén az ország vezetését teszi jóvá. Lecserélték tehát a régi rendszert erre a jobbra. Ha a régi szart jobbra cserélték, akkor szerinted ebből nem annak kellene következnie, hogy fenntarthatóbb és jobb lesz az egészségügy, az oktatás, a szociális biztonság, meg minden? Ehelyett folyamatosan azt halljuk, hogy még mindig az a baj, hogy nem mernek jól megszorongatni bennünket. Miért van szükség egyre több megszorításra, ha ez a kicsi állam olyan jó?
Mára eléggé le lett építve az állam, ahogy ti azt kívánatosnak tartjátok, magánkezekben vannak a vállalatok. Hol az eredmény?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.12. 23:25:23

@Húsleves:
"Ha a régi szart jobbra cserélték, akkor szerinted ebből nem annak kellene következnie, hogy fenntarthatóbb és jobb lesz az egészségügy, az oktatás, a szociális biztonság, meg minden?"
Nem.
A szabadságból csak szabadság következik. Jólét nem. Azért továbbra is dolgozni kell. Sőt még inkább, mert nincs a gazda, aki etessen.

"Miért van szükség egyre több megszorításra, ha ez a kicsi állam olyan jó?"
Mert ez az állam marhára nem kicsi. Még mindig hatalmas terhet jelent a dolgozóknak és vállalatoknak.

"Mára eléggé le lett építve az állam, ahogy ti azt kívánatosnak tartjátok, magánkezekben vannak a vállalatok."
Majd ha ez tényleg megtörténik, akkor lesz miről beszélni.

tábormegsemmisítő 2011.11.12. 23:29:04

Orbánnak vannak elképzelései az ország talpraállításáról, de ezek sajnos nem váltak be eddig, Gyurcsánynak csak a saját talpon maradásáról vannak ötletei, és ezek sajnos beváltak.

További opciók?

Hülyék, fanatikusok, tehetségtelen ripacsok, lilaködös széplelkek akiktől a jó Isten óvjon meg minket, és gátlástalan politikai gengszterek akik csak egy fokkal jobbak a széplelkeknél

SvenH. (törölt) 2011.11.12. 23:37:42

@Húsleves: a kamu roki nyuggereket elkaptak vegul?
900e van osszesen roki, kb 5szor annyi mint a totocskaknal
erre mit hallunk?
hogy az 57+ -osok FULLOSRA megusztak, inkabb vegyunk meg fel egy kis hitelt, meg nyomjuk meg piciket az adoprest...

es most nem allt oda a nyalasszaju buzi Jobbik elmondani hogy igenis a jarulekcsalas az LOPAS es hogy a cigany segelyes az ugyanaz a kategoria mint amit a kamu rokik eljatszottak, nem...
amugy a poszt pont errol szol :)

Húsleves 2011.11.12. 23:41:02

@Lord_Valdez:
Aha, persze, értem.
Aztán majd ha annyira kicsi lesz az állam, hogy adósságon kívül nem lesz semmi, akkor majd nem tetszik a rendszer címen ti elmentek nyugatra, és onnan fikázzátok majd a magyarokat, hogy az a baj, hogy nem dolgoznak, mi meg itt maradunk a kis állammal, meg a nagy büdös semmivel, mert akkorra nagy állam a ti kis privatizációs zsebetekben lesz.

Amiket te itt összehordtál, az pontosan ugyanaz az orbitális hazugság, amit a kommunisták szajkóztak, akik azt nagy államot csinálták, ami neked nem tetszik. Ők is mindig pontosan ugyenezt mondták: az elmélet tökéletes, az emberekben van a hiba. Ha szerinted az a baj, hogy az emberek nem dolgoznak, akkor valószínűleg te is azok közé tartozol, akik szerint a magyar genetikailag alattvaló, irígy nép, dolgozni nem szeret, csak várja, hogy készen kapja a moslékot. Ha viszont az emberek dolgoznának, csak nem tudnak, akkor mégiscsak rendszerhiba van, nem gondolod?
És ha ez az állam neked még mindig túl nagy, akkor elmondanád, mit kellene még privatizálni? A levegőt?
És ha aztán majd azt is privatizáltátok, és kiderül, hogy csak nem jött be a dolog, akkor mi lesz? Úgy értem azokkal mi lesz, akik nem vettek tízmillió forintért alumíniumgyárat, ellenben elvitték a fejük felől a "nagy" államot, csak az adósságot hagyták meg. Azok rábasznak, mert "nem szeretnek dolgozni", de aprivatizált mobilis kis vagyonkák megmaradnak, ugye?

mizrolist 2011.11.12. 23:42:49

@Húsleves: nem tudom, olvastad-e, de ennél jobban még nem láttam megfogalmazva, mi is a probléma: orulunkvincent.blog.hu/2011/10/29/alapok_65

Ne rémisszen meg, hogy a Vincentről van.

cso zsi 2011.11.12. 23:58:55

Bárki is fog kormányra kerülni 2014-ben, azzal fogja kezdeni, hogy megszorítások kellenek.
De már elfogyott a luk a nadrágszíjon. Nem a gyári, hanem a pótlólag lyukasztott.

Húsleves 2011.11.13. 00:05:54

@mizrolist:
Bevallom megrémísztett, hogy a Vincentről van, de az általad belinkelt cikket azért sokkal árnyaltabbnak tartom a "még mindig nem privatizáltunk eleget" sablonnál.
Ezzel kezdődik:
"Az a legnagyobb baj a demokráciával, illetve annak a nyugatibb változatával, az egyszerűség kedvéért hívjuk liberális demokráciának, hogy nem igazán működik magától."
Hát pontosan erről van szó.

mizrolist 2011.11.13. 00:10:57

@Húsleves: naná. A demokrácia akkor működik, ha vannak olyan emberek, akik működtetik. Magyarországon ilyenek nem nagyon vannak; se a politikusok között, se "a zemberek" között. És ha a nép nem demokráciát akar, hanem Kádár-rendszert, akkor előbb-utóbb meg is kapja...

lamb79 2011.11.13. 00:12:09

@agyamputáltak:
Teljesen egyet értek. Ennek az országnak egyteljesen Uj politikai elitre lenne szüksége.
Az ország maga talán meg nem purcant ki; a potenciál és ambíció meg mindig megvan bennünk, csak éppen konokul ragaszkodunk olyan dogmakhoz amelyek mar régen nem érvényesek. Az egesz jelenlegi kormány egy imidzskormany, és nem értenek a nemzetgazdasaghoz, penzugyekhez. De alkotmány változtatáshoz van eszük.

Magyarországnak az elmúlt X évtizedben nem volt 1 értelmes kormánya. (írd be a számot magadnak, nálam 70.)

Húsleves 2011.11.13. 00:19:42

@mizrolist:
Az a baj ezzel a Vincent cikkel is, mint általában (akár a másik oldali) cikkekkel is, hogy amiket leírt, az általában igaz, csak nem teljes. És ez a nem teljesség vezethet dogmákhoz akkor, ha egy ilyen cikk útmutató akar lenni vitaindító helyett. Az ugyanis nagyon igaz, hogy a demokrácia széleskörű működtetéséhez a demokráciára nevelt, ahhoz értő emberek kellenek. A hiba, ami nincs benne az cikkben - mi van addig, amíg ez nem történt meg? Hát pontosan ez a probléma. Hogy nem Hagyók meg hasonlók kezébe kell adni azt a vagyont, amit az amúgy tényleg gazdaságtalan Kádár-rendszerben összehoztak (de legalább összehoztak!), hanem azoknak a kezébe, akiket majd a Vincent által is áhított szellemben alkalmassá tettek ezeknek az értékeknek a működtetésére. Ha viszont a Hagyó féle tetvek azt addig elherdálják, akkor hiába lesz addigra kinevelve egy hozzáértő generáció, ha nem marad addigra nekik semmi.

Húsleves 2011.11.13. 00:30:29

@SvenH.:
Igazából nem vagyok topon abban a témában amit nekem címeztél, személyesen ugyanis nem sok kamurokkantat ismerek, de ettől függetlenül éppen elegen mondják jobbról is meg balrőr is, hogy elhigyjem, hogy nagyon sok ilyen van.
Viszont ismerek személyesen olyan nem kamurokkantakat, akiken egy nem orvos is látja, hogy beteg, mégis kivágták a rendszerből. Gondolom ugyanazok a kamuorvosok végzik most el a felülvizsgálatokat, akik korábban a sok kamurokkantat leszázlékolták, és ezeken a felülvizsgálatokon is pénz beszél, kutya ugat.

lamb79 2011.11.13. 00:30:30

@Archenemy:
Oppá, elnézést. 7 évtized, kb 70 évet értettem.

messi-asz 2011.11.13. 01:33:53

akkor azt hiszem a "kisember" 1,5 éves elQrását érdemes összefoglalni...
mérföldkőhöz értünk, vagy eladja a zországot, vagy IMF hez somfordál vissza...
az ÁLLAMCSŐD öt 1,5 év alatt elérte... debil kormánya világraszólót alkotott

www.youtube.com/watch?v=aazVwvIbmao

magyar-magyar szótár 2011.11.13. 03:42:36

A szöveghez annyi korrektúrázássi javaslatom lenne -mmesszemenő egyetértésem mellett- hogy a 2014-et lazán áthúzva bennehagyni a szövegben és mellé a helyes dátumot, amire gyúrnak már az 1.0-ás jelenlegi és a 2.0-ás új ellenzéki pártok 8de nagyon ám!) a 2012-t javítanám be. 2012. ősz.
Zónijósokostojások szerint közben még lesz egy olyan átmenetikormány független bankárminiszterelnökkel, aki már dógozott a zónijónak, de vidéki gumicsimmás parasztgyerkként hirtelen nem jut ilyen az eszembe (mármint olyan, aki függetlennek is elmegy)

ezt is leszarom 2011.11.13. 04:53:55

ORBÁN KI AKAR IRTANI MINKET! nemsokára dunábalövések, népirtás, holokauszt és genocídium jön, ez a célja! Ehhez képest kit érdekel ki hogy képzeli a gazdaságot, bár matolcsynál bénázz hozzánemértőbb alak úgy sincs.

Link Elek 2011.11.13. 05:46:40

a fo gond az, hogy matolcsy halandzsazik.
kivett a kozgaz konyvekbol nehany jol hangzo fejezetcimet es azt gondolta, hogy ha erossen hisz bennuk akkor maguktol megvalosulnak, a koztes idot pedig lopassal, rablassal at lehet hidalni.

bajnai/oszko 1 ev alatt sokkal tobbet javitottak Mo helyzeten mindefele hokuszpokusz nelkul.
egyszeruen ertettek hozza.
Orban/matolcsy meg csak a tolvajlashoz ert.

ha tovabbra is hatalmon maradnak akkor szepen sorra kerulnek majd az eletbiztositasok, bankbetetek is. amekora marhak meg akkor sem fogjak erteni miert nem mukodik a vilagmegvalto modszeruk

nu pagagyí 2011.11.13. 06:32:10

@Húsleves: Ha nem vennéd észre, most azt is tönkre teszik, aki magától is csinálna valamit és eddig nem szorult rá az államra. Komplett piaci szegmensekre teszi rá a kezét az állambácsi, hogy azt is lerohassza.

rajnaig 2011.11.13. 06:43:45

Na akkor tehát nem az a cikk végkövetkeztetése, hogy Orbán és a sameszok jobbak, mint a jelenlegi ellenzék, hanem, hogy éppen ugyanolyan rosszak, mint a jelenlegi ellenzék. Csak úgy halkan megjegyzem, hogy Ferenc testvér mondott olyanokat, amik a te szívednek kedvesnek tűnnek, de jajj neeee, Gyurcsáááááány, elmúlt nyóc év, patásördög et cetera...
Megjegyzem Matolcsyék eddig EGYETLEN ellátórendszert SEM reformáltak meg, és úgy tűnik ebben a ciklusban már nem is fognak. Felsorolás szerűen eddig bevételi oldalon: Megsarcolták a multikat, elloptak 3000 Mrd forintot a MANYUP alapból, elvágták az önkormányzatok finanszírozását, megemelték az ÁFÁ-t, megemelték a munkavállalói járulékokat, kivezették az adójóváírást, de kompenzálják a túloldalon a minimálbéremelést. Alábecsülték az inflációt és leértékelték a forintot, amitől esetleg exportnövekedés várható. Elveszik a helyi iparűzési adót az önkorm-tól és átviszik az államiba. A rokik megszívatása talán az egyetlen általad elvárt "nemes" tett, csak az a gond, hogy az elvárt 300 Mrd helyett kb. 50-70 Mrd bevételt fog generálni. Ugyanis a szent jobb, vagy Gabi elfelejtette beleszámolni, hogy a rokik kb kétharmada már rég betöltötte a 65-öt, úgyhogy csak röhögnek ezeken a majmokon.
Kiadási oldalon: 500 milliárdot átcsoportosítottak a felső tízezerhez
500 milliárdért shoppingoltak MOL részvényt.
Usque 700 milliárddal drágább piaci finanszírozású hitelt vettek fel, mint az IMF készenléti hitelkeret a gazdasági szabadságharc keretében.
1000-2000 Mrd forint közötti likvidtőkét tűntetnek el a gazdaságból a végtörlesztős lieblingjeik kisegítésére. (lehet, hogy 5 éven belül jót fog tenni az országnak, de mi most fordulunk át recesszbe)

Leírták a MANYUP-okban fellelt, pénzzé nem tehető állampapírokat.

Nem akarlak kiábrándítani, de az elmúlt másfél évben egyetlen szerkezeti reform sem történt. Amit itt fent látsz, az a fűnyíróelvű adóprés klasszikus példája, semmi unortodox dolog nincs benne, csak éppen hosszú távon sehol sem volt fenntartható, példák sora bizonyítja, ezért költségvetési pályának elég gyér. Na és persze ki tudja mennyibe kerül nekünk, hogy a banda nagy része nem képes úriemberként viselkedni, hanem az útszéli tahó stílusukban osztják ki azokat, akikről nagyon jól tudják, hogy már rég megvettek minket kilóra.

Egyébként tök mindegy, hogy a kedves ellenzék mit MOND, a mozgástér konvergál a nullához, Orbánék tényleg csak a legszükségesebbet cselekszik és ha maga Thürmer Gyula lenne a helyükben, ő sem tehetne mást. Nekem nem is az fáj, amit most csinálnak, hanem amit megtorpedóztak 4 évig. Személyes politikai rablóérdekekből 4 évet loptak el ennek a nemzetnek az életéből, és most olyan dolgokról vitatkozunk, amiket sokkal kisebb áldozatokkal már 6,5 éve végre lehetett és kellett is volna hajtani, vagy legalábbis kitalálni, hogy a "SZERKEZETI REFORM" misztikus szókombináció úgy mégis hány iskola bezárásával, hány szárnyvonal megszűntetésével, hány kórház felszámolásával jár, kik maradnak meg és azok milyen körzeti egységekben dolgoznak, mit kell egy diplomázónak a saját képzéséért, egy betegnek a gyógyulásáért kifizetnie, hogy az legalább elviselhető legyen az ország számára, milyen munkáltatói járulékokat kell megszűntetni, vagy visszanyírni, és melyeket megemelni, persze nem 3 hónapon belül, hanem évek alatt. Ehelyett még mindig itt vagyunk a startvonalon. Azokat relativizálják és kriminalizálják és lehetetlenítik el nap mint nap, akik képesek lennének megérteni és érvelni lépéseik egy részének szükségessége mellett, és azokat emelik piedesztára, akik heteken belül gyűlölni fogják őket a padlássöprésükért.

hunpolgár 2011.11.13. 06:48:43

Matolcsynak sosem volt kora vagy ha volt is azt kommunizmusnak hívták.

Orbán elvtársnak van és volt a múltban is kora (tehetséges élősködőket tenyésztettek ki a komcsik) és most már ez is lassan lejár, mert felélték a tartalékokat és ellopták az ellophatókat.

Ezt pedig a fülke izék is kénytelenek lassan belátni. Függetlenül attól, hogy írnak-e blogot vagy csak bámulják a befizethetetlen számláikat.

C72 2011.11.13. 08:18:39

Van itt egy jó elemzés, sajnos a bloghoz hasonlóan pesszimista hangnemben:
ujszo.com/online/velemeny-es-hatter/2011/10/23/magyarorszag-tragediaja

"Magyarország tragédiája az volt és maradt, hogy a gazdaságpolitikában kormánya és ellenzéke többnyire egyaránt baloldali nézeteket képvisel, folyton balról próbálják előzgetni egymást, gyakran egymásra licitálva abban, ki mit nyújt majd megválasztása esetén a szociális vívmányok terén „a zembereknek”. A hatalomra került erőknek lényegében csak két lehetőségük marad: 1. megvalósítják ígéreteik egy jelentős részét (és ezzel száguld az ország az államcsőd felé), vagy 2. megpróbálnak fenntartható gazdaságpolitikát folytatni, de ekkor pontosan az ellenkezőjét kellene csinálni annak, amit megígértek és amit választóik várnak tőlük, ezért rohamtempóban vesztik el hitelességüket és népszerűségüket."

Mr. Waszabi 2011.11.13. 08:30:24

Elő kell vennem a homályoszlató dezodoromat. Nem kell megijedni, kellemes illata van és segíti a tisztánlátást:)
Röpködnek itt a külker egyenlegről a nagy szavak, lilaködbe burkolva a valóságot.
Magyarország=Magyarmatország. A magyar export mintegy 90%-ban importot épít be. Behozzák az alapanyagot, félkész termékeket mondjuk 90 euróért, összerakja a magyar munkás, majd kiviszik 100 euróért. Az itt hozzáadott érték a jó színvonalú munkaerő, meg a nyugatinál némileg alacsonyabb infrastruktúrális költség.
De látni kell, hogy az exportból, mellyel annyian dobálódznak itten, nos, viszonylag kis százalék marad meg az országban jövedelemként - azaz kicsi a termelékenységünk. Németországban ez az arány kb 50%.
Mindez azért alakulhatott így, mert az ország kénytelen volt saját tőke híján külföldieknek átengedni a gazdaság feltőkésítését. Ne feledjük, a rednszerváltás gazdasági oka az volt, hogy az állam nem tudta üzemeltetni sem a tulajdonában álló cégek java részét. Nem volt hozzá elég manija. Nem politikai döntés volt a 90-es évek közepén a privatizáció, hanem muszáj. 1993-ban az ország közelebb állt a csődhöz, mint most vagy akár jövőre. Nem volt deviza tartalék, nem voltak közraktárak, s bennük élelmiszertartalékok, nem volt olajtartalék sem, a cégek körbetartozása soha nem látott méreteket öltött. Ezekről a tényekről szívesen megfeledkeznek azok, akik véres szájjal okolják manapság a privatizációt és a nyugati cégeket. Vagy esetleg nem emlékeznek azokra az időkre, vagy csak egyszerűen nem tudják, mi volt a valós helyzet akkor. Vagy csak nem akarják tudni a valóságot, mert mindig könnyebb letagadni azt, s inkább keresni egy elsőszámú közellenséget - utólag.
Tetszettek volna akkor a párnacihából elővenni a dugipénzt és kifizetni az államadósságot, vagy megvásárolni a lepusztult, kizsigerelt gyárakat, beindítani azokat. De nem tetszettek, mert valszeg nem volt a párnacihában zsozsó, egy fillér sem.
Az más tészta, hogy a privatizációt lehetett volna kicsit nagyobb haszonnal is csinálni, vagy más feltételrendszerrel (mint pl a kínaiak, akiknél csak közös vállalatokba fektethet be a külföldi, a fele az államé mindig). Viszont kapkodni kellett, mert nem volt pénze az országnak és csődbe ment volna. Az se vitatéma, hogy számos privatizáción élelmes, kapcsolatokkal bíró magyar emberek gazdagodtak meg, tisztességtelen előnyök mentén jutva új birtokukhoz. Így volt, ez tény. De ezt a filmet már nem lehet újraforgatni. Elsősorban azért nem, mert az államnak nincsenek meg a forrásai az újraállamosításhoz és egy későbbi, ésszerűbb reprivatizációhoz. A közélet, a hatalom erkölcse pedig nem lett tisztább azóta sem, sőt, így a visszaélések, ügyeskedések ma is ugyanolyan arányban fordulnának elő, mint 15 évvel ezelőtt. Látjuk ezt a közbeszerzések során, ugye. Most is, nem csak 2 éve vagy az emúttnyócévben. Ugye.
A privatizáció nyitotta meg a kaput a külföldi tőke előtt, amelynek áldásos hatásaként az ország gazdasága fejlődésnek indult. A lepusztult gyárak java része új kezekben újra indult, munkát adott sok embernek.
Az ezredfordulóra már sokkal jobb életszínvonalon élt az ország, ez is ennek köszönhető. Tetszettek új autót venni, építkezni, utazgatni - egyszóval költeni a pénztet. Egyre többet, ráadásul egyre kevesebb adót fizetve. Persze, kényelmes volt elhinni, hogy ez működik a végtelenségig, de ugye látjuk, hogy nem.
Az államadósság jelentős részét fel tetszettünk élni, mi kis emberek, egy hamis életszínvonal illúzió megtartása során, röpke pár év alatt. Ennek lólába kezdett kilógni 2006-tól kezdve, ám az emberek nem szerették volna ezt tudni, a kormányok meg igyekeztek megfelelni az embereknek. Hát ez lett belőle. Az is látható, hogy ezt a hibát nem csak mi követtük el, hanem számos más ország is.
Szóval lehet megalapozatlan propagandákat üvölteni az éjszakában, de a pénzteremtéshez ez kevés. Amint látható, a hazug, önámító szavak Orbán Viktor tekintélye nyomására se fialnak pénzt. Még most se, sőt, egyre kevéssé.
Jó lenne össznépi hazudozás és egymás okolása, ütlegelése helyett a kialakult helyzetre és tudomásulvételére, majd megoldására koncentrálni. Nincs spanyolviasz, aki elhiszi, hogy egy-egy politikus vagy kormány a felelős mindezért, s hoyg a helyzet egyszerűen megoldható, mint a gordiuszi csomó, az hülye.
Ennyi elbaszás után már nem érdemli az ilyen viselkedés az udvariaskodást.
Ahogy az EU-ban megfogalmazták: még 10 évig nyakig szar lesz. Nézzünk szembe ezzel, és azzal is, hogy mindezt együttes erővel csináltuk, mindenki mulasztott. A kis ember lehet, nem privatizált, ellenben be akarta csapni magát és be is csapta. Nem szokott le a közös lopásáról(adócsalás), nem szokott le állambácsiról, 20 év alatt sem. Mai napig tőle várja a mannát. Az ő hibája ez, neki ebből kell kivackolódnia. Ha mindenki a maga hibáinak helyretételével foglalkozik, akkor van esély arra, hogy ország szinten javuljon a helyzet.

komplikato 2011.11.13. 08:35:10

@messi-asz: Észtek velünk? Mikor? Ők fele idő alatt fényévekkel előztek minket. Lassan feljönnek a Román szomszédok is ...

igényes 2011.11.13. 08:59:42

Hihetetlen hazugságok! Egy hírügynökség egy újság nincs jelen?

Milyen az a sajtótájékoztató, ahol csak az MTI van jelen?

Orbán Viktor Olaszországról, az euróválságról, együttműködésről tárgyalt Londonban Cameronnal
2011. november 11. 17:06
Görögország problémáit az ország méretei miatt, ha nehezen is, de kezelhetőnek tartják az európai vezetők, köztük a magyar és a brit kormány, de Olaszország "más nagyságrend" - mondta pénteken Londonban Orbán Viktor.

A magyar kormányfő nagy-britanniai látogatásának második, befejező napján David Cameron brit miniszterelnökkel tárgyalt. A megbeszélés után tartott sajtótájékoztatóján köszönetet mondott azoknak, akik közreműködtek az egyiptomi buszbalesetben megsérült magyar turisták hazautaztatásában.

A brit kormányfővel folytatott tárgyalását ismertetve Orbán Viktor kijelentette: Cameronnal egyetértettek abban, hogy Olaszország megsegítése mindenkinek elsőrendű érdeke. A magyar miniszterelnök szerint most mindenki abban bízik, hogy az olasz kormányfőnek sikerül egy olyan tervet az olasz parlament elé terjesztenie, amely megnyugtató, és garanciákat ad az EU többi tagállamának az olasz gazdaság jövőjével kapcsolatban.

"Ehhez minden segítséget természetesen megadunk, és nagyon reméljük, hogy a következő EU-csúcson már egy lépést tehetünk előre" - tette hozzá.

Orbán Viktor elmondta: a megbeszélésen egyértelművé tette azt az álláspontját, hogy az EU-alapszerződés állandó, tűzoltásszerű módosítgatása nem jó gyógyír a gondokra, mert ez nem biztonságot, hanem inkább bizonytalanságot eredményez.

"Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy az eurózónához tartozó tagállamok olyan megoldásokat találjanak ki az eurózóna megszilárdítása és a pénz megvédése érdekében, amelyek nem rombolják le az EU 27 tagállama számára kialakított piacot" - mondta pénteki londoni sajtótájékoztatóján a magyar kormányfő. Hozzátette, hogy ebben is egyetértettek David Cameronnal, tekintettel arra, hogy Nagy-Britannia szintén euróövezeten kívüli EU-tagállam.

Orbán Viktor elmondta: a Fidesz és a brit Konzervatív Párt létrehoz egy olyan munkabizottságot, amely a szorosabb együttműködés érdekében áttekinti majd a egymáshoz hasonló témájú kormányzati intézkedéseket. Nagy-Britannia az oktatásban, az egészségügyben, a szociális ellátásban a magyarországihoz hasonló irányú átalakításokat hajt végre, ezért érdemes szorosabban együttműködni.

A magyar miniszterelnök közölte: várakozása szerint e pártközi együttműködés szorosabb kormányközi együttműködéssé is fejlődhet. Mindkét ország érdekelt ugyanis abban, hogy ha a tizenhét euróövezeti tagállam valamiről megállapodik, akkor "mi ne kerüljünk kész helyzet elé, és ha ránk az ő döntéseik hatással vannak, akkor kellő időben befolyásolni tudjuk e döntéseket ... itt a brit és magyar érdekek egybeesnek, és készen is állunk arra, hogy együttműködjünk e probléma megoldása érdekében".

Az MTI kérdésére, hogy a magyar kormánynak vannak-e készenléti tervei arra az esetre, ha - amint azt citybeli elemzők egyre szélesebb körben jósolják - az euróövezet a piaci stressz nyomása alatt valamilyen formában szétzilálódna, Orbán Viktor így fogalmazott: a magyaroknak van egy sajátos észjárásuk, ami abban mutatkozik meg, hogy "képesek vagyunk egyszerre több fejjel is gondolkodni ... ez a magyar kormányra is igaz, több forgatókönyvet futtatunk folyamatosan, amikor a jövőt tervezzük". Azt viszont az adott pillanatban kell eldönteni, hogy e forgatókönyvek közül melyik alapján kell cselekedni.

Amíg azonban a kitűzött cél elérhető, addig nem szabad másra vesztegetni az időt. A cél most az, hogy az euróövezet maradjon egyben, és amíg ez lehetséges, addig minden erőt ennek érdekében kell mozgósítani - mondta a magyar miniszterelnök.

Az MTI kérdésére, hogy véleménye szerint az euróövezteti válság hatással lehet-e Magyarország valutauniós csatlakozásának időzítésére, Orbán Viktor kijelentette: a mostani válság kifejezetten negatív következményekkel jár, mert távolabb tolja Magyarország eurócsatlakozását. Ennek nem csupán az az oka, hogy - a most bajba került államok sorsából okulva - felkészültebben szabad csak csatlakozni, hanem van egy másik probléma is. "Mi kötöttünk egy szerződést, hogy belépünk az unióba, de a belépés feltételei azóta változnak, hiszen folyamatosan olyan döntéseket hoznak az eurózónához tartozó tagállamok, amelyekről szó sem volt, amikor mi aláírtuk a zónához történő csatlakozásról szóló szándéknyilatkozatot". Megváltoztak tehát a szerződéskötés idején fennállt körülmények, és ezt alaposan mérlegelni kell.

"Ráadásul még nem is tudjuk, hogy az eurózóna hova jut el saját belső szabályozásával ... amikor azt mondtuk, hogy belépünk az eurózónába, szó sem volt közös költségvetésről, most már nagyon közel vagyunk hozzá" - mondta Orbán Viktor.

A miniszterelnök szerint ezért a magyar parlamentnek és a magyar döntéshozóknak a magyar közvélemény teljes nyilvánossága előtt újra kell vitatniuk ezeket a kérdéseket, és újra bizonyítani kell, hogy a megváltozott feltételek mellett még mindig érdeke Magyarországnak a csatlakozás.

Orbán Viktor előző nap a neves London School of Economics egyetemen tartott előadást gazdasági szakemberek, újságírók és egyetemisták előtt, és ezen kijelentette: az euróválság gyökereit a közfinanszírozási rendszerek felelőtlen kezelésében és az ugyancsak felelőtlen beruházási politikában látja.

Pénteki sajtótájékoztatóján a kormányfő külön kitért a magyar turistákat ért egyiptomi buszbalesetre, közölve: péntek reggel azt a hírt kapta Budapestről, hogy a sérültek mindegyike most már Magyarországon van, és a balesetben elhunytakat is sikerült hazahozni. "Az együttérzésen túl szeretnék köszönetet mondani azoknak, akik az elmúlt néhány napban erejüket megfeszítve dolgoztak azon, hogy ez megtörténhessen, rendőröknek, a légierőnek, orvosoknak, pszichológusoknak, mindenkinek, aki segítségére sietett a bajba jutott magyaroknak" - mondta Orbán Viktor.

Anglia Spanyolország 1:0

töreki 2011.11.13. 09:16:37

Aki azt kéri számon, hogy csökkenteni kell a szociális kiadásokat a Magyar népet akarja kiirtani! Nem hogy csökkenteni kell hanem növelni! Amit csökkenteni illetve megszüntetni kell az az idegen multik támogatása a mi adó forintjainkból, a cigány horda tenyésztése, a honvédségnek csúfolt terroristák külföldi megszálló, gyarmatosító, népirtó küldetését, a külföldi szemét (élelmiszer) behozatalát, a Magyarokkal szemben ellenséges fajok (metéltek, "brazilok", színesek) beengedését az országba! Végre az őshonos népet kell támogatni és nem az idegeneket!

leonito77 2011.11.13. 09:18:46

Az én véleményem szerint itt nem a Fideszről van szó, hanem csak is kizárólag Orbán Viktorról. Az a két harmad neki szól és nem a fidesznek. Ha Viktort kivennénk a képletből, vajon mi lenne, ki szavazna a fideszre? És kik lennének a húzó arcok, mikor a párton belül is óriási feszültségek vannak, csak a szájon muszájzippzár van?

Csak egy embert idéznék, Makovecz nyilatkozta azt, mikor még élt, hogy ő nem a fideszre szavazott, hanem Orbán Viktorra esküdött fel. Vajon a bukás után lesz még fidesz? Szerintem nem lesz, ezért mindent megtesznek a hatalom megszilárdításáért.

Csak sajnos az előre látható, nagy esélyű pénzügyi összeomlás ezt az egészet maga alá fogja temetni nem is olyan sokára és akkor Orbán Viktornak olyan lesz az arckifejezése, mint 2006-ban a miniszterelnök-jelölti tévé vitán, amikor Gyurcsány laposra verte és a létező összes izom az arcán görcsösen rángatózott, a nyakáról már nem beszélve.

De ettől persze még semmi nem lesz jobb, csak rosszabb.

messi-asz 2011.11.13. 09:21:01

@Kompli: hm... azt hittem az oroszok leamortizálta országok kb egy szinten lehettek... lehet akkor is jobban elvoltak?

az hogy fénysebességggel huznak el az egyértelmű... de nekik nincs ez a qva KOMCSI ("elit") teher a nyakukon...

@hunpolgár: matolcsinéférjének van kora gondolom kb 55 éves
KORSZAKA nem volt és nem is lesz... debileknek és ÁLLAMCSŐDÖRÖKnek nincs korszakuk

messi-asz 2011.11.13. 09:23:32

@leonito77: egyrészt a valóságban nem a debil Vitya pa(j)tás kormányoz, hanem simicska és tsai....

másrészt abban igazad van hogy a szavazók nagyrésze (szenilis vénasszonyok) Vityára szavztak...

de a fides nek van kétharmada

de ez csak anynit jelent hogy ha Vitya bukik akkor a fides is eltűnik pont mint a többi szemét gaz csürhe...

igényes 2011.11.13. 09:26:48

@igényes:

Orbán szerint Magyarországon van légierő. Ejnye, de buta!

•Felderítési képesség;
•Légtér ellenőrzés képessége (légvédelmi képesség);
•Csapásmérő képesség;
•Szállítási képesség;
•Elektronikai (információs) hadviselési képesség;
•Légi utántöltési képesség;
•Kutatási, mentési képesség;
•Vezetési, irányítási képesség.

Nos, ezekkel nem rendelkezünk! Van ugyan AN-26-os gépünk, amit jó pénzért kiadtak mostanában a Best Reisennek.

rеgrеss 2011.11.13. 09:34:13

@miva?: köszi, kitartunk mindhalálig

Éljen Lenin!

rеgrеss 2011.11.13. 09:36:10

@Új, szakértői kormányt de azonnal!: "Új, azonnali szakértői kormány mentheti meg a hazát!"

Én vállalom bármelyik miniszteri posztót. A fijam szerint a főnök kéne legyek, de szerintem az Gyurcsány Úr kel legyen, tiszteségből, de a többi közül bármelyiket vállalom. Csak az építőipar ne legyen nálam, mert azt nagyon unom már.

Mária 2011.11.13. 09:37:56

*

Ki beszél itt 2014-ről?

Mária 2011.11.13. 09:46:32

@waszabi:

"Az államadósság jelentős részét fel tetszettünk élni, mi kis emberek, egy hamis életszínvonal illúzió megtartása során, röpke pár év alatt."

Ez mekkora baromság már :)))

Köztudott, hogy a magyar mindig is hitelből élt nagy lábon, nem abból, hogy megtartotta magának azt a _megtermelt_ pénzt, amit az adósság törlesztésére is fordíthatott volna.

no successful 2011.11.13. 09:51:46

Az ellenzék megpróbálja leképezni a Fidesz (elmúlt 8 évi) taktikáját, mintha az valami szent grál lenne. Közben nem látják be, hogy
1. Ami anno hazavágta a bal lib oldalt, az a korrupció előnytelen párosítása a hazudozással.
2. A jelenlegi fideszfikázás mögé olyan szociális elveket tesznek, ami megvalósíthatatlan, ezért ha valamelyik esetleg megnyerné a 2014-es választást (amire rendkívül kicsi esély van), akkor saját kardjukba dőlnének, a meg nem valósítható ígéretek miatt.

tábormegsemmisítő 2011.11.13. 10:01:00

@Link Elek: "bajnai/oszko 1 ev alatt sokkal tobbet javitottak Mo helyzeten mindefele hokuszpokusz nelkul.
"

Plusz kellett hozzá még egy 17 milliárd eurós hitelcsomag. Ennyi pénzből én is tudnék sok mindent javítani

no successful 2011.11.13. 10:01:05

@leonito77:
"Csak sajnos az előre látható, nagy esélyű pénzügyi összeomlás ezt az egészet maga alá fogja temetni nem is olyan sokára és akkor Orbán Viktornak olyan lesz az arckifejezése, mint 2006-ban a miniszterelnök-jelölti tévé vitán, amikor Gyurcsány laposra verte és a létező összes izom az arcán görcsösen rángatózott, a nyakáról már nem beszélve. "

Akkor ezek szerint nem vetted észre, mert én igen. Akkor, Orbán nem is akart nyerni. Tudta, hogy szarban van a költségvetés, mert a Szocik hazavágták.
Egyszerűen hagyta a bohócot szerepelni. Ennyi.
Az általad említett vitában hangzottak el egyébként Gyurcsány szájából azok a kijelentések, (nem lesz gázáremelés) melyekkel 2 hónap múlva szembe ment a Fleto. Szerintem Orbán ezt érezte.
Ha akkor a Fidesz nyert volna, most nem került volna ilyen kedvező pozícióba.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.13. 10:03:11

@Húsleves:
Azt hiszem, hogy az alapokat nem érted.
A privatizáció nem cél, pláne nem öncél. Az egy eszköz.
Ha valamit olyan emberek üzemeltetnek, amiknek sikeres működéséhez semilyen érdeke nem fűződik, az kudarcra van ítélve. Az állami vállalatok ilyenek. Ha nyereséges, akkor az állam elvonja a nyereséget. Ha veszteséges, akkor az állam kipótolja. Naná, hogy nem hatékony. Nincs rákényszerítve, hogy az legyen.
Azáltal, hogy az állam beleszól sok dologba, azzal piaci anomáliákat hoz létre. Ha ő irányít egy nagyvállalatot, akkor a szabályozási környezetet is hozzátorzítja ld. szerencsejáték. Naná, hogy nem hatékony. Nincs rákényszerítve.
És így tovább.

A magas szociális elvárások nem magyar sajátosság. Ott van pl. Görögország, vagy Franciaország.

"Ha viszont az emberek dolgoznának, csak nem tudnak, akkor mégiscsak rendszerhiba van, nem gondolod?"
Hiba, de nem rendszer. A csodavárás az. A munkahely nem a földből nő ki és nem is az állam (a "rendszer") teremti.
Azt emberek teremtik. A tőke.
És az, hogy utáljuk a tőkét és igyekszünk távoltartani az a mi hibánk. Nem genetikai, hanem kulturális.
Még mindig nem sikerült felébrednünk a Kádár-rendszerből.

Mellesleg azok a gyárak, amiket privatizáltak többségében még működnek. Azokat, amiket nem sikerült pedig már rég bezárták. Lehet utálni a privatizációt. Rengeteg visszaélés volt vele, ez nem vitás. De az állam nem volt abban a helyzetben, hogy tovább finanszírozza ezeket a veszteségbányákat.

Húsleves 2011.11.13. 10:05:16

@nu pagagyí:
Egyelőre csak egy-két olyan dolog van, amibe most újra beszáll az állam, tehát ha nem a jelenlegi állapotokból akarsz kiindulni, akkor visszamehetsz másfél-két évet, amikor már világosan látszott, hogy a privatizáció kizárólagosságát mantrázó idióták elkúrtak mindent.
Egyébként ezt a "még mindig nem privatizáltunk eleget" nézetet már az újabb baloldaliak sem osztják veletek, a 4K! például kifejezetten deklarálja, hogy nem hisz az önmagától működő szabad piacban, és az LMP sem éppen olyanokat nyilatkozik, mintha hinne benne.
Ezenkívül, a 4K! által példaként felhozott Skandináv minta is éppenhogy nem a kicsi államról nevezetes, ott nagyon is gondoskodó államok vannak, különösen Svédországban.
És még egy aprócska érv. Ha a Bokros Lajos összes művei helyett, ami nagyjából annyi, hogy "az állam rossz gazda", inkább egy hétköznapi közgazdaságtan könyvet veszel a kezedbe, abból világosan kiderül, hogy sem tervgazdaság, sem piacgazdaság tiszta formában nem létezik, csak ezeknek az adott országra jellemző valamilyen keveréke.

messi-asz 2011.11.13. 10:08:26

az észtek növekedését talán sikerül megállítanunk... akkor kisebb a viszonyítás...

Kassai Viktor monyon le...
ja és a ME Kasszai Viktor is...

sportgeza.hu/futball/2011/11/12/kassai_viktor_nagyon_kihuzta_a_gyufat/

rеgrеss 2011.11.13. 10:09:56

@tábormegsemmisítő: Nem tudod Bajnai számát? Vennék egy libát, véletlenül kihagytuk a Márton napot.

Húsleves 2011.11.13. 10:29:13

@Lord_Valdez:
Amiket te most leírtál, azokat a dolgokat mindenki érti, csak nem hozzátok hasonló sarkított módon, hanem annál árnyaltabban.
Akik nem csak szélsőségekben tudnak gondolkozni (totális állam <-> totális piac) és bármilyen hihetetlen számodra, a legtöbb ember ilyen, az pontosan érti azt amit te mondasz, hogy ha jó magánkézben van valami, akkor a profitmaximalizálásra való törekvés a vállalat érdekét szolgálja.
Csak éppen van még egy-két apróság, amit a nem csak jelszavakban gondolkodni képes emberek figyelembe vesznek.
1. a privatizációból csak akkor lesz nekünk is hasznunk, ha olyanok a szabályozások, hogy a magáncégek érdeke egybeessen a közérdekkel. Az például nem feltétlenül tekinthető jó gazdának, aki nyakunkra önt egy hegynyi vörösiszapot.
2. a piaci versenyt is úgy kell szabályozni, hogy azok választódjanak ki, akiket arra érdemeseknek tartunk. Ahol Hagyó féle tetvek írják ki a pályázatokat, aminek igazából egy kritériuma van, hogy mennyit kap vissza, ott nem működik az egészséges piaci evolúció.
3. nem elég odaadni privatizáció címén valamit az áldott jó gazdának, hanem adók formájában be is kell szedni a köz fenntartásához való hozzájárulást, és ebben nem feltétlenül az adók mértéke, hanem az adóelkerülés megakadályozása a fontos.
4. nem feltétlenül mindenben rosszabb gazda az állam, mint egy magáncég, ahogyan az egyes szolgáltatókkal kapcsolatban azóta egyértelműen kiderült. Kevés országban bízzák a vezetékes vizet magáncégekre, és még kevesebb országban adják oda fillérekért az emberek által felépített közműhálózatot, amely a saját földönkben levő vizet juttatja az otthonokba olyan francia cégeknek, amelyek aztán annyira jó gazdái lesznek, hogy mindjárt tízszeresébe kerül a víz, és közben lepustul az infrastruktóra.
Általános igazságként annyit, hogy a jelszavak nem helyettesítik a gondokkodást, ez mind a korábbi tervgazdaságra, mind a piacgazdaságra igaz.

A második, amit a hozzád hasonlók állandóan szajkóznak: az emberekben van a hiba. Ugyanezt mondták állandóan a kommunisták is, hogy a tudományos szocializmus elmélete helyes, csak az emberek nem olyanok, amilyeneknek lenniük kellene. Ez kb. olyan érv, mint ha a suszter szerint az a rohadt szög a hibás, ami mindig kiesik a kezéből, a szakács szerint a kolbászban van a hiba, mert odaég, a fizikus szerint a hülye atomok nem úgy mozognak, ahogyan azt ő az elméletében leírta, stb. Az a helyzet, hogy ha emberekkel kapcsolatos tudomány művelője olyat mond, hogy az elmélete helyes, csak az emberek nem olyanok, amilyennek kellene lenniük, az nem politikus, nem politológus, nem szociológus, hanem egy vadbarom.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.13. 11:01:57

@Húsleves:
Balesetek bárhol előfordulhatnak.

"a piaci versenyt is úgy kell szabályozni, hogy azok választódjanak ki, akiket arra érdemeseknek tartunk. Ahol Hagyó féle tetvek írják ki a pályázatokat, aminek igazából egy kritériuma van, hogy mennyit kap vissza, ott nem működik az egészséges piaci evolúció."
Nem. Rohadtul nem. Épp az a baj, hogy az állam választja ki, hogy kik maradjanak életben.
Ha nem az állam választja ki, akkor a Hagyóféle tetvek nem rúgnak labdába.

A természetes monopólium egy igen speciális eset.

Már pedig tényleg az emberekben van. Tetszik vagy sem, de vannak országok, ahol ha az ember elesik akkor felkel és vannak, ahol sírva fakad és a földet hibáztatja. Értelemszerűen az előbbiek a sikeresek.
Lehet tartozni a másodikba is, de akkor ne várd, hogy sikeres leszel...

Mr. Waszabi 2011.11.13. 11:21:54

@Mária: csak számolni kell, nem bonyi.
Mennyi az átlagkereset, ami után szja és járulékok folynak be az eü kasszába?
Mennyi az igénybe vett átlagos kórházi kezelés költsége és az igénybe vevők, vagy családjaik mennyit perkáltak be a közösbe?
Versus:
Mennyi a fekete jövedelem, ami után se járulék, se adó nem folyik be sehová?
Mennyi áfa nem folyik be a számla nélküli forgalomból, fogyasztásból?

Ez csak pár dolog. Nézzen mindenki a saját elmúlt akárhány évébe, és adja össze fejben, mennyit vett ki ily módon az államkasszából, ami odavaló lett volna.
A teljes lakosságra vetítve mondjuk 15 év alatt ez sokkal nagyobb összeg, mint amit hitelben felvettek az emberek, ez biztos.

Meg kell nézni, hány új autó rohangál az utakon, közülük hányan parkolnak le az uj házuk előtt. Mennyit költenek a tesóban hetente. Versus: Nézzük meg, hogy mennyi adót fizettek be. Ki kell vonni a beszerzések árát a bevallott jövedelemből és már is ott az adóhiány. Az mindegy, hogy hol és hogyan nem fizette be, a hiányt a központi kassza állapota mutatja. Mert ott adódik össze a sok "kicsi".

A politikusok egyik felelőssége, amit előszeretettel hangoztat a kisember, miszerint pofátlanul túlszámlázott közbeszerzéseket finanszíroznak, azaz olyan árakat fizettek ki közpénzből, amit otthon a maguk pénztárcájából nem tennének, illetve sok esetben nem is engedhetnének meg maguknak. Még milliós fizu mellett sem.
A másik felelősségük - előbbi fényében fokozottan -, hogy a meg nem fizetett járulékok és adók, elcsalt áfa behajtására, azaz , az adófizetési morál javítására nem tettek gyakorlatilag semmit. Inkább hitelt vettek fel a hiány pótlására, meg a megfogható adózókat sarcolták, amennyire engedte a bő a képükön. No, ezért nőtt az államadósság és ezen mechanizmus miatt mondom, hogy bizony felel érte a lakosság nagyon is. A pár millió kicsi indián aknamunkája segítette a gödörbe az országot, csak mivel a politikusnak is megvannak a maga stiklijei, ezért kéz kezet mos alapon inkább elnézte a lakossági visszaéléseket. Eddig. Csakhogy mostanra elfogyott a zsozsó a kasszából és muszáj feltárni a valóságot, mert fizetni kell.
Hogy van az, hogy a NAV 3 hét alatt be tudta hajtani az idén szeptemberben számára pluszként előírt 40 mrd-ot? Még túl is teljesítették, mert 43-at hoztak össze.
Volna ott több is, de tuti, hogy nem fogják maguktól folytatni. Megvan a terv, amit Matolcsy rájuk rótt, most leporolják a kezüket és annyi. Aztán majd decemberben felveszik a jutalmakat, mert miylen jól dolgoztak.
De a kormány is elsősorban az ujabb bevételek, adók felől rendelkezett, nem a meglevő hiányok bevasalásában gondolkozott. Mert az ő fejükben is az a szokás van, hogy ezt nem lehet. Hát ha már a szándék sincs meg, akkor abból ritkán lesz tett. De, ha szorul a hurok, akkor még is
csak lehet? Hogy van ez?
Mi meg ilyen hanyag közpénzgazdálkodás mellett fizethetjük az emelt áfát, a több adót - csak mert az állam fizetett alkalmazottai nem végzik el a munkájukat. Bele értve a kormányt is. Nem luxus ez?

Húsleves 2011.11.13. 11:28:40

@Lord_Valdez:
Van egy olyan elmélet, ami azt hirdette, hogy az állam majd fokozatosan elhal, mert nem lesz rá szükség, ez a tudományos szocializmus, amely végső célként az állam nélküli kommunizmust jelölte meg. Ezek szerint te ennek az elméletnek hiszel.
Én ugyanis nem igazán értem, hogyan képzelsz el magad körül olyan világot, ahol nem az állam választja ki az állami pályázatok nyerteseit.

A másik, bár nem tartozik a témához, de a hozzád hasonlók nagyon szeretnek a vitapartnerükről feltételezett valamilyen tulajdonsággal érvelni: az a helyzet, hogy én nem várom, hogy sikeres legyek, ugyanis tökéletesen elégedett vagyok azzal, ahogy élek, amit elértem. A sajátoméval. Csak ez nálam nem jelenti azt, hogy akiknek ez nem sikerült, azokat fogom fikázni azért, mert tönkretették az életüket olyan barmok, akik annak idején államosítás jelszóval elvették mindenüket, most meg privatizáció jelszóval teszik ugyanezt.

És mivel ez a blog amúgy is az ellenzéki pártok lehetséges esélyeiről szól, csak bámulni tudom azoknak a szellemi kapacitását, akik telefossák az internetet azzal, hogy az emberek szerintük milyen ostobák, és ugyanakkor megrökönyödve veszik tudomásul, hogy az emberek nem rájuk szavaznak. Ez jól mutatja, hogy mennyire nőttek fel a piacgazdasághoz azok, akik annak a mindenható voltát hirdetik. Lehet fikázni az embereket, meg mondani, hogy ilyenek vagy olyanok, de a legelemibb közgazdasági és marketing könyvek is feloldják ezt az óriási problémát, mivel azt tanítják, hogy az embereket, a kultúrát is a közgazdasági környezet részeként kell figyelembe venni, tehát pont fordított a logika, mint amit te képviselsz, az emberekre kell építeni az elméletet, a stratégiát, a tervet. Innentől kezdve megint csak arról van szó, hogy aki az embereket hibáztatja, az egy kontár barom.

Mária 2011.11.13. 11:55:15

@waszabi:

"Nézzen mindenki a saját elmúlt akárhány évébe, és adja össze fejben, mennyit vett ki ily módon az államkasszából, ami odavaló lett volna."

A kollektív bűnösség elve, mi, te szánalmas?

Semmi közöm ahhoz, amit MÁSOK kivettek az államkasszából. Arra tartja a magyar nép a megfelelő apparátust, hogy ezt megakadályozzák.

Hogy jössz TE ahhoz, hogy bennem kelts bűntudatot amiatt, mert az erre tartott apparátus rosszul végzi a dolgát? Közöm nincs ahhoz a korrupt szégyentelen bagázshoz!

*

"Hogy van az, hogy a NAV 3 hét alatt be tudta hajtani az idén szeptemberben számára pluszként előírt 40 mrd-ot? Még túl is teljesítették, mert 43-at hoztak össze."

Úgy, bazmeg, hoyg az APEH-nál teljesítendő célszámok vannak. A lényeg az, hogy a tervezett bevétel meglegyen, az nem érdekes, hogy a bevétel az eltitkolt jövedelmek felderítése és megadóztatása útján, vagy az ártatlan, tisztességes vállalkozók vegzálása és halálra szivatása útján folyik be a kasszába.

Gondolom, ezt a sztorit még nem olvastad:

"A kocsmaasztalon felejtett zárjegy nélküli, felbontott csomagban talált 13 db cigareta miatt kapott 150 ezer forintos jövedéki bírságot egy nyíregyházi kocsmáros.

A Nemzeti Adó- és Vámhatóság (NAV) egy héten belül már harmadik alkalommal járt nála, minden alkalommal hosszasan vizsgálódtak, de semmilyen hiányosságot nem találtak.

Mivel semmi másba nem tudtak belekötni, lecsaptak a Golyós presszó egyik asztalán felejtett félig üres Viceroy cigarettásdobozra, amiben 13 szál cigaretta volt."

imho.blog.hu/2011/08/16/golyos_presszo_kocsog_nav

Húsleves 2011.11.13. 12:17:39

@Mária:
Örülök, hogy leírtad a kollektív bűnösség elvét, mert nekem is ez a véleményem arról, ha az embereket hibáztatják azért az eredményért, amit a politikai elit művel.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.13. 13:18:54

@Húsleves:
Olvasd újra az ablak-zsiráfot, ha ezt olvastad ki.
Az a baj, hogy minden állami pályázatokon dől el. Túl nagy az állam szerepe a gazdaságban. Nem nagy titok, de ez egyúttal a korrupció melegágya. (Mellesleg a kommunizmusban minden átmegy az államon. Azok az anarchisták, akik ezt állam nélkül képzelik el.)

"A másik, bár nem tartozik a témához, de a hozzád hasonlók nagyon szeretnek a vitapartnerükről feltételezett valamilyen tulajdonsággal érvelni"
Mondod te? Aki mindent úgy kezd, hogy a "hozzátok hasonlók".
Tudod, az egyes szám második személy általános alany. Ha magadra vetted az a te bajod.

Mamma mia! Te tényleg semmit nem értesz az egészből.
Mégis ki a bánatos francot lehetne hibáztatni az irreális elvárásokért?
Hogy legyen ingyen vasút, legyen egészségügy stb.
A politikát, aki elhiteti az emberekkel? Nem. A politikus is csak piaci igényt szolgál ki. A politika olyan, mint amilyen az emberek.
És a mai valóság az, hogy Magyarországon (Málta után) a legmagasabb a kapitalizmus elutasítottsága. A mai Magyarország Európa egyik legbalosabb állama. Kádár-rendszert akarnak Kádár nélkül.
És a politika is ennek megfelelően viselkedik.

És igen, ez baj. Azért baj, mert rohadtul nem erre van szükség. Persze, hogy ha a matematika kívánságműsor lenne, akkor semmi gond nem lenne ezzel. Csak megszavazzuk, hogy holnaptól legyen ingyen a sör és ingyen lesz. Semmi gond.
De a nagy büdös helyzet az, hogy nem az. És tehetünk úgy, mintha az lenne, de akkor itt Görögország lesz.
Kinek a hibája az, hogy ezt a nép nem érti? Az enyém, mert nem azt mondom, amit hallani szeretne? Attól csak még rosszabb lenne. Vagy a közgazdaságtané, ami nem igazodik az elvárásokhoz?
Svájcban volt olyan, hogy népszavazáson leszavazták az adócsökkentés. Elmagyarázták, hogy ez nem lenne jó és a nép megértette. El tudod ugyanezt képzelni Magyarországon?

Húsleves 2011.11.13. 14:00:16

@Lord_Valdez:
1. Mondd légy szíves, hogy az Ablak-Zsiráfban hol találom a válaszaid igazolását, mert így ez is csak egy humbuk.
2. "Mondod te? Aki mindent úgy kezd, hogy a "hozzátok hasonlók"."
Ebben igazad van, nekem sem kellett volna.
3. "Mamma mia! Te tényleg semmit nem értesz az egészből."
Szerencse hogy te nem így érvelsz.
4. "Mégis ki a bánatos francot lehetne hibáztatni az irreális elvárásokért?"
Azokat, akik korábban is, és ma is hazudnak az embereknek, azután rájuk mutogatnak. A politikus sehol a világon nem piaci igényt elégít ki, hanem az lenne a feladata, hogy úgy szabályozza az ország működését, hogy az jó és fenntartható legyen. A piac erre önmagában nem lépes, mindenütt van állam.
5. "Hogy legyen ingyen vasút, legyen egészségügy"
Sehol sincs ingyen vasút, bár nálunk már van akkora barom politikus, aki azt hitte a népről, amit te, hogy lehet ingyen BKV ígérettel választást nyerni. Bizonyára előtted is ismeretes, hogy nem hitték el neki. Kissé paradox, hogy ingyenbékávé Csabi pont annak a pártnak a tagja, amelyik hozzád hasonlóan "az állam rossz gazda" jelszó mögé bújik.
Az egészségügy teljesen más kategória, vannak országok, ahol ingyenes, vannak ahol nem. Az embereknek alapos okuk van elhinni, hogy létezik ingyen egészségügy, mert egy általatok is rosszabbnak mondott gazdaságban is létezett. A piacgazdaság pedig, ahogy te is említetted, nem öncél, tehát jogos elvárás, hogy a beteg emberet gyógyítsák meg, akár van pénze, akár nincs.
6. "Magyarországon (Málta után) a legmagasabb a kapitalizmus elutasítottsága."
Ezzel nem tudom mit akarsz bizonyítani, teljesen logikus, hogy elutasítják azt, amit nem éreznek jónak. Mit szeressenek azon, hogy nincs munkáhuk, de akinek van, azok többsége se keres jól? Hogy hajléktalanok hevernek az utcán, pusztul köülöttünk minden?
Ebben a témában ajánlom a figyelmedbe az egyáltalán nem jobboldali Mária előző bejegyzését, aki a te érvedet szimplán a kollektív bűnösség elvének nevezte, és igaza is van.
7. "Csak megszavazzuk, hogy holnaptól legyen ingyen a sör és ingyen lesz. Semmi gond."
De igen, gond, hogy te ilyen primitívnek látod az embereket. Senki nem hiszi el ezt a hülyeséget, amit te itt összehordasz. Éppen a fordítottja igaz, az emberek többsége nem csak szélsőségekben tud gondolkozni, mint te, aki szerint mindent privatizálni kell.
8. "Kinek a hibája az, hogy ezt a nép nem érti? Az enyém, mert nem azt mondom, amit hallani szeretne?"
Még hatásosabb lenne, ha azzal kezdenéd, hogy "bocsáss meg nékik atyám, hisz nem tudják..."
9. "Svájcban volt olyan, hogy népszavazáson leszavazták az adócsökkentés."
Hát pont ez a baj azzal a hatalmas tudásotokkal, hogy képesek vagytok egy sokszor gazdagabb ország polgárának preferenciáját kritika nélkül magyarázatul adni a miénkre. Ez az, amit az általad egyfolytában fikázott egyszerű emberek már régen nem vesznek be, de te még ezek szerint igen.
A kérdésedre a válasz: ha a magyarok svájci életszínvonalon élnének, akkor valószínűleg ők is úgy szavaznának, mint azok. Ha pedig a svájciak élnének magyar életszínvonalon, akkor ők sem szavaznák meg az adóemelést. Az átlag magyar a szükségleti piramisnak még csak azon a fokán van, ahol a megélhetés, anyagi biztonság az elsődleges, éhes emberek ugyanis nem moralizálnak olyan szinten, ahogyan azt a nem éhesek a szemükre vetik. A svájciak között viszont igen kevés ilyen ember van, ők a szükségleti piramisnak az önmegvalósítás fokán állnak, amibe bőven belefér, hogy azzal hízelegjen saját magának, hogy leszavazza az adócsökkentést.
Ennek akkora pszichológiai irodalma van, hogy dunát lehet vele rekeszteni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.13. 14:36:35

@Húsleves:
"A politikus sehol a világon nem piaci igényt elégít ki, hanem az lenne a feladata, hogy úgy szabályozza az ország működését, hogy az jó és fenntartható legyen."
Igen? Akkor próbálj meg azzal kampányolni, hogy lesz gázáremelés, lesz nyugdíjcsökkentés, mert szükség van rá. A parlamentnek a közelébe nem jutsz. Csak a magamfajta fog rád szavazni, de mi alig teszünk ki 5%-t.

Azt csak az MSZP-nek nem hitték el, de neki abban a stádiumban mást se hittek volna. A Fidesznek elhitték, hogy a dolgok ingyen vannak.
Az egészségügy sincs ingyen, csak átalánydíjat fizetsz érte.

"De igen, gond, hogy te ilyen primitívnek látod az embereket. Senki nem hiszi el ezt a hülyeséget, amit te itt összehordasz."
Bocsánat, én szavaztam le tandíjat, vizitdíjat? Nem. Én szavaztam olyan pártra, amelyik csak ígérget a levegőbe? Nem.
Egyedül az MDF mondta meg, hogy honnan veszi el a pénzt hozzá. Hol van most? Sehol.
Én olvasok Bogárt, Drábikot és a többi kuruzslót? Nem. Én kajálom be, hogy azért vagyunk szarban, mert "bizonyos pénzügyi köröknek ez az érdeke" (by Kövér)? Nem.
Én kajálom be, hogy a multik megfingatása jót tesz az országnak? Nem.
Itt bizony milliók vannak nagyon eltévedve.

Már megbocsáss, de amikor valaki 5 évre vesz fel hitelt karácsonyra, arra mit mondasz? Ha valaki agyilag odáig nem jut el, hogy jövőre is lesz karácsony.
Lehet ezért engem utálni, de a magyar nép gazdasági, pénzügyi ismeretei olyan mélyen vannak, hogy ahhoz képest a béka segge magasles. Ezért aztán bármilyen baromságot el lehet hinteni és megszavazzák.

A lószart. Ez nem gazdagság kérdése. Ez érettség és megszokás kérdése.
A görögök, vagy a franciák még jobban élnek, mégse tudják megérteni. Egy brit, vagy egy amcsi megtudja. Ez azért van, mert náluk nagyobb hagyománya van az öngondoskodásnak. Franciaországban meg az etatizmusnak. Mint ahogy nálunk is.
Miért van az, hogy a magyarok még a szomáliaiaknál is boldogtalabbak? Mert rosszabbul élünk? Nem. Azért van, mert irreális elvárásaink vannak.

Húsleves 2011.11.13. 15:41:20

@Lord_Valdez:

"Igen? Akkor próbálj meg azzal kampányolni, hogy lesz gázáremelés, lesz nyugdíjcsökkentés, mert szükség van rá. A parlamentnek a közelébe nem jutsz."
Mindegyik párt nagy ígéretekkel kampányolt, tehát ez nem volt szempont. Ez ugyanúgy igaz lenne akkor is, ha az emberek azokra szavaztak volna, akik szerint az állam rossz gazda.

"Azt csak az MSZP-nek nem hitték el, de neki abban a stádiumban mást se hittek volna."
Az ugye nagyon felnőtt gondolkodásra vallott volna, ha az ingyen BKV-t pont azoknak hiszik el, akik maguk mondták egy kiszivárogtatott felvételen, hogy hazudnak.

"Egyedül az MDF mondta meg, hogy honnan veszi el a pénzt hozzá. Hol van most? Sehol."
Csak a pontosítás kedvéért, az már csak névleg volt MDF, hogy az SZDSZ szavazók feloldhassák magukban a kognitív disszonanciát. Bokros Lajos volt a miniszterelnökjelölt, a Hitgyüli támogatta, és az SZDSZ-szel szövetségben indult.

"A Fidesznek elhitték, hogy a dolgok ingyen vannak. Az egészségügy sincs ingyen, csak átalánydíjat fizetsz érte."
Ez már így egy kicsit szófacsarás. Biztos vagyok benne, hogy tudod te nagyon jól, hogy én sem úgy értem arra, hogy valami "ingyen van", hogy nincs forrása, hanem úgy, hogy azt nem annak a konkrét személynek kell akkor és ott megfizetni, ahol kapja, vagy igénybe veszi.

"De igen, gond, hogy te ilyen primitívnek látod az embereket. Senki nem hiszi el ezt a hülyeséget, amit te itt összehordasz."
"Bocsánat, én szavaztam le tandíjat, vizitdíjat? Nem. Én szavaztam olyan pártra, amelyik csak ígérget a levegőbe? Nem."
Ennek az az oka, hogy az emberek emlékeznek arra, hogy abban a szerinted rosszul működő nagy államban ezekért nem kellett fizetni. Ha ti azt mondjátok, hogy a nagy állam gazdaságtalan volt, de a nagy állam biztosítani tudta ezeket, akkor logikusan gondolják, hogy a gazdaságos kis állam is tudja. Nem arról volt szó a híres négy igen esetén, hogy a kis állam azért lesz gazdaságosabb, mert leépítik az egészségügyet és az oktatást, hanem arról, hogy azért lesz gazdaságosabb, mert az egyéni érdekeikért hajtó vállalkozóktól elvett adóbevételekből több jut mindenre annak a picike államnak.

"Én olvasok Bogárt, Drábikot és a többi kuruzslót? Nem. Én kajálom be, hogy azért vagyunk szarban, mert "bizonyos pénzügyi köröknek ez az érdeke" (by Kövér)? Nem.
Én kajálom be, hogy a multik megfingatása jót tesz az országnak? Nem."
Én nem szoktam az ilyen sarkított dolgokat bekajálni, ahogyan te ezeket most leírtad, ugyanúgy, mint azokét, akik egyik pillanatban rossz gazda államról beszélnek, másik pillanatban ingyen BKV-vel próbálkoznak.
Nem olvastam Bogárt, Drábikot, ezért nem tudom, hogy kuruzslók-e. Ha te nem olvasod őket, akkor honnan tudod?
"Bizonyos pénzügyi köröknek ez az érdeke"
Ezt nem azért hiszem el, mert Kövér mondja, hanem azért, mert van egy olyan elképzelésem, hogy a külföldi pénzembereket is a pénz hajtja. Nem igazán tudom elképzelni, hogy ha bármilyen lehetőségük van arra, hogy fejjék a fejhető tehenet, akkor bármilyen okból ezt ne tennék. A pénzügyi köröknek az a dolga, hogy mindent megtegyenek a saját érdekükben. A mi vezetőinknek pedig az lett volna a dolga, hogy mindent megtegyenek azért, hogy ez ne a kárunkra, hanem a hasznunkra történjék.

"Én kajálom be, hogy a multik megfingatása jót tesz az országnak? Nem."
Ez megint egy sarkítás, nem tudok róla, hogy cél lenne megfingatni a multikat. Azt nem nevezném fingatásnak, ha olyasmire törekszenek, hogy azok is megfelelően járuljanak hozzá a közös terhekhez, ugyanis ahogy nagyon helyesen írtad korábban, a privatizáció nem öncél. Az a cél, hogy a jó vállalkozások mindnyájunk jólétét növeljék. A pincér nem azért kéri el a vacsora végén tőled a számlát, hogy megfingasson, hanem azért, mert belőled él.

"Már megbocsáss, de amikor valaki 5 évre vesz fel hitelt karácsonyra, arra mit mondasz? Ha valaki agyilag odáig nem jut el, hogy jövőre is lesz karácsony."
Az egy barom. De ezeket ugyanúgy nem azonosítom a magyarokkal, mint ahogy nem azonosítom a szerbeket a gyilkosokkal.

"A lószart. Ez nem gazdagság kérdése. Ez érettség és megszokás kérdése."
Igen, tudom, hogy a liberalizmus az egy önálló tudomány, és nem fogadja be a pszichológia és a szociológia nevű áltudományok művelőinek az áleredményeit, hanem egyszerűen kijelenti, hogy nincs összefüggés az életszínvonal és a magatartás, motiváció között. Ráadásul úgy teszi ezt, hogy közben elítéli a kirekesztést, a rasszizmust, a genetikai, etnikai, nemzeti következtetéseket.
Nyilván bonyolultabb a világ annál, hogy kizárólag az életszínvonallal hozzuk összefüggésbe az emberek preferenciáit, egyéb dolgok is közrejátszanak, például olyan apróságok, hogy volt itt egy elég hosszan tartó szocializmus "építés", amikor pontosan azon fáradoztak azok, akik ma a piac mindenhatóságát hirdetik, hogy az emberekbe beleneveljék az ellenkezőjét. Fél évszázadig mosták az emberek agyát azzal, amit te most a szemükre vetsz. Az azóta eltelt időszak pedig nem igazán volt alkalmas arra, hogy lerombolja ezeket a régi elképzeléseket.

Húsleves 2011.11.13. 15:54:24

@Lord_Valdez:
És annyit azért még hozzáteszek, mert nem tudom megállni szó nélkül, hogy egy "MDF" szavazótól különösen nem szép dolog kollektíven elítélni a Kovács Pistikéket.

Mr. Waszabi 2011.11.13. 17:42:15

@Mária: én nem elveket emlegettem, hanem tényeket, amiket bárki láthat, tapasztalhat az országban. Személy szerint nem vádoltam senkit, jelenségről beszéltem. Meg lehet cáfolni tényekkel, ha mindez nem igaz. Örülnék neki.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.13. 18:58:02

@Húsleves:
Hát ez az! Itt nem lehet nem szociális jutalmakat ígérni. Aki nem ígér minimum 15. havi nyugdíjat annak annyi.

Felőlem akár ufónauták is lehettek volna mögötte, a lényeg, hogy racionális és kivitelezhető programot ajánlott ergo nem kellett senkinek.

Az emberek ritkán gondolnak bele, hogy már most sincs ingyen. Befolyásolni lehet őket olyanokkal, hogy "olyan lenne, mintha a színházban kétszer kellene fizetni".

Nem ismered Bogárt? Mit vesztettél.
www.magyarhirlap.hu/velemeny/arab_nemzetek.html
Ilyesmi. Alapvetően neomarxista miszticizmus, de a magyar "jobboldal" imádja.

"Ez megint egy sarkítás, nem tudok róla, hogy cél lenne megfingatni a multikat."
Ld. Jobbik, LMP programok.

"Azt nem nevezném fingatásnak, ha olyasmire törekszenek, hogy azok is megfelelően járuljanak hozzá a közös terhekhez"
Már így is jobban járulnak, mint a helyi kicsik.

Igen, az egy barom. Viszont ezen "barmok" tömegével vannak és mind megtalálja, hogy ki tehet arról, hogy ő most bajban van.

Az átállást meg tudták tenni Szlovákiában, Csehországban, Szlovéniában, Horvátországban. Szerbiában, Romániában kicsit döcögött, de ott is alakul. Magyarországon nem akar menni. Ahogy TWÁ mondta: a legvidámabb barakkból a legnehezebb megszökni.

Leszarom Kovács Pistikét.
Nézd meg ezt az ábrát.
liberatorium.blog.hu/2010/12/02/oldalisag
Szerinted mennyi esélye van egy politikusnak jobboldali programmal házalnia egy ilyen környezetben?

Húsleves 2011.11.13. 19:33:47

@Lord_Valdez:
Igen, pont az a baj, hogy leszarod Kovács Pistikét, ugyanakkor arra a konzervatív párt mögé bújt trójai falóra szavaztál, amelyik azzal kampányolt, hogy jaj de a szívén viseli Kovács Pistikét. Arról beszélsz, hogy az emberek felülnek a hazugságoknak az igazsággal szemben, ugyanakkor az MDF is hazugság volt, Kovács Pistike is hazugság volt, az SZDSZ pedig olyan korrupt volt, hogy a saját koalíciós partnere, Medgyessy is ezt mondta róla, hogy tele van korrupciós ügyekkel. Gyorsan el is takarították utána a miniszterelnöki székből. Hab a tortán, hogy ezzel pont a későbbi szövetségese, Dávid Ibolya pirongatta meg jól a vastagbőrű Kunczét egy választási műsorban (egy választással korábban). És most itt vagy te, aki utálod a Kovács Pistikéket, és lehülyézed azokat, akik nem arra a pártra szavaztak, amelyik a saját nevén már indulni sem mert, és Kovács Pistikével kampányolt. Azt mondod, tök mindegy, lehetnének akár UFO-k is, a lényeg az, hogy hihető dolgot mondtak.
Azt el kell ismerni, tényleg azt az egy dolgot mondta Bokros Lajos, amit elhittek neki, hogy ha megválasztják, nem lesz kolbászból a kerítés. De szerintem még ez sem azt jelenti, hogy bekajálták a többi párt hazugságait, hanem csak annyit, hogy Bokrostól és az SZDSZ-től még a többit is jobbnak látták.

Húsleves 2011.11.13. 19:49:18

@Lord_Valdez:
Ja meg azt is mondta Bokros Lajos, hogy az MDF színeiben szerzett európai mandátumát visszaadja, ha azt kérik tőle. Ez is hazugság volt.
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=398614

Blogger Géza 2011.11.13. 22:54:42

@Kandabula: "A fideszes Láng Zsolt 52,61 százalékkal nyert a II. kerületi időközi országgyűlési választáson"

Ennyit az egyharmad elvesztéséről...

Blogger Géza 2011.11.13. 22:58:06

@almodhi: Ez tényleg tanulságos, látszik ugyanis, hogy sem az eurozóna, sem a kelet-közép európai térség nem igazán képes most számottevő növekedésre. Csoda lenen, ha ilyen környezetben mi képesek lennénk rá.

Kandabula 2011.11.13. 23:20:58

@Blogger Géza: akarod mondani: a kétharmad elvesztéséről... (Csak emlékeztetőül: a kétharmad az 67%. 67-53=14. Vagyis 14% veszteség. De késő van, a matekórát befejezem. Ja, a számokat felfelé kerekítettem.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.11.14. 07:07:57

@Húsleves:
Hol írtam olyat, hogy utálom Kovács Pistikét?
Egy ideje gyanítom, hogy te nem azt olvasod, amit én leírok.

Nézd, ez az egész nem az MDF-ről (SZDSZ-ről) szól, hanem arról, hogy Magyarországon esélye nincs annak, aki nem azzal házal, hogy mennyire jó lesz itt mindenkinek és semmit sem kell érte tenni, csak jó helyre ikszelni.

mizrolist 2011.11.14. 13:19:44

@Kandabula: a Fidesz ~53%-nyi szavazattal nyert 2010. áprilisában is, szóval ez stagnálás... csak ugye a résztvevők száma sokkal kisebb.

Kandabula 2011.11.14. 18:18:32

@mizrolist: igazad van, de statisztikai analízisszámításba nem akartam belemenni.

Blogger Géza 2011.11.14. 20:46:29

@Kandabula: Nem azt akartam mondani, olvasd el, mire reagáltam, mielőtt hülyeségeket írogatsz.

Blogger Géza 2011.11.16. 21:13:59

@Sieg: Biztos az MNB monetáris tanácsa is narancsos szemüveget visel, mert lényegében ugyanazt mondják, amit én: a magyar reálgazdaság folyamatai nem indokolnak ilyen mértékű árfolyamgyengülést.

"A Monetáris Tanács megítélése szerint a forint elmúlt időszakban tapasztalt leértékelődése nincs összhangban a magyar gazdaság fundamentumaival."

www.mnb.hu/Monetaris_politika/donteshozatal/mnbhu_monet_kozlem/mtkozl_20111115

A 3. negyedéves 1,4% os GDP-növekedésünk meg egyébként teljesen megegyezik az eurozóna hasonló adatával.
süti beállítások módosítása